Mnichovská automobilka je v segmentu ostrých hatchbacků zastoupena pouze modelem M135i, který už ale na své prémiové konkurenty nestačí. A vyššího výkonu se zřejmě také nedočká.
Žiaľ tu sa hrubo mýliš. Nová 1er s FWD nie je lacnejšia ako minulá s RWD, pozri si cenník. Stále to je drahá prémiovka, ktorá nie je a nebude cenovým konkurentom bežného mainstreamu notabene toho lowcostového ako je Scala). Jedine že by si to bral tak, že vybavený a lepšie motorizovaný mainstream sa cenovo rovná holej základnej 1er.
Ako firemne sme nedavno kupovali X1 a rozdiel od Karoqu pri rovnakej vybave bol 700 €. Karoq bol naviac 4x4 (lebo s dieselom a automatom je len 4x4), co nebolo pre firmu podstatne. Predpokladam, ze aj medzi porovnatelnymi modelmi bude rozdiel podobny, lebo slovensky cennik este nie je. Samozrejme, ze bmw sa da potom vybavit ovela drahsie.
Cenník už bol, neviem, prečo aktuálne zmizol zo stránky. Pokiaľ si pamätám rozdiely boli v desiatkach resp. stovkách eur, len pri M135i to bolo tuším o 1500 eur menej, ale so zohľadnením faktu, že to je 2,0 R6 oproti 3,0 R, to fakticky nie je zlacnenie.
To, že X1 bola v rovnakej výbave ako Karoq za cenu o 700 eur vyššiu Ti s dovolením neverím, určite to BMW nemalo plno drobností, ktoré ste ignorovali, ale za ktoré sa draho pripláca. Plus ako sám píšeš 4x4, to je samé osebe nejaké dve tisícky eur naviac. Takže ak by si presne dorovnal výbavy a pohon, možno by si zistil, že rozdiel je povedzme 4000 eur. Plus taký detail, X1 práve absolvovala facelift, teda ste kúpili predface verziu za zrejme výpredajovú cenu, to už pri facelifte nebude..
Plna vybava to urcite nie je, vsetko nepodstatne je nepriplatene. Ale rovnakym stylom bol konfiguovany aj Karoq. A je to predfacelift, ale ani po facelifte sa ceny nezvysovali.
Tam bola skor zodpovedana otazka, kam s novou jednotkou mieria.
Z môjho pohľadu je to jasné, mieria tam, kde boli predtým, teda do segmentu prémiových kompaktov, kde je fakticky len A3 a A-Klasse. A keď trh ukázal, že v pohode znesie prémiovú predokolku, prečo by vynakladalo BMW o 600 eur viac (to je údajne výrobný rozdiel RWD a FWD) ako musí, takto si tých 600 eur vezme do vrecka. Zákazník stratí, výrobca získa. A to ma na tom najviac štve, keby aspoň tú úsporu nákladov pri jednoduchšej technike premietli do ceny, ale nie.
Řešení silnější verze formou M2C/M2CS je ideální! :yes:
Nedovedu si představit, že bych dal před M2C (kupé s R6 a rwd) přednost A45 AMG (5dv. hb s R4 a awd.)
Tak vono možná bude i medvědí kupátko, nebo ne? Jestli né, je to škoda. Zrovinka motor z 45AMG bych viděl v SLK. Mám smůlu. SLK skončilo, SUV ho byznisově rozjezdily.
Co furt všuchni máte s tím počtem válců?
Menší motor má své výhody ve hmotnosti a tak. Není všechno černobílé.
I AWD má svoje kouzlo a výhody. Stejně jako RWD.
Spíš mě točí vymírání manuálů. Tam je radost a umění pryč. I když moderní automat je rychlejší.
Co furt máš s tím manuálem? R4 stačí, rwd být nemusí, hlavně když tam bude jakákoli kvedlačka, pak je to (podle tebe) teprve to pravé ořechové...?
M2C je i se svým "automatem" řidičsky násobně lepším autem, než A45 AMG, a to i kdyby A45 měla manuál.
Dať k silnému 5-dverovému hatchbacku 2-dverové kupé nie je úplne alternatíva. Určite vieš, že sú ľudia (a možno aj niektorých osobne poznáš ;-) ), pre ktorých je auto s jedným párom dverí vylúčené, teda nech je M2(C) akokoľvek špičková kára, proste hatchback nenahradí.
Preto je z môjho pohľadu veľkou chybou, že BMW rezignuje na "prvú ligu" hothečov (A45AMG, RS3) a uspokojí sa len s "druhou ligou" A35AMG, S3, Golf R). Tak necháva Audi a Mercedesu zbytočnú konkurenčnú výhodu. A možno prišlo o jedného potenciálneho zákazníka. ;-)
Napriklad ja mam rad 4 dvere a velke auto nenavidim vystupovat koli nej zadnym pasazierom . Coupe je krajsie to ano ale ako druhe auto. M2 je vyborna ale ako druhe auto na hranie.
Já zase "nenávidím" při každém nastupování/vystupování obcházet B sloupek a čumět se do něj, když se podívám do strany. Nehledě na to, že v tak malých autech (o kterých píšeme) se za mně stejně nikdo normální slušně nevejde. Zrovna třeba pětidv. 1er má extrémně krátké dveře vpředu, ale zdaleka nejen ona.
Tak všimol som si, že mnohí podobne vysokí ľudia ako ja (Ty alebo Dinar) sedia strašne ďaleko vzadu v porovnaní so mnou. Ja sedím tak, aby som nemal v nijakej situácii natiahnuté ruky, teda dosť kolmo a za sebou mám stále prijateľne miesta aj v hetchbacku. Preto tiež nepociťujem Tebou stále spomínaný problém so zlým výhľadom nabok.
Osobne som zvedavý na Tvoje kupé, nakoľko je priestranné obzvlášť pri Tvojich vysokých nárokoch na priestor. Dúfam že sa konečne posadím.
Já sedím taky kolmo (na "pololeh" jsem alergický) a vyloženě natáhlé nohy nemám ani při sedačce vzadu nadoraz. Výška je jedna věc, druhá věc je poměr délky trupu a nohou, ten bývá různý.
V mém kupé je méně místa hlavně vzadu, ale délka dveří a B sloupek je bez problémů. Omezující je pouze výška prahu (ale zase to není Lotus apod.) a sezení jen malý kousek nad vozovkou.
Dnes si nasedání zkoušel woody.
Obecně máš samozřejmě pravdu, ale já to píšu ze svého pohledu, teda jak to vidím já osobně. Pokud chce někdo hodně rychlý pětidveřový hh s R4/awd, má a bude mít dál dost možností, ale M2(C/CS) s R6/rwd je a bude vzácná výjimka, za kterou patří BMW velká poklona.
Podle mě za cenu M2C není a nebude na trhu řidičsky zdaleka lepší alternativa.