Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M2 CS oficiálně: Vyšší výkon, lepší podvozek a nechybí mu ani manuál!

Ondřej Mára
Diskuze (59)

Mnichovská automobilka dnes představila vrcholné provedení populárního kompaktního sportovního kupé M2, které se v limitované verzi CS dočkalo vylepšení, která byla dosud vyhrazena pouze větším sourozencům.

Začněme hned od toho nejdůležitějšího, tedy motoru. Pod kapotou je ukryt přeplňovaný řadový šestiválec S55, který nabídne výkon 331 kW (450 k) a 550 Nm točivého momentu. Oproti dosud nejostřejšímu M2 Competition, nad kterým je model M2 zařazen, se tak jedná o nárůst o nezanedbatelných 29 kW (40 k).

Zákazníci se navíc mohou těšit na možnost výběru mezi manuální šestistupňovou a automatickou sedmistupňovou převodovkou. Rozdíl v akceleraci z 0 na 100 km/h by přitom měl být pouze 0.2 sekundy ve prospěch automatu, tedy 4.0 vs. 4.2 s. Maximální rychlost je však v obou případech 280 km/h.

Kromě nárůstu výkonu se však zájemci mohou těšit i na lepší ovladatelnost, ke které by měl výrazně přispět například adaptivní podvozek s režimy Comfort, Sport a Sport +, který byl dosud vyhrazen pouze pro modely M3 a M4.  V podbězích jsou pak ukryta 19 palcová kola, lakovaná matně zlatou barvou, na kterých jsou obuty pneumatiky Michelin Cup. S bezpečným zpomalením pak řidiči pomohou buď standardně montované M sportovní brzdy s červenými třmeny, nebo volitelné M karbon keramické brzdy.

Video se připravuje ...

Kromě technických úprav se však v BMW myslelo i na patřičně sportovní vzhled a snižování váhy, k čemuž přispěla řada komponent vyrobených z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Automobilka měla tento materiál využít například u předního lízátka, střechy, zrcátek, zadního difuzéru se čtyřmi koncovkami výfuku nebo kapoty, u které tak měla ušetřit až polovinu hmotnosti. Materiál CFRP se však objevuje i v interiéru, kde pomohl shodit okolo 2.7 kilogramu.

V interiéru se pak objevuje i velké množství kůže a Alcantary, kterou ve velkém doplňuje červené prošívání. Alcantara pokrývá například středovou loketní opěrku, palubní desku, M Sport volant nebo boky M Competition sedaček, které jsou jinak čalouněny kůží s červeným prošíváním. V sedadlech i na palubní desce se navíc objevuje prošívané logo CS.

Oficiální výstavní premiéra nového BMW M2 CS je naplánována na letošní autosalon v Los Angeles a cena by podle informací českého zastoupení BMW měla startovat od 95.000 euro, což je cca 2.443.000 Kč.

Ondřej Mára
Diskuze (59)

Doporučujeme

Avatar - white label
7. 11. 2019 17:34
Re: Skvělá doba
-93 kg, to je slušná odtučňovací kůra, a pokud je to hodnota pohotovostní hmotnosti dle směrnice EU (jako, že nespíš ano), pak je M2 CS těžší jen o 37 kg (než GT4). Čekal bych spíš rozdíl minimálně +50 kg.
Řekl bych, že se příští rok nějaké srovnávačky M2 CS vs GT4 dočkáme.
Avatar - iudex
7. 11. 2019 16:42
Re: Skvělá doba
Ale hej, hmotnosť 1532 kg, to je o hodne menej, ako má písanú M2C (1625 kg). Úspora takmer metrák, to musí byť dramaticky cítiť.
Avatar - white label
7. 11. 2019 15:50
Re: Největším překvapením....
Tomu klidně věřím...
Ale nejvíc mě na M5C zklamal zvuk v kabině. Jsou tam prakticky jen dvě možnost, otevřený výfuk s s umělý nepřirozeným zvukem/hlukem z repráků, nebo zavřený výfuk tichý jak pěna.
7. 11. 2019 14:46
Re: Největším překvapením....
Vím o člověku, který si M5C objednal a následně ho měnil za klasickou M5. Nedokázal s ním kvůli tuhému podvozku jezdit jako s daily carem.
7. 11. 2019 14:43
Re: Petrolheadský sen
Ale ano, ruce olšové nemáš, je to jen o zvyku ;-)