Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla už prý překonala rekord Porsche na Nürburgringu, má to ale háček

Podle neoficiálních informací už se Tesle podařilo překonat rekord pro nejrychlejší „elektrický čtyřdveřový sedan“ na Nürburgringu, který před pár týdny stanovilo Porsche. Celá věc má ale háček. A vlastně není jenom jeden.
Zpět na článek
19. 9. 2019 10:36
20. 9. 2019 06:49
Avatar - KANKUNEN
19. 9. 2019 10:12
Je to čím dál praštěnější
Namísto ekologického vozítka se z EV stávají závody kdo překoná Veyron a to ještě s nějakým speciálem s kastlí sériovky. Tohle je mrhání energiemi. Korunu tomu dávají ještě ekofans, kteří mávají časem z NS.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
19. 9. 2019 10:25
Re: Je to čím dál praštěnější
Celý motorsport je mrhání energiemi, to mě nijak neruší.
U Tesly je zvláštní, že moc solidních pokusů z Ringu nemá... zaznamenal jsem nějaké pokusy okolo 9min s P85D, ale to je dost málo na to, že existuje P100D a určitě je i v Německu spousta nadšenců...
Avatar - Dinar
19. 9. 2019 10:39
Re: Je to čím dál praštěnější
V reálném životě tesly trhají rekordy v max. počtu kilometrů ujetých za kamionem na dálnici, v tom jsou zcela jednoznačně nejlepší. ;-)
Avatar - Emel
19. 9. 2019 10:45
Re: Je to čím dál praštěnější
Jako... to zrychlení je působivý, ve sprintech je Tesla hodně dobrá. A na řádově deset minut na Ringu by jí baterky měly stačit (jestli se uchladí je otázka), takže je dost divný, že až doteď bylo ticho po pěšině.

V denním provozu jasně, tam je to pořád paradox... luxusní limuzína by měla hltat kilometry v levém pruhu, jenže se současným dojezdem a možnostmi nabíjení to nejde.
Avatar - Dinar
19. 9. 2019 12:19
Re: Je to čím dál praštěnější
Ano, to je přesné, a pro mně osobně, dokud auto vyšší střední nebo snad lux segmentu (nevím, kam sama tesla S model řadí) nebude schopno přejet Evropu tak, abych nemusel třikrát za den dvě hodiny "obědvat", a to rychlostmi odpovídajícími dané třídě a dálnicím, a dokud nebude mít interiér, který nebude vypadat jako vykradený sklep, ale jako v autě za dva miliony, do té doby můžou trhat rekordy na Ringu do alelujá, pro mně to auto zůstane naprosto nezajímavé. ;-)
Avatar - fOE
19. 9. 2019 11:50
Re: Je to čím dál praštěnější
:yes: :-)
Avatar - rokyta.p
19. 9. 2019 14:15
Re: Je to čím dál praštěnější
"Má to ale háček" - Guru Jára - :D :D :D
Avatar - CICERO
19. 9. 2019 18:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 18:32
Re: Je to čím dál praštěnější
Takhle tě berou všechny středoškolačky nebo jen tahle? :-!
Avatar - CICERO
20. 9. 2019 11:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - fostek
19. 9. 2019 10:30
U konkurence je super článek
o tom, jak se Teslička po překonání rekordu nechala odtáhnout TDIčkovým VW.
To myslím dokresluje celou situaci okolo toho. Vlastně okolo EV obecně.
Rozbalit vlákno
57
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 10:37
Re: U konkurence je super článek
No ale PŘESNĚ NA TO přece nafta je ;-)

Už dnešníma EV typu Kia Niro nebo Hyundai Kona ujedeš při zapnutý klimošce a běžnym obsazení 2 lidí přes 400 km = a to se do toho plánuje obout https://oenergetice.cz/…-elektromobility :-!
Avatar - fostek
19. 9. 2019 10:52
Re: U konkurence je super článek
Nafta je podle tebe vocasi na to, aby odtahovala nemohoucí EV jejíž famoušci (jako ty) plkají o strašných emisích? A paksi zjednaj náklaďák na odtah? Aha.
No ono je to tak. Když se ti vybije Leaf, maáš myslím 2xročně v ceně odtah. Přijede dieselgatový LTčko. To snad stačí ne.
Mimochodem od té doby, co jsi zcela vážně doporučil na tažení přívěsu 2 tuny po střední Evropě při mrazu -15 stupňů Teslu X s tím, žre to zvládne stejně dobře jako velký off road tě mám za blbce a tvoje urputné (a o to blbější) příspěvky beru jako breptání retardovaného dítěte.
Každý tady ví, že jsi blbec.
Všichni z tebe mají už legraci.
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2019 11:02
Re: U konkurence je super článek
To nemá cenu. Troll nikdy nepřestane. I jeho lepší příspěvky jsou vždy na hraně trollingu.
Je to wocas.
A ti co odtáhli Teslu TDíčkem by zasloužili zavřít až zčernají.

Ovšem ještě lepší bylo to promo belgických policistů, kteří si pořídili nějaká EV a k tomu diesel-generátor a bezelstně se tím chlubili a hezky se i s diesel-generátorem vyfotili. :*) :*) :*)
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 11:05
Re: U konkurence je super článek
Smutný když rozumu případně znalosti řikáš troll = a navíc to myslíš vážně = co to o tobě asi řiká? :D

Nicméně tohle JE normální a JE v pořádku = od toho naftový motory sou tam i bez miliard dotací patří

Znám třeba místního nějakýho WinDiesla = ten když sem mu řek poprvé jak moc je nafta sponzorovaná = tak tomu nevěřil = až tak sou některý lidi mimo ;-)
19. 9. 2019 12:52
Re: U konkurence je super článek
Pořád si se nějak nevyjádřil k tomu proč ti vadí "sponzorování" nafty vůči benzínu a nevadí ti nesrovnatelně větší sponzorování elektřiny. Jestli u tý nafty jsou to miliardy tak u elektřiny jsou to stovky miliard. Proč tohle nezmiňuješ a neřešíš pane ekonome?
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 13:15
Re: U konkurence je super článek
Proč uvozovky? To nevíš = že to je letitá realita?

