Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla poprvé odhaluje oficiální české ceny! Kolik dáte za nejlevnější Model 3?

S oficiálním vstupem na český trh Tesla odhaluje i oficiální české ceny. I za základní Model 3 si musíte připravit více než milion korun.
Zpět na článek
3. 10. 2019 12:08
3. 10. 2019 19:28
3. 10. 2019 11:31
3. 10. 2019 12:11
3. 10. 2019 13:30
3. 10. 2019 14:02
3. 10. 2019 14:12
3. 10. 2019 17:38
3. 10. 2019 14:14
3. 10. 2019 19:29
3. 10. 2019 11:50
3. 10. 2019 12:26
3. 10. 2019 13:06
3. 10. 2019 14:13
3. 10. 2019 14:15
3. 10. 2019 14:34
3. 10. 2019 22:06
4. 10. 2019 01:10
3. 10. 2019 13:24
3. 10. 2019 14:41
3. 10. 2019 15:00
3. 10. 2019 15:02
3. 10. 2019 15:03
3. 10. 2019 15:21
3. 10. 2019 15:34
3. 10. 2019 16:27
3. 10. 2019 22:09
4. 10. 2019 07:44
4. 10. 2019 13:09
4. 10. 2019 13:34
4. 10. 2019 23:38
5. 10. 2019 08:00
5. 10. 2019 19:23
5. 10. 2019 21:03
3. 10. 2019 16:16
3. 10. 2019 16:30
3. 10. 2019 17:46
3. 10. 2019 17:48
3. 10. 2019 22:13
3. 10. 2019 11:50
3. 10. 2019 12:03
3. 10. 2019 12:08
3. 10. 2019 12:21
3. 10. 2019 12:45
3. 10. 2019 17:43
3. 10. 2019 22:00
3. 10. 2019 22:43
3. 10. 2019 12:12
3. 10. 2019 12:29
3. 10. 2019 13:04
4. 10. 2019 04:19
4. 10. 2019 09:38
3. 10. 2019 12:19
3. 10. 2019 15:42
3. 10. 2019 13:32
3. 10. 2019 13:40
3. 10. 2019 13:55
3. 10. 2019 14:07
3. 10. 2019 18:10
3. 10. 2019 18:27
3. 10. 2019 22:58
3. 10. 2019 14:02
3. 10. 2019 14:21
3. 10. 2019 18:12
4. 10. 2019 00:26
4. 10. 2019 10:53
4. 10. 2019 11:17
4. 10. 2019 19:50
4. 10. 2019 20:04
4. 10. 2019 20:20
3. 10. 2019 14:34
4. 10. 2019 10:50
4. 10. 2019 10:54
4. 10. 2019 11:22
4. 10. 2019 12:15
4. 10. 2019 13:44
3. 10. 2019 16:01
3. 10. 2019 16:13
3. 10. 2019 19:53
4. 10. 2019 00:07
4. 10. 2019 19:41
3. 10. 2019 17:31
3. 10. 2019 18:58
3. 10. 2019 20:46
3. 10. 2019 20:57
3. 10. 2019 20:59
3. 10. 2019 22:53
4. 10. 2019 06:23
4. 10. 2019 07:56
4. 10. 2019 08:13
4. 10. 2019 08:27
4. 10. 2019 09:42
4. 10. 2019 10:06
4. 10. 2019 10:39
4. 10. 2019 10:56
4. 10. 2019 11:23
4. 10. 2019 11:47
4. 10. 2019 13:55
4. 10. 2019 09:11
4. 10. 2019 07:36
Avatar - KANKUNEN
3. 10. 2019 11:07
To jsou řachy
a to ještě furt nestačí, aby se vydělávalo. EV se v poslední době zaměřují na zrychlení a ne ekologii.
Rozbalit vlákno
10
3. 10. 2019 12:08
Re: To jsou řachy
V prvom rade ide o úplne blbo napísaný článok. Jediné udávané údaje sú o cenách, zrýchlení a dojazde. Potom sa netreba čudovať, že každý tlčko píše do diskusie iba o tom, lebo aj tak o Teslách nič iné nevie.
Avatar - iudex
3. 10. 2019 13:08
Re: To jsou řachy
Tak je to článok o tom, že Tesla odhalila české ceny, tak čo by si v článku čakal, pojednanie o výhodách Li-On proti NiMH baterkám?
A keď pozrieš stránku Tesly, tak o aute ti tiež povie málo, v podstate, zo základných údajov ktoré ma zaujímajú pri aute (výkon, krútiak, zrýchlenie, maximálka, spotreba) Tesla udáva len zrýchlenie a dojazd.
EDIT: pozeral som americkú stránku, teraz pozerám, že na českej je už aj tá maximálka. ;-)
3. 10. 2019 14:39
Re: To jsou řachy
Mne tie výkony (kW) a spotreba chýbajú, tebe nie?
Avatar - iudex
3. 10. 2019 15:53
Re: To jsou řachy
Jasné že áno, aj preto uvádzam, že to chýba aj na webe samotnej Tesly. Aj keď u elektra je tá spotreba pre človeka naučeného používať litre paliva ničnehovoriaca, to mi už naozaj viac povie dojazd.
3. 10. 2019 19:25
Re: To jsou řachy
Nerob sa, tá elektrina je tu už dosť dlho a aj ty sa už celkom vyznáš. ;-)
Niekedy nerozumiem tvojmu odmietavému postoju. Ako šofér máš pár športových génov, Tesla disponuje slušne vysokými výkonmi a kvalitnými podvozkami, prečo bez predsudkov nejaké to elektro nevyskúšaš a nezhodnotíš z tvojho šoférskeho pohľadu?
3. 10. 2019 19:28
Re: To jsou řachy
ako vieš aké má podvozky ?
3. 10. 2019 19:39
Re: To jsou řachy
Čítam. Čítaj tiež. A tiež som sa raz bol odviezť. Laický pohľad, ale podvozok zniesol v zákrutách viac ako som bol ochotný znášať ja. ;-)
5. 10. 2019 00:45
Re: To jsou řachy
Tak čti fóra majitelů Tesel a změníš názor na kvalitu podvozků. Jak Performance verze mají problém s poloosami, díky poddimenzované konstrukci na tak velký výkon a silný krouťák. A zda Tesla vymění (někomu i po xté) poloosy v rámci záruky, či si to budou muset zacálovat majitelé sami...
Pokud máš na mysli kvalitu řízení (ne kvalitu ve smyslu spolehlivosti), tak tam je to lepší, ale to je jaksi dáno přirozeně tím, že baterky v podlaze výrazně snižují těžiště vozu a tak máš pocit, že podvozek lépe drží.
Avatar - Barrichello
3. 10. 2019 21:17
Re: To jsou řachy
Tesla je rychlá tramvaj bez zvuku a bez řazení, co na tom koho bere nechápu. Se svezte pendolinem a je to to samý :-)
Avatar - CICERO
3. 10. 2019 22:10
Re: To jsou řachy
Taky nevím... Tuning Porsche 911 skoro nic... Hennessey V8 vůbec nic... ale Tesla to joo, to joo, to je komentářů, jak svíček před Bertramkou... Asi jinej marketing ´´ Nu Ny…´´ ?

Ale prd... se zas bavijou o Kojotě… Šlapáci... nemajou co napráci… kalí ocele na webe... Huj !!!
3. 10. 2019 11:24
Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
...zejména s přihlédnutím, že za cca 8 let provozu bude potřeba koupit velmi drahé nové baterie, nebo je podrobit nákladné opravě. :-(
Rozbalit vlákno
27
Avatar - elektrikar
3. 10. 2019 11:36
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Toto mě nikdy neprestane bavit :-[] :-[] :-[] :-[] Co tak se podivat na 8 let stare Tesly jak jsou na tom s bateriemi? Misto sireni fake news :-[] :-[] :-[] A ver tomu, ze baterky TM3 jsou technicky uplne jinde, nez ty 8 let stare z drevnich dob.
3. 10. 2019 12:10
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Takže podle tebe s ojetinami problém nebude?
Avatar - elektrikar
3. 10. 2019 12:18
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Tak o tom hovori cena ojetin, ze... Napriklad BMW nevydrzi zadny benzinovy motor N63 pres 100 tisic km. Tomu rikam problem s ojetinou, vzhledem k tomu, ze ten motor stoji nejakych 460 tisic Kc... Ted jsem videl 4ks odstavene 7er 50i G11 motor KO. Tady ukazka z praxe https://youtu.be/NUAW0nrzuHA

A neni to zadna vesmirna technologie, je to cele navrzene jednoduse a internet je plny navodu na opravy toho auta. V podstate se tam nema co pokazit a vse je opravitelne. Na baterii je zaruka a dily se daji normalne koupit. Ja mam BMW i3 a servisuju si to cele sam, je to asi 2x jednodussi konstrukce nez ICE. Projdi si youtube, jak je to trapne jednoduse zkonstruovane.
3. 10. 2019 12:38
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Hele v čem jsou ty baterky jiný, že vydrží tolik let ve srovnání s bateriemi třeba v mobilu nebo notebooku, který nejsou navíc vystavený teplotním extrémům typu -40 až +120 stupňů? To nejsou stejný Li-on články? Můžeš mi to trochu vysvětlit, abych to jako laik pochopil. Dík.
Avatar - fostek
3. 10. 2019 12:42
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Nemůže.
Je to sekta.
Nevysvětluje, nerozumí, neposlouchá.
PROSTĚ VĚŘÍ!
Avatar - Ozzman
3. 10. 2019 12:54
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Najednou i ten hybrid vypadá jako volba rozumu a sázka na jistotu :D Radši se budu vozit v nějakém hybridním Mondeu, než v Tesle a když mi dojdou baterky? No tak načepuju Natural a jedu dál :D
Avatar - elektrikar
3. 10. 2019 12:51
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Už to tu bylo řečeno XX krát.

- baterie v BEV mají jinou chemii
- napřìklad battery pack BMW i3 má 9 řídících jednotek
- kazdy jednotlivy clanek je balancovan na max. rozdil 5mV
- vyuzitelna kapacita baterie je omezena ridicimi jednotkami na rozpeti 5% az 95%
- baterie v soucasnych BEV maji aktivni termomanagement
- baterie v soucasmych BEV maji velmi sofistikovany a chytry software ridici aktualni nabijeci / vybijeci vykon bateri tak, aby nedegradovala
- jednoduse je zadouci, aby baterie v BEV vydrzela dele nez 4 roky, coz u tel. laptopu atd zadouci neni, tam jsou ty baterie zdimany na 110%
- PANASONIC rulez
Avatar - Barrichello
3. 10. 2019 14:10
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
baterie do solárních elektráren maj základní životnost 3 roky, lepší 5 a ty nejlepší 8 let, déle na to nikdo záruku nedá a to sou baterie na solární elektrárnu co má utáhnout barák v hodnotě 50-90 000 kč.
Kámoš měl ty 5 leté, vydržely přesně 5 let a 4 měsíce, pak najednou konnec a jedna baterka v háji - nedržela napětí a druhá dávala 60% výkonu co nová

Takže fakt má Tesla ještě něco lepšího? Kolik ty baterky stojí? 500 000? :-)
Avatar - elektrikar
3. 10. 2019 14:17
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]

I kdyby to byla pravda, tak 5 let = 5x365 cyklů = 1800 cyklů x dojezd 500 km = 900 000km
4. 10. 2019 04:17
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Elektrikář a počítá se 100% dojezdem? Auuuuu
3. 10. 2019 15:19
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
No třeba VW bude poskytovat záruku u ID3 že jeho baterie budou dávat po 8 letech provozu kapacitu 70%. To je good ne?
3. 10. 2019 19:26
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Možno to bude 80% po 10 rokoch. Vývoj konečne beží.
Avatar - spitfirecz
3. 10. 2019 13:10
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Základní technologie a princip fungování lithiových článků je podobný, nicméně rozdíly v poskládání a poměru látek uvnitř baterie ji předurčují k jiným vlastnostem.

U telefonu se zaměřujete zejména na kompaktní a lehkou konstrukci, velice nízkou cenu a také na zvládnutí mnohem většího počtu nabíjecích cyklů - moderní chytrý telefon nabíjíte pravděpodobně jednou či vícekrát denně, což znamená minimálně cca 350 cyklů ročně, ale upřímně - ve skutečnosti to bude spíše téměř dvojnásob.

Pokud to srovnáte s například Teslou, tak první věc je, že těch cyklů budete mít mnohem méně - pokud budeme brát jako průměrný nájezd 25000 km (což by tak nějak mohlo odpovídat, pokud se nepletu, průměrný nájezd v ČR je okolo 15000 km ročně, do čehož jsou ale započítáni i lidé kteří velice málo jezdí a ti si pravděpodobně nekoupí Teslu...), tak při dojezdu na baterii 500 km by to znamenalo 50 cyklů ročně. Další věc je, že sice samozřejmě baterie jsou vystaveny větším teplotním extrémům, ale při provozu a nabíjení jsou udržovány na optimální teplotě.

Poslední a zcela zásadní věc pro lithiové baterie je rozsah využívaní - tyto baterie mají obrovskou životnost, pokud se používají v rozsahu 20-80% a dlouhou dobu nejsou nabité na 100%, což u elektromobilu není problém a běžně Vám auto nedovolí se nabíjet na vyšší hladinu a tedy na více než těch cca 80% nabíjíte jen v případě, že jedete někam dál a víte, že po cestě nebudete mít možnost se nabít, kdežto telefon Vám často leží v nabíječce celou noc. Toho jsou si samozřejmě vědomi i výrobci telefonu a například Apple v nové verzi systému tento neduh baterií zmírňuje tím, že se naučí kdy běžně vstáváte a pokud zapojíte telefon do nabíječky přes noc, tak celou noc Vám udržuje baterii na cca 80% a do plna ji dobije až těsně před předpokládaným probuzením.

První Tesly model S, co mají najeto dnes okolo 300-400tis km mají baterii stále okolo 90% původní kapacity, přičemž za těch cca 7 let se bez debaty baterie znovu posunuly dopředu.
3. 10. 2019 17:36
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
:yes: Diky.
3. 10. 2019 13:31
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Rozdieli sú aj medzi notebookmi nebudem teraz menovať konkrétne značky. Ale máme jeden NB čo sa povaľuje na dielni, kde sa nekúri. Batéria pri práci je často vybitá do 0 s stále drží. Ten NB je starší ako všetky Tesli. A od tejto značky mi batéria vždy prežila NB. No a potom máš iných kde si rád keď batéria sotva prežije 2-3 roky šetrného zachádzania. Neviem aké presne tam sú rozdiely na úrovni batérii a riadenia nabíjania. Ale tie rozdiely sú v životnosti dramatické.
Panasonic si kvalitu ustráži a pri Tesle sa o batérie bojím menej ako pri autách čo budú brať batérie od NortVolt, čo ešte nevyrobil ani článok.
3. 10. 2019 22:01
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Baterie v telefonu jsou udělaný, aby měli co největší kapacitu, při co nejnižší hmotnosti a objemu. Jejich nízka životnost je pro výrobce telefonu spíš bonus (větší tlak na pořízení telefonu).
Avatar - twistedTSD
3. 10. 2019 13:02
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
jednoduše navržené jo, ale když už se cokoli podělá, stojí to strašný ranec.

BMW motory neumí, to je asi tak 15 let známá informace.
Avatar - elektrikar
3. 10. 2019 13:06
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Proč myslíš? Měnil jsem napr. hlavni vysokonapetovy kabel mezi baterii a motorem. Cena 3000Kc.
3. 10. 2019 13:28
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Až budeš doma vyrábět motor nebo baterii tak dej vědět. Přijdu se podívat.
Avatar - Barrichello
3. 10. 2019 21:19
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
To že BMW neumí motory neznamená že je neumí všichni.

This is Motor City anad thi is What We Doing.

Real engines are Imported from DETROIT ;-) ;-) :yes: :yes: :yes:
3. 10. 2019 12:11
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Jsou výhodný od určitýho nájezdu. Od nějakých 70.000 km/rok už bych do toho asi šel.

U kusů vyrobených před rokem 2014 (tzn. baterie 1. generace) přišel pokles na 90% původní kapacity v průměru po 280.000 km. U kusů které se dostaly do této statistiky spíš převažovalo rychlonabíjení, takže reálně spíš později.

Tesla Model 3 jezdí pod 1kč/km i při prasečím stylu, takže na palivu úspora 1kč/km oproti srovnatelnému ropákovi.

U novějších není statistika životnosti. Je to o dost lepší, neví se zatím o kolik. Navíc Model 3 má baterie 3. generace, takže tipuju reálně 90% až za půl milionem km.

U náhradních baterií se odhaduje 100 USD/KWh, s tím že použité by mělo jít odprodat minimálně za 30.
3. 10. 2019 12:16
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
A co zdanění? Elektroauta se danit nebudou?
Avatar - fostek
3. 10. 2019 12:42
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Časem, až to lidem nésilím nacpou. Pak klepnou.
3. 10. 2019 13:08
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Právě že budou, stejně jako ropáci, takže to v tom srovnání zanedbávám.
Avatar - fostek
3. 10. 2019 13:34
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
blábolíš :)
3. 10. 2019 18:47
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Takže nové aku pro Teslu vyjde na 250 tis. CZK. Co stojí ty další 2 mega ?
3. 10. 2019 21:15
Re: Tak to jsou opravdu výhodné ceny....
Auto nejsou jenom baterky. Jednak je tam jeste zbytek auta, pak vyvoj toho auta, vyvoj a stavba infrastruktury (superchargery nebo treba ta gigafactory taky nebyla zadarmo), no a v neposledni rade elektronika. U novejch aut uz dneska dela jenom elektronika pres 30% ceny (drtiva vetsina z toho je software, HW je za par dolaru) a nedivil bych se, kdyby to u Tesly bylo jeste vic.
3. 10. 2019 11:31
...
A ty už máš Model 3 8 let, že to jsi schopen hodnotit a odhadnout?
Rozbalit vlákno
7
3. 10. 2019 12:11
Re: ...
Tesla Roadster tu je od roku 2006, Tesla S od 2013. Takže u Roadstera sa baterky po 8 rokoch hodnotiť dajú, u modelu S zakrátko tiež
3. 10. 2019 13:30
Re: ...
Roadster jsem nikdy na silnici neviděl. U ska to bude kus od kusu. Spoustě lidí musela být baterka nebo její část měněna ještě v záruce.
Avatar - fostek
3. 10. 2019 14:12
Re: ...
Nerad to píšu, ale znám jeden vínovej Roadster.
8 let docela v poho.
Fostek je objetktivní.
3. 10. 2019 17:38
Re: ...
Kdyz ztraci pudu pod nohama a zjistuje, ze Tesla je realna :-)
Avatar - Barrichello
3. 10. 2019 14:14
Re: ...
Roadter sem v čr viděl jednou, Teslu 3 2x, to sUV asi 7x. Zbytek všechno Tesla S. Tou sem i jel, jako spolujezdec. Zrychlení pěkný, zvuk žádnej, a celkový dojem dobrý, ale nic z čeho bych byl odvázanej. Ty prachy bych za to nedal....
3. 10. 2019 19:29
Re: ...
Čo sa týka Tesly, tak vysoká cena je asi posledná prekážka jej väčšiemu rozšíreniu.
Avatar - 3_diamanty
3. 10. 2019 11:50
ceny
su ake su... kto na to ma si to kupi ale mne vacsi zmysel tu dava nejake hybridne niro alebo hybridna corolla
Rozbalit vlákno
28
3. 10. 2019 12:26
Re: ceny
Jistě, to jsou přímí konkurenti :-[]
Avatar - Ozzman
3. 10. 2019 13:06
Re: ceny
Upřímě, sice nedají stovku za 5s, ale mají lepší interiér a nenechají tě stát u cesty :D
Avatar - fostek
3. 10. 2019 14:13
Re: ceny
i kadibudka na ukrajině má lepší interier.
Ale Musk správně tuší...že jeho lidi koukaj jen na displej!
Avatar - WinDiesel
3. 10. 2019 14:34
Re: ceny
TOUCHÉ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3. 10. 2019 22:06
Re: ceny
Jsou spíš případy kdy si lidi strčí do volantu pomeranč aby oblbly senzor a spí při jízdě po dálnici. ;-\
4. 10. 2019 01:10
Re: ceny
Interier mozno v toyote lepsi je ale infotainment v strede je za 3kou tak 20 rokov.
3. 10. 2019 14:41
Re: ceny
chcem sa opytat, cim Ti davaju PHEV, alebo HEV vacsi zmysel ? moju otazku nemyslim nijak konfrontacne, fakt ma to zaujima.

