Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki dále elektrifikuje: Nový hybrid dostanou modely S-Cross, Vitara i Swift Sport

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 12. 2019 • 13:48
39
21
Zobrazit náhledy (39)
Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet

Počátkem příštího roku dorazí trojice modelů značky Suzuki s novým hybridním pohonem využívajícím 48voltovou palubní síť.

Již v průběhu listopadu jsme vás informovali o elektrifikaci modelů Ignis a Swift, u kterých je dnes mild-hybridní pohon jedinou dostupnou variantou. Počátkem příštího roku se elektrifikace dočkají další modely, jmenovitě S-Cross, Vitara a Swift Sport, jejichž nový hybridní pohon pomůže k vyšší efektivitě, hlavně ale sníží tabulkové emise CO2.

Japonská společnost představuje nový mild-hybridní pohon se základem v dobře známé čtrnáctistovce BoosterJet. Přesná čísla zatím neznáme, ale automobilka říká, že systém poskytne vyšší výkon i točivý moment, zároveň ale sníží emise CO2 až o 20 procent a spotřeba paliva měřená metodikou WLTP prý klesne o zhruba 15 %.

Nově vyvinuté pohonné ústrojí je velmi lehké, tvůrci říkají, že ve srovnání s konvenčním spalovacím motorem nenaroste hmotnost vozu o více než 15 kilogramů. Kromě akumulátoru je tu také startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který spalovacímu čtyřválci pomáhá při rozjezdu a akceleraci. Baterie se nachází pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a navíc tam, kde neomezuje vnitřní prostor.

Získanou energii využívá auto pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem či pro pohon elektromotoru při nutnosti vysokého výkonu v nízkých otáčkách. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie jen v případě potřeby, jinak je v zájmu snížení spotřeby od motoru odpojen.

Suzuki se podařilo projít elektrifikací bez výrazného nárůstu ceny. Finální cenovky nově elektrifikovaných modelů zatím neznáme, ale v případě Ignisu a Swiftu zůstaly na zhruba stejné cenové hladině. Další podrobnosti se dozvíme na jaře 2020, kdy mají mild-hybridní Vitary, S-Crossy a sportovní „Svišti“ dorazit na evropské trhy.

Související články

Témata
18. 12. 2019 00:17
Re: Mildhybrid
Od léta 2019 se u nás již prodává Swift 1.2 s mildhybridem. Ignis se také již vyrábí s mildem, ale dosud se nedovážel. Ta uvedená úspora paliva se týká samozřejmě Ignisu, u ostatních to bude podobné, tedy 0,2 - 0,4 l benzínu. :-(
Viz. citace

Například nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252.900 Kč dokonce o 400 Kč levnější než dosud a populární varianta Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o diodové světlomety zdražila jen o 1.200 Kč na 328.900 Kč. U Swiftu se nabídka změnila v tom, že 1.2 Dualjet Hybrid je aktuálně jedinou volbou, zatímco v minulosti byl s mildhybridním ústrojím kombinován tříválec 1.0 BoosterJet.
Hybridizace se pak netýká jen nejmenších modelů Suzuki. Automobilka podobný systém chystá také pro přeplňovaný motor 1.4 BoosterJet, který se objeví v dalších modelech. Již zkraje příštího roku tak přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross, stejně jako hot hatch Swift Sport. :-( :-(
Avatar - woody-alien
17. 12. 2019 23:31
Re: Mildhybrid
Potvrdili v servisu ? Jak ti to mohli potvrdit v servisu, když 1.4 mild hybrid bude k dispozici počátkem příštího roku ? ;-\
17. 12. 2019 10:44
Re: Nevítaná novinka
ASX po letošním výrazném faceliftu vypadá moc dobře a určitě se bude dobře prodávat. Rovněž náhrada motoru 1.6 za 2.0 prodeje ještě zvedne. Mě jen trochu vadí absence 6 kvaltu v kombinací s 4x4.
Před necelými 3 roky jsem se dlouho rozhodoval právě mezi ASX 1.6 a novým S-Crossem 1.4 turbo. Velikostně jsou oba vozy podobné, oba spolehlivý japonci, kteří nepodléhají každému módnímu trendu. Nakonec jsem se rozhodl pro S-Crosse asi hlavně z důvodu kombinace právě 6 kvaltu a 4x4. Automat jsem prostě nechtěl. U nového výkonnějšího ASX 2.0 bude asi dávat větší smysl automat CVT v kombinaci s 4x4 v nejvyšší výbavě INVITE za necelých akčních 600 tis., což je super cena. Myslím, že v současnosti je to velmi zajímavá volba pro zájemce o spolehlivé, vyzkoušené SUV i pro rodinné cestování. Co se týká S-Crossu tak také spokojenost, naprostá spolehlivost a nízké provozní náklady. Dlouhodobá letní spotřeba převážně v režimu sport a s občasným využitím dynamických možností je do 7 litrů, v zimě 7,5 litru. Při letní ekojízdě po okresce klidně 5,8 l, ale to brzy omrzí.
17. 12. 2019 06:41
Re: Mildhybrid
Mild hybrid ber ako sofistikovanejší štart stop, ktorý ľudia nebudú vypínať a aspoň na križovatkách tie motory stíchnu. Výkon to pridá len na pár sekúnd, ale tá 1,4T od Suzuki zase nie je až taka lemra a ľahkom aute ju stačí len postrčiť kým zaberie turbo.
17. 12. 2019 06:22
Re: Mildhybrid
Elektromobilita v luxusnom segmente je pri súčasnej úrovni techniky len ekologická póza.
EV majú zmysel v malom aute, ktoré parkuje pri dome. Do rána si ho dám nabíjať, takže nepotrebuje infraštruktúru rýchlonabíjačiek. A na krátke trasy s častým zastavením je elektromotor vhodnejší ako akýkoľvek spaľovací motor.
Problem CO2 a lodí a kamiónov nie je ich neefektivita, ale to aký objem tovaru sa des preváža z miesta na miesto a aj s dopravou to je lacnejšie ako produkovať to blízko miesta spotreby.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku