Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - WinDiesel
LICENČNÍ POPLATKY
| 3. 10. 2019 08:22
… tak si snad motory od GM kupují ne, tak jaképak poplatky
Připadá mi to jako totální nesmysl aby byly motory v autě 1 jediný rok …
A ta Corsa používá stejné motory jako Astra tak to co jste napsali je nějaké celé zmatečné.
Opravdu by nestálo za to trochu víc popátrat místo vágních sdělení které už byly na webu několikrát k nalezení?
Avatar - Emel
Re: LICENČNÍ POPLATKY
| 3. 10. 2019 08:38
Jak to víš? Původně jsem si taky myslel, že se do Astry podívají motory z PSA, protože by to dávalo smysl a navíc tříválec 1.2 k tomu sváděl... ale evidentně ne, PSA jsou v Corse, ale v Astře zřejmě ne.
Avatar - iudex
Re: Re: LICENČNÍ POPLATKY
| 3. 10. 2019 08:42
Presne, píše sa to všade, že ide o vlastný vývoj a nie trojvalce od PSA. Síce to moc logiku nedáva, ale je to vraj tak.
Re: Re: Re: LICENČNÍ POPLATKY
| 3. 10. 2019 12:28
Ten vývoj netrvá pol roka ani rok, a prečo by hotovú prácu hádzali do koša? Vyskúšajú a ak sa osvedčia,ktovie, možno sa objavia aj v Peugeotoch. ;-)
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: LICENČNÍ POPLATKY
| 3. 10. 2019 13:24
Presne tak, kedysi mal opel vyvijat benzinove motory pre cele PSA.
Avatar - iudex
Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 08:24
Tak Astra po facelifte mi príde ako parafráza na známy Fordov výrok: Do Astry môžete mať akýkoľvek motor, ak to bude trojvalec. :D :D vlastne skôr :-(
Avatar - Emel
Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 08:36
Z druhé strany... ten základ vypadá dobře, dvě deci oproti obligátnímu litru jsou fajn, šestikvalt v základu a příjemná výbava (je dobrý, že se AndroidAuto neváže na navi) za 400 mi přijde jako dobrá nabídka, resp. 430 v kombíku...

Ten druhej stupeň je taky poskládanej dobře, LED světla + autoklima + kola + AGR... akorát 76t příplatek je docela dost.
Avatar - iudex
Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 08:41
Ja mám skôr na mysli to, že z plnohodnotného konkurenta Golfu a Focusu sa stal konkurent lowcostových áut typu Scala, kde sa rieši práve len tá čo najnižšia cena a výbava. Tak Astra môže samozrejme bodovať, z môjho pohľadu to je ale ústupok od plnoformátového auta k badžetovému.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 08:44
To určitě, postupný osekávání motorů je evidentní a kombinace 1.4T pouze s CVT smutná, ale zřejmě za tím je očekávaná "životnost" modelu jen do 2021 a potřeba šetřit... věřím, že se soustředí na novou generaci.

BTW, vzpomínám si, jak jsem byl docela v šoku z toho, jaký motorizace nabízela minulá Insignie - takový výběr neměl nikdo.

PS: Astra pořád svoje bonbonky má... MatrixLED světla, AGR sedačky, elektrické víko kufru, FlexRide adaptivní tlumiče... s tím lowcostem bych to neviděl tak černě, "jen" ty motory...
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:27
Tak ona Astra taky měla donedávna široký výběr motorů, atmo benzín, turbobenzín, diesel šeptající, diesel hulákající... ;-) a hlavně skvělou kombinovatelnost s jednotlivými výbavami. K tomu docela široká možnost automatů a samozřejmě rozsáhlá příplatková výbava, kde sis mohl (a někdy prostě musel) vybrat přesně, co chceš.

Teď už máš peška, silnější benzín jenom s CVT a cenový odskok výbav je docela bolestný. Nicméně slova o lowcostu jsou příliš silná, tohle není nový model a hodlaj to zřejmě doklepat s motory, který se jim nejlíp prodávaj.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:33
OK, lowcost je prehnané, ale proste ten prístup "nejak to doklepeme do konca životnosti modelu" je v najsilnejšom európskom segmente absurdný. Pozri sa na Golf, ktorý po facelifte zažíva druhú mladosť, predstavuje dokonca nové verzie (GTI TCR). Vo Volkswagene si musia mädliť ruky, ako nedávny najsilnejší súper Golfu (v nemeckých médiách to vždy tak brali) ustupuje dobrovoľne z pozícií. ;-\
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:40
Zlí jazykové by možná řekli, že ta "druhá mladosť" Golfa je znouzectnost, když nejsou schopni dotáhnout do finále G8. ;-)

Ale budiž. Golf má samozřejmě stále své TOP modely GTI a R, Astra na OPC už dávno rezignovala. Ale pro majoritní část kupců jsou stejně rozhodující ty běžné motorizace a výbavy. A tam, ať se koukám, jak se koukám, nějakou extra velkou výhodu u Golfa nevidím. Dva benzíny, jeden je sice čtyřválec ale poněkud cukavé pověsti, a dva diesely. Jo, je to lepší, ale taky žádná výhra.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:47
Tak vyberať medzi 1,0 R3 a1,2 R3, jednookým kráľom by bola 1,2ka Astra. Inak ale vo všetkých ostatných dueloch Golf (1,5 R4 vs 1,4 R3, 1,6 R4 TDI vs 1,5 R3 TDI; k dvojlitrom TSI a TDI už nemá Astra konkurenta vôbec).
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 11:17
Ony tie Oplácke trojvalce sú úplne bez minulosti a bez nejakej prezentácie, čo je to vlastne zač. Keby tam radšej zapracovali PSA 1,2, pri ktorej sa poučili z chýb a použili plnotučné kované futra.
Ale to je možno rezervovaný pohľad skúšobného králika v dobe, keď je vydarených malých priamovstrekov menšina. Možno sa nakoniec v Opli tiež poučili a postavili ich dobre.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:42
Však ten přístup je stejný jako u konkurence, Astra byla spíše dlouhodobou výjimkou s širokou paletou motorizací ve starém stylu. Kdo je na tom o dost lépe ? Možná koncern a Ford nabídnou výkonnostní paletu lehce širší, ale kdo jiný ? Maximálně mají podobné výkony jako Astra + jeden HH.

Renault (1,33TCE + 1.5 a 1.7 DCi) , Peugeot (1.2THP, 1.5HDI)
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:52
Kia má 1.6T 200k, Honda 1.5 180k...
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:57
Kia ale nemá HH a má pak vlastně jen 1.0T 1.4T 1.6T a zase jen 1.6diesel

Honda má pouze 2 motory + HH a diesel ještě je ? Tam zase neexistuje nic moc mezi litrem a tou "nadupanou" jednapětkou, která je zatím dle dostupných informacích celkem nespolehlivá (toto mi i tvrdil prodejce Hondy, kdyz jsem si to chtel projet :D )
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 10:12
Ptal ses, kdo je na tom lépe ;-)

Hele, já jsem někde uprostřed - na jednu stranu mi dává smysl to co Opel má, za slušné peníze je tu rozumně vybavené auto s rozumnou motorizací (slabší i silnější 1.2). Na druhou stranu beru iudexovu připomínku k tomu, že Opel rezignoval na cokoli lepšího... jo, tak to je, pokud ti 1.2 96kW nestačí, tak holt musíš jinam... a nebo tě ukecají na Insignii, která je cenově pořád docela zajímavá.
https://www.opel-ihned.cz/…signia/j4426eyi/
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa pot
| 3. 10. 2019 10:22
Lépe do maxima výkonu, ale šíře nabídky je tristní skoro všude, viz i ten Golf, jak si psal :) Jinak máš samo pravdu, já jsem na tu 1.2T docela zvědav.

Insignia je pořád lákavá, hlavně nabídne i naftové biturbo 4x4, za to má ode mne palec nahoru :)
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa
| 3. 10. 2019 11:29
Nakoniec to u H/K nevyzerá tak špatne. Áno v dieseli končia na 1,6. Ale kto už kupuje H/K v dieseli? A tipol by som, že aj koncern sa bude do firiem prevažne kupovať s 1,6 TDI, alebo v benzíne.
Majú celkom vydarenú 1,4, čo moc nežerie, chválenú 1,6 o ktorej nekolujú žiadne problémy a potom tu máme N-ká. Keby tak postavili N-kové kombi, prípadne ten motor dali do ProCeedu, tak to majú celkom pekne vyskladané.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa
| 3. 10. 2019 14:28
Šíře je menší než bývala, ale tak tristní jako u Opelu je to málokde. Kia je na tom jednoznačně líp (jednak má 1.6T, dvak má 1.4T v manuálu), Hyundai taky, VW taky, Ford taky...

Kdyby aspoň byla ta 1.4 v manuálu... s CVT je to nesmysl, takže fakticky máš jediný motor ve dvou verzích.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford b
| 3. 10. 2019 14:48
Povedal by som, ze cielom je u Astry len jedine. Minimalizovat emisie, kym pride novy model. Teda prezit rok 2020 bez hybridov.
Niekde som postrehol, ze Astra je teraz model s najnizsimi emisiami (hydridy zrejme neratali).

Tak okresali vsetky kombinacie co nie su dost ziskove, aby zarobili na emisne pokuty.

Realne aj tak pridu mozno o par % kupcov a tym vedia ponuknut Insigniu. Sam som uvazoval nad Astrou kombi 1.6T a ked som ju naspecifikoval, zistil som, ze mam asi o 1000 eur drahsie Insigniu 1.5T a o cca 3k drahsie je ten isty motor v Insi. To proste nedavalo zmysel ani skusat Astru...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford b
| 3. 10. 2019 14:48
Presne, ešte keby bola tá 1,4ka s manuálom, tak je to +/- porovnateľné s bežnými (nešportovými) modelmi ako je i30 (Focus či Ceed sú ďalej aj bez HH verzií). Ale keď nechceš platiť za variátor, zostáva ti len tá jedna-dvojka. Pre nenáročného kupujúceho fajn, ale to nie je zrovna veľká ambícia mieriť len na nenáročného zákazníka.
Opakujem, vo VW či Forde si môžu mädliť ruky, že im konkurent takto vyprázdňuje pole.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Fo
| 3. 10. 2019 14:53
Tak je to len docasna zalezitost pri generacnej obmene. Kopiruju krok PSA, ktore zarezalo silnejsi benzin v 308GT a ostal im len 1.2.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:46
No-ooo... Golf teda taky žádnou extra pestrou nabídku motorů nemá. Highline má jen 1.5TSI 110kW, Comfortline má sice 1.0 a slabší 1.5, ale jen v manuálu. GTI jen s DSG... taky to dost prořídlo.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:59
Osakáva to aj VW, ale Golf stále má 7 benzínov (od 95 do 300k) a 3 dízle, keď k tomu prirátaš aj hybrid GTE a TGI na plyn, má 12 motorizácií, teda je špičkou triedy v tejto oblasti.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 10:07
V českém ceníku jsou benzíny 3 (u běžného Golfa) - 1.0 85kW, 1.5 96kW a 1.5 110kW. A kombinovatelnost motorů, převodovek a výbav nic moc.

Jo, pak jsou tři výkonové verze 2.0TSI pro HotHatche, ale ten základ taky žádná sláva.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 10:26
Ja som myslel, že je tam aj slabší 1,0TSI so 70 kW, ale pozerám a máš pravdu, to slabšie TSI tam už nie je. Teda niežeby mi najslabší motor chýbal...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:30
Ale pre mňa je motor základ. A ak sa nesústredím len na benzíny, tak nafta je na tom ešte horšie. Zober si obľúbené rodinné či firemné kombi, to má dvojlitrovú naftu so 110 kW. Teraz máš v ponuke Astry max. trojvalec s 90 kW, tým skutočne Octaviám kombi 2,0TDI konkurovať nemôže a stratí dosť podiel na flotilových predajoch. A nemyslím, že to MatrixLED vytrhnú.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:34
Opravdu je typické fleetové kombi dnes s 2.0 110kw? Není to spíš 1.6TDI? Je levnější, méně žere a obchoďákovi stačí :D Docela by mne zajímaly podíly prodejů dle motorů
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:42
Neviem, to až tak nesledujem, každopádne mám dvoch kamošov, čo majú aktuálne služobnú Škodu, jeden má Octaviu 2,0TDI DSG a ten druhý má Rapid 1,4TDI. Asi záleží od pozície a badžetu, viem, že jedne známy si mohol vybrať tú Octaviu v určitom limite a vychádzalo mu to na 2,0TDI so slabšou výbavou, alebo lepšie vybavené 1,6TDI. Vybral si dvojliter.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:47
No já bych si klidně jako služebák vzal slabší a lépe postavené auto, než dvoulitrovou Oktávku, kterou teď jezdím :D Je super mít motor, ale nemít ani multifunkční volant a hlučný podvozek :D Navíc ten 2.0TDI 110kw je po WLTP hodně udušný odspodu a snad u žádného jiného takto silného dieslu se mi nestalo, že mi auto chcíplo i na dvojku, když jsem krokem projížděl křižovatku. Když pak chci předjíždět na okresce z 80tky, musíš podřadit na trojku pro maximální akcelerai, jinak se ti stane, že šlápneš na plyn a nic se neděje. Jezdí se s tím jako s benzinovou atmosférou :D Mám srovnání s více 2.0TDI, které jsem jako služebáky vysřídal a tohle je nejhůře naladěná verze z hlediska přívětivosti. Neříkám, že je pomalá, těch 150k tam je, ale v otáčkách, netáhne už "vodspodu" :D
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:52
No a teraz si predstav, ako bude udusená tá 1,6ka. ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:57
S tou jsem se jen vezl a přišlo mi to na běžnou jízdu slušné, dle majitele, který to vyměnil za starší 77kw verzi je to o dost živější. Nemohu však soudit, nejel jsem a reakci na plyn neznám.
Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 14:56
Fleet je sam o sebe, ale ak si pozries cenu Octy s 2.0 tdi, tak tam moze Opel rovno ponukat Insigniu.
Astra je skor alternativou toho Rapida resp. Scaly a tam je to s dieslom este vacsia mizeria :-)
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 17:10
Já jsem ten poslední, co by nerozuměl tvým výtkám. Motor je srdce a pro ten náš "klubík" základ auta. Jenže ta nedávná moje tour po kompaktech zakončená nákupem supermini :-) mi ukázala krutou realitu, která má dva důležité aspekty.

Za prvé - zákazníkům hodně často stačí málo. Klidně uškrcená atmosféra. Auto je každopádně nový, s dlouhou zárukou, hustota provozu vede k rezignaci a vůbec, oni už nejsou žádní závodníci...a když jim pak prodejce předvede litrový turbo,tak pokud se mezitím nenechali vyděsit řečmi Pepy Vomáčky u čepovanýho Březňáka, jsou s tím na výsost spokojeni.

A za druhé - některé z těch tříválcových chcípáčků jsou natolik povedené, že bych je klidně vzal i já. Speciálně s Focusem 1.0 92 kW bych absolutně neměl problém. Zatím netuším, jak bude tahle oplácká 1.2 jezdit, ale klidně by se mohlo stát, že na tom v těch spodních vodách bude Astra líp než bývala.
Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 12:20
Určitě máš pravdu, jenže nejvíce se prodává ten lowcost :-(
Avatar - Ozzman
Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:16
No už to tak bude, že se nad to povzneseme a tříválec nebudeme brát jako něco podřadného, stejně to už dnes haní jen většina těch, kteří to nikdy nezkusila :) Když se podívám do všech aut mainstreamového C segmentu, tak tříválec prostě není špatná volba jen proto, že má 3 válce.

Já jsem na 1.4T a 1.5diesel zvědav :) Rád se svezu.
Avatar - iudex
Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:24
Nie sú to len tie trojvalce. Aj výkonovo ide Astra od desiatich k piatim. V minulej generácii bol dvojliter s 280 k. Pred faceliftom bola aspoň 1,6T s 200k. Teraz je trojvalec 1,4 so 145k a aj ten je udusený variátorovým automatom. Takže nie, na trojvalec s CVT som fakt neni zvedavý.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:32
To máš pravdu, docela by mne zajímalo, jestli je to tak špatné s prodeji? Nebo proč ten motor zmizel z Astry ? Možná prostě jen ořezávají nabídku na prodávané modely. I nafta mívala 118kw a ta je taky v tahu. Pro mne, jakožto BYkupce auta C segmentu takového, jako je Astra se mi líbí třeba 96kw 1.2T, naprosto dostatečná motorizace.

CVT je zde co ? Je to opravdu variátor? Nebo měnič ? Obchodní označení může být matoucí :D
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:39
CVT je naozaj variátor. Je aj klasický HDM automat, ale ten je dostupný (za príplatok) len pre dízel: Optional transmissions then come in the form of a nine-speed auto or a clever new CVT “stepless” auto... a CVT transmission with seven ‘false-ratios’ is fitted by default.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:50
Ok díky. Tak to bude fakt peklo... I když při běžné jízdě s variátorem v hybridním Mondeu mi to zas tak nevadilo. U HDM mi zase vadí prodleva, než se "natlakuje" u rozjezdu, což mi trochu kazilo dojem třeba u Fokusu STline 1.5EB, ale pak řadil jak vzteklej :D Takže ten osmistupeń by mi asi nevadil.

Každopádně Astra bude silná právě s MT a 1.2T, výkonu dost a s cenou umí Opel taktéž docela čarovat :)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 09:53
Jo, tú 1,2T s manuálom vidím ako najrozumnejšiu verziu a ťahúňa predajov.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019 11:37
200 koňová 1,6 bola staršej konštrukcie a určite to neprerábali kvôli emisiám. Treba tiež brať do úvahy, že Opel sa predával.
Avatar - kari.laz
co to s ní provedli?
| 3. 10. 2019 09:29
Jen tříválce, konec na 1,5 a ještě k nejvhodnějšímu motoru jen CVT?
Opel som
| 3. 10. 2019 09:45
mal 2x vzdy kupeny ako nove auto vzdy astra a vzdy benzin a uz by som si ho nekupil. Hlavne ten druhy bol v style co sa mi este neposr...a bol som dost sklamany. Pripadalo mi to ako taka cinska skladacka. Ale boli to jazdne slusne auta a mal som ich celkom rad. Trojvalec mi nesedi, mam rad v aute minimalne 4 valce.Podla poslednych skusenosti, syn kupoval auto, Opel je automobilka, kde vam daju fakt neskutocnu zlavu oproti cennikovej cene, napr. na Insigniu vyse 20 percent. To inde pri slove zlava, predajca simuluje astmaticky zachvat.
A kde je Hybrid? To nemá smysl.
| 3. 10. 2019 09:52
Bez hybridu to podle emisních pravidel od příštího roku nemá smysl. Pokuta bude stejná, jako cena za hybrid.

Ta nová emisní pravidla platí hned od ledna 2020?
Avatar - Ham.
Re: A kde je Hybrid? To nemá smysl.
| 3. 10. 2019 11:09
Flotilové emise automobilek se budou počítat ze všech prodaných aut od 1.1.2020. A pokud se automobilka nevejde do limitu 95 g/km CO2 v průměru na jedno prodané auto, tak za každý gram navíc bude platit penále. Takže ze zde uvedených motorů se do limitu nevejdou ani s jedním. Ty pokuty vychází tak cca 50 tczk u slabých benzínů, 100 tczk u silnějších benzínů a klidně 200tczk a více u silných benalů a cca 30 tczk u slabé nafty. Je jasné, že od 1.1. všichni zvednou ceníky o zhruba tyto částky. Jediné pohony které se do limitů vejdou a snižují průměr jsou EV a PHEV. V podstatě ztratí smysl vyrábět low cost auta protože už nebudou low cost a budou velmi těžko prodejná a naopak asi pokvete trh s ojetinami.
Avatar - xxc
Re: Re: A kde je Hybrid? To nemá smysl.
| 3. 10. 2019 13:36
Tak nakoniec aj to je prispevok k ekologii, drahych aut sa preda menej :-) A ludia za to protestuju myslim kazdy piatok s tou Gretou.
Tak tomu říkám "pokrok"!
| 3. 10. 2019 09:52
Modernizace, která přináší u modelu nižší střední třídy nabídku výhradně tříválců? Tak to je fakt k zblití a tím se pro mě Astra totálně diskvalifikovala při mém výběru budoucího auta! :-( :no: :no: :no:
Avatar - 3_diamanty
Re: Tak tomu říkám "pokrok"!
| 3. 10. 2019 10:06
opel celkovo nechapem kam kraca... vcelku su uz bez buducnosti a ako prekabatene PSA to uz do buducna fakt radsej potom zvolit nejakeho citroena :yes:

inak este pred par rokmi som aj ja o opli ( ale o corse ) rozmyslal.. ale tak tunajsi predajca mi prisiel docela nezazivny a akoby som ich skor obtazoval ... takze nakoniec fajn ze opelu som dal kosom a siel inde... aj tak u mna uz skoncil.. a teraz uz ako prekabatene PSA uz skoncil u mna defakto navzdy ...
Re: Re: Tak tomu říkám "pokrok"!
| 3. 10. 2019 10:36
Prečo také radikálne rozhodnutie? Keď to zvýši kvalitu, prečo nie. Kamarát si kúpil Astru a po roku a 36!!! návštevách servisu odstúpil od zmluvy. Ja mám Peugeot 2,5 roka, naj. 115 000 km a žiadny problém.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Tak tomu říkám "pokrok"!
| 3. 10. 2019 10:51
ved proti peugeotu nic.. ak auto od PSA tak v pohode peugeot alebo citroen ale ziaden opel ten by som dnes uz nechcel ... je to moje rozhodnutie ... rovnako uz ani koncern nechcem ak budu mat vsade uz len litrove 3 valcove motory ako taku tu dostupnu/beznu motorizaciu...
Re: Re: Re: Re: Tak tomu říkám "pokrok"!t
| 3. 10. 2019 11:15
Trochu ti nerozumiem. Peugeot a citroen áno, ale Peugeot so znakom Oplu nie.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Tak tomu říkám "pokrok"!t
| 3. 10. 2019 11:38
nahodou uz tomu zacinas rozumiet :yes:
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak tomu říkám "pokrok"!t
| 3. 10. 2019 13:38
Ved to su rovnake auta, vyrabane na jednej linke :-) Len je zaujimave, ze maju roznych predajcov a dovozcov.
Re: Re: Tak tomu říkám "pokrok"!
| 3. 10. 2019 12:32
S tym citroenom opatrne. Bolo to moje dalsie auto po oploch - model C4 a bolo to o dost horsie ako opel a to som to napisal dost slusne slusne. Tiez mi jazdne sedel, taka makka kacica bol to 1,6 diesel 115k a nevydrzal ani Oplovskych 100 000km. Brutal smejd, len v dobe ked som ho kupoval akosi v tej cene neboli auta, pacil sa mi, tak som ho vzal, lebo v teste Rasta Chvalu mu tento udelil slusnu chvalu. A pri testovacej jazde, kde som hladel na pekne kolena tamojsej blond predavacky ma presvedcila, ze reci o francuzskej kvelite sa nezakladaju na pravde. To bolo druhykrat, co som kupil auto u mladej peknej blondynky - asi som nepoucitelny.
Re: Re: Re: Tak tomu říkám "pokrok"!
| 3. 10. 2019 12:44
A sakra, mám C4 druhé generace, sice benzín 1.6 ale na tachometru 98 600 Km , mám očekávat , že se to každou chvíli rozpadne? :D :D :D
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Tak tomu říkám "pokrok"!
| 3. 10. 2019 12:48
tak ono rasto vychvali kazde auto.. ma to nejak uz v sebe ;-) ... mam rad jeho testy ale niektore vozy si treba asi fakt skusit sam co ti sadne ... rasto je navyse uz tolkymi autami ktore mal pod rukami tak "zdeformovany" ze sa mu musi sediet uz vsade dobre ... hadam keby sa posadil aj do trabantu tak vychvali jeho lahku kasnu a sikovne molitanove sedacky a perfektny vyhlad z vozu...

zle auta uz nie su len dobre ... ale aj napriek tomu stale je dost aj takych ktore su lepsie ako len tie ktore oznacime za dobre ... mne osobne PSA nevonia .. ani opel ci europsky ford ( americky uz mozem ) .. ale je to len moj pohlad... moj nazor.. moje peniaze ... a inak toto kazdy to mame inak takze v pohode.. ja tiez nikomu nenutim hyundia... ani seat alebo vw ... a aj preto je fajn ze na trhu je stale tolko znaciek aby si kazdy nasiel to co sa mu pozdava
Re: Re: Re: Re: Tak tomu říkám "pokrok"!
| 3. 10. 2019 13:16
Určite nie. Aj ja mám 1,6 benzín. Neboj
Avatar - 3_diamanty
vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:03
mamma mia :-( ... aneb... o dalsi dovod ist k ceedu i30 corolle mazde 3 civicu a pod.. tie mnohe europske znacky sa dnes nakoniec porazia uz aj same ... :-(
Avatar - Ozzman
Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:08
A proč ti to vadí ? Když si to ani nevyzkoušel ?

Já jsem měl tu "čest" se s moderními třívalci projet už několikrát a v autě C segmentu by mi za rozumné peníze rozhodně nevadil. V kombi už bych možná váhal, ale pro hatchback, jakým je třeba Astra ? Motor co má 130k? Proč ne ?

Jezdil jsem jak 1.0TSI, 1.0TGDi, 1.0EB, 1.5EB R3, BMW 1.5R3 a fakt nemohu říct, že by to byly pro takto velká auta nedostatečné motorizace, vždy bych jim dal přednost před obstarožní čtyřválcovou atmosférou podobného výkonu.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:13
3 valce su vsetko odspodu mrtve... max kroutak az kdesi az od 2000 .. blud toto ... vsetko je podriadene spotrebe na papieri ale inak ked uz turbmotor tak nech to ma ten ktorutak aspon od 1500 uz... tu treba 4 valce ... mna pri 2000ot uz tlaci do sedaciek a auto ma tah.. tu? tu budes pridavat do prazdna
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:16
Jaro nevím, ale když jsem naposledy jezdil s 1.5 EB , tak až na prodlevu HDM to letělo do otáček jako splašené :D Fakt se jdi projet.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:18
ok.. ale ja radsej nadalej 4 valce ak je moznost.. prave preto do buducna asi budem uz musiet ist inde pretoze dnes 4 valcove nejake koncernove auto uz v rozumnej cene ani nemas.. vsade nacpali tu bombovu 1.0ku 3 valec ktora odpsodu ani nejede a ked chces 4 valcovu scalu razom si na cene o level lepsej corolly .. tymto koncern u mna dobuducna v podstate uz skoncil..uz teraz fakt nevidim dovod preco neist inde...

clio este prekvapi s tou 1,33T aj duster ci megane... este sa koncern dosmeje ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:26
Jenže ta 1.0TSi není špatná, možná to není sportovní motor, ale prostě jede :D Proč ti to tak vadí ? Zvuk to taky nemá už jako HTP, tak proč ?


1.33TCe je super motor, ten je na Renaultu to nejlepší, ale v Cliu bude jen s EDC, na to jsem zvědav. Možná Cliu postačí i litrové TCE 100k
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 15:25
K motorom: Minule som skúšal 1,0 T 85 kW v Scale... A zdalo sa mi, že motor nejako "nejede" - kým sa pozberá z nízkych otáčok, tak to je lenivé, odozva na plyn :no: . Potom som sadol do môjho auta (s 2,0 Sky G120) a ono ten 2,0 litrový / 4 valec ide úplne ináč. Pritom výkon / krútiaci moment cca rovnaké.
Aby som len nekritizoval - tá 1,0 T mala najazdených cca 500 km (=dosť málo), celkom pekne sa vytáčala (od určitých otáčok)... Možno mala byť trasa na posúdenie dlhšia a možno som na tom jazdil štýlom ako na mojom aute. Ideálne by bolo, keby si majiteľ 1,0T vyskúšal moje auto, čo by povedal = pohľad z druhej strany.
V práci máme služobné auto s 1,2T (cca 75 kW) od koncernu a podľa mňa je to v nízkych otáčkach slabé, pri bežnej jazde v pohode. Moderná 1,0 T, ktorú som spomínal je asi ešte emisne priškrtenejšia.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:30
Scala 1.5TSI 110kW Ambition je za 430t, Corolla začíná s 1.2T na 490t, resp. Prime je v akci za 475t... to je ok, ne?
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:34
lenze u nas najlacnejsia scala 1,5TSI vo vybave ambition zacina v cenniku na 18 tisic eur.... skus kuk ;-) .. a 1,2T corolla je od nejakych 16 .. takze u nas je to kusok opacne no .. proste skoda u nas podrazela posledne roky neskutocne.. uz ked som kupoval polo tak bolo lacnejsie ako porovnatelna fabia s rovnakym motorom na rovnakom podvozku pri podobnej vybave

to ked ma dat clovek 18 za scalu tak to uz rovno dat 20 za eclipse cross alebo S-cross 1,4T ( ten je za 20 uz rovno aj v 4kolke ) a si razom o level zase inde ...

ja sa priznam ze tym cenam skody uz prestavam rozumiet za co vlastne tam cvakas ... motor? vybava? ked konkurencai ponuka neraz uz viac aj motoricky aj vybavou a to za podobny peniaz ak nie vyhodnejsi
Avatar - Emel
Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:17
To se podle mě pleteš. Neznám žádný důvod, proč by tříválec stejného objemu měl být odspodu horší než čtyřválec.
Pokud jsou dnešní 1.0TSI odspodu horší, než předchozí 1.2TSI, tak za tím je podle mě a) menší objem a b) emisní normy.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:19
jasne ze aj objem hraje rolu ... liter je vzdy menej ako 1,2 alebo 1,5 litra...
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:24
Neni horší, než 1.2TSI (mam srovnání jen s 77kw verzí EA111). Ani jeden motor neni točivý, já jsem rozdíl skoro nepozoroval, oba motory mají dieslový charakter, takže na běžnou jízdu cítíš pořád výkon pod plynem a jezdí se s nimi příjemě. Motoru, který jsem jel a kterému se opravdu moc nechtělo byl akorát 1.0TGDi, naopak Ecoboost do otáčel letí lépe, než kdejaká stará atmoféra, kterým Topper žehná ;)
Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:36
sám máš pekáč s motorom mini objemu a chujovým 5st manuálom s veľkými preskokmi a obtieraš si hubu o motory čo sú o 2 deci menšie :-[] Nezabudni sa ešte odbaviť nad atmosferickým korejcom :-[]
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:39
ale ma 4 valce ten pekac ;-) ... mne moje auto vyhovuje... dodnes by som 6tku nevyuzil... kde? akoze cim viac prevodov tym lepsie auto? lenze takto to nefunguje ;-) ... ale inak dik za tvoj fundovany nazor.... dobre vediet kto aky ma a co chce povedat ... a zapamatat si to do buducna.. a ja nezabudam .. tak fajn ... este raz dik :yes:
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 10:55
Na dálnici je třeba ta šestka fajn, jezdil jsem docela dost s 77kw TSI 6st a tam se hodila.

Jinak... nevím proč to tak zarytě odmítáš, stejně jako si zarytě odmítal turbomotor... vsadím se, že pokud budeš kupovat auto podobné třídy, na 90 % si vezmeš tříválec a budeš spokojený a po starém TSI už ani neštěkneš :D A ty víš, že jsem ti tohle tvrdil před pár lety o tvém TSI a měl jsem pravdu, stejně, jako ji mám teď ;)
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 11:00
samozrejme kvoli spotrebe na dialnici pride 6tka vhod ale nastastie ja by som to aj tak nevyuzil... nejazdim nejak casto dialnicnym tempom ... ani na nejake velke vzdialenosti.. navyse 5tka je sprevodovana pekne.. ani pri 130 auto nijak nehuci a netrapi sa... da sa s tym ist uplne v pohode aj po dialnici... ale ako vravim .. ja takto casto ani nechodim taketo trasy ani nejake vacsie vzdialenosti pravidelne ..

urcite uz cestou do nemecka by sa mi 6tka bodla alebo rovnao aj nejaky passat ze jo...... ale na behanie tu po okoli kde jazdim mi ju fakt netreba...
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 11:08
To přeci neni po počtu stupńu, ale o zpřevodování, jsou auta, kde je i šestka k ničemu, nebo naopak zase auta, kde to bez ní nejde. Teď jsem výše psal o služební Oktavii, kde musíš motor točit a šestku při 130 na dálnici zařadíš a nemá sílu, kdežto u starší verze tohoto motoru jsi ze 130ti mohl krásně akcelerovat a auto bylo v optimálních otáčkách.

Prostě a jednoduše, neodsuzuj, dokud se nesvezeš... tříválec umí být hodně zajímavý a v autě C segmentu dostatečnou motorizací, snad mi nechceš říct, že by třeba ty 1.5 od BMW či od Fordu byly horší, než 1.2TSI :D
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 11:10
ved prave lenze vysvetli to niekomu kto ma pocit ze cim viac stupnov tym lepsie auto ... asi sa opakujem ale vzdy je lepsi 5st manual dobre sprevodovany ako nejaky 6stupnovany sprevodovany vyslovene blbo lebo lebo spotreba a bla bla ...... ja s manualom ako mam naskladany som spokony ... tu nemozem povedat pol slova.... vsetko fajn... a je dobre odstupnovany... a nestrati sa ani pri dialnicnom tempe ... takze tu a tam nejaka dialnica a rychlostka ziaden problem absolutne ... samozrejme na denno denne jazdenie xy km po dialniciach si clovek uz nekupi male auto s 5M ... tu to chce uz nieco vacsie a so 6tkou... passat a pod.. ale tak to uz kazdy musi vediet kde a na co auto pouziva a ako casto ... ja som spokojny

ja trojvalec nechcem.... a skusat ani nebudem to nemam kde ani s cim

PS: dnes rano som prekrocil 22 400 km :-[] ... pomaly ale predsa mi to pribuda ... vyzera to na tych 25 tisic po 3 rokoch ( uvidime v polke januara ) ... takze zatial pohoda... motor drzi... nic sa nerozpadava .. tak hadam to tak bude aj nadalej :-[]
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 11:23
Kdyby si s tím měl jezdít po dalnici déle, bude ti šestka chybět a o tom to je. Nejezdil jsem s tím, netuším, jak je to poskládáno,
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 11:32
jasne ved o tom pisem.. robit pravidelne alebo castejsie uz aspon 20-30km po dialnici tak by to chybalo... uz len kvoli spotrebe .. :yes:

pozri mam 22 400km za 2 roky a necelych 9 mesaicov... co myslis kolko km z toho som presiel 120-130tkou? .... mozno tak 3 percenta aj to asi je vela.. takze ja to fakt nevyuzijem... ale mozeme dokokola o tom pisat este ak chces .. celkom zaujimave vlakno toto :D
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 13:51
Podla mna 5 stupnov staci, ked su vhodne poskladane :-) Tiez velmi nemam rad 6 stupnove manualy.
Aisin dokaze poskladat 8 stunovu prevodovku, kde ma pri vacsej rychlosti sem tam miklo este preradit manualne, ze uz sa mi zdali vysoke otacky (a to tam bola osmicka).
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 15:24
Tak na 6 st sa dá jazdiť aj po okreskach, nie? 80-90 by mohli zvládnuť aj tie maloobjemové motory ktoré by som radšej videl v motorke ako v aute.
V novom Focuse sú myslím iba R3 benzínové motory, a to nebolo fakt poznať koľko to má valcov.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valc
| 3. 10. 2019 17:26
Fokus potvrzuji, mám zkušenost s R4 1.6EB, 1.5Eb i R3 1.5EB
Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 11:38
5tka a 6tka majú pri 1,2 tsi na diaľnici podobné otáčky, 6 st má menšie preskoky medzi kvaltmi. Typický príklad, leto, zapnutá klíma a pri 20 km/h zaradíš dvojku a očami tlačíš ručičku tachmetra aby sa dogúlala k 40tke. To isté platí aj o súčasnom 1.0 kde r zásadný rozdiel v použiteľnosti robí práve prevodovka
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 11:40
no vidis.. takze ta 6tka by mi ani na dalnici asi moc nepomohla ... mne to sprevodovanie 5st manualu vyhovuje... auto je zive vdaka turbu takze aj tak radit velmi moc netreba .. samozrejme podtacat to zase nepodtacam... to je to najhorsie pri turbe co by clovek robil... ale tak zeby som zase potreboval kvadlat 6tku tu co jazdim po okoli to fakt mi nechyba ... to auto ma pre mna ine nedostatky ( tu a tam uz co to nachadzam ) .. ale prevodovka to fakt nie je... ta mu nijak neubera na schopnostiach . motoricky je fakt sikovne a zive... co prave u maleho auta ocenujem najviac ... viac ako co najvacsie displeje alebo 2 farebne kasne a podobne pre mna zbytocnosti
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019 12:12
Zajímalo by mě, jestli jsi s nějakým R3 turbem jel, ideálně víckrát. Jel jsem PSA 1.2 turbo v 5008, přišlo mi to směšné, ale ono to fungovalo. Jako jo, předjíždění byl adrenalin a žralo to, ale na MPV ok, i z nízkých otáček se sbíralo. S 1.0 TSI jsem najel tisíce km a za 1.5 bych si asi nepřiplatil ani ve Scale.
4 válce
| 3. 10. 2019 12:18
Tak koukám, že nám těch 4 válců v této třídě a v trochu slušné výbavě pod půl mega už moc nezbývá :-(
Ceed a i30 1.4T-GDI, Scala 1.5TSI (ale tam je jen v úplně nejnižší osekané výbavě) a co dál?
Avatar - 3_diamanty
Re: 4 válce
| 3. 10. 2019 12:36
okrem ceedu mas tu 1,4tgdi aj v i30 ( aj fastbacku ) .... potom je tu 1,2T v corolle.. 1,5 Turbo v civicu... mazda 3 ma tiez 4 valce akurat ze uz tam nie je turbo..... 4 valce mas s tym 1,5TSI okrem scaly este aj v octavke golfe a leone .... stvorvalcova oturbena 1,33T je zase v megane ... takze vcelku este stale dost hatchov nizsej strednej tie 4 valce ma....akurat ze dnes uz ten najdostuopnejsi stvorvalec v golfe ( cize 1,5tsi ) je podstatne drahsi ako kedysi najdostupnejsi 4 valec 1,2tsi ... proste to uz aj cenou a vykonom zazdili tie niektore 4 valce pre vacsinu zakaznikov ... cize aj ked ich v ponuke mas tak za dane ceny uz niektore 4 valcove turba ozaj nekupis lebo na ne nebudes mat .. a su uz cenou postavene nad bezny priemerny cenovy limit zakaznika v tejto triede .... a tak chces ci nechces siahnes ako zakaznik aj tak uz po nejakom zakladnejsom trojvalci ... dobra finta.. klasicky otloukanek chudak zakaznik ( ved nech len debil pekne cvaka ) to nakoniec vzdy vyhra jak stale... :-( .. ale ta 1,2T v corolle nevyzera zle.. stale vcelku dostupny a postacujuci motor .. a aj to 1,33T v meganevyzera na sikovny "mega(ne)tah" :yes:
Avatar - Emel
Re: 4 válce
| 3. 10. 2019 13:25
Scala je v Ambition za 430, za 485 už je Style.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku