Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Emel
Motory
| 29. 10. 2019 08:39
To je spousta údajů... dobrá zpráva je 2.0TSI 140kW, to je takový ideál...

Není mi to ale jasné s tím RS... z tabulky to skoro vypadá, jako by RS mělo být výlučně 1.4TSI + elektrika. To by naopak bylo dost smutné, ve srovnání s nabídkou 2.0TSI v Golfu...

Jinak vesměs dle očekávání... Octavia bude znovu Octavia... samozřejmě.
Re: Motory
| 29. 10. 2019 08:45
Ano, do RS cpou povinně PHEV a automat a do verze 2.0 TSI zase povinně automat, s manuálem by to byla ideální kombinace.
Avatar - Emel
Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 08:59
U Golfa to bylo formulované trošku zvláštně...

Do budoucna se pak očekává i představení 2.0 litrového benzínového čtyřválce, který má být určen pro modely GTI, GTI Cup a Golf R. Základní GTI by mělo nabídnout okolo 173 kW (235 k), Golf GTI Cup by se měl pohybovat okolo 231 kW (290 k) a vrcholný Golf R by se mohl výkonem pohybovat okolo 245 kW (330 k).

Tak bych čekal tu nejslabší variantu v ORS... možná je ten seznam u Octavie taky jen první vlna?
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:06
Dám na to krk, že benzínové RS bude, ako vždy s motorom z najslabšieho GGTI, teda spomínaných 173 kW. PHEV je napriek podobnému vývoju samostatná vetva, 150 kW bude tá eko-verzia a 180 kW bude zrejme obdoba Golfu GTE, teda "hot-eko". ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:18
Ještě budete rádi, až ORS nenatře na semaforech kdejaký hybridní Auris :D
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:21
Ako nemal by som problém so 180 kW hybridom, naopak ako rodinné auto super. Dokonca sa s tou myšlienkou pohrávam (najviac vtedy, keď poskakujem v zápchach so spotrebou 13 l a využívam tak 10 kW výkonu). Ale plnotučný benzínový dvojliter TSI proste nenahradí.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:23
To nenahradí.... třeba přijde později jako nějaká verze RS + nebo .. no uvidíme, každopádně když bude PHEV, bude to jen s AT a u HH bych asi manuál chtěl.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 17:43
aspon, ze v HY bude 6st DSG ta by nieco mohla vydrzat oproti 7st suchej... aj ked toyo 1.8HY v spolahlivosti neprekona pri vysokych najazdoch, nepraje tomu ani turbo... uzivatelsky vsak bude presne usita na EU chute
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:37
180KW uplne v pohode, Mi sme minuly tyzden vymenili XF 3l dizlak za XF 3l benzin ma 380 koni a su nevyuzitelne. jediny dovod menit za 296 konovy dizlak bol ze sme museli 3 x do servisu koli DPF filtru dost sa upchava hlavne po meste a ked nepretahuje dizlak po dialniciach aspon 2 x za mesiac nema to rad. Benzin je rychlejsi aj zvuk ma krajsi ale nemyslim ze na bezne uzivanie je vyuzitelny ten potencial. benzin je o par centov lacnejsi ale spotreba tam vystreli oproti dizlaku. Zalezi asi od preferencii a ci sa je kde vyblaznit bez kamier a tajnych policajtov. Ja stale vaham ci budem menit za benzin ale nie koli vykonu...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 19:35
Tak nemuseli jste brát hned ten nejsilnější benzín. U xf jsou i slabší benziny .Je pravdou ,že nafta v tom městě trpí.Ja přesně takovou výměnu ze stejných důvodů uskutečnil přesně před rokem.Bydlim ovšem v méně obydlené oblasti a tak si těch 380 koníků můžu vychuchutnat častěji.Tak nechť slouží a dělá radost ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:06
V textu píšou, že RS bude mít 180kw Plugin....

"důležitou novinku představuje benzinový plug-in hybrid, tedy s možností dobíjení ze zásuvky. Jeho slabší varianta o výkonu 150 kW bude dostupná běžným octaviím, zatímco 180 kW by se mělo objevit výhradně pod kapotou sportovně stylizované verze RS."

Tak že asi HH bude už jen z Golfa... Zase pak ORS budou moci parkovat na modré zoně :D
Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:12
U Golfu to bylo formulované na auto.cz jenom špatně co se týče přepočtu na koně, ale jinak tyto verze pro GTI a R uvádí i německá média.
Tento článek mi přijde velmi přesný a skutečně stvořený na základě odpovědí přímo ze Škodovky, tedy žádné spekulace, takže nezbývá než vzít za hotovou věc, že RS skutečně postaví na bázi PHEV. Naopak výčet motorizací považuji za definitivní a první vlnu při uvedení očekávám bez CNG, bez RS a asi bez nejsilnější nafty.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:20
Tak ak máš pravdu a RS bude už len hybrid, to by bolo pre mňa dosť sklamanie. Pretože napriek občasnému výsmechu bola Octavia RS (benzínová samozrejme) výborným hothečom (pardon, hotliftom), potentným, rýchlym a pritom praktickým. Hybrid v podobe 1,4ky s baterkami nebude a nemôže byť náhradou, rovnaký nominálny výkon nie je všetko, ide aj o hmotnosť (resp. jej pomer k výkonu), jazdné vlastnosti a charakter. No a proste neverím, že baterkami posilnená 1,4ka bude môcť nahradiť dvojliter TSI (čo bol jeden z najlepších motorov v danej kategórii).
Opakujem, nemám s existenciou PHEV vôbec problém (naopak), ale nech to nevydávajú za nástupcu benzínovej RS. Dúfam ale, že bude oboje.
Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:30
Ne, to jen Auto.cz neumí srozumitelně přepsat informace od Škodovky. Na autorevue to přitom mají správně.

Ano, Octavia RS bude skutečně hybridní, dostane však i motory 2.0 TSI a 2.0 TDI.

