Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Opel Astra přichází na český trh. Kolik dáte za nové tříválcové motory?

David Bureš David Bureš 3. 10. 2019 • 04:26
13
89
Zobrazit náhledy (13)
Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra

Astra v rámci faceliftu přezbrojila na nové pohonné ústrojí. Všechny nabízené motory jsou tříválcové a nepocházejí od Francouzů.

Opel Astra přijíždí na český trh v modernizovaném balení. Zvenku vypadá možná skoro stejně jako dosud, v útrobách ale najdeme zcela nové motory. Díky zveřejněnému ceníku víme, že se základní cena i po faceliftu vejde pod čtyřsettisícovou hranici.

Modernizovanou Astru v základu pořídíte za 399.990 korun. Cena se přitom vztahuje na pětidveřový hatchchback poháněný novým benzinovým tříválcem 1.2 Turbo naladěným na 81 kW a spárovaným s šestistupňovým manuálem. Za kombi Astra Sports Tourer se připlácí 30.000 korun.

Astra je tak v základu sice o něco dražší než před faceliftem, zato má však výkonnější základní motor. Standardem byl doposud tříválec 1.0 Turbo s 66 kW a pětistupňovým manuálem, nabízený za 397.990 korun.

V rámci faceliftu Opel navíc zjednodušil ceník Astry. K dispozici jsou nově jen dva stupně výbavy (Astra a Elegance), přičemž ve standardu má vůz šest airbagů, manuální klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, bluetooth, palubní počítač, tempomat nebo multifunkční volant. Dále ve standardu nechybí ani elektrické stahování předních i zadních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, ambientní osvětlení nebo dálkové ovládaní centrálního zamykání.

Tříválec o objemu 1,2 litru je na českém trhu dostupný ještě ve verzi s 96 kW, benzinovým vrcholem je jiný tříválec, 1.4 Turbo se 107 kW. Ten ale pořídíte až ve druhém stupni Elegance, a to výhradně s převodovkou CVT. Turbodiesely zastupuje také nový motor 1.5 CDTI, ve verzích se 77 a 90 kW, který je též překvapivě tříválcový!

Druhý stupeň přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, diodové světlomety, elektrickou parkovací brzdu, varování před vybočením z jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor, ergonomické sedadlo řidiče, čalounění kombinující látku s kůží nebo kola z lehkých slitin.

Výbavu lze dále rozšířit pomocí několika nabízených paketů. Zimní sada 1 za 14.000 Kč pro oba stupně výbavy nabízí vyhřívání předních sedadel a volantu, který je potažený kůží. Navi 1 za 18.600 korun zase přidá navigaci, zadní parkovací kameru a přední mlhovky.

Nově nabízené motory pochází z vlastního vývoje Opelu, nejde tak o jednotky Skupiny PSA, jak by se třeba s ohledem na objem a výkonové verze benzinové jedna dvojky mohlo zdát. Astra je totiž postavena ještě na základech vyvinutých za dob General Motors, a tak by zástavba jednotek PSA do této platformy byla příliš nákladná. Opel tak alespoň v jednom modelu využil motory, které zřejmě vyvíjel také pro Corsu – ta ale nakonec narychlo přezbrojila na techniku Skupiny PSA, aby nový vlastník Opelu nemusel za ni platit licenční poplatky General Motors. I tak nebudou v Astře příliš dlouho, nová generace je plánována už pro rok 2021. A ta již použije francouzské útroby.  

Modernizovaný Opel Astra – předběžná základní technická data nabízených motorů
Motor 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.4 Turbo 1.5 CDTI 1.5 CDTI 1.5 CDTI
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 81/4500 96/5500 107/5500 77/3250 90/3500 90/3500
Točivý moment [N.m/min]  195/2000-3500 225/2000-3500 236/1500-3500 260/1500-2500 300/1750-2500 285/1500-2750
Převodovka 6M 6M CVT 6M 6M 9A
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 5,2 5,2 5,7 4,4 4,4 4,9
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] 4,4 4,4 4,7 3,6 3,6 4,2
Cena Astra [Kč]  399.990 426.990 - 485.990 505.990 -
Cena Elegance [Kč]  475.990 501.990 582.990 560.990 580.990 632.990

Související články

Témata
Avatar - Ozzman
3. 10. 2019 17:26
Re: vsade 3 valce
Fokus potvrzuji, mám zkušenost s R4 1.6EB, 1.5Eb i R3 1.5EB
Avatar - woody-alien
3. 10. 2019 17:10
Re: Henry Ford by sa potešil
Já jsem ten poslední, co by nerozuměl tvým výtkám. Motor je srdce a pro ten náš "klubík" základ auta. Jenže ta nedávná moje tour po kompaktech zakončená nákupem supermini :-) mi ukázala krutou realitu, která má dva důležité aspekty.

Za prvé - zákazníkům hodně často stačí málo. Klidně uškrcená atmosféra. Auto je každopádně nový, s dlouhou zárukou, hustota provozu vede k rezignaci a vůbec, oni už nejsou žádní závodníci...a když jim pak prodejce předvede litrový turbo,tak pokud se mezitím nenechali vyděsit řečmi Pepy Vomáčky u čepovanýho Březňáka, jsou s tím na výsost spokojeni.

A za druhé - některé z těch tříválcových chcípáčků jsou natolik povedené, že bych je klidně vzal i já. Speciálně s Focusem 1.0 92 kW bych absolutně neměl problém. Zatím netuším, jak bude tahle oplácká 1.2 jezdit, ale klidně by se mohlo stát, že na tom v těch spodních vodách bude Astra líp než bývala.
Avatar - palix
3. 10. 2019 15:25
Re: vsade 3 valce
K motorom: Minule som skúšal 1,0 T 85 kW v Scale... A zdalo sa mi, že motor nejako "nejede" - kým sa pozberá z nízkych otáčok, tak to je lenivé, odozva na plyn :no: . Potom som sadol do môjho auta (s 2,0 Sky G120) a ono ten 2,0 litrový / 4 valec ide úplne ináč. Pritom výkon / krútiaci moment cca rovnaké.
Aby som len nekritizoval - tá 1,0 T mala najazdených cca 500 km (=dosť málo), celkom pekne sa vytáčala (od určitých otáčok)... Možno mala byť trasa na posúdenie dlhšia a možno som na tom jazdil štýlom ako na mojom aute. Ideálne by bolo, keby si majiteľ 1,0T vyskúšal moje auto, čo by povedal = pohľad z druhej strany.
V práci máme služobné auto s 1,2T (cca 75 kW) od koncernu a podľa mňa je to v nízkych otáčkach slabé, pri bežnej jazde v pohode. Moderná 1,0 T, ktorú som spomínal je asi ešte emisne priškrtenejšia.
Avatar - speedfred
3. 10. 2019 15:24
Re: vsade 3 valce
Tak na 6 st sa dá jazdiť aj po okreskach, nie? 80-90 by mohli zvládnuť aj tie maloobjemové motory ktoré by som radšej videl v motorke ako v aute.
V novom Focuse sú myslím iba R3 benzínové motory, a to nebolo fakt poznať koľko to má valcov.
3. 10. 2019 14:56
Re: Henry Ford by sa potešil
Fleet je sam o sebe, ale ak si pozries cenu Octy s 2.0 tdi, tak tam moze Opel rovno ponukat Insigniu.
Astra je skor alternativou toho Rapida resp. Scaly a tam je to s dieslom este vacsia mizeria :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku