Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Klimatizace v autě: Jak ji v extrémním vedru správně používat?

61 komentářů

Nonsens
ja som si teda nevšimol, že by mi klima významne menila spotrebu. Jasné, že niečo vezme, ale rozhodne nemusíme mať paniku, že máme chvíľu otvorené okná a pustenú klimu, ta,m ide fakt o haliere.
TT
Ale áno, môže to pokojne byť aj pol litra, u niekoho aj viac. Ak ide klíma v horúcom počasí naplno, pár kW si vezme a hlavne u slabších áut úbytok výkonu cítiť.Dynamika je slabšia, tak viac-menej automaticky viac stlačíš plynový pedál a na spotrebe sa to nutne musí prejaviť.
Nonsens
no veď pol litra na sto, to nie je ani euro, ak mám na začiatku pár km otvorené okná aj pustenú klimu, tak ide fakt o haliere.
Avatar - Koudy_cz
Koudy_cz
Hele tak bud chceš chladit nebo zdechnout vedrem, si vyber, nějaké půl litry sem nebo tam... To kvůli tomu klimu jako nezapnu? A na co jí v tom autě potom mám?
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
u V8 ne, ale u R3? 😲
Honza M.
1.0 EB na volnoběh 0,7 l/h, po zapnutí AC hned tak o 0,5 l/h více.
topten
a kolik po vychlazeni ??
webpaja
Jaké zapnutí? Od doby co má většina vozidel automatickou klimatizaci jsem ji nikdy nevypnul.
Honza M.
Zapnutí manuální klimatizace.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak, třeba já, i když mám v obou vozidlech automatiku, tak ja ji nikdy nepoužívám... až když už jedu hodně rychle, že to hučí, tak pustím lehké foukání přiměřené teploty..... pokud ne a nedejbože si začnu chladit celé auto, někdo z posádky má vždy problém 😁
ryccardo
Tak já jezdím celoročně se zaplou klimou v režimu auto a na 21 stupňů. Víc neřeším. Funguje to skvěle.
Othello
Nedovedu si představit při venkovních skoro čtyřiceti mít uvnitř 21. To by mě za chvíli zabilo
ryccardo
No já nežiju ani v Turecku nebo Egyptě, takže mít místo okolních 28 v autě nastavený volič na 21 (otázka je jaká je reálná teplota) mi nepřijde vůbec na zabití. Naopak je po chvilce jízdy v autě příjemně a hezky se cestuje i ve vedrech.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Probůh čím to jezdíš a jak to nastavuješ?
Když pustíš studený vzduch na sklo a obecně nahoru a on pak fyzikálně klesá dolů a vše je plynulé a automatické, tak nikdo nemůže mít problém.
Problém je většinou buď na straně výrobce a pak a to je velmi časté na neschopnosti posádky si nastavit výdechy správně a logicky. Pravidelně peskuju ženské osazenstvo, které i přes 158mi násobné vysvětlení, jakmile nejsem ve voze já, tak okamžitě všechno rozdrbe a pak opět naříká, jak to je blbě. To mi hlava nebere. Obecně celý život trpím, jako jedinec co má mix logickotechnického myšlení mezi převahou pocitověemočních neználků.
Avatar - xxc
xxc
S tým logicko technickým myslením nesúhlasím, skôr príčina utrpenia bude v tom, že si človek myslí, aký je super mysliaci a pritom realita je inde 🙂
Avatar - Mokrous
Mokrous
Utrpení je číst tvoje příspěvky, ty generátore náhodných slov.
Avatar - Mokrous
Mokrous
TDI EVO 0,4l/h a s klimou občas i 0,5l/100km. Takže + 0,1l/h
Víc mi to leze v zimě, když zapnu výhřev všeho. Nejvíc si bere čelní sklo.

Zdraví taky Honza M. 😁
beautude
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
teniss
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ov21
Kdyz je venku 40 tak si mam nastavit klimošku na 35 ? kteří odborníci toto tvrdí ??? a na co jsou to odborníci ? na pekárny ?
specmisha
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
OLIVER _
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
Taky prodejce? To je skvělé, že je vás tu tolik.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A hned máš 5 mínusáků, protože jsi se trefil A to se dnes co? No nesmí. 😁
ptr078
Vacsie negativne dopady na zdravie ma neustale pouzivanie klimatizacie. A ty pises o velkych teplotnych zmenach a tie prave sposobuje nespravne pouzivanie klimatizacie v lete. A nabadas nas tu na spotrebu el. Rnergie. Pojdes do pekla kamarade 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
My jsme si před domem nepokáceli stromy, takže nebudem podporovat tuhle neskyrtou reklamu, děkujeme, nechceme 😉
Hugo_lo
Já používám klimatizaci v autě tak, že si s ní auto vychladím než jedu a pak jí vypnu. Stejně to dělám i s mobilní klimatizací, kterou jsem nám pořídil před dovolenou ze Vzdušínu https😐/www.vzdusin.cz/…ilni-klimatizace a máme ji v karavanu. Tu jsme zapínali také jen, když jsme v karavanu nebyly, abychom nenastydli.
topten
a jak dlouho tam ti tam ten chladek vydrzi?
5 minut??
webpaja
"zapínali také jen, když jsme v karavanu nebyly, abychom nenastydli." Už jen neznalost rodného jazyka ukazuje, že by jsi měl zůstat radši u prodeje klimatizací než u inzerce.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele brzdi, jo? Nevíš jestli náhodou nejde o proměnlivé pohlaví. Třeba se cítily jako holky, když tam nebyly a pak když šli bydlet, už se cítili jako klucí a ti se už báli aby nenastydli. 😁

To máš jako s tou afroafričankou, která ocasem píchá a oplodňuje svoje spoluvězenkyně, ale je to prostě žena. Když to říká, tak to tak je a hotovo. ;-\

Naštěstí už tady nebudu tak dlouho, ale i tohle už stačí... :no:
Dominika Zachová
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Allo
Allo
Vypíná klimu? Já ji mám celoročně na 22°C a neřeším...
webpaja
Dříve taky, ale všechny v poslední době nakoupená auta mají výkyvy. Nevím jestli je to nějaká ekologická fičura, nicméně MB, BMW, Lexus, VW...všechno stejné. Někdy 22 teplo, jindy zima. Pak třeba 2h stabilní.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ono to je tím, že přes okna projde sluneční infračervené záření a to svítí na tebe nebo na palubku a ta se nahřeje a září to z ní na tebe. Pomohlo by mít okna jak zrcadlo, ale to se nesmí.
Avatar - xxc
xxc
Ono to má senzory a nejak to s tým žiarením počíta, preto sa to volá automatická klimatizácia
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Neříkej, ale žádné čidlo ti nezruší to sluneční záření, zvláště z boku by ti muselo na půl ksichtu foukat ledovou tříšť, aby se to srovnalo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pořád je to jen blbý kus kódu, kompresor a pár servomotorků.
webpaja
Všemu rozumím, ale jde o to, že dokáže nejdřív fičet ledový vzduch, pak najednou teplý, následně se to uklidní a jde třeba po hodině opět teplý. Přičemž interiér má už v zásadě požadovanou teplotu. Např. u Lexu musíš při stejných podmínkách mít jednou 19, podruhé 24.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je teda síla, jestli to tak je. Já dřív u Golfů 22-23 prakticky celoročně, vyjma extrémů a nikdy problém. Pak jsem koupil P508 a nevím jak v létě, ale na podzim jsem řešil, že jsem měl 22 a byl jsem spocenej jako dveře od chlíva. A sluncem to nebylo. Prostě tam bylo vedro.
Teď v Passatu s vrstvenými skly a termálním a vyhřívaným čelním nepozoruju problém a zase si valím těch 22,5 furt, když už to mám po půlkách 😄
Teď jsem dával 2x 500km a nebyla potřeba na to sahat, ať svítilo, jak svítilo.
ryccardo
Hele v Superbu mi to funguje perfektně. Tam přemýšleli i nad cirkulací vzduchu v kabině. V nový Oktávce je to díky výdechům na koleno dost utrpení v tom cestovat. Furt s tím všelijak hýbu a snažím se najít optimální nastavení, ale asi to nejde. Výsledkem je že mi je vedro a táhne na mě ze všech stran ledový vzduch.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Těžko říct, jak je na tom OIV se senzorikou a softwarem, ale jen ty výdechy udělají moc a je to velkej průšvih. Fyzika je fyzika a ergonomie je ergonomie. Bohužel se poslední roky všichni snaží znova vymyslet kolo a stojí to všechno za starou belu.
V B8 FL naprostá paráda. Přirozený příjemný klima pořád.
ryccardo
Ty výdechy dole u kolene jsou designérský přešlap jako ***. Kdyby byly na vršku palubky jako tomu dříve bývalo zvykem, tak by cirkulace vzduchu byla přirozená a funkční. To přišel nějaký mladý blbý ambiciozní a zvítězil se svým geniálním návrhem ovšem funkčnost nikdo neřešil.
kesumb
hele ale ted vazne, mas poradne naplnenou AC? Todle mi to delalo u x5 kdyz se se mnou loucila trubka chladiva. Jinak mam nastaveno 21 a jenom po startu kdyz nemam cas to nechat vychladit dopredu davam vic vetrak. Na teplotu ale v podatate nesaham, vicemene jenom 21-22 stupnu
ptr078
Tak pravdepodobnost, ze u vsetkych aut ma nedoplnenu klimu je mala nie?
kesumb
taky se mi to nezda. Ale soucasna x5 po peripetiich s rozbitou ac klimatizuje jak ma a proudeni vzduchu ani teplotu nemeni. Akorat schopnost superbu (a dalsich koncernovejch aut) vytahnout trenky vetrakem ze zadku nema😐.
webpaja
U 9měs starého auta? U 5er výroba 01/22? Všemu bych věřil, ale ne kvůli chladivu 😉
Avatar - xxc
xxc
Ja som teraz menil na Citroene z 22 na 21, až som sa čudoval, prečo to nejak nestačí na dlhšej ceste. Ale úplne v pohode aj cez dotykové ovládanie. Inak to fakt mením raz ročne, na zimu 21 a na leto 22.
kesumb
ale jestli ty nemas prechodovy navaly😂😂
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, člověk, který má manuální klimu, ji vypíná. Já mám poloautomat, dost zvyšuje spotřebu, používám ho jen když potřebuji.
Avatar - fOE
fOE
Vzdy me pobavi ty rady ruznych odborniku, hlavne to s klimou neprehanet! pravidlo o max 5 stupnich rozdilu atd. No a pak clovek zavita nekam na jih, Italie atd. a vleze do restaurace klima naplno, vleze do kramu klima naplno, vleze kamkoliv a kdykoliv a rozdil klidne 20 stupnu a stalo se co? No nic, to jen my se tady hrajeme na nejake pravidla abychom nenastydli a zbytek sveta klimuje proste normalne, aby jim bylo prijemne a z tech nasich rad maj tak max prcu 😄
Mig_35
Nestalo se nic? V Dubaji pravidelně nemocnej, všichni taxikáři chrchlají… rozdíl 20 stupňů žádný problem
Každopádně teď bude 37 stupňů tak si nastavim v autě 32 😉 :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
S tímhle teda moc nesouhlasím. Rozdíly nad 10 stupňů nejsou fakt zdravé a ani příjemné.
Na jihu v krámech, kde se chladí moc, je člověku vyloženě zima a venku dostane zase prdu.
Když jedu v extrémních vedrech daleko, tak si dám třeba 23 - 25, podle dálky a toho jak se cítím. A před cílem skutečně trochu zvýším a je to lepší, než dostávat bomby sem a tam.
Když jedu "pár metrů", tak většinou o těch 5 stupňů. A stačí to bohatě, když už tělo je zvyklé na 30-35, tak nebudu chladit na 20.
kesumb
no jasne a kdyz je venku minus 15 tak topis na minus 5. Tvl to je zas pitomost, neni nad ledovej vzduch do obliceje hned po startu!
Avatar - lordlord
lordlord
Když teploměr ukazuje skoro 50°C, tak neklimovat, ale zapnout topení, aby rozdíl byl jen několik stupňů?
Avatar - fOE
fOE
Podle mistnich zastancu "nic neni horsi nez velkej rozdil teplot!" zjevne jo 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Smějte se jak chcete, ale z klimatizace jsem vždy hrozně trpěl. Samozřejmě vliv (asi největší) na to má údržba, ale nejen ona. Poslední roky jsem odolnější, můžu jet 3 km s klimou na 22 °C ve 30 °C a jsem ok, ale snažím se být opatrný, nesměrovat studený vzduch na sebe a podobně...
Avatar - speedfred
speedfred
sedieť v aute 2-3h v kuse tak rozdiel teplôt (out vs in) aj 20 stupňov s mojim zdravím nespraví nič. Ostatný nech sa kľudne riadia radami takýchto “odborníkov”.
Avatar - Stejsn
Stejsn
recyklovaný v roce 2022, znovu recyklovaný v roce 2024...
Avatar - Ozzman
Ozzman
odpovedel jsem na par prispevku, než mne to došlo 😐
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kuwa buď rád, že jedou Grýndýl a jsou EKO! Recyklovat se musí. 😁
Avatar - lordlord
lordlord
Nastavit klimu na rozdíl 5°C, když je venku skoro 50°C? Dobré je ji před koncem jízdy vypnout, vyschne a aklimatizuje tě na venkovní teplotu