Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ministerstvo řeší zvýšení povolené rychlosti na dálnicích. Kde všude bychom mohli jezdit 140 km/h?

Zvýšení povolené rychlosti má zlepšit komfort jízdy a zefektivnit využití dálnic. Něco podobného chystají také na Slovensku.
Zpět na článek
1. 10. 2019 14:13
1. 10. 2019 14:30
1. 10. 2019 14:47
1. 10. 2019 15:06
1. 10. 2019 15:30
1. 10. 2019 18:46
1. 10. 2019 20:02
1. 10. 2019 20:29
1. 10. 2019 20:55
2. 10. 2019 09:16
2. 10. 2019 10:11
1. 10. 2019 15:10
1. 10. 2019 15:26
1. 10. 2019 16:49
1. 10. 2019 20:55
1. 10. 2019 20:56
2. 10. 2019 12:28
2. 10. 2019 08:45
2. 10. 2019 12:32
1. 10. 2019 20:17
1. 10. 2019 20:54
1. 10. 2019 16:53
1. 10. 2019 19:08
1. 10. 2019 18:09
2. 10. 2019 21:18
1. 10. 2019 18:56
2. 10. 2019 21:16
1. 10. 2019 15:16
1. 10. 2019 18:12
12. 10. 2019 13:42
1. 10. 2019 21:08
1. 10. 2019 14:37
1. 10. 2019 14:45
1. 10. 2019 15:30
1. 10. 2019 15:43
1. 10. 2019 18:38
1. 10. 2019 18:41
2. 10. 2019 09:52
1. 10. 2019 20:09
1. 10. 2019 20:20
1. 10. 2019 21:05
3. 10. 2019 11:26
1. 10. 2019 20:57
2. 10. 2019 07:28
3. 10. 2019 08:47
30. 11. 2019 22:36
Avatar - Magister
1. 10. 2019 14:13
140
To je dobrý nápad.
Rozbalit vlákno
30
1. 10. 2019 14:30
Re: 140
Dostali pokyn od úradníkov z EÚ, na Slovensku sa deje to isté. A podľa toho ako sa jazdí dnes, to vidím na ešte väčšiu divočinu. Z Blavy do Trnavy je 110, a lieta sa 130-160, málokto ide v limite. Tam, kde je 130, idú slušne len tí, čo si musia trochu šetriť auto a peňaženku, inak 160 a viac je bežné. Ak ešte zdvihnú limit, tak rýchlosť pod 150 budú mnohí brať ako ponižujúcu. Ešte nie sme intelektuálne na tej úrovni, aby sme aspoň približne rešpektovali limity.
Avatar - kari.laz
1. 10. 2019 14:47
Re: 140
Tedy nejsem na Slovensku moc často, ale když jsem tam byl nedávno, pár týdnů zpět, jel jsem celkem daleko, takže dálnic jsem projel dost a všude na každém roku hlídkovali policajti. Takže jsem se ani moc neodvážil porušovat předpisy. U nás je prakticky nepotkáš, jak je rok dlouhý. Maximálně v okolí prahy, kde loví maskovaní na osmdesátce. Na Slovensku většinou viditelní a přišlo mi, že to působilo celkem preventivním účinkem.
Avatar - xxc
1. 10. 2019 15:06
Re: 140
Co je na tom preventivne? Z Bratislavy do Trnavy je 110, dialnica plna, auta na sebe bez rozostupu. Neviem, co je na tom bezpecne, ale hlavne, ze je obmedzena rychlost :-)
Avatar - fOE
1. 10. 2019 15:30
Re: 140
Zamenujes pricinu a nasledek, dalnice neni plna, protoze je 110kmph povolena rychlost, ale povolena rychlost je snizena na 110kmph, protoze se ocekava velky provoz (v idealnim pripade by melo byt rizeni aktivni a omezeni treba na tech 110kmph jen docasen). Snizeni rychlosti je podle ruznych modelu propustnosti dalnic propustnost zvysujici prvek, ne snizujici. ;-)
Kazdopadne ta 110 je tam kde je spis v dusledku toho ze se nekdo rozhodl na dvouproudovou dalnici namalovat 3 pruhy, nez ze by resil propustnost.
