Mnichovská automobilka BMW by se sice ráda dostala mezi celosvětové lídry elektrifikace, její vedení však současně připouští, že spalovací motory tu s námi budou ještě desítky let.
Ano, maju ine plany.
→ France plans 45 GW by 2030: France announced
an aggressive expansion of wind and solar capacity
to 2030, as well as slowing the rate of nuclear closures.
To blbě chápeš. To byla z jeho strany samozřejmě ironie. Nad něj není. Hamuna ví všechno nejlíp a všichni kdo s ním nesouhlasí jsou idioti s nízkým IQ.
Ale podle těch mínusů u tvýho příspěvku koukám, že moc lidí svět jako ty nevidí :D:D BTW co říkáš na tu větu
France announced
an aggressive expansion of wind and solar capacity
to 2030, as well as slowing the rate of nuclear closures.
S důrazem na to "slowing the rate of nuclear closures" To úplně nekoresponduje s tvým přesvědčením. Si říkal, že odborníci tvrdí, že bez jádra se v pohodě obejdeme a najednou Francouzi už tak netlačí na pilu se zavíráním jaderek. Čím si to vysvětluješ? Nebude to náhodou tak, že odborníci vlastně žádný JE zavírat nechtějí? To jen populistický ekopříznivci bez dostatku relevantních informací typu Hnutí duha, Jihočeský matky atd. kam ty se řadíš?
Ale je. Z důvodu nejvyšších exhalací CO2 je třeba urychleně zrušit benzínové motory. Ty za prvé! Potom je třeba ukončit nesmyslné komerční experimenty s auty na baterky - jejich faktická produkce CO2 z tepelných elektráren (v EU cca 50%) a jako výsledek ztráty v distribuční soustavě je druhým největším chrličem CO2 právě elektromobil. O to více, protože zbytečně s sebou tahá těžké, hořlavé a jedovaté akumulátory. Zakažte spalovací motory ve vojenské technice (to především), v lodích (mohou jezdit na vítr) a letadlech.
A teprve po tomhle všem bude příležitost diskutovat diesely v osobních vozech, protože to je nejčistší alternativa pozemské dopravy (hned po elektrifikované železnici).
Uz tolko nerev Ada, praskne ti zilka, bude z teba debil :)
Trend vyroby elektriny e jasny a cisla su ine.
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/overview-of-the-electricity-production-2/assessment-4
A cerstve udaje: https://www.agora-energiewende.de/…tor-2018_WEB.pdf
Žilka především praskne Tobě a to se stane zdá se již dnes :D:D:D
NE ARUMENTŮ OPONENTŮ, LIDÍ MAJÍCÍCH JINÝ NÁZOR NEŽ VY EKOFANATICI OPRAVDU NEPŘIJÍMÁTE SNADNO
nepřijímáte je vůbec
a tím se řadíte ke skupinám dělajícím v minulosti totéž, například k náckům a komárům
Obcas mam pocit ze tie nezmysly snad myslis vazne :) ale potom si uvedomim ze akokolvek hlupy clovek si vie vygooglit vacsiu tepelnu efektivitu uholnych elektrarni ako maju bezne ICE motory + vacsie straty v prevodovke cca 6% ako su straty v rozvodnej siety cca 1% a v neposlednom rade ovela nizsiu karcinogennost emisii elektrarni ako z dieslov + ovela mensiu emisnu stopu tisicky krat pouzitych baterii ktore sa zrecykluju ako tisicky nenavratne spalenych naplni nadrzi a dojde mi ze si robis iba *** lebo mas nudne zamestnanie :)
Twl jsi schopen si vytáhnout tu hlavu ze zadku? ...Vtip 1
Dokud vojáci budou rajtovat s tím, s čím rarjtujou, lodě jezdit na sirnou naftu atd, nemá cenu neměřitelné trošinky z osobních dieselů vůbec řešit.
Už mám toho dost, jak nerespektuješ fostekovu autoritu a furt něco kafráš. Vtip 2
A nechoď na m s lokálníma emisema.
Vole...Mám tady před barákem mj. tři diesely. Jeden E5, druhej E6poslední a jeden ten R6BMW starší.
Je mi u PR DE LE kolik mají emisí.
Protože ráno ten vidlák vo dva baráky dál nahryznul svou V3S a vodburácel druhýmu strupovi pro fůru dříví. Na ulici černo. A maj tu i Liazku na veteránských číslech a načerno s tím tady dělaj jakousi čičmundí autodopravu.
Takže klidně můžu ty katy a filtry z těch svých aut vymlátit. Nedostanu se na 1% znečištění v okolí.
A tak je to všude.
Mlátíš komára a stádo slonů, co ti rajtuje po pokoji nevnímáš.
Twl je mi jasný že TOBĚ je to u ***e = i v tom seš ve shodě s ryccardem = nad tim už by ses měl zamyslet! :-!
Ten taky myslí že je naprosto jedno jestli miliony aut maj emise jako to 1. nahoře https://auto.idnes.cz/…lni-priloha.aspx?… nebo to poslední dole
Chrlíme skoro 100 000 000 aut ročně = u nás JE PRŮMĚRNÝ stáří ca 15 let a drsný že průměrnej věk dovážený ojetiny skoro 10 let :*)
Téma debilismu vymlácení filtrů = měřil v poslednim speciálu SM Vaculík = výsledek je: Dělá to fakt jen DEBIL z DEBILOVA fakt HODNĚ VELKEJ debil = bylo to dost jasný? ;-)
Stejnej motor škoda Okta 1.6 TDI = s vymlácenym filtrem nezvládá ani Euro II = takže Euro I :yes::yes::D
Re: Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům
Je to zajímavej kompromis = ale ta ekonomika je sakra hodně zásadní ;-)
Spotřeba je při 100 mio novejch aut ročně = setsakra důležitá. Že 1 člověku je to jedno protože to bere = po mě potopa = neni v tom množství = absolutně důležitá
Mě spotřeba taky netrápí z pohledu peněz = ale po planetě jezdí 2 miliardy aut nebo tak nějak = zkus si to tak nějak znásobit = a vzít v potaz zbytek ropy https://www.worldometers.info/cz/
Re: Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům
Myslel sem že něco málo o autech vim = ale vztah jízdních vlastností a spotřeby = mi trochu uniká :-)
Nejde o spásu světa = je to prostě rozumný = nebo rozumnější, než to odkládat do poslední chvíle. Rozdíl ve spotřebě litr denně u 2 miliar aut je.. no docela dost žejo :D
Re: Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům
Taky mam ten dojem ze ti neco unika. Nevidis neslysis a kracis jako oslik za mrkvickou, nic ve zlym. Ja ti to uz vysvetloval tolikrat, ze na dalsi nemam silu.
Re: Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům
Koukni se u me na spotrebu a na emise a u sebe. https://www.mitsubishi-motors.cz/…-phev/parametry/
Ja vozim znacku EL, ty ne. Ale nedelam to z ekologickeho presvedceni. Je fakt, ze nejezdim v prumeru za dva ale za tri, ale na to ty nedosahnes ani kdybys to tlacil.
Re: Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům
No furt dál neexistuje vztah mezi spotřebou a jízdníma vlastnostma žejo
V sobotu v 6:40 ráno se spí = aspoň v mym věku :-!
Že shodou okolností tvoje a moje auto maj nižší spotřebu i emise = neni v těch 100 milionech novejch ročně a miliardách celkově kdy takový auta tvořej zlomeček = až tak důležitý
Že plug-in je teoreticky i pro plnění nějakejch norem zajímavej o tom žádná = trochu problém je ta ekonomická návratnost = i když Mitsu to s timhle modelem docela trefilo. Poslední evoluce vypadá zajímavě = sem tu už psal. A nemyslim si to sám = odráží se to i v prodejích
Moje reálná nejnižší spotřeba byla 1,9 litru = za celej den po desítkách km zahřátej motor zastavení v sámošce a dojezd tak necelý 2 km domu = při spotřebě fakt 1,9 litru! ;-)
Sranda že cesta studenym autem v horku a klima naplno jen rychle na otočku už ani nevim pro co do tý samý sámošky = průměr po zastavení na parkovišti před ní = 10 a něco :D
Reálně jezdim nejvíc za průměr 4,6 = a to bejvám na semaforech nejrychlejší a nejezdim eko = teda když je prostor tak přeměňuju kinetickou energii na elektrickou co to de = ale pak jí klidně zase hned vyplejtvám. Nekupoval sem taky primárně z ekologickýho přesvědčení, ale protože na poskakování po Praze a Středočeskym kraji mi to přišlo nejlepší. Což mi furt přijde i po už relativně dlouhý praxi
Takže bez tlačení = ale s podmínkou zahřátýho motoru = 1,9 :-!
