Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeRenault Mégane R.S. Trophy-R pod lupou: Mnoha prvky vezme dech, jeden ale překvapivě chybí
51 komentářů
CHerokee
30 kusů s těmi brzdami, které dělají na okruhu nejvíce. Bez všech těch karbonových kravin 1,4 mio (s nimi kolik - 2 miliony?) a jen na vybrané trhy. U nás ho nekoupíš. Takže vůbec nejde o sériové auto pro každého, kdo přijde ke kterémukoliv dealerovi.
Určitě je to úchvatné auto a je super, že vývoj je tlačen i tímto směrem, než si to sami restrikcemi zakážeme. Ale upřímně moc nerozumím tomu, proč se to pak do těch tabulek počítá.
Určitě je to úchvatné auto a je super, že vývoj je tlačen i tímto směrem, než si to sami restrikcemi zakážeme. Ale upřímně moc nerozumím tomu, proč se to pak do těch tabulek počítá.
beibej
To je sériový Megán asi jako Ferrari F50GT 😒]
Jinak zajímavý by bylo kdyby všechny rs měly zadní nápravu bez 4Controlu a byl by jen za příplatek. Kolik by jich asi bylo.
Jinak zajímavý by bylo kdyby všechny rs měly zadní nápravu bez 4Controlu a byl by jen za příplatek. Kolik by jich asi bylo.
loremar
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Někteří říkají, že pokud ten systém nadělá víc škody svou vahou, než kolik přinese užitku svým chováním, pak je v autě k ničemu 😉
Tam by mali vyuzit alianciu z Mitsu.
Zobrat veci z Eva,hodit ich do Meganu a myslim si ,ze na dlhu dobu by to bol kral HH s neprekonatelnymi jazdnymi vlastnostami,ktory by si hravo poradil s kadejakymi AMG45,RS3,M2 atd...kto jazdil Evo ,tak vie o com hovorim..
Ale jednu historku pridam, jak spolehlive zvednout kufr spolujezdci. V zabehu do 5000 km se maji drzet otacky nekde do 4000, tak sem je drzel na klikatych jihoceskych okreskach. Kdo jezdil evem vi o cem mluvim.
Mimochodem Outlander phev po nem zdedil pohonne ustroji S-AWC
Tedy spíš by neocenili, protože žádné už není.
Ty si mel dneska tezky den, vid. Dlouho si nezacal story s mym baworakem, uz se mi zacalo styskat
Ale skúsiť by som ho skúsil, nie že nie
Jasně jasně, je to jen jeden okruh...
NS je rýchly okruh, ale o tom už sme dišputovali
K tej cene TypeR zo včera. Bolo to karbónovými doplnkami
Rozhodne ten systém nejdem obhajovať, sám mám k tomu skôr skeptický postoj a zaobišiel by som sa bez toho, ale očividne sú situácie, keď to autu pomáha.
Šlo mi ale taky o tu zvláštní formulaci těch dvou vět: Někteří dokonce spekulují, že systém nepřináší takový užitek, aby měl při rekordním pokusu smysl. Renault si však stojí za tím, že jde o prostou úsporu hmotnosti.
Nepřijde ti to (jako právníkovi) od Renaultu jako trošku chabá obhajoba? Ne, ten systém je super, vyhodili jsme ho kvůli váze, ale jinak funguje fakt fantasticky... kolik to proboha celé váží?
Trophy (EDC) má uvádzanú pohotovostnú 1443 až 1498. S manuálom o 24 kg menej.
Type R prevádzkovú, čiže aj s vodičom 1380 až 1420
ContiSportContact 5 boli slabšie gumy, to sa všeobecne vie, ale Type R obúva šesťky a tie sú podľa najnovších testov na suchu medzi UHP tesne najlepšie. Bridgestone Potenza S007, ktoré zrejme obúvalo Trophy v teste nie sú. Test dával Iudex. V každom prípade majú postavenú členitú trať. Ani M4 to tam úplne nesadlo. Od slalomu to má ale ďaleko.
Ja tak úplne nie som zástanca 4controlu a sám neviem, čo by som vybral za rýchlu predokolku. Mne vadí, za každú cenu to strhať.
Keby si napísal, skúšal som RS a nesadlo mi to, ok. Pridáva to ďalší posun okolo osi, ktorý nie je tak úplne prirodzený. Treba na to čas. Nakoniec aj Thomasino bol spokojný a to ho pred vyskúšaním strhal.
Ešte k tým vetám. Na ACZ často používajú dotazy z diskusií a občas na základe diskusií aj vznikajú články. Možno je to aj tvoja zásluha. Nakoniec, je to iba špekulácia. Renault jasne vyhlásil, že to bolo kvôli úspore hmotnosti.
K těm větám - ono je úplně jasné, že "systém nepřináší takový užitek, aby měl při rekordním pokusu smysl". Kdyby takový užitek přinášel, tak by ho tam nechali... a to, že si taková věc musí obhájit svou hmotnost, to beru jako samozřejmost.
Kolik tipuješ váhu toho motorku + těhlic + blbinek - 10kg? Pak můžeme opatrně formulovat: systém možná přináší i na Ringu nějaký užitek, ten je ale menší, než užitek ze snížení hmotnosti o 10kg.
Civic a zvlášť Fastback sú priestorovo tesnejšie. Ja som škrtal hlavu aj v Civicu vzadu. Tridsiatka je na tom ešte horšie. Oktávka sa dá v RSu, ale čo u Hondy a Hyu? 1,5, resp. 1,4. Honda je vlastne sedan a pozerám, že v sedane nemajú sport a tým pádom obmedzujúci stredový výfuk. Fastback je obmedzený od prirodzenia. Ako jazda by sa s tou Hondou s manuálom dala. Či by som to nazval Hot, neviem. Skôr nie. Ale jazdí pekne. Potom by sme mohli prihodiť aj Mazdu so SkyX. Priestorovo si nebudú mať čo vyčítať. V HotLift kategórii to vyzerá smutne. Nakoniec by mi bola asi najbližšie Kia s ProCeedom GT. Je tam tesnejšie ako v kombíku, ale stále dostatočne. Kufrom je na tom obdobne.
1.5VTEC jsem taky projížděl, je to po všech stránkách solidní auto, ale nějak mě nechytlo... Za tu cenu bych vzal ten Meg GT v kombíku... nebo Leona.
Meg GT skončil a plnohodnotným HH ani nemohol seku-ndovať. Max tomu Leonu 1,8 (momentálne 2,0 TSI), Astre a tak trochu Oktávke.
Inak mi na Focuse ST (asi ako na jedinom HH aktuálne) nič nevadí a papierov👋vizuálne je to všetko fajn (samosvor, silný motor, manuál, akurát trafená miera vizuálnej nápadnosti bez prehnaných cingrlátok, žiadne sporné veci typu 4control), aj prvé testy na anglických weboch vyznievajú pozitívne. Už len tá cena.
Ja len dúfam, že až zas budem riešiť výber auta, tak bude stále z čoho.
Ale to je dnes len akademická debata, RWD v danej triede už nie je.
Btw. aj ja som začínal so zadokolkou... Š 105 😒] (a dúfam, že pri nej neskončím).
Ja som na tom robil iba generálku motoru na koleni, ale nebudeme predsa jazdiť zachovalou stopäťkou 😁
Takto sme sa vozili na japonskom a nástupcovi česko-slovenského Porsche 😉
PS: tou ručkou si určite simuloval samosvor
Ne, samosvor tam byl... Torsen. FC ho sice sériově nemělo, ale pasoval tam z FD a ten se dal koupit za cca. 5000Kč z Japonska. To byl jeden z prvních upgradů 😄
WL by nadšením určite roztrhlo 😁
Osobne mám skúsenosť s 4controlom len malú (predvádzačka s RS a jazda s GT), ale ak som pozoroval prínos, tak len na kruháčoch, kde sa to naozaj stáčalo výrazne. Na bežných cestách s normálnymi zákrutami (rozumej nie 180° vracačkami) som nebol schopný niečo poznať. A keďže na NB ringu žiadne vracačky nie sú, naopak dlhých roviniek je tam požehnane, tak si viem predstaviť, že prínos 4controlu tam bol nulový, kdežto úspora 10-20 kíl nejakú desatinku ubrala.
Každopádne k tomu 4controlu sa Dany ako majiteľ vie vyjadriť lepšie.
Příklad sedačky je jen do extrému přehnaný. Jde o to, že podle mě má být 4Control pomahačem v technických pasážích a úplně bych ho nezatracoval za to, když ho vykopli z auta účelově zaměřeném na zajetí rekordu na jedné konkrétní, a dost rychlé trati.