První vlna 2.0TDI 85kW a 110kW + 1.5TSI 110kW. Zbytek od 25/20 kromě 2.0TSI 140kW, 2.0TDi 4*4; CNG-Manuál a 2.0TDi 85kW DQ. Ty až 48/20 nebo později.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:45
Taky jsem sázel na tuhle variantu :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 14:26
Půjde HUD s vyhřívaným čelním sklem ?
Avatar - iudex
Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:03
JJ, trochu moc na úplné absorbovanie informácií, tak mi tiež napadajú len také detaily: kvitujem 6st. manuály aj 7st. DSG. Super je, že bude benzínový dvojliter so 140 kW. Zaujímavo vyzerajú aj PHEV: 150 kW pre slabší vyzerá dostatočne a 180 kW pre silnejší už by mohol byť taký hybridný hot-lift. A napokon kvitujem, že aj najslabšia nafta bude dvojliter a tá najsilnejšia s 200k bude iste pre naftové RS. Osobne očakávam, že benzínové RS bude, klasika s 2,0TSI ako v GTI.
Naopak škoda, že multilink je opäť nad 110 kW, teda fakticky až pre okrajové verzie a masovky vrátane služobných TDI 110 kW budú opäť len s torzkou. Výkon základného motora tiež klesol (o málo, ale predsa).
Potešia správy o kultivovanejšom podvozku (všímate si známe auto.cz klišé, kde sa chyby Škodoviek spomenú až pri nasledovníkovi?).
Celkovo sa mi javí, že Octavia IV má dobre našliapnuté, dizajn podľa spy foto očakávam lepší, ako u štvoročky, technika zase o kus vyladenejšia a hlavne v kultivovanejšom jazdnom podaní, to je dôležité zlepšenie. Takže za mňa celkom optimistická vízia.
Avatar - Emel
Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:54
Jo, víceprvek je prostě tak jako dneska... tak aspoň tak, no. S tou nádrží je to horší, tam je to krok zpět.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 10:46
Veľkosť nádrže rozhodne nie je faktor, ktorý by ma od kúpy auta odradil. Ale súc zvyknutý na 70 a 60 l nádrž, 45 litrov je značný pokles a citeľne menší dojazd. Pri TDI a spotrebe 5,5 litrov by to ešte nemuselo vadiť, ale mať 2,0TSI s reálnou spotrebou cez 8 litrov, to je dojazd niekde okolo 500 km a to je fakt málo.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 10:56
2.0TSI má 50l, což je opět as-is.
Avatar - petous
Re: Re: Re: Re: Re: Motory
| 30. 10. 2019 19:53
to je nenápadná příprava na budoucí elektromobil...
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 11:05
45 litrova nadrz je na urovni bezneho maleho auta fabia polo a pod ... skoda lebo miesta tam urcite je aj na vacsiu nadrz ... ale na druhej strane ani ja netankujem casto doplna... len ozaj sem tam... inak ale ktovie preco sa nadrze zmensuju.. .. lebo auta sa stale zvacsuju.... spotreba v reale tiez moc neklesa lebo auta su stale tazsie a vykonnejsie takze nakoniec zeru v danych segmentoch rovnako ako pred 20 rokmi ked mali vacsie nadrze ... len dnes uz tie nadrze z nejakeho zahadneho dovodu maju coraz mensie... toto je fakt zaujimavy trend ...
Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 11:30
Setrenie na vahe a emisiach co2. V takom MB C si zadarmo mozes objednat nadrz vacsiu zo 41 na tusim 65l.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 13:47
je to ideologie... aby byl stejnej dojezd noveho spalovaku i noveho ev.... :-! a budete naštvaní a budte si lebedit... hlavně že 88 porfilů na klíči a samý pi… ale pořádný auto e e
Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:24
Bude:
PHEV RS 180KW DSG-6
2.0TSI RS 180kW DSG-7/6M
2.0TDI RS 147kW DSG-7; 4*4 nebo Front
Avatar - iudex
Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:32
Jo, to by dávalo najväčšiu logiku a verím, že to takto bude.
Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 09:35
Nemusíš věřit, můžeš si být 100% jist ;-)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 10:02
:yes:
Avatar - CICERO
Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 13:06
Tak to je libový = máme se nač těšit !!! :-! automaty všude... rs jen s automatem... malá nádrž... božíčku... tak aspoň ten 2.0 TDi a 50 litru... to by bylo tak 1000km... OK … ale měli na víc... ještě že máme sup...
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Motory
| 29. 10. 2019 15:50
Jak jenom s automatem? Vždyť tam máš 2.0TSI RS 180kW DSG7/6M... takže benzínové RS v manuálu bude. S 50l nádrží jako dneska...
Novinky
| 29. 10. 2019 09:06
"Materiály působí logicky o řád hodnotněji než u menších modelů, nešetřilo se chromem a více prostoru dostávají dekorační materiály jako dřevo, karbon, ale také třeba látka". Na toto som velmi zvedavy.

Takze ovladanie klimy cez displej ala Peugeot uz nevadi? Proste to neovladate intuitivne koleckon ale tukate a hladite. Auto.cz ste vy ste v tomto majstri!!!!

45 litrova nadrz teda nieje nic moc.

Multilink nad 110kw je tiez dost skoda.