To mi připomnělo docela zajímavej test spotřeby a emisí v promrzlym Laponsku = vyšel v poslednim Automobilu 6/2019
Nejmenší spotřebu po zahřátí měl velkej těžkej Lexus ES = 3,3 litru. Pro představu třeba Volvo V6 D3 7,5 nebo Audi A1 30TFSi 6,5 litru
Auta tam venku v -7°C postavili den dopředu aby pořádně promrzly a pak přišlo měření emisí i spotřeby za studena i po zahřátí.
Že se automobilky celkem razantně zlepšujou ukazujou třeba loňský průměrný emise PM 25,64 mg/km a letošní mix skoro neuvěřitelnejch 1,98 mg/km
Re: Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům
Posledni evoluce vypada zajimave jen na papire, najel sem s tim novym 400 kilometru a zadnej velkej rozdil sem nevidel. Tedy vubec zadnej rozdil sem nevidel.
Re: Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům
Nemůžu objektivně soudit = ale papírově ta poslední evoluce působí dobře = na mě teda jo a co sem čet i na pár autorů co o ní psali = a v rámci evoluce určitě nějakej přínos bude
Řikám to fakt nerad = ale třeba nová Corolla 1.8 hybrid má fakt eště vo fous menší spotřebu a to radši nezmiňuju verzi 132kW = která má fakt lepší dynamiku = a to tý mý hybridní chudině nejsou eště ani 3 :-)
Re: Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům
Jak rikam nemuzes objektivne soudit kdyz si v tom nesedel a neznas.
Auto jede skoro ve vsech situacich na elektriku, pokud nedosahnes rychlosti nekde kolem 70 km za hodinu. To uz sou otacky takove, ze motor sam dokaze hnat auto sam bez prevodovky. Tedy nizsi a stredni otacky slouzi vyhradne k nabijeni baterky.
Je fakt, ze ja sedel pouze v priusu 1 gen a to byla fakt nuda. Nejakou zkusebku s toykou mam v planu.
ajatolláh automobilismu, prorok a kapacita numero uno už DÁVNO.
A elektropatrta kvičela jak stádečko týraných podsvinčat.
Mimochodem elektroparta se tady nějak drolí. :-!
Asi se někteří zbláznili, někteří si našli holku, jiní si udělali řidičák. A snad si někteří i vytáhli hlavu z pr...dele. https://www.youtube.com/watch?…
Kdysi byla taková závodní poučka:
Kilo na neodpružený hmotě je jako 5 kilo na zbytku auta.
Jinak by stačili zrušit nesmyslný retardéra a zpomalovací prahy - hned by částic z brzd bylo míň. I tepla.
Ale to je pravda. Odstránením retarderov by sa zlepšil život. Problém je, že ľudia o tom veľmi nevedia a ani miestni poslanci sa nechcú nechať presvedčiť, aby ich odstránili.
Silová elektrická energie nejsou data a jak tenký kabel nesnese velký proud, tak do baterky nenacpeš více elektrické energie, ty lithiové jsou už jaksi na doraze, nanovrstvy už neztenčíš, protože by už nefungovaly. Bez nové technologie to nepůjde.
Priemerny denny najazd Europana aj Americana je do 60km. Tesla sa dobije na dojazd 260km za 11 minut. O com tu zase pre boha tocis :D Dnesne baterie daleko presahuju potreby drvivej vacsiny ludstva a to su vo vyvoji mnohych spolocnosti solid state baterie ktore znasobia parametre dnesnych baterii. Bez vedomosti to proste nepujde :D
Je nechci průměrně najíždět 60 km denně, průměrný človíčku.
Nesnaž se nás všechny zprůměrovat.
Dělali to komáři a skončilo to Š105, 120 a vrchol luxusu byl Š130GLS nebo Žigul a ti šťastní si nechali namontovat diesel Perkins do Volhy nebo měli na ojetého Medvěda nebo měli bony, chceš bony wole? 6 kachlí za bon wole.
Ide o to, že keď má človek elektromobil s lacným nabíjaním, tak urobí oveľa viac km, ako keď ma spaľovací motor a na krátke trasy sa to ani neoplatí štartovať. Inak do 200 km dojazd by mohol stačiť, len to musí byť lacné.
Ako mozes vidiet na predajoch EV a dlhych cakackach na ne, vobec nemusia byt lacnejsie ako su dnes a aj tak su beznadejne vypredane, takze bola by hlupost zlacnovat ich :) Pritom sa kazdym vyrobenym kusom znizuju vyrobne naklady, u niektorych automobiliek to znamena zvysovanie marze na kazdom kuse (Nissan, Tesla) a u ostatnych znizovanie straty na kazdom kuse (zbytok). Ked sa minu zakaznici pri tychto cenach, pojdu nizsie. Keby dali nizku cenu od zaciatku tak sa k zakaznikom dostane presne taky isty pocet EV ale s mensimi trzbmi - to by bol nezmysel :)
Predtym ako sa tu niekto nadchne hausnumerami ako 1000km dojazdu prejdime si fakty :) Moje oblubene.
Oficialny zdroj Toyota oznamil planovany dojazd nasledujucej generacie Mirai 740km z dnesnych 500km reklamovanych a realnych iba 435km. Dojazd 1000km uvadzali nezname zdroje mimo Toyoty ako predpoved pre rok 2025 ;)
Uz po sty krat.. vodik je prakticky fosilne palivo kedze sa vyraba spalovanim zemneho plynu - slepa ulicka pri dosahoavani udrzatelnej prepravy a odburaniu transportu paliva v cisternach a budovanie mega drahych cerpaciek (2 stojanova 2 miliony USD), nehovoriac o otaznej bezpecnosti.
Taktiez tankovanie vodika je 7-8x drahsie ako nabijanie BEV a vyrobna cena elektriny ide stale dole ale vyrobna cena vodika dole nepojde kym sa nevymysli nejaka zazracna fuzia. Vyroba FC je super nakladna a nie je mozne automatizovat ju a slubovat akukolvek masovy vyrobu na nahradenie ICE aut.
Pri tychto znamych faktoch je pre mna nemozne akokolvek sa nadchnut pre FCV. Este by sme mohli vodik spalovat v V12 ICE veteranoch a novych sportiakoch v ramci zachovania zvuku ICE pre dalsie generacie ;) ale to ze z ich vyfuku vychadza len vodna para je tiez bajka a produkcia NOx by asi cez normy nepresla.. skutocny vyznam pre ekologiu by malo asi iba tankovat vodik do tankerov a trajektov, kvoli vyssej energetickej hustote - nizsej vahe ako dnesne baterie, hlavne pri ich zufalom nedostatku.
Napsal se "k" 1000 km = přesná hodnota = je popravdě naprosto nedůležitá = prostě dloooouhej dojezd
Vodík se zdaleka nemusí vyrábět jen ze zemního plynu případně ropy = v tom je to kouzlo = máš přehled = takže to na dost procent víš
To je je na 100% = musíme skončit v takovym množství a víceméně zbytečně = spalovat ropu = vzhledem k budoucnosti je jí daleko daleko míň = než si její místní obhájci ať zůstane všechno při starém = uvědomují a připouští
Nuz ta elektrolyza vody, je tak super neefektivna ze sa skoro vobec nepouziva. Napisal si ze vodik sa nemusi vyrabat spalovanim plynu. To je pravda, ale aj tak sa dnes 95% vodika takto vyraba, pretoze je to neeeporovnatelne lacnejsie a rychlejsie ako vyroba elektrolyzou sladkej vody a to bez zapocitavania ceny odsolovania. Pri slanej vode s drahsimi anodami ktore maju mensiu efektivitu to bude este drahsie a pomalsie.
FCV nie su schopne dnes konkurovat EV dojazdom , cenou, vykonom, rychlostou vyroby atd.. iba rychlostou obnovenia dojazdu. Neoficialne zdroje slubuju FCV v 2025 s dojazdom 1000km. Dnesne Tesly maju energeticku hustotu 250Wh/kg, do 2025 ma mate Tesla a mnoho inych spolocnosti vratane BMW, Toyoty a Samsungu dvojnasobnu en. hustotu 500Wh/kg a to este niektore spolocnosti uvadzaju vyssie hausnumera, napr. https://www.theverge.com/…ough-lithium-ion
Takze moj skromny odhad je ze tak ako FCV nemaju sancu dnes, nebudu ju mat ani neskor, a tesi ma to kvoli zbytocnej zlozitosti FCV konceptu ktory je pekne ukazany na tomto obrazku. http://cdn.shopify.com/…746ad_grande.jpg?…
A casom sa solarne panely umiestnia na BEV v style Lightyear One, pre FCV neaplikovatelne.