Nesrovnatelně větší elektřiny? Fascinující = jak všechno OTOČÍŠ a vidíš OBRÁCENĚ než to je

Rozhodně neekonome fando hoaxů co řikáš na https://hlidacipes.org/…macnim-bublinam/

U tý elektřiny u mě asi eště víc u vodíku = ze STEJNÝHO důvodu proč se to dělá = je to logický a správný. No a ze stejnýho důvodu mi vadí zvýhodnění silniční nákladní dopravy před železniční a lodní
19. 9. 2019 14:17
Re: U konkurence je super článek
Bože co ty máš vlastně za vzdělání? Vždyť ty meleš úplný zhovadilosti? Spotřební daň na litr benzínu přibližně 12 korun na litr nafty 11 korun. To ti vadí. Na elektřinu spotřební daň nula naopak dotace z veřejných daní na pobídky nákupu elektromobilu a to ti nevadí a vyjádřit se k tomu PROČ to máš takhle selektivně nastavené ti tvoje mentální úroveň zjevně neumožňuje.

Nebavím se vůbec o vodíkových článcích. Tam jsem pro. To má budoucnost. Masivní rozšíření EV do zásuvky nabíjený z uhelných elektráren je jaksi trošku nesmysl. Jen ty si na to pořád ještě nepřišel.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 14:20
Re: U konkurence je super článek
Mateřskou = nedochozenou ;-)

No blbý že si se zasek u týhle KRAVINY že to je koruna = zajímavý ODKUD to máte = přesně tim tu zkusilo argumentovat už VÍC lidí = řekneš ODKDUD? :-!

No Ozzy se obětoval a v diskuzi pod Camry to spočítal = tak si najdi = jen v česku jen přes daň to dělá těch asi 14-15 tisíc milionů ročně. A tim to bohužel nekončí

Tentokrát máš holt asi pravdu = že ROZDÍL v mentální úrovni je VELKEJ až NEPŘEKONATELNEJ :-)
19. 9. 2019 14:33
Re: U konkurence je super článek
Omlouvám se, tak to není koruna ale 1,9 CZK rozdíl nafta vs benzín. Proč ti ale nevadí daleko masivnější dotování elektřiny si mě stejně nezodpověděl.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 14:35
Re: U konkurence je super článek
ODPOVĚDĚL = jak to že to NENI masivnější ale naopak daleko MENŠÍ
A taky proč mi to nevadí

Rozdíl jestli kačka nebo dvě je dost rozdíl = skoro o 100% ;-)
Rozdíl dál narůstá zvýhodněnim přes objemovou hmotnost = to všechno na podporu tisící náklaďáků na silnicích = místo železnice

Jo vadí mi to stejně jako by mi vadilo daňový zvýhodnění Coca Coly před Pepsi Colou nebo naopak = snad ta doba pomalu končí
19. 9. 2019 16:39
Re: U konkurence je super článek
Jenže když nebudeš elektromobilitu masově dotovat a zvýhodňovat (násobně víc než naftu) tak budou prodeje tvořit pár procent jako do teď. Tyhle auta do zásuvky jsou prostě slepá cesta. Respektive v masovým měřítku. Kolem nějakých 10-20% v celkovým mixu můžou nakonec dosáhnout. A čím pak budeš chtít sanovat výpadek na straně příjmů do státního rozpočtu to fakt nevím. Stejně se na to bude muset uvalit nějaká daň. Z prodeje paliv stát ročně vybere na spotřební dani z paliv asi 90 mld. Představ si že by všechna auta jezdila na elektřinu. Kde těch 90 mld co ti vypadne seženeš? To je panečku zvýhodnění a dotování elektromobilů oproti fosilním palivům. 90 mld ročně. To ti teda nevadí. Zvláštní, ale nafta kde je spotřební daň 47% ta ti vadí.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 17:47
Re: U konkurence je super článek
No a takhle si nedáš poradit s ničim = viz to NÁSOBNĚ VÍC

Dohnat rozsah kterym evropa totálně pokřivila trh ve prospěch nafty = to zřejmě nikdy EV nedaj. Otázka je proč si ty a LORASI kterej nejdřív stejně jako WinDiesel ani nevěřil že nafta je v obřim měřítku zvýhodňovaná myslíte že EV sou NÁSOBNĚ VÍC = i když teď si to rafinovaně už trochu poupravil :-)

Je to furt ta ČNB a kurz 25,10 kterej si jim přes PŘEDTIM varování sežral a realita https://www.kurzy.cz/…en-od-16-9-2019/ ty se rozhoduješ na základě.. svýho POCITU? Dojmu? Ideologie? Jak to CHCEŠ aby to bylo? Vs znalost = jedno jestli elektrikarova v jeho oboru a moje v mym

Jo NErovná daň umělý zvýhodnění nafty před benzínem = mi vadí. Mělo by každýmu = zajímavý že spoustě lidí ne = za normální považujou tak jak věci sou = ostatně 30 let po ekonomickym bankrotu komunistů = spouta lidí chce návrat socialismu :-) Ty jak se zdá nejsi zatim ani v úrovni pochopit PROČ je ta snaha omezit spalovací motory

Takže jo = když nějakej idiot úmyslně daňově i objemovou hmotností zvýhodní např. tu Colu před Pepsi a navíc když to povede k zvýhodňování silniční nákladní přepravy = tak to všem kdo tomu rozumí vadí. Až VELMI zajímavá je reakce většiny co neví neznají :D :-! :*)

Jiná forma daně = to je úplná trivialita = ostatně zdanění např. dle vlastnictví vozu včetně ujetejch km by bylo možná i celkově lepší. Ostatně s nástupem rozšířenim Průmyslu 4.0 bude muset přijít obecně sposta VELKEJCH změn = pro dost lidí možná až nepředstavitelnejch
20. 9. 2019 08:27
Re: U konkurence je super článek
Ano násobně víc. Jestli ti 0 za elektřinu a 11 korun za naftu tak nepřijde tak to s tou matematikou máš dost špatný. To nemluvím o ekonomických pobídkách na nákup EV. Fakt užasný. Proč do toho zase taháš intervence ČNB to už mi vůbec uniká. To je ten tvůj autismus a neschopnost rozvíjet jednu myšlenku :D Tak mě třeba vůbec nevadí. že je na naftu o 2 koruny menší spotřební daň. Ono to má možná svoji logiku. Na benzín jezdí jen osobní auta, ale na naftu všechno ostatní. tj. dodávky, nákladní auta, kamiony, vlaky, takže zdražení nafty (pokud by si to srovnal s benzínem) se ti promítne do ceny veškerýho zboží a služeb. Tudíž možná proto je nafta zvýhodněná těma 2 korunama na litru. Ty to vidíš jako tragédii. Já to beru jako že jsou tak od státu rozdaný karty a je mi to úplně fuk. Ač teď jezdím na benzín. Je úsměvný, že podle tvojí ideologie by si lidi nekoupili osobní naftový auto, kdyby na něm byla vyšší spotřební daň o 2 koruny. Jak je pak možný, že si lidi kupujou benzínový auta, kde ty 2 koruny platí a navíc ty auta víc žerou? To jde přeci úplně proti tvým poznatkům :-D Jaký změny prosím tě mají nastat s přechodem na Průmysl 4.0? To je něco jako měli komouši program Přestavba? :D :D
Avatar - Jerry.Gunman
20. 9. 2019 08:38
Re: U konkurence je super článek
Riku,
s Hamůňou je to tak, jak to popisují Cimrmanovci ve hře Švestka.
Není schopna myšlenku udržet ani opustt :D
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 08:55
Re: U konkurence je super článek
No viz závěrečný 2 věty = s autorem slov BOŽE CO TY MÁŠ VLASTNĚ ZA VZDĚLÁNÍ VŽDY MELEŠ ÚPLNÝ ZHOVADILOSTI je to 1 koruna = což jako obvykle netrefil ani stodolu = včetně objemový hmotnsoti dokonce několik Ozzy svym výpočtem pod Camry došel myslim k aktuálnim 5ti = nemá smysl diskutovat = a beru to jako další potvrzení že tahle hlava je naprosto zcela nekompatibilní = s maturitou jak opakovaně tvrdim tipuju vyhodnocuju = no hlavně že urážíš vysokoškoláky všech možnejch oborů a vysmíváš se celejm vědeckejm oborum :-!

Ale základku snad máš = už tam se něco učilo o průmyslovejch revolucích = tak tohle je prostě 4. = zkus vzpomenout co přinesly, nemyslim technicky nahoru ale co na to a co to znamenalo pro lidi jako ty ;-)

Jinak k TESLE https://www.e15.cz/…m-v-zemi-1362513 :yes: :yes:
20. 9. 2019 10:31
Re: U konkurence je super článek
Hluboce se omlouvám, že jsem střelil od boku 1 korunu a ono je to v reálu 1,90. Doufám, že na tomhle mým omylu si svoje pošramocený ego honíš naposledy :D Ale jestli seš takovej chudáček, že si to ego na někom honit nutně musíš. Tak klidně pokračuj. Já to vydržím. :D Průmysl 4.0 nebude žádná revoluce ale evoluce způsobená vědeckým pokrokem, která některý pracovní obory a postupy modernizuje, zefektivní a změní. Ale ono se to děje průběžně ty revolucionáři, takže žádný supr velký změny jak ty předpovídáš zřejmě nebudou.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 10:43
Re: U konkurence je super článek
Tak si jako obvykle NEPOCHOPIL o co de a utekla ti podstata? Nebo zase snaha okecat a nevíš co s tim = žes napsal 100% blbost a doprovodil jí BOŽE CO TY MÁŠ VLASTNĚ ZA VZDĚLÁNÍ VŽDYŤ MELEŠ ÚPLNÝ ZHOVADILOSTI :-)

Jj a protože se ryccardo rozhod že to je evoluce proto tomu zbytek světa řiká REVOLUCE a počítá se ztrátou desítek milionů míst = u nás v první fázi tak půl milionu a další tak milion a půl lidem to výrazně změní styl způsob práce. Hele je něco co si NEVYMÝŠLÍŠ a neřikáš NAOPAK než je?

Tak Průmysl 4.0 = znamená PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE = už 4. = fascinující CO VŠECHNO zvládneš vymejšlet že je jinak než je ;-)

Průmysl 4.0 = čtvrtá průmyslová revoluce. Teď už to víš? Teď už si to budeš pamatovat? :-!

BOŽE CO TY MÁŠ VLASTNĚ ZA VZDĚLÁNÍ VŽDYŤ MELEŠ ÚPLNÝ ZHOVADILOSTI = už ses kouk na ty Ozzyho výpočty = že to je o stovky procent víc = než sis vymyslel?
Hele protože tim NESMYSLEM že to je 1 koruna argumentovalo víc lidí = odkud to máte?
20. 9. 2019 11:45
Re: U konkurence je super článek
Aha takže on to někdo vzletně nazval průmyslovou revolucí a ty už vyhlížíš ty miliony nezaměstnaných. Čekáš, že to bude skokově jo ze dne na den nebo z roku na rok? Myslíš, že se to udělá samo a nebo spíš myslíš, že to bude postupný zavádění novinek a technologických procesů do firem. Částečné nebo úplně využití robotů na některé činnosti případně Cobotů v součinnosti s člověkem? U tebe je problém, že ty čekáš vždycky ve všem náhlý zvrat, revoluci a úderem do stolu všechno jinak. Jenže ono se to děje průběžně samo v součinnosti s vědeckým pokrokem. POSTUPNĚ. Na jednu stranu plácáš o milionech nezaměstnaných a na druhou jsi mlel o tom, že je potřeba tahat černoušky z Afriky protože bez nich trh práce v Evropě nepřežije. Tak jak to teda je? Ty seš tak vyplašenej ze všeho co si kde přečteš, že to je možná na nějakou ambulantní léčbu. Přečteš si o Průmysl 4.0 a už vidíš milion a půl nezaměstnaných. :D
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 11:49
Re: U konkurence je super článek
Viz já 10:53 úvodní 2 věty = zase to samý :-)

Odhady sou dáávno spočítaný! :D

Zajímavá otázka = na kterou asi neodpovíš = by byla Jak si na to přišel, že tahle průmyslová revoluce nebude revoluce ale evoluce? Jako většinou VYMYSLEL usmyslel sis to? Nebo jak?

Neni potřeba tahat černochy kterejm řikáš černoušci běloušku = ale že tu v tuhle chvíli chybí nějakejch 400 000 lidí = to je prostě realita. Stejně jako že to sou většinou místa který běžnej čech nechce dělat

Je to teda asi zbytečný ti vysvětlovat = ale i to že ve svym výpočtu nebo jak tomu řikat = nebereš v potaz že počet míst ROSTE. Stejně jako to že třeba ty aktuální stovky tisíc volnejch míst skoro bez nadsázky NEJSOU místa pro čechy. Ale to už ti to asi moc komplikuju. Zůstaneme u toho primitivně jednoduchýho = budou to stovky tisíc míst mínus https://ekonom.ihned.cz/…160-prace-nebude

To že tahle průmyslová revoluce bude jen u nás znamenat ca to co píšu = to je JISTOTA ;-)
Źe ty to nevíš a když se ti to řekne tak jako obvykle místo poučení POPÍRÁŠ = to je taky JISTOTA :D

Tvá závěrečná věta ostatně skoro jako celej tenhle příspěvek = je fakt blbost čistej debilismus = fakt neexistuje možnost že bys měl maturitu :-)

A jako vždycky všechno si to blbě pochopil = já vyplašenej nejsem. Možná bys měl bejt ty? :-!
Avatar - _Karel_
19. 9. 2019 18:03
Re: U konkurence je super článek
Tady s tebou opět souhlasím. Myslím, že by všude po městech měly vést koleje nebo řeka, aby se mohlo zboží rozvážet ekologičtěji. Ať už diesel-elektrickou lokomotivou nebo dieselovou lodí. Loučím se s pokřikem "koleje do každé dědiny, třikrát zdar!"
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 18:05
Re: U konkurence je super článek
Nojo to je muj starej dobrej Karel :-!
20. 9. 2019 08:29
Re: U konkurence je super článek
Jenom bych tě rád upozornil, že na tu "dotovanou" naftu jezděj i ty tvoje vlaky o kterých tak vzletně píšeš jako o spáse. Jasně pokud by se podařilo víc zboží přemístit na dráhu, tak by to bylo určitě supr, ale když kvůli něčemu, tak proto, aby se uvolnilo na silnicích.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 08:51
Re: U konkurence je super článek
Neposuzuj všechno a všechny ostatní furt jen podle SVEJCH přístupů. Tohle neni žádnej MUJ výmysl = to ví každej z oboru a určitě nejen mýho ;-)

Nevymejšlej si blbosti o spáse = prostě je to o NEVYHAZOVÁNí obřích sum = na blbost = na umělou podporu nafty před benzínem. Abys to pochopil i ty = aby 2litr nafta byl JAKO zajímavější výhodnější než 2litr benzín. Tvou snahu argumentovat že krom elektrickejch a dneska už i vodíkovejch pohonů vlaků existujou furt i na naftu nechápu = asi prostě snaha NĚJAK oponovat? :-!

Na tom zase přesunout část přepravy z přetíženejch silnic na železnici nebo vodu jak je hodně rozšířený tady vedle v Německu neni nic vzletnýho = snad každej kdo po těch silnicích by za to byl rád + to ušetří ty mulitimiliardy. A každej kdo má mozek :-)
Prostě neni o čem diskutovat = zajímavý jaký reakce ten dlouhodobej známej FAKT gigantickýho pokřivování = u diskutérů ACZ vyvolává
20. 9. 2019 10:24
Re: U konkurence je super článek
No tak z tvýho pohledu je o 2 Kč menší sazba spotřební daně blbost. To je ovšem jen tvůj pohled na věc. Tak ho neber jako nezpochybnitelný fakt. Polovina lokomotiv je elektrických a druhá polovina dieselových. Vodíkový nemáme. Ještě by bylo zajímavý zjistit kolik kilometrů ročně najezdí a kolik nákladu přepraví elektrický a dieselový. Takovou statistiku, ale těžko seženem, takže si vystačíme s tím, že 50% lokomotiv jezdí na tu tvoji dotovanou naftu. To není snaha oponovat, ale vysvětlit ti to. Si tak nějak pamatuju jak jsem se rozčiloval proč amíci stěhují svoji armádu po D1 a ne po železnici a ty si se mýmu nápadu vysmál. Považoval jsi přesun armády po D1 jako v pořádku. Takže zrovna ty pomlč o nějakým racionálním využívání železnic. Já jsem určitě pro je víc využívat.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 10:53
Re: U konkurence je super článek
NE z MÉHO = co sakra na tom furt nechápeš? :-(
Že TY si všechno vymýšlíš TO je ten rozdíl mezi náma

Vodíkový už sou = a vzhledem k dění na planetě se jich časem asi dočkáme i u nás. Ten poměr polovina máš odkud?

