Krásný zvenčí i zevnitř, s pestrou paletou pohonů a příslibem komfortnější jízdy díky zcela nové architektuře. Na papíře vypadá nový Peugeot 208 vskutku slibně, praxi jsme vyzkoušeli minulý týden v okolí Lisabonu.
Není, Gréta se bohužel na dlouhá léta zaškatulkovala jako histerický rozmazlený fracek a to i pro ty, kteří vlastně ani ten proslov neviděli, jen se to doslechli. Ať je pravda jaká je, tohle už jí dlouho zůstane.
Ale je pravda, že tady to bude spíše něco pro hamunu, čekám na dlouhé příspěvky o dotované naftě :D
No a o nějakou Grétu fakt nejde žejo https://vtm.zive.cz/…641/default.aspx de o to její upozornění že bys měl spíš poslouchat spíš závěry třeba český Akademie věd = místo svý hlavy :D
Zajímavý jak moc má část lidí zamlžený brýle https://magazin.aktualne.cz/…c760cc47ab5f122/ a za jediný správný a normální považuje = dělat věci tak jak sem zvyklej TO je NORMÁLNÍ :-!
A už je to tady Humussakra se ozval okamžitě jako potrefená husa, opět nás baví jako ta Gréta jen na lokálním písečku, pošuk. :D
Jednou mu ta žilka opravdu rupne.
To mne neuráží, ale v tom, že se musí se životním prostředím něco dělat, má pravdu a nejsou to exhalace aut, ale to, jak si kurvíme zemědělskou půdu hnojením a intenzifikací produkce, velkými lány polí, tím nastává sucho, nezadržuje se voda v krajině, jak kácíme lesy, jak v Asii kašlou na ekologii a znečištuje místní průmysl... svět je jeden ekosystém, to není o zákazu dieslů v Evropě... :) Pro tuto ekologii jsem... ale na tyto důsledky dohlédne už málokterý "ekologický aktivista".... jen řeší důsledky, né příčiny...
JJ - tak jest. A ještě přidám - mám pocit, že 8 mld. lidí na Zemi je dlouhodobě těžko udržitelných a to počet lidí bude dále razantně stoupat - to nevypadá dobře, proti tomu je pár dieselů v Evropských městech směšných.
Tak standardně by člověk čekal, že největší smysl dává ten prostřední benzín s manuálem... s tím, že příplatek za 8AT bude asi dost velký pro danou třídu, jinak by dával smysl i ten automat. Ale jestli nafta jezdí líp...
Jednoduše, diesel táhne "vodspodu" a pak ti vše ostatní příjde jako lenoch :D Vždyť se podívej dotabulky na zrychlení, tam 1.2THP 96kw válcuje diesel...
Já se na Clio těším, ještě jsem se ale nedostal :) Zatím jsem ho prolezl jen staticky a pro mne je to asi BYCHařsky typické druhé auto do rodiny na městské a příměstské popojíždky, které bych bral. Ostatně, jeho 2. generaci takto provozuji :D
Já odpůrce PSA musím uznat, že Peugeot byl vždy technikou ten vzadu, ale ostatní zakopli a Peugeot se po nich prošel, tříválce z nejlepších, skvělý diesel a malé EV, které ctí původní myšlenku nulové emise ve městě.
To auto vypadá fakt zajímavě, ale já pořád nějak nemusím i-cockpit, takže buď vyzkoušet novou sesterskou Corsu bez této PSA vychytávky, nebo jít jinam. Osobně se mi nejvíce z B segmentu zamlouvá nové Clio a pak Fiesta (která je ale cenově dost nastřelená).
Výhodu P208 vidím hlavně v elektrické verzi, do města ideál, parkování zadarmo všude, to ani Clio a ani Fiesta nemá...
Hodně se těším na reálnou zkušenost. Ze statického pozorování mne ten i-cockpit moc nepřesvědčil. Uvidíme jestli si najdu ideální pozici za volantem, jinak bude asi lepší volba corsa.
Vím... a taky vím, proč to napsal o Cliu... protože má 1.3Tce a ten má 4 válce, protože jako správný BYCHAŘ ani R3turbo v takto malém autě nevyzkoušel, ale VÍ, že je to špatně .
Tazko to motoricky vyhralo, ked zakladne 48 kw clio je uz tazko pouzitelne, pricom 55 kw trojvalec psa je uz v pohode. Aj ked nejake to kw aktualne znizili, stara 208 mala 60kw a myslim 117 nm (nova 111nm)).
Proč těžko použitelné? Nevím kolik váží, ale pro městský provoz, pokud bude dobře zpřevodováno, je to dostatečné, sám po městě jezdím Cliem s 43kw a umím být první na semaforu, když chci....v reálném provozu, abych to vysvětlil přesně.
No já pořád nechápu to nestačil, to záleží jak to auto chceš používat. Pokud s tím jezdíš někde po městě, kde nejvyšší rychlost je 70-80km/h, pak s trochou rozumu bude sloužit. Plánuji se svézt a porovnat právě s tím starým 1.2atmo. Je fakt, že je o 200kg lehčí...
Já jezdil to 0,9 v Twingu, ale v době, kdy jsem byl zhýčkaný z turbodieslu, dnes bych to asi viděl jinak. Navíc je ten litr inovovaný, tak snad bude lepší... jak říkám, čistě pro městské účely to stačí.
1. - nikam jsem nepospichal
2. - cekal jsem na tebe, nevedel jsi kam jedem
3. - jeden vyjezd ze semaforu a zavodil jsi nekde vzadu s octavkou
4. - mam rad svuj ridicak
5. - delsi cestou po Praze se neda nic nahnat
1. já taky ne
2. ano, ale já bych ten semafor, který projedeš na žlutou už na červenou neprojel ani s 400hp V8 :D Odkážu se na tvůj bod č. 4.
3. To byla jediná situace, kdy mi chyběl výkon a ta Oktávka měla rozhodně víc, než 43kw a stejně jsem se dostal před ní :D Nakonec..
4. já taky
5. to je pointa mého příspěvku na který reaguješ ;) A ty to moc dobře víš, jen nechceš vypadat blbě v diskuzi :D
Ale to ja netvrdim, ze se da ujet :D
V kolone je jedno jestli mas 40 nebo 400 koni. I když, pokud máš jen 11, tak to se s tím dá něco udělat. :-)
Ale ja jen reaguju na to tvoje byt prvni na semaforu.
I když, pokud bys vzal skutr, tak tam budes vzdy prvni. To jsme si mohli vyzkoušet i na pražském okruhu. :D
Pokud máš 11k na jedné stopě, jsi nejrychlejší všude i tam, kde se velké moto neprotáhnou... stačí blbec v SUV a vyhráváš :D
Pražský okruh byla jen chyba systému v první části (mne radar nevyfotí ani když jedu v Blance 110 na 50tce) a v druhé zase provoz, který z podstaty věci motorku nezastaví :D
Ja zkoušel i-cocpit v 508 a prostě ne. Sice jsem se s nim popasoval o něco lepe než v 308, ale pořad to bylo vic o kompromisech než by se mi zřejmě libilo.
Jinak B segment by mě možna i vic lakal, ale to vnucovani automatu u nejvykonnějšich motorizaci je pro mě no way.
Vyzerá zaujímavo, ale pre mňa má tri výrazné nedostatky:
- I-cocpit
- nastupovanie dozadu (sedačky sú odsadené od výrezu dverí dobrých 10cm + zvláštny tvar otvoru). Fakt sa do toho zle nastupuje a vystupuje ešte horšie.
- malý kufor
Pre dvoch so špecifickou postavou asi áno. Clio je ďaleko dospelejšie a hodnejšie pôsobiace
u mna to je este ok ... mozno je to aj tym ze mam auto este zo starej skoly kde sa viac pozeralo na praktickost ako na styl .... akoze v tomto je to moje este predosle polo fakt prakticke a som za to rad ze aj vzadu je plne pouzitelne ..... a aj bracha ktory ma 185cm do mojho auta dozadu vojde bez problemov .. to len tie dnesne nove male vozy su uz vzadu vsetko uz len pre deti... vpredu miesto aj pre gorilu ale vzadu sa aj dieta tlaci... docela nechapem tejto "modernej" koncepcii a plytvaniu priestorom ked zvazime ze nova 208-cka je uz aj celkom velke a objemne male auto...
uz len samotne zadne dvere na fotkach mi pridu akesi male aj ta zadna klucka dveri je docela blizko tej prednej klucky ( mozno je to len ocny klam uvidim nazivo ) .... ale inak toto som uz spominal... auto objemom jak slon ale vzadu sa aj deti budu tlacit... a potom ze preco dnes uz kazdy kupuje ceedy i30tky a pod ... ked vidim tie dnesne ( vzadu uz nepouzitelne ) male vozy tak sa ani niet comu cudovat ...
PS: osobne dnes sa mi uz nove clio paci viac ako P208... pritom vzdy som to mal opacne a viac sa mi pacili male pezoty ako clia ... ale ked vidim toho noveho leva... aj tie je ho motory je mi fakt smutno.... dnes je uz docela bezzuby a zaroven aj akysi obezny a cim dalej tym viac gycovy ... pre mna uz fakticky akykolvek pezo skoncil ( pre mna nevhodny i-cocpit uz ani nespominam ) ... uz to davno nie je to co si od nich predstavujem ani vizualne ani motoricky ani interierovo... a aj ta "uzasna" nova 508 je v reale docista gyc ja prasa ... zadok otrasny ... predok tiez... akonahle to nie je plnka tak strasne lacno a az nevkusne posobi ... to aj mensia octavka dostojnejsie vyzera... akoze elegancia ziadna.... kdeze stara dobra a elegantna 406tka .. dodnes neprekonana :'-(
dam krk ze fabia je o level priestorom inde ako tento bezzuby lev ... akurat motoricky uz ani v koncerne nie je v malej triede v dostupnej cene co vyberat... smutne... ja sa uz do buducna spolieham snad este na novy yaris ( ktory by uz nemusel byt babsky a verim ze uz ani nebude ) a zaroven by mohol dostat stvorvalec 1,2T z corolly... boze daj :yes: a mam v buducnosti jasno :yes:
Takže se kouknout na nový Citroen C3, s identickou technikou a méně zhulenou ergonomií. Platforma a aregáty se povedly. Všechny. Malá 1,5 HDi není překvapením, navíc je to hliníkový rychle se zahřívající motor, který zvládá i město.
Už jsem těch 220l četl i na zahraničních webech. Pro e-208. Ale většinou se uvádí 265 (na chlup stejně jako ten zmiňovaný Swift) a taky 311 litrů. Tak možná konvenční verze 311, elektrika 265 ?
265 už znie lepšie ako 220. 208 má príplatkovú rezervu, tak to vypadá na 265 s rezervou a 311 bez. V technických parametroch pre konvenčnú 208 to majú uvedené s lomítkom bez nejakej poznámky. Na živo mi prišiel ale kufor dosť malý pôdorisom. Z fotiek ani čísiel to až tak zle nevyzerá. Pre E-208 ešte cenník ani technické parametre nie sú. Cenník má byť v novembri.
Pokud můžeme soudit dle rozdílu mezi Grandlandem a 3008, pak u Opelu uměj naladit podvozek líp. Plus pro mě velký bonus - absence i-cockpitu. Jenže ve třídě supermini mám stejně jiného favorita. ;-)
Možná by Subaru mohlo začít vyrábět autobusy, těm by nevadilo, že zrychlují na stovku za 25 vteřin, jen bych rád viděl ti xichty cestujícíh, až by za městem řidič přidal a vytočil tak CVT po tak dlouhou dobu :D
Za mě zvenku s velkým náskokem nejkrásnější ve své třídě.
V článku je zmiňovaná levnější a ergonomictejsi verze interiéru, ale ve fotogalerii není. Přesto, že má galerie nesmyslných 164 fotek.
Dotyková tlačítka nad klavírem - to je teda zase úlet. Zase se v Peugeotu skrabou levou rukou za pravým uchem.