Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki dále elektrifikuje: Nový hybrid dostanou modely S-Cross, Vitara i Swift Sport

Stanislav Kolman
Diskuze (21)

Počátkem příštího roku dorazí trojice modelů značky Suzuki s novým hybridním pohonem využívajícím 48voltovou palubní síť.

Již v průběhu listopadu jsme vás informovali o elektrifikaci modelů Ignis a Swift, u kterých je dnes mild-hybridní pohon jedinou dostupnou variantou. Počátkem příštího roku se elektrifikace dočkají další modely, jmenovitě S-Cross, Vitara a Swift Sport, jejichž nový hybridní pohon pomůže k vyšší efektivitě, hlavně ale sníží tabulkové emise CO2.

Japonská společnost představuje nový mild-hybridní pohon se základem v dobře známé čtrnáctistovce BoosterJet. Přesná čísla zatím neznáme, ale automobilka říká, že systém poskytne vyšší výkon i točivý moment, zároveň ale sníží emise CO2 až o 20 procent a spotřeba paliva měřená metodikou WLTP prý klesne o zhruba 15 %.

Nově vyvinuté pohonné ústrojí je velmi lehké, tvůrci říkají, že ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem nenaroste hmotnost vozu o více než 15 kilogramů. Kromě akumulátoru je tu také startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který spalovacímu čtyřválci pomáhá při rozjezdu a akceleraci. Baterie se nachází pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a navíc tam, kde neomezuje vnitřní prostor.

Získanou energii využívá auto pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem či pro pohon elektromotoru při nutnosti vysokého výkonu v nízkých otáčkách. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie jen v případě potřeby, jinak je v zájmu snížení spotřeby od motoru odpojen.

Suzuki se podařilo projít elektrifikací bez výrazného nárůstu ceny. Finální cenovky nově elektrifikovaných modelů zatím neznáme, ale v případě Ignisu a Swiftu zůstaly na zhruba stejné cenové hladině. Další podrobnosti se dozvíme na jaře 2020, kdy mají mild-hybridní Vitary, S-Crossy a sportovní „Svišti“ dorazit na evropské trhy.

Stanislav Kolman
Diskuze (21)

Doporučujeme

18. 12. 2019 00:17
Re: Mildhybrid
Od léta 2019 se u nás již prodává Swift 1.2 s mildhybridem. Ignis se také již vyrábí s mildem, ale dosud se nedovážel. Ta uvedená úspora paliva se týká samozřejmě Ignisu, u ostatních to bude podobné, tedy 0,2 - 0,4 l benzínu. :-(
Viz. citace

Například nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252.900 Kč dokonce o 400 Kč levnější než dosud a populární varianta Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o diodové světlomety zdražila jen o 1.200 Kč na 328.900 Kč. U Swiftu se nabídka změnila v tom, že 1.2 Dualjet Hybrid je aktuálně jedinou volbou, zatímco v minulosti byl s mildhybridním ústrojím kombinován tříválec 1.0 BoosterJet.
Hybridizace se pak netýká jen nejmenších modelů Suzuki. Automobilka podobný systém chystá také pro přeplňovaný motor 1.4 BoosterJet, který se objeví v dalších modelech. Již zkraje příštího roku tak přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross, stejně jako hot hatch Swift Sport. :-( :-(
Avatar - woody-alien
17. 12. 2019 23:31
Re: Mildhybrid
Potvrdili v servisu ? Jak ti to mohli potvrdit v servisu, když 1.4 mild hybrid bude k dispozici počátkem příštího roku ? ;-\
17. 12. 2019 10:44
Re: Nevítaná novinka
ASX po letošním výrazném faceliftu vypadá moc dobře a určitě se bude dobře prodávat. Rovněž náhrada motoru 1.6 za 2.0 prodeje ještě zvedne. Mě jen trochu vadí absence 6 kvaltu v kombinací s 4x4.
Před necelými 3 roky jsem se dlouho rozhodoval právě mezi ASX 1.6 a novým S-Crossem 1.4 turbo. Velikostně jsou oba vozy podobné, oba spolehlivý japonci, kteří nepodléhají každému módnímu trendu. Nakonec jsem se rozhodl pro S-Crosse asi hlavně z důvodu kombinace právě 6 kvaltu a 4x4. Automat jsem prostě nechtěl. U nového výkonnějšího ASX 2.0 bude asi dávat větší smysl automat CVT v kombinaci s 4x4 v nejvyšší výbavě INVITE za necelých akčních 600 tis., což je super cena. Myslím, že v současnosti je to velmi zajímavá volba pro zájemce o spolehlivé, vyzkoušené SUV i pro rodinné cestování. Co se týká S-Crossu tak také spokojenost, naprostá spolehlivost a nízké provozní náklady. Dlouhodobá letní spotřeba převážně v režimu sport a s občasným využitím dynamických možností je do 7 litrů, v zimě 7,5 litru. Při letní ekojízdě po okresce klidně 5,8 l, ale to brzy omrzí.
17. 12. 2019 06:41
Re: Mildhybrid
Mild hybrid ber ako sofistikovanejší štart stop, ktorý ľudia nebudú vypínať a aspoň na križovatkách tie motory stíchnu. Výkon to pridá len na pár sekúnd, ale tá 1,4T od Suzuki zase nie je až taka lemra a ľahkom aute ju stačí len postrčiť kým zaberie turbo.
17. 12. 2019 06:22
Re: Mildhybrid
Elektromobilita v luxusnom segmente je pri súčasnej úrovni techniky len ekologická póza.
EV majú zmysel v malom aute, ktoré parkuje pri dome. Do rána si ho dám nabíjať, takže nepotrebuje infraštruktúru rýchlonabíjačiek. A na krátke trasy s častým zastavením je elektromotor vhodnejší ako akýkoľvek spaľovací motor.
Problem CO2 a lodí a kamiónov nie je ich neefektivita, ale to aký objem tovaru sa des preváža z miesta na miesto a aj s dopravou to je lacnejšie ako produkovať to blízko miesta spotreby.