1. 10. 2019 18:46
Re: 140
V tom případě bych v zájmu co nejvyšší propustnosti zavedl na dálnicích limit 15 km/h. Zácpám bude jednou provždy konec a už budeme cestovat jen a jen radostně
:-)
1. 10. 2019 20:02
Re: 140
Načo sa vyjadruješ ku veciam ktorým nerozumieš? Napísal to správne. To že si to absurdným spôsobom prekrútil na tom nič nemení. Pre priepustnosť je dôležitá plynulosť. S rastúcou maximálkou pribúda aut, ktoré pôjdu pomalšie. Maximálna rýchlosť je vždy kompromis rôznych požiadaviek. Jednou z nich je aj čas strávený na ceste.
Avatar - xxc
1. 10. 2019 20:55
Re: 140
Priepustnost by ani nevadila, len ludia v iluzii bezpecnosti idu nalepeni na seba a pomaly. Taka ista dialnica je aj v Madarsku, trojprudova, je tam 130 a ludia idu aj rychlejsie a dodrzuju aj vacsie rozostupy.
Pri neobmedzenej rychlosti by ludia davali vacsi pozor, lebo clovek si 2x rozmysli, ci niekomu vojde do pruhu autu, ktore kludne moze ist aj 200.
2. 10. 2019 09:16
Re: 140
Neviem kolko toho najzdis po dialniciach, ale v Madarsku je to horsie ako u nas vratane BA-TT.
Trojpruh pri Budapesti ti pride prazdnejsi mozno len preto, ze si tam nejazdil v spicke.

Vecer je aj BA-TT poloprazdna a nie je problem tam ist 150 na tempomat. Rano postacuje vobec ist.
Avatar - xxc
2. 10. 2019 10:11
Re: 140
Velmi malo jazdim ba-tt, ale tych par krat sa mi to vobec nepacilo. Madarsko som siel cez vikend, ano boli tam aj kolony, ale ked neboli, tak sa dalo relativne bezpecne a rychlo ist.

Poukazujem na to, ze nie je dolezita ani tak rychlost, ako rozumne odstupy a ohladuplnost.
Avatar - Ozzman
1. 10. 2019 15:10
Re: 140
Jo a nebo projeď Francií, všude 90-110 a radar co kilometr....Víc otravnou cestu jsem snad nezažil.
Avatar - xxc
1. 10. 2019 15:26
Re: 140
a najhorsie je, ze oni si to sami zvolili a suhlasia s tym
Avatar - kari.laz
1. 10. 2019 16:49
Re: 140
Tak v Itálii to není jinak. Oranžová budka na každém kroku a to tam snad všude mají 70, pokud jedeš mimo dálnici. Ale přijde mi, že to tak úplně nefunguje, dost lidí to ignoruje.
Avatar - Ozzman
1. 10. 2019 20:55
Re: 140
V itosce jsem projel hodně dálnic, zatim bez pokuty a jezdil jsem lehce nad limit.
Avatar - xxc
1. 10. 2019 20:56
Re: 140
Lebo vo Forde ukazuje navigacia radary. Len co ostatni :-)
Avatar - Ozzman
2. 10. 2019 12:28
Re: 140
Jezdil jsem tam i s MK4kou a ta moje navi neměla ;) :D
Avatar - kari.laz
2. 10. 2019 08:45
Re: 140
dálnice jo, ale pokud jedeš mimo dálnice, tak je radar v každé vesnici, většinou několik a i na polích, kde je pole, cesta, pole a stejně tam čumí ten oranžový policajt. Ale projíždím tam většinou na motorce, proto jedu okresky. A nejhorší je, že mají kamery do tří stran ty oranžový sloupy. Ale nikdy mi nic nepřišlo. Tak to nebude tak žhavé asi
Avatar - Ozzman
2. 10. 2019 12:32
Re: 140
Jo, už vím o čem mluvíš ! To máš pravdu, ty tam jsou, ale zatim mi nic nepřišlo :D
1. 10. 2019 20:17
Re: 140
Skus Svajciarsko, a prehodnotis svoj nazor. Pokuty uz za prekrocenie rychlosti o 1km/h...
Avatar - Ozzman
1. 10. 2019 20:54
Re: 140
Byl jsem, dodnes čekám obálky...
1. 10. 2019 16:53
Re: 140
Blbost jak mraky.
Jezdím každý den po dálnici do práce a při 150km/h tempomat předjíždím 98% aut.
A to jezdím po D10, kde lítají služebáky do Škodovky.
Většina lidí na dálnici jezdí dokonce pod limit okolo 120-130km/h tachometrových a samozřejmě imrvere v levém pruhu.
Vezmi si, kolik aut se táhne za kamiony a autobusy v pravém pruhu.
1. 10. 2019 19:08
Re: 140
uplny suhlas...strasne keca :-) tu trasu jazdim pravidelne. velmi zriedka sa objavi blazon, co ide 160. okrem toho, po 19:00 je povolena 130. ( od rana do 1900 bola rychlost znizena kvoli neexistujucemu odstavnemu pruhu )
1. 10. 2019 18:09
Re: 140
Nejako mi to nesedí, keď sa rozbehnem na 140-145 tacho, tak predbehnem drvivú váčšinu, tých čo obehnú mňa je minimum. Ba-Tt jazdím viackrát za týždeň a drvivá väčšina ide okolo 120 tacho.
2. 10. 2019 21:18
Re: 140
BA-TT jazdím denne, ráno po šiestej, popoludní po 16. Si presne tam, kde som napísala - 130-160. Tých 145 tacho je niečo cez 130 v skutočnosti. Pri limite 110 je to celkom dosť. Takých ako ty a rýchlejších vidím za tých 45 minút aspoň 20, alebo viac. Voči tým čo majú na tachometri 90-110 je to markantný rozdiel. Nehľadiac na to, že pruhy sú úzke, v strede betónová zábrana a ešte mnoho magorov nezájde do pravého pruhu ako keby im chcel ublížiť a vlečú sa stovkou permanentne v strednom. Sorry, často to robia aj vodiči áut s českou špz. A teraz v tomto guláši zvýš limit, čo to urobí. Tesne za BA je asi na 2 km spomaľovačka, je tam 60 a 80 km/h. Pár áut v pravom pruhu ide 90, ostatní 100-120. Sme neovládateľné stádo, taká je pravda.
Avatar - Beefcake
1. 10. 2019 18:56
Re: 140
Dost prehanas. Zdaleka tam tolko ludi nejazdi ako magori, ale o to viac blbov sa suchta v strednom pruhu, to je vacsi problem.
1. 10. 2019 15:16
Re: 140
Ani nie. Ak budeš brať rozostupy aut podla času. Povedzme 2s tak priepustnosť sa prakticky nezvýši. Na 1 km ušetríš 2 sekundy času. Takže aj keby sa Prahy do Brna išlo plynulo, tak ušetríš 6 minút. Ale odpor vzduchu rastie s druhou mocninou, čo pohne emisie hore a pridáš ďalší argument proti osobnej doprave. Tak aby sme za chvíľu neskončili s limitmi na 140-150, ale prázdnami cestami.
1. 10. 2019 18:12
Re: 140
Asi tak,navýšenie o 10 km/h bude znamenať, že rýchlejšie pôjde len pár jedincov (tí istý čo aj teraz jazdili rýchlejšie) a zvyšok pôjde medzi 110-130. Na trase dlhej napr 200 km po diaľnici bude skrz toto a pár obmedzení výsledný rozdiel v jednotkach minút. To ale neznamená , že so zvýšením nesúhlasím ;-)
12. 10. 2019 13:42
Re: 140
Tak nějak. Po dálnicích moc nejezdím, ale když už, tak se držím někde kolem těch 110-120 km/h podle ostatních aut, ať nejsem vyloženě brzda. Palubní počítač toho mého spíš městského přibližovadla mi už při 70 km/h radí, ať tam dám šestku a při 80 km/h už tam má i celkem smysl, takže v těch dálničních rychlostech to už jde zbytečně do otáček, spotřeba výrazně roste. Zapnu si tempomat a neřeším.

Já to moc nevyužiji, ale rozhodně s tím souhlasím. Nevidím důvod, proč uměle posouvat rychlejší řidiče do pásma přestupků, když ta cesta to umonžnuje a jejich auta taky.
Avatar - xxc
1. 10. 2019 21:08
Re: 140
Co tak skoncit bez limitov? To by bolo, co? Nepredstavitelne :-) Kedysi, ked prichadzali prve mobily a uctovalo sa po minutach, tiez boli neobmedzene volania nepredstavitelne.. Myslim, ze vsetci ludia by sa zobrali a rovno isli na cestu pozabijat, lebo vacsina jazdi len preto, ze auto je zbran :-)
Avatar - CICERO
1. 10. 2019 14:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fOE
1. 10. 2019 14:45
Ma to cenu?
A jsme dost silni? Ma to cenu?
Tohle mi prijde jako mala domu pro firmy co budou casem po cele republice menit menit tabule s 130 za 140, a pritom co se pro ridice zmeni? V podstate nic. Tohle mi hlava nebere. Misto toho aby se na nejbezpecnejsich usecich (dostatecne siroke, normy respektujici, oplocene, kvalitni povrch) udelal smysluplny skok na 150-160km, a s postume vylepsovani dalnic se tento limit rozsiroval na dalsi useky tak se ztraci cas a penize s +10kmph? Vysledek pro me nula (furt pojedu tacho 150-160, neb je to na CR prijemna cestovni rychlost), nebo spis to pro nas vsechny bude jeste do minusu, protoze po podobnem "uvolneni okovu" se zase najdou zdruzeni volajici po vic kamerach, vic usekovych merenich, vic policajtu ve vic oktavkach atd. atd. atd. nedejboze tu stoctyricitku prekrocit.
Skutecne vyhra. :'-(
Rozbalit vlákno
3
Avatar - kari.laz
1. 10. 2019 14:54
Re: Ma to cenu?
To asi nedají, to bude na limitu a často i za limitem dost velké části nově příchozích povozů s pohony z robertků :D
Ne že by už teď většina elektro nejezdila ve vláčku s kamiony v pravém, pokud se vydají na dálnici.
Avatar - JohnyRnR
2. 10. 2019 11:05
Re: Ma to cenu?
Každé zvýšení je dobré. 160 by samozřejmě bylo lepší, ale i tohle je lepší, než nic ;-)
3. 10. 2019 08:45
Re: Ma to cenu?
Ano 140 je v pohodě. Nemyslím si že se stane na silnicích něco zásadního. Lidi budou jezdit jako do teď. Osobně teď jezdím do 160 ti a neplánuju jezdit víc ani když se zvýší max rychlost. Nemá to význam. Jen se prostě legislativa přiblíží realitě. Akorát se už nebudu muset bát, že mě změří. :D
Avatar - WinDiesel
1. 10. 2019 15:10
To v Holandsku jeli padesátkou - nassraní farmáři
Už hodinu před plánovaným začátkem protestu dorazilo do Malieveldu na pět set traktorů. Mnohé měly transparenty. „Žádní farmáři, žádné jídlo.“ Tři lidé byli zadrženi.

„Cítíme se, že jsme byli zahnáni jako blbci do rohu městskými týpky, kteří přijdou a řeknou nám, jak by to mělo fungovat na venkově,“ uvedl jeden z organizátorů protestu Mark van der Oever.

Liberální poslance Tjeerd de Groot vyzval ke snížení stád a hejn na polovinu, což by znamenalo, že se bude chovat o šest milionů méně prasat a o 50 milionů méně kuřat, protože cílem má být udržitelné zemědělství. To pobouřilo rolníky.
Rozbalit vlákno
0
1. 10. 2019 15:30
Chacha
Jsem rad, ze uz je vse vyreseno a ministerstvo dopravy ted upnulo vsechny svoje sily k tomu abych usetril na nasich dalnicich nekolik desitek sekund casu. Parada. To bude radosti az mi navigace zahlasi, ze budu doma o 49 sekund drive.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
1. 10. 2019 15:43
Re: Chacha
budeš se divit ale v Rakousku se na takových úsecích snížila nehodovost ale lidem jako ty to nemá cenu vysvětlovat
v Austrálii také zvyšovali rychlost a taky se jim snížila nehodovost
Avatar - CHerokee
1. 10. 2019 18:38
Re: Chacha
O tom jsem taky slyšel. Myslím, že 140 je úplně v pořádku. Limit 130 byl stanoven pro úplně jiné vozy a i nové úseky dálnic - zvláště ty víceproudé jsou k tomu vhodné. Vybere se možná méně na pokutách, ale to je tak asi vše...
1. 10. 2019 18:41
Re: Chacha
Jo jo cetl jsem neco ze tam snad loni bylo asi 5 nehod letos 3, takze asi diky 140 je o dve min. Pockal bych s hod ocenim po vice letech. Nase dalnicni super sit snese porovani s tou rakouskou a urcite i australskou. Takze posledni co ji chybi je 140 a uz to bude skoro dokonale
Avatar - JohnyRnR
2. 10. 2019 09:52
Re: Chacha
Není důležité o kolik, ale kolikrát. Takže ne "jen o dvě nehody méně", ale "o 40% méně nehod" díky zvýšení povolené rychlosti, nehledě na další benefity :-)
1. 10. 2019 20:09
Re: Chacha
V Nórsku diaľnice prakticky nemajú. Po okreskách sa jazdí 80, sneh tam je pol roka a s nehodovosťou sú na tom lepšie ako my. Ako to vysvetlíš?
Dôležitá je kultúra vodičov a tá u nás chýba. V Australii dali neobmedzenú rýchlosť na ceste čo patrí k menej frekventovaným. A v Rakúsku ten experiment beží príliš krátko, aby z toho mohli byť relevantné dáta. To je ako zaviesť v obci 30km/h a po dvoch mesiacoch keď náhodou padne menej chodcov sa pochváliť ako to funguje.
1. 10. 2019 20:20
Re: Chacha
V Rakusku ten "experiment" bezi uz vyse roka, na dvoch usekoch A1 (spolu ~120km). Takze ziadne dva mesiace...
Avatar - xxc
1. 10. 2019 21:05
Re: Chacha
Co moze byt kultura vodicov, ked obmedzuju rychlost a len tu meraju :-) To je jedno, aku v obci zavedu rychlost, aj tak to ludia nedodrzuju.
Avatar - simon_sez
3. 10. 2019 11:26
Re: Chacha
Tak v Norsku kulturnych vodicov vychovala policia mastnymi pokutami.
1. 10. 2019 20:57
140 všude
Jakmile se povolí 140 někde, znamená to všude.
Rozbalit vlákno
0
2. 10. 2019 07:28
Nechápu
Musím říct, ze některé příspěvky nechápu. Zdá se vám 140 moc? Tak jezděte 130, 120... Nejvyšší povolenou rychlost přeci nemusíte využít. Ale kde se furt bere ta potřeba přenášet své preference na ostatní a určovat jim, co mají dělat?
Rozbalit vlákno
1
3. 10. 2019 08:47
Re: Nechápu
zřejmě zastydlí komouši :D
30. 11. 2019 22:36
rychlost
Díval jsem se na https://kralmotoru.cz/…vrope-i-ve-svete a v podstatě všudě v Evropě je maximálni rychlost někde mezi 110-130 km/h Myslím si, že je to celkem málo vzhledem k tomu, jak jdou auta neustále dopředu. Podle mě by nebyl problém nechat to rovnou na 150.
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2019 19:51
Ještě lepší by bylo zvýšit rychlost při předjíždění
Kdyby zvýšili rychlost při předjíždění o 10 km/h, tak by to platilo při různých limitech i u náklaďáků a ušetřilo by se na značkách. Mělo by to benefit navíc: Řidiči by přestali tak zvaně dávat lekci a trestat rychleji jedoucí řidiče. Nepoznali by totiž jestli jede o 10 km rychleji nebo víc. Toto rovnostářství způsobuje mnoho nehod.
Rozbalit vlákno
0