Srovnávací testy
Tak já jsem si na důchod koupil novou skladovou Škoda Fabia combi Ambiente 1.0 Mpi, 55 Kw. Mám odježděno přes 40 roků a nepočítaně kilometrů a tak jsem chtěl auto a motor na dožití a výkon neřeším. V provozu nemám vůbec problém, chce to umět předvídat a stejně při dnešním přeplněném stavu silnic to rozjet ani moc nejde. Auto s klimatizací, šedá metalíza, s elektrony, infotaiment SWING+ s bluetooth, kožený paket, atd. atd. prostě výbava Ambiente za ceníkových cca 340.000,- Kč, se mi podařilo koupit s velkou slevou za 255.000,- Kč. Takže spokojenost, chce to jen trochu hledat a při skladovkách se člověk musí omezit na to ce je již dané a vyrobené, ale stojí to za to.
Skladovky mají samozřejmě svoje kouzlo, cenové. Pokud si najdeš výbavu a barvu, tak je to bonus. S názorem na výkon úplně nesouhlasím, nejde o to rozjet...ale právě u silnic nacpaných kamiony dokázat předjet, aby se člověk nemusel trápit za těmi nejpomalejšími nedejbože ještě s dýmovnicí místo výfuku.
Nemyslim ze clovek co (a jak) napsal koment nahore ma nejak zkazeny den kdyz se chvili povlece za kamionem. 😉
Ještě takoví budou za tím kamionem tři a kolonu co měří 100 metrů už nepředjede nikdo.
To ze se vlacek nalepi na kamion tak ze neumozni predjeti ani tem rychlejsim a odhodlanejsim neni chyba auta. Chyba je v takovem pripade mezi sedadlem a volantem, a takova chyba se tam muze vyskytnou vzdy, jedno jestli ma motor 50kw nebo 250kw.
Ti rozumni z tech co nepredbihaji alespon nechaji dost mista na zarazeni se ostatnim. Vim, v CR dost raritni, a v Nemecku vlastne taky (i kdyz precijen trosicku castejsi jev)...
Ti rozumni z tech co nepredbihaji alespon nechaji dost mista na zarazeni se ostatnim. Vim, v CR dost raritni, a v Nemecku vlastne taky (i kdyz precijen trosicku castejsi jev)...
Presne, zlepený vláčik za kamiónom, to je koniec. Aj ja už väčšinou rezignujem a vlečiem sa s nimi v Comforte, občas mi to ale nedá, hodím Sport a predbehnem celú kolónu, vtedy už ale na to clovek musí dupnúť. Ale keby tí, čo si pri mojom predbiehaní ťukajú na čelo, dodržiavali primerané odstupy a dalo sa zaradiť, tak to nemusí byť len voľba medzi "dalajláma pri pieskovej mandale" a "Carl Shelby pri testovaní Fordu". 😁
Ty dymovnice misto vyfuku uz vetsinou nepatri kamionum, ale dieselovym rachotinam "po prvnim majiteli v plne palbe", ktere jejich majitel - aby ukazal, ze na toho passáta prece ma - udrzuje pri zivote postupnym odebiranim drahych emisne dulezitych komponent. A na takove auto dynamicky precejen zakladni benzinaky tak jako tak stacit jeste nebudou...
Jasné že dymia staré Passaty a spol.
Kamióny jazdiace krížom-krážom po tej zlej EÚ by si to nedovolili.
Kamióny jazdiace krížom-krážom po tej zlej EÚ by si to nedovolili.
Není to jen výsada Pašíků a obecně TDI, v zásadě každý druhý nafťák v letech Audi počínaje a Toyotou konče. Ale speciálně zahraniční kamiony z východu či Polska dokáží v mnoha případech dýmat stejně.
Kamión väčšinou ide dostatočne rýchlo, prípadne v obci ešte rýchlejšie ako by mal - hlavne v noci sa mi občas stáva, že púšťam pred seba hlavne v obci poľský kamión, ktorý potrebuje prefrčať obec minimálne 70 -kou. Ako celkom trpezlivý človek, ktorý neporušuje predpisy nemám potrebu obiehať kamióny za každú cenu, aj keď moje auto by to v pohode dalo. Kamión ide väčšinou minimálne 90 km/h. Väčšinou idú pomaly oproti bežným autám na diaľnici a tam nie je problém s obiehaním.
Ponáhľanie sa, obiehanie, porušovanie rýchlostných limitov sú často hlavnými príčinami nehôd. Najhoršie je, keď na to doplatí človek v protismere, ktorý za nič nemôže.
Načas sa dá do cieľa dostať aj predpisovo a v kľude, aj keď niekedy je potrebné vyraziť o 10 minút skôr. Navyše často sa stáva, že pretekára stretnem o 10 km ďalej, pretože nakoniec narazil na niečo "neobehnuteľné". Okrem stresu pretekár prejde daný úsek so spotrebou 8l a plynulý nestresujúci vodič za 5,5l. Keby sme jazdili všetci slušnejšie, bolo by isto menej nehôd.
Ponáhľanie sa, obiehanie, porušovanie rýchlostných limitov sú často hlavnými príčinami nehôd. Najhoršie je, keď na to doplatí človek v protismere, ktorý za nič nemôže.
Načas sa dá do cieľa dostať aj predpisovo a v kľude, aj keď niekedy je potrebné vyraziť o 10 minút skôr. Navyše často sa stáva, že pretekára stretnem o 10 km ďalej, pretože nakoniec narazil na niečo "neobehnuteľné". Okrem stresu pretekár prejde daný úsek so spotrebou 8l a plynulý nestresujúci vodič za 5,5l. Keby sme jazdili všetci slušnejšie, bolo by isto menej nehôd.
To musíš bydlet na rovině, nám se tu v kopcích dokáží táhnout kamiony i 30kph a pokud se za nimi nechceš táhnout, tak předjíždíš.
Myslím že aj cez Donovaly idú kamióny aspoň 50.
S HTP som sa vliekol, s Tsi predbieham.
Nastavím jazdný štýl a dynamiku podľa toho na čom idem. A či idem sám alebo s rodinou.
Takže chápem obe strany diskusie.
Ale ako starnem tak viac jazdím štýlom palix než webpaja 😄
S HTP som sa vliekol, s Tsi predbieham.
Nastavím jazdný štýl a dynamiku podľa toho na čom idem. A či idem sám alebo s rodinou.
Takže chápem obe strany diskusie.
Ale ako starnem tak viac jazdím štýlom palix než webpaja 😄
No práve, že idú tých 50 a Ty bi si rád aspoň 90. Ale keď sú za sebou 3, tak ani s M3kou nemáš šancu a musíš sa vliecť tou 50kou s nimi.
Jak jsi to napsal, tak jsem si vzpomněl na přejíždění s F-T V8 na mokré silnici v přehledném úseku. Jakmile zadní kola zapadla do vyjetých kolejí v protisměru, tak mi protiprokluz sebral veškerý výkon, stabilizace hrábla do brzd a i přesto, že jsem bych měl čas dokončit předjíždění manévr na 4 kamiony, jsem se poslušně zařadil přesně doprostřed. Musel jsem si počkat na úsek, kde nebyly vyjeté koleje. Výkon nevýkon 😉
Tak to abys s ním nejezdil kolem Ralska na Mimoň. 😉 Nedávno jsem tam jel za lijáku s SSS a byl jsem zvědavej, co bude dělat. Hmm, koleje jsou vyjetý zřejmě od aut s větším rozchodem, takže já jel sice celou dobu trochu nakřivo ale pořád na vzedmutý vlně asfaltu a kaluže zvíci Tálinskýho rybníka se mě moc netýkaly. 😁
To súvisí s našimi plnými cestami a zvykom (nielen) kamionistov nenechávať medzery. To v spojení s krátkymi rovinkami a málo prehľadnými úsekmi znemožňuje predbiehanie. Takže tie kamióny dobehne auto, vzdá prediehanie, za ním ďalšie a ďalšie a kolóna je z Ružoberka až do Bystrice.
A zasa druhý extrém, ak je dlhšia rovinka tak predbieha každý hlava-nehlava a dopadne to ako na ceste do Nitry.
A zasa druhý extrém, ak je dlhšia rovinka tak predbieha každý hlava-nehlava a dopadne to ako na ceste do Nitry.
Ano, pokud to není nezbytně nutné netahám se za kamiony nebo ještě hůř nezůstávám mezi nimi.
A aký je rozdiel, či idem sám, alebo s rodinou? V oboch prípadoch chcem ísť rýchlo a bezpečne. Jazdný štýl som nastavil po kúpe auta a už do toho nebabrem.
Takto ... predchádzajúce dva mesiace som zase trávil viac času za veľkým volantom a občas som nechápal, že mimo mesta ja plne naložený jazdiaci max. 85 km/h som dobehol vláčik osobákov, ktorý viedol zase osobák relatívne nový, len ten medzikus medzi volantom a sedadlom to proste nedával. Podotýkam, že sucho, relatívne teplo, žiadna dopravná špička.
A zase niekoľkokrát som ten vláčik viedol ja, pretože občas vyjazdené koľaje, rozdrbaná cesta na n-tú, veľa vody a tak. Proste prispôsobil som svoju doprednú rýchlosť stavu a povahe vozovky a klimatickým pomerom. A aj tak sa furt našiel nejaký trpko, ktorý sa pustil predbiehať najlepšie celú kolónu v nejakom slabom vehikli a tipujem že na najvyššiu rýchlosť. Takže mu to trvalo neskutočne dlho, prd makový videl a kolíznych situácií hraničiacich s haváriou koľko chceš. Výkonu podľa mňa nikdy nie je dosť, a ak ho nemám neobmedzene je nutné ho vedieť vydolovať a použiť. Teda zhrniem, problém nie je v autách, problém je v ich vodičoch.
A zase niekoľkokrát som ten vláčik viedol ja, pretože občas vyjazdené koľaje, rozdrbaná cesta na n-tú, veľa vody a tak. Proste prispôsobil som svoju doprednú rýchlosť stavu a povahe vozovky a klimatickým pomerom. A aj tak sa furt našiel nejaký trpko, ktorý sa pustil predbiehať najlepšie celú kolónu v nejakom slabom vehikli a tipujem že na najvyššiu rýchlosť. Takže mu to trvalo neskutočne dlho, prd makový videl a kolíznych situácií hraničiacich s haváriou koľko chceš. Výkonu podľa mňa nikdy nie je dosť, a ak ho nemám neobmedzene je nutné ho vedieť vydolovať a použiť. Teda zhrniem, problém nie je v autách, problém je v ich vodičoch.
Plno bojazlivých vodičov stretne človek, keď ide cez rakúske horské priechody - niektorí idú tak, akoby mali plné gate a len človeku pokazia zážitok z peknej jazdy kľukatými cestami -samozrejme povolenou rýchlosťou. Na takých cestách si človek občas povie, že načo vyšší výkon, keď auto nemá adekvátny podvozok, prípadne načo je tak dobré auto pre tak slabého vodiča, ktorý práve sedí za volantom...
Tak nějak mi v článku chybí rozhřešení a amen.
Nazdar Pavle, u každýho auta máme na konci konci celkem klasickej testovej závěr. Jestli myslíš něco ve smyslu, co je lepší, co teda za podobný peníze koupit, jestli i20, nebo i30, tomu jsem se chtěl vyhnout. Jedno malý auto, druhý nižší střední, nevím, jestli se bude někdo vyloženě rozhodovat. I když, možná si půjdeš pro i20, prodejce ti řekně, že za podobnej peníz máš i30 základní... Možná jo.
Dá se tedy u i30 přiobjednat zásadní věci které bych očekával že budou v základu a na 20 let staré Octavii první generace za kterou bych i30 combi bral jsou samozřejmostí tj. litá kola, vyhřívaná sedadla a parkovací asistent?
..Aniž bych musel připlácet za nesmysly o které nemám zájem!!
..Aniž bych musel připlácet za nesmysly o které nemám zájem!!
Chudaka delas ty ze sebe.
Ta tvoje 20 let stara rachotina nestala jako nova pod tri sta tisic, pokud mela "samozrejme" litaky, vyhrivana sedadla a pipatko v zadnim narazniku, tak byla cena minimalne dvojnasobna. Srovnavej srovnatelne se srovnatelnym.
Ta tvoje 20 let stara rachotina nestala jako nova pod tri sta tisic, pokud mela "samozrejme" litaky, vyhrivana sedadla a pipatko v zadnim narazniku, tak byla cena minimalne dvojnasobna. Srovnavej srovnatelne se srovnatelnym.
Napsal jsem to blbě pardon. Myslel jsem že je to samozřejmostí u 20 let staré Octavie v hodnotě 80000 v dnešní době. Kdyby tam tahle výbava byla tak uvažuji.
Jenže Octavia co mám nemá chybu a jezdí za polovinu oproti benzinu. Asi bych byl blázen se ji zbavovat a kupovat Hyundai. Teď jezdím za 4,5 a nic neřeším a nerad bych jezdil za 8 a brečel u pumpy. Kašlu na to ani na Hyundai koukat nebudu. Stará auta budou časem dražší a dražší díky nižším nákladům bez nesmyslů které zdražují provoz i servis. Teror EU která chce nakázat omezovače rychlosti do nových aut bude poslední kapka. Nemám rád benzinové a naopak miluji naftové motory a jejich omezování je jen lobby mafie z eu
Jenže Octavia co mám nemá chybu a jezdí za polovinu oproti benzinu. Asi bych byl blázen se ji zbavovat a kupovat Hyundai. Teď jezdím za 4,5 a nic neřeším a nerad bych jezdil za 8 a brečel u pumpy. Kašlu na to ani na Hyundai koukat nebudu. Stará auta budou časem dražší a dražší díky nižším nákladům bez nesmyslů které zdražují provoz i servis. Teror EU která chce nakázat omezovače rychlosti do nových aut bude poslední kapka. Nemám rád benzinové a naopak miluji naftové motory a jejich omezování je jen lobby mafie z eu
On je trosicku rozdil mezi dvacetiletou ojetinou a novym autem. I kdyby si clovek rekl ze mu nezalezi na emisich, asistentech nebo vybave, tak minimalne v bezpecnosti je i30 na jine urovni nez 20 let stara octavia kdy byla (tim spis kdyz ma i realne odslouzeno 20 let a to nejlepsi ma tim padem uz asi 3x za sebou).
Zase je ale prověřená a bourala za tu dobu nejmíň 5x v průměru 😁 😁 😉
"Petriso" - dnešné moderné auto s výkonom 80 až 110 kW bude jazdiť po okresných cestách aj za 5,5l. Dlhé trasy s diaľnicami a dodržiavaním limitov dájú v pohode za 6 až 6,5l. Samozrejme mesto krátke trasy (do 5 km) budú za 8.
Dnešné benzínové autá majú spotrebu ako staršie (20 ročné autá s cca 1/2 výkonom). U dieslov je to v porovnaní so starými dieslami podobné, alebo vyššie.
Podľa mňa hlavne i30 je dobrá kúpa - za také peniaze je to pekný kus auta. Veľa ľudí nebude riešiť výkon, ani výbavu (bude dostatočná) a spotreba bude ešte nižšia alebo podobná ako mali na starých Feliciach. Takže budú spokojní.
Kolega má i20 s motorom 1,2, jazdí denne cca 90 km (45+45) a spotrebu má 4,7l. Pri danej spotrebe by jazdil sám za podobnú cenu, koľko stojí SAD + MHD. Jediná jeho výhrada k autu je, že by mohlo mať o chlp viac výkonu.
Dnešné benzínové autá majú spotrebu ako staršie (20 ročné autá s cca 1/2 výkonom). U dieslov je to v porovnaní so starými dieslami podobné, alebo vyššie.
Podľa mňa hlavne i30 je dobrá kúpa - za také peniaze je to pekný kus auta. Veľa ľudí nebude riešiť výkon, ani výbavu (bude dostatočná) a spotreba bude ešte nižšia alebo podobná ako mali na starých Feliciach. Takže budú spokojní.
Kolega má i20 s motorom 1,2, jazdí denne cca 90 km (45+45) a spotrebu má 4,7l. Pri danej spotrebe by jazdil sám za podobnú cenu, koľko stojí SAD + MHD. Jediná jeho výhrada k autu je, že by mohlo mať o chlp viac výkonu.
Niekomu čo má 20 ročný dízel a je presvedčený o sprisahaní proti nafte ideš niečo rozumne vysvetľovať?
To akože naozaj?
To akože naozaj?
Zkus se projet i v něčem jiném, než v té Oktávce TDI z minulého století, možná pak opravdu začneš mít rád naftu a zjistíš, že si můžete se spolujezdcem i povídat za jízdy !
Mam 1.4ku v Kii Ceed 2.generacii (pofaceliftova Kappa verzia s nizsim objemom). Neviem ako sa darilo jazdit redaktorovi za 8 na dialnici, ja stabilne jazdim okolo 6.6-6.7 (s protivetrom mierne cez 7, s vetrom v chrbte zasa za 6.2, merane systemom plna-plna). A to mam najazdenych takmer 50t km (z toho asi 40t je na dialnici v AT a DE, takze 140-150 ak sa da). Pravdou ale je ze tankujem vyhradne rakusky benzin a este pridavam VIF, co moze mat maly vplyv na spotrebu.
Inak fajn motor, v meste a do cca 110km/hod tichy a velmi dobre odhlucneny. Navyse je to este stale atmosfera, co pre niekoho moze byt male plus.
Inak fajn motor, v meste a do cca 110km/hod tichy a velmi dobre odhlucneny. Navyse je to este stale atmosfera, co pre niekoho moze byt male plus.
Myslím že pravda je trochu iná.
Ako môj kolega s 1.4 73kW i30.
Po diaľnici nepresiahne 120 tachometra takže nejakých 110-115 a jazdí za 6,5-7. Párkrát som s ním išiel ako spolujazdec a napríklad veci ako predbiehanie na okreske sa nekonali, jazdil pekne vo vláčiku za kamiónmi 85km/h.
Pri takom pomalom štýle jazdy mi Fabia s Tsi začne benzín snáď vyrábať 😉
Ako môj kolega s 1.4 73kW i30.
Po diaľnici nepresiahne 120 tachometra takže nejakých 110-115 a jazdí za 6,5-7. Párkrát som s ním išiel ako spolujazdec a napríklad veci ako predbiehanie na okreske sa nekonali, jazdil pekne vo vláčiku za kamiónmi 85km/h.
Pri takom pomalom štýle jazdy mi Fabia s Tsi začne benzín snáď vyrábať 😉
_beta - že ste sa s kolegom cítil pri takej jazde bezpečne?
Mám tiež podobného kolegu a jazdiť s ním je balzam na dušu. Na druhej strane ísť s vodičom, ktorý riskuje je poriadny stres.
Mal som starú 1,4-ku a verím čo napísal "BigFoot007" - ohľadne spotreby - je to podľa mňa reálne. Samozrejme veľký vplyv na spotrebu má profil krajiny, počet obcí na trase (nutnosť zrýchľovania), prípadne práce na ceste...
Mám tiež podobného kolegu a jazdiť s ním je balzam na dušu. Na druhej strane ísť s vodičom, ktorý riskuje je poriadny stres.
Mal som starú 1,4-ku a verím čo napísal "BigFoot007" - ohľadne spotreby - je to podľa mňa reálne. Samozrejme veľký vplyv na spotrebu má profil krajiny, počet obcí na trase (nutnosť zrýchľovania), prípadne práce na ceste...
Tykanie na fóre je myslím OK.
Necítil som sa bezpečne ani trochu. Kolega má vo zvyku celý čas telefonovať a asistent jazdných pruhov a predkolízny asistent pipali na môj vkus dosť často.
Mne na rovnakej trase ani raz. Podarilo sa mi ho presvedčiť aby som cestou nazad šoféroval ja a on nech sa plne venuje telefónu.
Ale chápem o čom píšeš, ja takto jazdím plné auto s rodinou keď ideme smer HE alebo TV po okreskách. Cesty jedna veľká kolóna, hodím sa do kľudu a idem vo vláčiku. Nestresujem ani seba ani zvyšok posádky.
Necítil som sa bezpečne ani trochu. Kolega má vo zvyku celý čas telefonovať a asistent jazdných pruhov a predkolízny asistent pipali na môj vkus dosť často.
Mne na rovnakej trase ani raz. Podarilo sa mi ho presvedčiť aby som cestou nazad šoféroval ja a on nech sa plne venuje telefónu.
Ale chápem o čom píšeš, ja takto jazdím plné auto s rodinou keď ideme smer HE alebo TV po okreskách. Cesty jedna veľká kolóna, hodím sa do kľudu a idem vo vláčiku. Nestresujem ani seba ani zvyšok posádky.
On ten výkon není jen o předjíždění, ale zmizení z krizové situace. Třeba vidíš, že se blíží auto a potřebuješ hned pryč, je jedno, jestli z křižovatky, nebo uhnout na dálnici z pruhu. Dá se jezdit klidně, ale reakce auta na plyn je prostě důležitá.
Ale ten výkon časom začne človek využívať na predbiehanie a to už bezpečné nie je.
"Reakce auta na plyn" často nezáleží len na výkone. Niektoré autá reagujú celkom vlažne a ak sa k tomu pripojí váhajúca automatická prevodovka, zrazu je tých 150 kW a viac zbytočných. Potom radšej 75 kW atmosféru s manuálom 😉.
Ak sa jazdí kľudne, predvídavo a s rozumom - človek si ušetrí veľa nervov a šoférovanie môže byť oddychom. To zároveň neznamená, že nie je možné jazdiť aj rýchlo (podľa predpisov).
Ak sa jazdí kľudne, predvídavo a s rozumom - človek si ušetrí veľa nervov a šoférovanie môže byť oddychom. To zároveň neznamená, že nie je možné jazdiť aj rýchlo (podľa predpisov).
"BigFoot007" - aj tieto "menej výkonné" 1,4-ky sú dostatočne výkonné na bežné plne uspokojivé jazdenie. Len každý dnes chce viac výkonu... Reálne to ani nie je potrebné, ak jazdí človek bezpečne. Mal som Astru 1,4 so 66 kW / 125 Nm - s tým autom som prešiel polovicu EU a jediné miesto, kde som bol obmedzený výkonom, bola jedna rakúska horská cesta so strmým stúpaním, kde som nedokázal ísť viac ako 50 km/h 😊. Na horských kľukatých cestách je viac ako výkon často väčším obmedzením strach vodiča na začiatku kolóny 😊.
Súčasné auto má 88 kW / 210 Nm a stačí to na úplne všetko - aj na podobných cestách ako išla Astra 50 km/h je súčasné auto v pohode - zrýchľuje, vládze, drží krok a vďaka skvelému podvozku sa drží aj silnejších áut... Pritom spotreba je vo všetkých režimoch rovnaká, prípadne nižšia - a to mu zvyknem naložiť o niečo viac ako starému. Načo je reálne niekomu extra veľa výkonu? Aj s modernou atmosferickou 1,4-kou ako je Hyundai i30 sa dá jazdiť uspokojivo a bezpečne, aj keď má menej kW. To len my - dnešní vodiči sme rozmaznaní a vraj potrebujeme výkon, lebo... (rôzne dôvody)
Tak sa mi zdá, že najnovšia Kia Ceed sa už nepredáva s atmosferickou 1,4, ale len s 1,0 T - alebo sa mýlim?
Súčasné auto má 88 kW / 210 Nm a stačí to na úplne všetko - aj na podobných cestách ako išla Astra 50 km/h je súčasné auto v pohode - zrýchľuje, vládze, drží krok a vďaka skvelému podvozku sa drží aj silnejších áut... Pritom spotreba je vo všetkých režimoch rovnaká, prípadne nižšia - a to mu zvyknem naložiť o niečo viac ako starému. Načo je reálne niekomu extra veľa výkonu? Aj s modernou atmosferickou 1,4-kou ako je Hyundai i30 sa dá jazdiť uspokojivo a bezpečne, aj keď má menej kW. To len my - dnešní vodiči sme rozmaznaní a vraj potrebujeme výkon, lebo... (rôzne dôvody)
Tak sa mi zdá, že najnovšia Kia Ceed sa už nepredáva s atmosferickou 1,4, ale len s 1,0 T - alebo sa mýlim?
Len drobný rozdiel je v tom, že tá Tvoja Mazda je dvojliter, takže nejde ani tak o výkon (relatívne slabých 88 kW), ale o krútiak (slušných 210 Nm). Ono by si zmenil názor, keby si sa s tou dnešnou 1,4kou atmosférou zviezol dnes - je to udusené a na nižšiu strednú triedu jednoznačne slabé. Astra 1,4 16v (tipujem G spred 20 rokov) bola iná liga, ťahala cca 1,1 tony hmotnosti a hlavne spĺňala úplne inú normu, tipujem EU3, teda bola podstatne živšia a neudusená.
Já tedy musím říct, že většina aut, které jsem řídil a byly po +/- WLTP (2018-2019) a je jedno, jestli to bylo TCe, Ecoboost R3 i R4 či TDI 2.0 a byla s manuálem, tak měli jednu shodnou věci, byly totálně udušené "vodspodu". Většina z těch aut mi na výjezdu z křižovatky na dvojku (jak jsem zvyklý z jiných manuálů a ne, nejsem už jen zhýčkaný automatem a řadit pro běžnou jízdu umím 😁 ) i chcípla, protože neměla otáčky. Největším šokem bylo pro mne 2.0 TDi 110kw, kdy jsem pro předjíždění musel dávat v 80km/h trojku, jako u staré atmosféry... Ano, ten výkon v autech je, ale někde jinde, než dříve. Absurdní bylo pro mne srovnání Clia 5 vs Cila 2, kdy v křižotavce se starou R4 1.2 vystřelím hned, tak moderní litrové TCe musí čekat, než se natočí ideální otáčky... ano, pak zatáhne násobně líp, ale do města to není příjemné...
S automaty a těmoti motory se jezdí příjeměji, protože překlenou tato hluchá místa "chytrou elektronikou".
S automaty a těmoti motory se jezdí příjeměji, protože překlenou tato hluchá místa "chytrou elektronikou".
Problemom pri malych atmosferach je, ze dnes tahaju podstatne tazsie auta ako v minulosti, su otupene sucasnymi emisnymi normami a este maju aj tazsie kvalty nez v minulosti. To potom rychlo narazaju na svoje limity. Hoci ak nie je clovek uplne poleno a neboji sa podradit s 5ky kludne do dvojky, tak sa kamion da pri troche odhadu predbehnut. Co sa hluku na dialnici tyka. Vytykat malej atmosfere, ze na dialnici toci 3600 je skoro az na smiech. Nie je to tak davno, ked maloobjemovky bezne tocievali pri 5kvaltoch 4000. Moja stara Honda tocila pri 130 na 5ke 4300 a to bola 1.8-micka. Dnes by z toho vsetci zosaleli. V 90.rokoch no problem 😁
1.4 u Kia koní úplně, kvůli pokutám za emise, které by prostě neutáhli. U Hyindai tomu nebude jinak, možná nechají 1.25 domrvenou softarem na co nejniží emise. Konkurence už taky nechává jen malo atmo kolem litru (Peugeot/Citroen je v tomhle s jejich 1.2 spíš rarita). Na druhou stranu - tyhle .atmo motory jsou prostě v dnešní době fakt bída. Nejede to, řve to na dálnici a předjíždění, musí se více řadit, automat to neutáhne a je poznat i zapnutá klima (na dovolené jsem v takovém jednom malém autíčku s litrovou atmo používal tlačítko na klimu jako "boost" 😁 ). Tyhle malé atmo jsou fakt tak na to, aby s tím rozvezla mamina děcka po městě nebo pro důchodce na ježdění po supermarketech, kdy se opravdu jezdí jen a jen krátké trasy v řádu pár kilometrů - tam moderní přímovstřiky trpí a atmo s nepřímým střikem je pak dobrá volba. Pro běžného řidiče, který jezdí všechno, jsou tahle auta ale blbost a cesta do devadesátých let..
S tou klimou jsi mi připomněl jedno ze služebních aut (naštěstí krátce), Fabia I. FL 1,9SDI. Při vypnutí klimatizace auto znatelně ožilo 😒]
HTP to stejné... jednou jsme závodili Fabia HTP vs Laguna Dci a kamarád v HTP řval na přítelkyni.. "dělej, vypni klimošku, nebo nám ujede" 😁
Já klimatizaci v naší haťápce používal jako brzdu 😁 Do kopce a při předjíždění samozřejmě vypnout, z kopce zapnout. :-! 😁 Ale i tak jsem jí měl rád 😄
Máš zlú optiku... Nejde o to, že o stačí, ale o konfort, ktorý ti auto vie pokytnúť. To s na to môžem dívať, že v lete som bol v Rumunsku vo štvorici s kamarátmi na Mazde 121 1,3 37kw - prešli sme horské priesmyky a všetko, čo sme chceli - tak môžeme povedať, že to stačílo? Áno, ale na normálne jazdenie pre mňa nepoužiteľné, lebo celková pohoda mizerná. To, že ty väčšinou jazdíš okolo komína a raz dvakrát za rok ideš dlhú trasu na dovolenku neznamená, že tak jazdia všetci keby si jazdil denne po diaľnici ani 88kw 210Nm by nebolo bohviečo na dostatočný jazdný konfort.
Ono to nie je o optike 😊. Je to o človeku a jeho požiadavkách. Začínal som na otcovej Škode 110L - mala 37 kW = výkon žiadny. Bolo to slabé, jazdné vlastnosti trochu lepšie ako rebriňák... Potom som mal 66 kW / 125 Nm - to nebolo také zlé (oproti tej Škode hotová raketa)... Teraz mám 88 kW / 210 Nm a to je už postačujúce - vždy a všade. Ale dodám, že pre mňa (a ďalších plno vodičov). Najazdil som už s tým dostatok km po diaľnici a vždy mi to v pohode stačilo. Nie som ale na výkon nejako extrémne náročný. Občas keď je potrebné podradiť, podradím... Nepotrebujem predsa 200 kW len preto, že som lenivý podradiť o nejaký ten stupeň, keď už auto náhodou nevládze.
Kedysi jazdili Poliaci na Fiatoch 126P, Nemci z DDR na Trabantoch a prešli "1/2 sveta". Keby mali mojích 88 kW / 210 Nm, tak by boli šťastím bez seba 😉.
Kedysi sme mali v práci školenia pre vodičov. Školil nás jeden pán, ktorý to robil veľmi dobre. Od tej doby všetci jazdíme zodpovednejšie, pomalšie, predvídavejšie. Problém je, že sú ľudia, ktorí si myslia, že fyzika pre moderné autá neplatí (tu takí asi nie sú). ABS, 4x4... sú už nanič, keď sa auto z nejakého dôvodu (napr prekročenia rýchlosti na mokrej ceste) rúti čelne na kamión..., alebo keď zrazím dieťa na priechode len preto, že som išiel 70 km/h namiesto 50. Keby som šiel tých 50, tak by som zabrzdil.
Kedysi jazdili Poliaci na Fiatoch 126P, Nemci z DDR na Trabantoch a prešli "1/2 sveta". Keby mali mojích 88 kW / 210 Nm, tak by boli šťastím bez seba 😉.
Kedysi sme mali v práci školenia pre vodičov. Školil nás jeden pán, ktorý to robil veľmi dobre. Od tej doby všetci jazdíme zodpovednejšie, pomalšie, predvídavejšie. Problém je, že sú ľudia, ktorí si myslia, že fyzika pre moderné autá neplatí (tu takí asi nie sú). ABS, 4x4... sú už nanič, keď sa auto z nejakého dôvodu (napr prekročenia rýchlosti na mokrej ceste) rúti čelne na kamión..., alebo keď zrazím dieťa na priechode len preto, že som išiel 70 km/h namiesto 50. Keby som šiel tých 50, tak by som zabrzdil.
...ale je fakt, že ta cenová nabídka na základní i30 je pro běžné autospotřebitele asi hodně atraktivní...
Mistni testeri maj neustale potrebu vyjadrovat se k otackam pri 130km/h, a vetsinou jsou uplně mimo.
U atmosfericke 1.4 je 3600ot/min pri 130km/h uplne normalni. Jeste nedavno bylo u techto malych atmo motoru normalni tocit 4000-4200ot/min. Tezsi prevody by uplne zabily pouzitlenost auta na dalnici.
Nekde jsem tu kdysi zase cetl test kde autor rikal ze 2800ot/min u 1.4turbo je hrozne moc...imho je to zase uplne normalni. Fakt nevim co by chteli...
U atmosfericke 1.4 je 3600ot/min pri 130km/h uplne normalni. Jeste nedavno bylo u techto malych atmo motoru normalni tocit 4000-4200ot/min. Tezsi prevody by uplne zabily pouzitlenost auta na dalnici.
Nekde jsem tu kdysi zase cetl test kde autor rikal ze 2800ot/min u 1.4turbo je hrozne moc...imho je to zase uplne normalni. Fakt nevim co by chteli...
Přesně tak. Ty 4000 otáček točily na dálnici běžně i šestnáctistovky a kolem 3500 mívaly dvoulitry. Nízké otáčky na dálnici u slabších motorů znamenají jediné - když přijde sebemenší stoupání nebo začne foukat silný protivítr, musí řidič podřadit, aby udržel rychlost.
BTW Ti testeři si to asi někdy pletou s turbodiesely.
BTW Ti testeři si to asi někdy pletou s turbodiesely.
beneu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Myslim, ze to nejsou spatna auta a spatne motory. Uvazujeme, ze i20/Rio poridime tchyni na jezdeni po meste a okoli. 5q ji staci, stejne nepojede rychleji nez 100 kmh, takze 1.2 v Riu bude zcela odpovidajici jejim potrebam (i kdyby se nahodou dostala na dalnici, tak pojede 120 kmh - a co?).
Opravdu vsichni nepotrebuji sportovni motory a sportovni zazitky. Nekteri potrebuji nastarovat, dojet a vypnout motor. Cili mala benzinova atmo s neprimym vstrikem, proc ne. Podle meho nazoru je mhohem dulezitejsi, ze mensi benz.motor se rychle zahreje a topi nez to, jestli ma Nm ve 3k nebo 4.5k
Opravdu vsichni nepotrebuji sportovni motory a sportovni zazitky. Nekteri potrebuji nastarovat, dojet a vypnout motor. Cili mala benzinova atmo s neprimym vstrikem, proc ne. Podle meho nazoru je mhohem dulezitejsi, ze mensi benz.motor se rychle zahreje a topi nez to, jestli ma Nm ve 3k nebo 4.5k
Sám bych do atmo pod 2.5 litru nešel, ale musím uznat, že i ty malé atmosféry mají velký smysl přesně na to, o čem píšete. Pro ježdění po městě a okolí je atmo bez přímého vstřiku úplný ideál. Rio je za ty penízky super, i20 taky. Podíval bych se i na Seat Ibiza s MPI, dá se sehnat za 270 tisíc nová (v ČR už dlouho v akci s litými koly, klimou, včechna okna v el., dotykáč 5 palců), což jsou podobné peníze jako za korejce. Ibiza na mě působí ještě šmrncověji než korejské duo. Hlavně ne Fabii prosím... 😊
Nová Ibiza MPI za 270? Kde? V ceníku je MPI jedině v kombinaci s tradičně odstrašující výbavou Reference za 313.
Seat a VW dávají většinou slevu 15% z cen v konfigurátoru. Při odkupu ojetiny a slevy třeba na ičo se dá dostat ještě níž. Ta reference jde pořídit kolem 270, a je počítána spíše menší sleva. V reference jsou liťáky, klima, okna v elektrice, displej 5 palců. Co chtít za ty prachy víc? Když člověk přidá 15 tisíc, tak má vyhřívané sedáky a zadní parkovací senzory. Právě motor 1.0MPI, který se pojí jen s Reference, má smysl na ježdění po městě. Prostě Ibiza za cenu Hyundai, a to při srovnatelné výbavě. Nic proti Hyundai, ale zrovna i20 je třeba proti i30 ušulená v antikorozní ochraně.
Právě ten litr, který do těch aut dává koncern VW, už mi přijde málo. V tomhle je výhoda toho Hyundai i20, kde je objem 1,25 litru, s tím už se dá jezdit i mimo město a na dálnici.
1.0 MPI s manuálem točí při 130 cca 4100 otáček - což je prostě pruda. Když pak člověk sedne do té turbo verze 85kW, tak si připadá jako v raketě, navíc to točí při 130 jen nějakých 2800 a v autě není řev, ale prostě relativní ticho. Hyundai je v tomhle "lepší", tak jak píšete - točí kolem 3500. Jako tyhle malé atmosféry jsou vážně hodně velká nouzovka na ježdění na dálnici. Tyhle auto prostě patří do města, maximálně přejet ze satelitu 10km někam do města a když jedu za náklaďákem, tak radši nepředjíždět... Je ale stále nemalé procento lidí, pro které je tohle ta nejlepší volba a může to skvěle fungovat (cenovka, servisní nenáročnost, nezasírání motoru).
15 % jen tak pro běžného smrtelníka? Určitě? A slevy určitě dává i Korea.
Reference je socka s wapkou omyvatelným interiérem bez jediného hezkého detailu.
Reference je socka s wapkou omyvatelným interiérem bez jediného hezkého detailu.
V Reference jsou 15" plecháče, nelakovaný zrcátka a kliky a připlácí se i za dělený a sklopný zadní opěradla. O "působivosti" interiéru se asi nemá cenu bavit. A o těch "většinou 15%" slevy si může běžný zákazník nechat leda zdát. Všechny ty výhodný nabídky jsou dortík smíchaný z nákupu na úvěr, věrnosti koncernu (případně IČO) a protiúčtu za auto ne starší 10 let.
Takze pak priste vykon musis mit abys od picusu mohl zmizet kdykoli muzes. Ale pokud je nekdo rad uprostred vlacku a unasen davem, klidne muze mit super skladovku 55kw
Výkon není ale pro blbce, což je bohužel na našich cestách třetina řidičů a na dálnici pak neumí jezdit min. 2/3. Absolutní nedodržování rozestupů, ježdění jen v levém pruhu, většina lidí neumí předjíždět. Osobně už dlouho jezdím tak, že to VŽDY udělám tak, aby při prázdné dálnici min. 300 metrů nebyl nikdo před autem a ani za autem. Když mám před autem houf debilů, ketrých jede za sebou 20 v levém pruhu s mezerama 10 metrů a předjíždí takhle kamiony s podobnými rozestupy (většina řidičů vymletí bulhaři, rumuni, poláci - z traktotu to přesedá na kamion a brázdní to hned evropu), tak radši jedu 90 za tím kamionem a čekám, až se udělá místo. A když je potřeba a nastane opačný extrém, kdy se na mě začne lepit banda dementů, kteří prostě nechtějí předjet, ale dělá jim dobře jet 15 metrů za mým autem ve vláčku x kilometrů, tak prostě i dvoukilem popojedu o kousek dál, aby se na mě nějaký trumpeta nelepil - samozřejmě, když je před mým autem naprosté prázdno a nikoho neohrožuju. Rychlost neznamená nebezpečí. Nebezpečí je právě jezdit 20 metrů za sebou 120 - právě z tohohle je 99,9% havárek na dálnici. Takže s tou silou motoru souhlasím. Už mě to nejednou zachránilo. Další věc je i zrychlování v připojovacím pruhu - docela rozdíl, jestli tam udělám s mým autem na tom kousku alespoň 140 a bezpečně se napojím nebo jedu nějakou plečkou, se kterou se nedohrabu ani na devadesátku aby mě nesmetl kamion... Prostě málo výkonu na dálnici VŽDY zvětšuje riziko.
benetn
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tu diskusiu proti 1,4 MPI vobec nechapem - komu ten motor s nepriamym vstrekom a LPG kompatibilitou vyhovuje, ci ho kupi, komu nevyhovuje, doplati si za 1.4 turbo, jedine ten 1.0 trojvalec mi prijde nepodareny - ci spotreba ci spolahlivost.
Inak proti i30 ako autu sa tazko da nieco namietat😒br /> - dizajn je v pohode
- interier je tazky nadstandard - tu napr. skodovka vyzera ako chudobny pribuzny, hlavne materialmi
- pomer cena/hodnota je velmi dobry, snad najlepsi v nizsej strednej triede
- platforma/auto je nove, moderne
- priestoru je dost ci vpredu, ci vzadu, ci v kufri, hlavne sirka je max. v pohode
- vysoka uroven bezpecnosti bez priplatku - nudzove brzdenie, jazdne pruhy nad 60 km/h
- fyzicke budiky a tlacidlakde sa da - ziadne lacne cinske LCD displeje, samozrejme jeden velky stredovy displej
- clovek kupou podpori aj Cesko-slovensku ekonomiku...
V Cechach je ista averzia voci H/K, ci to bude tou debilnou reklamou alebo domacou Skodou alebo niecim inym, neviem, ale na Slovensku a napr. v DE su tie znacky vnimane velmi pozitivne.
Inak proti i30 ako autu sa tazko da nieco namietat😒br /> - dizajn je v pohode
- interier je tazky nadstandard - tu napr. skodovka vyzera ako chudobny pribuzny, hlavne materialmi
- pomer cena/hodnota je velmi dobry, snad najlepsi v nizsej strednej triede
- platforma/auto je nove, moderne
- priestoru je dost ci vpredu, ci vzadu, ci v kufri, hlavne sirka je max. v pohode
- vysoka uroven bezpecnosti bez priplatku - nudzove brzdenie, jazdne pruhy nad 60 km/h
- fyzicke budiky a tlacidlakde sa da - ziadne lacne cinske LCD displeje, samozrejme jeden velky stredovy displej
- clovek kupou podpori aj Cesko-slovensku ekonomiku...
V Cechach je ista averzia voci H/K, ci to bude tou debilnou reklamou alebo domacou Skodou alebo niecim inym, neviem, ale na Slovensku a napr. v DE su tie znacky vnimane velmi pozitivne.
Ta jejich 1.4 nemá kompatibilitu s LPG. Ty motory nemají tvrzená sedla ani možnost seřízení vůle ventilů a rychle se jim zaklepou výfukové ventily do hlavy. Proto Hyundai ani Kia už nenabízí oficiální přestavby na LPG, byly s tím jen problémy.
Tak u nás je velké averze jak proti Škodě, tak proti Hyundai. My Češi vždycky nejvíce kritizujeme to, co se vyrábí u nás 😄
Tak u nás je velké averze jak proti Škodě, tak proti Hyundai. My Češi vždycky nejvíce kritizujeme to, co se vyrábí u nás 😄
teneoo
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
beneti
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
penetv
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
benime
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mě se ta "stará škola" na i20 zamlouvá a designově je velmi povedená, klidně bych si tento model dovedl představit, jako druhé auto do rodiny. Rozhodně bych si připlatil za 62kW verzi, která je coby základ u Ria a jede citelně lépe, než ta tragická 55kW, kterou Hyundai nabízí spíše kvůli ceně "již od". Co bych ale neskousl je to přiblblé modré podsvětlení palubovky, protože není horší barvy pro podsvícení při jízdě v noci a jak to v článku čtu, tak Hyundai se ho prostě nechce vzdát.
Teda pre bežné potreby 4 člennej rodiny normálneho vzrastu úplne OK.
Keďže som extra narástol, jazdím na nej sám 😄
Keď niekoho tlačí rozpočet, určite treba preliezť ponuky skladoviek prípadne predvádzačiek.
U skladovek je ale velka pravda ze clovek obcas dostane neuveritelne mnoho za krasne malo. Tim spis kdyz mu treba nevadi vzit dobihajici model / generaci. To umi skladovky dostat i o 40% niz, coz je sleva typicka spis pro Jahreswagny. :yes:
Preto som slovo predvádzačiek použil až úplne na koniec.
Pri nich treba byť obozretný, už môžu mať nižšiu záruku a/ alebo kozmetické vady.
Ako vravím, treba si to pozrieť a prípadne obehať.
Takto sa nám podarilo kúpiť zo salónov posledné kusy Nissan Note za ceny okolo 10t € v plnej výbave (aut. klima, elektrony, posuvná lavica, metalíza, bezkľúčové, bt, tempomat, ...) dokonca s predĺženou zárukou.
hulí asi Pražákům, jmenuje se Vóšin.
Vóšina z bažin dneska zase napadlo,
že uděla si z i30 nadzvukový letadlo.
Nadzvukovým i30 z Nošovic, johohó,
letí na návstěvu k paviánům do Zoo.
Vóšin z bážin kouše, sténá a rdousí,
jak chlupy ze zadku s kolegama rvou si.
i30 na pětku nejede, na čtverku zas vyje,
Vóšin upoutal pozornost dálniční policie.
Modrá světla nápis stop a pak odstavný
prosím nechte me, já nejsem svéprávný.
Nezkoušejte to už na nás pane řidiči,
nemáte STK a olej místo vody v chladiči.
Vóšin aby se z kontroly zas vysoukal,
jako sova kolem lesa pokaždé zahoukal.
Kluci cenější sovu zatím marně hledají
a Vóšina s i30 pláchnout přes les nechají.
Vóšin z bážin prchá s i30 na Ostravu,
minul zase odbočku a míří na Oravu.
Když v tom i30 najela na kámen,
guma řachla a s Vošinem je áámen.