Toyota Mirai přichází ve druhé generaci. Vodíkové UFO vypadá konečně hezky!
Vodíkové Mirai je na trhu od roku 2014, a tak se pomalu chystá nástupce. Druhá generace bude zcela odlišná!
Současnému automobilovému světu začíná vládnout trend bateriových elektromobilů, Toyota ale vidí budoucnost trochu jinde – ve vodíkových palivových článcích. Už dokonce na vybraných trzích prodává vodíkový model Mirai, který po rozšíření sítě vodíkových stanic má dorazit i na český trh. Toyota dokonce již pracuje na druhé generaci Miraie, jejíž koncept se představí na nadcházejícím autosalonu v Tokiu.
Toyota sice novinku označuje za koncept, zpracování automobilu ale potvrzuje, že připravovaná sériová verze se prakticky nezmění. Naznačuje to i sama automobilka, což znamená, že se Mirai v nové generaci kompletně promění. Z futuristického vozu s kontroverzním designem, který málokdo označil za krásný, se stane zajímavě tvarované auto.
Mirai druhé generace se svojí siluetou s dlouhou kapotou evokuje vozy gran turismo. Přídi dominují vzad protažené nízké světlomety a především rozměrná maska. Záď s propojenými koncovými světly zase zdobí decentní odtoková hrana. Na rozdíl od předchůdce novinka vůbec nezdůrazňuje svůj unikátní pohon, vypadá vlastně jako konvenční automobil.
S délkou 4.975 mm a rozvorem 2.920 mm novinka také značně vyroste. První generace je dlouhá 4.890 mm, s rozvorem 2.780 mm.
Toyota Mirai – Srovnání rozměrů | ||
Model | Mirai Concept (2020) | Mirai (2014-) |
Délka (mm) | 4975 | 4890 |
Šířka (mm) | 1885 | 1815 |
Výška (mm) | 1470 | 1535 |
Rozvor (mm) | 2920 | 2780 |
„Chci, aby si zákazníci řekli, vybral jsem si Mirai ne jen kvůli vodíkovému pohonu, ale protože jsem jednoduše chtěl tohle auto a ono náhodou jezdí na vodík,“ říká k novince šéfinženýr Miraie Yoshikazu Tanaka.
Kompletně přepracován byl také interiér. Před řidičem nechybí digitální přístrojový štít, na vrchu středového tunelu je rozměrná dotyková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 12,3 palce. Dovnitř se vejde až pět osob, o jednoho více než v dnešním Miraii.
Základem auta je upravená modulární platforma TNGA s pohonem zadních kol, která má zajišťovat také zajímavé jízdní vlastnosti. Více o technice Toyota zatím nemluví, pouze zdůrazňuje, že pohon byl vylepšen hlavně z hlediska dojezdu. Jestliže současný Mirai ujede zhruba 500 kilometrů bez nutnosti dotankování vodíku, dojezd novinky má být asi o 30 % vyšší. Zajistit to chce Toyota úpravou vodíkových článků a zvětšením vodíkových nádrží.