Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid – Jak jezdit za pět

Nová generace Toyoty Corolla se vrátila ke starým pořádkům a po experimentu se jménem Auris je opět k dispozici v několika karosářských verzích. Najdeme mezi nimi i sedan.
Zpět na článek
25. 12. 2019 20:02
spotřeba
zdědil jsem po bývalé ženě 18 let starou 307 dvoulitr 66kw, jezdím s tím 100 km denně prosek račice u štětí bere mi to 6,2 až 6,4, jezdím deset nad limit,
Avatar - Hammunasakra
30. 8. 2019 07:25
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Bingo :-)

A i tam je to trochu narušený pokřivenou koncovou cenu paliv nicméně = hybrid je výhodnější kdekoli, krom extrémních nájezdů v extrémních rychlostech ;-)
Avatar - Mikesus
30. 8. 2019 07:06
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Myslím že tím chtěl říct, že hybridy jsou výhodnější kdekoli, kromě dlouhých přesunů po dálnici.
30. 8. 2019 04:32
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Všude jinde jo? Aha, tak proto se naftáky v Německu kupují, protože jsou dýzly nevýhodné... Richtig! :yes: :D :D
Avatar - Mikesus
29. 8. 2019 19:25
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Přemýšlím jestli máš na mysli cestu do Fordu, která měla asi 6 km a byla po okruhu :D
Avatar - Mikesus
29. 8. 2019 19:01
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Auto mi bohužel průměrnou rychlost neukazuje za celou dobu, tenhle údaj mám z elektronické knihy jízd. Takže může být i zkreslený. mimo město nejčastěji vidím za danou jízdu kolem 80, po Praze 35-42 ( neberu noční jízdy prázdnými ulicemi) podle provozu.
Avatar - lamal
29. 8. 2019 16:00
Re: Kam sa to hrabe na Octaviu 1.6tdi
Tiez som si medzi pred FL a po FL O3 nevsimol nejake vyznamne zmeny v uskakanosti... stale to drnca a tlčie aj na 16kach, pride mi trochu lepsie odhlucneny podvozok po FL a trochu menej vibracii prenasa, ale drnca to stale... zbytocne tuhe auto
29. 8. 2019 15:45
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Zle počítaš. Firme čo točí auto v štvorročnom cykle sa polovica rozdielu vráti pri ďalšom predaji. Pri tom Yarise bol rozdiel 2600EUR, to je cca 65 tisíc KČ. Potrebujem aby sa mi vrátila polovica. To je len asi 65 tisíc km. Ak by som bral benzín v automate, tak návratnosť je len 35 tisíc km.
V aktuálnom cenníku vychádza hybrid horšie, keď sme kupovali. Síce zlepšili zľavy pre fleet, ale to súkromníkovi moc nepomôže. Tam už by som váhal, lebo ten 1,5 je jazdne veľmi príjemný motor.
29. 8. 2019 15:36
Re: Konečně...
Príčinou je evidentná optimalizácia nákladov na každom fronte ;-\
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 15:13
Re: Chcete jezdit za 5 ?
No tak s naftickou by to bylo super, ale aktuálně mám auta 1 benzín a 1 nafta + moto benzin
29. 8. 2019 14:37
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Reálnou návratnost? Rozdíl v ceně je 60-90tKč (automat/manuál) a úspora je 0,48 Kč/km. Návratnost je tím pádem 125 - 190tkm, bez započítání časové hodnoty peněz. A právě ta to posune u běžného řidiče s běžným nájezdem 10-15tkm ročně do nenávratna ...
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 13:52
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Nojo vysoká rychlost a krabice = to prostě neni dobrý spojení. Móda SUV je fakt kravina = ale tady po česku i až do tý Ostravy = to funguje dobře. A na denní popojíždění výborně

Jj vidim benzínová = tak sorry že u tebe automaticky vidim NAFTA :D
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 13:42
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Benzínovou Kugou (1.6 EB 110kw).... Čti , psal jsem to tam ;) Naftou jsem kolem 8 ,ale není to SUV a TDI s manuálem to dá i za 6.5 ostře, 5.7 svižně aktuálně v NL , zítra přeměřil cestu zpět.
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 13:41
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Já mu s tím jednou jel za 6.5 :D Ale ja neumím dostat pod 5 ani staré 1.9tdi když se snažím :D
Avatar - JirkaVejrazka
29. 8. 2019 12:55
Re: Chcete jezdit za 5 ?
To ti neřeknu, nemělo by to smysl. Když jezdím okolo komína, tak jezdím většinou na elektriku a dobíjím ze zásuvky, takže spotřeba benzínu je logicky nižší, než by měla být. Ale ptal ses "A bude umět např. 1500km cestu s průměrem 120km/h za 6,2 litru?". A proto uvádím rychlost na 30 km úseku dálnice s rychlostním průměrem 128km/h (GPS), kde je ta spotřeba pod pět litrů bez vlivu elektriky ze zásuvky.

Celou trasu z Chorvatska jsem v neděli jel za 4,4, ale průměrnou rychlost tipuju pod 80km/h - bylo tam pár hodin stání v kolonách.

Další údaje (včetně spotřeby elektriky a typických spotřeb v různých rychlostech) jsem napsal do recenze ( http://moje.auto.cz/…ka/priusphv.html )
Avatar - Dinar
29. 8. 2019 12:51
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Pokud máš průměrnou rychlost 63 km/h za těch 14tis. km a přitom spotřebu 4,6 litru, pak je ta hodnota opravdu výborná, a zcela určitě auto nešetříš, protože při tom uváděném vysokém podílu města a okresek je průměr 63 km/h až neuvěřitelný.
Avatar - Dinar
29. 8. 2019 12:47
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Průměrná rychlost na nějaké trase, za určité kilometry, je úplně jiný údaj, než spotřeba okamžitá při nějaké rychlosti na dálnici.

A ano, abychom to mohli ukončit, jenže reaguješ na mě, a já nikde nepíšu, že hybridy nezvládají dálnici, pořád se ptám na provozní mix, jakou máš průměrnou rychlost za posledních např. 10tis. km a jakou hodnotu průměrné spotřeby za těch 10tis. km?
Avatar - Emel
29. 8. 2019 12:36
Re: Nová Corolla sedan
Však já to nekritizuju, nakonec víš, že já jsem zastánce dlouhé šestky s tím, že radši pojedu 200km s otáčkama nižšíma o 500 a parkrát tam holt tu pětku dám.

Jak z automatu u Insi extra nadšenej nejsem, tak dlouhá osmička je přesně podle mého gusta.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 12:22
Re: Konečně...
Vrzání bude mít asi spíš snáz zjistitelnou příčinu než to bouchání = který nezvládá řešit ani lepší zavěšení. Že a PROČ to tak je u tak masový platformy = důvod by mě fakt zajímal
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 12:14
Re: Spotřeba na dálnici.
Je úspornější o 15%

Aktuální generace má na 15´´ myslim spotřebu 3,3 l na 100 km Mička tady na ACZ dal na 17´´ myslim 3,8 což asi odpovídá. To píšu proto že v těhle litrech prostě nejde 30% dolu apod. = tady už je dalších reálnejch mínus 15% docela dost :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 12:13
Re: Hviezdy
Nepřekvapuje protože si nečet ostatní testy = mj STEJNÝHO KUSU nebo proč? :-)

Už sem to psal víckrát = ty hvězdičky sou naprostej nesmysl = když porovnáš v delšich horizontu jak sám správně připomínáš dokonce TOTÁLNÍ

Stejně jako když porovnáš obdobný věty závěry autora tady a hodnocení STEJNÝHO KUSU auta od jinýho autora. Krátce k tématu viz já včera 13:27 = sou sakra rozdíly i v rámci stejnýho vydavatelství. Prostě na čtenáře působí JINAK když napíšeš ÚSPORNÉ HYBRIDNÍ ÚSTROJÍ nebo jinde ale pod stejnym vydavatelem HYBRIDNÍ ÚSTROJÍ FUNGUJE SKVĚLE

A když to děláš celej článek včetně závěrečnýho shrnutí a plusu a mínusů = funguje to
Vítej na ACZ = ty tu budeš určitě novej :-!
29. 8. 2019 11:55
Re: Konečně...
A keď nebúch zadná náprava,tak predná vŕzga :D ,prípadne rezonujú otvorené okná a podobne...
Avatar - JirkaVejrazka
29. 8. 2019 11:55
Re: promoted
Ja s tou recenzi sice celkem souhlasim, ale sponzorovane video bych za "hodnotnou recenzi" fakt neoznacil...
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 11:52
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Přesně tak = ve spotřebě NENÍ VELKÝ = viz zrovna ta Corolla a Camry = spotřeba téměř STEJNÁ ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 11:51
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Mám to i nafocený po 100 kilometrech průměr 77 km/h 4,3 litru = hrozně záleží na provozu = když má člověk prostor rekuperovat je to dost znát. Nesnášim když mě někdo brzdí svym pomalym dojížděnim třeba k semaforu = tak se to snažim nedělat ani já = což s tim hybridem občas mrzí :-)

Ty to víš to píšu pro ostatní = hodně je znát i profil = i na relativně jako rovinatý trase je ROZDÍL jestli jedeš jednim směrem nebo zpátky
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 11:47
Re: Chcete jezdit za 5 ?
To věřim že si měl menší spotřebu = určitě to byla CENOVĚ ZVÝHODŇOVANÁ nafta ne? :-) =
Ale proto to zdůrazňuju že v týhle jediný zemi na světě, teda pokud to máš HLAVNĚ na křižování mezi dál od sebe vzdálenejch měst po dálnicích = tak na to hybrid výhodnější neni. Všude jinde jo

Ale pamatuju rychlojízdu do Norimberku a zpátky s benzínovym V6 = když byl prostor nadoraz když se udělala škvíra okamžitě plyn na podlahu = to bylo myslim 17 litrů :D
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 11:44
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Tímhle režimem jsem Německém nejel ani s benzínovou Kugou, nehledě na to ,že jsem se pohyboval i nad 200km/h , což Ravka nemůže. Já byl na 10 litrech.
Avatar - Mikesus
29. 8. 2019 10:48
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Pokud jedis prevazne dalnice, neco pres limit pripadne, hybrid nema sanci. To souhlasim. Já mám přibližně 40% Praha, 50% mimo město ( 1.třída i okresky ) a 10% dálnice. Za těch 14t km mám průměrnou rychlost 63 km/h. Proto dálniční úseky můžu dat jen utrzkovite. Delší cesta po evropě bude nejdříve příští rok, předpokládám. Takže pak konkrétní relevantní čísla budu moct poskytnout.
Avatar - Mikesus
29. 8. 2019 10:34
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Musím říct že chvilku to trvalo, než jsem si zvykl. Corolla má výhodu v tom, že když dáš směrovku, tak pokud není ve vedlejším pruhu auto, nebude acc zpomalovat. V minulych autech to nebylo. Takže jen odhadnout okamžik, kdy je správná vzdálenost a člověku to ani nezpomali.
29. 8. 2019 10:19
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Asi nik si nebude kupovať 4,6m dlhé auto primárne do mesta, ale možno má len jedno auto s ktorým jazdí väčšinou mesto a prímesto a občas naloží rodinu na dovolenku.
V tomto segmente fungujú hybridy dobre vo všetkých režimoch vrátane diaľnice.
Jedno porovnanie je tu, kde hybrid vyšiel lepšie aj na diaľnici
https://www.auto.cz/…-vs-hybrid-64642
Ešte lepšie porovnanie máš adac ecotest kde sú testy robené podobne ako realne jazdné testy to znamená, že ak sa jazdné podmienky odchýlia, tak sa test opakuje. Je to asi to najobjektívnejšie čo nájdeš.
Corolla 1,8 HSD:
https://www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Golf 1,6 TDI:
https://www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Golf vyšiel na diaľnici o 4 deci lepšie, ale ak počítaš s objemovou hustotou nafty a benzínu, tak hybrid má aj na diaľnici vyššiu účinnosť.
Tie pohony skratku v rámci bežných rýchlostných limitov fungujú. A fungujú aj o triedu vyššie
Suberb 2,0 TDI 140KW a to dokonca zo starou emisnou normou(nový ešte netestovali)
https://www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Camry:
https://www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Tu už na dialnici vyšiel diesel účinnejší, ale v celkovom priemere boli emisie CO2 v prospech hybridu.
Horšie to bude pri SUV, alebo ak niekto jazdí diaľnice výrazne nad 130. Každý by sa mal rozhodovať podľa svojich jazdných potrieb. Pre mňa v oboch autách nafta nemá zmysel.
Avatar - lamal
29. 8. 2019 10:12
Re: Konečně...
cela MQB s tym ma problem, verzie s multilinkom menej, ale aj pre ne to plati...
Avatar - lamal
29. 8. 2019 10:10
Re: Konečně...
paja, takk honda, mazda, toyota, subaru, ford... preciznost sa tazko definuje, nejde o level 911 ky :-)
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 09:52
Re: Nová Corolla sedan
No jako Evropan mám za 500 tisíc 150k turbo v nižší střední, to prostě jednasestka atmo nepřebije. To je celé ;) Hybrid za 550, nebo za kolik jsou nejlevnější skladovky ok... Sice není rychlejší než 150k turbo, ale o dost lepší, než atmosféra.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 09:42
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Přesně = a jak víme VĚTŠINA lidí denně průměrně najezdí.. :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 09:41
Re: Nová Corolla sedan
Psal sem POCITOVĚ = prostě nástup turba vnímáš jako pozitivum bez ohledu na realitu = ale taky sem naspal že SOUHLASIM s testama = a hodnocenim 1.6

Proč nemá Corolla malý turbo? Protože to vnímáš jako EVROPAN = je to gigaúspěšnej celosvětovej model = tam je lepší ta letama vypiplaná atmosféra 97kW

Hybrid je jednoznačně NAD oběma těmahle variantama = to sem tu psal už hodněkrát
29. 8. 2019 09:39
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Pri veľkých a ťažkých autách má nafta výhodu, pre s výnimkou aut do extrémnych podmienok nenájdeš v nakládkach benzín. Ale pri menších autách sa ten rozdiel zmazáva. A ak máš veľký podiel krátkych jázd, tak diesel nebude rozumná voľba.
29. 8. 2019 09:35
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Máme na firme dva Yarisi(rovnaký ročník) jeden hybrid a jeden 1,33 manuál rozdiel v spotrebe je 1,5 litra. Tá 1,33 jazdí za 6,5. To dokazuje, že si tie kilometre spravil vyložene ležérnym tempom. A s hybridom by si mohol byt o ten liter a pol lepší. V krajine kde je palivo lacnejšie ako voda to asi nik nerieši, ale v EU to má reálnu návratnosť aj bez dotácii. A je to s CNG jediný EKO pohon, ktorý je aj ekonomický.
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 09:35
Re: Nová Corolla sedan
Sám píšeš, že 1.2 T je zajímavější. Pokud stojí Corolla 500 tisíc s 1.6 , tak bude zajímavější za tyto peníze celá řada turbomotorů ( proč nemá 1.2 T Corolla ?) O dost vyšším výkonu... Nehledě na to, že s nepatrným příplatkem máš tento 1.8HSD.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 09:30
Re: Nová Corolla sedan
Neni to tak zlý jak myslíš = ten citát z testu docela sedí: "..testovaná šestnáctistovka není žádný stroj na emoce ale s relativně lehkou Corollou umí slušně zahýbat" https://autobible.euro.cz/…c-auto-bez-duse/ nebo: "japoncům se podařilo naprosto skvěle sladit charakter.. 4válec je naprosto tichý na volnoběh a pod nízkou zátěží prakticky neslyšitelný.. Samotný agregát tiše přede, klidně jezdí a v případě potřeby umí být i dynamický" http://www.autanet.cz/…em-na-svete-3242

