ja som si teda nevšimol, že by mi klima významne menila spotrebu. Jasné, že niečo vezme, ale rozhodne nemusíme mať paniku, že máme chvíľu otvorené okná a pustenú klimu, ta,m ide fakt o haliere.
Ale áno, môže to pokojne byť aj pol litra, u niekoho aj viac. Ak ide klíma v horúcom počasí naplno, pár kW si vezme a hlavne u slabších áut úbytok výkonu cítiť.Dynamika je slabšia, tak viac-menej automaticky viac stlačíš plynový pedál a na spotrebe sa to nutne musí prejaviť.
Hele tak bud chceš chladit nebo zdechnout vedrem, si vyber, nějaké půl litry sem nebo tam... To kvůli tomu klimu jako nezapnu? A na co jí v tom autě potom mám?
Díky moc za tento článek. Ve finále je klimatizace nejen důležitá jak v autě, tak i v domě. Je to hlavně proto, že se v létě potkáváme s velikým změnami teplot a to má docela dost nepříznivé dopady na naše zdraví. A hlavně takové vedro má ještě horší. My jsme se rozhodli řešit klimatizaci způsobem firmy http://m-klima.cz a maximální spokojenost!
Vacsie negativne dopady na zdravie ma neustale pouzivanie klimatizacie. A ty pises o velkych teplotnych zmenach a tie prave sposobuje nespravne pouzivanie klimatizacie v lete. A nabadas nas tu na spotrebu el. Rnergie. Pojdes do pekla kamarade :-)
Já používám klimatizaci v autě tak, že si s ní auto vychladím než jedu a pak jí vypnu. Stejně to dělám i s mobilní klimatizací, kterou jsem nám pořídil před dovolenou ze Vzdušínu https://www.vzdusin.cz/…ilni-klimatizace a máme ji v karavanu. Tu jsme zapínali také jen, když jsme v karavanu nebyly, abychom nenastydli.
"zapínali také jen, když jsme v karavanu nebyly, abychom nenastydli." Už jen neznalost rodného jazyka ukazuje, že by jsi měl zůstat radši u prodeje klimatizací než u inzerce.
Hele brzdi, jo? Nevíš jestli náhodou nejde o proměnlivé pohlaví. Třeba se cítily jako holky, když tam nebyly a pak když šli bydlet, už se cítili jako klucí a ti se už báli aby nenastydli. :D
To máš jako s tou afroafričankou, která ocasem píchá a oplodňuje svoje spoluvězenkyně, ale je to prostě žena. Když to říká, tak to tak je a hotovo. ;-\
Naštěstí už tady nebudu tak dlouho, ale i tohle už stačí... :no:
Dříve taky, ale všechny v poslední době nakoupená auta mají výkyvy. Nevím jestli je to nějaká ekologická fičura, nicméně MB, BMW, Lexus, VW...všechno stejné. Někdy 22 teplo, jindy zima. Pak třeba 2h stabilní.
Ono to je tím, že přes okna projde sluneční infračervené záření a to svítí na tebe nebo na palubku a ta se nahřeje a září to z ní na tebe. Pomohlo by mít okna jak zrcadlo, ale to se nesmí.
Všemu rozumím, ale jde o to, že dokáže nejdřív fičet ledový vzduch, pak najednou teplý, následně se to uklidní a jde třeba po hodině opět teplý. Přičemž interiér má už v zásadě požadovanou teplotu. Např. u Lexu musíš při stejných podmínkách mít jednou 19, podruhé 24.
To je teda síla, jestli to tak je. Já dřív u Golfů 22-23 prakticky celoročně, vyjma extrémů a nikdy problém. Pak jsem koupil P508 a nevím jak v létě, ale na podzim jsem řešil, že jsem měl 22 a byl jsem spocenej jako dveře od chlíva. A sluncem to nebylo. Prostě tam bylo vedro.
Teď v Passatu s vrstvenými skly a termálním a vyhřívaným čelním nepozoruju problém a zase si valím těch 22,5 furt, když už to mám po půlkách :-)
Teď jsem dával 2x 500km a nebyla potřeba na to sahat, ať svítilo, jak svítilo.
hele ale ted vazne, mas poradne naplnenou AC? Todle mi to delalo u x5 kdyz se se mnou loucila trubka chladiva. Jinak mam nastaveno 21 a jenom po startu kdyz nemam cas to nechat vychladit dopredu davam vic vetrak. Na teplotu ale v podatate nesaham, vicemene jenom 21-22 stupnu
taky se mi to nezda. Ale soucasna x5 po peripetiich s rozbitou ac klimatizuje jak ma a proudeni vzduchu ani teplotu nemeni. Akorat schopnost superbu (a dalsich koncernovejch aut) vytahnout trenky vetrakem ze zadku nema:/.
Ja som teraz menil na Citroene z 22 na 21, až som sa čudoval, prečo to nejak nestačí na dlhšej ceste. Ale úplne v pohode aj cez dotykové ovládanie. Inak to fakt mením raz ročne, na zimu 21 a na leto 22.
Vzdy me pobavi ty rady ruznych odborniku, hlavne to s klimou neprehanet! pravidlo o max 5 stupnich rozdilu atd. No a pak clovek zavita nekam na jih, Italie atd. a vleze do restaurace klima naplno, vleze do kramu klima naplno, vleze kamkoliv a kdykoliv a rozdil klidne 20 stupnu a stalo se co? No nic, to jen my se tady hrajeme na nejake pravidla abychom nenastydli a zbytek sveta klimuje proste normalne, aby jim bylo prijemne a z tech nasich rad maj tak max prcu :-)
Nestalo se nic? V Dubaji pravidelně nemocnej, všichni taxikáři chrchlají… rozdíl 20 stupňů žádný problem
Každopádně teď bude 37 stupňů tak si nastavim v autě 32 ;-):yes:
S tímhle teda moc nesouhlasím. Rozdíly nad 10 stupňů nejsou fakt zdravé a ani příjemné.
Na jihu v krámech, kde se chladí moc, je člověku vyloženě zima a venku dostane zase prdu.
Když jedu v extrémních vedrech daleko, tak si dám třeba 23 - 25, podle dálky a toho jak se cítím. A před cílem skutečně trochu zvýším a je to lepší, než dostávat bomby sem a tam.
Když jedu "pár metrů", tak většinou o těch 5 stupňů. A stačí to bohatě, když už tělo je zvyklé na 30-35, tak nebudu chladit na 20.
Smějte se jak chcete, ale z klimatizace jsem vždy hrozně trpěl. Samozřejmě vliv (asi největší) na to má údržba, ale nejen ona. Poslední roky jsem odolnější, můžu jet 3 km s klimou na 22 °C ve 30 °C a jsem ok, ale snažím se být opatrný, nesměrovat studený vzduch na sebe a podobně...
sedieť v aute 2-3h v kuse tak rozdiel teplôt (out vs in) aj 20 stupňov s mojim zdravím nespraví nič. Ostatný nech sa kľudne riadia radami takýchto “odborníkov”.