tak si srovnej co je lepsi ... nic tu nestavet a trit nouzi .. zavistive koukat jinam ... nebo tu neco postavit, mit z toho profit a casem se uvidi, co bude dal ..
tihle priposrankove z budoucnosti nejsou hybnou silou sveta ;-)
Tohle jednostraně vyvyjející se prostředí není nic pozitivního, náchylnost k poklesům resp. pádu je na hodnotě nahánějící strach. Za deset, patnáct let, všechny tyhle montážní závody složí a odvezou třeba do Rumunska.
jinými slovy máš deset, patnáct let na to, aby si zúročil nepřímé vlivy těchto kolosů ve svůj prospěch. Fńukáním o tom, že je chybou tady stavět automobilky nikam nedojdeme.
Tyhle kolosy dají lidem práci, a ti budou výplaty utrácet za služby. Navíc dost lidí zde přičichne ke strojařině a nebude chtít být stále jen zaměstnanci a založí vlastní firmy a firmičky zaobírající se strojařinou. To podhoubí musí někde vyrůst, lamentováním člověk ještě nikdy nic nedokázal.
Já nefňukám, to za prvé (týkalo by se mi to maximálně nepřímo), nevím, kde si na to přišel,vyjadřuji pouze svůj názor, který je ovšem zcela plně ztotožněn s realitou v této problematice. Ty však zřejmě zastáváš názor, že kdo má jiný pohled na věc, fňuká proti tobě, přitom máš zatím pouze naivní vize.
Naivní vize? spíše vidím někoho, kdo si neustále myslí, že ho někdo spasí. Je mi vcelku jedno, že automobilový průmysl tvoří většinu našeho průmyslu, důležité je nezaspat a peníze investovat v tomto období do jiných oblastí. Co znám podnikatele (malé a střední), tak vesměs všichni začali jako zaměstnanci a až pak se udělali pro sebe.
Navyše v EÚ je viac-menej jednotný trh, aj pracovný, takže sem prichádzajú Bulhari s Rumunmi, Česi pôjdu robiť do Nemecka (o 3 roky bez obmedzení) a pod. Pracovné príležitosti nemusia byť obmedzené Českou republikou.
Určitě je dobré ,že se v Česku,notabene na Ostravsku,investuje a rozvíjí průmysl.Ale není dobré,že smeřuje pouze automobilovým směrem,tohle se může v budocnu vymstít. ;-)
Přestože mě tento vývoj těší, mrazí mne v zádech při představě, že z Česka a Slovenska se postupně stává evropský Michigan, kde v určitých letech přes 3/4 HDP měly původ v automobilovém průmyslu. Dneska tyhle 3/4 HDP chybí a země tam místy připomíná "kulturní krajinu" našeho velkého východního bratra... Pokud si chtějí mladoboleslavští odboráři stávající stav udržet co nejdéle, měli by se chovat jako jejich něměčtí kolegové a netlačit tak na růst mzdových nákladů.
Je to tady tak úžasné. Právě kvůli tomu jsem se rozhodl investovat do obnovy svého 15 let starého vozu. Nechám na tom vyměnit skoro všechno - brzdy, tlumiče, výfuk, čepy, prahy. Jsem šťasten žít v tomto automobilovém ráji.