Že to je dost jinej charakter a průběh než sme dneska zvyklí to bych potvrdil i srovnánim s toyotim 4válcem 1.2Turbo s nižšim výkonem = který pocitově je jako zajímavější. Ale to co je k 1.6 v těch testech = s tim souhlasim
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 09:22
Re: Chcete jezdit za 5 ?
S RAVkou se dá jet Praha Ostrava za 5,9 = ne po D1 ale horem = při klidnějšim provozu kdy můžeš jet po svym = kde se hodí důsledně rekuperovat = ale jinak běžnou rychlostí

A s cihlou na podlaze přes Německo taky za průměr 12 litrů = a to včetně ne krátkejch pasáží kde smíš jet jen 120 km/h :-)
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 09:19
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Já tak nějak zapomínám, že v ČR je většina lokomotiv na benzín a ne na naftu ;)
Avatar - JirkaVejrazka
29. 8. 2019 09:18
Re: Chcete jezdit za 5 ?
To asi nesla ani pod 6L ;-)

Mozna te to prekvapi, ale pri dane rychlosti jsem na te dalnici patril spis k lepsimu prumeru co se tyka rychlosti. Urcite jsem predjel vic aut, nez predjelo mne (a to nejen karavany ;-) )
Avatar - JirkaVejrazka
29. 8. 2019 09:16
Re: Chcete jezdit za 5 ?
OK, právě jsem hodil na MACZ pár fotek z dovolené. Jedna z nich je tahle: http://moje.auto.cz/?…

Uvidíš tam, že při konstantních 135 tempomat (pro moje auto cca 128 GPS) ta spotřeba osciluje okolo pěti litrů.

Asi se všichni shodneme, že diesel je na dálnici velmi vhodný. Ale už bychom mohli ukončit tu diskusi o tom, že hybridy dálnice nezvládají. V rámci povolených rychlostí je zvládají naprosto s přehledem.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 09:11
Re: Chcete jezdit za 5 ?
No já jí taky necítím = tak fajn že nejsme nuzoty ;-)
Nejvíc jezdim poslední roky hybridem = protože je na to kde jak jezdim nejlepší. I když reálná výsledná spotřeba mě taky těší = o tom žádná :-)
Ne ale jen kvůli ceně = prostě to nějak "baví" a kupodivu i po letech = samotnýho mě to překvapuje

Nicméně faktem je že k základní ceně z rafinérie u nafty stát přidá asi +50% a benzínu +55%

Jak správně řikáš obecně dražší naftovej motor co má tim pádem dražší pojistku ale i servis a k tomu nezvýhodněná cena paliv = vyjde to co bylo x-krát rozebráno = naftový auto bez dotace = až od 3,5 tuny. Takhle je to jednoznačný = že sou výjímky co najedou 100 tisíc km za rok a tim se jim to vyplatí to sou ty výjímky. Obecně naftový motory bez tý multimiliardový podpory = dost razantně ztrácej ekonomicky smysl = ostatně PROTO nejsou po planetě moc rozšířený. BEZ DOTACE nedávaj pro běžnej provoz smysl

Já se v pár naftách taky najezdil dost km = od našeho prvního služebáku Berlinga 1.9 který bylo neskutečnej držák a neskutečný co s náma přežilo :-! po V6 a teď naposled 2.2 HDi taky dost povedenej motor = tak to masivní zvýhodnění jednoho stejně vznikajícího paliva před druhym = tu prostě JE

A bez něj by na to většina lidí koukala spíš jinak než ty ;-)
29. 8. 2019 09:02
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Dal jsem ti rozdíl daně na litru, jako majitel benzínových i naftových aut necítím, že by ta dehtová měla nějakou výhodu ;-) Jsou obecně obvykle dražší, takže se u většiny srovná již samotným nákupem vozu.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 08:58
Re: Konečně...
To si nemyslim = je mraky aut s torzkou co to nedělaj. Navíc u koncernu je to myslim i u dražších modelů co už torzku nemaj
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 08:56
Re: Chcete jezdit za 5 ?
No tak teď sám píšeš že VÍŠ o zvýhodnění = ÚMYSLNĚ nižší daň což ale znamená taky jinou výši DPH! Takže to neni konstantní 1,90 jak píšeš = rozdíl záleží na aktuální ceně. Je to 53% daň na benzín a 47% na naftu

Prostě nafta je tímhle způsobem ZVÝHODNĚNÁ = to je prostě ekonomická realita. Jak jinak bys jí vlastně chtěl zvýhodnit? :-)

Nejde o tržní ceny = ale STÁTEM zvýhodněnou cenu nafty vůči benzínu

Další je že velkoobchodně se správně prodává na hmotnost = převedenim na litry dochází k dalšímu zvýhodnění těžšího paliva. Dohromady to pak je docela masivní zvýhodnění. Ale jak řikám to bylo důkladně probraný po Dieselgate = bez podpory nafta dává smysl jen...
29. 8. 2019 08:54
Re: Konečně...
Nejen, SupIII nebo Pašík před FL taky umí zadkem zabouchat a uměl to i MB A MY 2018, až s novým MY to odstranili.
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 08:52
Re: Konečně...
Torzní tyč? Není to tak složité..... Dost mne mrzí, že jsem s tím Fokusem s vlečkou neměl v dosahu žádnou opravdu rozbitou silnici, ale na klasické středočeské okresce to bylo lepší.
29. 8. 2019 08:48
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Zvýhodnění tam není, jen spotřební daň je o 1,90Kč/litr nižší.
Avatar - Dinar
29. 8. 2019 08:47
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Corolla může jistě být autem do Prahy, já se ale vzhledem k informaci o spotřebě uvedené v článku jen pro ježdění po Praze ptám, je to auto jen na ježdění po městě? A říkám, asi ne, když je to sedan nižší střední, to přece není auto stavěné primárně na ježdění po městě. Proto otázka, jaká je spotřeba v jízdním mixu? Ty říkáš, 4,6 litru, ok, pak prosím ještě údaj o průměrné rychlosti za těch 14 tis. Směřuju k tomu, srovnat to auto s něčím z dané třídy s dýzlem podobných dynamických parametrů. Osobně si nemyslím, že bude hybrid lepší, ale uvidíme.

Co se toho příkladu 530xd týká, nepsal jsem ho kvůli srovnání s corollou, spíš obecně s hybridem, u auta této velikosti, čtyřkolky a dynamických parametrů jsem si naprosto jist, že s hybridem podobné spotřeby při tak vysoké průměrné rychlosti dosáhnout nejde. ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 08:46
Re: Konečně...
To bouchání koncernoVWejch náprav je zajímavý = zajímala by mě příčina

Co konkrétně poddimenzovali a taky proč?
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 08:43
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Nechápu nerozumim :-|

Samozřejmě že KAŽDEJ litr nafty je zvýhodněnej = ať zrovna stojí na dálnici víc než jinde :-)
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 08:40
Re: Konečně...
I proti nové Oktávkce je ta konkurence lepší, ale ta nejezdí tak špatně, jen občas bouchá náprava :D
29. 8. 2019 08:33
Re: Konečně...
Dvojkový Sup je leta pasé, jestkli i Corolla, tak by mě mile překvapila :yes: ;-)
29. 8. 2019 08:31
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Máš tam moc nebo, nebo, nebo... Za 4kč navíc čerpám na dálnici nebo v Prg. Tak nevím, ale žádný zvýhodnění nedostávám. ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 08:30
Re: Chcete jezdit za 5 ?
No průser je že právě NEMÁ SMŮLU = ty i ostatní = to dostáváte automaticky = to je ten PROBLÉM ;-)

A stojí to neskutečný prachy = ale zase to podpoří nákladní dopravu = kdo by chtěl aby kamionů jezdila polovina = a zboží víc putovalo železnicí :-!
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 08:27
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Už mi to nepřijde vtipný = jak tohle píše furt dokola víc lidí = problém je že BOHUŽEL ČERPÁŠ

A nechce se mi to ZASE hledat = a pak počítat ten složitej výpočet spotřeba nafty v tunách krát to zvýhodnění ;-) j
Je to docela šílená suma ročně = která navíc PODPORUJE aby se zboží vozilo náklaďákama místo železnicí nebo po vodě jako to je v Německu. Prostě VŠECHNO ŠPATNĚ :-!

Takže jo = čerpáš a kdybys platil např. o 4 kč za litr víc.. vyjde ti to co sem napsal = teda opsal = nafta dává bez dotace smysl jen od 3,5 tuny s přivřenejma očima od 2,5 prostě do velkejch SUV a nebo pro taxíky nebo obecně obří nájezdy. Zajímavý jak moc lidí tuhle prostou realitu = odmítá nebo co to je :-)

A většina napíše řekne = přesně to co ty :-!
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 08:19
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Už jsem to vysvěloval Speedfredovi.... zasej pole, dostaneš vratku zelený nafty ! :D Jinak máš smůlu....
Avatar - Ozzman
29. 8. 2019 08:18
Re: Konečně...
Tak poněkud preciznější je třeba nový Fokus ( proti většině Škodovek), to je výrazný rozdíl, dále se povedla Corolla, Mazda 3 a proti dvojkovému Superbu o kterém aktuálně mluvím... Asi všechno :D Mondeo, Insignia, nová 508, ale i Passat...
29. 8. 2019 08:17
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Aha, to je jiná...na radar po dálnici nejezdím, to ve městě nebo v kolonách. Schválně zkusím na gazíku kolik to dá (jestli to vydržím) ;-)
29. 8. 2019 08:14
Re: Chcete jezdit za 5 ?
S minulou generací Priusu jsem jezdil. Fakt jsem vyjma pár cukaček na maloměstě neměl spotřebu začínající číslem 3. Ale třeba se to výrazně zlepšilo, to neříkám.
29. 8. 2019 08:13
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Já žádnou podporu nečerpám, kde se to dá vyřídit? :-!
29. 8. 2019 08:12
Re: Nová Corolla sedan
Vytí motoru je od převodovky? ;-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 08:07
Re: Nová Corolla sedan
ad ÚVODní příspěvek

Je to fakt blbý když recenzent autor šéfredaktor = netrefí převodovku = a místo ní motor :-!

A tímhle směrem za sebou vede = celý ACZ :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2019 07:57
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Dálnice samozřejmě výhoda dehtu = ale za cenu masivního zvýhodňování což sou ročně neuvěřitelný sumy. Ne že by bez něj ten diesel nefungoval stejně = ale ekonomicky by se to hodně posunulo = a vyplatil by se jen..

Na fakt velký nájezdy nebo ve velkejch SUV = tam i bez ohledu na masivní zvýhodnění

Ale to padlo hned po Dieselgate všude možně = nafta dává bez podpory smysl až tak od 2,5 spíš 3,5 tuny
Avatar - Mikesus
29. 8. 2019 07:46
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Okreska bude nastejno možná s maloobjemovym dieselem. Ale pochybuju, že to zvládne jakýkoli jiný diesel, na okreskách za 3,5 až 4 jsem nejezdil ani s legendárním TDI PD.
A Dálnici kraluje diesel, to je bez debat.
Avatar - Mikesus
29. 8. 2019 07:37
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Psal jsem to na MACZ, ale zopakuji. Nastaveno 130 acc neznamená že se tak jede pořád. Do Brna to bylo něco lehce v průměru přes 100km/h, zpátky kolem 90km/h.
29. 8. 2019 06:48
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Hybridu ve městě doplním, okreska bude nastejno, dálnice zase výhoda dehtu.
29. 8. 2019 06:44
Re: Chcete jezdit za 5 ?
O tom se ale nebavíme, vůbec neřeším 318d. Vyjadřuji se k tomu, že třílitrová vyšší střední s AWD udrží perfektní tempo za 6litrů a to Dinar zapoměl napsat, že většinu cesty absolvoval v průtrži mračen.
29. 8. 2019 06:42
Re: Konečně...
Kluci a co má v mainstreamu preciznost? ;-)
29. 8. 2019 06:40
Re: Konečně...
Doufám, že ne...tedy pokud to není skvěle promyšlený návrh byznys plánu ;-)
29. 8. 2019 06:40
Re: Nová Corolla sedan
Bavíme se o relativně lehkém HB s 1,6 (žádná 1,3), výkonu 133HP. Stoupání před Popovicemi a pak vše se stoupacím pruhem ;-) .

Nepíšu, že je to vada, je to vlastnost, jen tenkrát neočekávaná.
29. 8. 2019 06:39
Spotřeba na dálnici.
Opravdu mě zajímá jak tu spotřebu měří aktuálně jsem s Hybridní Toyotou Prius v Istanbulu prevazne po dalnicich a to nejedu pianko ve 4 včetně zavazadel a mám 5.4. A to ten nový motor co je v corolla je ještě uspornejší
29. 8. 2019 06:37
Re: Nová Corolla sedan
Všechno beru, nevadí mi motor točit, řadit...ale očekával bych alespoň solidní sílu právě na dálniční přesuny. D1 žádná vyloženě prudká stoupání nemá, přesto to na 6tku prostě nedokázalo ani udržet cca 135kph tacho ;-)
29. 8. 2019 04:03
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Já bych opravdu rád viděl těch 130...D1 má jen na omezeních cca 50km za 80 atd. ;-)
29. 8. 2019 04:00
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Rozdíl několika set kilo není velký? Rozdíl mezi nižší a vyšší střední taky ne?
Bavíme se o autě velikosti Camry, předokolky se stále mnohem horším výkonem a parametry.
Avatar - Mikesus
29. 8. 2019 02:42
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Brno a zpět za 4.9 nebo Plzeň a zpět po D5 za 4.8 by taky jel nehybrid se stejnou spotřebou na acc 130?
Pokud vím, dálnice v USA mají docela nízký rychlostní limit, když to porovnám s naší 90 km/h, kde si hybrid řekne mezi 3,5 a 4 litry, tak docela pochybuji, že by v USA tomu bylo jinak
Avatar - woody-alien
29. 8. 2019 00:26
Re: Nová Corolla sedan
Zkusím lehkou, ale opravdu jenom lehkou obhajobu. Zkoušel jsem Auris s tou 1.6 dvakrát v kombíku a jednou v hatchi. V krátkým Aurisu působil znatelně živěji, na příměstské pojíždění a sem tam kousek dál bych s tím neměl problém. V kombíku to bylo prostě zdechlý, ať jsem kvedlal jak jsem kvedlal. Nakonec i papírově má kombík cca o vteřinu horší zrychlení, není tam jiná převodovka ?
Avatar - Jenik3
29. 8. 2019 00:15
Re: Nová Corolla sedan
Ten motor funguje jinak nez turbo benzin - je to atmosfera. Chces-li zatah, musis vytocit nad 4K. Pri dalnichnich 130kmh si motor toci 3300 a jednoduse to na VI neda a ridic chte nechte musi dat V nebo IV. Ruku na srdce, kolik tech stoupani na D1 je?
Cili to neni vada motoru (auta), ale jeho vlastnost. Je sympaticke, ze do auta dali 6-kvalt.
29. 8. 2019 00:11
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Ale to nie je pravda - pri jazdách na chatu ktoré vedú výlučne cez obce a cestou prvej triedy (pol na pol) a je tam presne jeden semafor + jazdím cez víkendy teda žiadna premavka - som schopný s hybridom minulej generácie atakovať v pohode priemer 3,5-4.0l/100km. S corollou 1.6 valvematic sa viem dostať pri rovnakom režime okolo 5l. Autá niekedy chodia aj za sebou a minimálne liter rozdielu tam je - dokonca aj cesta v zime Orechová Potôň - Žilina jeden vodič rovnaké pneu je to 90% diaľnica auta šli za sebou bol rozdiel 1.2l/100km teda nenašiel som režim normálnej jazdy, kedy by bol rozdiel medzi hybridom a 1.6 valvematic menší ako 1l tj 20% pri daných číslach.
Avatar - Verny_2013
28. 8. 2019 23:08
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Ano další spokojený majitel hybrida. Já Ti to neberu. Má své výhody zejména ve městě. Já jsem v americe jezdil 95% mimo město a dálnice. Takže výhody hybrida v tomto režimu jsou 0. Jen sebou tahají nadbytečné Kg v bateriích. Spalovací motor je téměř totožný.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 21:42
Re: Nová Corolla sedan
S touto konkrétní ne, se spousty jiných o podobném výkonu ano, ale viděl jsem parametry a videa dynamiky..
28. 8. 2019 21:41
Re: Toyota
Ale je hodně drahá, s cenou (v akci) od půl milionu, je to už mimo nižší střední ...
Avatar - Emel
28. 8. 2019 21:35
Re: Nová Corolla sedan
Ono "si" nepodřadí, ta 1.6 je s manuálem většinou. Ale jinak jasně, řadit v kopci na dálnici pětku mi taky přijde v pohodě... pája to používá prostě jako demonstraci (im)potence toho motoru :-)
Avatar - Emel
28. 8. 2019 21:33
Re: Nová Corolla sedan
V Evropě je to ok, tady byla minulá Corolla stejně spíš do počtu (za 2018 15t ks oproti 112t u Aurisu). Jak to bude mít Toyota naceněné jinde, jestli dokáže jít u sedanu třebas pro Turecko s cenou (a logicky i kvalitou / výbavou) dolů... to nevím.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 21:25
Re: Chcete jezdit za 5 ?
A kolik si najezdil s hybridem, že přesně víš, za kolik by to zajel?
Nejvíc mne dostává kolik lidí přesně ví za kolik jezdí hybridy, ale nikdy s ním nejeli víc než 100km.
28. 8. 2019 21:24
Re: Nová Corolla sedan
S "udýchanou 1.6" ... aha, takže si s tím nikdy nejel ...
28. 8. 2019 21:23
Re: Nová Corolla sedan
Možná tím, že jim vypadl Avensis (patrně skončil bez náhrady), tak Corollu posunuly cenově výš. Ale tím jim vznikne dost velká cenová mezera mezi Yarisem a Corollou. A auťák od půl milionu mi už nepřijde jako nižší střední ... možná přijde něco mezi Yaris a Corollu?
Avatar - Verny_2013
28. 8. 2019 21:01
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Tak přispěju svou nedávnou zkušeností s Corollou. US verze motor r.v. 2018, 1,8 benzín + variátor. Po najetých 6146 km napříč amerikou, několikrát v nadmořské výšce > 2,500 Km průměr dle dotankování 6,55. Popsáno v recenzi. Nemyslím že hybrid by to dal o moc míň.
Avatar - Emel
28. 8. 2019 20:56
Re: Hviezdy
Skoro to vypadá, že redakce v poslední době trošku přitvrdila a místo aby byl standard za 4, tak je za 3,5:
Corolla 3,5
Lex 3,5
Mondeo 3,5
Vitara 4,5
BMW 320d 3
Cupra 4,5
Evoque 3,5
Jinak... Corolla je určitě lepší v kombíku, v sedanu se slabším motorem mě 3,5* nijak nepřekvapuje.
28. 8. 2019 20:31
Re: Kam sa to hrabe na Octaviu 1.6tdi
Jop sorry 85kw tam nemali ale pozeral som golfa a je to dosť podobné rozdiely s HSD do 160km/h tak okolo sekundy väčšinou - teda to mi nepríde ako nejaký výrazný rozdiel.
Avatar - Beefcake
28. 8. 2019 20:07
Hviezdy
Inak tie 3.5 hviezdy moc nechapem. Toyota je v tomto segmente etalon a nic zasadne na nej problematicke nie je.
28. 8. 2019 19:35
Re: Kam sa to hrabe na Octaviu 1.6tdi
Máme ji v rodině po FL a na 1.6 tdi s pětikvaltem jsem byl příjemně překvapen jak jede. Tak do 160km/h tahá příjemně a dlouhodobá spotřeba dle dotankování za cca 12 000km je 5,1l/100km. Jezdí se taková klasika, zákonný limit +10km/h. Ale ten podvozek v liftbacku... uskákaná koza...
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 17:58
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Kdyby náhodou někdo nepochopil, s tím zákazem je to nadsázka. Je to absolutně nereálné, ale nizkoemisni zóny bych rád viděl i v ČR, ovšem jednotné pro celou EU, nikoli nalepku pro kazde mesto.
28. 8. 2019 17:47
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Lenze pri beznych preslnoch ti spotreba nerasie linearne s vykonom. To by to 318d musel jazdit za 3.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2019 17:06
Re: Mě by zajímal ten režim
Priznam se, ze uplne presne nevim, na co se ptas? Prius umi jet jenom v Atkinsonu a chova se jako kazdy podobny hybrid - nekdy pomaha baterka spalovaku, nekdy zase spalovak dobiji baterku. Tohle se na kilometru dalnice zmeni tam a zpatky treba desetkrat.

http://moje.auto.cz/?…
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2019 16:58
Re: Konečně...
U těchto z východu dotažených sedanů je to standard.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 16:57
Re: Mě by zajímal ten režim
V tomhle by ti jirkavejrazka mohl referovat hodně. Jaký režim má, nejsem schopen říct, jen že se otáčky motoru pohybují mezi 2 a 3tis. podle převýšení. Předpokládám, že i ten 2.0HSD pojede často na atkinson.
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 16:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2019 16:50
Re: Nová Corolla sedan
Že bude nový model lepší než ten poslední, to tak nějak čekám, ale zdražení o 100k teda ne. Přitom základ sedanu proti (levnějšímu!) HB postrádá např. LED světlomety, rozdíl je prý i v odhlučnění. Asi je mrzí, že se sedan konečně začal obstojně prodávat, nebo nechají doběhnout Classic a pak cenu upraví.

Teď by teda měli mít nějakou nabušenou akční výbavu, ale pořád je to za půl mega.
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 16:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
28. 8. 2019 16:42
Re: Toyota
Uh huh.
Prodávaná byla ta minulá, která ale byla střižená spíš podle těch globálních požadavků na levné a nenáročné auto.
Ta současná... nevím, tam bych zatím čísla nehodnotil, pořád je to ve fázi náběhu prodejů.

Pro vyspělou Evropu bude ta nová určitě větší trefa, hlavně kombík je hodně "po našem". Jak to bude jinde nejsem schopný si tipnout, pokud by šla všude cena nahoru stejně jako u nás, tak by to mohl být problém... ale Toyota do toho určitě nejde naslepo.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 16:39
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Asi ano, ale ty spotřeby se budou pohybovat i stimto rozdílem kolem 9-10 na sto a pointa byla, že ta Corolla je na polovině a výkon je obdobný. Tedy ve městě ;) A řeči že jezdí diesel v Praze za 5 ve špičce jsou liché... Ani 1.5 HDI které má rád Hamuna protože je od PSA a k této značce mají rodinnou naklonost už od dob tetičky :D
Avatar - Beefcake
28. 8. 2019 16:35
Re: Toyota
Tiez si myslim - je taka akurat - velkostou, cenou, spotrebou, spolahlivostou, take idealne mainstreamove priblizovadlo.
A nie nahodou je vsade taka predavana.
Avatar - xxc
28. 8. 2019 16:31
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Takych priusov som par stretol, kde predbiehali pomale karavany presne 135 km/h tempomatovo :-) Velmi to na chvalenie nie je. Dokonca som stretol aj RAV4 hybrid, ktora asi skusala maximalku a celkom pekne sa drzala okolo 170 az do 180 km/h. Potom som jej s obycajnym dieselom usiel. Cize tie auta celkom vedia ist, len asi ravka vtedy nesla spotrebou pod 5l :-)
Avatar - KANKUNEN
28. 8. 2019 16:31
Mě by zajímal ten režim
motoru, kdy hybrid žere 5,8 při 130. Jak?
Avatar - Emel
28. 8. 2019 16:26
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Ne, to já ti to věřím... na palubáku se dá vykouzlit lecos, taky už jsem tam měl u 2.0TDI hodnoty začínající dvojkou (jak jednociferné, tak dvouciferné :-)).

Spíš nevěřím na srovnatelnost těch čísel, resp. jsem přesvědčený, že kdyby opravdu obě auta jela úplně stejně, tak Octa musí být minimálně o litr pod Supem 4x4 a to i ve městě (vlastně bych si tipnul, že ve městě bude ten rozdíl největší).

PS: Jasně, ani Octa 2.0TDI není ideál úsporného naftového kompaktu, to by bylo třeba nějaké 1.5HDI nebo já nevím co.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 16:17
Re: Chcete jezdit za 5 ?
To je taky pravda. Navíc tihle kolenovrti často kašlou na údržbu. Pro někoho má nafta stále smysl, ale většina si troufám tvrdit ji má jen kvůli papírové spotřebě
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 16:13
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Ne tak úplně. Ano bude rozdíl v porovnání aut 1t a 2t, ale ne tak velký, jak by si někdo mohl myslet. Take, kdyz ma neco vetsi vykon, neznamena ze ma vetsi spotrebu. Zalezi na stylu pouzovani a druhu provozu.
Ale to sám určitě víš.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2019 16:09
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Naftu by stačilo nezvýhodňovat = při stejný daňový a tim i různě velkym DPH = by se to spíš pořešilo samo
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 16:07
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Proto píšu moderní nebo nepodvodný, který nesplňuje emisní třídu, pro kterou byl homologován. :D
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 16:00
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Je, ale hledej ho v bazaru :D
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 15:56
Re: Chcete jezdit za 5 ?
No vždyť to říkám pořád, že nafta zatím dominuje dálnicím. Jen by to chtělo ji zakázat vjezd do měst :-[] , aby se snížily jedovaté látky jako benzopyreny, NOx a kvuli tomu přízemní ozon v mistech, kde je nejvice lidi.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 15:51
Re: Chcete jezdit za 5 ?
S tím se dá souhlasit. Ovšem tady není diskuze o dynamice nebo srovnávání konkrétních aut. Srovnání corolly 1.8HSD s 5er nebo x5 by mohlo napadnout jen opravdového primitiva.
Zatim je tu jen debata o spotřebě dieselů, které údajně zvládnou jezdit se stejnou spotřebou jako hybrid. A zatím tu nikdo nepřišel s žádným moderním dieslem, který by byl schopen se hybridu vyrovnat. Dosud se tu pohybují čísla mezi 6 a 7 litry nafty.
Opravdu by mne zajímalo, jestli je nějaký diesel, který je schopen jezdit do 5 litrů v jakémkoli provozu. Tedy, dálnice, okresky a město.
Avatar - xxc
28. 8. 2019 15:46
Re: Nová Corolla sedan
Čo je na tom zlé, že si auto podradí? Na to prevodovka predsa je, aby využívala motor optimálne.
28. 8. 2019 15:41
Re: Chcete jezdit za 5 ?
To s tím souvisí přece. Výkon/hmotnost/komfort...
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 15:41
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Hybrid do města a nafta na dálnici ;) Já to říkám pořád že si ten diesel prosadim :D
28. 8. 2019 15:39
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Žádná alternativa, která by jezdila srovnatelně není ;-)
Avatar - lamal
28. 8. 2019 15:34
Re: Konečně...
Jasne v poho... hej corolla sedan bola tak ako vravis pripravena pre spatne cesty po celom svete. Celkovo setup pre EU byva ako vravis ovladatelnejsi...
28. 8. 2019 15:34
Re: Kam sa to hrabe na Octaviu 1.6tdi
Je tam ještě stará verze motoru před FL. Testovací škůdky jsou navíc vždy nesmyslně vymašlené.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 15:33
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Až se uvidíme, ukážu ti fotku z infotainmentu té Oktavky (je tam 9.4 má sto ), ale Superb je MT automat je jen Mondeo . Nicméně Mikesus ti dole psal , že se mu to povedlo nezávisle na mě na jiných autech tak ;)
Avatar - Emel
28. 8. 2019 15:31
Re: Chcete jezdit za 5 ?
To město se mi nezdá... přece jen, Superb s automatem a 4x4 musí mít hezkých pár (set) kilo navíc i větší jízdní odpory (gumy, 4x4) a i při cukačce brzda - plyn - brzda by to mělo udělat znatelný rozdíl ve prospěch lehčí Octy. Ale ok, změřené to nemám.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 15:27
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Tady se bavíme ohledně spotřeby hybrid/diesel, nikoli aut jako takových.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 15:26
Re: Kam sa to hrabe na Octaviu 1.6tdi
Jen jako spolujezdec + jsme se naháněli na dálnici a do 130 to jede solidně, pak jsem mu ujeli :D
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 15:22
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Na dálku ne, to je Oktávka a FWD sup pod 6 a Mondeo i Sup 4x4 kolem 7 - 7.5 , ale po té Praze se to dost srovná, je to takový dieselový strop nad který už moc nejde vylézt. Plyn - brzda - plyn .
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 15:21
Re: Kam sa to hrabe na Octaviu 1.6tdi
Už jsi s ní jel? Já jen tu předface.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 15:19
Re: Kam sa to hrabe na Octaviu 1.6tdi
To je stará Octa ;) Nová 1.6 TDI jezdí o poznani lépe.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 15:18
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Samozřejmě, pokud se někdo schová za kamionem, je asi jedno jaký má pohon ( tohle jsem ještě nezkoušel a nevím, jestli bych měl trpělivost). Těch 7 litrů je podle mého naprosto adekvátní pro plynulou jízdu. Nevýhoda vyšší hmotnosti a horší aerodynamiku, ovšem výhoda dieselů, že spotřeba neroste tolik v zátěži jako u benzínu. Co jsem psal ozzymu, když šlape na krk dieselu, bude na tom lépe než když šlape na krk hybridu. Ovšem pokud pojede normálně v rámci povolených limitů, kromě dálnice nemá diesel šanci tolik snížit spotřebu jako hybrid.
Avatar - Emel
28. 8. 2019 15:16
Re: Chcete jezdit za 5 ?
To jsou ale všechno velká auta a velké motory (relativně)...
A neříkej mi, že Octavia jezdí za tolik, jako Superb s 4x4 nebo tvoje Mondeo s automatem...
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 15:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 8. 2019 15:09
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Spíš obecně defenzivnější styl. Pravidelně jezdím ze severních Čech po D11 a následně 35 jen s využitím Pardubic a okruhu kolem Chrudimi. Když jsem splynul s davem, tak byla spotřeba u X5 30d na 7 litrech. 2,2t pohotovostní...

Každé auto má své...
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 15:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 8. 2019 15:05
Kam sa to hrabe na Octaviu 1.6tdi
Rovnaká dynamika http://www.zeperfs.com/…uel7880-7460.htm
ale jedno je priemerné a druhé podpriemerné vzhľadom na tunajšie hodnotiace zvyklosti
https://www.auto.cz/…uhy-pokus-106159 a to tá testovaná Octavia stála len 950 000Kč.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 15:03
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Já měl ještě možnost s 2.0TDI O2 a 2.2DCAT v Avensis. TDI mělo kolem 9 po Praze, Avensis byla mezi 9.5 a 10.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 15:00
Re: Nová Corolla sedan
Já si myslím, že spíš byl problém nějaké série, protože obě auta byla od jednoho člověka. Ale je to jen můj pohled.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:59
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Myslíš tím dodržovat max. povolenou rychlost?
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:58
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Superb 2 125kw předfl, Superb 2 103kw 4X4 pofl, Octa 3 110kw pofl. Pak TDCi 85kw ( ten jezdil pod 8 v tomto režimu) a můj 132kw stejna spotřeba jako TDI .
28. 8. 2019 14:57
Re: Nová Corolla sedan
Nemám o sobě nijak vysoké mínění, ale myslím, že jsem motor slušně a dynamicky zajel, jen mě zklamal. Tichý ve městě ano, ale jinak se mu muselo šlapat na perka, aby jel ;-)
Avatar - Emel
28. 8. 2019 14:56
Re: Toyota
No jasně... už nejsou nebezpečný! ;-)

Z mého pohledu je nová Corolla nejpovedenější auto od Toyoty za dlouhou dobu.
Avatar - Emel
28. 8. 2019 14:54
Re: Chcete jezdit za 5 ?
S jakým autem jste to měřili? Měl jsi zapnutý StartStop?
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:52
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Mně by to docela zajímalo. Někdy mám po Praze za den 80 km, skrz centrum, semafory, magistrála, staré uličky a zpět na okraj. Někdy i stání v uzavirkach na desítky minut, to vše samozřejmě s neustálým komfortem klimatizace, když je horko. Pokud bude takový diesel mít spotřebu k 5 litrům a vydrží takový provoz spolehlive několik let, smeknu klobouk
28. 8. 2019 14:52
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Zcela upřímně jet stylem většiny hybridů co potkávám na okresce, pak i s 530 budu mít podobnou spotřebu ;-)
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 14:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 8. 2019 14:49
Re: Chcete jezdit za 5 ?
6,2 v autě vyšší střední s "normálním pohonem AWD", výbavou, zrychlením na 100 za 6s a možnostíá jet až 250? Opravdu ne ;-)

Asi bych nesrovnával Corollu jako konkurenci pro 5er G30.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:48
Re: Chcete jezdit za 5 ?
No to je právě spotřeba ve městě v dopravní špičce. Pokud pojedeš někde plynuleji, jasné, že se dostaneš na 6-7 , ale v centru a na hlavních tazích jak js psal výše, to nejde a tam jede hybrid skoro za polovinu. Měřili jsme to ;)
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:46
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Ado, třeba takovej Renault 19 1.9 d to zvládnul ! Chápu že na takové auto vzpomínáš s láskou !
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 14:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:46
Re: Nová Corolla sedan
I to je samozřejmě možné. Problém je že dnes už moc atmosféry nejsou a nejde pořádně srovnat. Ale souhlasím, že moderní auto si člověk představí jinak. Jel jsem 2x s tou 1.6. Jedna se mi zdála, že vůbec nejede, druhá naopak byla velice pružná. Obě Corolly minule gen .
Avatar - Emel
28. 8. 2019 14:45
Re: Chcete jezdit za 5 ?
To hrozně záleží... pokud budeš využívat Start/stop a pojedeš trošku plynule, tak se i v té Praze musíš s naftovým kompaktem do šesti v pohodě vejít... pokud to nebudou cukačky na pár km se studeným motorem.
Samozřejmě stání na semaforu (nebo na hranicích, když už jsem u té dovolené) se zapnutým motorem a klimatizací něco stojí...
28. 8. 2019 14:43
Re: Nová Corolla sedan
Bavím se o roce 2012, ten motor prostě nefunguje z hlediska síly, kterou by člověk čekal. 1,6 objem 132koní a nejsou schopny utáhnout na 6RS auto na D1.
Ty spíš mluvíš o problému mezi volantem a sedačkou ;-)
Avatar - Beefcake
28. 8. 2019 14:42
Re: Toyota
A preto F a D dovolili zrusenie 10% cla na japonske auta ?
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:41
Re: Nová Corolla sedan
Někdy fotí.... Jednu fotku mám doma :/ Docela draha..
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:41
Re: Nová Corolla sedan
No právě. Skončí omezení těsně pod kopcem a člověk vidí ty "zrychlovače".
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:40
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Pokud spolujezdec zatlačí v koloně, možná za 6 to bude ;)
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2019 14:38
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Ja jsem se prave vratil s Priusem z Chorvatska (prakticky stejny motor jako ve zminovane Corolle). Kde provoz a podminky dovolily, jel jsem 135km/h tempomat (cca 128 GPS) - spotreba byla lehce pod 5 litru. Celkove jsem trasu Makarska - Hradec Kralove zvladnul za 4,4 l/100.

Prius ma asi o neco lepsi CX nez Corolla, ale dramaticky rozdil ve spotrebe tam nebude.

Uz jsem psal, ze na zimacich jsem mel pri 130 GPS spotrebu 5,8.

Az budu mit chvili, doplnim svoji recenzi na MACZ.

Staci to jako odpoved? ;-)
Avatar - Beefcake
28. 8. 2019 14:37
Re: Nová Corolla sedan
" pak začly kopat do prcek 1,9 TURBO ! a všichni se stali nemocní..." konecne sa s niecim da suhlasit. To uplne zdeformovalo myslenie.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:37
Re: Chcete jezdit za 5 ?
To bych chtěl vidět diesel splňující euro6 (nikoli podvodné nesplňující ani euro5), který v takto velkém autě dá i v Praze pod 5 litrů. Diesel je výhodnější na dálniční přesuny, to souhlasím. Ale už mimo dálnice hraje druhé housle, nehledě na město.
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 14:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 14:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:35
Re: Nová Corolla sedan
Mám staré auto co má 1.2 43 kW ... Akorát 800kg, takže to stačí ;) Dnes mají auta i dost více...
Avatar - lamal
28. 8. 2019 14:31
Re: Konečně...
:D mas predsa jistý podvozek uzivaj si ovladatelnost (tupú a bez preciznosti)
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 14:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:31
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Já to měl o litr méně na cca 4 tisíc km vzorek kombinace všech režimů. TDI v manuálu a FWD umí dálku o litr méně. ( Aktuálně za 5.7 Holandsko). Oba motory po Praze ve špičce jezdí za 9.5 cca. ( TDI měřeno na 3 ks o výkonech 103, 110 a 125 kW vše v MT a jedno 4x4).
Avatar - Emel
28. 8. 2019 14:26
Re: Chcete jezdit za 5 ?
V dovolenkovém tempu jsem se dostal pod 7,5 na nádrž! :-!
PS: na jednu z osmi nádrží, abych byl přesný :-(
28. 8. 2019 14:25
Toyota
Nikdy se o toyotě tolik nepsalo.30 let tuto značku jezdím, Carinou počínaje. Ten poslední market_tah, kdy začínají být malé i velké Toyoty neprodejné, je byznys EU(F a D). Cena vozů je až o 30% vytočená nahoru (i dle prodejce nových vozů), dle požadavků euro automobilek. Za pár měsíců frantíci a vilémové vytlačí Toyotu z EU a bude se opakovat scénář á la USA / 90léta. Čau Piper.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:23
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Aktuálně mám na 2.0 HSD za 14tis km průměrnou spotřebu 4.6 dle tankování. Takovou Průměrnou rychlost na dlouhé trase jsem jeste nemel moznost vyzkouset, ale i na to prijde. Zatim mam možnost jen ohledně D1 na otočku do Brna a zpět. Provoz byl takový, že ani nešlo jet plynule a člověk brzdil za každým druhým kamionem, co předjížděl, výsledek 4,9. Ale 6,2 je meta, kterou hybrid snadno překoná i při této rychlosti ( ověřeno zatím jen na kratších úsecích).
A proč by nemohla být Corolla do Prahy? Když se podívám na auta tak je to samé SUV, střední třída atd.
Avatar - Emel
28. 8. 2019 14:23
Re: Konečně...
Jo, mohol... samo o sobě bych to tak taky nenapsal, jen v reakci na článek, kde se explicitně píše o komfortnějším ladění sedanu a následně si pája pochvaluje takový setup u rodinného vozu.
Je možný, že u kombíku to tak setupovat nechtějí... jednak proto, že je sedan určený primárně na horší východní cesty a v Evropě se víc dbá na jízdu, dvak možná proto, že kombík musí zvládat větší zatížení.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:22
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Hmmm ... To určitě ne. Naftový dvoulitr si v opravdovém provozu vezme mezi 8-10 na sto. Přeměřeno na hodně autech. Provoz = Praha ve všední den ráno nebo odpoledne
Avatar - Emel
28. 8. 2019 14:20
Re: Nová Corolla sedan
Tak protože tam je všude osmdesátka a kamery, u kterých si člověk není jistý, co vlastně dělají :-)
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:20
Re: Konečně...
Až budeš prodávat škodovky , budeš tvrdit to co já :D Neb to není z mé hlavy :D True Story...
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:19
Re: Nová Corolla sedan
No pokud zvazis cenu té 1.6 a porovnávás s konkurencí, dokonce i z vlastního ceníku Toyoty, pak to moc smysl nemá .
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:17
Re: Konečně...
Vím ;) Já jsem aktuálně v NL se Škodovkou a moc se těším na cestu zpět :D Hlavně v ní poznáš, že ne všechny německé dálnice jsou tak perfektní.... To že svého auta nevím, to je výhoda :D
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 14:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:16
Re: Nová Corolla sedan
Je samozřejmě stoupání a stoupání. Nicméně to už je asi zlozvyk z turbomotorů, že se nemusí nic dělat a jet na jeden převod skoro pořád.
Nicméně po mém výletu do Brna bych řekl, že minimálně polovina aut není schopna ve stoupanich na D1 ani zrychlovat, natož dosáhnout 130km/h, pokud se předtím nemůžou rozjet z kopce.
Avatar - lamal
28. 8. 2019 14:15
Re: Konečně...
áno, no jazdim casto aj skodovky,... rapid, fabia, octavia pripadne ine vozidla
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 14:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
28. 8. 2019 14:13
Re: Chcete jezdit za 5 ?
Corola sedan je opravdu auto primárně na jízdu po Praze?
Budu-li na to auto pohlížet jako na normální rodinné/pracovní auto nižší střední, pak musí nutně zvládnout cestování. Tedy pokud se hybrid pyšní tím, že umí po městě za 4-5 litrů, pak se ptám, jak na delší trasy, běžné ježdění kolem komína? Bude celková průměrná spotřeba za třeba 10tis. km nižší než u auta stejné třídy s dýzlem?
A bude umět např. 1500km cestu s průměrem 120km/h za 6,2 litru? (údaj z mého BC po takové cestě, 530xd) Nejsem si jistý... ;-)
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 14:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 8. 2019 14:12
Re: Konečně...
Když odskakuje je jen tvrdý, ne sportovní ;-)
28. 8. 2019 14:10
Re: Nová Corolla sedan
Upřímně, tu 1,6 jsem měl na firmě v Aurisu. Chvilku ji měla i manželka a po dlouhé to bylo době auto, které při obsazení 2 dospělí a 2 děti (jsme spíš váhově lehčí) nedokázalo bez podřazení udržet dálniční rychlost ve stoupáních. Dálniční spotřeba v rámci limitů +8/100.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:09
Re: Konečně...
To je tím, že si přesedl z Clia RS :D Ale jinak je to pravda... Nová Corolla se povedla..
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:09
Re: Nová Corolla sedan
To určitě je. Minulá corolla byla ještě pod Aurisem
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 14:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 14:08
Re: Nová Corolla sedan
Hlavne ten motor by byl zajímavý tak pro Yaris. Velká Corolla je s atmo 1.6 spíše tak do počtu. U konkurence seženeš o dost lepší turbomotor, nebo trochu priplatis za hybrid.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:06
Re: Konečně...
Je to tak, sedan má jiné naladění podvozku a je komfortněji zaměřen oproti HB/TS. Coz ovsem neznamená, že zbylé corolly jsou kostitřasy
Avatar - lamal
28. 8. 2019 14:06
Re: Konečně...
´´Až na to, že ten komfortní podvozek je jen v sedanu.´´ mohol si to napisat trochu inak :-) Vyskusaj si corollu budes mozno prekvapeny, oproti aurisu je to velky skok prave v podvozku aj v interieri ... (dizajn tiez)
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:04
Re: Chcete jezdit za 5 ?
A se kterým dieselem budu po Praze jezdit za 4-5?
Avatar - Mikesus
28. 8. 2019 14:02
Re: Nová Corolla sedan
Je pravda, že v porovnání s Aurisem je sedan o pořádný krok vpředu. Hlavně co se týče materiálů v interiéru.
Když člověk porovná nejnižší výbavy sedanu a HB/TS, moc rozdíly nenajde, především ve statickém srovnání. Ovšem porovnání vyšších výbav už je rozdíl patrný na první pohled, některé prvky výbavy dokonce úplně chybí. Když k tomu přidáme přímé srovnání při jízdě, odhlučnění je úplně někde jinde a sedan v tom hodně zaostává. Podvozek je komfortnější
Avatar - Emel
28. 8. 2019 14:01
Re: Konečně...
Myslel jsem tohle:
"Zajímavé je, že sedanu Toyota věnovala jinak naladěný podvozek, oproti sourozencům je měkčí a houpavější. Sedan prostě víc sází na komfort."

Tím samozřejmě neříkám, že kombík musí být nějaký kostitřas.
Avatar - lamal
28. 8. 2019 13:59
Re: Konečně...
to je blbost... skusil som si kombik 2.0 HY a bol uzasne komfortny, hladky a jemny,,, a pri tom isty s vybornym riadenim.. na 18 kach

ak niekto na ten setup co som skusal povie, ze nie je komfortny tak nech si sadne do škodovky prv
Avatar - lamal
28. 8. 2019 13:58
Re: Nová Corolla sedan
novy podvozok corolly sa velmi podaril, Škoda ze na ACZ toto nikto nezahrnie do poctu hviezd... jasne v texte to napisal to je sice prijemne, ale vysledny pocet hviezd tomu mal odpovedat
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 13:52
Re: Nová Corolla sedan
To nemohu posoudit, ale je to lepší než Auris ;)
Avatar - lamal
28. 8. 2019 13:52
Re: Nová Corolla sedan
toto je rozhodne lepsi mainstream z pohladu techniky a platformy.... cena 570tis za hybrid co jazdi za 5l je v pohode podla mna, mas to ako nahradu nejakeho maleho diesla 1.5-1.6 s automatom
Avatar - Emel
28. 8. 2019 13:51
Re: Konečně...
Až na to, že ten komfortní podvozek je jen v sedanu.
Avatar - Emel
28. 8. 2019 13:50
Re: Nová Corolla sedan
Možná... je fakt, že se vyrábí jinde atd. Pořád mi ale přijde, že je to výš, než byla Corolla v té končící generaci.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 13:49
Re: Konečně...
Tvrdý podvozek = sportovní !!! :D
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 13:48
Re: Nová Corolla sedan
Sedan tak úplně ne, je to jako u Renaultu, kdy Mégane sedan je levnější variantou. Nemá všechny motorizace a výbavy . Já viděl teda slušnou Corolliu sedan, ale Mikesus ti potvrdí, že jsou i loecostovejsi verze.
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 13:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
28. 8. 2019 13:39
Re: Nová Corolla sedan
Jenže stará Corolla byl lowcost pozicovaný pod Aurisem, tohle je normální mainstream.
Avatar - Ozzman
28. 8. 2019 13:39
Re: Nová Corolla sedan
Vzhledem k tomu o kolik je nová Corolla lepším autem než Auris to jde... tím nechci obhajovat cenu nové Corolly s udýchanou 1.6.
Avatar - Jenik3
28. 8. 2019 13:33
Re: Nová Corolla sedan
Mohli zvysit cenu o 30k, ale nahodili rovnou 100k na pul-mice.
Avatar - Jenik3
28. 8. 2019 13:31
Re: Nová Corolla sedan
1.6 je mazel. Toyota ji vyrabi pres deset let. Pro tento typu vozu zcela odpovidajici motor.
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 13:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2019 13:27
Re: Nová Corolla sedan
Kolik by sis představoval?
28. 8. 2019 13:27
Konečně...
...někdo v mainstreamu pochopil, že rodinné vozy jsou nejlepší s komfortním podvozkem. To je první věc, která by mě v této kategorii zajímala.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2019 13:27
Re: Nová Corolla sedan
Protože Machala? :-!

Že radši nepřevzal text ze Světa motorů ze stejnýho vydavatelskýho domu = rozdíl asi jako když Lex UX250h tady popsal Kolman vs https://www.auto.cz/…-evropana-130805

V AutoTipu furt stejnej vydavatel je německý hodnocení Priusu po 100 t. km = a pokračujou dál. Nebo Auto-motor-sport a stejnej hybrid = dokonce stejnej KUS: " ..příkladně mrštná štika v zatáčkách" "příkladně komfortní s lepší distribucí hmotnosti mezi nápravy, která u konvenčních hatchbacků nebývá ideální" atd.

Hybrid funguje skvěle vs úsporné hybridní ústrojí = je myslim celkem výstihující = v čem je rozdíl :-)
28. 8. 2019 13:18
Re: Nová Corolla sedan
Trochu mně osobně překvapuje "drobný" cenový rozdíl mezi novou Corollou sedan s 1.6 a Corollou starou s 1.6 (Classic) - tedy 500 tis. Kč vs 390 tis. Kč.
Avatar - CICERO
28. 8. 2019 13:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.