Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Emel
Super
| 21. 7. 2019 19:57
Benzínový kombík prosím... modrou nebo oranžovou... manuál... to je můj ideál rodinného auta (takhle od klávesnice) :-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Super
| 21. 7. 2019 20:00
Je to Super Trefa = a nafta je holt nafta = v benzínu to je (fakt asi povedený) ST :yes:
Avatar - Ozzman
Re: Re: Super
| 21. 7. 2019 21:08
Když pohřbí Mondeo, Fokus ST TDCi bude moje další auto ;) Dost jsem už naposledy tuto možnost zvažoval.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Super
| 21. 7. 2019 21:53
Úmyslně horší verzi? Tady souhlas s článkem = rozdíl benzín nafta je fakt velkej
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Super
| 21. 7. 2019 22:10
Jako rodinné auto nepotřebují sporťák ;) Když mi zruší cesťak Mondeo, tak chci náhradní cesťak Fokus :D Možná by stačil klasický ST line TDCi, ale zase ten nebude mít 140kw motor.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 21. 7. 2019 22:46
No tady je to krásnej příklad nesmyslnosti dieslu = snad krom naprosto extrémních nájezdů. Cena víceméně stejná = dynamika motorů fakt velmi výrazně odlišná = a kdyby se nafta cenově tolik nezvýhodňovala = skoro by nedávala smysl
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 00:11
Pokud hledáš nejlepší jízdu pak asi ano, ale nejlepší sportovní jízda nemusí být pro cestovní kombi , s kterym chci projet i ošklivou rozmlacenou cestou to pravé. A dynamika - obdobný výkon Focusu STTdci mám v Mondeu , které je těžší, takže v lehčím Fokusu pro mne více , než dostatečné ( pokut už mám dost ) :). Spíše bych uvítal AWD a AT k nafotve verzi a spokojím se pouze s ST vzhledem (titanium je hnusne) A pro zábavu ? Už šetřím na svého favorita :D
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 08:50
Jak rozmlácenou cestu? Obě verze ST pojedou ca stejně = jen ten tady fakt výrazně lepší benzínovej motor = prostě líp

Benzín + samosvor nebo nafta se značnym výkonovym skokem dolu abych citoval bez samosvoru za stejnou cenu? Souhlas s textem = snadná volba

AT bych v dnešní době asi taky uvítal = i když v tom sportovně směrovanym ST budiž no = a stejně bych AT uvítal i tam :-!
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 09:18
To je právě to, co bych musel u ST vyzkoušet. Standardní Fokus má skvělý podvozek, který filtruje nerovnosti a zároveň drží v zatáčce , že je radost točit. Obávám se, že plnohodnotné ST bude o dost tvrdší a naftové STcko by mělo být spíše silné naftové kombi s ST lookem ( něco jako jsou RS ofce). Pro mne je to jediný nástupce Mondea a proto říkám, že bych nemusel mít ST, ale stačil by mi Fokus kombi ST line s tímto motorem ( který nedělají) a ideálně s AT a AWD ( což taky nedělají ... Zatím )
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:29
Podla mojho nazoru to spravili múdro, na dieslaku nepotrebujes ziadne kraviny, proste to nie je sportovy motor a tym padom ani vozidlo... takze pekny vizual, sedacky o nieco tuhsi/nozsi podvozok oproti serii a dobra spotreba... pekne disky a kvalitne gumy... myslim, ze 7,6s na 100kmh je pekny cas, v tom je zaratana aj velmi dobra pruznost... na co by v takomto aute bol ten samosvor a medziplyny ? :D
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 12:35
Medziplyny pri diesli asi na nič, ale samosvor by sa tam určite uživil. Mňa neuráža, že je na výber. Možno mohli vymyslieť samostatné označenie, čisto kvôli orientácii, aby bolo jasno kto je kto. Napr. STd. Nie je to ale nič, čo by mi nedalo spávať. Každý si vyberie podľa chuti.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 13:40
Na 400nm by sa uzivil, ale kto by s tym dieslom realne tak chodil aby ten samosvor potreboval ? neviem si to uplne predstavit v reale... za priplatok by mohol byt, no mozno samotna moznost zastavby s dieslom by bola draha... nevis ci maju rovnake prevodovky
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 13:53
Ja by som samosvor privítal aj v diesli, kľudne za príplatok. Teoreticky by mali mať zhodné prevodovky, krútiak majú podobný.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 13:55
Jsem pro, příplatkový samosvor do (skoro) každého vozu...
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supe
| 22. 7. 2019 13:59
:yes:
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 14:28
Pridávam sa. Podľa mojich pozorovaní samosvor pomáhal nielen pri jazde na hrane v zákrutách, ale aj pri bežnej jazde v zime na snehu a ľade. Bežný elektronický systém pribrzdí preklzujúce koleso, resp. uberie výkon, teda fakticky auto spomalí, kdežto samosvor presunie ten krútiak na druhé koleso s adhéziou a auto môže pokračovať rovnakou rýchlosťou. Teda (za predpokladu, že aspoň jedno koleso má adhéziu) uto so samosvorom má lepšiu dynamiku aj na zimných cestách a normálnej jazde. S trochou zveličenia je to teda taký medzistupeň k štvorkolke.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 14:31
Samosvor byť za příplatek do každýho vozu je nejen ekonomicky spíš nesmysl = byť to zní pěkně. Ale na druhou stranu do vozu typu ST = patří. A i když nafta je jak je správně zdůrazněno = nesrovnatelně mimo schopnosti benzínu = do ST patří aspoň za příplatek = do obou verzí
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 14:36
Do každého samozrejme nie, ale do športovo ladeného auta s veľkým výkonom, resp. krútiacim momentom a pohonom jednej nápravy to môže dosť pomôcť.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 14:42
jj, polovičná štvorkolka :D
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 14:52
:yes: :-)

Popravdě možná eště líp = než 4kolka = nebo aspoň hodně z nich
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:35
No to nevím, naftové a benzínové v MK3 mělo myslím stejný podvozek... u Octy RS to tak bylo určitě.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:58
Naftové MK3 snad bylo měkčí, jednou jsem to někde četl, ale nikdy jsem ho nepřijížděl. Pro mne by to byl ideál tak, jak to shrnul výše lamal. Silně kombi se sportovním lookem . Možná mi postačí i obyc ST line .. ale to budu řešit snad až za dlouho a třeba se jim ještě Mondeo MK6 narodí :D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:50
Minulé STčko bylo podvozkově odladěné špičkově a v kombíku šlo o suprový daily car, ideální GT-čko i na dlouhé cesty. Takže pokud předpokládám, že současná generace je zase o něco dál, tak nějaké tvrdosti bych se nebál.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:26
na zabawu ma clio, takze nic viac mu k stastiu netreba, len pohodlny hltač km.. :D
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:29
Jo ! :D Akorát Clio před odjezdem na dovču začalo blbě startovat :D Asi mu budu muset kladivem domluvit :D. Teď jsem tu ale potkal můj vlhký sen - Clio Sport stage2 v černé metle... Jdu šetřit
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:32
si mu chudakovi natankoval nejaku biozlozku a zalepilo mu sviece... no frantici a elektrika... mozno len sviecky, rozdelovac alebo zapalovacie cievky... musis stlacat spojku pri startovani, alebo brzdu ?
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:43
Kuckal při 1-2 tisíc otáčkách , jako když nejde motoru benzín, byl jsem na diagnostice a blbne cidlo palivového oběhu. Motor umí jet i bez nej :D Nastartoval jsem to jednou roztlacenim a podruhé jsem mačkal plyn a naakocilo. Jinak startuje na první... Příště ho zkusím zas odpojit a uvidím, jestli naskočí, když ne tak musím měnit :D
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:45
smarja a co to stoji ? to vymen, aj tak ta to niekde vypečie... neprovokuj ostatnu elektroniku radsej, vratit ti to nasobne :D
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:50
2500 nové , ale našel jsem i levnější, zjistil jsem to před odjezdem na dovču . Když se to odpojí tak to startuje - to mám od mechanika jako nouzové řešení.:D . Paradoxně v otáčkách ten motor jede krásně :D Až se vrátím tak to dám do kupy.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supe
| 22. 7. 2019 11:30
tak to je dost... ti zrovna zacalo blbnut asi to najdrahsie cidlo :D ... asi by som siel vrako... pokial vymenu zvladnes sam, tak za 1000 kč kupis 2 ks na vraku a myslim, ze mas klud... jedno budes nosit v kufri :D ako spravny renaultak... :D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:59
To jsou vzdycky povidacky o benzinech ... samozrejme ze jsou mnohem lepsi, bez debat.
Jenze 2.3 bude jezdit za 9 lirtu, po dalnici beztak jeste vic a koho to ma potom bavit to tam furt lejt. Nejen ze ten benzin neco stoji, to se casto jeste nejak da zkousnout, ale stale jsi u benzinky. Nevim jakou ma nadrz, ale to bude co 350-450 km zastavka, to je fakt otrava. Vim, ze u FoFo 3 si lidi na malou nadrz dost stezovali, tady to bude pocitam to samy.
Problem je totiz v tom, ze minimalne 90% kilometru jedes v klidku a v pohode a ten vykon vlastne ani nepotrebujes, to si spis uzijes ten podvozek. A ten tam je i v dieselu.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 12:36
ta 2,3 bola aj v poslednej RS a odchadzali tie motori jedna radost...nevedel sam ford prijst na riesenie a ani dovod... ak to pojde aj tu tak nebude jazdit za 9 litrov lebo bude v servise
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 12:50
No pak na to prisli - pokud jsem to spravne pochopil, ukazalo se, ze obcas namontovali tesneni hlavy naopak. Pak to spravili a udajne bylo po problemech, ale tezko rict, tech Focusu RS zas tolik neni a vetsina asi dostava poradne na zadek, vsak je to RS.

Jak to bude se spolehlivosti tohohle ST to se teprve uvidi. Ja osobne si nemyslim, ze to bude nejaky problem. Ten motor je v Mustangu a zadne problemy tam nebyly. Ted ho teda jeste upravili, ale neco mi rika, ze Ford si da s motorem pro ST snad (!) pozor se spolehlivosti :-)
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 12:53
No tak nám hlupáčikom vysvetli, čo odchádzalo na tých motoroch v RS? Tesnenie pod hlavou je odídený motor? :)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 13:53
Těsnění pod hlavou není součástí motoru? Čeho jiného tedy? ;-)
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 17:17
waka: chceš mat ecoboost plny vody ze ano ? tak určité... potom by som sa spoliehal na nejaku zivotnost ked v tom uz raz bola voda a olej zmiesany s vodou... poskodilo loziska, neposkodilo ? alebo nieco ine ? ... cas ukaze :D
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 23. 7. 2019 17:59
No samozrejme, že tesnenie pod hlavou je súčasťou motoru, ale to že ho podfúkne, resp. prepáli nepovažujem za nejaký veľký prúser, hlavne ak to riešili v rámci reklamácie. Ak nie je vodič daného auta totálne hovädo, tak ten motor proste neodpísal na totálku.
lamal : no škodovienke 120 bežne prepálilo či podfúklo tesnenie, nadrbalo či vydrbalo vodu, vymenilo sa tesnenie a olej s filtrom a jazdilo sa na pohodu ďalej. Jasne trochu rozdiel oproti RS, ale princíp rovnaký nie? :D
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Super
| 21. 7. 2019 22:00
Pri tych technickych rozdieloch fakt nevidim dovod kupovat naftu.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Super
| 21. 7. 2019 22:47
A to si představ že by cena nafty měla bejt výrazně vyšší než benzínu = pak by to bylo už úplně absurdní. Tady fakt jednoznačně benzín :yes:
Avatar - Jaros71
Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 01:00
a SPOTŘEBA? ;-)
Nemálo lidí chce diesel protože na dálnici žere o třetinu méně a jede tam stejně dobře.
Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 01:29
Ne, to skutečně nejede. Auto s 280 PS jede kdekoliv o třídu lépe než obdobné se 190 PS.

Naftové ST má mnohem blíže k silnější 1.5EB než k benzínovému ST. A proti 1.5 EB žrala nafta ST v minulé generaci o necelých 17% méně.
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 08:19
Chodte uz kamsi s tou spotrebou. To sa na prevadzke auta nepodiela vobec podstatne (pri normalnych najazdoch). Dechtometovych aut (bez tych spominanych fajnovosti) je v tej kategorii plna *** , naopak takto technickych zaujimavych benzinov minimum. Ja viem, niektori by najradsej zrusili vsetko okrem nafty, lebo "spotreba" a vsetko okrem koncernu, lebo "kufor".
Inak vcera som pod oknami videl dvoch tak 25rocnychvfrajirkov, ako si pofajcievali za svojim nastartovanym autom pri vyfuku. Ano, hadate spravne - Golf v striebornej "metle" a "na hlinach".
Pozeram, ze som v tejto paradnej vizualizacii diskusie zase netrafil odpoved...
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 09:07
Pri mojich 80-100t km ročne je spotreba hodne dôležitý údaj. Nie každý má naftové polia asi ako ty keď ťa to nezaujíma.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 09:12
100.000 km ročně? To píšeš příspěvky = i za jízdy? :-)
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 09:21
Píše asistentka na sedadle spolujazdca :-)
Iba Alfa (vieš aká) má po roku 40t km
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 09:39
Nojo vim jak to umí naskakovat = nechápu jak někdy zvládnu jen po Praze rsp. Středočeskym kraji najet přes 100 km za den = ale sto tisíc ročně je stejně = fakt hodně :-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:13
Já už dal za rok 20 na Mondeu a to ho mám skoro pořád v garáži a jezdim buď Cliem, motorkou nebo služebně :D Dříve ty kilometry byly delší a nenaskakovalo to tak :D je to kampaň !!
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:22
A já myslel = že sou furt stejně dlouhý = nojo ACZ zdroj zajímavejch informací :D
Ale to mi připomnělo dávnou rodinnou historku = cestu Škodou 120 v roce ´89 za příbuznejma do Norimberku a pak stejnou cestu Jaguarem = prej ty kilometry fakt působily hodně rozdílně :-!

Vim jak to naskakuje = ale taky vim jaký sou průměrný nájezdy ať u nás nebo jinde. Takže reálnejch 100 tisíc ročně = je prostě fakt hodně hodně = velkej nadprůměr

Nadprůměr naposkakuju i já = ale sto tisíc každej rok = to možná nenajezdí ani nestrejda s netetou = a ty maj půjčování drahejch aut a ježdění po Evropě = jako zábavu
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:36
Jo 100 tisíc je fakt dost, ale jsou takoví lidé, já když to vše sectu tak udělám cca 30-40 maximálně za rok, což je taky už docela porce km. Jen ta jízda po Evropě už mi přestává bavit. Všude milion radaru a omezení, zlata východní Evropa. Aktuálně jsem ve Španělsku a cestou Francie samej radar , 110 max , výjimcene 130... To je prostě opruz. Z Německa už mám taky dost pokut za přehlédnutí omezených úseku někde naprosto nesmyslné. Proto je pro mne auto typu benzínového ST úplně zbytečný... Když nad tím tak přemýšlím, bude mi stačit nějaká naftová 1.5 tka, když už nic, tak pojedu za levno:D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 11:04
Ja skoro nejezdim a delam 25 tis km rocne.

Kdyz jsem dojizdel do prace 80km to mas 40 tisic rocne jen do prace plus dalsich 10-20 k tomu.
A kdyz potom auto jezdi za 6 nebo za 9, to je sakra rozdil.

O to vetsi rozdil, kdyz uedu budto po dalnici nebo mestem, tam jsou tyhle hot hatche se spotrebou dost svinsky.

Zatim je moje reseni kompromis 180k benzin a jezdim nekde 6.5-7.5. Nemam totiz rad projev naftaku a hlavne doslova nesnasim jejich zvuk / hluk. Ani Passat ani Mondeo mi diesely neprijdou dostatecne odhlucneny a na premii nemam (resp mam ale radsi si dam dve dovoleny rocne navic)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supe
| 22. 7. 2019 11:12
Já nejsem tak rozmazlenej a Mondeo TDCi zvukové zvládám :D a spotrebuam stejnou jako ty o stejném výkonu, ale 9.5 po městě to umí taky. Což není případ jen Mondea, mám to odměřeno ve špičce v Praze i se Supem 4*4 103 kW a 110 kW O3.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:16
Mondeo je zvukove lepsi nez Passat, da se. Ale zas je to hovado velky :-) Ale mam ho fakt rad, stejne tak mam rad Passat, ten neni tak obrovskej a uvnitr je mista jako v Mondeu, obe to jsou dobry auta.

Ted zvazuju kombi Focus 1.5 180k nebo Passat 2.0 190k, ale asi ne Focus ST kvuli spotrebe benzinu. A 1.5 180k mi staci ale je to trivalec, proboha proc mi to delaj :-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:28
Jo, je to velka krava.... Před pár dny jsem si dával serpentiny v Pyrenejích a auto sice fungovalo super ( zátah vodspodu v kopcích se hodí :D ), ale někam jsem měl už problém se vejít :D Je to cesťak.. na tohle není a nebyla ani MK4 jak někteří mylně tvrdí, protože na podobných vlásenkach v horách dříve či později narazis na úsek, kam musíš najíždět jak se stodolou :D Ten Fokus pojede určitě dobře , já zkoušel jen litr a normálně bych mu ten R3 odpustil a Passat ? Ten vždy bude dobrou volbou. Jen máš trochu rozdílné konkurenty, hezký jel třeba Proceed GT s DCT, ale taky to není prcek do zatacek , zkus ho. A z velkých aut ještě Insignia stojí minimálně za svezení
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:54
Ja chci kombi a benzin.

Minulej Ceed jsem si projel a nic moc, to radsi pridam par penez a koupim si Focus nebo Golf. Mozna ten Proceed GT muze byt zajimavy, ale me se moc nelibi.

Naopak se mi libi novy CLA kombi, ale zase tolik penez za predokolku, to uz si rovnou muzu koupit opravdovej mercedes C ... a cenove jsme uz zase o neco vyse.

Velikost Focusu mi v podstate staci. Cas od casu se hodi velikost Passatu (jak prostor tak predevsim pohodli na dalnici), ale neni to nezbytny. Golf kombi uz jsem mel a byl uplne super nemam vyhrad, ale nebudu cely zivot jezdit v Golfu, obcas je potreba taky neco jinyho. Navic je to v benzinu max 150k (ne, 310k Rko je fakt moc) a to staci, ale chtel bych vic.

S Focusem 3 jsem najezdil 180k benzinem se sport podvozkem fakt hodne a prestoze to auto ma svy mouchy (odhlucneni, iterier, chvilkama trochu tvrdsi podvozek), tak co se motoru a podvozku tyka, to byla proste pecka.

A protoze mi tak sedel, musim ted okusit ten 180k trivalec. Navic zvazuju automat, takze tu kombinaci automat + trivalec to si skutecne chci nejprve vyzkouset, to muze fungovat super, ale taky by to mohlo mit svy mouchy...
Ted me trochu nalakal ten 190k 2.0 TSI Passat, sice to neni levny, ale je to zajimava vec jak s tak bez DSG (4 valce, objem, spotreba slusna, vykon neni na dvoulitr vysoky, takze asi dobra spolehlivost).
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 12:55
Minulý týždeň som skúšal krátky Focus, 150k v St-line. Ja by som nad tým trojvalcom v mainstreeme aj prižmúril oko. Je to lepšie odhlučnené ako bavorácky trojvalec. Celkom sa to zberalo od nízkych otáčok, akurát bolo cítiť, že to má zrezaný výkon. Chce to vyskúšať 180 k verziu. Podvozok na to má a pritom je pekne komfortný. Pri ubratí plynu v zákrute sa pekne zberá bokom. Na 8 st. automat som ale už počul nejaké brblanie.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supe
| 22. 7. 2019 11:17
No asi trochu jezdíš = s 25.000 km ročně = si v týhle části planety dost NADRŮMĚR ;-)

Třetina nenajede ani 10 t. km absolutní většina se nedostává přes 20 tisíc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:25
Dvakrat trikrat rocne otocim Anglie - CR a to je pres 3k tam a zpet, tak proto. V Londyne je totiz auto tak nejak k prdu, jen to stoji pred barakem a sem tam nekam zajedu.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:28
Já loni otočil střední Británii autem jednou = dík stačilo :D

Já musel z praktickejch důvodů = narvanej zavazadelník technikou = autem. Jinak Británii samozřejmě letadlem = proč ty 3x autem?

Znám v Londýně sem jednou autem byl = poprvé a naposled :D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:39
Jezdit anglii autem je uplnej nesmysl. Oproti letadlu je to drazsi a cesta trva fakt dlouho. Ale delam to, me to proste bavi. Obcas se nekde po ceste zastavim a mrknu se na nejaky mesto, obcas to jedu najednou. Klidek, hudba, relax ... a v CR potom mam auto :-) Jinak mam cesky auto ale ted asi koupim anglicky s volantem na blby strane... :-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:45
No sem trochu https://www.karaoketexty.cz/…/dysgrafik-51037 takže ta blbá strana = mi dávala docela zabrat :-)

Jet slušnějšim autem mě taky baví = a mám příbuzný který před asi 2 lety prodali SL a těch 85 t. € se rozhodli rozfofrovat půjčováním si aut a ježděnim pro zábavu. Asi nemusim řikat že když ty prachy došly = pokračujou v tom furt dál :D

To jejich pojetí docela chápu = většinou je to Itálie a Francie a tak = pendlovat 3x ročně ČR Británie autem = mi po loňský cestě na výstavu do Birminghamu a zpátky = to bych dobrovolně asi nedal. Ne že by cesta byla problém = ale i já pamatuju že provoz bejval menší a i když sedačky v tou dobou nový RAVce, to byla její první fakt delší cesta, mile překvapily a vše proběhlo v pohodě = tak fakt ne díky = když nemusíš tak jednoznačně letadlem

Když nebudu vědět co s prachama = jízda nějakym slušnym cabriem po francouzský Riviéře a tak = to mě ukecávat netřeba :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 12:04
No treba v Londyne uz je fakt otazkou co obecne tady s autem. Kdyz bydlis na kraji Londyna tak stejne v centru nezaparkujes a kdyz bydlis v centru jako ja, tak nemas ani duvod autem jezdit, max na vylety a obcas na nejaky nakupy apod.
Ale v podstate muzes zit bez auta, usetris prachy, nakup ti privezou, uber nebo taxi te odveze no a na vylet .. to by sis musel neco pujcit. Nakonec bys asi jeste usetril.
Ale ja jsem zatim stara skola, takze auto pred barakem je nezbytnost ... nekdy si ale vazne rikam proc vlastne :-)
Nemluve o tom, ze je to uplne pitoma zeme, protoze pokud chces nekam v evrope, jsi na ostrove a trajekt bude minimalne £60, ale ja davam tunel (je to komfortnejsi a rychlejsi) to je nekde £90 ... to je JEDNA cesta, potom musis za stejny prachy zase zpet ... to si koupis letenku kamkoliv za polovic. Joo i ta anglie ma svy mouchy :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 14:35
Ako si riesil cz auto v uk? Maval si ho na polroka v roku? Ci si na to kaslal?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 19:46
Ano. V rodine mame vice aut, tak je stridam. Ale obcas jsem to pretahnul a zatim tuk tuk nikdo nic neresil. Ale ted je auto splaceny, tak asi koupim anglicky.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 23:18
Ak sa nemylim a mas auto napisane na leasingovku, inu osobu/firmu, nevztahuje sa na auto polrocne pravidlo
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 23. 7. 2019 11:06
Nevim presne jak ten zakon je, ale jsem si celkem jistej, ze takhle jednoduchy to rozhodne neni.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 23. 7. 2019 15:02
Tiez lietam hore dole, tak preto sa ta pytam, luskal som par krat server ministerstva a nasiel som toto-

There are only three possible options for a UK resident to drive a non-UK car completely legally:

If the car is not yours, the registered owner is not a UK resident, and he is sitting with you in the car (in this case he is considered to be the driver)

If the car belongs to (or to be more precise is registered in the name of) an EU based company, and you are working for that company.

If the car is on a lease in an other country (for example it's a car hired from France)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 11:21
Naftovou 1.5 má lepší PSA. Ford naopak výbornej benzín 1.5

A bohužel souhlas že to dneska v reálu pro normální ježdění = s rezervou stačí

Já jen souhlasim se závěry porovnání že rozdíl mezi naftovou a benzínovou ST = je fakt velkej
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supe
| 22. 7. 2019 11:30
Jenže PSA má jinak horší auto ve všem, než je Fokus (308 na 508 je to slabé ale ta jezdi překvapivě dobře, tu je zkousel se stejným motorem co mám v Mondeu akorat dvouspojkovy pwershift řadi rychleji, než HDM od PSA) . Svez se ;)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:34
Tak zrovna poweshi(f)t bych za 8st. Aisin taky neměnil = PSA lepší motor + lepší převodovka

508 se mi docela líbí ale svezu se až hybridem = uměle miliardama zvýhodněná nafta mě nebere = jen souhlasím že povedenější 1.5 dneska v poho stačí
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:42
Píšu, že pwershift radi rychleji a méně váhavě , se stejným motorem . To je asi jediná věc mimo i cockpitu, co mi na 508 vadila. Mám srovnání a přímo jsem předsedal a to powershift neotari zrovna mezi bystré převodovky :D Hlavně rozjezdy u Aisinu byly váhave( je to HDM zejo ?)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:54
Jj klasický HDM = možná jak je to japonský = má radši benzín? :-!

A tohle nebyl až tak úplně vtip :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:43
Ale ta 508 je krasna, bohuzel trochu predrazena ... ale ja si asi francouze nikdy nekoupim. Rikejte tomu treba predsudky.
Jinak diesely ma PSA paradni, vsak v Mondeu jsem jezdil prave s TDCI od PSA. Ted nedavno Fordu to 2.0 TDCI sebrali a ted ma Ford nejaky svuj motor, to by me docela zajimalo, jake jsou v tom rozdily, podle me ma PSA fakt dobry diesely.
Jinak TDI jsem ted najel par tisic v Passatu 150k a nemam vyhrad. Navic zere jeste o pul litru az litr mene nez Mondeo (asi ze je lehci?)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 11:46
Já mám ještě HDI v Mondeu, jeden z důvodu proč jsem ho zase chtěl, nový Ford diesel jsem ještě nejel, ale srovnatelné to bude těžko, protože nyní má Mondeo i jinou převodovku (HDM vs Dvouspojka u mého auta). Až se svěží , poreferuji.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 09:30
Fred jazdí jak drak, stále. Napr. len taký výlet na Nurburgring pridá pár tisíc km za víkend. Ale to virtuálni šoféri, ktorí nevystrčia päty z Prahy a robia pár km denne nepochopia. ;-)
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:38
to by som nikomu nevycital, ze nerobi 50-100tis km rocne a kvoli tomu je len virtuál... dobre pre toho kto nemusi tolko sediet v nejakom chrochtáku...
pre niekoho je vyhodne ist do prace metrom a do auta sadnut za dobrodruzstvom, pripadne presuny mimo prág atd... ideál :-!
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 11:34
V pohode, len potom ten metrojazdec nech nehodnotí všetko zo svojho pokriveného pohľadu. ;-)
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 11:45
to bol joke vsak ? nie si az tak obmedzeny ...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 13:56
Tu sa asi stráca prehľad, kto na koho reaguje. Ja som reagoval na sakru, ktorý sám behá len po Prahe a blízkom okolí, zjavne spraví málo km, aj to na služobnom hybride a ide ľuďom, ktorí najazdia násobne viac, ako on sám vytýkať, že nechcú benzín.
Ostatne obdobné si mu písal aj sám. Takže s tou obmedzenosťou predpokladám, že si nereagoval na mňa, ale na sakru.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supe
| 22. 7. 2019 14:01
sorry, som myslel ze si to pisal mne... nevadí, treba ukoncit krkolomne debaty ;-)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supe
| 22. 7. 2019 14:07
KKT, který tu zrušil tlačítko k předchozímu příspěvku, by měl aspoň pořádně dostat přes držku. :no:
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 15:23
Naopak, takové zmatení diskuze dokázal způsobit naposledy Hospodin v Babylóně. Smekám klobouk. :yes: :D
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supe
| 22. 7. 2019 14:25
Ad iudex = už zase vymejšlíš konstrukty = nemůže fujrt používat podle sebe soudim tebe ;-)

Najedu i 100 km za den = po Středočeskym kraji a Praze = redakci nemáme v Praze. Až mě to překvapuje = jak to naskakuje

Po x-tý zopakuju = nevkládej mi SVOJE PŘEDSTAVY do úst já jen a pouze = souhlasim se závěry článku
A samozřejmě kritizuju obecný multimiliardový zvýhodňování nafty = totálně pokřivující realitu. Tady je to navíc prostě jednoznačný = sportovně laděný auto, dvě verze za víceméně stejnou cenu, jedna s dramaticky výkonnějšim motorem = neni o čem. Ty snad se závěrem srovnání v článku = nesouhlasíš?

