Byť nejviditelnějším výsledkem naší práce je auto efektně rozhozené na bílém pozadí, tak její základ spočívá v pečlivé analýze dílů. U testovaného vozu stojí za komentář třináct součástí.
Proč štěstí? Většinu nových aut čeká velmi podobný život jako testovaný Rapid, zaměstnanci (redaktoři) s tím jezdí do práce a z práce, po nákupech, po výletech a v práci (redakci) musí lítat na dlouhé služebky (autosalóny) metodou nejrychlejší závoďák je služebák, střídají se řidiči (redaktoři) a zacházení je hrubé a neurvalé (dvě proražené gumy a disk o ledačems svědčí) a přitom péče je minimální (dlouhé intervaly servisu).
Medzi firemnými autami máme dosť kusov, ktoré nejazdia žiadne extra služobky, ale len poskakujú do meste krátke jazdy (do práce, z práce, rozvoz detí, kilometer na obed, kilometer z obeda). Tam je vidno, že tie ktoré boli naháňané po diaľniciach mali z pohľadu servisných nákladov dobrý život, ale mestký skokani majú ďaleko viac problémov a o galaxiu vyššie servisné náklady. To platí už od prvých priamovstrekových benzínov až po súčasnosť ..... ;-)
Hospodští plácalové budou dál plácat moudra o přeplňovaných motůrcích, které se rozpadnou do 100 tisíc km, ale myslím, že reálně ten motor díky velmi odolným materiálům a drahým technickým řešením vydrží mechanicky více, než koncernový 1.6 MPI. Jen ten karbon bude vhodné jednou za čas řešit, je to vlastnost přímého vstřiku. Zajímalo by mě, jaká je skutečně účinná prevence. Osobně se snažím občas motor vytáčet do červeného pole.
Ještě by mě zajímal třeba celkový stav xenonů, jak se zmiňovali při zahájení testu.
Mám diesel, take tankuju naftu bez biosložek (naštěstím mám blízko pumpu s tímto vzácným palivem) a přidávám VIF a motor šlape jak hodinky. Mylsím, že VIF - alespoň dle testů - skutečně účinné aditivum to i pro benzín.
No problem u tech sacich ventilu je v tom, ze se tam moc zadneho aditiva nedostane (benzin s aditivem se vstrikuje primo do valce).... naopak u neprimovstrikovych motoru benzin jde se vzduchem pres ventil a tak ventil "omyva" ....
Jak jsem psal - já mám dlouhodobě diesel a s turbobenzíny moc zkušeností nemám, ale VIF by dle testů zkušebny měl pomoci vstřikovačům a tím by mělo docházet k lepšímu spalování a to by mělo mít i pozitivní vliv na karbonizaci.
Pri tehlech diskuzich se mi libi, jak se nikdo nepozastavuje nad tim, jak vylitl vykon a hlavne tocivy moment naftaku, kdyz se masove zavedlo preplnovani. To je v pohode. Ale podobny narust u benzinaku ma byt smrtelny?
Vse je to o tom, jak je motor dimenzovany a jake materialy se pouziji.
Zaver testu je pre mňa jasný. Vyhýbať sa autám zo začiatku produkcie. U VAGu to platí dvojnásobne(podobne Francúzi). Niektoré chyby bol odstránené len 2-3 roky pred koncom výrobu modelu(spojka, záslepky, stabilizátor) e-Call možno nie je vyriešený doteraz. Dôležité je len chrliť nové modely a nechať zákazníkov testovať za vlastné.
Tiež by ma zaujímalo, či by reklamácia spojky prešla tak ľahko ak by nešlo a novinárske auto.
Předpokládám, že třeba problém se spojkou vznikl při přechodu na 1.0 TSI. Jinak máš určitě pravdu, aktuálně si užívají různá trápení majitelé prvních Scal. A třeba minulá Mazda 3 prý ze začátku produkce neměla ochranný nástřik podvozku, navíc konstrukce sedadel korodovala už na prodejně. Toto je velká výhoda odchozího modelu.
Tie sedadlá na Mazde 3 neboli vôbec nič hrozné. Ak by to majiteľ nezistil, tak by sa nič nestalo a auto by jazdilo roky bez problémov. Koľko majiteľov nového auta sa pozrie na zadné sedadlo pod poťah? 0,0001 %? Kde je istota, že rovnaké sedadlá nemajú aj iné značky?
Aj ja som to mal na mojej "trojke" a ten povlak korózie na sedadle nebol nič hrozné. Predpokladám, že o 10 rokov by to vyzeralo rovnako. Samozrejme v servise to bez problému opravili.
Ako majiteľ auta by som sa skôr bál vecí, ktoré spôsobia nepojazdnosť auta. Nie je nič horšie ako ostať stáť niekde na ceste počas dovolenky s rodinou.