Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naftové motory s námi vydrží nejméně dalších 20 let, tvrdí BMW

Ondřej Mára
Diskuze (89)

Mnichovská automobilka BMW by se sice ráda dostala mezi celosvětové lídry elektrifikace, její vedení však současně připouští, že spalovací motory tu s námi budou ještě desítky let.

Klaus Froelich, technický vedoucí BMW Group, v rozhovoru pro Automotive News Europe prozradil, že naftové motory tu s námi budou minimálně dalších 20 let. Benzínové spalovací motory pak čeká kariéra minimálně ještě o deset let delší.

„Nejlepší odhady s prodejem 30 % elektrifikovaných vozidel (elektromobilů i hybridů) do roku 2025 znamenají, že minimálně 80 % vozidel bude mít spalovací motory,“ uvedl Froelich na nedávné akci NextGen v Mnichově. „Stále vidíme místa bez dobíjecí infrastruktury, jako je Rusko, Střední východ nebo západní a centrální část Číny, kde budou na spalovací motory spoléhat minimálně dalších 10 až 15 let.“

Dodal také, že zatímco některá čínská města chtějí zavést omezení pouze na klasické bateriové elektromobily již během následujících 10 až 15 let, Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům. V USA se pak počítá s prodejem bateriových elektromobilů převážně na západním pobřeží a vybraných oblastech východního. Elektromobily tak rozhodně ještě chvíli nebudou mainstreamovou záležitostí.

„Přechod na elektrifikaci je přehnaný. Bateriové elektromobily jsou kvůli surovinám potřebným k výrobě baterií dražší. To bude pokračovat a celá situace by se mohla s rostoucím zájmem o surové materiály ještě zhoršit,“ dodává Froelich. I přesto ale dodává, že se bude portfolio spalovacích motorů postupně zmenšovat.

Z nabídky třeba vypadne například 1,5 litrový naftový tříválec, jehož úprava pro splnění přísnějších emisních norem by byla až příliš drahá. Z nabídky však zmizí i naftový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly, známý z modelů BMW M550d, X5 M50d, 750d a X7 M50 d, který byl drahý a navíc komplikovaný na výrobu. V nabídce vznětových motorů tak zůstanou čtyřválce a šestiválce, které bude přeplňovat nanejvýš trojice turbodmychadel.

Z benzínových motorů to má nahnuté především vidlicový dvanáctiválec, který je ekonomickou pohromou. „Každý rok musíme motor V12 modernizovat, aby odpovídal přísnějším emisním standardům - především v Číně. Ovšem pokud se ročně prodá po celém světě jen 5000 motorů V12, včetně Rolls-Royce, vyjde modernizace každého motoru na několik tisíc euro.“

Nahnuté to má však i 4.4 litrový motor V8, který by mohl nahradit plug-in hybridní šestiválec o výkonu cca 500 kW (680 k), naznačil Froelich. Jedinou spásou motoru V8 by se tak mohla stát elektrifikace, která by mu měla pomoci se snížením emisí. Například pod kapotou modelu 850i totiž motor generuje okolo 220 gramů CO2 na kilometr, za což by mohli majitelé na některých trzích brzy začít platit nemalé poplatky.

Ondřej Mára
Diskuze (89)

Doporučujeme

1. 7. 2019 14:14
Re: Alarmismus neni na místě
To blbě chápeš. To byla z jeho strany samozřejmě ironie. Nad něj není. Hamuna ví všechno nejlíp a všichni kdo s ním nesouhlasí jsou idioti s nízkým IQ.
1. 7. 2019 14:12
Re: Alarmismus neni na místě
Ale podle těch mínusů u tvýho příspěvku koukám, že moc lidí svět jako ty nevidí :D :D BTW co říkáš na tu větu

France announced
an aggressive expansion of wind and solar capacity
to 2030, as well as slowing the rate of nuclear closures.

S důrazem na to "slowing the rate of nuclear closures" To úplně nekoresponduje s tvým přesvědčením. Si říkal, že odborníci tvrdí, že bez jádra se v pohodě obejdeme a najednou Francouzi už tak netlačí na pilu se zavíráním jaderek. Čím si to vysvětluješ? Nebude to náhodou tak, že odborníci vlastně žádný JE zavírat nechtějí? To jen populistický ekopříznivci bez dostatku relevantních informací typu Hnutí duha, Jihočeský matky atd. kam ty se řadíš?
Avatar - .StenLi.
30. 6. 2019 10:46
Re: Stačí se trochu zamyslet
No spravna analogia je ze: nafta sa da vyrobit uplne bez ropy, z rias atd.. ale nevyraba sa, takze dnes je jej vyroba neekologicka a pre buducnost je nemozne vyrabat ju masovo = slepa ulicka. O tom ze gro jej skodlivosti je jej spalovanie ktoremu sa ani riasami nevyhneme ani nehovoriac.
Vodik sa tiez dnes vyraba neekologicky, v buducnosti sa necrta ziadna ekologicka vyrobna metoda ktora by mala sancu efektivitou konkurovat BEV = slepa ulicka.

Ja nechcem zrusenie aut, ale nepodporovanie jednoznacne a ocividne nespravnej alternativy ktora zhltne obrovske prostriedky ktore sa mozu pouzit lepsie. Auta sa vobec nezvezu s ostatnymi druhmi dopravy, tie potrebuju vacsinou iba taknovacie zariadenia na dvoch koncoch trasy, auta naopak by potrebovali posiat celu zem nezmyselnymi cerpackami, neefektivnymi uloznymi nadrzami stale konzumujucimi elektrinu a s emisie vytvaranymi, resp v dobe Tesla Semi :) zbytocne km jazdiacimi EV cisternami.. = zbytocna slepa ulicka.

Ten vodikovy vlak je krasny priklad. Je to super neefektivne riesenie, je vyrazne neekologickejsie a drahsie ako natahat nad kolajnicami kable a tym padom malo byt logicky stopnute hned v pripravnej faze projektu. To ze je to ekologicka preprava je bohapusta loz, vytvara viacej emisii ako jednoduchy, overeny, nasobne lacnejsi elektricky vlak a kazdy cent minuty na tento projekt mal byt minuty na natiahnutie trolejov.
Avatar - Zetti
29. 6. 2019 15:22
Re: Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům
Jak rikam nemuzes objektivne soudit kdyz si v tom nesedel a neznas.
Auto jede skoro ve vsech situacich na elektriku, pokud nedosahnes rychlosti nekde kolem 70 km za hodinu. To uz sou otacky takove, ze motor sam dokaze hnat auto sam bez prevodovky. Tedy nizsi a stredni otacky slouzi vyhradne k nabijeni baterky.
Je fakt, ze ja sedel pouze v priusu 1 gen a to byla fakt nuda. Nejakou zkusebku s toykou mam v planu.
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2019 15:11
Re: Evropa je více nakloněna plug-in hybridním modelům
Jj zatimco ty jo = inženýři Mitsu a docela velká technická evoluce = je naprosto o ničem = výsledek nula :-)

Větší objem nezajistí lepší pružnost hlavně v nižších a středních otáčkách = to je fake ;-)

Tužší karoserie a větší tlumiče = nemaj vliv na jízdní chování = to je PR automobilky a tvrděj to jen podplacený recenzenti :-)

O 10 kW silnější elektromotor vpředu a vzadu = neni poznat. Jestli má 190 nebo 211 Nm rsp. 137 nebo 195 Nm = to je taky fuk = si objektivně posoudil

Hele = nevím proč si napsal co si napsal = já napsal že tahle poslední evoluce se mi líbí = a nejsem v tom sám