A jo = sem bez vykoušení jak přiznal machi nasadit diskuzní platformu až maximálně vzdálenou od toho jak to na ACZ fungovalo = to je těžko pochopitelný faux pas
Když má teď diskuze dvouciferný počet příspěvků = je totálně nepřehledná. Zlatý starý časy = a za tyhle neni zodpovědná špatná paměť = jak mám v místnim Mottu :D
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 14:34
Ja som sám výlučne benzínový, bol som a budem, ale to neznamená, že svoju voľbu vnucujem každému bez ohľadu na jeho potreby a nájazd, ako to robíš Ty. ;-)
Btw. keby si písal súvisle, gramaticky a štylisticky správne, možno by ťa ľudia chápali viac. Ale ak v písanom texte neustále používaš matematické znamienka, ktoré naviac používaš v inom význame, ako v tej matematike majú (a len boh vie, v akom), tak sa nediv, že tie tvoje príspevky niekedy (často) ľuďom nedávajú zmysel.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 14:39
Aha tak eště jednou = narozdíl od tebe SOUHLASIM se závěrem článku

Asi narozdíl od tebe sem ekonom a multimiliardový zvýhodňování nafty mě uráží + jako benzíňáka štve ;-)

Nesmyslnost dieslu bez dotací ukazuje nejen obří rozdíl v motorech vysvětlenej v tomhle článku. Správně a jasně to padlo např. v hodinovym vysvětlování Vaculíka s Koteckým na ČT24 po vypuknutí Dieselgate = nafta má smysl jen při obřích statisícovejch nájezdech a v autech tak od 2,5 nebo spíš 3,5 tuny
Bez dotací = nedává moc smysl

Zajímavý kolika lidem ta připomínka OBŘÍHO pokřivení trhu = vadí nebo je dráždí nebo co
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 19:49
Jen tak mimochodem ono to zvyhodnovani dieselu neni az takovy. V nekterych zemich v evrope je to emisemi, to ano. Taky uz je drazsi nez benzin, to nebyvalo. Porizovaci cena auta stale o dost vyssi nez u benzinu. Naklady na provoz rozhodne vyssi (ikdyz ted tedy prichazi filtry i do benzinu, tak uvidime) - nizsi spotreba ale drazsi nafta nez benzin, benziny dnes nezerou o mnoho vic (ja jezdim bezne 120-180k turbobenziny za 6.5 - 7), naklady na udrzbu predevsim filtr to fakt neni malo a nekdy jeste adblue...
Ale treba do SUV asi diesel proste patri, tam je ten rozdil ve spotrebe stale prilis vysoky.
A mimochodem vis ze benzin je odpad pri vyrobe nafty? ... :-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 22. 7. 2019 21:57
No dyť to píšu = do velkejch těžkejch aut = tam nafta patří

Ne benzín jako odpad při výrobě nafty neznám = mě učili že to je chemickej proces teda atmosferická destilace ropy oddělováním jednotlivých frakcí na základě různejch teplot

Zvýhodnění nafty je bohužel furt stejný = 3 násobný. Jestli to někde paramtericky trochu zmírnili = furt zůstává ten princip. Daňový i hmotnostní zvýhodnění = tu prostě dřív nebejvalo = teď je.. A bohužel částa to je naprosto šílená = dávno to budou už biliony. To samozřejmě pohled lidí na věc = hodně ovlivní já bych použil spíš slovo pokřiví. Dneska je = při dnešních cenách by prostě litr nafty měl bejt řekněme třeba o 4 kč vyšší někde kde je dráž jako v Itálii eště o víc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
| 23. 7. 2019 11:14
Rafinace je zatracene slozity proces, ale obecne se da rict, ze kdyz delas z ropy diesel, zbyva ti "skoro" benzin - a uplne stejne je to naopak kdyz delas benzin, vznika ti "skoro" diesel.
Nikdy to neni presne tak, vzdycky dochazi jeste k dalsim upravam, vzdycky jsou nejake vedlejsi produkty a v ropnem prumyslu a z toho jsou potom ruzne oleje, vosky, maziva atd.

Je to jen takova zajimavost, ze rafinace benzinu a nafty je navzajem provazana.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 23. 7. 2019 10:01
Nafta neroste na poli ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 23. 7. 2019 11:16
:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ja mam taky jednu:
CNG nes*rou kravy na poli :-)

PS kdo nechape: Biogas produkce CNG je i z kravske mrvy, treba nemci to rozjeli celkem ve velkem :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 10:37
Spotrebu podla mna riesi takmer kazdy. Mytus je to, ze niekto, kto si kupi auto za 100k € spotrebu neriesi. Takych ludi je minimum. Ja som kupil benzin jednoducho preto, ze priplacat za dizel by znamenalo podla mojich vypoctov najazd 100-120k km a az vtedy by nafta zacala setrit. A pri mojom najazde by to bola navratnost na 6-8rokov. Co je z hladiska prevadzky jednak hranica, kedy sa budem auta pravdepodobne zbavovat cize mi priplatok za naftu nepriniesol nic. Avsak pri uvazovani s inflaciou znamena, ze realne by ma dizel stal viac a cely ten cas som sa len vracal na rozdiel medzi nakupnymi cenami. Naviac nemusim riesit veci okolo nafty, takze vyhoda veskera ziadna. Ak clovek, co ma ale najazd 50k rocne, pre neho to zmysel bude mat velky. Akurat, ze vecsina ma najazd podobny mojmu, casto v meste, ale dizel predsa zerie menej => setrime nech to stoji cokolvek.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 11:27
Ano, máš pravdu. Spotřebu řeší většina lidí a marně jim vysvětluješ, že při malém nájezdu je ten rozdíl v TCO tak zanedbatelný, že se jím nemá smysl zabývat, resp. že jim pak vyjde jako tobě, že úspornější auto je pak po započítání časové hodnoty peněz, růstu nominálních příjmů, rozdílu v jiných položkách (např. pojistka dle ceny auta a objemu motoru) ve finále dražší.

Viz. tento článek. Naftové ST je na hony vzdáleno benzínovému a má spíše velmi blízko silnějšímu 1.5 EB, který se prodává jen v ST line. A tam bude rozdíl ve spotřebě reálně když moc, tak 1,5 litru - 0,50 Kč/km. Rozdíl v ceně - 160tKč. (Ne)návratnost naftového ST proti obdobnému benzínu je pak v reálu přes 400tkm.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 08:54
Ad Jaros71 = fakt u ST řešíš spotřebu? ;-\

Jo výrazně slabší motor = bude mít nižší spotřebu. Ale souhlas s článkem = výkonový skok je značný + nemá samosvor = tentokrát je to jednoznačná volba
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 11:27
uz by si mohol pochopit, ze ludia co to maju za allroundera a staci im vykon diesla tu spotrebu ocenia... preco nedokazes pochopit aj potreby inych a stale tu nasilim tlacis halušky ?
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 11:29
Ne u ST nechápu = prostě souhlasim se závěry porovnání v článku

Plus mě štve dotovaná nafta = která velmi silně překrucuje realitu = ale to je jinej příběh
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 11:33
Lenze ST v diesli je len obyc kombajn so silnym dieslakom... s optickym paketom a tuhsim podvozkom... je len tvoj problem, ze to nedokazes rozlisit dostatocne od ´´praveho´´ ST...

Je fajn, ze focus ma 140kw diesel v kombiku s lepsim vzhladom... jak proti tomuto niekto moze mat namietky ?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 20:06
Souhlasim. Muzeme s ebavit, proc ten diesel neni obycejny ST line, ale tak asi to lidi takhle chteji, tak to maji. Golf ma taky GTD, to je asi taky duvod proc to tak ma Ford (a bohuzel GTI v kombiku neni, coz je vecna skoda)
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 22:41
mnoho ludi chce alebo potrebuje len dobre vyzerat, na realnych vykonoch tak nezalezi, staci vyzerat ako nieco viac, mat ten pocit... na tomto to poslednych 10rokov dost funguje aj medzi autami, takze ano...
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 23. 7. 2019 00:32
Golf nemá TAKY GTD, Golf má GTI a GTD, kdežto Focus má pro obě paliva stejné logo - ST. A stejně jako FoST to má třeba i ORS.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 23. 7. 2019 11:50
VW ten GTD chytro oprasil, myslim ze to bolo uz v 2 gen, ale neznamenalo to diesel GTi... tusim v 3ke uz bolo len GT TDI (na tej som jazdieval 15kola BBS a 50 profil) a potom zacali po boku s GTi znovu pouzivat GTD...
Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 01:14
Tak vzhledem k naprosto zásadním rozdílům ve výkonu i jízdní dynamice již považuji naftovou verzi za totální degradaci loga ST.

Téměř 20 let staré benzínové ST první generace mělo sprint za 8,2 s. Tahle nafta ve čtvrté generaci za 7,6 s ...
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 17:21
Nechcem byt hnidopich, ale zrovnaj aj spotreby, najlepsie na dialnici s nalozenym autom pri 140 kmh...

Ked uz zrovnavas nezrovnatelne... inak suhlas s tym, ze dieslak sa nemusel nazyvat ST... ked nema ani samosvor.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 21:05
Když srovnávám nesrovnatelné, tak jaké výkony tehdy měly tehdy diesely a jakou měly spotřebu?

A když srovnám srovnatelné, tak trojkové ST (dokonce v upgrade na 220kW) bralo při dovolenkových dálničních rychlopřesunech 8,5 - 8,7. Současné RS si bere 8,8 - 9,2.

A tady najdeš srovnání minulého naftového ST s obdobnou benzínovou motorizací - rozdíl 1,2 litru ...

https://www.spritmonitor.de/…d/148-Focus.html?…
Avatar - white label
Re: Super
| 22. 7. 2019 00:33
V kombíku raději tu modrou. Nevím, jak ten žluto-oranžový odstín vypadá v reálu, ale podle téhle galerie si mě zatím příliš nezískal. Na některých fotkách působí bledě/"vybledle"..
https://img2.auto.cz/…ull/5823476_.jpg
Avatar - Emel
Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 08:32
Tyhle fotky jsou podle mě poznamenané snahou dostat do nich maximální lesk. Reálná bude spíš blízko tomuhle třeba:
https://img2.auto.cz/…ull/5823463_.jpg
https://img2.auto.cz/…ull/5823477_.jpg
Ale jinak jasně, muselo by se to vidět... a modrá to má u mě vždycky dobrý :-)
Avatar - white label
Re: Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 13:18
Ani na tvých odkazech mě to nepřesvědčilo, příliš blízko k barvě hořčice, případně trusu některých živočišných druhů. :D
Budu tedy věřit (viz foe), že v reálu vypadá podstatně lépe.
Avatar - iudex
Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 08:47
Ako oranžovú by som momentálne bral skoro na všetko, notabene na športovo ladené auto, ale v tomto prípade by som na kombík rovnako dal modrú a oranžádu nechal pre hatch. Predsalen tento konkrétny odtieň je dosť výrazný a je otázne, či na veľlej ploche kombíku by toho už nebolo dosť. A modrá je tiež typická pre rýchle Fordy.
Ale na hatch jednoznačne oranžová.
Re: Re: Re: Super
| 23. 7. 2019 07:22
A me zase dava oranzova vetsi smysl na kombiku. HB ji bude mit kazdy druhy, ale kombiku v tehle barve bude pomalu. Kde u HB bych vazne uvazoval jakou z barev vzit (a nevybiral bych jen z tech dvou co se tu diskutuji) tak u kombiku bych mel jasno mnohem driv.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Super
| 23. 7. 2019 16:00
Treba vidieť, zatiaľ tá oranžová je len na hatchoch (nevidel som jediný kombík na fotke v oranžovej, nehovoriac o live skúsenosti). Inak ako píšeš málokto si asi kúpi kombík v krikľavo oranžovej, aj minulá generácia ST behá po cestách hojne v kombi verzii, ale to sú všetko tmavosivé či tie šedé á la základná farba, ale oranžový ST kombík som ešte nevidel. No a možno to len potvrdzuje môj predpoklad, že na veľkej ploche kombíku to už bude možno overkill. Ale uvidíme, teraz som naživo videl Leona ST v oranžovej, tiež je dosť výrazná a no problem.
Avatar - iudex
Re: Re: Super
| 22. 7. 2019 08:51
Ako písš emel, to je skôr postprocesom, tam nejak prehnane vyťhovali tiene a farba pôsobí vyblednuto. Na slnku je tej sýtosti dosť: https://s.aolcdn.com/…cus-st-9.jpg.jpg
EDIT: ako píše foe nižšie, v reáli je oranžová úplne iná, krajšia.
Re: Super
| 22. 7. 2019 09:09
Podle mě docela schizofrenni volba. Ta oranžova je podle všeho stejna co se dava i na mustanga a měl jsem možnost jej v tehle barvě vidět. Ta barva je paradni a dost syta, ale taky fest vyrazna, řekl bych vice než u ST MK3. Kdo nema problem byt zřetelně viděn pak je to jasna volba.Tu modrou jsem ještě neviděl, ale podle mě bude mnohem meně napadna.
Avatar - pradeda777
Ford....
| 21. 7. 2019 20:27
...kua dobrý...jste na seznamu.... ;-)
Avatar - xxc
Biely dym
| 21. 7. 2019 20:49
Bude ecoboost dymit pred koncom, ci uz to opravili? :-)
Avatar - Dzakobo
Jediný solidní benzínový Focus
| 21. 7. 2019 20:49
Alespoň tady je čtyřválec a i s upsizingem :yes:
To zase bude "tuňáků", který to "čipnou" min. o 100k vejš... Však motor má limity hodně daleko (pokud je použité dobré těsnění pod hlavou :D )
Taky mě napadlo - že historie se opakuje, MPS měly motor se stejným základem, jen tedy o 10 koní méně.
Avatar - CHerokee
Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 21. 7. 2019 21:13
Taky se proto Focusy prodávají dost mizerně na to, že to dříve bývala dvojka v nižší střední. Tohle ale vypadá dobře.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 21. 7. 2019 21:16
On jezdí skvěle i litr , takže tohle bude mazec. Snad se někdy poštěstí se svézt
Re: Re: Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 22. 7. 2019 01:09
Výborně jezdí i 1.5 Ecoboost
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 22. 7. 2019 08:48
V 4. Generaci jsem ho nejel, pouze jeho R4 verzi v minulosti, jak 1.5 tak i 1.6, který považuji jízdné za ostřejší, nýbrž spolehlivost je na bodu mrazu.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 22. 7. 2019 17:26
Pridam do tychto EB klishé nieco v KUGE... sefino je fordak a chcel si kupit vo vypredaji KuGU 4x4 + PS a 1.5EB, som ho podporil, ze to je vo focuse slusny motor, ze v nom jazdim obcas... a potom mi spominal, ze mal testovacku a bolo to prilis zdechle... automat to podtacal a turbolag narastol pretoze KUGA je samo tazsia ako FOFO... tak nakoniec vraj pojde do Q3 1,4TSi vraj to ide o moc lepsie takto po meste atd... :D
Avatar - CHerokee
Re: Re: Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 22. 7. 2019 09:25
Sorry chlapci, tříválec do nižší střední nepatří. A 1,0 měla manželka rok ve Fiestě minulé generace a ne dobře nejede, nezní a žere 7 litrů. To teď jezdí za méně i v 1,5 Civicu...který má - naštěstí - ještě normální 4 válcový motor (pouze v Evropě dodrbaný start stopem). I proto jsme z forda přesedlali, když do Focusu nedali pořádný motor. Stejně jako mnoho dalších potenciálních zákazníků...
Re: Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 22. 7. 2019 09:18
Ty evidentně neviš, ktera bije a ani neznaš vyznam slova mizerně. Ale mužeš opět psat jak 1.6EB jede lepe než 1.0EB to by snad nikdo nepředpokladal.
Avatar - CHerokee
Re: Re: Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 22. 7. 2019 09:28
Tak u nás je tuším ve své třídě osmý, dokonce za Seatem Leonem...tak to je hodně mizerně. I dealeři jsou z toho nešťastní.
Re: Re: Re: Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 22. 7. 2019 09:46
Tak to je pruser, když u nas je to tak jak to je. Jedine co mě na tom štve je to, že se diky tomu začne osekavat nabidka.
Avatar - Emel
Re: Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 22. 7. 2019 10:39
Psal jsem to loni a už je to tady - za Q1 i 1-5 Focus v Evropě už zase dvojka je, za pololetí čísla ještě nemám, ale nejspíš to tak zůstane.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 22. 7. 2019 11:14
Však už je taky vidět dost a na západě dvojnásob co u nás. Dokonce jezdí i dle mne nesmyslné Vignale
Avatar - pradeda777
Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 21. 7. 2019 23:32
Těsnění bylo dobré, ale na jiný vůz......2.3 Focus - 2.3 Mustang. Na první pohled k nerozeznání, ale malinkaté rozdíly v otvorech pro chlazení.
Jo, a skladníka potom zastřelili u zadní brány za rozbřesku.... ;-)
Avatar - pradeda777
Re: Jediný solidní benzínový Focus
| 21. 7. 2019 23:52
MPS nemělo chybu. Měl jsem Gen I i Gen II..... :yes:
Avatar - Beefcake
Pekne
| 21. 7. 2019 21:59
Tak ten benzin je s tou vybavou za vybornu cenu, ked to porovnam s konkurenciou.
Avatar - Beefcake
Clo
| 21. 7. 2019 22:09
Prave som videl spravu, ze "EU je pripravena zrusit clo na US auta".
Ale moc by som sa netesil, lebo zrusenie 10% ciel na japonske auta nejaky pokles cien neprinieslo.
Avatar - CHerokee
Re: Clo
| 22. 7. 2019 09:29
To by byla dobrá zpráva.
hrde se hlásím
| 21. 7. 2019 22:34
mezi bykupce! až se mi rozpadne Megane, tak budu velmi váhat mezi Mazdou3 A Focusem. A vzhledem k tomu, že mu predpovídám jeste dlouhý a stastný život, zatím aspon doladí výrobní mouchy :-!
Avatar - Dzakobo
Re: hrde se hlásím
| 21. 7. 2019 22:44
Mazda 3 je sice hezká, ale kvůli masivním C sloupkům je vzadu do boků vidět mizerně. A Skyactiv-X se 180k má jen okolo 230 Nm a žere víc jak 1.4TSI (které má v reálu 180k taky a k tomu 260 Nm)...
K tomu tuhá spojka a mám jasno - byť je Leon už výběhový, za mě stále TOP - supr auto za fajn cenu s dynamickým feelingem.
Re: Re: hrde se hlásím
| 22. 7. 2019 05:28
Můžeš dát odkaz kde prováděli nějaké srovnání spotřeby? Dík.
Re: Re: Re: hrde se hlásím
| 22. 7. 2019 06:27
No to vieš niekto porovnáva novinársku spotrebu s vlastnou eco jazdou.
2.3 ecoboost
| 22. 7. 2019 00:59
Rozhodně palec nahoru za další práci na motoru z RS a Mustangu, určitě půjde použít kupa dílů z RS Mk3 ( https://www.atte.cz/…-produktu/focus/ ) :yes:
Avatar - iudex
Všetko správne
| 22. 7. 2019 08:59
Tak sa z prvých reakcií zdá, že Ford spravil všetko správne a vyhol sa chybám z minulosti (chýbajúci samosvor predošlého ST, diskutabilný dizajn), nešiel cestou kontroverzných prvkov (ako MRS s 4controlom), z aktuálnych trendov si vybral to dobré (adaptívne tlmiče, jazdné režimy, rev-matching) a vyhol sa tomu zlému (downsizing ako MRS či 308GTi, vypustenie manuálu).
Ako som už viackrát písal, takto od stola pre mňa aktuálne najlepší hotheč: silný motor s veľkým objemom, samosvor, manuál, akurát trafená rovnováha medzi nenápadnosťou a prehnaným stylingom. No a reakcie médií oscilujú medzi opatrne pozitívnymi až nekriticky nadšenými, takže sa naozaj zdá, že tentokrát to Ford naozaj trafil.
Jeden benzínový hatch s manuálom v oranžovej pre mňa, prosím! :-)
Re: Všetko správne
| 22. 7. 2019 10:02
Nějak nechapu co pořad maš s diskutabilnim designem. Mk3 obvzlašť v ST a je jedno v jake barvě považuji za jedno z nepohlednějšich aut třidy sve dovy. U Mk4 věřim, že v realu bude taky velice povedene. Jen s tim interierem jak s nim nemam problem tak oproti Mk3 je to za mě sešup dolu. Nejen větši tuctovost, ale už to nema daleko k bezduchosti takove audi a3 nebo mazdich interieru. A nevim jak je tomu u ST Mk3, ale interier u ST Mk4 vychazi z ST-Line což je vlastně teměř zaklad. Takže tam budou některe mista docela spartanska. Na jednu stranu OK, jde o sportovnějši variantu na druhou to muže někoho odradit. Jo a jinak je škoda, že součastne ST, už nema samostatne budiky jako tlak oleje atd a je zde pouze digit. zobrazeni.
Avatar - iudex
Re: Re: Všetko správne
| 22. 7. 2019 10:23
Tak Ty si známy plavec proti prúdu, čo sa Focusu týka. Väčšina kritizovala vzhľad FF3 (najmä pred f/l, ale aj ten opravil iba predok a mušľovitá zadná časť zostala) a všetci bez výnimky interiér (opäť hlavne pred f/l). Všeobecný konsenzus je, že sa nový Focus interiérovo výrazne posunul. Exteriér už nadchýňa menej, hlavne ten eurodizajn (chýba trocha jedinečnosti), ale aspoň nevyvoláva také kontroverzie ako predchodca a z môjho pohľadu v ST (alebo aspoň ST-line) úplne parádne.
Re: Re: Re: Všetko správne
| 22. 7. 2019 15:09
Mysliš proti proudu internetivym diskuzim ? To je možne, ale ja to prostě vidim opačně. A tokova zadnice Mk3 po fl se mi hodně libi a navic je svym zpusobem napadita a originalni což taky dokažu ocenit.
Re: Re: Všetko správne
| 22. 7. 2019 23:21
Suhlasim, podla mna vyzera exterier mk4 ovela horsie ako mk3, hlavne zaklad s vertikalnymi dierami v prednom narazniku s hmlovkami, masaker. Jedno z najskaredsich aut v triede.
Par km v benzinu
| 22. 7. 2019 09:07
Tak uz jsem mel taky tu cest, bohuzel s naprosto syrovym autem (najeto ani ne 200km), a protoze nejsem prase co by pro sve chvilkove poteseni umyslne kur... nicil auto budoucimu stastnemu majiteli, drzel jsem se pri zemi. Ale prece...
Motor zni mdle, vse co je slyset jde od vyfuku a jako jakykoliv jiny foukany R4 zni proste nijak. Objem neobjem. Zkousel jsem jen co zvladne do asi 4tis ot a tady musim chvalit, ty Nm tam rozhodne jsou, az se mi drala do mysli davna spominka na jedine jine ST ktere jsem kdy jel, to jiz 2 generace stare (mozna stare, ano, ale taky o 1 valec lepsi). Nemohu soudit jestli aktualni ST ma spicku nebo ne, ale stred, ten ma "kulervouci" jako to ST o dekadu zpet. Rizeni mi prislo takove dnesni, mnoho citu nepobralo, ale je to furt lepsi nez co ford predvadi treba ve furt aktualnim mondeu, kde clovek nema ani tucha. Co je fajn je ze je rizeni pekne rychle a co me osobne imponuje je i to ze se s rizenim clovek musel obcas prat (i s LSD pod plynem clovek furt citil jak mu ty Nm derou volant z ruky), to podle me k takovemu autu patri. Jinak podvozek tezko hodnotit, v tride HH nemam z aktualni gen. najeto vlastne nic, takze chybi srovnani, ale ciste z toho co jsem zazil s ST na tech par km jsem byl mile prekvapen jak auto umi zakleknout a drzet stopu jako spravne tvrde sportovni nacini, a pritom pri bezne jizde neslo o zadnou uskakanou kozu. Na kazdy den by to jeste slo (testovany vuz byl myslim na R19). Taky jsem mel pocit ze cim rychleji clovek jede tim lip funguje. Razeni mi prislo chvalitebne, na japonce nema, ale neni se za co stydet a nemel bych s timhle manualem problem.
Secteno podtrzeno: naladilo me to si projet neco vic nez jen ST a i to ST si projet uz v trosku zajetejsim stave. Na druhou stranu zase po case jsem se ocitl v nepremii nizsi stredni a kabina... nechapat me zle, sedadla, volant, razeni super (i kdyz recaro na mou prostorove narocnejsi postavu uz nepadla jako ulita :-) ), ale je to proste typicka nepremiova nizsi stredni a
Avatar - CHerokee
Re: Par km v benzinu
| 22. 7. 2019 09:33
Díky za postřehy!
Re: Par km v benzinu
| 22. 7. 2019 10:54
Osobní zkušenost je, že třeba 2.3-ka v RSu potřebovala asi 6.000 km, než začala pořádně jet a finálně si sedla až okolo 10tkm. Když jsem sedl do auta, které mělo asi 1.600 km, tak první dojem byl "A to je kurňa co? To má být RS?"
Par km v benzinu vol.2
| 22. 7. 2019 09:23
To si s tou delkou prispevku delaj ( ).( )?! :'-(

takze ve zkratce dokonceni predesleho prispevku:
...ale je to proste typicka nepremiova nizsi stredni a treba sedmickovej golf zanecha dojem o dost lepsi (a premianti, A3, MB A... ti jsou zase jinde). I proti furt aktualnimu "americkemu" mondeu je to proste sesup odpovidajici tride. Mozna nejsem ten pravy petrolhead, ale me by tohle nejspis v hlave vrtalo.

PS: Jeto v modre, videno i v te oraznove a obe barvy jsou krasne. Zadny z odkazu od WL nebo Emela postnutych vyse tu barvu neukaze tak jak pekne se ona oranzova umi ukazat (jak ve stinu tak na slunci), tohle chce videt nazivo.
Avatar - iudex
Re: Par km v benzinu vol.2
| 22. 7. 2019 09:36
Dík za dojmy. :yes:
Ty nie si zrovna nekritický obdivovateľ Fordu (napriek vlastnej garáži - či práve preto?), takže ak Ťa FST takto presvedčil, tak musí jazdiť naozaj dobre. Interiér... no prémia to asi nebude, ale oproti predchodcovi to musí byť generačný skok, ostatne ja som mal 2. gen Focusu, takže ja znesiem veľa. :D Pri HH sú ale najdôležitejšie motor, podvozok a riadenie a celkovo subjektívny pocit z jazdy a tu sa z Tvojho príspevku javí, že tam je všetko, ako má byť.
Re: Re: Par km v benzinu vol.2
| 22. 7. 2019 09:50
Ja se snazim byt kriticky ke vsemu (krom manzelky, tam neni co kritizovat). :-)
V minulem focusu jsem sedel uz davneji, ale tam jsem se nestacil rozhorcit nad materialovou paletou neb me do oci prastil design a nedostatek prostoru tak silne, ze na nejake materialy nestihla prijit rec. :D V tomhle svetle je vlastne ten novy focus fajn, i za sebe jsem si sednul (i kdyz nijak zazracne pohodlne = hlavou jsem se dotykal stropu nebo kolenama sedadla ridice a to mam jen 181cm), takze se clovek ve vyctu priorit konecne dostane i k tem materialum a haptice, ktera neoslni.
Na to abys me "jizdni dojmy" mohl brat vazne bych potreboval trosku vic casu s trosku zajetejsim autem a nejake aktualni srovnani, ne jen lovit z pameti. Takze brat s rezervou. Spis se tesim az tu ST zhodnotis ty nebo dalsi hothečí ostřílenci. I ja sam si svuj finalni nazor teprve planuju udelat. ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Par km v benzinu vol.2
| 22. 7. 2019 10:19
Interiér mohu soudit i slu obyčejných verzi a skok to oproti MK3 je veliký, vidí to všichni až na Miromena , kterému se nevím proč více líbí starší , menší a hůře využity vnitřní prostor :D Vždyť kombíky Fokusu MK 4 mají i větší kufr ,než Mondeo kombi a to už je co říct...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Par km v benzinu vol.2
| 22. 7. 2019 10:24
Ja by som aj vedel prečo (hint: vlastná garáž). ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Par km v benzinu vol.2
| 22. 7. 2019 10:38
Já to neřekl :-[]
Re: Re: Re: Par km v benzinu vol.2
| 22. 7. 2019 13:47
Tak zase si nalejme cisteho vina, na to jaka krava je aktualni mondeo zvenci, tak kufr je na dnesni dobu spis obycejny. I kdyz i to je svym spusobem kumst, postavit auto a pak mit od hrany narazniku po vnitrek kufru snad 25cm plastu, hran, niceho. To snad u fordu najali borce co kreslil (podobne sikovne) prvni insignii. :D
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Par km v benzinu vol.2
| 22. 7. 2019 14:18
Presne, to (ne)využitie vnútorného priestoru mi fakt hlava neberie najmä v kontexte predchodcu, ktorý bol do všetkých smerov menší, ale priestoru mal vnútri nadbytok. No a stále jazdí na pomery triedy výborne, včera som ho vzal na okresky ráno a prevetral výfuk (čisto z technických dôvodov samozrejme, aby som vypálil prípadné karbónové usadeniny) a na tie rozmery je to stále slušne agilné a pomerne zabaví.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Par km v benzinu vol.2
| 22. 7. 2019 15:17
Tomu se říká neutrální zóna, ani uvnitř, ani venku. ;-)
Ovšem na páté dveře první Insignie to zase nemá, tam se zvedala snad třetina "kapotáže". :D
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Par km v benzinu vol.2
| 24. 7. 2019 08:35
Jistě jistě... a aby se ten prostor nějak využil, tak pod tím byly druhý světla :-)
Re: Re: Re: Par km v benzinu vol.2
| 22. 7. 2019 15:32
Jasně všichni nejen na zeměkouli, ale v celem vesmiru a ještě do vizuality zahrň prostornost...jj hotovy krypl. Normalně musim obracet oči v sloup. Znam lidi, kteři nežiji internetem a představ si, že jeden z nich se pro Mk3 rozhodl pravě i na zakladě interieru. Ja dodnes vzpominam třeba na interier lancie kappa, palubka ve stylu kobři hlavy, napadite a libive. Dnes řada modelu hole plochy s par čudliky, napaditost a originalita na bodě mrazu. A zrovna k tomuto stylu, ktery mě rozhodně neni blizky ma novy focus podstatně bliže než předchudce nehledě na jasnou ztratu utulnosti. Ano věřim, že obklopujici pocit nemusi každemu sedět, ale představ si, že jsou lide, kteři s tim nemaji problem či dokoce jim to vyhovuje. A třeba ja si nepamatuji, kdy naposled mě interier nějakeho modelu zaujmul. Až nedavno 508 nejen z foto, ale i realně. Ulitly sci fi introš, ktery je za mě paradni. Ale je nejsem na e mimino takže rozhodně to neni duvod, abych o tomhle modelu realně uvažoval jen proto, že si sedam na *** ze vzhledu interieru.
Ford Novinky
| 22. 7. 2019 14:01
Ford Novinky na 1nom mieste: http://www.fordauto.sk

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku