Suzuki dále elektrifikuje: Nový hybrid dostanou modely S-Cross, Vitara i Swift Sport
Počátkem příštího roku dorazí trojice modelů značky Suzuki s novým hybridním pohonem využívajícím 48voltovou palubní síť.
Již v průběhu listopadu jsme vás informovali o elektrifikaci modelů Ignis a Swift, u kterých je dnes mild-hybridní pohon jedinou dostupnou variantou. Počátkem příštího roku se elektrifikace dočkají další modely, jmenovitě S-Cross, Vitara a Swift Sport, jejichž nový hybridní pohon pomůže k vyšší efektivitě, hlavně ale sníží tabulkové emise CO2.
Japonská společnost představuje nový mild-hybridní pohon se základem v dobře známé čtrnáctistovce BoosterJet. Přesná čísla zatím neznáme, ale automobilka říká, že systém poskytne vyšší výkon i točivý moment, zároveň ale sníží emise CO2 až o 20 procent a spotřeba paliva měřená metodikou WLTP prý klesne o zhruba 15 %.
Nově vyvinuté pohonné ústrojí je velmi lehké, tvůrci říkají, že ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem nenaroste hmotnost vozu o více než 15 kilogramů. Kromě akumulátoru je tu také startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který spalovacímu čtyřválci pomáhá při rozjezdu a akceleraci. Baterie se nachází pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a navíc tam, kde neomezuje vnitřní prostor.
Získanou energii využívá auto pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem či pro pohon elektromotoru při nutnosti vysokého výkonu v nízkých otáčkách. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie jen v případě potřeby, jinak je v zájmu snížení spotřeby od motoru odpojen.
Suzuki se podařilo projít elektrifikací bez výrazného nárůstu ceny. Finální cenovky nově elektrifikovaných modelů zatím neznáme, ale v případě Ignisu a Swiftu zůstaly na zhruba stejné cenové hladině. Další podrobnosti se dozvíme na jaře 2020, kdy mají mild-hybridní Vitary, S-Crossy a sportovní „Svišti“ dorazit na evropské trhy.