Od prostýho jednoduchýho = multimiliardový zvýhodnění nafty před benzínem je špatně si svou nefungující logikou a snahou najít jakejkoli argument došel daleko ;)
Je to přitom fakt strašně jednoduchý = stejná daň kdyžtak díky rozdílný objemový hmotnosti kdyžtak přesně otočená = prostě NEZVÝHODŇOVAT

Nejde o nějakou jednu kolonu = to je ta blbě fungující logika = já mluvim o zhruba 50 000 kamionech DENNĚ = díky multimiliardama zvýhodněný naftě

Často to nechápeš ani s nápovědou = a snažíš se o to co teď, vymejšlet = tak teď už chápeš že míň těch kamionů, je prostě lepší? Že nezvýhodňovat uměle miliardama ten 2.0 TDI před 2.0 TSI je = prostě správně a logický a levnější atd. atp.? :-)
Avatar - Emel
20. 9. 2019 09:20
Re: U konkurence je super článek
Tak o to se snaží všichni... bez dotací a státní podpory by železniční nákladní doprava skončila jen u přepravy surovin a velkých věcí (jako jsou auta) na velkou vzdálenost (třeba z přístavu do vnitrozemí), pro běžnou distribuci zboží třeba po ČR je zoufale neflexibilní a neefektivní.
20. 9. 2019 10:33
Re: U konkurence je super článek
máš pravdu a to je bohužel důvod proč je pohodlnější a rychlejší to poslat kamionem.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 10:44
Re: U konkurence je super článek
A multimiliardama to finančně podpořit :yes: :-!

Tobě se prostě líbí co bylo = socialismus a důchodce obraceč názoru kdykoli se mu to hodí https://www.idnes.cz/…75616_domaci_rko a mě zhruba opak https://www.e15.cz/…m-v-zemi-1362513 a mrzí mě že díky komunistum je průměrnej majetek občana asi 4x menší než v tom Rakousku který dávám z důvodu staletí společnýho státu a zhruba stejný pozici před nástupem totality za příklad

Kamiony na dálnici sponzorovaný aby jich bylo víc = v českym případě asi 50 tisíc denně = by se nám ale neměly líbit ani jednomu = to deš do extrému
20. 9. 2019 12:59
Re: U konkurence je super článek
To je výplod civilizace. Mě se ty kamiony taky nelíběj. Možná by pár procent toho co se veze po silnici dalo na vlaky přeložit, ale stejně se drtivý většiny těch kamionů zbavit nedokážeš. Taková je prostě realita a když zdražíš naftu, tak tím zdražíš všechno. Možná vláda jednoho dne dospěje do stavu osvícení a moudrosti kde se nacházíš ty a sjednotí spotřební daň na jednu úroveň. Jako já neříkám, že by tenhle rozdíl nešel zmenšit. Nejsem zásadně proti. Jen neznám všechny souvislosti, tak do toho nekafrám tak jako ty.
Avatar - Emel
20. 9. 2019 13:52
Re: U konkurence je super článek
Musel bys začít tím, že místo distribučních center u dálnic postavíš distribuční centra designovaná pro přímou nakládku na železnice... abys aspoň na jedné straně odstranil nutnost to překládat. Pak bys měl zásobování od výrobce do skladu po železnici, mezi distribučními centry by se musela zavést nějaká pravidelná "linková" nákladní doprava... a až pak ten finální rozvoz na pobočky by byl po silnici.
Na první pohled je jasný, že to je tržně neprůchozí... tohle by musel zavést rozkazem nějaký diktátor...
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 15:04
Re: U konkurence je super článek
Kam sme se to dostali = od popírání multimilardovýho zvýhodnění nafty po zpochybńování důsledků
Nemusel bych NIC = prostě když nebudeš výrazně dotačně a eště jednou kvůli jiný lahvi zvýhodňovat třeba Coca Colu před Pepsi = trh už si to nějak poskládá. KDYŽ dlouhodobě cpeš multimiliardy na to aby jedno z toho bylo zvýhodnění a druhý naopak = holt to časem trh pokřiví =až TAK že většina lidí považuje něco jako Golf TDI za naprosto normální. No ale ono to normální bez miliard dotací NENÍ = normální vychází nafta až tak o 3,5 tuny
Nevim kolik by přirozenou cestou bez dotací ubylo náklaďáků z těch 50 000 co tu denně křižuje = ale část prostě jo
A nejde jen o ně = prostě jestli si někdo koupí Colu nebo Pepsi musí bejt jeho rozhodnutí. Když daňově ovlivňovat tak leda tak čistou vodu před přeslazenou limonádou. Nebo bezemisní auto před chrličem..

Nebo holt dál můžeme = v našich podmínkách = místo třeba 30-40ti kilometrů novejch dálnic ročně = radši sponzorovat naftu a mírně podporovat tu kamionovou přepravu :D :-!
Avatar - Emel
20. 9. 2019 15:39
Re: U konkurence je super článek
Tohle je úplně mimo. Naftu nikdo nesponzoruje, jen je o něco méně zdaněná než benzín (což je v diskusi o nákladní dopravě úplně mimo téma, nákladní doprava na benzín je blbost). Taky se nikam "necpou multimiliardy", nejsou žádné dotace... ale naopak se ty multimiliardy vybírají - na spotřební dani, na dani z přidané hodnoty, na mýtném, na silniční dani. Po celém světě jezdí nákladní auta na naftu a třeba v USA je ještě mnohem méně zdaněná než v Evropě. A i v té Americe je podíl nákladních aut oproti vlakům cca. 5:1.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 15:45
Re: U konkurence je super článek
To je SAKRA mimo = neni to totiž o nákladní dopravě = ale naopak o sponzorování dlouhodobym zvýhodňování jednoho paliva z ropy před druhym = tim částečně zvýhodněná nákladní doprava = a těch 50 000 kamionů co tu denně křižuje je fakt HODNĚ = je jen jeden z důsledků

Sorry ale tenhle příspěvek máš KOMPLET BLBĚ

Znova = neni řeč o nákladní dopravě = ale o ZVÝHODNĚNÍ nafty = ročně v desítkách miliard = což je přece TEN důvod proč sou v Evropě rozšířený naftový osobní auta = a ve zbytku světa ne
Avatar - Emel
20. 9. 2019 15:56
Re: U konkurence je super článek
Jak to že není řeč o nákladní dopravě? Celý tohle vlákno je vlak vs. kamion.
Jestli si myslíš, že by zvýšení spotřební daně z nafty vedlo k rozšíření benzínových kamionů nebo snad hromadnému přesunu na železnici... tak si to klidně mysli dál, já budu trénovat sebekontrolu a mlčet :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 15:59
Re: U konkurence je super článek
Celý vlákno je dotovaný zvýhodněná nafta a tim zcela pokřivenej trh OSOBNÍCH aut. Že to zvýhodňování nafty má jako jeden z vedlejších efektů i určitou podporu silniční nákladní přepravy = to je smutná realita. Ale tam nafta PATŘÍ = bez dotací v osobnim autě nemá až na pár výjímek vůbec smysl. Bez dotací přes nižší daň a pokřivení při přepočtu z velkoobchodu na maloobchod který udělá ve prospěch asi 9 kg paliva v Ozzyho Mondeu = jak sme počítali :-)
Tak bez toho multimiliardovýho zvýhodňování by ti něco jako Golf TDI přišel naprosto nenormální = protože bez toho nafta dává smysl až ca od 3,5 tuny
Kravinu benzínovej kamion nekomentuju = uvidíme co https://www.e15.cz/…sta-voda-1358387
Avatar - _Karel_
20. 9. 2019 16:08
Re: U konkurence je super článek
Celý vlákno je dotovaný"- souhlas.
Avatar - Emel
20. 9. 2019 16:02
Re: U konkurence je super článek
Já o osobní dopravě nenapsal do tohohle vlákna ani ťuk, s ryccardem se bavíme o kamionech. No nic, už mlčím.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:12
Re: U konkurence je super článek
No ale diskuze je o sponzorovaný naftě a tim výrazně pokřivenym trhu osobních aut = že to multimiliardový zvýhodňování nafty = a fakt by za to ročně šly postavit desítky km dálnic = mj podporuje i nákladní silniční dopravu = to je jen další blbej efekt týhle blbý dotace

Prostě taková Okta nebo Sup TDI vs TSI = bez dotace vůbec nedává smysl

Teď po Dieselgate se to mírně znormálnilo teda posunulo směrem k normálu
Avatar - _Karel_
20. 9. 2019 16:15
Re: U konkurence je super článek
O "sponzorovaný naftě" jsou téměř všechny diskuze, kterých se účastníš, nejen tato.
A ještě dlouho budou.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:26
Re: U konkurence je super článek
Ale že to TRVALO než to spoustě lidí došlo = žejo? :-|

Nevěřil bys kolik jich to ze začátku nejdřív odmítalo vysmívalo se popíralo
Avatar - _Karel_
20. 9. 2019 16:32
Re: U konkurence je super článek
Jo jo, nebejt tebe tak tu nikdo neví, že na naftu je o něco nižší sazba spotřební daně.
Z tvého příspěvku se na první pohled zdá, že máš pocit, že už jsme to všichni pochopili. Takže je šance, že už s tím přestaneš otravovat?
Ne ne, co kdyby si diskuze začal číst někdo novej, co to ještě neví... chápu. Piš dál.
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 16:35
Re: U konkurence je super článek
Nepiš to ironicky = viz to množství diskuzí na který si stěžuješ = velký množství lidí to fakt nevědělo ;-)
Hned mě napadne velkej bojovník proti dotacím pro bezemisní auta WinDiesel :-!

Xy lidí reagovalo že to je koruna za litr = že to je o ničem :-)
Docela zajímavý KDE k tý koruně přišli = že se na ní shodli = přitom je to blbost = koruna to nebyla nikdy

Mám pocit že se to HODNĚ zlepšilo = a že i ti co věděli že tam NĚJAKÝ zvýhodnění je = netušili že to je třeba 30 km novejch dálnic ročně
Avatar - Jerry.Gunman
20. 9. 2019 17:51
Re: U konkurence je super článek
Hele, samotného mne to překvapilo, ale hamuňka nekecala :D
Jel jsem dnes přes Kralupy, tak jsem si řekl, že to vyzkouším. Zajel jsem k pumpě, natankoval plnou - u kasy řekl, že si jedu pro Hamůninu dotovanou naftu. 3x se otočil po směru hodinových ručiček, odplivnul si přes levé rameno, temným hlasem zamumlal "hamuňka, ha, muňka, HA, MUŇKA, SAKRA - a namísto, abych platil já čerpadlářce, tak mi podala přes pult dva "Masaryky" - a bylo to.
Vyzkoušej to taky, je to osvěžující :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 18:03
Re: U konkurence je super článek
Pane bože ty to VIDÍŠ :-!

