Modernizovaný Opel Astra přichází na český trh. Kolik dáte za nové tříválcové motory?
Astra v rámci faceliftu přezbrojila na nové pohonné ústrojí. Všechny nabízené motory jsou tříválcové a nepocházejí od Francouzů.
Opel Astra přijíždí na český trh v modernizovaném balení. Zvenku vypadá možná skoro stejně jako dosud, v útrobách ale najdeme zcela nové motory. Díky zveřejněnému ceníku víme, že se základní cena i po faceliftu vejde pod čtyřsettisícovou hranici.
Modernizovanou Astru v základu pořídíte za 399.990 korun. Cena se přitom vztahuje na pětidveřový hatchchback poháněný novým benzinovým tříválcem 1.2 Turbo naladěným na 81 kW a spárovaným s šestistupňovým manuálem. Za kombi Astra Sports Tourer se připlácí 30.000 korun.
Astra je tak v základu sice o něco dražší než před faceliftem, zato má však výkonnější základní motor. Standardem byl doposud tříválec 1.0 Turbo s 66 kW a pětistupňovým manuálem, nabízený za 397.990 korun.
V rámci faceliftu Opel navíc zjednodušil ceník Astry. K dispozici jsou nově jen dva stupně výbavy (Astra a Elegance), přičemž ve standardu má vůz šest airbagů, manuální klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, bluetooth, palubní počítač, tempomat nebo multifunkční volant. Dále ve standardu nechybí ani elektrické stahování předních i zadních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, ambientní osvětlení nebo dálkové ovládaní centrálního zamykání.
Tříválec o objemu 1,2 litru je na českém trhu dostupný ještě ve verzi s 96 kW, benzinovým vrcholem je jiný tříválec, 1.4 Turbo se 107 kW. Ten ale pořídíte až ve druhém stupni Elegance, a to výhradně s převodovkou CVT. Turbodiesely zastupuje také nový motor 1.5 CDTI, ve verzích se 77 a 90 kW, který je též překvapivě tříválcový!
Druhý stupeň přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, diodové světlomety, elektrickou parkovací brzdu, varování před vybočením z jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor, ergonomické sedadlo řidiče, čalounění kombinující látku s kůží nebo kola z lehkých slitin.
Výbavu lze dále rozšířit pomocí několika nabízených paketů. Zimní sada 1 za 14.000 Kč pro oba stupně výbavy nabízí vyhřívání předních sedadel a volantu, který je potažený kůží. Navi 1 za 18.600 korun zase přidá navigaci, zadní parkovací kameru a přední mlhovky.
Nově nabízené motory pochází z vlastního vývoje Opelu, nejde tak o jednotky Skupiny PSA, jak by se třeba s ohledem na objem a výkonové verze benzinové jedna dvojky mohlo zdát. Astra je totiž postavena ještě na základech vyvinutých za dob General Motors, a tak by zástavba jednotek PSA do této platformy byla příliš nákladná. Opel tak alespoň v jednom modelu využil motory, které zřejmě vyvíjel také pro Corsu – ta ale nakonec narychlo přezbrojila na techniku Skupiny PSA, aby nový vlastník Opelu nemusel za ni platit licenční poplatky General Motors. I tak nebudou v Astře příliš dlouho, nová generace je plánována už pro rok 2021. A ta již použije francouzské útroby.
Modernizovaný Opel Astra – předběžná základní technická data nabízených motorů | ||||||
Motor | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.4 Turbo | 1.5 CDTI | 1.5 CDTI | 1.5 CDTI |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min] | 81/4500 | 96/5500 | 107/5500 | 77/3250 | 90/3500 | 90/3500 |
Točivý moment [N.m/min] | 195/2000-3500 | 225/2000-3500 | 236/1500-3500 | 260/1500-2500 | 300/1750-2500 | 285/1500-2750 |
Převodovka | 6M | 6M | CVT | 6M | 6M | 9A |
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] | 5,2 | 5,2 | 5,7 | 4,4 | 4,4 | 4,9 |
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] | 4,4 | 4,4 | 4,7 | 3,6 | 3,6 | 4,2 |
Cena Astra [Kč] | 399.990 | 426.990 | - | 485.990 | 505.990 | - |
Cena Elegance [Kč] | 475.990 | 501.990 | 582.990 | 560.990 | 580.990 | 632.990 |