HEV
spominas napriklad corollu HEV, ktora ma realnu kombinovanu spotrebu okolo 4,5 l ( 1,8 verzia ), co je super, ale fukane benziny dnes jazdia realne za 5,5-6l, su lahsie a maju lepsiu dynamiku. ak je rocny najazd povedzme 15 000km, tak na benzine usetris cca 210 - 315 EUR rocne. Za 5 rokov je uspora cca 1000 - 1575 EUR. Cena hybridnej corolly je o necele 2k EUR vyssia ako benzinovej s automatom. Zaroven plati, ze cim viac jazdis dialnicu, tym je spotreba HEV vyssia. HEV ma ako bateriu, tak aj spalovaci motor ... produkuje sice o nieco menej CO2 a NOx, ale zase je s tymto autom spojeny "bordel" pri vyrobe baterie.

PHEV
skusal som PHEV, stredne velke SUV. pri pomere jazd 40 % mesto a 60 % dialnica som sa po cca 2000km dostal na spotrebu asi 8,5 l / 100km. Cez noc som nabil bateriu a do mesta a spat to bolo super..za 0. Na ceste do Prahy som uz mal ale priemernu spotrebu niekde okolo 12-13l ( pri predpisovej rychlosti ). Predajca mi potvrdil, ze 8,5 - 9l je dlhodoba priemerna spotreba tohoto modelu.
Moderne diesle jazdia za priblizne rovnake hodnoty, niektore dokonca pod 8, ide nieco malo nad 9.

Samozrejme, bavime sa o spotrebe, ktora je dosahovana, ak sa auto pouziva univerzalne, cize nie je na cestu do mesta a spat, ale aj na vylety s rodinou, dovolenky, dlhe pracovne cesty.
Avatar - Ozzman
3. 10. 2019 15:00
Re: ceny
Corolla 1.8Hybrid není zlá, ale spíše se hodí do města, pokud chceš dynamiku, je tu 2.0 132kw verze, která dynamikou rozhodně nezaostává a spotřeba je stejná. A kde je ten rozdíl? Ukaž mi nějaký turbobenzín, který budeš držet za 6 litrů ? To pojedeš opravdu hodně opatrně a ve městě jsi za 10, u Corolly pořád za 4,5 ;) Mám zkušenost jak s 1.8, tak i 2.0 verzí + s hodně turbomotory podobných výkonů různých značek.
Avatar - Hammunasakra
3. 10. 2019 15:02
Re: ceny
Ve faceliftovanym C-HR má ten 2litr nově 135kW
Avatar - Ozzman
3. 10. 2019 15:03
Re: ceny
To jsem jel jen s 1.8. Pohon příjemný, auto nic moc, malé, drahé, jako městské je Yaris lepší :)
3. 10. 2019 15:21
Re: ceny
jasne, v meste ziska HEV v prospech benzinu. precitaj si poslednu vetu v prispevku. pokial budes jazdit mesto / okresky / dialnice, tak rozdiel bude cca 1,5l. konkretna skusenost, v rodine mame 1,5 TSI Golf Sportsvan, Highline - cize celkom tazky, surovy motor ( 1 000 km najazdenych ), priemerna spotreba 6l ... 30 % mesto / 70 % dialnica. Predpokladam, ze po zabehnuti bude spotreba okolo 5,5. ( ano, jazdi ho otec a vacsinou predpisovo a kludne )

PS: rozdiel v cene benzinovej corolly a 2.0 Hybrid je aktualne cca 3000 EUR. Takze ak bude mat spotrebu 4,5l a benzinova hoci aj 7l a rocne s nimi najazdis 15 000km, tak rocne naklady na benzin budu vyssie o cca 530 EUR pri solo benzine. Znamena to, ze sa Ti hybrid oplati po 6 rokoch uzivania a najazdenych 90 000 km. ak na nu dostanes dotaciu, tak sa to samozrejme zmeni.
Avatar - Ozzman
3. 10. 2019 15:34
Re: ceny
Ta spotřeba 1.5 TSI se mi zdá hodně nízká, já s takovým autem neumím jezdit za dieslové spotřeby, na 5.5 se nedostanu ani s TDI. Bohužel, s tímto TSI jsem jezdil jen v Karoqu s 4x4 a DSG, takže nemohu moc srovnávat s nízkou Corollou, stejně jako mám delší zkušenost s turbomotory jiných značek taktéž pouze v SUV.

Záleží od použití, kde s autem jezdíš, po městě to konkurenci nemá, na dálnici, pokud bych jezdil převážně, beru asi diesel i když i hybrid dnes umí jet za málo, pokud nejedeš zrovna Německem s plynem na podlaze.

Na 15 tisíc km za rok je asi lepší benzín, ale já jezdím více
3. 10. 2019 16:27
Re: ceny
yep, ako pises. je velky rozdiel, ci niekto jazdi rocne 15k, alebo 30k km ako aj to, kde tieto km najazdi. spotreba 6l je realna, na zaklade prejdenych km a tankovania. ako som ale pisal, jazdi ho otec, takze na dialnici adaptivny tempomat a pohoda. so spotrebou v Karoqu 4x4 sa to neda porovnat - je vacsi, asi tazsi a 4x4. tam by som hadal spotrebu okolo 10l. kamos jazdi RX450h, zacal si davat pozor na spotrebu a dostal sa na 8,4l, co vobec nie je na take velke auto zle. Faktom ale je, ze takuto spotrebu dosiahnes aj 6 valcovym dieslom. Jasne, hybrid je primarne urceny ( podla mojho chapania ) do mesta, pretoze sa elekktro motor pusta vtedy, ked ma spalovaci motor najavcsiu spotrebu - cize ked sa pohynas z miesta. na dialnici je to naopak. pokial si niekto kupuje vacsie auto a chce s nim jazdit prevazne v meste, tak HEV bude asi fajn.
3. 10. 2019 22:09
Re: ceny
Sám to píšeš. HEV je králem ve městě. Mám zrovna oba motory zde diskutované, viz můj profil. 1.5 TSI bere málo v ideálním režimu mimo město, tzn. konstantní jízda klidně i po dálnici. Popř. tam má výkon. HEV naopak v tom režimu jede víc na spalovák a baterky jsou přítěž, takže běžný spalovák tak přinejlepším dorovná ve spotřebě a výkonem je v nevýhodě. Ačkoliv ten dvoulitr třeba v Toyotě už tam vystrkuje růžky, viz co píše Ozzman.

HEV je naopak v nižších rychlostech vůči opakovanému zrychlování a brždění imunní, stejně tak vůči krátkým kolonám a nabírá v těchto režimech ve spotřebě náskok a udělá téměř poloviční spotřebu co to 1.5 TSI. Ve městě 1.5 TSI nemá šanci HEV konkurovat. A to zde nezmiňuji emise. Jestli někdo tvrdí, že rozdíl mezi HEV a tím TSI je tak 1-2l spotřeby i ve městě, tak kecá nebo je velký optimista ohledně TSI.

Na dálnici se to samozřejmě obrací. Používám obě auta, HEV město, Passat dálnice. S obojím jsem spokojený a s ani jedním nechci jezdit v tom druhém režimu :D
4. 10. 2019 07:44
Re: ceny
kamo, vazne ? :-) :-) :-) prepac, ale Ty najprv pises a az potom citas na co reagujes ? :-) kde som pisal o spotrebe v meste ??? pisem o "priemernej spotrebe"... nie o spotrebe v meste. dokonca som aj specifikoval, ze je 6l spotreba pri kombinacii 70 % dialnica a 30 % mesto :-) toto forum je pre mna niekedy fakt zahadou :-)
4. 10. 2019 13:09
Re: ceny
Reaguju víceméně na tvé všechny předešlé příspěvky a nejvíc na tvé tvrzení "fukane benziny dnes jazdia realne za 5,5-6l" - tohle není vůbec pravda, jezdí tak možná v ideálním případě s kterým se aspoň já teda nesetkávám. Mám jich najeto za poslední roky od slabších po silnější. A tam kde za tak málo pojedou, tak ty hybridy pojedou za 3l. Píšeš o 1.5 TSI a jak očekáváš po záběhu spotřebu 5.5l/100km. To budeš jezdit asi ekorally a v takovém režimu bys měl hybrid na 3-4l/100km. Chtěl jsem ale zároveň říct, že je pravda, že čím víc jezdíš po dálnici mimo město, tím menší bude rozdíl ve spotřebách. Každopádně pokud ti jezdí TSI na dálnici za 6l, tak těžko jezdíš víc jak 120 km/h a tam ještě i ten hybrid pojede za dobrou spotřebu.

Ozval jsem se, protože oba motory mám a znám tak reálné spotřeby moc dobře.
4. 10. 2019 13:34
Re: ceny
nie, Ty vazne necitas, alebo nerozumies slovensky. napisal som, ze na tom aute jazdim ja ? napisal som, ze to auto jazdi moj otec, ktory jazdi podla predpisov, na adaptivny tempomat a kludne. zaroven som napisal, ze jazdi 70 % dialnicu a 30 % mesto. je jedno, za kolko jazdis Ty, ja pisem o tom, za kolko jazdi moj otec. HEV ma oproti benzinu spotrebu nizsiu o cca 2l. ( pri porovnatelnej velkosti a dynamike aut ) nakoniec, normovana spotreba na Corollu benzin automat je 5,6 az 5,8l ... 1.8 hybrid ma 3,3 az 3,6 ... aky je teda podla Toyoty rozdiel v spotrebe ? 2,2 l v prospech HEV. nechapem o co sa tu stale snazis. uz dnes ma na Golfe realnu spotrebu 6l ... je to surovy motor, takze sa da predpokladat ( netvrdim, ze to tak bude ), ze pri jeho style jazdy moze mat dlhodobu spotrebu okolo 5,5l. fakt nechapem o com sa ma snazis presvedcit :-) ze mas na TSI motoroch vyssiu spotrebu ? no a ? turbo benzin je znamy tym, ze uplne rovnake auta mozu mat rozdiel v spotrebe niekolko litrov, pretoze velmi zalezi na style jazdy vodica.
4. 10. 2019 23:38
Re: ceny
Reaguju na to, že tu šíříš nepravdy. Teď třeba píšeš o tom, že rozdíl ve spotřebě je cca 2l. Po ucpané Praze jezdíš 1.5 TSI za 9-10l/100km a hybridem za 5 při stejném jízdním stylu. To je rozdíl dejme tomu 4 litry a ne 2. V tomhle případě by bylo lepší se bavit o rozdílech v % a ne v absolutních číslech, která se samozřejmě mění.

V příspěvcích tu mícháš jablka s hruškama a občas třeba malinama. Někdy uvedeš tabulku, někdy předpoklad, někdy 6l tvého otce. Ano, v některých režimech jsou rozdíly menší až minimální, v jiných ale diametrálně odlišné. Celkový výsledek samozřejmě záleží na tom, v kterém tom režimu se pohybuješ a taky na tom jízdím stylu, to je jasné. Výše jsi to zobecnil na celkový rozdíl 1.5l / 100km, ale to je matematika čistě teoretická a pro každý případ odlišná a to mě nutí reagovat.

Tvůj zobecněný pohled na turbomotory, které podle tebe jezdí běžně za 5-6l jsem tu už citoval, já najezdil s mnoha malými turbomotory desítky tisíc s každým. Od malých tříválců po dvoulitry. Těch 5-6l je spodní hranice za ideálních podmínek, ani o jednom nemohu říct, že by tak běžně jezdil. Většinou tak okolo 7l v celkovém průměru.

Aktuálně jezdím měsíčně HEV 1-2t km po městě a k tomu právě tím TSI +-3t převážně po dálnici. Takže vzorek mám docela velký. Ptal ses na zkušenosti, tak tady je máš. Evidentně se ti ale nelíbí :D
5. 10. 2019 08:00