Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki dále elektrifikuje: Nový hybrid dostanou modely S-Cross, Vitara i Swift Sport

Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet
Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet
Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet
Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet
39 Fotogalerie
Diskuze (21)

Počátkem příštího roku dorazí trojice modelů značky Suzuki s novým hybridním pohonem využívajícím 48voltovou palubní síť.

Již v průběhu listopadu jsme vás informovali o elektrifikaci modelů Ignis a Swift, u kterých je dnes mild-hybridní pohon jedinou dostupnou variantou. Počátkem příštího roku se elektrifikace dočkají další modely, jmenovitě S-Cross, Vitara a Swift Sport, jejichž nový hybridní pohon pomůže k vyšší efektivitě, hlavně ale sníží tabulkové emise CO2.

Japonská společnost představuje nový mild-hybridní pohon se základem v dobře známé čtrnáctistovce BoosterJet. Přesná čísla zatím neznáme, ale automobilka říká, že systém poskytne vyšší výkon i točivý moment, zároveň ale sníží emise CO2 až o 20 procent a spotřeba paliva měřená metodikou WLTP prý klesne o zhruba 15 %.

Nově vyvinuté pohonné ústrojí je velmi lehké, tvůrci říkají, že ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem nenaroste hmotnost vozu o více než 15 kilogramů. Kromě akumulátoru je tu také startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který spalovacímu čtyřválci pomáhá při rozjezdu a akceleraci. Baterie se nachází pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a navíc tam, kde neomezuje vnitřní prostor.

Získanou energii využívá auto pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem či pro pohon elektromotoru při nutnosti vysokého výkonu v nízkých otáčkách. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie jen v případě potřeby, jinak je v zájmu snížení spotřeby od motoru odpojen.

Suzuki se podařilo projít elektrifikací bez výrazného nárůstu ceny. Finální cenovky nově elektrifikovaných modelů zatím neznáme, ale v případě Ignisu a Swiftu zůstaly na zhruba stejné cenové hladině. Další podrobnosti se dozvíme na jaře 2020, kdy mají mild-hybridní Vitary, S-Crossy a sportovní „Svišti“ dorazit na evropské trhy.

Vstoupit do diskuze (21)