Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW nemá odpověď na Audi RS3 nebo AMG A45, výkonnější řada 1 není v plánu

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Mnichovská automobilka je v segmentu ostrých hatchbacků zastoupena pouze modelem M135i, který už ale na své prémiové konkurenty nestačí. A vyššího výkonu se zřejmě také nedočká.

BMW řady 1 je na první pohled skvělým základem pro ostrý hatchback, což ostatně automobilka potvrdila modelem M135i. Ten se mnichovským technikům celkem povedl, jeho výkon 225 kW (306 k) ale stačí na konkurenci jako Mercedes A35, Audi S3 nebo Golf R. Mercedes už má ale v nabídce i výkonnější A45 a Audi může nabídnout model RS3. A na ty už se ostrý mnichovský hatchback zkrátka nechytá.

Většinu fanoušků mnichovské automobilky proto potěšila informace webu Autocar ze začátku tohoto měsíce, podle které se automobilka nechtěla nechat od svých prémiových konkurentů zahanbit. Odpovědí se mělo stát ještě výkonnější provedení řady 1, které by nabídlo pohon všech kol a čtyřválcový motor o výkonu přes 400 koňských sil. Dnes už je ale zase všechno jinak.

Marcus Flasch, šéf sportovní divize BMW M, totiž v rozhovoru pro Top Gear naznačil něco jiného. Podle jeho slov není automobilka schopna usadit pod kapotu řady 1 tradiční šestiválec, takže se řady 1 v plnohodnotném provedení M nedočkáme. A současně také potvrdil, že M135i zůstane vrcholem nabídky.

„M135i je vzrušující, ale nemáme žádné plány na stavbu ještě výkonnější řady 1,“ uvedl Flasch v rozhovoru pro Top Gear. Pokud by ale přesto zákazníci toužili po BMW řady 1 s příchutí úprav divize M, mohou sáhnout po nových M Performance doplňcích, které automobilka představila v květnu. Stovku koní, které by řada 1 potřebovala, tím ale nenaženou.

Video se připravuje ...

Mnohem zajímavější informace však padly k vývoji nového BMW M2, které by mnichovští mohli představit již brzy. Očekává se, že nová M2 opět nabídne šestiválcové motory, pohon zadních kol a skvělou ovladatelnost. Dokonce i sám Flasche v rozhovoru prozradil, že model M2 je jejich „drift machine.“ Navíc se počítá i s modelem M2 CS, který by měl díky kombinaci nižší váhy a vyššího výkonu nabídnout ještě zajímavější prožitky za volantem.

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - white label
16. 7. 2019 16:35
Re: Rozumné...
Já sedím taky kolmo (na "pololeh" jsem alergický) a vyloženě natáhlé nohy nemám ani při sedačce vzadu nadoraz. Výška je jedna věc, druhá věc je poměr délky trupu a nohou, ten bývá různý.
V mém kupé je méně místa hlavně vzadu, ale délka dveří a B sloupek je bez problémů. Omezující je pouze výška prahu (ale zase to není Lotus apod.) a sezení jen malý kousek nad vozovkou.
Dnes si nasedání zkoušel woody.
Avatar - iudex
16. 7. 2019 16:03
Re: Rozumné...
Tak všimol som si, že mnohí podobne vysokí ľudia ako ja (Ty alebo Dinar) sedia strašne ďaleko vzadu v porovnaní so mnou. Ja sedím tak, aby som nemal v nijakej situácii natiahnuté ruky, teda dosť kolmo a za sebou mám stále prijateľne miesta aj v hetchbacku. Preto tiež nepociťujem Tebou stále spomínaný problém so zlým výhľadom nabok.
Osobne som zvedavý na Tvoje kupé, nakoľko je priestranné obzvlášť pri Tvojich vysokých nárokoch na priestor. Dúfam že sa konečne posadím.
Avatar - Londonbridge
16. 7. 2019 14:56
Re: Rozumné...
Na AMG motory je tazka odpoved a zvukovo su o mile dalej ako BMW M alebo Audi RS
Avatar - Hammunasakra
16. 7. 2019 14:12
Re: Awsome
Musíš do toho počítat i inflaci https://automix.denik.cz/…ne-20190719.html
Avatar - iudex
16. 7. 2019 13:54
Re: Awsome
Z môjho pohľadu je to jasné, mieria tam, kde boli predtým, teda do segmentu prémiových kompaktov, kde je fakticky len A3 a A-Klasse. A keď trh ukázal, že v pohode znesie prémiovú predokolku, prečo by vynakladalo BMW o 600 eur viac (to je údajne výrobný rozdiel RWD a FWD) ako musí, takto si tých 600 eur vezme do vrecka. Zákazník stratí, výrobca získa. A to ma na tom najviac štve, keby aspoň tú úsporu nákladov pri jednoduchšej technike premietli do ceny, ale nie.