Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
13 Fotogalerie

Modernizovaný Opel Astra přichází na český trh. Kolik dáte za nové tříválcové motory?

Astra v rámci faceliftu přezbrojila na nové pohonné ústrojí. Všechny nabízené motory jsou tříválcové a nepocházejí od Francouzů.

Opel Astra přijíždí na český trh v modernizovaném balení. Zvenku vypadá možná skoro stejně jako dosud, v útrobách ale najdeme zcela nové motory. Díky zveřejněnému ceníku víme, že se základní cena i po faceliftu vejde pod čtyřsettisícovou hranici.

Modernizovanou Astru v základu pořídíte za 399.990 korun. Cena se přitom vztahuje na pětidveřový hatchchback poháněný novým benzinovým tříválcem 1.2 Turbo naladěným na 81 kW a spárovaným s šestistupňovým manuálem. Za kombi Astra Sports Tourer se připlácí 30.000 korun.

Astra je tak v základu sice o něco dražší než před faceliftem, zato má však výkonnější základní motor. Standardem byl doposud tříválec 1.0 Turbo s 66 kW a pětistupňovým manuálem, nabízený za 397.990 korun.

V rámci faceliftu Opel navíc zjednodušil ceník Astry. K dispozici jsou nově jen dva stupně výbavy (Astra a Elegance), přičemž ve standardu má vůz šest airbagů, manuální klimatizaci, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, bluetooth, palubní počítač, tempomat nebo multifunkční volant. Dále ve standardu nechybí ani elektrické stahování předních i zadních oken, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, ambientní osvětlení nebo dálkové ovládaní centrálního zamykání.

Tříválec o objemu 1,2 litru je na českém trhu dostupný ještě ve verzi s 96 kW, benzinovým vrcholem je jiný tříválec, 1.4 Turbo se 107 kW. Ten ale pořídíte až ve druhém stupni Elegance, a to výhradně s převodovkou CVT. Turbodiesely zastupuje také nový motor 1.5 CDTI, ve verzích se 77 a 90 kW, který je též překvapivě tříválcový!

Druhý stupeň přidává automatickou dvouzónovou klimatizaci, diodové světlomety, elektrickou parkovací brzdu, varování před vybočením z jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor, ergonomické sedadlo řidiče, čalounění kombinující látku s kůží nebo kola z lehkých slitin.

Výbavu lze dále rozšířit pomocí několika nabízených paketů. Zimní sada 1 za 14.000 Kč pro oba stupně výbavy nabízí vyhřívání předních sedadel a volantu, který je potažený kůží. Navi 1 za 18.600 korun zase přidá navigaci, zadní parkovací kameru a přední mlhovky.

Nově nabízené motory pochází z vlastního vývoje Opelu, nejde tak o jednotky Skupiny PSA, jak by se třeba s ohledem na objem a výkonové verze benzinové jedna dvojky mohlo zdát. Astra je totiž postavena ještě na základech vyvinutých za dob General Motors, a tak by zástavba jednotek PSA do této platformy byla příliš nákladná. Opel tak alespoň v jednom modelu využil motory, které zřejmě vyvíjel také pro Corsu – ta ale nakonec narychlo přezbrojila na techniku Skupiny PSA, aby nový vlastník Opelu nemusel za ni platit licenční poplatky General Motors. I tak nebudou v Astře příliš dlouho, nová generace je plánována už pro rok 2021. A ta již použije francouzské útroby.  

Modernizovaný Opel Astra – předběžná základní technická data nabízených motorů
Motor1.2 Turbo1.2 Turbo1.4 Turbo1.5 CDTI1.5 CDTI1.5 CDTI
Válce/ventily3/43/43/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min]81/450096/5500107/550077/325090/350090/3500
Točivý moment [N.m/min] 195/2000-3500225/2000-3500236/1500-3500260/1500-2500300/1750-2500285/1500-2750
Převodovka6M6MCVT6M6M9A
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km]5,25,25,74,44,44,9
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km]4,44,44,73,63,64,2
Cena Astra [Kč] 399.990426.990-485.990505.990-
Cena Elegance [Kč] 475.990501.990582.990560.990580.990632.990