Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Dzakobo
Alespoň tady je čtyřválec a i s upsizingem :yes:
To zase bude "tuňáků", který to "čipnou" min. o 100k vejš... Však motor má limity hodně daleko (pokud je použité dobré těsnění pod hlavou 😁 )
Taky mě napadlo - že historie se opakuje, MPS měly motor se stejným základem, jen tedy o 10 koní méně.
To zase bude "tuňáků", který to "čipnou" min. o 100k vejš... Však motor má limity hodně daleko (pokud je použité dobré těsnění pod hlavou 😁 )
Taky mě napadlo - že historie se opakuje, MPS měly motor se stejným základem, jen tedy o 10 koní méně.
Taky se proto Focusy prodávají dost mizerně na to, že to dříve bývala dvojka v nižší střední. Tohle ale vypadá dobře.
On jezdí skvěle i litr , takže tohle bude mazec. Snad se někdy poštěstí se svézt
Výborně jezdí i 1.5 Ecoboost
V 4. Generaci jsem ho nejel, pouze jeho R4 verzi v minulosti, jak 1.5 tak i 1.6, který považuji jízdné za ostřejší, nýbrž spolehlivost je na bodu mrazu.
Pridam do tychto EB klishé nieco v KUGE... sefino je fordak a chcel si kupit vo vypredaji KuGU 4x4 + PS a 1.5EB, som ho podporil, ze to je vo focuse slusny motor, ze v nom jazdim obcas... a potom mi spominal, ze mal testovacku a bolo to prilis zdechle... automat to podtacal a turbolag narastol pretoze KUGA je samo tazsia ako FOFO... tak nakoniec vraj pojde do Q3 1,4TSi vraj to ide o moc lepsie takto po meste atd... 😁
Sorry chlapci, tříválec do nižší střední nepatří. A 1,0 měla manželka rok ve Fiestě minulé generace a ne dobře nejede, nezní a žere 7 litrů. To teď jezdí za méně i v 1,5 Civicu...který má - naštěstí - ještě normální 4 válcový motor (pouze v Evropě dodrbaný start stopem). I proto jsme z forda přesedlali, když do Focusu nedali pořádný motor. Stejně jako mnoho dalších potenciálních zákazníků...
miromen4
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak u nás je tuším ve své třídě osmý, dokonce za Seatem Leonem...tak to je hodně mizerně. I dealeři jsou z toho nešťastní.
miromen4
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Těsnění bylo dobré, ale na jiný vůz......2.3 Focus - 2.3 Mustang. Na první pohled k nerozeznání, ale malinkaté rozdíly v otvorech pro chlazení.
Jo, a skladníka potom zastřelili u zadní brány za rozbřesku.... 😉
Jo, a skladníka potom zastřelili u zadní brány za rozbřesku.... 😉
Beefcake
Prave som videl spravu, ze "EU je pripravena zrusit clo na US auta".
Ale moc by som sa netesil, lebo zrusenie 10% ciel na japonske auta nejaky pokles cien neprinieslo.
Ale moc by som sa netesil, lebo zrusenie 10% ciel na japonske auta nejaky pokles cien neprinieslo.
dr.Remorey
mezi bykupce! až se mi rozpadne Megane, tak budu velmi váhat mezi Mazdou3 A Focusem. A vzhledem k tomu, že mu predpovídám jeste dlouhý a stastný život, zatím aspon doladí výrobní mouchy :-!
Mazda 3 je sice hezká, ale kvůli masivním C sloupkům je vzadu do boků vidět mizerně. A Skyactiv-X se 180k má jen okolo 230 Nm a žere víc jak 1.4TSI (které má v reálu 180k taky a k tomu 260 Nm)...
K tomu tuhá spojka a mám jasno - byť je Leon už výběhový, za mě stále TOP - supr auto za fajn cenu s dynamickým feelingem.
K tomu tuhá spojka a mám jasno - byť je Leon už výběhový, za mě stále TOP - supr auto za fajn cenu s dynamickým feelingem.
Deadlift
Rozhodně palec nahoru za další práci na motoru z RS a Mustangu, určitě půjde použít kupa dílů z RS Mk3 ( https😐/www.atte.cz/…-produktu/focus/ ) :yes:
iudex
Tak sa z prvých reakcií zdá, že Ford spravil všetko správne a vyhol sa chybám z minulosti (chýbajúci samosvor predošlého ST, diskutabilný dizajn), nešiel cestou kontroverzných prvkov (ako MRS s 4controlom), z aktuálnych trendov si vybral to dobré (adaptívne tlmiče, jazdné režimy, rev-matching) a vyhol sa tomu zlému (downsizing ako MRS či 308GTi, vypustenie manuálu).
Ako som už viackrát písal, takto od stola pre mňa aktuálne najlepší hotheč: silný motor s veľkým objemom, samosvor, manuál, akurát trafená rovnováha medzi nenápadnosťou a prehnaným stylingom. No a reakcie médií oscilujú medzi opatrne pozitívnymi až nekriticky nadšenými, takže sa naozaj zdá, že tentokrát to Ford naozaj trafil.
Jeden benzínový hatch s manuálom v oranžovej pre mňa, prosím! 😄
Ako som už viackrát písal, takto od stola pre mňa aktuálne najlepší hotheč: silný motor s veľkým objemom, samosvor, manuál, akurát trafená rovnováha medzi nenápadnosťou a prehnaným stylingom. No a reakcie médií oscilujú medzi opatrne pozitívnymi až nekriticky nadšenými, takže sa naozaj zdá, že tentokrát to Ford naozaj trafil.
Jeden benzínový hatch s manuálom v oranžovej pre mňa, prosím! 😄
miromen4
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak Ty si známy plavec proti prúdu, čo sa Focusu týka. Väčšina kritizovala vzhľad FF3 (najmä pred f/l, ale aj ten opravil iba predok a mušľovitá zadná časť zostala) a všetci bez výnimky interiér (opäť hlavne pred f/l). Všeobecný konsenzus je, že sa nový Focus interiérovo výrazne posunul. Exteriér už nadchýňa menej, hlavne ten eurodizajn (chýba trocha jedinečnosti), ale aspoň nevyvoláva také kontroverzie ako predchodca a z môjho pohľadu v ST (alebo aspoň ST-line) úplne parádne.
miromen4
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Suhlasim, podla mna vyzera exterier mk4 ovela horsie ako mk3, hlavne zaklad s vertikalnymi dierami v prednom narazniku s hmlovkami, masaker. Jedno z najskaredsich aut v triede.
fOE
Tak uz jsem mel taky tu cest, bohuzel s naprosto syrovym autem (najeto ani ne 200km), a protoze nejsem prase co by pro sve chvilkove poteseni umyslne kur... nicil auto budoucimu stastnemu majiteli, drzel jsem se pri zemi. Ale prece...
Motor zni mdle, vse co je slyset jde od vyfuku a jako jakykoliv jiny foukany R4 zni proste nijak. Objem neobjem. Zkousel jsem jen co zvladne do asi 4tis ot a tady musim chvalit, ty Nm tam rozhodne jsou, az se mi drala do mysli davna spominka na jedine jine ST ktere jsem kdy jel, to jiz 2 generace stare (mozna stare, ano, ale taky o 1 valec lepsi). Nemohu soudit jestli aktualni ST ma spicku nebo ne, ale stred, ten ma "kulervouci" jako to ST o dekadu zpet. Rizeni mi prislo takove dnesni, mnoho citu nepobralo, ale je to furt lepsi nez co ford predvadi treba ve furt aktualnim mondeu, kde clovek nema ani tucha. Co je fajn je ze je rizeni pekne rychle a co me osobne imponuje je i to ze se s rizenim clovek musel obcas prat (i s LSD pod plynem clovek furt citil jak mu ty Nm derou volant z ruky), to podle me k takovemu autu patri. Jinak podvozek tezko hodnotit, v tride HH nemam z aktualni gen. najeto vlastne nic, takze chybi srovnani, ale ciste z toho co jsem zazil s ST na tech par km jsem byl mile prekvapen jak auto umi zakleknout a drzet stopu jako spravne tvrde sportovni nacini, a pritom pri bezne jizde neslo o zadnou uskakanou kozu. Na kazdy den by to jeste slo (testovany vuz byl myslim na R19). Taky jsem mel pocit ze cim rychleji clovek jede tim lip funguje. Razeni mi prislo chvalitebne, na japonce nema, ale neni se za co stydet a nemel bych s timhle manualem problem.
Secteno podtrzeno: naladilo me to si projet neco vic nez jen ST a i to ST si projet uz v trosku zajetejsim stave. Na druhou stranu zase po case jsem se ocitl v nepremii nizsi stredni a kabina... nechapat me zle, sedadla, volant, razeni super (i kdyz recaro na mou prostorove narocnejsi postavu uz nepadla jako ulita 😄 ), ale je to proste typicka nepremiova nizsi stredni a
Motor zni mdle, vse co je slyset jde od vyfuku a jako jakykoliv jiny foukany R4 zni proste nijak. Objem neobjem. Zkousel jsem jen co zvladne do asi 4tis ot a tady musim chvalit, ty Nm tam rozhodne jsou, az se mi drala do mysli davna spominka na jedine jine ST ktere jsem kdy jel, to jiz 2 generace stare (mozna stare, ano, ale taky o 1 valec lepsi). Nemohu soudit jestli aktualni ST ma spicku nebo ne, ale stred, ten ma "kulervouci" jako to ST o dekadu zpet. Rizeni mi prislo takove dnesni, mnoho citu nepobralo, ale je to furt lepsi nez co ford predvadi treba ve furt aktualnim mondeu, kde clovek nema ani tucha. Co je fajn je ze je rizeni pekne rychle a co me osobne imponuje je i to ze se s rizenim clovek musel obcas prat (i s LSD pod plynem clovek furt citil jak mu ty Nm derou volant z ruky), to podle me k takovemu autu patri. Jinak podvozek tezko hodnotit, v tride HH nemam z aktualni gen. najeto vlastne nic, takze chybi srovnani, ale ciste z toho co jsem zazil s ST na tech par km jsem byl mile prekvapen jak auto umi zakleknout a drzet stopu jako spravne tvrde sportovni nacini, a pritom pri bezne jizde neslo o zadnou uskakanou kozu. Na kazdy den by to jeste slo (testovany vuz byl myslim na R19). Taky jsem mel pocit ze cim rychleji clovek jede tim lip funguje. Razeni mi prislo chvalitebne, na japonce nema, ale neni se za co stydet a nemel bych s timhle manualem problem.
Secteno podtrzeno: naladilo me to si projet neco vic nez jen ST a i to ST si projet uz v trosku zajetejsim stave. Na druhou stranu zase po case jsem se ocitl v nepremii nizsi stredni a kabina... nechapat me zle, sedadla, volant, razeni super (i kdyz recaro na mou prostorove narocnejsi postavu uz nepadla jako ulita 😄 ), ale je to proste typicka nepremiova nizsi stredni a
fOE
To si s tou delkou prispevku delaj ( ).( )?! 😢
takze ve zkratce dokonceni predesleho prispevku😒br /> ...ale je to proste typicka nepremiova nizsi stredni a treba sedmickovej golf zanecha dojem o dost lepsi (a premianti, A3, MB A... ti jsou zase jinde). I proti furt aktualnimu "americkemu" mondeu je to proste sesup odpovidajici tride. Mozna nejsem ten pravy petrolhead, ale me by tohle nejspis v hlave vrtalo.
PS: Jeto v modre, videno i v te oraznove a obe barvy jsou krasne. Zadny z odkazu od WL nebo Emela postnutych vyse tu barvu neukaze tak jak pekne se ona oranzova umi ukazat (jak ve stinu tak na slunci), tohle chce videt nazivo.
takze ve zkratce dokonceni predesleho prispevku😒br /> ...ale je to proste typicka nepremiova nizsi stredni a treba sedmickovej golf zanecha dojem o dost lepsi (a premianti, A3, MB A... ti jsou zase jinde). I proti furt aktualnimu "americkemu" mondeu je to proste sesup odpovidajici tride. Mozna nejsem ten pravy petrolhead, ale me by tohle nejspis v hlave vrtalo.
PS: Jeto v modre, videno i v te oraznove a obe barvy jsou krasne. Zadny z odkazu od WL nebo Emela postnutych vyse tu barvu neukaze tak jak pekne se ona oranzova umi ukazat (jak ve stinu tak na slunci), tohle chce videt nazivo.
Dík za dojmy. :yes:
Ty nie si zrovna nekritický obdivovateľ Fordu (napriek vlastnej garáži - či práve preto?), takže ak Ťa FST takto presvedčil, tak musí jazdiť naozaj dobre. Interiér... no prémia to asi nebude, ale oproti predchodcovi to musí byť generačný skok, ostatne ja som mal 2. gen Focusu, takže ja znesiem veľa. 😁 Pri HH sú ale najdôležitejšie motor, podvozok a riadenie a celkovo subjektívny pocit z jazdy a tu sa z Tvojho príspevku javí, že tam je všetko, ako má byť.
Ty nie si zrovna nekritický obdivovateľ Fordu (napriek vlastnej garáži - či práve preto?), takže ak Ťa FST takto presvedčil, tak musí jazdiť naozaj dobre. Interiér... no prémia to asi nebude, ale oproti predchodcovi to musí byť generačný skok, ostatne ja som mal 2. gen Focusu, takže ja znesiem veľa. 😁 Pri HH sú ale najdôležitejšie motor, podvozok a riadenie a celkovo subjektívny pocit z jazdy a tu sa z Tvojho príspevku javí, že tam je všetko, ako má byť.
Ja se snazim byt kriticky ke vsemu (krom manzelky, tam neni co kritizovat). 😄
V minulem focusu jsem sedel uz davneji, ale tam jsem se nestacil rozhorcit nad materialovou paletou neb me do oci prastil design a nedostatek prostoru tak silne, ze na nejake materialy nestihla prijit rec. 😁 V tomhle svetle je vlastne ten novy focus fajn, i za sebe jsem si sednul (i kdyz nijak zazracne pohodlne = hlavou jsem se dotykal stropu nebo kolenama sedadla ridice a to mam jen 181cm), takze se clovek ve vyctu priorit konecne dostane i k tem materialum a haptice, ktera neoslni.
Na to abys me "jizdni dojmy" mohl brat vazne bych potreboval trosku vic casu s trosku zajetejsim autem a nejake aktualni srovnani, ne jen lovit z pameti. Takze brat s rezervou. Spis se tesim az tu ST zhodnotis ty nebo dalsi hothečí ostřílenci. I ja sam si svuj finalni nazor teprve planuju udelat. 😉
V minulem focusu jsem sedel uz davneji, ale tam jsem se nestacil rozhorcit nad materialovou paletou neb me do oci prastil design a nedostatek prostoru tak silne, ze na nejake materialy nestihla prijit rec. 😁 V tomhle svetle je vlastne ten novy focus fajn, i za sebe jsem si sednul (i kdyz nijak zazracne pohodlne = hlavou jsem se dotykal stropu nebo kolenama sedadla ridice a to mam jen 181cm), takze se clovek ve vyctu priorit konecne dostane i k tem materialum a haptice, ktera neoslni.
Na to abys me "jizdni dojmy" mohl brat vazne bych potreboval trosku vic casu s trosku zajetejsim autem a nejake aktualni srovnani, ne jen lovit z pameti. Takze brat s rezervou. Spis se tesim az tu ST zhodnotis ty nebo dalsi hothečí ostřílenci. I ja sam si svuj finalni nazor teprve planuju udelat. 😉
Interiér mohu soudit i slu obyčejných verzi a skok to oproti MK3 je veliký, vidí to všichni až na Miromena , kterému se nevím proč více líbí starší , menší a hůře využity vnitřní prostor 😁 Vždyť kombíky Fokusu MK 4 mají i větší kufr ,než Mondeo kombi a to už je co říct...
Tak zase si nalejme cisteho vina, na to jaka krava je aktualni mondeo zvenci, tak kufr je na dnesni dobu spis obycejny. I kdyz i to je svym spusobem kumst, postavit auto a pak mit od hrany narazniku po vnitrek kufru snad 25cm plastu, hran, niceho. To snad u fordu najali borce co kreslil (podobne sikovne) prvni insignii. 😁
Presne, to (ne)využitie vnútorného priestoru mi fakt hlava neberie najmä v kontexte predchodcu, ktorý bol do všetkých smerov menší, ale priestoru mal vnútri nadbytok. No a stále jazdí na pomery triedy výborne, včera som ho vzal na okresky ráno a prevetral výfuk (čisto z technických dôvodov samozrejme, aby som vypálil prípadné karbónové usadeniny) a na tie rozmery je to stále slušne agilné a pomerne zabaví.
miromen4
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Slaven
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
MichaelB
V clanku zaznela veta ,, Prý ST brzdí opět lépe než minulé RS. ,, lepsie brzdy ST ako ktoreho RS toho 2016 alebo 2009....Zvazujem do buducna kupu Ford RS alebo ST.
Benzín + samosvor nebo nafta se značnym výkonovym skokem dolu abych citoval bez samosvoru za stejnou cenu? Souhlas s textem = snadná volba
AT bych v dnešní době asi taky uvítal = i když v tom sportovně směrovanym ST budiž no = a stejně bych AT uvítal i tam :-!
Popravdě možná eště líp = než 4kolka = nebo aspoň hodně z nich
Jenze 2.3 bude jezdit za 9 lirtu, po dalnici beztak jeste vic a koho to ma potom bavit to tam furt lejt. Nejen ze ten benzin neco stoji, to se casto jeste nejak da zkousnout, ale stale jsi u benzinky. Nevim jakou ma nadrz, ale to bude co 350-450 km zastavka, to je fakt otrava. Vim, ze u FoFo 3 si lidi na malou nadrz dost stezovali, tady to bude pocitam to samy.
Problem je totiz v tom, ze minimalne 90% kilometru jedes v klidku a v pohode a ten vykon vlastne ani nepotrebujes, to si spis uzijes ten podvozek. A ten tam je i v dieselu.
Jak to bude se spolehlivosti tohohle ST to se teprve uvidi. Ja osobne si nemyslim, ze to bude nejaky problem. Ten motor je v Mustangu a zadne problemy tam nebyly. Ted ho teda jeste upravili, ale neco mi rika, ze Ford si da s motorem pro ST snad (!) pozor se spolehlivosti 😄
lamal : no škodovienke 120 bežne prepálilo či podfúklo tesnenie, nadrbalo či vydrbalo vodu, vymenilo sa tesnenie a olej s filtrom a jazdilo sa na pohodu ďalej. Jasne trochu rozdiel oproti RS, ale princíp rovnaký nie? 😁
Nemálo lidí chce diesel protože na dálnici žere o třetinu méně a jede tam stejně dobře.
Naftové ST má mnohem blíže k silnější 1.5EB než k benzínovému ST. A proti 1.5 EB žrala nafta ST v minulé generaci o necelých 17% méně.
Inak vcera som pod oknami videl dvoch tak 25rocnychvfrajirkov, ako si pofajcievali za svojim nastartovanym autom pri vyfuku. Ano, hadate spravne - Golf v striebornej "metle" a "na hlinach".
Pozeram, ze som v tejto paradnej vizualizacii diskusie zase netrafil odpoved...
Iba Alfa (vieš aká) má po roku 40t km
Ale to mi připomnělo dávnou rodinnou historku = cestu Škodou 120 v roce ´89 za příbuznejma do Norimberku a pak stejnou cestu Jaguarem = prej ty kilometry fakt působily hodně rozdílně :-!
Vim jak to naskakuje = ale taky vim jaký sou průměrný nájezdy ať u nás nebo jinde. Takže reálnejch 100 tisíc ročně = je prostě fakt hodně hodně = velkej nadprůměr
Nadprůměr naposkakuju i já = ale sto tisíc každej rok = to možná nenajezdí ani nestrejda s netetou = a ty maj půjčování drahejch aut a ježdění po Evropě = jako zábavu
Kdyz jsem dojizdel do prace 80km to mas 40 tisic rocne jen do prace plus dalsich 10-20 k tomu.
A kdyz potom auto jezdi za 6 nebo za 9, to je sakra rozdil.
O to vetsi rozdil, kdyz uedu budto po dalnici nebo mestem, tam jsou tyhle hot hatche se spotrebou dost svinsky.
Zatim je moje reseni kompromis 180k benzin a jezdim nekde 6.5-7.5. Nemam totiz rad projev naftaku a hlavne doslova nesnasim jejich zvuk / hluk. Ani Passat ani Mondeo mi diesely neprijdou dostatecne odhlucneny a na premii nemam (resp mam ale radsi si dam dve dovoleny rocne navic)
Ted zvazuju kombi Focus 1.5 180k nebo Passat 2.0 190k, ale asi ne Focus ST kvuli spotrebe benzinu. A 1.5 180k mi staci ale je to trivalec, proboha proc mi to delaj 😄
Minulej Ceed jsem si projel a nic moc, to radsi pridam par penez a koupim si Focus nebo Golf. Mozna ten Proceed GT muze byt zajimavy, ale me se moc nelibi.
Naopak se mi libi novy CLA kombi, ale zase tolik penez za predokolku, to uz si rovnou muzu koupit opravdovej mercedes C ... a cenove jsme uz zase o neco vyse.
Velikost Focusu mi v podstate staci. Cas od casu se hodi velikost Passatu (jak prostor tak predevsim pohodli na dalnici), ale neni to nezbytny. Golf kombi uz jsem mel a byl uplne super nemam vyhrad, ale nebudu cely zivot jezdit v Golfu, obcas je potreba taky neco jinyho. Navic je to v benzinu max 150k (ne, 310k Rko je fakt moc) a to staci, ale chtel bych vic.
S Focusem 3 jsem najezdil 180k benzinem se sport podvozkem fakt hodne a prestoze to auto ma svy mouchy (odhlucneni, iterier, chvilkama trochu tvrdsi podvozek), tak co se motoru a podvozku tyka, to byla proste pecka.
A protoze mi tak sedel, musim ted okusit ten 180k trivalec. Navic zvazuju automat, takze tu kombinaci automat + trivalec to si skutecne chci nejprve vyzkouset, to muze fungovat super, ale taky by to mohlo mit svy mouchy...
Ted me trochu nalakal ten 190k 2.0 TSI Passat, sice to neni levny, ale je to zajimava vec jak s tak bez DSG (4 valce, objem, spotreba slusna, vykon neni na dvoulitr vysoky, takze asi dobra spolehlivost).
Třetina nenajede ani 10 t. km absolutní většina se nedostává přes 20 tisíc
Já musel z praktickejch důvodů = narvanej zavazadelník technikou = autem. Jinak Británii samozřejmě letadlem = proč ty 3x autem?
Znám v Londýně sem jednou autem byl = poprvé a naposled 😁
Jet slušnějšim autem mě taky baví = a mám příbuzný který před asi 2 lety prodali SL a těch 85 t. € se rozhodli rozfofrovat půjčováním si aut a ježděnim pro zábavu. Asi nemusim řikat že když ty prachy došly = pokračujou v tom furt dál 😁
To jejich pojetí docela chápu = většinou je to Itálie a Francie a tak = pendlovat 3x ročně ČR Británie autem = mi po loňský cestě na výstavu do Birminghamu a zpátky = to bych dobrovolně asi nedal. Ne že by cesta byla problém = ale i já pamatuju že provoz bejval menší a i když sedačky v tou dobou nový RAVce, to byla její první fakt delší cesta, mile překvapily a vše proběhlo v pohodě = tak fakt ne díky = když nemusíš tak jednoznačně letadlem
Když nebudu vědět co s prachama = jízda nějakym slušnym cabriem po francouzský Riviéře a tak = to mě ukecávat netřeba 😄
Ale v podstate muzes zit bez auta, usetris prachy, nakup ti privezou, uber nebo taxi te odveze no a na vylet .. to by sis musel neco pujcit. Nakonec bys asi jeste usetril.
Ale ja jsem zatim stara skola, takze auto pred barakem je nezbytnost ... nekdy si ale vazne rikam proc vlastne 😄
Nemluve o tom, ze je to uplne pitoma zeme, protoze pokud chces nekam v evrope, jsi na ostrove a trajekt bude minimalne £60, ale ja davam tunel (je to komfortnejsi a rychlejsi) to je nekde £90 ... to je JEDNA cesta, potom musis za stejny prachy zase zpet ... to si koupis letenku kamkoliv za polovic. Joo i ta anglie ma svy mouchy 😄
There are only three possible options for a UK resident to drive a non-UK car completely legally😒br />
If the car is not yours, the registered owner is not a UK resident, and he is sitting with you in the car (in this case he is considered to be the driver)
If the car belongs to (or to be more precise is registered in the name of) an EU based company, and you are working for that company.
If the car is on a lease in an other country (for example it's a car hired from France)
A bohužel souhlas že to dneska v reálu pro normální ježdění = s rezervou stačí
Já jen souhlasim se závěry porovnání že rozdíl mezi naftovou a benzínovou ST = je fakt velkej
508 se mi docela líbí ale svezu se až hybridem = uměle miliardama zvýhodněná nafta mě nebere = jen souhlasím že povedenější 1.5 dneska v poho stačí
A tohle nebyl až tak úplně vtip 😄
Jinak diesely ma PSA paradni, vsak v Mondeu jsem jezdil prave s TDCI od PSA. Ted nedavno Fordu to 2.0 TDCI sebrali a ted ma Ford nejaky svuj motor, to by me docela zajimalo, jake jsou v tom rozdily, podle me ma PSA fakt dobry diesely.
Jinak TDI jsem ted najel par tisic v Passatu 150k a nemam vyhrad. Navic zere jeste o pul litru az litr mene nez Mondeo (asi ze je lehci?)
pre niekoho je vyhodne ist do prace metrom a do auta sadnut za dobrodruzstvom, pripadne presuny mimo prág atd... ideál :-!
Ostatne obdobné si mu písal aj sám. Takže s tou obmedzenosťou predpokladám, že si nereagoval na mňa, ale na sakru.
Najedu i 100 km za den = po Středočeskym kraji a Praze = redakci nemáme v Praze. Až mě to překvapuje = jak to naskakuje
Po x-tý zopakuju = nevkládej mi SVOJE PŘEDSTAVY do úst já jen a pouze = souhlasim se závěry článku
A samozřejmě kritizuju obecný multimiliardový zvýhodňování nafty = totálně pokřivující realitu. Tady je to navíc prostě jednoznačný = sportovně laděný auto, dvě verze za víceméně stejnou cenu, jedna s dramaticky výkonnějšim motorem = neni o čem. Ty snad se závěrem srovnání v článku = nesouhlasíš?
A jo = sem bez vykoušení jak přiznal machi nasadit diskuzní platformu až maximálně vzdálenou od toho jak to na ACZ fungovalo = to je těžko pochopitelný faux pas
Když má teď diskuze dvouciferný počet příspěvků = je totálně nepřehledná. Zlatý starý časy = a za tyhle neni zodpovědná špatná paměť = jak mám v místnim Mottu 😁
Btw. keby si písal súvisle, gramaticky a štylisticky správne, možno by ťa ľudia chápali viac. Ale ak v písanom texte neustále používaš matematické znamienka, ktoré naviac používaš v inom význame, ako v tej matematike majú (a len boh vie, v akom), tak sa nediv, že tie tvoje príspevky niekedy (často) ľuďom nedávajú zmysel.
Asi narozdíl od tebe sem ekonom a multimiliardový zvýhodňování nafty mě uráží + jako benzíňáka štve 😉
Nesmyslnost dieslu bez dotací ukazuje nejen obří rozdíl v motorech vysvětlenej v tomhle článku. Správně a jasně to padlo např. v hodinovym vysvětlování Vaculíka s Koteckým na ČT24 po vypuknutí Dieselgate = nafta má smysl jen při obřích statisícovejch nájezdech a v autech tak od 2,5 nebo spíš 3,5 tuny
Bez dotací = nedává moc smysl
Zajímavý kolika lidem ta připomínka OBŘÍHO pokřivení trhu = vadí nebo je dráždí nebo co
Ale treba do SUV asi diesel proste patri, tam je ten rozdil ve spotrebe stale prilis vysoky.
A mimochodem vis ze benzin je odpad pri vyrobe nafty? ... 😄
Ne benzín jako odpad při výrobě nafty neznám = mě učili že to je chemickej proces teda atmosferická destilace ropy oddělováním jednotlivých frakcí na základě různejch teplot
Zvýhodnění nafty je bohužel furt stejný = 3 násobný. Jestli to někde paramtericky trochu zmírnili = furt zůstává ten princip. Daňový i hmotnostní zvýhodnění = tu prostě dřív nebejvalo = teď je.. A bohužel částa to je naprosto šílená = dávno to budou už biliony. To samozřejmě pohled lidí na věc = hodně ovlivní já bych použil spíš slovo pokřiví. Dneska je = při dnešních cenách by prostě litr nafty měl bejt řekněme třeba o 4 kč vyšší někde kde je dráž jako v Itálii eště o víc
Nikdy to neni presne tak, vzdycky dochazi jeste k dalsim upravam, vzdycky jsou nejake vedlejsi produkty a v ropnem prumyslu a z toho jsou potom ruzne oleje, vosky, maziva atd.
Je to jen takova zajimavost, ze rafinace benzinu a nafty je navzajem provazana.
Ja mam taky jednu😒br /> CNG nes*rou kravy na poli 😄
PS kdo nechape: Biogas produkce CNG je i z kravske mrvy, treba nemci to rozjeli celkem ve velkem 😄
Viz. tento článek. Naftové ST je na hony vzdáleno benzínovému a má spíše velmi blízko silnějšímu 1.5 EB, který se prodává jen v ST line. A tam bude rozdíl ve spotřebě reálně když moc, tak 1,5 litru - 0,50 Kč/km. Rozdíl v ceně - 160tKč. (Ne)návratnost naftového ST proti obdobnému benzínu je pak v reálu přes 400tkm.
Jo výrazně slabší motor = bude mít nižší spotřebu. Ale souhlas s článkem = výkonový skok je značný + nemá samosvor = tentokrát je to jednoznačná volba
Plus mě štve dotovaná nafta = která velmi silně překrucuje realitu = ale to je jinej příběh
Je fajn, ze focus ma 140kw diesel v kombiku s lepsim vzhladom... jak proti tomuto niekto moze mat namietky ?
Téměř 20 let staré benzínové ST první generace mělo sprint za 8,2 s. Tahle nafta ve čtvrté generaci za 7,6 s ...
Ked uz zrovnavas nezrovnatelne... inak suhlas s tym, ze dieslak sa nemusel nazyvat ST... ked nema ani samosvor.
A když srovnám srovnatelné, tak trojkové ST (dokonce v upgrade na 220kW) bralo při dovolenkových dálničních rychlopřesunech 8,5 - 8,7. Současné RS si bere 8,8 - 9,2.
A tady najdeš srovnání minulého naftového ST s obdobnou benzínovou motorizací - rozdíl 1,2 litru ...
https😐/www.spritmonitor.de/…d/148-Focus.html?…
https😐/img2.auto.cz/…ull/5823476_.jpg
https😐/img2.auto.cz/…ull/5823463_.jpg
https😐/img2.auto.cz/…ull/5823477_.jpg
Ale jinak jasně, muselo by se to vidět... a modrá to má u mě vždycky dobrý 😄
Budu tedy věřit (viz foe), že v reálu vypadá podstatně lépe.
Ale na hatch jednoznačne oranžová.
EDIT: ako píše foe nižšie, v reáli je oranžová úplne iná, krajšia.