Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Mirai přichází ve druhé generaci. Vodíkové UFO vypadá konečně hezky!

Vodíkové Mirai je na trhu od roku 2014, a tak se pomalu chystá nástupce. Druhá generace bude zcela odlišná!
Zpět na článek
11. 10. 2019 09:26
11. 10. 2019 11:18
11. 10. 2019 10:22
11. 10. 2019 10:33
11. 10. 2019 11:28
11. 10. 2019 17:52
13. 10. 2019 08:22
11. 10. 2019 09:26
Pekny
A tak to je po designove strance mile prekvapeni :-)
Rozbalit vlákno
1
11. 10. 2019 11:18
Re: Pekny
je to taky cistejsi lexus dizajn... exterier aj interier. vyzera pekne.
Avatar - fostek
11. 10. 2019 09:35
Každopádně vodík je
mnohem lepší nápad, než ta násilně prosazovaná, slepá a dementní ulička s bateriovejma autama. Toyota :yes:
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Hammunasakra
11. 10. 2019 10:11
Re: Každopádně vodík je
Fakt asi mnohem lepší nápad = ale spíš to bude obojí vedle sebe = to je bude asi realita

Jen škoda že se u nás neotvírá každej tejden 1 nová vodíková čerpačka jako vedle v Německu = ale aktuálně sou v plánu v Česku 4. A nikdo neví kdy bodou otevřený
Avatar - pradeda777
11. 10. 2019 17:49
Re: Každopádně vodík je
Hned jak skončí opravy D1.............rok 3017..... :D
Avatar - Zetti
11. 10. 2019 10:49
Re: Každopádně vodík je
Az zacnou stavet cerpacky, to dotace jen potecou. Jsem zvedav co na to pak budes rikat. Oboje je ulet. Na vsechny hybridy a plug-in hybridy se stavet nic nemusi a dalsich 20-30 let bysme si s nima stacili, tak nevim co se resi
Avatar - Hammunasakra
11. 10. 2019 10:58
Re: Každopádně vodík je
Teď si napsal že VÍŠ co se řeší = 20 let je na KOMPLETNÍ přechod na jinej pohon = STRAŠNĚ MÁLO. Vem si že u nás je průměrnej věk auta asi 15 let

Vodík je navíc považovanej obecně za palivo budoucnosti = už dneska na něj jezděj nejen náklaďáky ale i vlaky. A viz vedle německo to že otvíraj novou čerpačku co tejden případně 2 = znamená že ta první fáze co jich má bejt asi 400 = velmi NE českym tempu = třeba na 8 let! Jen základní pokrytí je práce na 8 let = německym tempem, našim tak 2násobek? Nebo sem optimista? :-!

A pak ta výměna aut = takže 30 let uteče = ani nemrkneš = už víš co se řeší? ;-)
Avatar - Zetti
11. 10. 2019 11:13
Re: Každopádně vodík je
To bude pecka az budem na silnici (podzemnim nebo nadzemniím parkovisti, tunelu a jinde) potkavat 15lety vodikovy auta po tretim majiteli z nejakeho proslaveneho bazaru. Zlate elektriky.....
Avatar - Hammunasakra
11. 10. 2019 11:20
Re: Každopádně vodík je
To teda fakt nevim = já popravdě 15 let starý auto neměl nikdy žádný

Stejně tady někdo šílí z elektrickejch dokonce i jen hybridních aut = takovej ryccardo psal že to sou životu nebezpečný křápy = teda do doby než s hybridem přišla Škodovka :D

Než tady začneme potkávat 15 let starý vodíkový auta = bude to myslim eště chvíli trvat. Pro začátek musíme začít stavět ty čerpačky ;-)
Avatar - Zetti
11. 10. 2019 11:32
Re: Každopádně vodík je
Statisticky s tebou musi nekdo provozovat jeste starsi krap https://www.youtube.com/watch?… aby ten prumernej vek aut byl 15 let.
Ale sem v klidu, u nas se masove nechytnou ani elektriky a ani vodik. Jen se vyhodi penize za infrastrukturu
Avatar - Hammunasakra
11. 10. 2019 11:38
Re: Každopádně vodík je
O tom žádná = ale nemyslim že by měl bejt nebo dokonce musel bejt nějak zásadní rozdíl podle druhu pohonu. Pokud vystoupíme z EU a vrátíme se k cestě zaostání = můžeš mít s tim vodíkem a elekřinou pravdu. Jinak za pár desítek let a je úplně fuk jestli to bude Dánskem navrhovanej rok 2040 nebo třeba o 10 let pozdějš = jinak prostě ten čas bezemisních vozů přijde. V bohatších státech bez komunistický minulosti samozřejmě dřív = u nás holt trochu pozdějš

Vyhozený peníze = JEN v případě návratu do socialistickejch standardů = dneska už jen ruskejch, i čína de razantně cestou EV a vodíku
Avatar - Zetti
11. 10. 2019 11:54
Re: Každopádně vodík je
Ten efekt znasilnovani elektrikou a vodikem muze mit opacny ucinek. Tak jako se po zavedeni ekopoplatku nestaneme ekologictejsi. Staneme se muzeem veteranu jako kuba. Lidi budou provozovat stary auta az do absolutniho rozpadu. druha varianta je ze obliknou zlute vesty.nebo ttps://www.youtube.com/watch?…
Neznam jedineho cloveka kdo by touzil mit v garazi vodikovou bombu.
Odchazim na houby
Avatar - Hammunasakra
11. 10. 2019 12:02
Re: Každopádně vodík je
Houby? Dobrý :yes: Tak úspěšnej lov :-)

Tak už jednoho znáš = mě = toužim do budoucna po vodíkovym autě
Avatar - Ozzman
11. 10. 2019 12:36
Re: Každopádně vodík je
Jediné správné řešení je PHEV... Děláš jako by si ho neznal ;)
Avatar - CICERO
11. 10. 2019 16:08
Re: Každopádně vodík je
ale vodíkový PHEV :D vodík a batérečka :-) proč ne... volil bych HE3DA krapátek natuněnou samsungem a jeho Grafenovým know-how :-) Odcházím do Karusele na houby zduř-ž
Avatar - Ozzman
11. 10. 2019 12:34
Re: Každopádně vodík je
Nazdar Zetti, tak jsem projel Outlander a PHEV... Mrkni na diskuzi pod testem Subaru ;) zas taková sláva to není.
Avatar - kari.laz
11. 10. 2019 13:12
Re: Každopádně vodík je
Jsem tu diskuzi procházel, čekal na Zettiho reakci a nic :D
Avatar - Ozzman
11. 10. 2019 13:33
Re: Každopádně vodík je
Trochu jsem se bál, že ho ranila mrtvice, ale tak.. třeba se ještě vyjádří :D Ono to není špatné, ale zase tak dobré taky ne, jak tvrdí :D Hlavně ty rozjezdy z křižovatek jsou ještě v kontextu toho, že je to hybrid s elektromotorem, který zabírá okamžitě, dost jalové.
Avatar - Zetti
11. 10. 2019 15:00
Re: Každopádně vodík je
Nevim kde je ta diskuse a urco mi z ni nerani mrtvice. To auto me vyhovuje a nikomu ho nenutim. Jestlis ho zdrbnul dobre si udelal, cim min nas bude tim dyl vydrzi ty drobne vyhodicky co mame
Avatar - Ozzman
11. 10. 2019 15:16
Re: Každopádně vodík je
Najdi si test Subaru Levorg ze středy a tak v diskuzi v prvním vlákně , nezdrbnul, napsal jsem objektivně jak na mne působilo + jsme to proměřili.
Avatar - Zetti
11. 10. 2019 15:47
Re: Každopádně vodík je
Svezl si se, ok. Nemam moc cas se tomu venovat a uz vubec nemam chut cokoliv rozporovat a hadat se o kravinach.
Avatar - Ozzman
11. 10. 2019 16:14
Re: Každopádně vodík je
Protože vše nevidím růžové , tak jsou to kraviny ? Jen jsem napsal i mínusy, které to auto má... Každé , i to moje má mínusy ;) Všiml jsem si , že když ti někdo omlátí fakta o nos, radši neregujes... Radši mlčíš.Skoda... a to myslím dlouhodobě ..btw, bude snad letiště, můžeš přijet a premerime to znovu. 50-100 umí hodně rychle.
Avatar - Zetti
11. 10. 2019 17:06
Re: Každopádně vodík je
Blbost, uz si zase napsal ze sem rek, ze to auto je raketa, nebo zavodak, ja nikdy nic takoveho nerek, jen sem rek ze to jede velmi slusne. Tedy realne diskutovat muzeme az opustis tuhle retoriku lzi a napadani.
50-100 je prave slabsi, proto ma tabulkove 11s 0-100
Vsimni si ze autor v https://www.auto.cz/…voji-krve-128154 pise:

Volíme režim EV a nehlučně se proplétáme městem. Outlander zrychluje přesvědčivě, a kdybychom chtěli, nedáme téměř nikomu na semaforech šanci.

Dalsi odstavec Na cestě k rakouským hranicím ještě zkoušíme sportovní režim S-AWC Sport, kdy jsou v permanenci všechny tři motory, které společně mohou mít až 167 kW. Mitsubishi reaguje na plyn okamžitě a jeho dynamika je více než přesvědčivá. Komfortní nastavení podvozku se ale na větší řezání zatáček nehodí, stejně jako tupější řízení. S předjížděním pomalejších vozů však nemáme sebemenší problémy, protože pružné zrychlení je díky elektromotorům úžasné.

Proste to auto i podle mne jede dobre, zavodak to neni, ale dynamicka jizda mu jde.

A taky se to s tim musi umet
Avatar - Mikesus
12. 10. 2019 13:25
Re: Každopádně vodík je
Musím uznat, že s hybridem asi ještě moc neumím. Zatím s ním mám najeto cca 120tis km.
Zrychlení na sport nebylo špatné, ale na daný výkon ne úplně přesvědčivé.
Navíc ty neochotné rozjezdy mne hodně překvapily na to, že elektro z ostatních hybridů zabírá okamžitě a díky tomu si i auris se 130k do 50 poradil s mondeem se 180k. Tohle by si o tom mohlo jenom zdát a těch neochotných rozjezdů z křižovatek bylo víc. Musel jsem si na to hodně zvykat a hodně šlapat na plyn, aby to bezpečně z té křižovatky odjelo.
Tak já klidně na ty semafory dorazím, protože na tohle bych si troufnul i s tím aurisem nebo yarisem. To je naprosto v pohodě. Corolla už ani nemluvím, i když dvoulitr v nižších rychlostech je subjektivně udusenejsi.
Pružně zrychlení bylo dobré, jestli úžasná, nejsem schopen posoudit, obzvlášť když jsem si mohl vyzkoušet neochotu při předjíždění, kde bych s corollou měl rezervu dost.
Neber to teď jako přímé srovnávání s toyotou, jen to beru jako srovnání dynamiky oproti nějakému stavu, který mám k dispozici teď.
A dynamická jizda mu jde, s tím souhlasím, jen se musí jet rovně. Ale je to SUV, váhu a těžiště mnohem hůř než standardní auto. Takže to jako chybu outlanderu neberu.
Jo a ty semafory, bylo to subjektivně horší než EV soul, ale interiér máš mnohem lepší tedy.
Avatar - Zetti
12. 10. 2019 18:47
Re: Každopádně vodík je
Uplne smesne mi pripada co tu povidas. Na youtube je dostupne video, kde Outlander PHEV dosahuje na elektriku 0-50 za 3,7s. A to nevyuziva AUTO HOLD, ktery umozni rozjezd ve zlomku vteriny, tedy vyuzit cas nutny pro preslapnuti z brzdy na plyn. Zrovna nekdy minuly tyden jsem rozhodil na krizovatce jednoho KIAstu, nez mu start stop zabublal, byl sem 50 metru pred nim. Pak za mnou klickoval vlevo vpravo, asi si myslel ze bych ho mel pustit. Ja to ale v umyslu nemel

A k te jizde v primce. Kdybys nebyl linej, tak sis na displeji naklikal graficke zobrazeni systemu S-AWC a kdybys nebyl srab, tak v apexu das plny plyn a nestacil by ses divit co Out. PHEV s tim umi a zrovna tak ten co jede za tebou. Ja mam totiz par desitek tisic kilometru s mitsubishi evo, kde je S-AYC matkou a otcem toho co je v outlanderu. Ale jak rikam musi se to umet.

https://en.wikipedia.org/…Mitsubishi_S-AWC

Je jasne, ze cerny petr je na strane Mits dovozce, proste neumi rict co to auto umi, proto tech evo neprodalo za 8 let ani 50
Avatar - Mikesus
12. 10. 2019 19:04
Re: Každopádně vodík je
Evo beru jako top v této kategorii.

0-50 3.7 se nám tedy nepovedlo ani na sport a i kdyby to bylo tak, auris nebo yaris to zvládli za 2.9. A ano, odvahu udělat v zatáčce to co s corollou jsem si opravdu netroufnul. Za prvé to auto jsem měl pár kilometrů, tedy neznám jeho reakce, a za druhé při prudsim průjezdu zatáčky ještě v Praze mne to velmi odradilo, když se tý mase vůbec nechtělo, esp se snažilo korigovat a stejně jsem přejel do protisměru, tam ve stejné rychlosti s corollou (jiným autem jsem tam zatím nejel ) esp ani necukne.
Ale jak říkám, fyziku neoblbnes ani tím nejlepším systémem.
Samozřejmě je možnost, že se neumím rozjet, dealer mi toho moc nevysvětlil. Vše jsem dával tak nějak logicky.
Můžeš dorazit na sraz a třeba to i vysvětlit a ukázat. Třeba tvůj MY je na tom lépe než aktuální MY2020.
Avatar - Zetti
12. 10. 2019 19:50
Re: Každopádně vodík je
jj, s prodejcem byla legrace, rikal mi ze padla nebudu pouzivat. Ne muj MY2017 neni lepsi nez aktualni MY, ale neni v tom takovy rozdil, aby mi to stalo zato vymenit. Mel sem to auto na 24 hodin a nalital s nim 400 kilometru. Preskocim tuhle gen. komplet a uvidime co bude. Treba opustim mits, nejsem ortodoxni fanda.

Apex. vrchol zatacky, tam zacina test kazdyho auta, na suchu ESP ani nepipne, ostatne ho muzes vetsinou vypnout. Rozumim ti, ale od apexu zadny auto neprevratis.
Avatar - Mikesus
12. 10. 2019 22:55
Re: Každopádně vodík je
Jo vidíš. Ty padla se mi líbily hodně. Řekl bych, že jsem je používal víc než brzdu. Ovšem jsem moc nepochopil, proč minus zvyšovalo rekuperaci a plus snižovalo. Nicméně fakt bych je bral hned.
11. 10. 2019 12:22
Re: Každopádně vodík je
Vies kolko stoji cerpacka na vodik?
11. 10. 2019 19:12
Re: Každopádně vodík je
A koľko stojí samotný vodík? A aké sú jeho straty pri skladovaní?
12. 10. 2019 11:37
Re: Každopádně vodík je
Necekate odpoved od fouska, doufam :-)
Ja k tomu muzu napsat jen to, ze bateriovy elektromobil (vodikove auto je taky elektromobil..) si muze koupit v podstate kazdy (i obyvatele sidlist) a v nejhorsim budou nabijet u Lidlu. Tim netvrdim, ze to uz je lepsi volba nez spalovak, ale ta realna moznost tu je.

Narozdil od vodiku, ktery si teprve budou moct poridit tak Prazaci na popojizdeni po meste a okoli (na jednou nadrz..).

Jinymi slovy verejnych vodikovych cerpacek je 0 (slovy nula).
Zatimco cerpacek elektromobilu je kolik? Teoreticky (prakticky spise majitele RD) ma takovou cerpacku doma kazdy..
11. 10. 2019 14:14
Re: Každopádně vodík je
No, zas tak moc odlišné to není. V podstatě je to pořád elektromobil, kde byla část baterky nahrazen nádrží na vodík a palivovým článkem. Pořád je tu problém se skladováním elektřiny, a to dokonce dvakrát. Větší část v nepříliš dobře skladném vodíku a menší část v podstatě velmi podobné baterce jako v EV/hybridu.
12. 10. 2019 12:14
Re: Každopádně vodík je
V cem vidis problem u male baterky s vetsim vykonem?

Muze byt velmi podobna i treba te z Priusu.

Tam jsou nejake problemy??
Avatar - KANKUNEN
11. 10. 2019 10:19
To je největší designový posun
v dějinách automobilismu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CICERO
11. 10. 2019 11:26
Re: To je největší designový posun
:D ode zdi ke zdi... :*) znáješ
Avatar - Emel
11. 10. 2019 11:40
Re: To je největší designový posun
Jo. Opět se ukazuje, že na velký designový posun je zejména potřeba řádně zprasit ten původní model :-[]
Avatar - Dinar
11. 10. 2019 12:11
Re: To je největší designový posun
Asi tak. :yes:
Avatar - _Karel_
11. 10. 2019 12:57
Re: To je největší designový posun
Souhlas. Ze suverénně nejhnusnějšího auta značky, a jednoho z nejhnusnějších aut vůbec, udělat naopak asi nejhezčí auto značky je majstrštyk. :yes:
V tomhle bych se jezdit nestyděl.
11. 10. 2019 10:22
Bomba
Při pátku fakt milé překvapení, jak designové stránce, tak i dalšími údaji. Jen mi tam chybí zda je to sedan nebo liftback, tvarování zádě nevylučuje ani jedno, já osobně preferuji lift, je praktičtější. A pokud by se dojezd dostal nad 600 km, tak už je to hodně zajímavý údaj.

Desingnem i praktičností drtí Toyota elektroautíčka rozdílem třídy. Ale musí vzniknout síť čepaček, alespoň jedna v každém krajském městě pro začátek.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
11. 10. 2019 10:33
Re: Bomba
U nás sme klasicky zaostali = no ostatně v posledních letech sme zpomalili i výstavbu dálnic a na dáváme na ně míň peněz než před dekádou

Vedle v Německu je v týhle fázi plán na asi 400 vodíkovejch čerpaček a skoro čtvrtina už jich je otevřená = otvíraj zhruba 1 novou týdně! Eště aktivnější chtěj bejt vedle v Rakousku https://www.euro.cz/…ovi-obri-1462126 U nás je to klasicky slabší = je dlouhodobej plán bez přesnejch dat na 4 vodíkový čepračky= jedna v Praze na Barrandově, další v Brně, Ostravě a Litvínově. Data otevření ani přibližný nejsou k dispozici. Nevim proč všechno de tak pomalu = přitom vodíkovou cestou de Toyota a ve spolupráci s ní BMW, Mercedes i jihokorejci Kia Hyundai jo a v japonsku eště Honda a pracuje na něm i Mazda. Vodík by měl hrát roli i na olympijskejch hrách příští rok v Japonsku

Tak snad časem i u nás
Avatar - CICERO
11. 10. 2019 11:28
Re: Bomba
mám strach, že rychlejší budou s vodíkem i v čaputovsku… 8-s už už bych chtěl zažehnout :-[]


2 lidi věří česku, vesnická zabava je jinde...
11. 10. 2019 17:52
Re: Bomba
na caputovu nam nesahaj ... tam sa staraj o svojho zemanka a buresa :-) a my vas predbehneme len vtedy, ak sa na tom bude dat slusne nakradnut :-) :-)
Avatar - pradeda777
11. 10. 2019 17:46
Docela hezké...
...no vidíte nihondžíni....když se chce, tak to jde..... ;-)
Rozbalit vlákno
0
13. 10. 2019 08:22
Mirai
Japonci budoucnost pochopili, teď je třeba přesvědčit zabedněné evropany že strkat auto do zásuvky je pitomost.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku