Autosalon Frankfurt 2019
Letošní ročník IAA se koná mezi 12. a 22. zářím 2019, na 10. a 11. září jsou naplánovány novinářské dny. Hostí jej jako tradičně frankfurtské výstaviště. Mottem ročníku je "Driving tomorrow," tedy řízení zítřka.
Hlavními hvězdami výstavy jsou Land Rover Defender, Porsche Taycan nebo Volkswagen ID.3. Škoda na IAA 2019 představuje hlavně nové deriváty svých modelů, např. elektrické Citigo.
Vstupné
Vstupenky na IAA 2019 je možné zakoupit online nebo až na místě. Nákup přes internet je však cenově výhodnější, vstupné během pracovního týdne v takovém případě vyjde na 13 eur. Výstaviště je otevřeno každý den od 9:00 do 19:00.
Kdy: 12. – 22. 9. 2019
Kde: Ludwig-Erhard-Anlage 1, D-60327 Frankfurt/Main, z Prahy 510 km
Historie
Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se koná od roku 1987 a pořádá se jednou za dva roky. Zaměřuje se na osobní automobily a ob rok se střídá s výstavou nákladních automobilů v Hannoveru.
Původně byly tyto výstavy společné, když se ale staly kapacitně nezvladatelné, rozdělily se podle zacílení. Společná minulost se ostatně odráží i ve společném názvu obou výstav. V domovském Německu jsou nazývány stejně, IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), neboli mezinárodní automobilová výstava.
I přes pokles zájmu vystavovatelů i návštěvníků patří autosalon ve Frankfurtu mezi největší automobilové výstavy na světě. Poslední ročník, konaný v roce 2017 navštívilo přes 810.000 osob.
Taky jsem ten článek v auto motor und sport četl. Je třeba dodat, že euro6d auto ten vzduch čistí v podstatě jen v době feinstaubalarmu, tedy hlavně v zimě a to jen občas. A jen ve městech se špatnou topografií, kde se moc netočí vzduch, jako je právě Stuttgart. Tedy tam, kde ten vzduch je už a priori špatnej. Po většinu času a ve většině měst/míst vzduch fakt nečistí. Navíc kdyby většina aut byla na elektriku, tak 6d vzduch pochopitelně čistit přestane, protože celkový znečištění klesne pod úroveň zplodin z 6d auta.
Závěr je to každopádně zajímavej v tom, že euro6d dokáže mikročásticema vzduch zamořovat jen do určitý míry a je dost dobře možný, že pokud by se zdokonalily technologie DPF, tak by skutečně mohly takový ICE auta škodit jen minimálně nebo vůbec.
Ale pak přijde nějakej kok ot a ty filtry si vymontuje. Takže ne, díky, jediným kloudným řešením (vedle extrémního řešení ve formě úplnýho zákazu) je snažit se zbavit lokálních emisí úplně.
To jako fakt ma byt reseni...?
CO2? Elektroauta skoro vsude vychazej lip, krome zemi jako polsko, kde se ziskava elektrika vyhradne z uhli. A i pak elektrarny maji ucinnejsi emisni systemy nez jednotlivy auta.
Materialy na vyrobu? Tezba vzacnych materialu je sice urcita zatez, ale Exxon Valdez, Deepwater Horizon, ty svinstva z ropnejch pisku a spousta dalsich havarii ve prospech aut na ropne produkty prilis nehovori. Navic jsou baterie slusne recyklovatelne.
Jinak ano, kdyz uz, tak je lepsi vypoustet emise ci kontaminovat idealne nekde, kde nikdo nezije a zit neplanuje, nez uprosted mesta.
A lokalne neni dulezitej. Lokalne hraji roli NOx a castice.
Ty brdo takze cadmium nehraje roli, tezba lithia tim, ze se rozpusti tuny horniny v kyseline sirove... nehraje roli.
Tak pak uz asi fakt nemam co dodat.
Takze nandat brejle a znova.
PS: Včera uvedenej článek na aktuálně. Jen v ČR na následky emissí (nejen z aut) zemře předčasně 11000 lidí.
Tedy pokud bude reálný dojezd okolo 250 km, tak degradace dojezdu na 200 km nastane někde mezi 800 000 - 1 000 000 km. Až auto doslouží, tak baterie bude stále využitelná například jako baterie FV elektrárny dalších 4000 cyklů - 11,5 let při každodenním kompletním vybití a nabití.
Jediný problém, co vidím u e-Up!, Citigo, Mii je, že baterie nemá teplotní management - není chlazená, případně předehřívaná. Při teplotě 45C se počet cyklů dostává na polovinu. Celkem problém je to u Nissanu Leaf.
Proto asi nedovolili větší zrychlení než 12s a rychlejší nabíjení než 40 kW DC, aby chránili baterii před velkým proudem.
Ve všech významech.
250 km to, možná, ujede, pokud se vydá na cestu bezprostředně po nabití.. i u stojícího auta se baterie "samovybíjí"...
1 milion kilometrů to auto nestihne najet prostě proto, že na cca 5 hodin jízdy musí 10 až 25 hodin nabíjet.. takže nemůže být v trvalém provozu, ani kdyby se na ní řidiči střídali...
A v neposlední řadě ta celková kapacita baterky prostě bude v čase klesat, ať děláš co děláš. A dřív nebo později prostě "umře", i kdyby mezitím vůbec nejezdila.
Současné akumulátory vydrží tak 4 až 5 let... a už jen start - stop na autě jim životnost zkracuje.
Nicméně v pokrok věřím - takže jsem ochoten připustit životnost 6 let.