Autobild pise
Jediné negatívum, ktoré sme si nateraz všimli je, že zvuk odvaľovania kolies bol málo odhlučnený a bolo ich počuť. To však môže byť vlastnosť predprodukčných automobilov, na ktorých sme jazdili.
Avatar - Emel
Re: Novinky
| 29. 10. 2019 09:56
Ta první věta je dost nešťastně napsaná... je dost nepravděpodobný, že by v interiéru bylo opravdu dřevo nebo karbon... a vlastně ani ten chrom.
Re: Re: Novinky
| 29. 10. 2019 10:18
Su to proste orgie na ceskym bestsellerom. Az pri dalsej generacii prip. facelifte sa dozvies nedostatky auta.
Ziaden karbon drevo ani chrom tam nebude. Bude to len obycajna plastova imitacia.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Novinky
| 29. 10. 2019 17:47
A hlavne nevis ako budes zas vypadat zaklad... az po priplateni sa to dostane na vobec akceptovatelnu uroven. Snad tento krat nie.
Avatar - palix
Octavia
| 29. 10. 2019 09:21
Po prečítaní článku vyzerá nová Octavia na celkom podarené auto. Nie som fanúšikom Škody a viem, že ak sa predstavuje, alebo testuje akákoľvek Škoda, výsledok vyzerá akoby to bolo to najlepšie auto planéty...
Napriek tomu práve Octaviu som vždy považoval za podarené auto. Na tejto všetko vyzerá v pohode, len mne by vadili tie všadeprítomné dotykové ovládacie prvky, 200 nastaviteľných parametrov... Mám rád autá, kde sa všetko nastavuje logicky a jednoducho = vodič to nájde aj po tme.
Bohužiaľ je doba, kedy sa aj 100% funkčné riešenia nahrádzajú menej logickými riešeniami, len preto, lebo je to moderné a mohlo by sa to niekomu páčiť. Čo je zlé na klasických otočných ovládačoch teploty?
Ešte by som dodal - nemám problém s akoukoľvek technikou, jej nastavením, používaním... Niektoré veci mám ale radšej, keď sú jednoduché. Napr také auto - hlavnou činnosťou tu má byť šoférovanie - nie hľadanie funkcii v menu.
Chcem vidieť, ako práve manželka prestaví svoj profil auta. Predpokladám, že "rozhádže práve ten náš ;).
Avatar - iudex
Re: Octavia
| 29. 10. 2019 09:30
Plne súhlasím. Ono tie nepreberné možnosti nastavenia niekedy viac mätú ako pomáhajú, najmä keď potrebuješ niečo rýchlo prenastaviť. Naposledy som si bol zajazdiť na okruhu, auto si prepol tradične do športu, ale stále som mal pocit, že to nie je ono. No a až po skončení som si uvedomil, že síce som mal prepnuté do športu, ale tlmiče som nechal v komforte (na normálnych cestách sa tak lepšie jazdí) a auto v zákrutách bolo nestabilnejšie a menej isté.
Obdobne keď pozeráš videá o zrýchlení. Kým si tam vodič všetko prestaví pre ideálny launch, tak to trvá nekonečne (myslím, že raz si z toho na Top Gear spravili srandu, že kým nejaký nadupaný AMG Mercedes prenastavil všetky funkcie pre launch, tak iné auto už dávno bolo v cieli).
Avatar - palix
Re: Re: Octavia
| 29. 10. 2019 09:45
Pravda... Kedysi malo auto 1 nastavenie a len vodič rozhodoval, ako bude jazdiť ;)
Vlastne aj moje auto z roku 2017 (s manuálnou prevodovkou) má len 1 nastavenie a iba moja hlava a noha si vyberá režim jazdy. Tak mi to plne vyhovuje a nepotrebujem nič viac. Navyše mi nekecá do šoférovania, nevibruje, nepokúša sa vrátiť ma násilne za čiaru, nepípa, neotravuje (lepšie ako manželka)... A šoférovať je ho radosť (pre mňa). Každý si ale vyberie čo sa mu páči. Poniektorí zaplatia veci navyše, ktoré postupne časom aj tak vypnú (ak zistia ako). Nie všetko modernejšie je aj lepšie.
Tie videa z Top Gear-u, prípadne The Grand tour-u poznám :).
Re: Re: Re: Octavia
| 29. 10. 2019 10:28
Ale auta treba predavat, tak tvorcovia su ochotni obetovat funkcnost koli vzhladu a modernym cinkrlatkam. Nikoho dnes nezaujima funkcnost, za nalestenym prdom sa otoci vatsina. Poslednu reklamu na bmw 5 co som videl - chlapik sadne do auta, na obrazovke sa objavi jeho meno a pocasie na najblizsie dni - no nekup to.
Octa 4 vyzera slubne, hadam az na ten volant. 2tsi pojdem skusit
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Octavia
| 30. 10. 2019 13:19
To je pravda, že dnes je funkčnosť na vedľajšej koľaji.
"Páči" sa mi napríklad hlasové ovládanie v Mercedesoch... Na prvý pohľad skvelá vec, ja by som si také niečo do auta nedal ;). Kým oslovím auto, funkciu mám ručne dávno aktivovanú ;).
2 ramenný volant v negatívnom zmysle zaujal aj mňa. Samozrejme ešte som nevidel ako to vyzerá, ale pýtal som sa sám seba - PREČO tam nedali klasický 3 ramenný volant? Veď ten tvar je dokonalý.
V ďalšej generácii možno bude 1 ramenný volant aký mali kedysi Citroeny :)
Prečo tam nedali niečo tak nádherné, ako volant novej Mazdy 3? Športový a zároveň luxusný volant.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Octavia
| 30. 10. 2019 13:43
Záleží jak co. Navigace nebo vytáčení telefonu je přes hlasové ovládání rychlejší.

Vyhřívání sedačky je rychlejší přes tlačítko a je mi to i přirozenější než pokřikovat něco na auto. Ale beru, že hlasový ovládání má výhodu v tom, že nemusíš sundat ruce z volantu a oči ze silnice... nebráním se to vyzkoušet.

Volant je designová věc, za to spodní "rameno" to stejně nechytáš a je tam jen pro ozdobu. No ale taky mi tam na pohled chybí. https://img2.auto.cz/…0/5861518_v0.jpg?v=0
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia
| 30. 10. 2019 14:46
Na obrázku nevyzerá ten volant zle :). Len to trochu vyzerá akoby to 3. rameno odrezali. V spodnej časti volantu je náznak 3. ramena, ktoré tam nie je.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Octavia
| 30. 10. 2019 15:17
Myslím, že tam je nějaká dotyková ploška, na kterou půjde něco čmárat nebo tak.
Re: Octavia
| 29. 10. 2019 10:19
100 % má pravdu, ale je za tým jediné a to, náklady na výrobu a vývoj.
Urobili novú palubnú dosku, a ušetrili na mechanicko elektronické ovládače klimatizácie.
Keby ich novinári zotreli pod čiernu zem, a nie len ich ale každého výrobcu automobilov, myslím si, že zmena vo výrobe by prišla.
Ja by som bral za takéto riešenia hviezdičky EURO NCAP. Ked môžu odobrať za nedostatok asistenčných systémov body, tak nech odoberajú aj za takéto riešenia. :no:
Avatar - palix
Re: Re: Octavia
| 29. 10. 2019 10:27
Aj tie nové budíky sú v podstate šetrením. Predpokladám, že klasické "budíky" s ručičkami nie sú na výrobu lacnejšie ako display. Čím viac sú displaye bežné, tým menej sa mi to páči. Konkrétne napr na Škode Scala na mňa pôsobili až lacným dojmom.
Predpokladám, že hviezdičky prideľujú ľudia, ktorí schvaľujú podobné riešenia.

V dnešnej dobe je stále menej výrobcov, ktorí sú proti displayom. Jedným z nich je napr Mazda. Pritom jej paulbné dosky sú v súčasnosti špičkové.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Octavia
| 29. 10. 2019 11:03
:yes: to by jim EuroNCAP udělal hezkou čáru přes rozpočet, kdyby jim za tak neintuitivní a neergonomická řešení interiéru sebral hvězdu.

Velmi mě mrzí, že Octa i Golf podlehli tak idiotskému trendu, roky kritizovanému u Peugeotu. Tohle je fakt přešlap.
Re: Re: Re: Octavia
| 29. 10. 2019 18:37
Hm dotykové ovládání všeho, dvouramnnej volant, z interiéru samé špatné zprávy
Avatar - rokyta.p
Zeman se ptá jen Ovčáčka
| 29. 10. 2019 09:23
„A svými postřehy přispět k finálnímu ladění“ Tak toho se právě trochu bojím. :-[]

Ptát se někoho, kdo akceptoval 15 let displej kdesi u kolen jako ergonomicky vytříbený ideál. Ptát se někoho, kdo napsal, že TDI PD 96kW je na studeno jen „trochu hlučnější“. Když to apokalypticky lomcuje s okny jak špatně seřízený 6 nápravový Sergej pod plným tahem, co nám tahal Veroniky na Novou Huť.
To mě, se ptát neodvážili. Protože by rozvor 2686 pro auto 4689mm nezůstal. Stejně jako DSG nebo charakteristika litru. Ale to nevadí, zákazníkům hodně hezkých zážitků i tak :-)
Avatar - palix
Re: Zeman se ptá jen Ovčáčka
| 29. 10. 2019 09:35
Ono je to relatívne, čo komu vyhovuje. Mňa by sa tiež radšej nepýtali ;). Keď ale niekto jazdí roky na koncerne VW, tak ich riešenia považuje za ideál (rovnako platí o iných značkách). Nám, ktorí máme iné značky vyhovuje iné ergonomické riešenie. Často je to vecou zvyku.
Najjednoduchšie je, nekúpiť si to, čo sa nám nepáči. Samozrejme, ak to musíme mať ako služobné auto - to je niečo iné.
Možno trochu problém je, že Škoda je hodnotená vždy iným metrom = potencionálny zákazník je tak trochu klamaný.
Avatar - rokyta.p
Re: Re: Zeman se ptá jen Ovčáčka
| 29. 10. 2019 12:53
To sice ano, ale já nemluvím o specificích, ale nedostatcích. Jezdím nejvíc Toyoty a Mercedesy. Nikde jsem nenapsal, že Toyo světla na levé páčce jsou super. Nikde jsem nenapsal, že Medvěd stěrače na levé páčce jsou super. Ne, právě klasika je nej jj. Ale mluvím o tom, že přeostřovat na displej mimo zorné pole byla t-o-l-i-k let chyba. Litr 85 kW má opravdu krásna maxima, velká čest! Ale pod plynem projev jak starej květinkovej hippie Brouk z Woodstoku. TDI PD zas jak Sergej, třepe se země, pak se chvěje vzduch a pak slyšíš kamenolom buch buch buch. Na konci cítíš naftu, petrolej a síru. Poví ti to i Klaus, ano Superb drncá. Jsou prostě věci co tam jsou a je na nich třeba pracovat. Dokud je šéf rybář, všichni musí mít rádi ryby. Ale pochlebování je krátkozraké, brzdí se pak všichni. Tedy lidé co se vyučili na S120 a řidičák dělali s Feldou, tak budou mít orgasmus. Ale realita je složitější a není to střed vesmíru. S automaty jezdím skoro 20 let. První zkušenost s DSG? ( O3 2.0TDI) Neuměl jsem se rozjet (jo haha). Takže zpět P a jdu se kouknout co je pod koly. Nic nebylo, 2 pokus. 3 vteřiny nic, kuwa co tomu chybí a pak - skoook. Aha, tak už to chápu. Musí se počkat a pak je skok. Zastávka č.2 u krajnice, mám defekt grr. Nebyl, hen-hen-hen-hen dělala guma když jede po přerušované bílé čáře. Tak jooo. Test auta v periodiku? 10b z 10, všem vypálen rybník.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Zeman se ptá jen Ovčáčka
| 30. 10. 2019 13:35
Také skúsenosti s automatmi nemám. Ak sa dá vyhýbam sa im. Ešte som nedospel do stavu, žeby mi vadil manuál ;).
Litrový 85 kW som skúšal v Scale, ale nezdalo sa mi, že ide lepšie ako môj 2,0 (88 kW) Sky-G od Mazdy. Tie motory majú úplne iný prejav, pričom mi oveľa viac vyhovuje práve atmosféra. Dovolím si povedať, že tá 1,0T je v nižších otáčkach ďaleko menej pružná. Možno niečo iné by povedal majiteľ auta s týmto motorom, keby si sadol do môjho auta ;).

Tá guma - bola to chyba auta, alebo taká tá moderná čiara, ktorá vydáva zvuky, aby vodič vedel, že je už na čiare?
ACC
| 29. 10. 2019 09:44
Bude už umět zastavit v dopravních zácpách a zůstat stát a pak se zase rozjet, když má OCT el. ruční brzdu?

Současný ACC v OCTu vždy ihned po zastavení začně šikanovat řidiče, aby sešlápnul brzdový pedál

POkud tak řidič neučiní, OCT se zase rozjede a (asi) nabourá do předchozího stojícího auta
Re: ACC
| 29. 10. 2019 13:26
Jo tak tahle úžasná vlastnost mě taky pije krev. Nechápu proč to je takhle naprogramovaný a auto neumí prostě stát až do doby než se znova bude moct rozjet.
Re: Re: ACC
| 29. 10. 2019 15:12
Protože nějak potřebují odlišit OCT a SUPa.
Re: Re: Re: ACC
| 29. 10. 2019 15:44
Tím chceš říct, že SUP to nedělá? V tom případě by to byla jen otázka software, takže to půjde jednoduše aktivovat i u Oktávky. Nemám žádnýho novýho Supa po ruce, abych to vyzkoušel ;-)
Re: Re: Re: Re: ACC
| 29. 10. 2019 22:01
Dám 5k tomu, kdo mi to u OCTa přeprogramuje ;-)
Re: ACC
| 29. 10. 2019 16:11
U Superba pokud se deaktivuje při stání v koloně,tak se obnoví plynovým pedálem.U O IV by to mělo být stejné.Ale chtělo by to na kolonu interval 30 sekund místo 3 sekund jak má MB a BMW.
Re: Re: ACC
| 30. 10. 2019 07:05
BMW to má tak, že pokud máš zapnutého asistenta jízdy v pruzích, tak jede v koloně samo i bez ťuknutí na plyn.
Re: ACC
| 29. 10. 2019 21:53
Mě toto už Karoq nedělá. Zastaví a stojí. Když je to krátké zastavení tak se i sám rozjede. Po delším stání musím ťuknout do plynu.
Re: Re: ACC
| 29. 10. 2019 22:00
to asi proto, že tam právě už máte el. ruční brzdu
Multilink
| 29. 10. 2019 10:08
Škoda, že se za víceprvek u slabších verzí nedá připlatit stejně jako za výbavu, přijde mi to mnohem smysluplnější než nějaký ten extra asistent nebo větší (a méně pohodlná) kola.
Avatar - Emel
Re: Multilink
| 29. 10. 2019 10:16
Jo, to je škoda. Bohužel tohle nenabízí pokud vím žádná značka. Mohlo by být zajímavé vzít multilink třeba z vrakoviště a zkusit ho tam napasovat... :-)
Re: Re: Multilink
| 29. 10. 2019 11:37
Jo, to by určitě neporušilo záruku! :)
To asi nenabízí, ale zase (a možná se mýlím) většinou existují verze s jednou koncepcí podvozku, nevím, které jiné modely by měly ve výrobním programu zařazeny obě varianty.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Multilink
| 29. 10. 2019 15:37
No tak třeba u nějaké OIII po záruce :-)

Tohle řešení má celý koncern VW (Golf, Leon, dokonce A3), nový Focus, myslím že i Mercedes A...
Re: Re: Re: Re: Multilink
| 29. 10. 2019 16:25
Aha, o tom Focusu jsem nevěděl. A nevíš, jak to má nový Golf? Minulá generace měla víceprvek už i pro 1.4 TSI na rozdíl od Oktávky. Mně by se některý ten slabší dvoulitr v naftě i 1.5 TSI právě v kombinaci s manuálem a víceprvkem zamlouvaly nejvíc.
Re: Re: Re: Re: Re: Multilink
| 29. 10. 2019 17:01
Golf 8 má mít multilink od 110 kW včetně (tedy i pro 1.5 TSI 110kW), takže ho má o jeden level níže než Octa tak jako dosud.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Multilink
| 29. 10. 2019 17:33
A ide práve o ten najdôležitejší level. Lebo typické firemné auto bude 2,0TDI 110 kW a pri benzíne by som zase ako optimum bral 1,5TSI.
Re: Re: Re: Re: Multilink
| 29. 10. 2019 17:05
I Hyundai I30.
Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 10:16
Škoda by se měla zamyslet nad označením RS. V porovnání s konkurencí je výkon k smíchu.
Avatar - iudex
Re: Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 10:37
Nerozumiem. Octavia RS bola konkurentom áut ako Golf GTI, Focus ST, i30N. Teda predokolka s dvojlitrovým turbom, vo výkonnejšej verzii aj so samosvorom. Výkon v poslednej verzii 180 kW. Všetko plne porovnateľné s konkurenciou. Čo teda majú prehodnocovať?
Avatar - Emel
Re: Re: Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 11:19
Tak zrovna Focus ST mezigeneračně posílil, Octavia RS jako jeho konkurent ne... ale to samozřejmě neznamená, že by auto se 180kW mělo nějaký problém. Ten problém může být cenový... vzhledem k tomu, jak vstřícně Ford STčko nacenil. Ale uvidíme, jak to bude příští rok...
Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 11:55
No ono těch 240 koní není nijak dramaticky pomalejších než 280 v ST.
http://www.zeperfs.com/…uel7130-7980.htm
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 12:20
Tak ja som to myslel v kontexte dosluhujúcej generácie a jej konkurentov, minulý Focus ST mal 184 kW. A ako píše šimpanz, ona tá 180 kW verzia nemala problém, asi ako všetky 2,0TSI mala reálne vyšší ako uvádzaný výkon. Skôr bude otázna cena, presne ako píšeš Focus ST to nacenil veľmi rozumne a tam bude mať Octavia problém naceniť to tak, aby bola zaujímavejšia, ako ST (a tipujem, že sa to nepodarí).
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 15:46
No jo, ale tohle je nová generace Octavie RS, která přichází dokonce po nové generaci Focusu ST, takže logicky se musí poměřovat s tou novou generací Focusu. A samozřejmě to není jen Focus, i aktuální i30N je silnější.

Těmi čísly ze Zeperfs si nejsem úplně jistý... pokud by to tak bylo, tak je Focus trošku zklamání, viz 0-100 za 6.2s oproti deklarovaným 5.7s... já těm číslům úplně nevěřím.

Ale jinak si taky myslím, že 180kW z 2.0TSI je úplně v pohodě a pro pojetí auta to stačí. V hospodě holt musíš skousnout, že má Hyundai víc :-)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 17:42
Myslím, že na carwow Focusu namerali toľko, čo udáva výrobca.
Inak súhlasím s Tebou, že 2,0TSI 180 kW bude viac, než dostatočné. A ako som písal vyššie, v reále tých kilowattov ako obvykle u TSI bude viac. i30N Performance má samozrejme viac, ale trochu sa zabúda, že i30N má bez performance len 184 kW. A napr. Megane RS mi v reále neprišiel, že má 280 koní, takže v priamke si myslím, že 180 kW TSI s MRS udrží krok napriek deficitu výkonu.
Ale inak Focus ST je stále favorit. :-)
Avatar - miromen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 18:59
Jasně TSI ma v reale vic a ostatni to co piše vyrobce... a k teto povidce stači opět od "pomatence" zde vylepit nic neřikajici Zeperfs.
Ale to podstatne, opět se zde zdejšima "odbornikama" škodovka prezentuje jako vyrobce, ktery děla i HH. Ne, škodovka nikdy HH nedělala a dodnes neděla, vlastně jako jedina koncernova značka.
Zajimat se a uvažovat o škodovce za vlastni peniz muže akorat tak neznalek, tedy pokud neni v hlavnim zajmu prostor, prostor a zase prostor.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 22:11
Uvidíme s novou generací... tam má Ford našlápnuto moc hezky, s 2.3 a samosvorem se posunul o krůček dál, zatímco Octavia zůstává na svém... bychařsky to zatím vidím ve prospěch Fordu.

Minulou generaci můžu porovnat osobně, obě auta jsem projížděl jako kandidáty do garáže... a tam platí, že tam těch 22kW navíc u Focusu prostě nebylo. Jestli mělo TSI víc nebo EB méně... no, po zkušenostech s dalšíma motorama z podobné kategorie vsázím na variantu jedna.

Focus dělá větší divadlo, ale jestli je někde rychlejší... no, testy vesměs říkají, že není, viz např. autobild.de https://www.autobild.de/…-rs-4439315.html#… ... a já se přikláním k jejich hodnocení - Focus je menší, hlučnější, žíznivější a pomalejší (to říkají oni, já to napíšu opatrněji - není znatelně rychlejší). A přidám - tehdy byl navíc k tomu ještě dražší. Prostě... v garáži tehdy skončila Octavia RS a nemám nejmenších pochyb o tom, že to bylo správně, v komplexu to bylo lepší auto a ještě k tomu za míň peněz.

PS: jestli hothatch nebo warmkombi... to je terminologická diskuse, tu v klidu přenechám jiným.
Avatar - miromen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 22:37
V komplexu je to typicka škodovka s pruměrnym podvozkem a celkově šasi. "Auto" pro tatiky, kde neni potřeba mit to pevněji v rukou. Ale jasně toho prostoru, nežere to, je to rychlejši takže je přeci lepši. Tohle je hodně lacinne "srovnani" a to včetně toho autobildu.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 30. 10. 2019 08:43
Tak tá typická škodovka s priemerným podvozkom pre tatíkov bola na Nurburgringu rýchlejšia o 5 sekúnd, ako minulý Focus ST (8:30 min. vs 8:35 min). Ako je to možné, keď má menší výkon, je väčšia a ešte má taký nah_vno podvozok?
P.S. A bola rýchlejšia aj na okruhu Magny Cours. ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 30. 10. 2019 18:46
Můžu se zeptat, jak jste přišel na tyto časy nebo kde jste je našel? Jezdili to stejní řidiči? Ve stejný den? Bylo stejné počasí? Měli dráhu jen pro sebe? Byl jste u toho? Protože jinak jsou tyhle časy + samozřejmě ten odkaz Šimpanze ze Zeperfs (mimochodem už jen to, že se tam porovnává manuál / DSG) naprosto o ničem.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 30. 10. 2019 09:31
Focus je tvrdší a na řidiče náročnější, to jo. Jestli to je výhoda záleží na tom, co s tím autem chceš dělat... pokud to má být víkendovka, tak je to výhoda. Jenže zase... proč bych si jako auto pro zábavu kupoval FWD kombík?

Nevím co by sis od testu ještě představoval... shodou okolností jsem ten test v rámci výběru četl i v papírové podobě a byla tam spousta měřených disciplín včetně ostrého kola na Contidromu a tak... na webu v galerii je jenom nějaký výcuc, i v textu https://www.autobild.de/…ich-4435919.html

V principu jo - rychlejší levnější prostornější úspornější komfortnější = lepší.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 30. 10. 2019 12:01
Trochu moc bagatelizujes niekoho poziadavky a preferencie len na dve kategorie 1. auto na vikendy 2. auto na vsetko (kontext octavia, focus)

Niekto nepotrebuje co najkomfortnejsie auto na ukor komunikativnosti v com je VW snad najhorsi... ano nebavime sa len o vikendovke, niekto proste dialky nejazdi, nehlada sluzobaka na stotisice km po dialniciach, niekto natankuje o 1-2litre viac, bude pomalsi, ale viac si to uzije (na okreskach je rychlost len na skodu, zabava je podstatnejsia) atd... to vecne hadzanie toho, ze ty chces auto na vsetko tak MUSI byt lepsie za kazdu cenu to co je najlepsie odhlucnene atd... nemusi, ja sa v odhlucneni kludne uskromnim napr. aj pri aute na vsetko, tak isto prezijem o nieco horsi komfort pokial to je vykupene inou pridanou hodnotou kt preferujem... tieto preferencie byvaju casto velmi rozdielne, to hadzanie do vreca mi vadi.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skod
| 30. 10. 2019 12:28
Za prvé - tohle vlákno začíná u deklarovaného výkonu a u toho, že v reálu byl nejspíš ten výkon vyšší, protože stačil 2.0EB, který měl mít o 30k víc (to je opak toho, co tvrdíš o příspěvek vedle - je to Ford, který není schopen zajet deklarované časy a prokázat papírové předpoklady).

Za druhé - jo, však píšu, že je to věcí priorit. Jenže - ten rozdíl v měřitelných disciplínách je moc velký na to, abych ho třeba já osobně mohl ignorovat, nota bene při tehdy výrazně vyšší ceně Focusu.

A konečně - není to osobní. Věřím, že se se současnou generací karta otočí a Octavia RS bude mít velký problém stíhat Focus ST, který dostal větší motor a samosvor a manuál a lepší výbavu a přitom slušnou cenu. Kdybych musel dneska jedno koupit, dejme tomu za stejné peníze, objednal bych Forda...
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu
| 30. 10. 2019 12:36
Jasne, ja neobhajujem Ford ani nehanim Skodu momentalne, iba to zrovnavanie meratelnych velicin casov, cisiel, hlucnosti, komfortu... ich maxima nemusia byt tak podstatne ako preberate hore, vies co myslim... nie pre kazdeho. Inak v ramci testu to inac nejde tomu rozumiem... na papier to inac nedas co sa tyka exaktneho zrovnania. Akurat to moze zvadzat k tomu, ze staci ak sa napr VW zameria na nejake meratelne veliciny a znamena to, ze je automaticky lepsim a zabavnejsim autom ? neznamena...
Avatar - miromen
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skoda
| 30. 10. 2019 17:40
Ano v testu mužeš vychazet z tabulek a pak ti třeba vyjde, že lepe odhlučněne auto je vlastně hlučnějši jen proto, že chce byt slyšeno a zvyrazni motor/vyfuk a druhy je v tomhle směru pozadu. Obecně, ktery HH u koncernu ma nějake "zvukove koule" a navic s charakternim zvukem...ani Cupra ani R nebo řizeni, ktere si budou chvalit i duchodci.
Prostě ta octavka na pruměrnem MQB podvozku je auto pro tatiky, ktera nema sportovnějši ambice, ale jo jsou to dva kombiky stejne třidy. A to ST neni ještě žadna divočina, takovy H i30N performance je oproti ST nekultivovane "hovado".
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu skod
| 30. 10. 2019 20:47
Zvukově zajímavé je akorát RS3 s R5. Jinak je to prostě R4 přímovstřik turbo... nevím, asi mě žádný HH vyloženě za srdce nechytil. Clubsport by měl být "zajímavější", ale nevím, ten jsem neviděl (neslyšel).

Octa nemá sportovnější ambice, to je asi pravda. Na druhou stranu třeba líp brzdí, míň trpí na torque-steer. Je fakt, že s ST jsem najel jen pár desítek km... ale já u něj žádnou nadstavbu nad to "auto pro tatíky" nevidím.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supersportu
| 31. 10. 2019 10:47
napr to pozerske umele strielanie do vyfuku (navyse moc podobne napriec znackami) je trapne... to nie je zvuk naladenia motora a priechodnej vyfuk sustavy, ale pozersky standart dnesnych HH

2.0 atmosfera s vysokym litrovym vykonom a otackami ma zvuk lepsi, tam ten mechanicky hardwork strieka na vsetky strany :D
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Superspo
| 31. 10. 2019 11:59
Jojo. A samozřejmě... cokoli nad ty 4 válce je ještě lepší.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Supe
| 31. 10. 2019 12:37
:yes:
Avatar - 3_diamanty
Re: Supersportu skoda
| 29. 10. 2019 11:15
v porovnani s akou konkretnou konkurenciou mas na mysli? ...
Silná slova - Kompletně přepracovaný tříválec 81kW
| 29. 10. 2019 14:11
To jsou silná slova - kompletně přepracovaný
Avatar - Alf1k
Laura!
| 29. 10. 2019 14:18
Proboha kterej marketingovej expert vymyslel tu Lauru :-[]
Avatar - _Karel_
Re: Laura!
| 29. 10. 2019 17:20
Jméno nic moc, ale jinak aspoň trochu náhrada za tlačítkové ovládání topení.
Troufnu si drze tvrdit...
| 29. 10. 2019 17:20
...ze drtiva vetsina reptalu v teto diskusi by pri jizde nedokazala multilink od lesenovky rozeznat, ani kdyby jim Laura dovolila se kouknout pod auto.
Avatar - iudex
Re: Troufnu si drze tvrdit...
| 30. 10. 2019 08:46
Jazdil som len dve autá, ktoré mali aj torzku aj multilink (Octavia a Leon) a pri oboch som to cítil. Nie čo do komfortu a pri bežnej jazde, to sa samozrejme nedá, ale pri ostrej jazde som cítil, že auto s torzkou začínalo odskakovať skôr, zadné kolesá poskakovali a skôr strácali kontakt s vozovkou.
Re: Re: Troufnu si drze tvrdit...
| 30. 10. 2019 15:51
Tebe beru, iudexi.
Kdo dal (krome te "nasi motokarove" bandy)?
Avatar - lamal
pokrok
| 29. 10. 2019 17:52
nezastavis a kufor predsa musi rast... 640l ... bude 5generacia na 700 ?? SuperB bude asi 7 miestny, lebo aj ten musi narast aby nahodou nebol maly... kufor octavie mohol zostat taky aky bol.

Takto si sama škoda odpisuje octaviu a vsetko mensie doplna crossovermi (šeredný kamiq) a SUV...
Avatar - Emel
Re: pokrok
| 29. 10. 2019 22:23
Myslíš, že cílovka Octavie bude smutná, že tam je +30l místa v kufru? Nebo že je to auto o 2cm delší? To je kosmetika, ne?

Osobně vidím dva větší problémky - ovládání palubních systémů a problematická pověst 1.5TSI. A pak nějaké menší - zmenšená nádrž, torzka u 1.5TSI i 2.0TDI, omezování manuálu. Ale jestli chceš můj tip, tak Octavia svou pozici ve třídě s novou generací upevní a za příští rok bude #2 v Evropě ve své třídě.
Avatar - iudex
Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 08:50
Presne tak, menšia nádrž či torzka do 110 kW sú mrzuté, ale na predaje nebudú mať žiaden vplyv. Tie naopak posilní krajší dizajn (usudzujem len s renderov, ale finál asi nebude horší), viac miesta, širšia paleta motorov, modernejšia výbava. Jediné riziko je nacenenie, ale ale zrejme nebude (nemôže byť) drahšia ako Golf.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 09:38
Tak než Golf dražší být může, u nás určitě... nakonec je větší... ale ne o moc. Já tipuju nějaký decentní mezigenerační nárůst ceny v desetitisících... s tím, že to bude obhajitelné lepší výbavou. Jsem docela zvědavý, jestli vypustí Active...
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 11:36
btw s vami obomi suhlasim +- ide mi len o tie rozmery, neustaly rast mi pride hlupost... nie jedno kompaktne vozidlo si uvedomilo, ze uz nepotrebuje rast napr Clio ale aj ini...
Avatar - iudex
Re: pokrok
| 30. 10. 2019 08:56
Octaviu si kupujú ľudia, ktorým je Golf či iný typický hatch malý a teda na priestor a objem pozerajú. V podstate väčšina to vníma ako alternatívu k strednej triede, nie ku kompaktným hatchbackom. Takže Škoda Octaviu neodpisuje, ale naopak posilňuje jej pozíciu a predajný potenciál.
P.S. Samého ma prekvapuje, koľko ľudí kupuje auto štýlom porovnávania parametrov, hodia si čísla do excelovskej tabuľky a podľa toho sa rozhodujú. Kamarát tak chcel rodinné auto, poradil som mu Mazdu 6 kombi, ale excel nepustil, value for money a priestor Mazdu hneď vylúčili. A práve tu Octavia kraľuje. Pre petrolheada možno nepochopiteľné, ale predaje nerobíme my, ale tá väčšina s excelom a pre tú vyrábajú automobilky.
Avatar - lamal
Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 10:35
Ved ja suhlasim, iba ze:

Pred 20 timi rokmi kupovali octaviu kvoli tomu istemu a bola dostocne velka a pri tom bola o 17cm kratsia a o 10 cm uzsia. Ludi je stale viac, mesta a parkoviska preplnene...

Je to predne o tom co pises, tabulkova generacia, growing numbers a nie reality. Ludia nepozeraju na to co realne vyuziju, ale tam kde je viac aj ked zbytocne. A VW group to velmi dobre vie, pre tuto tabulkovu generaciu lakuje s casmi zrychlenia a pod. na papieri staci presvedcit a v reale to kazdemu staci, pretoze viac nepotrebuju.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 10:58
V Octavii I se vzadu nedalo rozumně sedět. Krátkej rozvor a ne tak dobře využitý obestavěný prostor ("dlouhá" palubní deska a tak... a taky prodejní čísla byla poloviční). Dejme tomu dvojka byla pro konfekčně rostlé lidi vyhovující, ale jednička určitě ne. Growing numbers a ne reality - tak co teda vlastně chceš, aby to auto rostlo nebo nerostlo :-) ? IV zůstává na rozměrech III, +-.

PS: ve většině testů Škodovka nemá problém zajet třeba 0-100 za deklarované nebo i mírně lepší časy... viz třeba i to srovnání kombíků z autobildu, nebo
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 11:34
1cka mala problem s vyuzitim priestoru a nie velkostou ako takou, ako pises 2ka to zmenila. Ja si myslim, ze by nemala rast aby zostala vo svojej triede, ved je tu superB este, na co ma rast ?

PS: TDI to uplne bezne neplnia, pre VW to plati tiez, to ze najdes par prikladov kde to vydalo je fajn, snad nie je mozne aby kazda jedna konfig to neplnila, ale v globale VW gruppa manipuluje s cislami... nevravim, ze su jedini ale je to pre nich typicke, lebo vedia kolko ludi vybera podla tabulkovych cisiel...
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 11:52
Podle mě měla jednička problém s obojím, velké auto na malém rozvoru... to nebylo dobré ani z hlediska jízdních vlastností. A tahle disproporce byla i u dvojky (i když menší), která ještě neměla modulární platformu a musela mít rozvor shodný s Golfem. Takže pro mě se Octavia "našla" až s tou třetí generací... a tam taky zůstává, +-, 1,5cm do šířky můžou být znát, 2cm na dýlku jsou zanedbatelný.

TDI moc nesleduju, fakt je, že v posledních pár letech tam VW lehce ujížděl vlak, hlavně při srovnání 1.6TDI s konkurencí od Renaultu, PSA, Hondy. Ale co si vybavuju tak dynamika v testech byla taky vesměs v pořádku a rychlý check na autocentrum.pl ukazuje třeba velmi pěkných 6.9s u RS TDI... oproti papírovým 7.6s.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 12:04
Velkost auta neznaci razvor... beriem to, ze fyz velkost tj dlzka, sirka, vyska atd je dana a vyuzitie priestoru je slabe - tj razvor, obostavanie a architektura ako taka...

Je to vec nazoru ako aj to s tymi TDI, v O3 sa bezne uvadzalo 8,6s na 100 pri 110kw tdi a superB maval to iste... v reale nikdy, ale v porovnani s mondeom, M6, avensisom atd bol samo vzdy najrychlejsi... na papieri
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 15:51
V reálu nikdy? Stačí se podívat do srovnávacích testů, třeba AMuS 8,6
https://www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
AutoExpress 0-96 7,9
8-sw" rel="nofollow" target="_blank">https://www.autoexpress.co.uk/…s-peugeot-308-sw
hromada videi na YT, kde je to kolem 8,5 i méně (když se vypne protiprokluz).
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 19:15
na tychto YT videjkach nikdy nevidis ci je to kopec dolu kopec alebo nie... na pozretie pekne, ale to je asi vse... typicke pre sawomanna tam vsetky skodovky testuje padom z utesu, prekonaju veskeru konkurens...

ten prvy link bola 4x4.. nehaj tak, nebudem ta presviedcat, tu mas tiez jedno 4fun:
https://www.youtube.com/watch?… :D
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok
| 30. 10. 2019 20:48
Ale to autocentrum.pl to dělá poměrně důkladně a srovnatelně... i když je fakt, že obecně zajíždí dost dobré časy.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pokrok
| 31. 10. 2019 10:49
nechcem to hrotit, je fakt, ze si rad flusnem na koncern ked sa da...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku