Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Audi e-tron vs. Mercedes-Benz EQC – Hra o elektrotrůny

117 komentářů

PowerHouse
Ale co v zimním období?
Mig_35
půjde to asi trochu výš. ale levné mi to za dva M nepřijde ani v létě, ani v zimě:(
dojezd 300 :no:
PowerHouse
V zimě nepůjde spotřeba jen o trochu výš, ale o hodně výš.
TT
Máš s tým skúsenosť?
PowerHouse
V zimě je to hrůza

Tak jsem četl roční test na Garaz, a rozdíl mezi létem a zimou byl obrovský.
Avatar - pradeda777
pradeda777
....pohorky.... :D
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zcela rezignovala, že někam dojede. Prostě auto na hopsání kolem komína za milion. Větší baterka znamená větší cenu a váhu a stejně nikam nedojedeš. Jezdil jsem s i-pace, bylo to super, ale jen havarijko stojí více než bys to projezdil v benzínu.
Avatar - fOE
fOE
Havarijka na jine podobne drahe auta jsou vedle i-pace levnejsi?
Avatar - Magister
Magister
Když se na ně tak dívám a odmyslím barvu, tak to vypadá, jak kdyby to sjíždělo z jedné linky a jen pak připíchli znak... ale tak potenciálním zákazníkům to asi vadit nebude. Vyhraje ten, co se bude dříve sám řídit, aby mohli trávit ještě o něco více času na svém mobilu...
webpaja
Tady nesouhlasím, Audi je určitě pohlednější. M-B má na můj vkus příliš biodesign.
kesumb
Tyjo naživo mi připadá EQC o dost hezčí..
Avatar - Magister
Magister
Mne to nechává zcela chladným, jako kdybych se díval na sekačky na trávu.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
webpaja
...věc je to, že si dnes u jakéhokoliv auta můžete odhadnout zůstatkovou hodnotu. Je to celkem důležitá věc u takto drahých aut, kdy po odpisu (převážná většina bude na IČ) se auto dává protiúčtem za nové nebo prodává.
Vůbec neumím odhadnout, jak na tom budou tyto dva EV po 4 letech. Dávají mi smysl jen v případě podnikatelských aktivit kolem měst, na rodinné využití velmi omezeně a dojezd v zimě cca 250km dává pomalu zapomenout na cesty za sněhem jinam než v rámci ČR.
Avatar - fOE
fOE
No kdyz se podivam kolik trati proti UVP kocka i s klasikou, treba v nafte, a to jiz po roce, tak na tom elektroauto o tolik hur byt snad ani nemuze. Aby XF s UVP treba 86tis E po 18 mesicich a 30tis km odepsalo 50tis E, to je krute i bez elektriky. Kupodivu, benzinove kocky jsou na tom lip. :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak, 250km autem jezdí jen socky a cesťáci, do Alp se lítá ! Jedině! :D

Mne by více zajímalo, kdo pak taková auta bude kupovat s rostoucím rizikem výměny dost drahých baterií, zvláště tu prémii.
kyklop
:yes: :D miestny guru ti to vysvetlí
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Tie baterky radsej nech drzia dlho. Ja som menil v obycajnom MB pomocnu baterku co dobija tie nepotrebne ficurky uplne mala baterka vpredu pod odkladacou schrankov vymena stala 350 Euri tak to vynasob aspon 20 x za nej serioznu baterku :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
A přesně na to narážím, protože ta výměna je drahá i u mainstreamových značek, kolik pak takové baterky budou stát u Mercedesu a kdo si to s tím rizikem koupí z druhé ruky, já bych to asi nechtěl :D
Avatar - fOE
fOE
Co te ceka u ojete premie, treba s 200k na hrbu? Pokud jde o pohonny retezec pak minimalne turbo nebo turba, spojka nebo automat, DPF... kdybys to resil v origo dilech, jsi v tom za vic nez 1/4mil ani nemrknes. Takze co nas ceka u baterek? Ceka nas to co se deje s jinejma ojetinama. Aftermarket dily, dily z vrakacu, ruzne repase... on se ten ekosystem kolem baterek s rostoucim poctem podobnych aut rozjede, o to nemam strach. Ted to vypada hruzne neb jedina alternativa jak "opravit" nebo prodlouzit zivotnost takoveho auta je v autorizaku a tam se holt clovek pri servisu auta s porizovackou 2mil prohne vzdycky. S ojetinama tam nikdo nejezdi, a casem nebude ani s tema na baterky. ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Troufnu si říct, že výroba aftermarketových baterií bude ještě dlouho v plenkách, popřípadě nebude s cenou o tolik níže, na to narážím :) Jinak máš samozřejmě pravdu, ale trochu si myslím, že propad ceny bude u EV prémie o to vyšší, jak polemizoval Pája.
Avatar - fOE
fOE
Tohle bohuzel nema v rukou trh. Az se do vlady v DE vrati zeleni, a ze k tomu maji nakroceno, tak se muze ze dne na den polovina nemcu dojizdejici denne do centra velkych mest se svym dieslovym SUV na hranici mesta otocit a bud hledat jinej job, nebo jinej povoz. Co to udela s cenou ojetin v DE asi nema smysl moc rozepisovat, co takhle dostupne ojetiny udelaji s cenou ojetin v CR asi taky ne.
Takze jak paja tak ty mate pravdu, minimalne ted na zacatku, nez se to rozjede, ale mavnutim kouzelneho proutku muze byt vsechno jinak, a urimne v dnesni evrope bych se spis divil kdyz se to nestane, nez kdyz jo. ;-\
Tak abyste za 5 let nebyli prekvapeni, ze si i-Pace drzi hodnotu lip nez naftovy F-Pace. :-)
Niemand
Presne. Nestabilita politických názorov je všeobecný problém pri veľkých investíciach v EU. Nedávno v Nemecku spostili uhoľku na zálohu OZE a už sa hovorí o jej odstavení. Investor musel byť nadšený.
LORASI
jasne ... a ked sa zrusi podpora na EV a politici sa dohodnu s automobilkami na racionalnych limitoch CO2 ? nastane presne opacny problem. btw ... Tebou popisovana situacia nenastane, pretoze by to zelenym zlomilo vaz a europska ekonomika by skolabovala. ludia by zaroven vysli do ulic. to co pises je rovnako pravdepodobne, ako ze politici zakazu vlastnictvo osobnych aut ... ano, stat sa to moze, ale pravdepodobnost je miziva. je chapem, ze niektori majitelia EV by si Tebou popisovany scenar zelali, pretoze uz dnes vidia, ako budu ich auta o par rokov nepredajne, ale toto by bola ekonomicka samovrazda EU.
Avatar - fOE
fOE
Ekonomicka samovrazda EU proc? Protoze lidi prestanou kupovat auta uplne? Nebo se to stane ze dne na den? Ale kdeze, tak jak evropska ekonomika nezkolabovala pri zavadeni ruznych emisnich norem do ted, jak nezkolabovala kdyz na sve vlastni automobilky usila kdejake emisni pokuty atd., tak ji nepolozi ani nucena elektrifikace. V tomhle pripade napisu bohuzel, ale jako evropani jsme az moc bohati a ustojime toho opravdu hodne.
PS: Te tve prvni vete nic nenasvedcuje, trend je zatim setrvaly ve smeru skrceni spalovaku vic a vic, podpora ekologie vic a vic. Obrat v nedohlednu.
LORASI
hromadny zakaz vjazdu aut so spalovacimi motormi do miest pri prakticky znamenal ich nepouzitelnost..vyvolal by totalny prepad ich ceny na nulu..ludia by si nove auta nekupovali, pretoze by im chybali prostriedky z predaja toho stareho a korporacie by nakupili len nevyhnutne minimum. cely automobilovy business v EU ( jeden z najvacsich zamestnavatelov v EU ) by skolaboval. doslo by k hromadnemu prepustaniu / zatvaraniu fabrik a bankrotom. skolaboval by financny system, pretoze by firmy prestali splacat uvery v bankach..toto je velmi pravdepodobny scenar, ktory by nastal ak by doslo k tomu, co si napisal..
Niemand
Len tak zo zvedavosti, koľko bola cena práce a koľko cena materiálu?
Avatar - wakantanka
wakantanka
No tipujem, že normohodina v MB pod 40 libier bez dane nebude. A na takúto "závažnú operáciu" ti naúčtujú minimálne dve normohodiny. Takže tipujem polovica ceny pripadla na prácu a zvyšok na materiál s minimálne 100% maržou pre dealera. :)
Avatar - CHerokee
CHerokee
A za baterky třeba zaplatit do Číny...
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
praca 222,60 plus baterka 79,00 plus dph spolu 361.92 samozrejme to trosku rozpisali to nebolo za hlavnu baterku ta bude podla tohoto nej 700
kyklop
Normohodina v servise mb tu v Bratislave je ľahko cez 100€...
LORASI
pomenoval si dva hlavne problemy sucasnych EV. za mna EQC super, kludne by som ho bral ak by sa realny dojazd dostal aspon na 500km aj v zime, lebo ako nizsie pise martin_MPS, realne vyuzitie baterii je medzi 10 - 90 %, cize hodnoty udavane vyrobcami su cisto "papierove". druha vec, ktora ma v sucasnosti odradza od uvah ohladom kupy EV / PHEV je zostatkova cena. tieto auta budu o 4 roky moralne zastarale a novy potencialny zaujemca uz bude musiet pocitat aj s pripadnou vymenou baterie. problemom je aj servis, ktory budu schopne robit len znackove servisy za vysoke ceny. tieto auta ( a nie len premiove znacky ) budu velmi zle predatelne a tym padom sa z ekonomickeho hladiska vobec neoplatia.
Avatar - iudex
iudex
Nikdy som neuvažoval pri kúpe auta nad tým, ako ho o x rokov predám. Ale tu by som to robiť musel a ako píšeš, nie som si istý, či by to niekto vôbec chcel. Technika EV je v plienkach a vyvíja sa veľmi rýchlo, o 4-5 rokov bude možno úplne inde a dnešné EV budú pôsobiť zastaralo a nik to nebude chcieť. Dobrý príklad je Nissan Leaf, nový znamenal taký krok vpred, že starý by som si s jeho obmedzeniami dnes nekúpil za akokoľvek lákavú cenu.
Za jazdené prémiové naftové SUV človeku utrhajú ruky, ale ten elektromobil asi bude dosť veľký ležiak.
Avatar - Emel
Emel
Na druhou stranu, bude za 5 let někdo chtít benzín? Já bych se tím nadále netrápil a koupil to, co mi bude vyhovovat.
LORASI
samozrejme, ze bude chciet ... v tom nemam ziadne pochybnosti.
Avatar - fOE
fOE
Na vychode bych se tohoto vazne nebal, ale na Nemcich uz to realne vidim, kolegove se smrtelne vazne boji kupovat naftu, jestli ji pry za par let prodaji, jestli s tim za par let vjedou do mest... Dva z meho blizkeho okoli co menili auta behem tohoto roku jdou z nafty do benzinu.
LORASI
prave Nemecko je krajina, kde rastu predaje dieslov na ukor benzinu ... verim, ze maju obavy, ale prave nemci patria medzi pragmatikov a ako pises nizsie, tak benzinove SUV a vacsie auta sa dost tazko predavaju ... s jazdenkami je to este hrosie. pra auta v urcitej vahovej kategorii je idealny diesel. vysokovykonny benzin sice moze ponuknut podobnu, ci lepsiu dynamiku, ale potom zerie o cca 4 litre viac a dojazd ma 500km.
Avatar - fOE
fOE
Vetsinu aut kupuji firmy, ty jdou ciste po ekonomice, tam emoce nepatri (nebo by nemeli) a tam furt vede diesel. Ale to, ta ekonomika, se taky muze ze dne na den zmenit a firmy muzou ze dne na den reagovat. Soukrome nakupy, tam kde psychika uz pracuje, jsou timhle ovlivnene jiz dnes. Podle me to ceka uz jen na ten posledni kaminek co spusti lavinu i u firem. Ted pujde jen o to jestli to budouci nemecka vlada uhraje tak jak to uhravala do ted, takze nejake dalsi male ustupky ekologii, ale nic pravidla hry meniciho, anebo to riskne a svou "ekologicky zodpovednou politiku" vnuti vsem pekne v plne sile. Prostredku na to ma nespocet...

A treba to vidim jen zbytecne cerne. :-)
LORASI
nie, nemas spravne udaje. aj jazdenych aut sa pradava viac dieslov ( a v tomto pripade uz ide hlavne o fyzicke osoby a diesle sa stale predavaju za lepsie ceny ako benzin ). uprimne, v celej eu je hlavnym klientom korporatna sfera, takze to co pises nie je moc relevantne. okrem toho, ludia si aj mozu mysliet, ze by si chceli kupit nejaku baterku, ale ked si potom spocitaju vyhody a nevyhody jednotlivych rieseni, tak skoncia pri spalovakoch. u Teba mozno zvitazil pocit, ze chces EV, ale to si jeden z par percent.
Avatar - fOE
fOE
Ja nekde pisu jakych ojetin se prodava vic? :-)
Jinak ti unikla pointa toho co pisu. Sam pisu ze spalovak dava dnes smysl, tedy dokud to stoji na cislech jak je zname dnes, ale dodavam ze se obavam prichazejici zmeny, ktera s temi cisly zahybe. Az bude na EV 5k E danova uleva, na spalovak 5k E danova pokuticka, k tomu osoli zdaneni nafty, zdaneni benzinu... tak i te korporatne sfere to vyjde na EV.
Nakolik je takovy scenar realny? Inu pro evropu dneska je nejdulezitejsi co se deje v Nemecku, v tom Nemecku kde 1) rostou preference zelenych a jinych levicaku, kde 2) se haze 50mld E sem, 50mld E tam na ruzne eko vychytavky zatimco populace chudne, kde 3) mam osobni zkusenost a vidim kolem sebe jak zacinaji lidi uvazovat. Pred 5 lety tomu takhle nebylo, dnes je a obavam se co bude za 5 let.
Takze nerikam ze spalovaky vynucene skonci na 100%, nebo ze je ta sance spise vetsi nez mensi ze se tak stane, ale tvrdit kategoricky, ze tohle nehrozi je proste strkani hlavy do pisku. To je vse. ;-)
Vasut1974
Noo to je trosku medialni pribeh. Realita je jina.

BTW chtel jsem zacit byt v korporaci zeleny a nastoupil s 530xe a bylo mi (v Nemecku) sdeleno, ze benzin je neekonomicky a je treba zvolit MB300ed. Takze tolik k nemecka nenavisti k nafte.
Avatar - fOE
fOE
Co to je utrhaji ruce? Jak to ma 5 let a 200tis na krku tak je to na 20-25% ceny, premie nepremie, spalovak nespalovak. Jinak si stoji jen raritnejsi kousky (treba ty mas solidni sanci, 35i nebo 40i v 3er uplne dolu urcite nepadne, i kdyz v 4er by tve sance byly jeste lepsi), ale 20d, 25d, 30d nejsou nic co by neztracelo hodnotu po desitkach procent. Ve skutecnosti ty baterkova auta o moc hur na tom byt ani nemuzou.

PS: Za me jdou elektricke premiove velke SUV po krku nejdriv benzinovym SUV. Diesel ma i bude mit (dokud to nejaky politik z principu nezkripli) vyhodu, ale benzinove SUV o tolik vetsi dojezd mit nebude, benzinove SUV si taky nekdo kupuje pro ten pocit ze zrychleni... to vsechno ukroji / eliminuje nejdriv zbytky benzinu. A kdyz jsme u toho, ty silne benziny ve velke premii jsou lezaky uz dnes, tohle taky nemusi majitele treba iPace trapit. :-)
Avatar - iudex
iudex
Veď ja píšem o naftových SUV (benzínové sú exotmi už teraz). Utrhnúť ruky myslím to, že sa to ako jazdenka v pohode predá bez toho, aby si musel potupne čakať mesiace a znižovať cenu. Popularita SUV len rastie, do SUV sa stále najlepšie hodí nafta, teda naftové SUV predáš aj o 5 rokov úplne bez problémov. To elektrické SUV bude na tom násobne horšie ako benzínové, benzínové nebudú chcieť kvôli obavám z vysokej spotreby, ale technicky sa na tom po 5 rokoch okrem spotrebných vecí nič moc nebude musieť robiť a nové autá danej kategórie budú na tom technikou veľmi podobne, žiaden oldtimer mať nebudeš. Kdežto pri EV (a širšie HEV/PHEV) každá nová generácia znamená dramatický posun a robí z predchodcu zastaralú techniku. Nehovoriac o vybitej batérii, ktorej výmena bude sakra drahá záležitosť, ktorej sa všetci budú báť.
Avatar - Zetti
Zetti
Neplet PHEV do EV. Za prve je baterka mensi a tim levnejsi a za druhe dojezd auta na stavu baterie neodvisi. I pokles kapacity baterie na polovinu neznamena pokles hodnoty auta.
Mimochodem nova 12kWh baterka mimo autorizak stoji v soucasnosti kolem 100K. Je to stejna baterka, jen jina cesta.
LORASI
nepletiem, je to ale dost podobne. pises, ze vymena baterie stoji 100K CZK, cize necelych 4 000 EUR.

PHEV ma povedzme o 1 max 2 l mensiu spotrebu ako benzin / diesel - zalezi od velkosti auta - napriklad 6 valcovy diesel ma mensiu priemernu spotrebu ako porovnatelne velke auto s PHEV, Cize majitel PHEV ( ktory nejazdi len mesto ) je schopny usetrit necele 3 EUR na 100km jazdy ( ak ale jazdi hlavne dialnicu, tak ma dokonca spotrebu vyssiu ). Ak je rocny nabeh 20 000 km, tak ide o usporu vo vyske 600 EUR v prospech PHEV. Za 5 rokov teda majitel PHEV usetri na pohonnych hmotach max 3 000 EUR. A teraz ... naklady na obstaranie PHEV su o par tisic EUR vyssie ako na rovnake auto so spalovacim motorom ( od modelu a znacky sa tato suma lisi ), zaroven je velka pravdepodobnost, ze v aute vo veku cca 5-6 rokov bude nutne bateriu vymenit. Ekonomika je jednoznacna. K tomu treba este pripocitat, ze nove PHEV budu mat o 4 roky dojazd na beteriu nie 50, alebo mozno az 100 - 120km ... cize jazdenka bude poriadne moralne zastarala a servis bude nutne robit len v znackovych ( cize drahsich ) autoservisoch.
Niemand
PHEV bez dotácii nemá oproti FHV ekonomický zmysel ani s dobýjaním. Neviem koľký si to kúpia ak neplánujú nabíjať, ale v niektorých krajinách sú dotácie strelené.
Ale pri predaji by som tak skeptický nebol spotreba aj so slabou batériou bude podobná ako FHV a teda s výnimkou veľkých SUV lepšia ako pri nafte. Ale hlavne úradník čo bude rozdávať rôzne zvýhodnenia nebude vedieť, že z batérie prejdeš 10km miesto 50km. Takže trhovo bud cena o niečo vyššie ako FVH a tie aktuálne strácajú hodnotu pomalšie ako nafta.
LORASI
no ... ani nie. "bonusy" ( okrem bonusu pri nakupe ), ktore dnes dostava majitel PHEV, EV a HEV pocas uzivania stale ekonomicku vyhodu nedavaju. su to "drobnosti" v zmysle nizsich poplatkov na dialniciach, parkovne a pod. prepady cien pri repredajoch su uz dnes vyssie ako pri repredaji aut so spalovacimi motormi ( to je dnesna realita ). uz dnes su obchodnici nestastni, pretoze dopyt po tomto druhu aut je velmi maly ( pokecaj s obchodnikmi, ak mas medzi nimi nejakych priatelov a uvidis ). dnes su politici do podpory predaja baterkovych aut "hrrr", ale ked im zacnu klesat prijmy do rozpoctu, je velmi pravdepodobne, ze sa situacia ukludni ... bud sa znizia dotacie na baterky, lebo si uvedomia, ze to vlastne nie je az take ekologicke ako sme si mysleli ( ako napriklad v pripade downsizingu)...
Avatar - Zetti
Zetti
Kdyz na to budes koukat ekonomicky, tak si kup Dacii a usetris na dalsi dve auta. Ja mel na mysli pad ceny vlivem degradace baterie. Ja koukal jen zbezne na SUV Outlander od roku 2013 a podobne auto AUDI Q5, podobna cenova relace v zakladu, podobna velikost a po sesti letech podobne ceny. Stav baterie proste Outlandera PHEV cenu nijak neovlivnuje.
Pak je tu druha vec to je predpoklad stavu auta. Mezitim co 6 let litane SUV bude mit vsecko utahany, PHEV se 75 % jizd na elektrinu a malo jetym motorem (ekvivalent 50 tis. km) bude jeste dlouho ve skvele kondici. U PHEV se stari fakt nebojim a v pripade ze si to budu chtit nechat, klidne po deseti letech vymenim baterii. Nic jineho garazovanemu autu urco nic nebude.

A jerste jedna podstatna vec, u PHEV do 100K km menis jen motorovy olej, nic jineho to auto nepotrebuje, pokud nekdo neskace na zaruku diky autorizovanemu servosu.
LORASI
to vazne ? Ty v PHEV menis len olej ? :-) filtre, kotuce nie ? chlape, ved PHEV a klasicky spalovak vyzaduje presne ten isty servis :-) PHEV sa na 75% jazdi na elektrinu ? to si zabil :-) to mas prosim odkial ? su na to nejake zakony ? :-) preco by clovek nemohol jazdit PHEV na 90 % na benzin ? ved je to predsa len otazka toho, na co auto vyuziva... ci na jazdu do prace a spat, alebo aj na dlhe trate / vylety a pod.
Avatar - Zetti
Zetti
Ano, moje PHEV jezdi asi 75 % na elektrinu. Jak jezdi jine PHEV se da snadno vytahnout z ridici jednotky. U Mits. pres https://phevwatchdog.net
Mitsubishi ma servisni plan a do 100K km jde jen o zakladni servis motoru. Tzn. olej a olejovy filtr. Samozrejme muzes menit pylovy nebo vzduchovy filtr podle potreby, intervaly si ridim sam. To uz za ty leta co jezdim poznam sam. Pokud ujedu 13000 za rok, 25% z toho bezi motor, vidim vymenu vzduchoveho filtru tak na 4-6 let, ale to ty neres. nech si svuj mozek ja si taky necham svuj
Brzdy se u PHEV moc nemeni, vetsinu brzdne energie pohlti rekuperace. Co se tyce opotrebeni motoru, ma na nej u fosilu zasadni vliv zpusob jizdy. U PHEV je to trochu jinak, ale vidim ze mas svou pravdu tak ti ji necham
LORASI
jaj takto ... tak to potom ano :-) nikde si nespecifikoval, ze pises o svojom pouzivani auta. jasne, ked jazdis 75 % do prace a z prace, tak je PHEV fajn volba, pretoze prakticky vacsinu casu jazdis len na elektrinu. ja som ale napriklad vyberal auto podla ineho zadanie ... 70 % dialnica a 30 % mesto. zvazoval som aj PHEV, dokonca aj hybrid, ale napriklad PHEV by malo v mojom pripade spotrebu asi o 1,5 az 2l vyssiu ako s dieslom, horsiu dynamiku a zrejme aj vyssiu obstaravaciu cenu / tazko sa to porovnava, pretoze v PHEV som nevedel dal vsetko co som chcel a mohol dat v benzine / diesly /.
LORASI
PS: to, ze niekto niekde inzeruje PHEV za cenu, ktoru si predstavuje, ze by za neho mohol dostat, este neznamena, ze ju aj dostane. repredaj takychto aut je proste slaby.
Jirka Sas
Z mých zkušeností s hybridem se mě zdá že po 5 letech ujede na baterku stále stejně. Rozhodně to není jako v telefonu kde je po 2 letech prakticky kaput.
LORASI
v hybride prejde auto na baterku asi 2km ...
99matthew99
Prosim povedz ze to nemyslis tak ze za 100km prejde hybrid 2km na elektrinu?
LORASI
nie Ty moj hlupacik..myslim to tak, ze cisto na bateriu prejde hybrid asi 2km..
99matthew99
Hlupacik si tu jedine ty. Co to ma spolocne kolko prejde hybrid na baterku? Ked od startu do vypnutia sa stale nabija, vybija, rekuperuje, takze je v permanencii takpovediac nonstop.
LORASI
..to bola reakcia na poznamku typka, ze si nevsimol degradaciu po 5 rokoch uzivania..ani si nemohol, pretoze ak by aj prisla o 20 % kapacity ( netvrdim, ze prisla ) tak pri cisto EV rezime a dojazde 2km to proste nepozna..ide o 400m..
martin_MPS
Ano, obě auta zvládnou ujet 300 km. Jenže nikoli v reálu cestování na delší vzdálenosti. Využitelný dojezd elektromobilu je potřeba vypočítat nikoli ze 100% nabití a vybití na 0%, ale v rozmezí 90% - 10%. Nabíjení na 100% jednak trvá neúměrně dlouho a navíc moc neprospívá baterii. V praxi je tedy reálné vyrazit na cestu se 100% nabitou baterií, ale v průběhu již nabíjet jen na 90%. Rázem je využitelná kapacita baterie u e-tronu jen cca 67kWh a dojezd 240km. EQC je na tom díky menší spotřebě lépe.
chytrak1
S nástupem e-aut nastane zase vítr a chaos v kategoriích aut a nějakou dobu potrvá než se najdou optimální velikosti a skoky mezi třídami. Nicméně pro tento test je podle mne etron minimálně o půl třídy větší auto, překvapuje mne že to autor takto nevidí:
1.Audi e-tron jej rozhodně nebere jako alternativu k Q5, ale spíš něco jako neexistující Q6., mercedes už v názvu odkazuje na C třídu/GLC
2.projevuje se to ve velikosti interiéru, i exteriéru, následně ale i v o něco horších dynamických parametrech audi při podobném výkonu a úplně nakonec i v ceně
3. takže jestli je něco v tomto testu zajímavé že ten rozdíl půl třídy dle autora není cítit v komfortu jízdy, což by měl být, to že je jiná hbitost obou auta se naopak čeká.
Avatar - iudex
iudex
Ako píšeš vyznať sa a správne zatriediť je problém pomaly aj u bežných SUV (Kamiq-Scala-T-cross-T-roc), o to horšie pri týchto "novošlachtencoch."
Je pravda, že Audi je vo všetkých rozmeroch o niečo väčšie, ako EQC, ale nie sú to dramatické (triedne) rozdiely a zákazník si to myslím ani nevšimne. Ako píšeš e-tron je väčší ako Q5, je presne na polceste medzi Q5 a Q7. EQC vychádza z GLC, ale tiež je o niečo väčšie (dlhšie), ako GLC, takže sa to stále dá porovnávať ako priami konkurenti (notabene tým, že iní ani nie sú).
misak
Moc nevidim na koho jsou tyto auta mirena, kdo si todle za ty penize koupi ?

Jinak se mi o hodne vic libi z venku Mercedes, vypada majestatneji, Audi vypada jako hracka. Ve vnitr super oba.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Za 2 000 000 to nebude jediné auto v rodině, bude to podobně jako Tesla hračka, druhé nebo 3. auto v rodině která na to má.
Prodejní potenciál je velmi malý, ale v Holywoodu si to koupí všichni kdo něco znamenají.
Myslím že je to hodně namířeno do USA. A na rozdíl od Tesly, hodlají na tom vydělávat a budou na tom vydělávat.
Avatar - Dinar
Dinar
webu nesmyslně nadužívali výraz "bizarní". Cokoliv nebylo naprostý standard, bylo prostě bizarní. Na ACZ mají v oblibě jiné slovo, "futuristický". Cokoliv, co má kliky zadních dveří v C sloupku nebo kus černého plastu v masce, je označeno za futuristické.
Design tohoto mercedesu je asi tak futuristický, jako design varné konvice s tesca.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ale tam mají pár bizarních kousků a taky futuristických kousků.
Fluidní design hraje hlavní roli.
Chtěl jsem si koupit konvici s tradičním konzervativním tvarem a nešlo to.
Mají jen futuristické a zbytek je bizár :*) :*) :*)
Avatar - Dinar
Dinar
:D :yes:
webpaja
Ono to zní tak krásně perverzně a intelektuálně, když je něco bizáááár. Toho testu jsem si všiml a po třetím bizáááru už nepokračoval.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Takto odflaknuty test som uz davno nevidel. "Nabijanie som nemeral presne, ale ked som k autu prisiel za dve hodiny, bolo nabite doplna" Z 0 sa za hodinu bateria nabila na desiatky percent..

To vazne Kolman? Takuto recenziu by mi povedal sused pri pive ktory absolvoval vikendovu skusobku.

Inac ak by som mal do prace jazdit 220km tam a spat tak sa trosku zamyslim nad svojim zivotom..
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jsem zvědavý, kdo první přijde s vozem a infrastrukturou , která umožní "zkratovozu" zajet do "buňky", kde vám vymění téměř vybité baterky za plně nabité do cca 10 minut. Taková věc by byla velmi užitečná u dálnic. :-!
webpaja
Tento projekt je na světě už pár let, vyvinul ho Čech a úspěšně dovedl do testů ve velkém v Silicon Valley.

Prototyp jsem viděl před 4-mi lety na upravené Octavii.

Samozřejmě to naráží na adresnost, kdy tato služba může fungovat spíš v rámci uzavřených společností. Viz, mám olítanou Teslu, vyměním baterky a až si budu jistý, že jsou v leším stavu než mám já, tak ji střelím. Systém by se ještě musel dochodit a umím si to představit v rámci tozvážkových dodávek apod.
TT
Keby sa baterky menili tak, ako dnes plynové fľaše, tak ceny áut samozrejme nebudú závislé na stave bateriek. Napísal si absolútnu blbosť.
chytrak1
blbost píšeš ty. u plynových lahví jde jen o obal, baterka je zařízení který s časem mění vlastnosti. Asi jako kdyby se ti plynová lahev časem zmenšovala. Takže by ten kdo by si počkal na novější baterky by vydělal. Mj. proto to nikdy nemůže fungovat veřejně.
MariAchi
Asi jsi nepochopil cely system vymeny baterii.
Toto se uplatni u elektromobilu, ktere jsou prodane za cenu "bez baterii" a baterie jsou jen pronajate, to pak umoznuje jejich vymenitelnost.
Tedy nebudou ti menit tvoje baterie, auto prodas za cenu auta s nejakym standartnim poklesem a mozna i s nejakou predplacenkou na urcity pocet vymen nebo tak neco.
Niemand
Lenže plynovú fľašu si doma nenaplním. Na druhej strane nie je problém spraviť rýchlu diagnostiku batérii.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přesně! Myslel jsem na to, ale v mém originálním příspěvku jsem se nechtěl zdržovat s "maličkostmi".
Avatar - Snooob
Snooob
V skladovej logistike to funguje už roky :-) : https://www.youtube.com/watch?…
Už len vyriešiť zástavbu, váhu a pohodlie pri výmene v autách...
Avatar - pradeda777
pradeda777
Jasné, proto píši v originálním příspěvku, že k tomu musí být konstrukčně uzpůsobený vůz a pak i potřebná infrastruktura.
webpaja
Na tom by par muse fungovat celý trh, což si neumím představit. Ty blbosti... ;-)
99matthew99
Autor clanku sa asi zabudol zmienit otom kde budem nabijat auta ked pojdem za hranice. Alebo zato ze on jazdi 110km do prace a cez vikend radsej sedi doma znamena ze nikto iny nechce ist s autom za 2 mega niekam inam? Preco to v teste nieje spomenute? Ze ak chcem s oboma autami ist za hranice musim si vybavovat rozne karty, cipy aby som tie auta dokazal vobec nabit? Ci to by potom musel spomenut Teslu coby jedinu automobilku ktora sa nestara len o auta ale aj o nabijaciu infrastrukturu? Myslim ze po dojazde je to druha najdolezitejsia vec pri EV. S teslou sadnem a idem. S MB a Audi mozem na nieco take zabudnut. Test hodny Auto.cz. Cista bieda.
chytrak1
nemáš pravdu. audi má charging concept
dobíjení s audi kartou na 70 000 stanic po celý evropě.
strana 6
https://www.audi.de/…klet_e-laden.pdf

Stačí se kouknout na internet. Předpokládám, že MB má něco podbnýho, hledat ti to nebudu, to už bys mohl zvládnout sám.
Niemand
Potom už stačí len zistiť či to nie je aj s Audi prirážkou.
rozej
VW; BMW a Marcedes spolupracuji v ramci projektu Ionity coz ma byt prave obdoba Tesla charging points.

Vseobecne je v nabijeckach dnes neskutecny chaos a to i v CR. Je jen otazkou casu, kdy nekdo prijde s resenim obsahujicim pristup k vetsine evropskych provozovatelu nabijecek.

Na druhou stranu cely model EV je postaven na jine metode nez u konvencnich vozidel (rozumej dochazi mi palivo = zajedu na pumpu) U EV nabijim kdyz stojim a zaroven vetsina nabijeni ma probihat v domacich podminkach pres noc, kdy je el soustava nevytizena. V dome skrz soukromou nabijeci stanici; u bytovych domu skrz verejne nabijeci body na ulici. "Rychlo nabijeci" stanice na verejnych mistech pak jen jako doplneni energie pro delsi cesty.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Autor článku zejména porovnával mezi sebou Audi a MB. Samozřejmě chápeme, že v článku mělo být výslovně uvedeno, jak mizerně jsou na tom tato auta oproti Tesle.
Hle, jak se z ochránců klimatu ve chvíli kdy nejde o Teslu, ale jiný EV, stávají prachobyčejní fandové značky Tesla.
LORASI
je usmevne, ako tu "typkovia", ktori vychvaluju Teslu "hatuju" vsetkych ostatnych producentov EV :-) to len hovori o tom, ze ekologia im je "u p.r.d.e.l.e." a ide len o zaslepenych fanusikov Muska. realny dojazd X 90D je dnes okolo 300km. dojazd EQC sa tejto hodnote dost blizi. je sice pravda, ze EQC je vlastne o triedu nizsie ( podla velkosti ), ale kvalitou je zase o triedu az dve vyssie. a cena ? X stoji v porovnatelnej vybave o cca 40k EUR viac. som presvedceny, ze drviva vacsina cielovych klientov nebude vahat ani sekundu a zvoli MB. nareky o "nedostatocnej" hustote nab. stanic su na smiech. pokrytie je uz dnes relativne bezproblemove a ich kazdorocny rast je nasobne vyssi ako v pripade Tesly. Tesla zaroven svoju siet buduje uz nejakych 10 rokov. Europski vyrobcovia mozno tak 3 ... je len otazka casu, kedy bude Tesla vyrazne zaostavat. a navyse... ked narocny klient vezme pri vybere do uvahy uz len samotny servis, tak o Teslu ani nezakopne, pretoze servis v EU je absolutna katastrofa.
99matthew99
K tebe sa vyjadrovat pri prispevkoch ohladom EV nema absolutne ziaden zmysel, pretoze podla teba EV v 4.hodinovej zapche nevydrzi :D ja nehatujem ostatnych vyrobcov EV len poukazujem nato ze vyrobit auto je jedna vec a mat ho kde nabit vec druha a pri EV rovnako potrebna. Ako si dosielbpri precitani mojho prispevku ze mi je ekologia u.***e? Xko odvezie pohodlne 7 osob. Dokaze to aj MB, Audi? Interier ma MB lepsi, to nepopieram, ale vyberat medzi audi a teslou beriem teslu pretoze radsej jeden velky displej ako 2 male. Bohuzial technologicky je natom Tesla oproti obom lepsie. Pokrytie nabijaciek je relativne bezproblemove? Tak si pozicaj MB alebo Audi a chod napriklad do Spanielka autom a potom mi daj vediet ako si dopadol. Jasne servis bude u MB lepsi pretoze MB je na EU trhu uz nejaky ten rok. Vies daj trosku viac casu Tesle a uvidime. Neda sa vsetko naraz, aj stavat nove tovarne, aj gigafactory aj nabijacky aj servisy. Inak tie reci ako o Tesly nikto nezakopne mi pride dost na smiech ked si pozrieme jej predaje ;-)
LORASI
omg..ja som v Tesle S zostal v zapche v zime v Alpach..a dojazd potom, ked sme sa konecne pohli klesol asi o 80km, takze vyrazne.Argumenr, ze sa v tesle x pohodlne odvezie 7 ludi je totalna haluska 😀 priemene obsadenie aut je tak 1,5 cloveka max.. tretiu radu sedadiel skoro nikto nevyuziva. jasne jasne..tesle mame dat cas kym zacne poskytovat kvalitny servis, ale ostatnych vyrobcov ev hatujes, ze nemaju dostatocnu siet 😂 to len presne ukazuje na Tvoju objektivitu 😀 a Tvoja veta, ze radsej jeden velky ako dva male dispeje 😀 to len potvrdzuje, ze v tesle 3 si sa nikdy ani neviezol, nie to este ze by si ju soferoval, pretoze inak by si vedel ake nepohodlne a nebezpecne je riesenie, ktore zvolili. jasne, je to najlacnejsie na vyrobu, ale z uzivatelskeho hladiska ide o totalny fail. ohladom predajov tesly sa mozeme porozpravat az potom, ako pride na trh konkurencia.
99matthew99
Porovnavali sme X s konkurenciou a ty tu hodis displej 3jky :yes: Viem ze je nebezpecny, kazdy den citam nehody 3 kvoli stredovemu displeju. Xko ma vacsi kufor aj s 3 radou sedadiel ako MB aj Audi. Neviem ako ty ale ja by som skor uvital viac nabijaciek ako servis pokial ide o EV. O tej konkurencii sa budeme bavit asi az o par rokov lebo zatial ziadna porovnatelna nieje a ak aj nejaka pride Tesla bude uz zase dalej ;-)
P.S. ty budes jeden z tych podla ktoreho mala tesla krachnut uz v roku 2015, 2016, atd atd.
LORASI
ako prosim ? 😂 tak teraz si zo seba urobil fakt totalneho trolla 😂 pisal som o tesle 3, lebo si vychvaloval, ze jednoznacne preferujes jeden dispej v interieri na rozdiel od dvoch v MB ! Ty si tak mimo, ze ani nevies, ze Tesla X a Tesla S maju 2, slovom DVA dispeje v interieri ?! kamo, Ty si fakt uplne mimo 😂😂 a ak si to nahodou myslel tak, ze ma Tesla jeden velky v strede a audi dva..tak ak by si sa niekedy viezol v tesle a audi, tak by si zistil, ze ergonomiu ma audi lepsiu. a ak to porovname s MB, tak..to sa ani neda porovnat..Tesla prehrava na celej ciare.
99matthew99
Lorasi vies vobec ocom to tu pises? Cely cas pisem o tesle X. Kazdy normalny pochopi ze myslim stredovy displej(predstav si ze viem ze X, S maju displej pred volantom)len ty nie. A ano zda sa mi ovladanie intuitivnejsie ako v audi. A taktiez som napisal ze mercedes ma interier lepsi. Niektore tvoje vety ako "ty si uplne mimo" alebo "si za fakt totalneho trolla" su suce cloveka ktoreho iq sa rovna vyske jeho veku.
P.S. pisal som ze preferujem jeden displej v STREDE oproti DVOM v audi nie MB ty dilino.
LORASI
chapat tesla hatera ako aj tesla fanatika je skutocne velmi narocne, takze nie ... to co si pisal nebolo vobec jednoznacne ked som to v rychlosti precital... ale citujem : Interier ma MB lepsi, to nepopieram, ale vyberat medzi audi a teslou beriem teslu pretoze radsej jeden velky displej ako 2 male" upresnenie "v strede" tam akosi chyba .. zaroven stredove dislpeje v audi, minimalne ten horny, sa skutocne neda definovat ako "maly" ... takze ano, bral som to tak, ze si preskocil a zacal porovnavat interier Tesly 3, kde je len jeden velky displej a neuvedomil som si, ze pises o dvoch displejoch v strede ... moja chyba.
LORASI
ukaz mi prosim jediny moj koment, kde pisem, ze zbankrotuje..prosim 😀 ziadny nenajdes.. a ano, ak by Tesla neziskala dodatocny kapital, tak by zbankrotovala..priznal to samotny velky Musk..
LORASI
ale zabudol som..Ty si jeden z tych, kto sa hadal s ostatnymi s tvrdil, ze :

1. tesle nehrozi bankrot
2. za rok 2019 bude v zisku
3. nebude potrebovat ziadny dodatocny kapital.

vo vsetkych troch pripadoch si bol uplne mimo. pises o veciach, ktorym nerozumies o autach, v ktorych si nikdy nejazdil ( vcetne aut tesla )..dialog s Tebou je strata casu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Samozřejmě si můžeš bychařsky vybrat co chceš, ale vybrat z interiérů ten Teslácký před Audi, to už chce mimořádný nevkus:
https://www.auto.cz/…d-elon-ma-kridla?…
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Tesla vyzera ako auto z Legolandu vnutry este viac... chcu za nu okolo 60 000 eur aj 80 0000 zalezi od modelu atd , velmi lakava cena :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Z venku podle mě není Teslám co vyčítat. Veškerý nevkus si vybrali uvnitř.
LORASI
dizajn Tesly navrhuje / navrhoval clovek, ktory navrhol Mazdy..podoba je jednoznacna..a z vonku je S pekne..X je menej foremne a dokonca aj 3 v tom sportovom packete vyzera pekne..problem je interier, ktory podla mna neznesie pozitivne hodnotenie ani z hladiska minimalizmu ( interier volva je minimalisticky ) treba si ale asi uvedomit, ze je to americke auto a naroky americanov ohladom interierov su dost odlisne od europskych.
99matthew99
To ze americania maju ine naroky je ok ale ak chce tesla predavat a rast aj v Europe mala by s kvalitou nieco robit. Najlepsie okamzite.
LORASI
problem je, ze na to potrebuje velke investicie ... "obycajny" facelift stoji niekolko sto milionov USD / EUR. do roku 2019 nemala Tesla ziadneho relevantneho konkurenta, takze je aj celkom pochopitelne, ze zvysovanie kvality zasadne neriesili. fanusikovia skupili vsetko / skoro vsetko / co im bolo dodane. prve "vratky" nastali tusim az teraz, ked zacali dodavat Teslu 3 do europy a hlavne korporatni klienti sa uplne nestotoznili s kvalitou spracovania. tesla, podla mna, zufalo potrebuje vo vedeni / CEO / profika z automobilovej branze. musk je super vizionar, ale stale je dieta a vedenie automobilky / vykonny manazment / proste nie je jeho silna stranka.
LORASI
ludia, ktori tu vychvaluju Teslu a hatuju vsetko ostatne - vcetne EV konkurencie nemaju Teslu, nikdy nejazdili Teslu a este par rokov si ju ani nebudu moct kupit..je nieco uplne ine byt cielovou skupinou pre dany segment a realne si vyberat medzi znackami a modelmi a ine len mudrovat a hatovat, pricom k “realizacii” - rozumej realnej kupe daneho auta nikdy nedojde. vo svojom okoli mam troch fanusikov tesly..jazdia S a X, preto mam s nimi nejake, ak ked nie velke, skusenosti. ani jeden z nich sa o autach, za ktore vysolili priemerne 130k EUR nevyjadruje tak smiesne jednostranne ako tu priromni “pseudoznalci”..preto sa na tom tak dobre bavim 😂
99matthew99
Interier novych audin sa mi nepaci. Za mna z D3 ma najlepsi BMW. 100 ludi 100 chuti. Mne ten z Tesly pride lepsi(klimu nastavim aj na volante). I ked spracovanim nepopieram ze natom bude Audi asi lepsie.
LORASI
neverim..my sa v niecom zhodneme 😂 ani mne sa interier audi nepaci a bmw je momentalne topka..spolu s MB..ale ako pises, otazka dizajnu je velmi subjektivna.
99matthew99
Pozri ja sa s tebou nepotrebujem hadat. Mozno sa ti to tak nezda ale ja niesom ziaden big tesla fan. Len si myslim ze co sa tyka technologii, baterii, sieti nabijaciek tak je pred konkurenciou. Ale taktiez dokazem priznat ze kvalita spracovania, lakovania atd by mohla byt omnoho omnoho lepsia pri cene za aku sa predava. Take bmw i3 sa mi tiez ako mestske EV pozdava.
LORASI
i3 je ale skarede a interier moc premiovo neposobi. okrem toho je i3 skutocne len mestske auto, ktore nie je mimo mesta prilis pouzitelne. staci sa pozriet na galusky, ktore obuva :-) interier je ale prekvapivo priestranny.
99matthew99
Nevravim ze to je najkrajsie auto ale je take "ine". Ano len mestske auto, inak skoro nepouzitelne. Tie gumy su naozaj divne. Ale ako pises je priestranne. I ked nastupovanie dozadu je dost divne.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne sa naopak dnes uz z D3 najviac pacia audiny a to aj kabinou ...bmw dnes uz vobec celkovo ma nezaujima a medved tiez nie kazdy sa mi uz paci aj ked GLE je pekne zaujimave a aj GLB ci Gecko .. uz to nabera opat spravny smer...... v tomto je to proste fakt subjektivne kedze niekto naopak miluje bmw a zase nemusi styl audin a pod...

tesla zatial ma este rezervy v kvalite spracovania... ale casom to mozu dobehnut ved si zoberme kde kedysi bol hyundai alebo nejaka skoda a kde su uz dnes ...
LORASI
najvacsie negativum noveho interieru v audi / podla mna / je absencia otocneho ovladaca / fakt si neviem vybavit ako ho audi vola /... nerozumiem tomu, pretoze tento sytem mi pride daleko pohodlnejsi a komfortnejsi ako vsetko ovladat cez displeje. samotny dizajn je uz potom otazka vkusu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ač fanda Audi, taky jim ty displaye mám za zlý, i když je asi docela vychytali.
traveldrive
Ktorí? :-O
LORASI
este k tomuto testu, velka skoda, ze neboli pridane aj Tesla X a Jaguar i-pace.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz som sa tu tiez prihovaral aj za testy 3 a viac aut sucasne ale budme radi aj za tie piatkove "dvojtesty" ... asi nie je v reale jedoduche zohnat 3-4 rozne auta a dohodnut si ich naraz na spolocny termin .. ale napriklad "trojtest" uz vidavam sem tam na inych "nasich" weboch https://automagazin.sk/…suv-po-japonsky/ ... https://automagazin.sk/…ke-a-predsa-ine/ ..

inak nieco pre fandov tesly https://automagazin.sk/…aj-na-slovensku/ ;-)
rozej
Elektromobily se nikdy nerozsiri mezi bezne lidi kdyz budou testovany a bude o nich referovano stylem tohoto testu. Pro EV plati zcela jina meritka a kriteria a neni to prvoplanovite spatne, je to jednoduse jinak. Dokud je ale budeme porovnavat podle metodiky konvencnich vozidel, tak bude vysledek vlastne nic nerikajici a zavadejici.

Odpovedi na otazky, ktere by beznou populaci u EV zajimaly a kterych se pravem obavaji, je poskromnu, a porovnavat chovani vozidla na okruhu/letisti naopak pro pochopeni fungovani EV podle meho nazoru moc nepomuze.

Abych ale jen nekritizoval.. co se zamyslet nad tim udelat serii clanku/testu z realneho dlouhodobeho pouzivani EV? vydejte se na delsi cestu na zapad/vychod; zaridte si doma nabijecku na 11/22 kw; vytvorte nove testovaci schema prave pro elektromobily a na nem mezi sebou vozidla porovnavejte?

Osobne jsem pristupoval k EV skepticky, po tydnu pouzivani i-pace jsem zmenil nazor. A to nejezdim jen kolem komina ale pravidelne i vzdalenosti kolem 500km (Praha-Budapest) - i tak ale ruku na srdce, kolik % dni najezdi prumerny clovek vice jak 200km? Kdyz se pak clovek bavi s okolim tak zjistuje, ze obavy lidi jsou v podstate vzdy stejne. Spolecnost neni apriori postavena proti EV, jen maji strach, strach z neznameho. A zde by mela byt prace vas novinaru jim na tyto (casto jednoduche) otazky dat odpoved...
LORASI
velmi zriedka sa tu objavi clovek, ktory ma na EV najazdenych aspon par 100km :-) vacsinou diskutuju ludia ( ci uz z jednej, alebo druhej strany spektra ), ktori s EV nemaju ziadne prakticke skusenosti. v podstate so vsetkym, co pises uplny suhlas. nepoznam nikoho, kto by mal i pace, len par "teslakov", ale realny dojazd je relativne podobny, mozno mas o cca 10 % mensi ako 100D. mam konkretnu skusenost : 3 auta na ceste do toskanska. 3er, Q7 a Tesla S ( bez deti ) Cesta je okolo 1000-1200 km. Obycajne stojime 3 x ( rano v rakusku na ranajky, potom blizko rakusko talianskych hranic ... myslim, ze sa jazero vola Weissensee ( nikdy si neviem spomenut ), kde dame skvely obed a nasledne este raz niekde v taliansku. kamos sa rozhodol, ze namiesto X5 vezme svoju novu Teslu X 100D a my ze "dobre". realny dojazd na jar a na jesen je okolo 300 - 350km ( velka cast dialnic ma limit 110, co dojazdu prospieva ), ale poziadal nas, aby sme zastali vzdy, ked mu zacne ukazovat dojazd okolo 120 km, pretoze nabijacky nie su vzdy funkcne. stali sme teda kazdych asi 200-250km...celkovo slo o 6, resp.7 zastavok, v kazdom smere, namiesto 3. jedna nabijacka bola nefunkcna a museli sme ist na dalsiu ( preto si nechaval vacsiu rezervu v bateriach ) na ceste spat sme stali asi 90min navyse ( to bol hrozny opruz ), pretoze sme museli pockat kym sa nabiju tesly pred nami. Celkovo sa nam cesta predlzila asi o 3 hodiny tam a 4 hodiny spat. Zaver je taky, ze dlhe trate / vylety sa daju urobit aj dnes, aj ked taketo cesty nie su potom prilis komfrotne a s detmi prakticky nemozne, ALE...ak sa realny dojazd posunie na nejakych 400-500km a rozsiri sa siet nabijaciek tak, aby boli kazdych povedzme 80km, situacia sa vyrazne zmeni. Ano, stale bude potrebne zastavit na 1/2 hodinku az hodniku, ale uz nebude potrebne stavat tak casto. Kamos sa poucil a jazdi bezne dni ( do prace a spat ) Teslu S a dlhsie trate X5. Presne ako pises, v sucasnosti je klucova moznost nabijat auto kazdy den / noc doma.
99matthew99
Tak islo o teslu S alebo X pretoze mas tam spomenute obe.
LORASI
pravdu mas ... S
LORASI
Potom nie je s dojazdom EV ziadny problem, Za mna je idealna kombinacia : rodinne auto dieslovy 6 valec a auto na denne jazdenie benzin, alebo EV.
rozej
Souhlasim, na druhou stranu to asi nebude vetsina prumernych motoristu schopna ustat. Na druhou stranu kolik % lidi ma dnes doma dve auta, pricemz jedno je "mestske" a druhe "vikendove" - na mestske vozidlo pak staci e-up, Zoe, Niro apod...

BTW za mne planovany model (nyni uvadeny v realitu) je prave i-pace na tydenni jezdeni (po CR) a Multivan na dalky a vikendy
zane
Skutočne profi test, s exaktnými údajmi:

"kompletní dobití potrvá desítky hodin."
"Když si necháte auto zapnuté přes noc, pár procent a desítek kilometrů dojezdu to udělá"
"když tu budete stát nějakou hodinku, dostanete desítky procent"

Nabíjanie elektromobilov je v súčanosti asi najväčší otáznik, takže keď to popisujete takýmito ničnehovoriacimi vetami, čitateľ sa toho moc nedozvie.