Ten clanok z ct24 je velmi amatersky spracovany, odvolava sa na velmi stare udaje a je tam vela nezmyslov :)
A k tej rope. To ze ropa dochadza je velmi nebezpecny vseobecne rozsireny omyl, stale jej je az nebezpecne vela pre potreby ludstva, to ze chyba v zemskej kore ako prirodzene mazivo je zase ina tema. Zmeny atmosfery a klimaticke zmeny mozu mat katastroficke dosledky pre ludstvo ovela skor ako sa vytazi posledna kvapka/kg ropy a uhlia, takze na urychleny prechod dopravy na EV sa treba sustredit kvoli ovzdusiu, nie kvoli nejakej obmedzenej a drahej rope.. ak by sme mali uplne bezemisnu dopravu (BEV napajane 100% z obnovitelnych zdrojov) hned zajtra, poriesime iba 13% emisii CO2..
Nejde o novější údaje = de o to že vodík lze vyrábět xy způsoby = což je vlastně i v tvym odkazu. Je to jako že 95% aut jezdí se spalovacim motorem = no a nemusí
Ropa vznikala asi 5 milionů let = a zhruba polovinu sme za 1 století zrušili. Takže jo na 100% dochází. Nutně jí potřebujeme na mraky věcí který dnešní společnost používá. A zatim jí neumíme nahradit. Na pohon běžnejch aut = neni potřeba = stejně jako ta aktuální výroba vodíku = jen to bylo takový nejsnazší a nejlevnější. Ale tam jí naopak nahradit umíme.
Jedinej rozdíl v našem pohledu je = že ty to chceš nahradit jen a pouze elektroauty = já sem i pro další varianty
Mylis sa, je absolutne nepodstatne ze existuju rozne sposoby vyroby vodika ak sa skoro vyhradne pouziva iba ten najhorsi, tak ako je nepodstatne ze Slovensko vie recyklovat vsetok recyklovatelny odpad ale recykluje len 15% a je hanbou Europy. Zahrabat ho do zeme je proste jednoduchsie a lacnejsie.
Tak isto sa mylis aj v tom ze ludia jazdiaci ICE autami nimi jazdit nemusia. Musia. A presne o tom su dotacie a obmedzenia znizujuce financnu nevyhodnost tych lepsich aut.
Z akeho zdroja cerpas polovicu minutej ropy? :D Toto je vzdy velka zabava ked mi pred 30 rokmi v skole tvrdili ze ropu mame uz len na 50 rokov a nebolo vrtmi preskumane ani 1% zemskeho povrchu :) Dnes je stale preskumane iba smiesne % zemskeho povrchu tak pochybujem ze nejaka seriozna studia uvedie nejake % celkoveho obsahu ropy a jeho minutej casti. Tak isto ako odbornici nemaju najmensiu sanju ako a z kade sa uz odcerpane obrovske prazdne priestory znova plnia ropou, nemaju sajnu ani o mnozstve ropy a hlavne jej ulohe a dolezitosti pre stabilitu zemskej kory ktora vysycha. Takze ja stale tvrdim ze ropy je az nebezpecne vela a jedine co nas musi trapit je stav ovzdusia, nie nejake smiesne a nepresne vypocty kedy dojde.
Moj pohlad ma velmi jednoduchy dovod. Ak sa rozhodneme ist do vodika tak budeme musiet budovat obrovsku a mega drahu infrastrukturu ktora je super neprakticka tak isto ako dnesna benzin/diesel a kazde euro bude uplne zbytocne vyhodene kvoli zlemu rozhodnutiu. Na svete je skoro 5 milionov BEV a iba nieco vyse 6500 FCV ktore je velmi lahke koncentrovat radsej na nejaky ostrov, Idealne Japonsko a nemusia sa budovat siet H cerpaciek na kontinentoch. Tie FCV na realne pouzitie potrebuju rovnako hustu siet ako by ich bolo 5 milionov, potom by uz to bolo len o zvysovani poctu stojanov na kazdej pumpe, takze bud vyhodime obrovske mnozstvo penazi, zdrojov a casu na ovela horsiu alternativu, alebo sa na nu vykasleme a investujeme vsetky tie miliardy do vyvoja baterii, ekologickejsich lomov
Je to to samý jako že existuje mnoho pohonů aut = ale lidi používaj spalování nafty ;-)
Řešení neni = zrušit auta = ale přejít na jiný pohony. Nebo na jiný způsoby výroby vodíku = shodou okolností viz naše odkazy = eště nedávno se ho vyráběl ze zemního plynu jen 48%
Ropy je nebezpečně málo, ale že mnohem horší je naše konání a mnohem dřív může bejt https://www.euro.cz/…ink-tank-1454073 takže vlastně ropy je svym způsobem fakt možná dost a dost = to se teda nepřu ;-)
No spravna analogia je ze: nafta sa da vyrobit uplne bez ropy, z rias atd.. ale nevyraba sa, takze dnes je jej vyroba neekologicka a pre buducnost je nemozne vyrabat ju masovo = slepa ulicka. O tom ze gro jej skodlivosti je jej spalovanie ktoremu sa ani riasami nevyhneme ani nehovoriac.
Vodik sa tiez dnes vyraba neekologicky, v buducnosti sa necrta ziadna ekologicka vyrobna metoda ktora by mala sancu efektivitou konkurovat BEV = slepa ulicka.
Ja nechcem zrusenie aut, ale nepodporovanie jednoznacne a ocividne nespravnej alternativy ktora zhltne obrovske prostriedky ktore sa mozu pouzit lepsie. Auta sa vobec nezvezu s ostatnymi druhmi dopravy, tie potrebuju vacsinou iba taknovacie zariadenia na dvoch koncoch trasy, auta naopak by potrebovali posiat celu zem nezmyselnymi cerpackami, neefektivnymi uloznymi nadrzami stale konzumujucimi elektrinu a s emisie vytvaranymi, resp v dobe Tesla Semi :) zbytocne km jazdiacimi EV cisternami.. = zbytocna slepa ulicka.
Ten vodikovy vlak je krasny priklad. Je to super neefektivne riesenie, je vyrazne neekologickejsie a drahsie ako natahat nad kolajnicami kable a tym padom malo byt logicky stopnute hned v pripravnej faze projektu. To ze je to ekologicka preprava je bohapusta loz, vytvara viacej emisii ako jednoduchy, overeny, nasobne lacnejsi elektricky vlak a kazdy cent minuty na tento projekt mal byt minuty na natiahnutie trolejov.
Asi si si to zle spocital :) Priemerny Europan vobec nepotrebuje nabijat auto denne. Ak ma v Europe najpredvanejsie EV dojazd 409 az 560km tak ho priemerny europan musi nabijat raz za tyzden az 9 dni. To znamena ze aj panelakovym obyvatelom staci jedno nabitie tyzdenne v praci, nakupnom centre, ubytovacom zariadeni, chate, atd... Mozem s nim prejst cele SR alebo ak idem na dlhsiu trasu tak si dobijem dojazd na dalsich 250 km skor ako stihnem ist na wc a vypijem kavu 10 minut, takze je zbytocne robit paniku z dojazdu a nabijania uz dnes a to siet nabijaciek rastie kazdym dnom. Ja zijem v 200 tisicovom meste a nabijanie v praci mam zadarmo 5 dni v tyzdni, v nakupnych centrach za par eur. Praveze na cerpacku sa musim extra odviezt a cakat tam len na nasobne drahsie natankovanie, musim si najst cas a priestor na vymenu oleja, rozvodov, filtrov a kaziacich sa sucasti motora. Zaujimave ze toto nikomu nevadi :)
Tieto utopicke sny o pouzivani EV a potreby idealnych podmienok su smiesne :)
Neviem koľko vydržia naftové motory v BMW, ale ráno volali z predajne, že auto došlo, na obed prišla búrka s krupami a keď ho šéfka išla pozrieť poobede, tak už vraj malo rozbité sklo. A že prémia :-)
Ty si myslel že keď je to BMW tak má nerozbitné okná?
Veľmi rýchlo si sa stihol etablovať k miestnym trolom (vdaka isofixom),a ten tvoj dnešný výrok by som zaradil do ankety o "zlatý ventilok".
K akým miestnym trolom? Snáď nechcete hovoriť, že nedať isofix je lepšie, ako ho tam mať.
Prečo by BMW nemohlo mať odolnejšie sklá, ktoré by lepšie odolali ľadu? Čím by sa odlíšili od bežnej produkcie. Keď už je článok o BMW, prečo nespomenúť aj nemilú príhodu.
Moj Prius sa nachadzal v jednej z tych silnejsie zasiahnutych oblasti a bez ujmy aj skla aj plechy. Ale desiatky znamych maju znicene plechy a rozbite skla. Mne na balkone pristala 5cm krupa.