Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Suzuki dále elektrifikuje: Nový hybrid dostanou modely S-Cross, Vitara i Swift Sport

21 komentářů

Arese
Mikrohybridizace všech modelů Suzuki určitě není pro zákazníky vítaná věc. Dobře, cenu a hmotnost se Suzuki podařilo minimalizovat, ale pořád se jedná o naprosto zbytečnou technickou komplikaci, která se u ojetého vozu může vymstít zbytečnými drahými opravami! Z..a.s.r.a.n.á ekoteroristická EU!!! :-(:-(:-(
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
inak vsetko to hra do karat ASX-ku.. este aj prave konkurent od suzuki :yes: ;-) .. a dnes som zase dva nove kusky u nas videl.. a to bordove na 18tkach je fakt krasne .. este krajsie nazivo ako v teste https://www.youtube.com/watch?… ... vidim to u nas ( opat a nadalej ) na velky trhak :yes: ( vitara tras sa ) .... ved kto uz dnes kupi v podobnej cene mildhybridnu mensiu vitaru s turbom ked za to moze mat uz defakto rodinne SUV ( s full led uz v zaklade ) pritom bez vsetkych tych v praxi nepotrebnych "eko-sraciek" :yes:
vlasta vana
ASX po letošním výrazném faceliftu vypadá moc dobře a určitě se bude dobře prodávat. Rovněž náhrada motoru 1.6 za 2.0 prodeje ještě zvedne. Mě jen trochu vadí absence 6 kvaltu v kombinací s 4x4.
Před necelými 3 roky jsem se dlouho rozhodoval právě mezi ASX 1.6 a novým S-Crossem 1.4 turbo. Velikostně jsou oba vozy podobné, oba spolehlivý japonci, kteří nepodléhají každému módnímu trendu. Nakonec jsem se rozhodl pro S-Crosse asi hlavně z důvodu kombinace právě 6 kvaltu a 4x4. Automat jsem prostě nechtěl. U nového výkonnějšího ASX 2.0 bude asi dávat větší smysl automat CVT v kombinaci s 4x4 v nejvyšší výbavě INVITE za necelých akčních 600 tis., což je super cena. Myslím, že v současnosti je to velmi zajímavá volba pro zájemce o spolehlivé, vyzkoušené SUV i pro rodinné cestování. Co se týká S-Crossu tak také spokojenost, naprostá spolehlivost a nízké provozní náklady. Dlouhodobá letní spotřeba převážně v režimu sport a s občasným využitím dynamických možností je do 7 litrů, v zimě 7,5 litru. Při letní ekojízdě po okresce klidně 5,8 l, ale to brzy omrzí.
Avatar - Swordfish76
Swordfish76
Minulý týden jsem byl u dealera Suzuki. Vitara potichu skončila s motorem 1.0, nyní se nabízí jen s motorem 1.4T/103kW. Prodejce říkal, že mají pár posledních skladovek a další auta jim začnou chodit už jen s mild-hybridem. A říkal, že u Vitary díky tomu bude nárůst ceny o cca. 45-60 tisíc Kč. Je blbost, aby cena auta zůstala stejná, když tam přidali baterii, elektromotor, hafo elektroniky a kabelů.
Niemand
Aj najúspornejšia Vitara by platila emisné výpalné asi 3500 EUR. Podľa článku by mali vďaka mild hybridu ušetriť asi polovicu výpalného. Ak zdražejú ako popisuješ, tak to znamená, že ten systém ich stojí len pár stoviek. A ani nie je dôvod aby stál viac. Je tam pár kilová baterka, štartér vďaka 48 voltovej sústave ani nemusí byť väčší ako doterajší. K tomu pár káblov a nejaký menič 48 na 12.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
jo a půlku zaplatí zákazníci ...
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
… a dobrá láce taky, pá pá pá
. pozn. s malým dieselem 1,5 dCi by se v pohodě vešli, nebo by pokuta byla minimální, jako u Dacie, cca 8000 Kč. Diesel nechtěli a tak za stejné peníze mají turbobenzín s mikrohybridem. A stejně se díky užranému benzínu na limit nedostanou a budou platit jako mourovatí. Dobře jim tak.
Nebude to trvat dlouho a uvidíme japonské automobilky odcházet z EU trhu.
EKO-verze jejich vozidle prostě nepůjdou na odbyt a tak se na limity nedostanou.
Ohroženi jsou všichni - Mazda, Honda, Suzuki a nejvíc Subaru. Benzín v kombinaci se 4x4 a to společně s vřeštivým CVT - to nedají. Budou muset zdražit - neprodají, nebo to nezdraží - prodělají. Prodělávat budou všechny japonské značky a nejspíše i evropské.
Ustojí to jen ti největší jako je VAG, Mercedes, BMW, Renault/Dacia, PSA/Opel ale bez Fiatu, s Fiatem to bude problém i pro ně.
Arese
Od příštího roku se prostě pro automobilky a evropské zákazníky rozjede nevídaná automobilová tragédie. Automobilky jsou pod brutálními pokutami tlačeny do hybridizace a elektrifikace, kterou ale (až na pár zelených pošuků) nikdo nechce. Výsledkem hanebného pošlapání principů tržního hospodářství (kdy výrobce vyrábí to, co zákazník chce a potřebuje) nastane prudký pád prodejů nových vozů a následný mohutný růst cen mladších ojetin. Následovat bude šílená nezaměstnanost, daná masovým propouštěním v celém evropském autosektoru (který je zatím výkladní skříní a jedním z hlavních vývozních artiklů Evropy v celosvětovém měřítku!!!). Průměrný věk v Evropě provozovaných aut půjde postupně nahoru, přitom při úspěšném prodeji současných ultračistých vozů se spalovacími motory, které by nahrazovali ty starší, by tomu bylo právě naopak a čistota ovzduší ve městech by se postupně lepšila. Jsou ti politici v Bruselu fakt takoví ***i,, že takto jednoduchou predikci nechápou, nebo se jen bojí těch agresivních ekoteroristicko-grétistických sviní, kteří nás postupně chtějí zotročit ve jménu boje s nejedovatým CO2?!!
Niemand
Najbližšie roky sa veľa nezmení. Väčšinu aut kupujú firmy a nie je to ich hlavný výdaj ak auto potrebujú, tak pár percent ceny navyše ich nezabije. Zákazníci prémii si budú kupovať plug in hybridy aj keď ich nebudú nabíjať, lebo budú len o málo drahšia a skoro v každom štáte majú nejaké výhody. A aj pri súkromných užívateľoch väčšina kupuje čo je a neriešia čo je pod kapotou. Keď sa prešlo na trojvalce tak to s predajmi nič nespravilo. Väčšine ľudí je to jedno.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na druhej strane mitsu sa uz nevie dockat ako tisicky majitelov vitary presedlaju uz prave k ASX... :yes:

mame aj v praci kolegynu ktora ma uz to nove dvojlitrove ASX ( zaklad s manualom na 16tkach ) ... boze jak jej zavidim ( keby tak vedela .. hehe ) ..... no a predtym mala prave 1,6tku vitaru .... zeby nahoda ze ma uz ASX? .. iste nie.. proste ked si tak v reale ako majitel vitary 1,6 vezmes ze chces opat nieco SUVeckove dostupne a s atmosferou tak uz vlastne nemas inu moznost len prave ASX :-[] :yes: .. mitsu to spravilo genialne :-[] :yes:
Avatar - xxc
xxc
ten bude mat take pokuty za co2, ze ho rovno stiahnu z trhu :-D
vlasta vana
Rozhodně si nemyslím, že stovky, tisíce potenciálních kupců Suzuki zvolí po této úpravě nákup jiného vozu bez elektropohonu. Midhybrid pohon asi jako jediný elektropohon dává skutečně smysl - jedná se pouze o omezenou pomoc klasickému spalovacímu motoru ve chvíli, kdy by motor produkoval více CO2. Tedy ve chvíli rozjezdu či větší akcelerace se zapojí jednoduchý "pomocník" , emise se nezvýší a ekoterorista bude spokojen. Celý pohon je poměrně jednoduchý a spolehlivý, hmotnost baterie pod sedadlem řídiče má kolem 5 kg a celý systém prý váží do 20 kg. Výhodou je rovněž, že baterie se nechá v servisu vyměnit časem za novou, což u většiny jiných elektropohonů nelze. Bohužel EU si na výrobce aut vymýšlí neskutečné kraviny a skutečný problém s vypouštěním CO2 jsou obrovské zaoceánské kolosy na moři. Jenže to se úředníkům v Bruselu nechce řešit, protože už předem by neuspěli v Číně a USA.
Věřím, že management a inženýři v Suzuki si tuto variantu dobře promyslili a kvalita a spolehlivosti S-Crosse a Vitary tímto krokem neutrpí.
Niemand
Zmysel dávajú aj klasické hybridy s malou batériou ako má Toyota. Ale na cenu mild hybridu sa nedostane a Suzuki oslovuje hlavne zaujímavou cenou. Batéria sa dá vymeniť prakticky vo všetkom a 40 kilová NiMH batéria nebude o moc drahšia ako 5 kilová lithiová.
No a lode vypúšťajú kopu bordelu, ale zrovna čo sa týka CO2 tak sú veľmi efektívne. CO2 je spotreba paliva a to je cena prepravy. Ak by lode žrali veľa, vozilo by sa inak.
vlasta vana
Souhlas. Smysl dávají ještě více, než nejjednodušší mildhybrid. Nevýhodou jak píšete je cena a sofistikovanější management pohonu. Nízká hmotnost baterie a prostor pro uložení není u obou systémů problém jako u plně elekrických pohonů. Navíc výhodou klasického hybridu je nižší CO2 a nižší spotřeba paliva, benzínu. Tedy to dává smysl. Jako nesmysl považuji nacpat do velkého SUV /místo úsporného a dnes již ekolog. dieselu plnícího EURO6/, baterie o hmotnosti 500 kg i více.
Námořní trajekty produkují hlavně oxid síry a další svinstva, myslím tím starší trajekty, kterých je většina. U nových trajekty se např. Maersk se zavázal být do roku 2050 uhlíkově neutrální, tak snad svítá i na moři na lepší časy. Pokud dnes porovnáme celkové CO2 z automobilové dopravy a CO2 z lodní, tak CO2 z lodní tvoří asi jen 1/4 té celkové automobilové / vč. kamionů, autobusů .../, což se zdá nízké. Pokud by se porovnalo pouze s osobními vozy plnící EURO 6 a více, tak by nové osobní vozy zvítězily. Obzvlášť nové dieselové motory jsou velmi čisté /ale i složité/.
Zajímavé je toto porovnání škodlivin. Jasně vítězí moderní diesel EURO6 nad benzínem
Čistě pro porovnání:

1.6 Puretech 2.0 BlueHDI
Palivo benzin nafta
Výkon 133 kW 120 kW
Spotřeba a emise CO2
Spotřeba 7,0 l/100 km 5,6 l/100 km
Emise CO2 191 g/km 178 g/km
Škodliviny
Emise uhlovodíků 10 mg/km 2 mg/km
Emise CO 592 mg/km 10 mg/km
Emise NOx 33 mg/km 19 mg/km
Hmotnost pevných částic 0,3 mg/km 0,1 mg/km
Množství pevných částic 0,96878 x 10¹¹/km 0,01494 x 10¹¹/km
Niemand
Elektromobilita v luxusnom segmente je pri súčasnej úrovni techniky len ekologická póza.
EV majú zmysel v malom aute, ktoré parkuje pri dome. Do rána si ho dám nabíjať, takže nepotrebuje infraštruktúru rýchlonabíjačiek. A na krátke trasy s častým zastavením je elektromotor vhodnejší ako akýkoľvek spaľovací motor.
Problem CO2 a lodí a kamiónov nie je ich neefektivita, ale to aký objem tovaru sa des preváža z miesta na miesto a aj s dopravou to je lacnejšie ako produkovať to blízko miesta spotreby.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne třeba mildhybrid smysl vůbec nedává. Pomůže a během pár vteřin už nemá jak pomáhat. A taky jak velkou silou pomůže? pár kw? to ani nepozná spalovák a víc se snad pozná i na kvalitě paliva. Podle mého má přínos stejně měřitelný asi jako start-stop systém, na papíře snižuje, v reálu skoro vůbec. Moc by mne zajímalo to snížení spotřeby o 15%. Dejme tomu z 6 litrů to je 0,9l, o tom fakt pochybuju.
vlasta vana
Ta uváděná úspora 15% je fakt nesmysl. Co jsem četl a potvrdili mi to v servisu, tak u nového Suzuki Swifta 1.4 s mildem je úspora 0,2 - 0,4 l . Tedy význam je opravdu jen pro okamžik pomoci klasickému spalováku při akceleraci, či oddálení spuštění turba a mírném snížení CO2 a spotřeby.
Hlavní důvod je celkem jasný. Naplnění požadavků předpisů EU a snížení poplatku - pokuty za výrobu vozu, překračujícího stanovený limit CO2. Výhodou je, že cena a složitost auta se moc nezvýší. Asi bych to přirovnal k systému Start/Stop. Většina řidiču ho po nastartování vozu vypíná. I já.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Potvrdili v servisu ? Jak ti to mohli potvrdit v servisu, když 1.4 mild hybrid bude k dispozici počátkem příštího roku ? ;-\
vlasta vana
Od léta 2019 se u nás již prodává Swift 1.2 s mildhybridem. Ignis se také již vyrábí s mildem, ale dosud se nedovážel. Ta uvedená úspora paliva se týká samozřejmě Ignisu, u ostatních to bude podobné, tedy 0,2 - 0,4 l benzínu. :-(
Viz. citace

Například nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252.900 Kč dokonce o 400 Kč levnější než dosud a populární varianta Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o diodové světlomety zdražila jen o 1.200 Kč na 328.900 Kč. U Swiftu se nabídka změnila v tom, že 1.2 Dualjet Hybrid je aktuálně jedinou volbou, zatímco v minulosti byl s mildhybridním ústrojím kombinován tříválec 1.0 BoosterJet.
Hybridizace se pak netýká jen nejmenších modelů Suzuki. Automobilka podobný systém chystá také pro přeplňovaný motor 1.4 BoosterJet, který se objeví v dalších modelech. Již zkraje příštího roku tak přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross, stejně jako hot hatch Swift Sport. :-(:-(
Niemand
Mild hybrid ber ako sofistikovanejší štart stop, ktorý ľudia nebudú vypínať a aspoň na križovatkách tie motory stíchnu. Výkon to pridá len na pár sekúnd, ale tá 1,4T od Suzuki zase nie je až taka lemra a ľahkom aute ju stačí len postrčiť kým zaberie turbo.