Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Opel Astra přichází na český trh. Kolik dáte za nové tříválcové motory?

David Bureš David Bureš 3. 10. 2019
13
89
Zobrazit náhledy (13)
Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra

Astra v rámci faceliftu přezbrojila na nové pohonné ústrojí. Všechny nabízené motory jsou tříválcové a nepocházejí od Francouzů.

Opel Astra přijíždí na český trh v modernizovaném balení. Zvenku vypadá možná skoro stejně jako dosud, v útrobách ale najdeme zcela nové motory. Díky zveřejněnému ceníku víme, že se základní cena i po faceliftu vejde pod čtyřsettisícovou hranici.

Modernizovanou Astru v základu pořídíte za 399.990 korun. Cena se přitom vztahuje na pětidveřový hatchchback poháněný novým benzinovým tříválcem 1.2 Turbo naladěným na 81 kW a spárovaným s šestistupňovým manuálem. Za kombi Astra Sports Tourer se připlácí 30.000 korun.

Astra je tak v základu sice o něco dražší než před faceliftem, zato má však výkonnější základní motor. Standardem byl doposud tříválec 1.0 Turbo s 66 kW a pětistupňovým manuálem, nabízený za 397.990 korun.

V rámci faceliftu Opel navíc zjednodušil ceník Astry. K dispozici jsou nově jen dva stupně výbavy (Astra a Elegance), přičemž ve standardu má vůz šest airbagů, manuální klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, bluetooth, palubní počítač, tempomat nebo multifunkční volant. Dále ve standardu nechybí ani elektrické stahování předních i zadních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, ambientní osvětlení nebo dálkové ovládaní centrálního zamykání.

Tříválec o objemu 1,2 litru je na českém trhu dostupný ještě ve verzi s 96 kW, benzinovým vrcholem je jiný tříválec, 1.4 Turbo se 107 kW. Ten ale pořídíte až ve druhém stupni Elegance, a to výhradně s převodovkou CVT. Turbodiesely zastupuje také nový motor 1.5 CDTI, ve verzích se 77 a 90 kW, který je též překvapivě tříválcový!

Druhý stupeň přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, diodové světlomety, elektrickou parkovací brzdu, varování před vybočením z jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor, ergonomické sedadlo řidiče, čalounění kombinující látku s kůží nebo kola z lehkých slitin.

Výbavu lze dále rozšířit pomocí několika nabízených paketů. Zimní sada 1 za 14.000 Kč pro oba stupně výbavy nabízí vyhřívání předních sedadel a volantu, který je potažený kůží. Navi 1 za 18.600 korun zase přidá navigaci, zadní parkovací kameru a přední mlhovky.

Nově nabízené motory pochází z vlastního vývoje Opelu, nejde tak o jednotky Skupiny PSA, jak by se třeba s ohledem na objem a výkonové verze benzinové jedna dvojky mohlo zdát. Astra je totiž postavena ještě na základech vyvinutých za dob General Motors, a tak by zástavba jednotek PSA do této platformy byla příliš nákladná. Opel tak alespoň v jednom modelu využil motory, které zřejmě vyvíjel také pro Corsu – ta ale nakonec narychlo přezbrojila na techniku Skupiny PSA, aby nový vlastník Opelu nemusel za ni platit licenční poplatky General Motors. I tak nebudou v Astře příliš dlouho, nová generace je plánována už pro rok 2021. A ta již použije francouzské útroby.  

Modernizovaný Opel Astra – předběžná základní technická data nabízených motorů
Motor 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.4 Turbo 1.5 CDTI 1.5 CDTI 1.5 CDTI
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 81/4500 96/5500 107/5500 77/3250 90/3500 90/3500
Točivý moment [N.m/min]  195/2000-3500 225/2000-3500 236/1500-3500 260/1500-2500 300/1750-2500 285/1500-2750
Převodovka 6M 6M CVT 6M 6M 9A
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 5,2 5,2 5,7 4,4 4,4 4,9
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] 4,4 4,4 4,7 3,6 3,6 4,2
Cena Astra [Kč]  399.990 426.990 - 485.990 505.990 -
Cena Elegance [Kč]  475.990 501.990 582.990 560.990 580.990 632.990

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valc
| 3. 10. 2019
Fokus potvrzuji, mám zkušenost s R4 1.6EB, 1.5Eb i R3 1.5EB
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019
Já jsem ten poslední, co by nerozuměl tvým výtkám. Motor je srdce a pro ten náš "klubík" základ auta. Jenže ta nedávná moje tour po kompaktech zakončená nákupem supermini :-) mi ukázala krutou realitu, která má dva důležité aspekty.

Za prvé - zákazníkům hodně často stačí málo. Klidně uškrcená atmosféra. Auto je každopádně nový, s dlouhou zárukou, hustota provozu vede k rezignaci a vůbec, oni už nejsou žádní závodníci...a když jim pak prodejce předvede litrový turbo,tak pokud se mezitím nenechali vyděsit řečmi Pepy Vomáčky u čepovanýho Březňáka, jsou s tím na výsost spokojeni.

A za druhé - některé z těch tříválcových chcípáčků jsou natolik povedené, že bych je klidně vzal i já. Speciálně s Focusem 1.0 92 kW bych absolutně neměl problém. Zatím netuším, jak bude tahle oplácká 1.2 jezdit, ale klidně by se mohlo stát, že na tom v těch spodních vodách bude Astra líp než bývala.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019
K motorom: Minule som skúšal 1,0 T 85 kW v Scale... A zdalo sa mi, že motor nejako "nejede" - kým sa pozberá z nízkych otáčok, tak to je lenivé, odozva na plyn :no: . Potom som sadol do môjho auta (s 2,0 Sky G120) a ono ten 2,0 litrový / 4 valec ide úplne ináč. Pritom výkon / krútiaci moment cca rovnaké.
Aby som len nekritizoval - tá 1,0 T mala najazdených cca 500 km (=dosť málo), celkom pekne sa vytáčala (od určitých otáčok)... Možno mala byť trasa na posúdenie dlhšia a možno som na tom jazdil štýlom ako na mojom aute. Ideálne by bolo, keby si majiteľ 1,0T vyskúšal moje auto, čo by povedal = pohľad z druhej strany.
V práci máme služobné auto s 1,2T (cca 75 kW) od koncernu a podľa mňa je to v nízkych otáčkach slabé, pri bežnej jazde v pohode. Moderná 1,0 T, ktorú som spomínal je asi ešte emisne priškrtenejšia.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vsade 3 valce
| 3. 10. 2019
Tak na 6 st sa dá jazdiť aj po okreskach, nie? 80-90 by mohli zvládnuť aj tie maloobjemové motory ktoré by som radšej videl v motorke ako v aute.
V novom Focuse sú myslím iba R3 benzínové motory, a to nebolo fakt poznať koľko to má valcov.
Re: Re: Re: Re: Re: Henry Ford by sa potešil
| 3. 10. 2019
Fleet je sam o sebe, ale ak si pozries cenu Octy s 2.0 tdi, tak tam moze Opel rovno ponukat Insigniu.
Astra je skor alternativou toho Rapida resp. Scaly a tam je to s dieslom este vacsia mizeria :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku