Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Mirai přichází ve druhé generaci. Vodíkové UFO vypadá konečně hezky!

David Bureš
Diskuze (45)

Vodíkové Mirai je na trhu od roku 2014, a tak se pomalu chystá nástupce. Druhá generace bude zcela odlišná!

Současnému automobilovému světu začíná vládnout trend bateriových elektromobilů, Toyota ale vidí budoucnost trochu jinde – ve vodíkových palivových článcích. Už dokonce na vybraných trzích prodává vodíkový model Mirai, který po rozšíření sítě vodíkových stanic má dorazit i na český trh. Toyota dokonce již pracuje na druhé generaci Miraie, jejíž koncept se představí na nadcházejícím autosalonu v Tokiu.

Toyota sice novinku označuje za koncept, zpracování automobilu ale potvrzuje, že připravovaná sériová verze se prakticky nezmění. Naznačuje to i sama automobilka, což znamená, že se Mirai v nové generaci kompletně promění. Z futuristického vozu s kontroverzním designem, který málokdo označil za krásný, se stane zajímavě tvarované auto.

Mirai druhé generace se svojí siluetou s dlouhou kapotou evokuje vozy gran turismo. Přídi dominují vzad protažené nízké světlomety a především rozměrná maska. Záď s propojenými koncovými světly zase zdobí decentní odtoková hrana. Na rozdíl od předchůdce novinka vůbec nezdůrazňuje svůj unikátní pohon, vypadá vlastně jako konvenční automobil.

S délkou 4.975 mm a rozvorem 2.920 mm novinka také značně vyroste. První generace je dlouhá 4.890 mm, s rozvorem 2.780 mm.

Toyota Mirai – Srovnání rozměrů
Model Mirai Concept (2020) Mirai (2014-)
Délka (mm) 4975 4890
Šířka (mm) 1885 1815
Výška (mm) 1470 1535
Rozvor (mm) 2920 2780

„Chci, aby si zákazníci řekli, vybral jsem si Mirai ne jen kvůli vodíkovému pohonu, ale protože jsem jednoduše chtěl tohle auto a ono náhodou jezdí na vodík,“ říká k novince šéfinženýr Miraie Yoshikazu Tanaka.

Kompletně přepracován byl také interiér. Před řidičem nechybí digitální přístrojový štít, na vrchu středového tunelu je rozměrná dotyková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 12,3 palce. Dovnitř se vejde až pět osob, o jednoho více než v dnešním Miraii.

Základem auta je upravená modulární platforma TNGA s pohonem zadních kol, která má zajišťovat také zajímavé jízdní vlastnosti. Více o technice Toyota zatím nemluví, pouze zdůrazňuje, že pohon byl vylepšen hlavně z hlediska dojezdu. Jestliže současný Mirai ujede zhruba 500 kilometrů bez nutnosti dotankování vodíku, dojezd novinky má být asi o 30 % vyšší. Zajistit to chce Toyota úpravou vodíkových článků a zvětšením vodíkových nádrží.

David Bureš
Diskuze (45)

Doporučujeme

13. 10. 2019 08:22
Mirai
Japonci budoucnost pochopili, teď je třeba přesvědčit zabedněné evropany že strkat auto do zásuvky je pitomost.
Avatar - Mikesus
12. 10. 2019 22:55
Re: Každopádně vodík je
Jo vidíš. Ty padla se mi líbily hodně. Řekl bych, že jsem je používal víc než brzdu. Ovšem jsem moc nepochopil, proč minus zvyšovalo rekuperaci a plus snižovalo. Nicméně fakt bych je bral hned.
Avatar - Zetti
12. 10. 2019 19:50
Re: Každopádně vodík je
jj, s prodejcem byla legrace, rikal mi ze padla nebudu pouzivat. Ne muj MY2017 neni lepsi nez aktualni MY, ale neni v tom takovy rozdil, aby mi to stalo zato vymenit. Mel sem to auto na 24 hodin a nalital s nim 400 kilometru. Preskocim tuhle gen. komplet a uvidime co bude. Treba opustim mits, nejsem ortodoxni fanda.

Apex. vrchol zatacky, tam zacina test kazdyho auta, na suchu ESP ani nepipne, ostatne ho muzes vetsinou vypnout. Rozumim ti, ale od apexu zadny auto neprevratis.
Avatar - Mikesus
12. 10. 2019 19:04
Re: Každopádně vodík je
Evo beru jako top v této kategorii.

0-50 3.7 se nám tedy nepovedlo ani na sport a i kdyby to bylo tak, auris nebo yaris to zvládli za 2.9. A ano, odvahu udělat v zatáčce to co s corollou jsem si opravdu netroufnul. Za prvé to auto jsem měl pár kilometrů, tedy neznám jeho reakce, a za druhé při prudsim průjezdu zatáčky ještě v Praze mne to velmi odradilo, když se tý mase vůbec nechtělo, esp se snažilo korigovat a stejně jsem přejel do protisměru, tam ve stejné rychlosti s corollou (jiným autem jsem tam zatím nejel ) esp ani necukne.
Ale jak říkám, fyziku neoblbnes ani tím nejlepším systémem.
Samozřejmě je možnost, že se neumím rozjet, dealer mi toho moc nevysvětlil. Vše jsem dával tak nějak logicky.
Můžeš dorazit na sraz a třeba to i vysvětlit a ukázat. Třeba tvůj MY je na tom lépe než aktuální MY2020.
Avatar - Zetti
12. 10. 2019 18:47
Re: Každopádně vodík je
Uplne smesne mi pripada co tu povidas. Na youtube je dostupne video, kde Outlander PHEV dosahuje na elektriku 0-50 za 3,7s. A to nevyuziva AUTO HOLD, ktery umozni rozjezd ve zlomku vteriny, tedy vyuzit cas nutny pro preslapnuti z brzdy na plyn. Zrovna nekdy minuly tyden jsem rozhodil na krizovatce jednoho KIAstu, nez mu start stop zabublal, byl sem 50 metru pred nim. Pak za mnou klickoval vlevo vpravo, asi si myslel ze bych ho mel pustit. Ja to ale v umyslu nemel

A k te jizde v primce. Kdybys nebyl linej, tak sis na displeji naklikal graficke zobrazeni systemu S-AWC a kdybys nebyl srab, tak v apexu das plny plyn a nestacil by ses divit co Out. PHEV s tim umi a zrovna tak ten co jede za tebou. Ja mam totiz par desitek tisic kilometru s mitsubishi evo, kde je S-AYC matkou a otcem toho co je v outlanderu. Ale jak rikam musi se to umet.

https://en.wikipedia.org/…Mitsubishi_S-AWC

Je jasne, ze cerny petr je na strane Mits dovozce, proste neumi rict co to auto umi, proto tech evo neprodalo za 8 let ani 50