Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M2 CS oficiálně: Vyšší výkon, lepší podvozek a nechybí mu ani manuál!

Mnichovská automobilka dnes představila vrcholné provedení populárního kompaktního sportovního kupé M2, které se v limitované verzi CS dočkalo vylepšení, která byla dosud vyhrazena pouze větším sourozencům.
Zpět na článek
6. 11. 2019 10:51
6. 11. 2019 11:28
7. 11. 2019 10:14
6. 11. 2019 16:17
6. 11. 2019 16:29
6. 11. 2019 17:10
6. 11. 2019 18:27
7. 11. 2019 04:27
7. 11. 2019 07:53
7. 11. 2019 09:56
7. 11. 2019 12:21
7. 11. 2019 13:07
Avatar - iudex
6. 11. 2019 10:19
Petrolheadský sen
Paráda, s výkonom 450 koní prevyšuje CS doterajšiu M3/M4 a všetky modely Caymanu vrátane GT4. Konečne dostáva M2 adaptívny podvozok, po ktorom mnohí volali. A hlavne zostáva manuál. V podstate je to dokonalé športové kupé a petrolheadský sen a na toto auto si treba spomenúť, keď sa tu bude opäť nadávať, ako ide BMW, resp. celý automobilizmus "do kytek". Len na to treba mať dineros, takmer 100t eur nie je málo. Ale v kontexte konkurencie s podobným výkonom je to asi OK (slabší, 420k Cayman GT4 stojí ešte o niečo viac).
Takže (v duchu GTIho) Bravo BMW! :yes:
Rozbalit vlákno
15
6. 11. 2019 11:27
Re: Petrolheadský sen
I přes cenu se bavíme o v zásadě klasickém sporťáku, žádný supersport za 200kEUR. Tohle se povedlo a s manuálem si umím tohoto neposedného rošťáka moc představit. :yes:
Avatar - iudex
6. 11. 2019 12:09
Re: Petrolheadský sen
Jasné, žiaden superšport, klasické športové kupé. Ale ak by som chcel spraviť prototyp ideálneho malého nadupaného kupéčka, vyzeralo by práve takto.
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 12:54
Re: Petrolheadský sen
Po neblahých zkušenostech s M140i....troufl by sis na manuála? ;-)
Avatar - iudex
6. 11. 2019 13:19
Re: Petrolheadský sen
Na manuál áno, na zadokolku nie. ;-) :-[]
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 13:43
Re: Petrolheadský sen
No, M2 FWD nikdy nebude a 4WD bude M3. Takže M2 CS asi nic pro tebe....ani jako investment?
Avatar - iudex
6. 11. 2019 17:17
Re: Petrolheadský sen
Proste M2 nie je pre mňa, v nijakom vydaní. Podľa môjho gusta by mohla byť nová M3, potentný R6 s xDrive. :-) Alebo Alpina B3.
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 18:18
Re: Petrolheadský sen
Je třeba dodat, že MPP samosvor v M140i dělá zázraky. Myslím, že by ses s ním cítil daleko jistější. Na druhé straně nevím jak by se vůz (M2CS) choval s dalšími 110 koníky a 50Nm krouťáku.... :-!
Ale jinak souhlas s novou M3....
7. 11. 2019 14:43
Re: Petrolheadský sen
Ale ano, ruce olšové nemáš, je to jen o zvyku ;-)
Avatar - speedfred
6. 11. 2019 13:06
Re: Petrolheadský sen
M2 je oproti M3/4 neposednejšia a to mám celkom rád. Jedna malinká chybička je asi iba váha keď väčší bratia sú na tom s kg podobne. Keď CS tak mohli odľahčiť ešte viac.
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 13:53
Re: Petrolheadský sen
Odlehčování je v dnešní době hotová alchymie. Byl jsem u toho, když se Toyoty upravovaly aby splňovaly NCAP. Camry tenkrát nabralo 170kg, což byla váha jednoho "holého" motoru.
Takže dnes, odlehčovat vůz a aby stále splňoval E NCAP je hotové kouzelnictví s exotickými materiály, které nejsou samozřejmě levné.... ;-\
Avatar - kari.laz
6. 11. 2019 11:58
Re: Petrolheadský sen
Přesně tak, další super zpráva o správném "chlapském" autě. Silný motor, a MANUÁLNÍ převodovka. Skoro bych se nedivil, pokud by v této konfiguraci po čase cenu držel a v budoucnu i zvyšoval. :yes: :yes: :yes:
Hned je člověku (řidiči) zase lépe, když mezi těmi mixéry a hybridy vyčnívá takovéhle Auto s velkým "A". :yes:
Avatar - white label
6. 11. 2019 14:33
Re: Petrolheadský sen
A dal bys osobně přednost M2CS, nebo o 30PS slabšímu a jen o 1.206,- éček dražšímu GT4?
Avatar - kari.laz
6. 11. 2019 16:26
Re: Petrolheadský sen
Otázka nebyla na mě, ale odpovím. U mě by to vyhrálo GT4.
Motor uprostřed, manuál má také, ale hlavně úžasný točivý atmo čtyřlitr, který možná nebude tak úderný, jako foukaný třílitr v M2CS, ale vytočený vykouzlí asi větší úsměv na tváři. A myslím, že i díky koncepci bude jízdně GT4 o něco dál. Ale dokud nebude srovnání, tak je to jen má domněnka.
Avatar - iudex
6. 11. 2019 17:16
Re: Petrolheadský sen
Otázka bola na mňa, ale odpovedal by som rovnako: za podobnú cenu Porsche, 1200 eur nie je peniaz a tam je exkluzivita Porsche kombinovaná so šesťvalcom silnejším argumentom.
Naopak o ligu nižšie by som volil M2C, tá má stále 410k a šesťvalec, kdežto porovnateľný Cayman GTS má len 365k a štvorvalec a stojí o 14t eur viac.
Celkovo môj pohľad na Cayman je taký, že buď základ, tam je na Porsche slušná cena (55t eur) a image a exkluzivita Porsche, alebo potom naopak topmodel GT4, kde je už šesťvalec a všetko pripravené na okruh. V tých medzistupňoch (S, GTS) moc zmysel nevidím, stále sú to "len" štvorvalce, ale už hodne drahšie ako základ (68, resp. 78t eur).
6. 11. 2019 18:05
Re: Petrolheadský sen
Souhlas, tohle se BMW povedlo. :yes:
Avatar - CHerokee
6. 11. 2019 10:51
Paráda
Tohle je návrat ke kořenům sportovních BMW v době, kdy nad touto koncepcí zábavných aut ostatní lámou hůl. Uměl bych si ho představit v garáži.
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2019 11:28
Skvělá doba
Doba ve které můžete prodávat sub- kompaktní sedan se dvěma dveřmi jako kupé a to za 2 500 000 Kč a to tak ze nikdo neřekne ze jste brutální zloděj a lichvář ale nýbrž king je opravdu fantastická. :yes:
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
6. 11. 2019 12:07
Re: Skvělá doba
To myslíš ironicky alebo vážne?
Inak tá cena podľa môjho názoru nebude u nás 95000 eur. Vychádzam z toho, že M2 Competition so 410k stojí 64640 eur. Oproti základnej (už nepredávanej) M2 s 370k bola drahšia len o pár tisíc (3-5000? neviem presne). Beriem, že CS má nielen o 40k viac, ale množstvo úprav a nejakú tú výbavu navyše. Ale že by to BMW nacenilo na 30000 eur navyše? To sa mi zdá dosť. Takže verím, že CS bude u nás o niečo lacnejšie.
6. 11. 2019 22:57
Re: Skvělá doba
Ani sám nevím. Auto skvělý ale cena úlet. Evidentně je to vymyšlený jako sběratelská rarita, na který chce trhnout něco i samotný BMW.
Avatar - Dinar
6. 11. 2019 12:33
Re: Skvělá doba
Hm, tak sub-kompakt, no, hlavně auto s klasickou koncepcí a technikou, na kterou nedosáhne nic pod prémiovou vyšší střední. Mmch. česká cena CS bude pod 2 miliony.

Fantastické na té době je mnohem více třeba to, že v ní vw dokáže vydávat za kupé např. passata s bezrámovými dveřmi, a za takové auto s koncepcí sub-kompaktu a dýzlovým čtyřhrnkem si řekne klidně i 1,7 mil.
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 12:50
Re: Skvělá doba
Tož toho prostoru pod 2 mil moc není, když aktuální M2C se nabízí v manuálu za 1.7 a s A/T za bratru 1.8 mil. BMW ale může použít stejný trik jaký provedli s M2, které se po uvedení M2C do prodeje, z nabídky vytratilo.
Avatar - Dinar
6. 11. 2019 13:39
Re: Skvělá doba
Tož 200 tis. je snad dost prostorných.
Ale pro fajnšmekry je tu třeba ten passat za 1,7, proti gustu...
6. 11. 2019 18:12
Re: Skvělá doba
Skvělá doba - nová Corvetta pod 2 M :yes:
7. 11. 2019 10:14
Re: Skvělá doba
Len skoda, ze uz nie moc pouzitelna ako dailycar
Avatar - white label
6. 11. 2019 14:30
Re: Skvělá doba
Cena CS pod 2 mega by byla skvělá, ale nevěřím tomu, dokud to neuvidím na vlastní oči. Naopak se pomalu začíná vracet doba, kdy se některá (prémiová) auta vyplatí dovézt z D inDividuálně.
"... cena by podle informací českého! zastoupení BMW měla startovat od 95.000 euro...", to je aktuálně cca 2,5 mega Kč. Jak se z toho dostanou pod 2 mega netuším.
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 18:38
Re: Skvělá doba
Taky to vidím spíš na 2mil plus....ale bacha, za 2,145 mil se už dá pořídit M4.... ;-)
6. 11. 2019 23:03
Re: Skvělá doba
Chtěl jsem napsat ze bych radši místo toho vzal Porsche, ale cayman Gt 4 je za 2,6 mega a má trochu horší parametry. Což mne samotného překvapilo ( ta cena). Takže okolo 2,5 mega ta cena M2 skutečně bude. Já bych v tu chvíli dost váhal, ale nakonec skončil v Porsche. A ano, jsem jen bychař. Takový peníze do auta v životě nedám.
Avatar - white label
7. 11. 2019 00:21
Re: Skvělá doba
Nikdy neříkej nikdy...
Jestli dát 2,6 za GT4, nebo 2,5 za M2 CS? Za mě je to poměrně jednoduché, jednoznačně GT4.
Horší parametry? Myslíš o něco slabší motor? V tomto případě nepodstatné...
Avatar - iudex
7. 11. 2019 10:04
Re: Skvělá doba
Tak úplne by som tie parametre nepodceňoval, atmosféra so 420k a turbo so 450k, to bude cítiť, ani nie tak pre tých 30k naviac, ale najmä vďaka rozdielu v krútiaku (420 Nm vs. 550 Nm). Čo sa možno ani tak neprejaví v zrýchlení z nuly (kde to je 0,4s v prospech M2CS), ale hlavne pri pružnom zrýchlení.
Inak súhlas, ako som už písal, tiež by som volil GT4.
Avatar - white label
7. 11. 2019 10:41
Re: Skvělá doba
Musíš srovnávat stejné převodovky, u manuálů je to rozdíl poloviční, jen O,2s a na druhou stranu maximálku má GT4 o 24 km/h vyšší, v běžném provozu to sice nevyužiješ, ale vypovídá to něco o schopnostech auta jako celku. A hmotnost GT4 bude nižší (nemluvě o umístění motoru), což je u sport auta docela zásadní, takže by to chtělo porovnat spíš poměr ps/kg, než jen absolutní hodnoty samotných motorů.
Hmotnost M2 CS bude její slabinou, zejména vzhledem k označení (CS), velikosti a ceně.
A to má ještě M2 CS štěstí, že se GT4 (aspoň zatím) nenabizí i s PDK, protože s tou by mělo zrychlení 0-100 minimálně stejně dobré, jako M2 CS s DKG, které neumí srazit čas manuálu tak výrazně, jako to umí fantastická PDK. A který manuál bude celkově lepší je zřejmě také jasné už předem, to by muselo BMW hoodně překvapit.
Avatar - iudex
7. 11. 2019 12:04
Re: Skvělá doba
S prevodovkami plný súhlas, s PDK a sport chrono paketom (launch controlom) Porsche skoro popiera fyziku.
Ad hmotnosť: autoexpress už s M2CS jazdili a opakovane spomínajú nízku hmotnosť:
it’s a lightweight thing, too – something immediately apparent when you begin to play with it.
It feels light on its feet, and you can thank the extensive use of carbon for that.
Inak vyššie si sa pýtal na farbu: je to Misano blue: http://media.evo.co.uk/image/upload/t_content-image-desktop@2/v1572994737/evo/2019/11/BMW%20M2%20CS-2.jpg z môjho pohľadu nie úplne najkrajšia farba (videl som naživo na M135i), Thomasinova modrá bola o level krajšia: http://media.evo.co.uk/image/private/s--mkYBBSf0--/t_content-image-desktop@2/v1556223598/evo/_w5a7034.jpg
Avatar - white label
7. 11. 2019 13:39
Re: Skvělá doba
Takže hmotnost M2 CS zatím neznámá? Tak to jsem zvědavý, co se jim s tím podaří udělat. Ale na hodnotu GT4 se nedostanou.
Avatar - iudex
7. 11. 2019 16:42
Re: Skvělá doba
Ale hej, hmotnosť 1532 kg, to je o hodne menej, ako má písanú M2C (1625 kg). Úspora takmer metrák, to musí byť dramaticky cítiť.
Avatar - white label
7. 11. 2019 17:34
Re: Skvělá doba
-93 kg, to je slušná odtučňovací kůra, a pokud je to hodnota pohotovostní hmotnosti dle směrnice EU (jako, že nespíš ano), pak je M2 CS těžší jen o 37 kg (než GT4). Čekal bych spíš rozdíl minimálně +50 kg.
Řekl bych, že se příští rok nějaké srovnávačky M2 CS vs GT4 dočkáme.
Avatar - lyon667
6. 11. 2019 16:09
Re: Skvělá doba
No má to být údajně dvoutisícová limitka, což se i při ceně dva a půl míče rozprodá poměrně rychle. O to víc mě to mrzí, páč jednak nebudou mít důvod ke specifické cenotvrobě na různých trzích a druhak jich bude k vidění žalostně málo.
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 16:26
Re: Skvělá doba
K vidění jich bude málo, ale na druhé straně bude M2CS těžké rozeznat od M2C.... :-!
6. 11. 2019 22:54
Re: Skvělá doba
No tak ten arteon má nejvyšší cenovku bez příplatků 1,25 mega (bitvu nebo 200 kw benzin)To ma do 1,7 sakra daleko.
Avatar - white label
6. 11. 2019 14:38
Re: Skvělá doba
Je to v podstatě kompaktní 2D sedan s klasickou koncepcí, ale to je podle mě spíš jeho výhoda, svým způsobem poslední svého druhu, kde jsou staré dobré časy skvělých a svým způsobem krásných 2D sedanů... A co se tuhosti týče obecně jedna z nejlepších karoserií vůbec.
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 12:39
Největším překvapením....
....je samozřejmě "inkluze" adaptivního podvozku. Teď už jen záleží na tom, jak to bude celé nastavené. V minulosti se u některých modelů v nastavení Comfort zrovna o nějakém komfortu nedalo mluvit. Je to dané tím, že při ladění podvozku musí (díky této "inkluzi"), přijít k určitému kompromisu a u takového "speciálu" si toho kompromisu moc dovolit nemohou. Tož nechme se překvapit.... ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - white label
6. 11. 2019 14:44
Re: Největším překvapením....
Ano, jedna věc je přítomnost adaptivního podvozku, druhá jeho případný přínos pro komfort. Třeba v M5C je posun ke komfortu (po přepnutí do komfortu) minimální.
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 18:34
Re: Největším překvapením....
......možná ti v tom Comfort nastavení vyhřezne jen jedna plotýnka místo třech.... ;-)
7. 11. 2019 04:28
Re: Největším překvapením....
M5C je obecně tvrdší než M5, ale komfort mód by měl být patrný.
Avatar - white label
7. 11. 2019 10:50
Re: Největším překvapením....
Patrný je, akorát, že poměrně nepatrně. ;-)
7. 11. 2019 14:46
Re: Největším překvapením....
Vím o člověku, který si M5C objednal a následně ho měnil za klasickou M5. Nedokázal s ním kvůli tuhému podvozku jezdit jako s daily carem.
Avatar - white label
7. 11. 2019 15:50
Re: Největším překvapením....
Tomu klidně věřím...
Ale nejvíc mě na M5C zklamal zvuk v kabině. Jsou tam prakticky jen dvě možnost, otevřený výfuk s s umělý nepřirozeným zvukem/hlukem z repráků, nebo zavřený výfuk tichý jak pěna.
6. 11. 2019 13:42
Kusove omezeno
Posledni mohykan s germanie? I kdyz nove BMW 2 Coupe ma byt RWD jestli bude i s R6 tak je pravdepodobne ze se situace muze za 6-8 let opakovat (M2 bude driv a odvozena M2 CS mozna taky). Ve clanku neni zminka ze M2 CS je omezeno na 2200 ks.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lyon667
6. 11. 2019 16:17
S55
Tak nějak jsem mylně předpokládal nasazení motoru S58. Ale i tak palec nahoru za jedno vyjímečně povedené BMW :yes:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 16:29
Re: S55
.....S58 si "schovávají" pro nový model..... ;-) .
Avatar - iudex
6. 11. 2019 17:10
Re: S55
A ani by nebolo logické (ekonomické) dávať do končiaceho modelu na pár mesiacov novú generáciu motora, veď onedlho tu bude nová generácia 2er. S58 bude mať 480 a 510k, čiže aj v tom bude ďalej ako S55. Ale je takmer isté, že S58 bude v budúcogeneračnej M2/M2C/M2CS.
Avatar - pradeda777
6. 11. 2019 18:27
Re: S55
Jasný.....ale ten adaptivní podvozek pro run-out M2 byl od BMW majstrštyk.... :yes:
Avatar - Londonbridge
6. 11. 2019 20:40
Re: £75 000
V UK to predavaju od £ 75 000 len to nebude plna vybava za tie peniaze viem kupit MB C 63 S a to je o ligu vyzsie... :-!
7. 11. 2019 04:27
Re: £75 000
Ano s 1,8t je o váhovou ligu výše. To snad nemůžeš chtít ani srovnávat? Úplně o něčem jiném, bavíme se tu o malém kupé M2 ne o M3.
7. 11. 2019 07:53
Re: £75 000
za té peňáze viem kúpiť ojeté Lamborghini a to je o ligu vyššie:)
Avatar - iudex
7. 11. 2019 09:56
Re: £75 000
Alebo havarované Bugatti. :D Akonáhle sa do debaty zavlečú jazdenky a čo ojazdené si môžem kúpiť za xy peňazí, tak je po rozumnej debate.
Avatar - Londonbridge
7. 11. 2019 11:59
Re: £75 000
Nove C 63 S AMG sa da kupit od £ 75 000 / 510 koni / Nove M2 CS tiez od £ 75 000
https://www.carbuyer.co.uk/news/170544/hardcore-bmw-m2-cs-revealed-with-444bhp

Neviem preco tu omielate pouzite auta . Citajte pozornejsie porovnaval som cenu ktora bude okolo EUR 80 000 + za M2 ktore bude urcene ako druhe auto /sportova hracka / do rodiny
Avatar - iudex
7. 11. 2019 12:21
Re: £75 000
Pomery v UK nepoznám, u nás ale začína C63S na 92t €. M3 začínala na 80t a tá je tiež o triedu vyššie ako M2. X3M je o dve triedy priestrannejšie auto, ktoré odvezie piatich ľudí a kopec batožiny, má 480k a stojí tiež o hodne menej ako má stáť M2CS. Proste porovnávajme porovnateľné. Naviac nemôžeš porovnávať bežné autá s párkusovou odľahčenou limitkou, na ktorej je polovica vecí z karbónu. Už som písal vyššie, že ak by si išiel len po cene, tak oveľa väčší zmysel dáva M2C, ktorá nie je až tak výrazne slabšia (má 410 koní), ale je o 30t lacnejšia.
Avatar - white label
7. 11. 2019 13:26
Re: £75 000
M2 je sice o třídu níž, než M3, akorát zrovna na té hmotnosti to nějak není moc poznat. Uvidíme co se v tomto ohledu podaří u M2 CS.
Avatar - Londonbridge
7. 11. 2019 13:07
Cena
V podstate mas pravdu je to special limited edition M2 a tu cenu posunuli tam kde je. Buchla ma do oci ta cena ,ked ze som bol pred 2 tyzdnami v MB Croydon a mali tam funglovku C 63 s v slusnej vybave presne za £ 75 000 tak mi ta cena ostala velmi silno v pamati a to auto tiez... :'-(
Rozbalit vlákno
0