1. neni moje = je prostě mnoha korunama na litr zvýhodněná
2. přispěl si Andrejovi estébákovi = on je dneska za naše prachy skoro monopolnim dodavatelem adBlu a díky https://www.idnes.cz/…54148_domaci_cen dostává podíl i z každýho prodanýho litru nafty i benzínu

Zajímavý jak letitá informace o rozsahu dotací zvýhodnění nafty a znevýhodnění benzínu = vyvolá emocí. Přitom je to jen nějakejch třeba 30 km nový dálnice rok co rok = nebo vyvolání pocitu že nafta v osobnim voze má smysl :-)

Blbý je = že i takový pako co předvádí takovýhle divadlo = při tom tankování tu výhodu 8-9 kg paliva ZDARMA = fakt dostalo :D :-!
Avatar - Emel
20. 9. 2019 16:27
Re: U konkurence je super článek
Té diskuse já se neúčastním.
Kupuju benzínový auta... a žerou i trávu u cesty, takže z pohledu výběru spotřební daně a výstavby dálnic můžeš být spokojený :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 9. 2019 15:07
Re: U konkurence je super článek
To neni výplod civilizace = jen politika. Že se naftový auta díky tomu rozšířily na JEDINYM kontinentu = spíš víš ne?
Většinu ekonomů to leda tak sere. Taky nemusíš ZDRAŽIT naftu = můžeš i zlevnit benzín žejo ;-)

No souvislosti proč a že sou celkem známý = a zatim většina lidí tady popírala ŽE to tak vůbec je, což mě až překvapilo, a když pochopila ŽE to tak fakt je = tak aspoň hledá výmluvy..

Tady teď máš skoro NEJrozumnější reakci ze všech :-)
Avatar - fostek
19. 9. 2019 11:52
Re: U konkurence je super článek
Hamuna dělá švestku v Belgii?
Avatar - Jerry.Gunman
20. 9. 2019 18:35
Re: U konkurence je super článek
Švestku v Belgii asi ne, ale blběnku na Auto.cz zcela nepochybně ano ;-)
Avatar - Beefcake
19. 9. 2019 14:15
Re: U konkurence je super článek
"Ovšem ještě lepší bylo to promo belgických policistů, kteří si pořídili nějaká EV a k tomu diesel-generátor a bezelstně se tím chlubili a hezky se i s diesel-generátorem vyfotili." a vies o tom, ze uz bolo vysvetlene, ze to bolo inak ? Ta budka vedla mala primarne ine urcenie.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 11:02
Re: U konkurence je super článek
Nemluv se mnou jako doma se svym vocasem = zkus rozlišovat realitu

Máš v tom příspěvku kravin víc než obvykle = si sjetej nebo jen přirozenej stav?

Jo pokud to nevíš tak bez trvalýho multimiliardovýho zvýhodňování nafta patří zjednodušeně do aut od 3,5 tuny = po Dieselgate to padlo mockrát = ty to dodnes nevíš? Jak překvapivý ;-)

Fakt máš zase den debil = si sjetej? Vožralej? Nebo jen přirozenej stav?
Avatar - fostek
19. 9. 2019 11:54
Re: U konkurence je super článek
Už zase meleš svoje srance, ty zoufalče.
Dotace na Ev (u nás co si vydupeš, např. v SRN 4000€ na kus) jsou podle tebe co, když ne zvýhodňování, ty strupe postiženej.
A neptej se mě, jestli jsem sjetej nebo je to normámní stav. Protože bejt sjetej je normání. Realita je iluze způsobená nedostatkem drog. :-!
19. 9. 2019 12:49
Re: U konkurence je super článek
Teda Hamuno ty jsi to dopracoval :D Zkus si vytáhnout konečně hlavu ze zadku a začni používat mozek. Jsem rád, že jsem ti větu "Každý tady ví, že jsi blbec" nemusel napsat já. Vzhledem k tomu, že mám nízký IQ a nevzali mě ani na střední školu by to nemělo takovou váhu :D Nepřijde ti trošku divný, že z tebe skutečně všichni mají legraci? Myslíš, že je to fakt tím, že ty seš strašně chytrej a všichni kolem blbí?
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 13:18
Re: U konkurence je super článek
Ne viz má odpověď nepřijde = tak to prostě chodí = vim s kym se shodnu no a s kym ne https://cs.wikipedia.org/…ger%C5%AFv_efekt ty by ses zjednodušeně takhle a víc neshod = na jakýkoli fakultě jakýkoli školy? ;-)

Nejsem bohužel strašně chytrej = je toho eště hodně nade mnou = je děsivý že ty si myslíš že můžeš radit i Hawkingovi = a shodneš se s... :D

Viz jen tahle diskuze = já mám třeba podobnej pohled na věc jako elektrikár nebo DonVito nebo dřív MT

Pravda dneska se asi s většinou co tu zůstali neshodnu = že ACZ prošlo pod machi(avelli)m obřim úpadkem opakuju často ;-)

Jestli ty máš maturitu = a tvuj způsob myšlení i závěry docela znám = je to fakt selhání školního systému = sorry :-!
19. 9. 2019 14:24
Re: U konkurence je super článek
Čoveče zatím jsem se neshodl názorově jen s tebou. Jinak se s odborníkama v oboru celkem názorově shoduju. Respektive většinou si spíš utvářím názor na základě znalostí, který od nich načerpám. U tebe to je čistá zelená demagogie bez racionálního myšlení, takže tam jsme prostě názorově každej úplně jinde.
Hawkingovi jsem rozhodně neradil to je opět tvůj výmysl, kterým si asi omlouváš vlastní blbost. Jako selhání školního systému vidím čoveče spíš tebe. A nezařazuj se do stejnýho fochu s MT nebo elektrikářem. Ti na rozdíl od tebe mají znalosti a není to jen zelená utopistická ideologie jako prezentuješ ty.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 14:51
Re: U konkurence je super článek
No Hawkingovi si radil žejo = že místo utopistická ideologie napíšeš snílek = je to samý :-)

A s elektrikarem se shodnu = ty jak vidno ne. Snad jediná otázka PROČ JEMU nenapíšeš že má zelenou utopistickou ideologii a demagogii? Když máme 100% shodu?

Škoda že neni pravda ta 2. a 3. věta = ale zkoušej to to zní dobře = zkus proměnit slova v činy ;-)

Zatim platí jen první část tý druhý věty = a to je PROBLÉM :-!
19. 9. 2019 16:46
Re: U konkurence je super článek
No jestli narážíš na to, že jsem konstatoval, že osidlování jiný planety mimo sluneční soustavu je utopie, tak v tom případě s Hawkingem teda nesouhlasím. To je fakt nápad snílka.

S elektrikářem žádnou 100% shodu nemáte a taky máte diametrálně odlišný způsob komunikace. On se nechová jako arogantníkretén a navíc jeho příspěvky ve mě vzbuzují dojem, že to o čem píše, tak tomu skutečně rozumí. Rovněž jeho způsob vyjadřování je kultivovanej a má hlavu a patu. Nepřirovnávej se k němu prosím tě. Mohlo by ho to urazit.
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 17:28
Re: U konkurence je super článek
Jo = já vim že věci hodnotíš ne tak jak si se popsal ale jen podle sebe = zdá se ti to ok, nezdá = nesouhlasíš
A podle dalšího napíšeš holt buď DEMAGOGIE BEZ racionálního MYŠLENÍ totéž napsat o úrovni Hawking už je trapný tak SNÍLEK :-)

No i tady se MÝLÍŠ = k tomu že to je NUTNOST došlo už mraky lidí = diametrálně jinejch než ty ;-)

No to je ale VELKEJ rozdíl jestli máš na mysli názor pohled na věc nebo odlišný ZPŮSOB KOMUNIKACE = já samozřejmě mluvim o tom prvnim = ať v týhle diskuzi nebo těch emisích = no a ty v obojim.. :-!

Nepřirovávám se K NĚMU ty matlo = ale že máme STEJNÝ NÁZORY pohledy na věc = no a ty OPAČNÝ

Sranda že ty neustále urážející mraky vysokoškoláků vysmívající se celejm oborum bájící o kvalitě vzdělání za komunismu atp. = máš péči o urážení :yes: :D

Máš neuvěřitelnej dar = skoro VŠECHNO OTOČIT vidět OBRÁCENĚ než je :-)
Avatar - Dinar
19. 9. 2019 10:36
..žiš
to je napínavý, jak to asi dopadne? :D :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - elektrikar
19. 9. 2019 11:26
Vyhýbavá taktika Porsche
Mě by spíš zajímalo, proč Porsche záměrně zajelo tak chabý čas a proč nepoužilo nejsilnější verzi. Tak se pojďme podívat na oficiální listinu Nurburgringu:

7:12.7 Porsche 911 GT3 (991.2)
7:13 Porsche 918 Spyder
7:17 Porsche 911 Turbo S (991.2)
7:18 Porsche 911 GT2 RS (997.2)
7:18 Porsche 911 GT3 (991.2)
7:24 Porsche 911 GT2 RS (997.2)
7:24 Porsche 911 Carrera GTS (991.2)
7:28.0 Porsche Carrera GT (980)
7:43.0 Porsche Taycan Turbo

Tak co, už vás to trklo? Rozkaz zněl jasně, musí zajet za 7:43 :-[] Ukazuje se totiž, že Taycan není zabiják Tesly, ale zabiják Porsche. Pokud totiž Tesla zajela čas 7:20 na okruhu kde se motaly desítky dalších aut, tak je s časem Porsche něco sakra špatně.

Zdroj: https://en.wikipedia.org/…hleife_lap_times

A že je motorsport plýtvání energií a neekologický? To sice ano, ale vždy posunoval hranice technologií kupředu. Ve finále z této "studené" války mezi Porsche a Teslou budeme těžit my, zákazníci :-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2019 11:32
Re: Vyhýbavá taktika Porsche
:yes: :yes: :-)
Avatar - elektrikar
19. 9. 2019 11:55
Re: Vyhýbavá taktika Porsche
Co ti tam konkrétně nesedí? Bral jsem časy v rozsahu na který může sériový Taycan dosáhnout. Pokud myslíš okruhový speciál Modified Porsche 911 GT2 RS (991) tak se pojďme bavit také o instalaci tohoto okruhového kitu v ceně řádově několik milionů Kč na Taycan.
Avatar - speedfred
19. 9. 2019 12:05
Re: Vyhýbavá taktika Porsche
Časy napr 911 GT niečo
Avatar - elektrikar
19. 9. 2019 12:14
Re: Vyhýbavá taktika Porsche
Tak to niečo není jen tak niečo, ale může to znamenat několik mio CZK, vykuchané sedačky a spoustu dalších věcí. Takže se zkusme bavit o sériových autech a ne o GT RS speciálech. Taycan měl přece taky sedačky, že... A taky neměl závodní kit za 4 mega, že...
Avatar - speedfred
19. 9. 2019 13:04
Re: Vyhýbavá taktika Porsche
GT3 RS je trocha extrémny model ale ho môžeš normálne kúpiť aj s rámom.
Avatar - elektrikar
19. 9. 2019 14:41
Re: Vyhýbavá taktika Porsche
Ano a takové balíčky zcela jistě přijdou i na Taycan, jenže Taycan se ještě ani nezačal dodávat zákazníkům, takže srovnávejme srovnatelné.
Avatar - fostek
19. 9. 2019 11:57
Re: Vyhýbavá taktika Porsche
No já myslím, že hlavní problém je, že ta Tesla (jak jsem předpověděl) není na rozdíl od Porsche sériová.
Ale jistě chápu směr Tvých myšlenek. Hele, něco na tom může být. :yes:
Avatar - elektrikar
19. 9. 2019 12:03
Re: Vyhýbavá taktika Porsche
Tato Tesla bude sériová příští rok, viz. vyjádření na Twitteru. Stejně tak jako vyjádření, že čas 7:23 je pouhý začátek. Porsche také zajelo s předsériovým prototypem a ty auta ještě nejsou reálně k dodání.
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2019 12:24
Re: Vyhýbavá taktika Porsche
za rok, nebo za 2, nebo nikdy komiku
Avatar - kari.laz
19. 9. 2019 12:34
Re: Vyhýbavá taktika Porsche
"Tato Tesla bude sériová příští rok"

A pak se v roce 2023 dovíme, že příští rok už to opravdu bude ve výrobě :D :D :D