Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid po 100.000 km: Rozebrali jsme ji do šroubku!

Byť nejviditelnějším výsledkem naší práce je auto efektně rozhozené na bílém pozadí, tak její základ spočívá v pečlivé analýze dílů. U testovaného vozu stojí za komentář třináct součástí.
Zpět na článek
22. 6. 2019 09:46
22. 6. 2019 09:54
22. 6. 2019 10:06
22. 6. 2019 10:15
22. 6. 2019 11:31
22. 6. 2019 11:06
22. 6. 2019 18:37
22. 6. 2019 22:13
26. 6. 2019 10:02
23. 6. 2019 00:38
23. 6. 2019 13:25
18. 12. 2020 19:09
22. 6. 2019 08:34
100 tis.km za 2 roky
Auto mělo štěstí, protože sice najelo hodně km ale strávilo tím hodně času v ustáleném teplotním režimu a pravděpodobně ani nebylo moc těch startů.
Rozbalit vlákno
3
22. 6. 2019 09:11
Re: 100 tis.km za 2 roky
To jo, ale zrovna malý turbo benzín těmi starty trpí asi nejmíň a naopak měly podobné maloobjemy dříve problém právě s dlouhodobou větší zátěží
22. 6. 2019 09:25
Re: 100 tis.km za 2 roky
Proč štěstí? Většinu nových aut čeká velmi podobný život jako testovaný Rapid, zaměstnanci (redaktoři) s tím jezdí do práce a z práce, po nákupech, po výletech a v práci (redakci) musí lítat na dlouhé služebky (autosalóny) metodou nejrychlejší závoďák je služebák, střídají se řidiči (redaktoři) a zacházení je hrubé a neurvalé (dvě proražené gumy a disk o ledačems svědčí) a přitom péče je minimální (dlouhé intervaly servisu).
22. 6. 2019 17:56
Re: 100 tis.km za 2 roky
Medzi firemnými autami máme dosť kusov, ktoré nejazdia žiadne extra služobky, ale len poskakujú do meste krátke jazdy (do práce, z práce, rozvoz detí, kilometer na obed, kilometer z obeda). Tam je vidno, že tie ktoré boli naháňané po diaľniciach mali z pohľadu servisných nákladov dobrý život, ale mestký skokani majú ďaleko viac problémov a o galaxiu vyššie servisné náklady. To platí už od prvých priamovstrekových benzínov až po súčasnosť ..... ;-)
Avatar - twistedTSD
22. 6. 2019 09:46
Blah
Hospodští plácalové budou dál plácat moudra o přeplňovaných motůrcích, které se rozpadnou do 100 tisíc km, ale myslím, že reálně ten motor díky velmi odolným materiálům a drahým technickým řešením vydrží mechanicky více, než koncernový 1.6 MPI. Jen ten karbon bude vhodné jednou za čas řešit, je to vlastnost přímého vstřiku. Zajímalo by mě, jaká je skutečně účinná prevence. Osobně se snažím občas motor vytáčet do červeného pole.

Ještě by mě zajímal třeba celkový stav xenonů, jak se zmiňovali při zahájení testu.
Rozbalit vlákno
8
22. 6. 2019 09:54
Re: Blah
Mám diesel, take tankuju naftu bez biosložek (naštěstím mám blízko pumpu s tímto vzácným palivem) a přidávám VIF a motor šlape jak hodinky. Mylsím, že VIF - alespoň dle testů - skutečně účinné aditivum to i pro benzín.
Avatar - twistedTSD
22. 6. 2019 10:06
Re: Blah
Ale VIF se do sacích prostorů dostane pouze ve formě spalin.
22. 6. 2019 10:15
Re: Blah
No problem u tech sacich ventilu je v tom, ze se tam moc zadneho aditiva nedostane (benzin s aditivem se vstrikuje primo do valce).... naopak u neprimovstrikovych motoru benzin jde se vzduchem pres ventil a tak ventil "omyva" ....
22. 6. 2019 11:31
Re: Blah
Jak jsem psal - já mám dlouhodobě diesel a s turbobenzíny moc zkušeností nemám, ale VIF by dle testů zkušebny měl pomoci vstřikovačům a tím by mělo docházet k lepšímu spalování a to by mělo mít i pozitivní vliv na karbonizaci.
Avatar - zaplosak
22. 6. 2019 11:06
Re: Blah
ano, řetízek tam je jako z trojkolky a celý motor připomíná startér velikostí - nemá nárok na klasickou jednoduchou atmosféru v životnosti... ;-)
Avatar - CICERO
22. 6. 2019 18:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
22. 6. 2019 22:13
Re: Blah
Řetízek tam není...děkujeme za názor, tady máte klíčenku...
26. 6. 2019 10:02
Re: Blah
Pri tehlech diskuzich se mi libi, jak se nikdo nepozastavuje nad tim, jak vylitl vykon a hlavne tocivy moment naftaku, kdyz se masove zavedlo preplnovani. To je v pohode. Ale podobny narust u benzinaku ma byt smrtelny?
Vse je to o tom, jak je motor dimenzovany a jake materialy se pouziji.
Avatar - Beefcake
23. 6. 2019 00:38
Pruser
To je riadny marketingovy pruser, takato slaba debata. Zadavatel nebude rad :-[]
Rozbalit vlákno
0
23. 6. 2019 13:25
Zaver testu...
Zaver testu je pre mňa jasný. Vyhýbať sa autám zo začiatku produkcie. U VAGu to platí dvojnásobne(podobne Francúzi). Niektoré chyby bol odstránené len 2-3 roky pred koncom výrobu modelu(spojka, záslepky, stabilizátor) e-Call možno nie je vyriešený doteraz. Dôležité je len chrliť nové modely a nechať zákazníkov testovať za vlastné.
Tiež by ma zaujímalo, či by reklamácia spojky prešla tak ľahko ak by nešlo a novinárske auto.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
23. 6. 2019 14:40
Re: Zaver testu...
Předpokládám, že třeba problém se spojkou vznikl při přechodu na 1.0 TSI. Jinak máš určitě pravdu, aktuálně si užívají různá trápení majitelé prvních Scal. A třeba minulá Mazda 3 prý ze začátku produkce neměla ochranný nástřik podvozku, navíc konstrukce sedadel korodovala už na prodejně. Toto je velká výhoda odchozího modelu.
Avatar - palix
23. 6. 2019 17:57
Re: Zaver testu...
Tie sedadlá na Mazde 3 neboli vôbec nič hrozné. Ak by to majiteľ nezistil, tak by sa nič nestalo a auto by jazdilo roky bez problémov. Koľko majiteľov nového auta sa pozrie na zadné sedadlo pod poťah? 0,0001 %? Kde je istota, že rovnaké sedadlá nemajú aj iné značky?
Aj ja som to mal na mojej "trojke" a ten povlak korózie na sedadle nebol nič hrozné. Predpokladám, že o 10 rokov by to vyzeralo rovnako. Samozrejme v servise to bez problému opravili.
Ako majiteľ auta by som sa skôr bál vecí, ktoré spôsobia nepojazdnosť auta. Nie je nič horšie ako ostať stáť niekde na ceste počas dovolenky s rodinou.
18. 12. 2020 19:09
Tlaky
Dobrý den, jaké tlaky by měl tento motor vykazovat po 50 000 km. Děkuji
Rozbalit vlákno
0