Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla už prý překonala rekord Porsche na Nürburgringu, má to ale háček

Ondřej Mára
Diskuze (287)

Podle neoficiálních informací už se Tesle podařilo překonat rekord pro nejrychlejší „elektrický čtyřdveřový sedan“ na Nürburgringu, který před pár týdny stanovilo Porsche. Celá věc má ale háček. A vlastně není jenom jeden.

Pojďme se ale nejprve vrátit k rekordu, který stanovilo Porsche. Ten měl hodnotu 7 minut a 42 sekund, díky čemuž si mohlo Porsche přivlastnit rekord pro nejrychlejší čtyřdveřový sedan na Nürburgringu. Krátce po oficiálním představení modelu Taycan se však do Porsche opřel Elon Musk, šéf Tesly, který slíbil, že jeho Model S bude na Nürburgringu rychlejší.

A během pár dnů se na Ringu skutečně objevily Tesly, které se zde začaly prohánět nevídanou rychlostí. Špionážním fotografům se podařilo ukořistit i pár jejich snímků, které však ukázaly jedno malé překvapení. Elon Musk neposlal na Ring standardní Tesla Model S Performance, ale prototyp zcela nového modelu.

Ten má odlišnou přední masku, neobvyklý design kol, karbon-keramické brzdy, decentní křídlo a speciální semi-slick pneumatiky Michelin Cup 2 R. V interiéru by pak dokonce neměl chybět ani ochranný rám. To nejdůležitější by však mělo být ukryto v podvozku – nové pohonné ústrojí, které nabídne extrémně rychlý režim Plaid.

Jedná se tak o další narážku na Muskův oblíbený osmdesátkový film Spaceballs, známou parodii na Star Wars, kde je rychlost „Plaid“ označovaná za jedinou vyšší než „Ludicrous“ (tento termín jistě není potřeba ve spojitosti s Teslou blíže představovat). Podle neoficiálních informací pak má mít model Plaid dokonce tři elektromotory a během testování už se mu prý náhodou povedlo o sekundu pokořit i rekord na okruhu Laguna Seca.

Na Nürburgringu pak měl prototyp nejostřejší Tesly Model S zajet neoficiální čas 7:23, tedy o nějakých 19 sekundy rychlejší, než jaký zvládlo Porsche Taycan. A tady do věci vstoupil i samotný Elon Musk, který na neoficiální čas reagoval slovy „To je teprve začátek. Očekáváme, že tyto časy pokoříme skutečnou produkční variantou Modelu S Plaid se 7 sedačkami, která by měla jít do produkce na přelomu října/listopadu příštího roku.“ Automobilka by však měla být připravena na finální pokus již v rámci několika příštích dnů.

Na síti se tak objevilo mnoho komentářů, které Teslu kritizují pro lámání rekordu s předprodukčním prototypem. Pravdou však je, že i Porsche zajelo čas 7:42 v předprodukčním prototypu. Jenže Porsche zřejmě ukrývá ještě jedno eso v rukávu. Stefan Weckbach, viceprezident pro produktovou řadu Taycan, magazínu Car and Driver údajně prozradil, že Porsche zajelo rekord na Ringu s Taycanem Turbo. Nikoliv s ostřejším Taycanem Turbo S.

Souboj o pozici nejrychlejšího čtyřdveřového elektromobilu na Ringu by tak mohl být ještě poměrně zajímavý, jakkoliv je v praktické rovině naprosto zbytečný.

Ondřej Mára
Diskuze (287)

Doporučujeme

22. 9. 2019 15:37
Re: Tesla nezklamala
Právě naopak, pokrytec je ten, kdo upozorňuje na chyby druhého, ale nepřizná vlastní nebo chyby ostatních.
22. 9. 2019 10:35
Re: Tesla nezklamala
Lidi jako ty Hendly mají oficiální označení pokrytec.
22. 9. 2019 10:30
Re: Tesla nezklamala
Jo byl. Na tom twitru mohl být každý. Ty jsi opravdu extremně nechutná Muskova ovečka elektrikáři. A trošku si zaspal. Zatímco ty se tu zamotáváš do toho že potápěč mohl být pedofil, tak Elon už vše změnil a prý výrazem pedo vůbec pedofila nemyslel. Holt Elon je před teboz v lhaní o dva kroky napřed. Osobně nechápu jak můžeš tuto nechutnost obhajovat.
22. 9. 2019 10:23
Re: Tesla je nejdal
Občas mám z fandů ev dojem že Musk kromě automobilu a elektromotoru vynalezl snad i elektřinu.
22. 9. 2019 10:16
Re: WinDiesel, Fostek a další zoufalci
Jednak tesla žádný oficiální čas nezajela a potom to nebylo sériové auto ale speciál. Takže není o čem se dohadovat, je to celkem jasné.