Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropa přichází na chuť plug-in hybridům. Meziroční prodeje v listopadu vyrostly o 80 %

Evropské prodeje aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů, dosáhly za letošní listopad třetího nejlepšího výsledku v historii.
Zpět na článek
30. 12. 2019 19:00
30. 12. 2019 21:12
30. 12. 2019 21:15
30. 12. 2019 21:18
30. 12. 2019 21:26
30. 12. 2019 21:28
30. 12. 2019 21:49
31. 12. 2019 07:48
30. 12. 2019 22:26
31. 12. 2019 07:46
30. 12. 2019 21:46
30. 12. 2019 22:18
30. 12. 2019 23:46
31. 12. 2019 12:19
30. 12. 2019 21:20
Avatar - elektrikar
30. 12. 2019 12:34
Umělé zdržování
Od 1.1.2020 začínají platit flotilové emisní regulace s pokutama, takže všichni výrobci, kromě Tesly, mají potřebu prodeje zdržet až do 2020, aby se jim započítaly do badgetu... 8-s

A pak u všech 1.1.2020 00:00 https://youtu.be/c3FvphdZg98
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CICERO
30. 12. 2019 19:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 1. 2020 10:46
Re: Umělé zdržování
Naprosto výstižné!
30. 12. 2019 12:42
Evropa přichází na chuť...
Ono když vám cpou hybridy a elektroauta všude kam se podíváte, stále vás přesvědčují o jejich jediné pravdě a jinou volbu vlastně nedostáváte, tak tomu musíte začít přicházet na chuť ať chcete nebo ne. Kde není výběr je volba jasná.
Rozbalit vlákno
69
Avatar - xxc
30. 12. 2019 12:57
Re: Evropa přichází na chuť...
na vyber este celkom je, ale tie hybridy maju spotrebu 1l na 100km a z toho sa pokuta za emisie a niektore dane platia lahsie :-)
Avatar - elektrikar
30. 12. 2019 13:00
Re: Evropa přichází na chuť...
Pán nemá na výběr :-[] :-[] :-[] Jaká je podle vás nabídka fosilů oproti nabídce BEV? :-[] :-[] :-[] :-[]
30. 12. 2019 13:08
Re: Evropa přichází na chuť...
Nemám na výběr. Pokud chci auto s normálním motorem, tak je většinou vše jen 3- válec o směšném výkonu. Nechci platit za zbytečnou technologii hybridu, abych se dostal na rozumný výkon. Auta s výkonem kolem 160 - 200 koní s klasickým motorem a normální cenou téměř nejsou. Vše jen tříválce, nebo hybridy a nebo pak prémie u které je dnes tříválec běžný základ malých (drahých) aut. Přitom ve skutečném provozu neušetří tříválec vůbec nic a hybrid mimo město také ne. Jen s sebou zbytečně tahá zátěž ve formě baterek, generátoru a všeho co je spojené s hybridem. Běžné motory končí na popravišti.
Avatar - elektrikar
30. 12. 2019 13:14
Re: Evropa přichází na chuť...
Jenže za to elektromobily nemohou za ten nesmyslný měřící cyklus, který motivuje výrobce k tomuto konání...
30. 12. 2019 13:20
Re: Evropa přichází na chuť...
Neviním elektromobily. Naopak, u malých aut do města vidím jejich přínos a pokud by se našel výrobce s rozumnou cenou tak bych nad ním jako druhým autem uvažoval. Jenže kdo si může dovolit dát 400 tis a víc za auto které bude jezdit jen po městě. Stačí mi garantovaný dojezd 120km v zimě při použití běžných spotřebičů, délka vozu do 3,8m, normální bezpečnostní výbava a cena kolem 230-250 tis. kč. Doba nabíjení není až tak podstatná, stejně by se nabíjelo přes noc. Kdo s takovým autem přijde nebude stačit vyrábět. Ale na normální jízdu chci auto jako mám teď ( taky se už díky EU nedělá).
Avatar - elektrikar
30. 12. 2019 13:22
Re: Evropa přichází na chuť...
Tak ono je to relativní, já mám například jen za 3 roky úsporu 160 000Kč na PHM a auto je stále jako nové. Takže za mě dobrý :yes:
30. 12. 2019 13:28
Re: Evropa přichází na chuť...
Take roční nájezd cca. 50 tis. km - to není pro obyčejného člověka běžné. A dále - jaká je daň na benzín / naftu a jaká na el. energii ? To je totiž to zásadní pokroucení celého automobilového trhu. Těch uštřených 160 tis. je totiž v podstatě zdanění benzínu / nafty navíc oproti elektřině.
Avatar - elektrikar
30. 12. 2019 13:35
Re: Evropa přichází na chuť...
Mám nájezd cca 20 tisíc km ročně a to je běžné. Z elektřiny se narozdíl od nafty a benzínu platí uhlíková daň - emisní povolenky (jaký to paradox??). Spotřební daň z ujetí 60 000km běžným fosilem činí asi 46 224‬Kč. Pořád je tedy BEV drasticky levnější. A to by jsme mohli počítat kolik stojí ročně léčba respiračních onemocnění atd. atd. atd.
30. 12. 2019 13:53
Re: Evropa přichází na chuť...
1 km na elektřinu vyjde na 1 Kč (měření ACZ), 1 km na naftu vyjde na 2 Kč, 160 tis. ušetřených za 3 roky je 50 tis. ročně, což znamená 100 tis. ročně za naftu, což je 3 333 lit. nafty, což je 50 tis. km.

Kdyby na el. energii i naftu byly stejné daně, tak nikdy žádné e-auto z fabriky nevyjede. To je celý ten "ekologický" zázrak e-aut.

Emise je potřeba řešit ale jinak, než dotacemi e-aut a daněmi na spalováky s Euro 6.

Howg.
Avatar - elektrikar
30. 12. 2019 13:56
Re: Evropa přichází na chuť...
To je ale problém ACZ, mě vyjde 1 km na elektřinu 0,3Kč včetně DPH a 1 km na naftu 3,3Kč včetně DPH. Mě nezajímají čísla ACZ, ale moje reálné čísla. TAKŽE ASI TAK

K tomu absolutně nemám potřebu ti tu něco vysvětlovat/počítat, už jsem to dělal několikrát. Čím méně lidí bude jezdit za 0,3Kč na km, tím lépe pro mě. Takže si dál jezdi za ty 2Kč s naftou a všichni budou spokojení :-[]
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2019 14:18
Re: Evropa přichází na chuť...
tak dál jásej nad úbytkem ICE a napaří ti daň na elektřinu.
vsadím se že se přestaneš smát do roka a do dne.
a pokorně odevzdáš státu 160 000 ročně a stát tě bude elektronicky hlídat, na to prostředky má
tak dál jásej :D :D :D :D :D
jak je pořekadlo o bláznech?
30. 12. 2019 14:24
Re: Evropa přichází na chuť...
Ceny za el. na rychlonabíjecích stanicích už letí o desítky procent hore.
Avatar - elektrikar
30. 12. 2019 14:37
Re: Evropa přichází na chuť...
To mě vůbec netrápí, protože nabíjím snad 99% doma 8-s Ale je pravda, že se zdražovalo a zafixovaně 2020 a 2021 budu jezdit asi za 3,6Kč. Co bude 2022 nevím.
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2019 17:41
Re: Evropa přichází na chuť...
… oni ti zdaní i domácí elektřinu, neboj. Výpadek 60 000 000 000 Kč se musí nějak vynahradit. Ve Španělsku zdanili domácí sluneční kolektory metodou "stočného".
31. 12. 2019 09:24
Re: Evropa přichází na chuť...
Se zdanovanim elektriny pri domacim nabijeni to nebude tak jednoduchy. Zatim bychbse toho nebal.
1. 1. 2020 10:57
Re: Evropa přichází na chuť...
Velky omyl,uz dnes umi elektricka sit poznat,ze nabijis auto.Je to uplne stejne jako s vytapenim a nocnim proudem.Jsem zvedav na jasot vsech elektromobilistu az jim stat nauctuje spotrebni dan na elektriku do auta a predevsim az stat naridi kdy smite nabijet auto.Protoze on stale nikdo /predevsim v Nemecku/nahlas nerekl jak budete v noci nabijet kdyz slunko sviti ve dne a s tim asi ekosoudruzi nic nenadelaji.A jestli budete muset k baterii auta mit nekde jeste jednu skladovaci baterii /a je uplne jedno jestli to bude nejaka gigabaterie pro cely kraj/ tak to ta elektroekologie jde pekne do kytek jak ekonomicky,tak ekologicky.
2. 1. 2020 08:36
Re: Evropa přichází na chuť...
Jakým způsobem elektrická síť pozná, že dobíjíš auto? Já měl za to, že je to spotřebič jako každý jiný. Prostě ho strčíš do zásuvky. A když to doženu do extrému tak co si pořídit soláry a z nich si auto nabíjet? Jasně v zimě by sis ho moc nenabil, ale beru to jako extrém, aby si se vyhnul placení spotřební daně. Aby mi stát povoloval kdy si smím auto nabíjet to mi přijde už vůbec přitažený za vlasy. Na to se přeci nebudu nikoho ptát. Jak by mě měl stát donutit nabíjet v určitý čas? A jak by kontroloval kdybych to porušoval?
30. 12. 2019 14:22
Re: Evropa přichází na chuť...
Předpokládám dotovaný zdroj el. energie, nejspíš soláry, takže těch 70 h doplácíme my všichni, kteří platíme dotace na "obnovitelné" zdroje. V těch výpočtech samozdřejmě chybí nutná výměna aku a likvidace starého aku řádově za hodně statisíců, což je významně více, než pravidelné servisy u spalováku. A 10l / 100 u spalováku taky není bežné - to chce opravdu hodně těžkou nohu.

Takže - opět - všechny ty kalkulace ve prospěch el. aut jsou ohraničeny nějakými konkrétními okrajovými podmínkami, případně jde o čisté manipulace.

Přiznejme si, že pravdu má Tom 79 - malé levné e-auto do města a řádný spalovák mimo město.
Avatar - elektrikar
30. 12. 2019 14:33
Re: Evropa přichází na chuť...
Odebírám elektřinu pouze ze sítě za 2Kč za kWh, takže mi to možná tak dotuješ ze stavby Temelína :-! Samozřejmě v nízkém tarifu a přes energetické aukce.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 15:36
Re: Evropa přichází na chuť...
Hlavně na záapdě a pokud to zavedou tady taky tak budeme dotovat z daní solární panely na střechy baráků, šaškárna co má v zimě účinnost 10% bez naklápění za sluneční paprsky, což stojí bambilion, dále EV auta, zelený byznys stavitelům větníků, solárních elektráren, nabíječek, dobíječek, vodíkových stanic atd atd.

At si to platí nadšenci jako elektrikár, kilowatka čistě ezlené energie za 8 Kč a elektroauto typu oktávy za 700 000 Kč. Dotace 0. Chceš to? Zaplat si to!
30. 12. 2019 14:33
Re: Evropa přichází na chuť...
Myslím že on to nikdy sám za sebe nepočítal tak jako většina lidí. Já si tu práci dal, spočítal jsem elektromobil segmentu C, full hybrid, naftový motor a benzínový, předpokládanou dobu 10let a nájezdem 400 000km(60% město a 38% okresky 2% dálnice) a naprosto s přehledem vyhrál elektromobil i s nutností vyměnit po 200 000km baterii kde každej se může pokadit jaká je to pálka tak ne není, vyjde to opravdu nejlevněji. Druhej skončil fullhybrid a toho jsem taky vzal, u toho elektromobilu byl problém ten že se auto občas pohybovalo na hranici denního dojezdu, občas i za ní a je to pro ženskou po který prostě nemůžu dnes chtít aby svoje ježdění přizpůsobovala nabíjecím místům, kdyby byla u každýho obchoďáku nabíječka tak je to jiná. Další věc co mě odradila je nejistá budoucnost s cenama za nabíjení elektroaut která vám ty výpočty může z roku na rok zcela spláchnout.
30. 12. 2019 14:50
Re: Evropa přichází na chuť...
Můžu poprosti o konkrétní čísla / výpočty ? A rád bych si upřesnil ten segment C - je tím míněna nižší střední třída, tedy Golf, Octavia, Focus ...

Jako je reálná spotřeba toho fullhybridu a na jakých trasách ?
30. 12. 2019 15:32
Re: Evropa přichází na chuť...
spočítej si to sám, ty myslíš že provoz auta je jenom projetej benzín/nafta nebo co, najdi si kolik vydržej brzdy u elektromobilu a u fullhybridu, kolik tě stojí za těch 400k km olej po 15 tisících, rozvody, svíčky, spočítej si investice do věcí který se ti na konvenčních dnešních přímovstřikových turbovaných motorech pokakaj protože myslet si že najezdím 350-400k km bez nustnosti výměny spojky, turba, EGR je naivní, nedej bože u moderních dieselů filtry částic, vstřiky, dvouhmota, já jsem provozoval Megana II 1.9dCi co jezdil 35k km ročně cca 60% město, 38% okresky a 2% dálnice tak přesně vím co to obnáší, tohle není fleetový auto co do něj jen tankuješ, já to fakt platím, ten megane když se do něj sedlo tak jel z HK do brna po okreskách za 4.9-5.0l... super, kdybych byl konzerva tak tu budu psát jak spalovákem jezdím za toto a fullhybrid je zbytečněj, ale trasy jezdil ve skutečnosti v létě za 5.8l a v zimě 6.2l, ten fullhybrid jezdí ten samej provoz v létě za 4.7l a v zimě za 5.3l ale brzdy se nedělaj po 60k km jako na meganu ale po 150k, nemá startér, turbo, nedělaj se rozvody nemá alternátor, nemá startovací baterii, zůstal jen olej a filtry, svíčky po 90k. Jinak ano jde o segment nižší střední třídy a hlavně mě tu nepiš o tom že se olej dělá u VW po 30k km, tohle dělají idioti co si ty auta nechtějí nechat tak je jim to jedno, normální člověk ani na longlife oleji nepřejede 20k km, když jsme měli ze služební Octavie CR 1.6TDI longlife olej na rozborech tak byl na 20k na hranici svých schopností.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 15:40
Re: Evropa přichází na chuť...
Mě stojí výměna oleje 1000 Kč, práci si udělám sám, ma to za půl hodiny hotový.

Turbo tě nikdo kupovat nenutí. přímovstřiky se zas tak ne*erou, musí se to občas protáhnout kvůli zakarbonování to ano. Diesel tě taky nikdo kupovat nenutí.
Bzrdy se daj dle značky a typu auta pořídit někde mezi 7-15 tis kč a vydrží při slušném zacházení 50-90 000 km.
Nápln do automatu s filtrem 2000 kč, práce 1000 kč. Vydrží 60 000 km nebo každé 3 roky :-)
1. 1. 2020 11:36
Re: Evropa přichází na chuť...
Tohle je vlastne reakce i na predchozi prispevek Arggona.Takze nejdrive k Vasim cislum.Nevim jakym vozem jezdite,ze do nej olej stoji 1000kc.Bez filtru,bez likvidace stareho oleje a bez prace.To same proplach prevodovky za 1000kc.Jestli mate vlastni servis,tak uvedte ceny pro zakazniky,protoze toto nejsou skutecne naklady.Ohledne brzd-kotouce mozna 90000km vydrzi,ale desticky sotva.
No a ted k arggonovi:
400000m a 10let,to asi nebude typicky priklad vyuziti auta.Lide co v nem "nepracuji" tolik km nenajedou.A lide co v nem "pracuji" ho meni spise po 5letech,vetsinou jeste drive.Takze zkusme se na to podivat takto:300000km/5let.A budeme porovnavat porovnatelne:
Hyundai Ionic electrik/hyundai ionic hybrid/Hyundai i30 hatchback.
Jen mimo pocty-ani v jednom z tech aut bych nechtel stravit 5 let.
1.varianta-jsem cestak a jezdim dalky-elektromobil je defakto ze hry,protoze bych se vlastne odstehoval z domova na nabijecky a travil zivot na cestach.Hybrid bude s naklady o neco malo niz nez ten naftak,ale po dalnici bych urcite jezdil radeji s tim naftakem.Kdybych bydlel v nemecku,tak vzhledem k rychlostem na dalnici a kvalite tamejsi nafty bude asi i ten naftak levnejsi na provoz.
2.varianta-jsem taxikar nebo poslicek.Naftak ve meste vychazi rozhodne provozne nejhur.Rozdil v cene hybridu a elektra je v tomto pripade cca 300000kc.To je 1kc/km.Hybridem jedu cca kazdych 800km na 3 minuty na pumpu-.to je necelych 20hodin pracovni doby.Elektromobil jede kazdych 250km na cca 40minut k nabijecce/beru opravdu velmi optimisticke hodnoty/-to je cca 400 hodin pracovni doby.Zkuste poprosit nejakou ucetni at Vam sdeli cenu jedne pracovni hodiny.Anebo pracujete zdarma a je Vam to jedno.Nemluve o tom,ze u rychlonabijecek elektrika nestoji 2kc/kwh.Takze on ten rozdil v nakladech nebude ttak velky-spis zadny.A ja si vezmu svuj pracovni hybrid a dojedu si s nim na dovolenou do Chorvatska.Elektromobilem bych tedy opravdu nechtel.
PS.Plug-in hybrid jsem do srovnani radeji nezaradil-kdyz
Avatar - Barrichello
1. 1. 2020 16:01
Re: Evropa přichází na chuť...
To nepsal Arggon ale já
4 L oleje 5W30 Petro Canada 646,- Kč https://www.red-rider.cz/…me-5w-30-4l.html
Je potřeba 5,7 L, počítat umíš že. Filtr stojí 120 Kč, práci si dělám sám. Likvidace oleje tak že to dám kámši, kde to jeho strejda spálí v kamnech na topný olej :)

Druhý auto 5 L oleje Mopar 5W20 se slevou co tam mam 10% je za 870,- Kč, potřeba je ho 6,6 filtru, filtr 150 Kč https://americkeautodily.cz/…ej--5w20-5l/4077

Propach převodovky se nedělá, pokud se mění olej pravidelně každé 3 roky nebo 60 000 km, netřeba.
5 L ATF+4 je za 1170 Kč s 10% slevou a 5 Litrů PetroCanada Dexron VI je za 1130 Kč.

Filtr s těsněním cca 400-700 Kč.

Asi takhle. Destičky vydrží cca 50 000 km a stojí 1200 Kč na předek a dalších 1200 na zadek.

Takže asi takhle.
30. 12. 2019 15:43
Re: Evropa přichází na chuť...
Takže obecné kecy a v podstatě žádná konkrétní čísla - to jsem se obával. Alespoň teď vím, že fullhybrid reálně ušetří 20% na palivu a to v podstatě na dálnici nevleze - to by pak bylo o dost vyšších číslech.
A bohužel jsem se nedozvěděl, kolik bude stát ta výměna aku po 10 letech.
Mně zajímají TCO pro diesel, benzín, hybrid a elektro na těch 10 let - jsou ta čísla k dispozici nebo to byl jen výkřik do tmy ?
Souhlas s těmi výměnami oleje, 15 tis. max.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 15:46
Re: Evropa přichází na chuť...
20% na palivu? takže se svým autem jezdíš za 4,8 litru včetně 60% města?
30. 12. 2019 16:10
Re: Evropa přichází na chuť...
Cituji: "v létě za 5.8l a v zimě 6.2l, ten fullhybrid jezdí ten samej provoz v létě za 4.7l a v zimě za 5.3l" - to je rozdíl +/- 20%.
30. 12. 2019 16:19
Re: Evropa přichází na chuť...
což je cca 12k ročně a 120k za provoz auta u nás v rodině, je to málo nebo hodně?
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 16:48
Re: Evropa přichází na chuť...
No já jezdím za 4, resp 4,5. takže jestli to chceš porovnat s 5,8 vs 6,2, tak to máme 31%, resp. 28%. A to se bavíme jen o cestě mimo město. Praha je s hybridem za 3, v zimě bez zahřátí za 4, oproti naftě, která má 9-10litrů ( osobně vyzkoušeno na 5 různých dieselech různých značek ), to máme tedy 66%, resp. 60% méně. Už chápeš ten důvod zvýhodněni hybridů ve městech?
Avatar - JirkaVejrazka
30. 12. 2019 15:47
Re: Evropa přichází na chuť...
Nemuzu mluvit za vsechny, ale moje auto ma po 11 letech a 260 tisicich km akumulator naprosto v poradku.
30. 12. 2019 15:57
Re: Evropa přichází na chuť...
na obecný protikecy jsem toho vyplodil až až myslím, jediný čeho se zas chytáš je baterie která u těch fullhybridů auto přežije, však si kup co chceš, já si zkusil naftovýho comonraila s bošáckým vstřikováním i fullhybrida a fullhybrid zatím plní co jsem očekával, tedy je značně levnější na provoz.
Avatar - JirkaVejrazka
31. 12. 2019 08:26
Re: Evropa přichází na chuť...
Tady mas TCO meho stareho hybridu od zimy 2009: https://www.spritmonitor.de/…tail/325781.html?…

Skoro ke vsem polozkam jsou komentare, za co ty penize byly. Vse v autorizovanem servisu (krome prohazovani zimnich a letnich kol).

EDIT: Ted koukam, ze to asi neni vsechno - je tam trileta dira v datech. Nevim, jestli jsem to nezaznamenaval, nebo to Spritmonitor "sezral". Ale pro predstavu to asi staci, zadne zasadni polozky tam nechybi, jen vymeny oleju a pravidelne prohlidky.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 15:34
Re: Evropa přichází na chuť...
Tak na tohle mohu trochu odpovědět. Mám podobné rozdělení města, okresek a dálnice ( řekl bych 60/35/5%) a s full hybridem to je do 4 litrů benzinu, když vezmu zimu, tak do 4,5
30. 12. 2019 15:35
Re: Evropa přichází na chuť...
věřím, já s tím ale nejezdím, jezdí s tím žena a nemyslím že to ovládá naprosto perfektně, popisuju svou realitu
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 15:41
Re: Evropa přichází na chuť...
Jelikož díky skvělé grafice to není poznat, nebyla to reakce na tebe :), ale dotaz Orma.
Nicméně i těch 4,7 je pořád lepší než klasický spalovák.
Avatar - JirkaVejrazka
30. 12. 2019 15:45
Re: Evropa přichází na chuť...
Ja mam na 11 let starem fullhybridu prumernou spotrebu 5,3 (je to jedna z prvnich verzi, ktera mela slaby motor).

Plug-in ma dlouhodobou spotrebu (cca 15 mesicu) 2,7 l/100 (elektrinu nepocitaje) - pokud jede v hybridnim rezimu (bez dobijeni elektriky), umi to od 3,5 (mesto okresky za priznivych podminek) do cca 5,8 (dalnice max povolenou rychlosti v zime).
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 15:11
Re: Evropa přichází na chuť...
A co LPG a CNG?

Ti nějak vypadlo vid.... :-) :-)
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 15:36
Re: Evropa přichází na chuť...
ani jedno nesmí do podzemní garáže, tak to je hned mimo hledáček. Parkovat kvůli tomu u chodníku fakt nebudu.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 15:43
Re: Evropa přichází na chuť...
Já byl v podzemních garážích za poslední rok 3x. Celkem za dobu co jezdím asi tak 30x.

Takže to mě fakt netrápí.
30. 12. 2019 15:45
Re: Evropa přichází na chuť...
Elektro i hybrid brzy do podzemních ani krytých garáží nebudou moci - hoří a blbě se hasí.
Avatar - JirkaVejrazka
30. 12. 2019 15:48
Re: Evropa přichází na chuť...
Zdroj informace?
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 16:30
Re: Evropa přichází na chuť...
Hasičký sbor Praha, Tesly zásadně nehasí, nhává se to dohořet. Asi takhle.

Pokud nesmí do garází LPG, což v cizině u na řadě míst nepaltí, nesmí tam ani elektro a hybrid, neb je to daleko nebezpečnější při požáru.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 16:43
Re: Evropa přichází na chuť...
Pokud je tomu garáž uzpůsobena, není problém. U nás není žádná, je to navíc drahé technické řešení, které se developerům nechce dávat. Pokud to někomu nevadí parkovat venku, proč ne.
A kde máš tu informaci, že to HZS nehasí? Asi proto, že to nijak extra nehoří a hasit ještě nemuseli?
30. 12. 2019 16:52
Re: Evropa přichází na chuť...
Pokud se has EV, tak to hasiči strčí na 3 dny do kontejneru s vodou - nedovedu si představit, jak to zařídit v garáži.

Každé EV by mussel met do aku integrované hasící zařízení.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 16:39
Re: Evropa přichází na chuť...
plácnutí nesmyslu, jako asi 80% jeho příspěvků
30. 12. 2019 16:53
Re: Evropa přichází na chuť...
HZS o problému vědí a řeší to v rámci mezinárodní spoupráce - tedy co s tím. Může to velice snadno skončit jako obecně přijatý zákaz v rámci EU.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 16:58
Re: Evropa přichází na chuť...
nějaký zdroj? rád si počtu.
30. 12. 2019 17:15
Re: Evropa přichází na chuť...
To jsou hrozny keci. Nikde na svete takovy zakaz neni a nebude.

A uz vubec ne u hybridu s baterii 40kg :-)
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2019 17:47
Re: Evropa přichází na chuť...
Kecy wole, šup zpátky do školy.
30. 12. 2019 17:56
Re: Evropa přichází na chuť...
No vidis. Aspon mas jednou v necem pravdu ;-)
Avatar - elektrikar
31. 12. 2019 19:16
Re: Evropa přichází na chuť...
A mezitím v Oslu :-[] :-[] :-[]
https://youtu.be/mvTxH72e7nM
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 21:31
Re: Evropa přichází na chuť...
Osobně sme s nimi mluvili. Nehasí EV auta a baráky s battery boxem, kde není ověřitelné info, že je to odpojeno od sítě anebo než to někdo odpojí.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 16:40
Re: Evropa přichází na chuť...
to je tak, když někdo nejezdí do města. Doma, v práci, v obchodech, všude parkuju v podzemním parkování. Auto hezky teplé po ránu, není potřeba škrábat ani odklízet sníh.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 21:33
Re: Evropa přichází na chuť...
Doma mam garáž, ve firmě parkuju na dvoře, tam žádný garáže nejsou a u Globusu a Lidlu taky ne.
30. 12. 2019 19:04
Re: Evropa přichází na chuť...
No - musíte mít garáž, nebo zahradu abyste ho měl kde nabíjet, dále to bude nové auto, takže drahá pojistka.....
Myslím, že si většina lidí vezme jako 2. auto levnější ojetinu (nebo si po koupi nového nechá i staré)
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 20:52
Re: Evropa přichází na chuť...
drahá pojistka? asi stejně na jakékoli jiné aut nehledě na pohon.
Infrastrukutra zatím není pro ty, kteří parkují na sídlištích, s tím souhlas. Na druhou stranu, byt minimálně bez garážového stání bych dnes fakt nekupoval.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 15:03
Re: Evropa přichází na chuť...
Kup si ameriku nebo LADU. Tam jsou pořád na výběr atmoséfrické R4 1,6, 1,7 a 1,8 bez turba. A u amerik motor 3,6 V6 a V8.
Avatar - _Karel_
30. 12. 2019 15:45
Re: Evropa přichází na chuť...
"Auta s výkonem kolem 160 - 200 koní s klasickým motorem a normální cenou téměř nejsou." - blbost, takových aut je víc, než jich kdy bylo. Už od nižší střední třídy.
30. 12. 2019 23:41
Re: Evropa přichází na chuť...
Vystihl jsi to bohužel naprosto přesně. A bude hůř, mnohem hůř. Dokud lidé neprohlédnou a nevyženou tu ekofašistickou soldatesku od koryt v následujících volbách!!!
30. 12. 2019 13:24
Re: Evropa přichází na chuť...
Daně na fosilní paliva (cca. 1/2 ceny jsou různé daně) v Německu dále narůstající, povinné příspěvky na "obnovitelné" zdroje elektřiny, "ekologické" daně na nová auta se spalovákem (nechápu, proč jsou z toho vyjmuty hybridy, když reálně mají srovnatelnou spotřebu s čistými spalováky), zákazy vjezdu do center měst a vybraných oblastí, "ekologické" plakety, kurvítka motorů (S&S, vypínání válců), od 1.1.2020 měření spotřeby aut a zasílání údajů kamsi do Bruselu, dotace na e-auta a hybridy, parkování pro e-auta zdarma a dálniční poplatky odpuštěny, "ekologické" daně při prodeji starších aut se spalovákem, budování dotovaných nabíjecích stanic atd. PLUS denodenní brutální masáž ekoteroristů (Gréta přeplouvající Atlantik na karbonovém speciálu jako masovém dopravním prostředku budoucnosti) - z toho aby se obyčejný člověk zbláznil.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 15:17
Re: Evropa přichází na chuť...
Řešení - chodit k volbám a nevolit tam strany podporující ekonesmysly, tj zelený, ekomarixsty schované v soc. demokraciích, piráty apod.

Jinak za chvíli bude stát nejvýhodněuší kilowatka proudu 5 Kč a stavební proud 15 Kč. Důchodci zmrznou a zdechnou, matky samoživitelky taky nebo stát krachne na sociálních dávkách a podpoře.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 15:37
Re: Evropa přichází na chuť...
Až budeš jezdit s klasickým spalovákem ve městě do 3 litrů, tak si stěžuj.
Ale s tou dálnicí zdarma pro EV taktéž nesouhlasím, když všichni víme, že EV je na dálnici docela neefektivní.
Avatar - JirkaVejrazka
30. 12. 2019 15:46
Re: Evropa přichází na chuť...
Taky mi hlava nebere, proc EV maji dalnici zdarma. Tu znamku si ze solidarnosti koupim, i kdyz bych nemusel.

EDIT: opraven preklep
Avatar - Zetti
30. 12. 2019 16:48
Re: Evropa přichází na chuť...
Pac je to soucasti Narodniho akcniho planu ciste mobility z roku 2015. Stat ti tim kompenzuje to ze jsi investoval do normovane cistejsiho auta

Pominu li fakt, ze u nas se malo dalnic da povazovat za dalnice, ze se dalnice stavaji velmi nebezpecnymi komunikacemi, ltze tezko pominout fakt, ze se do dalnic pocitaji i okruhy, ktere maji mestu ulevit od mistni dopravy. Dalnicni poplatky jsou je dalsim druhem dani a podle mne by se nemely vybirat vubec, aby na dalnice smerovalo co nejvic aut a ulevilo se prilehlym komunikacim.
31. 12. 2019 09:16
Re: Evropa přichází na chuť...
No jasně, každe mi to nutí a nemám na výběr..
V létě jsem vybíral nové auto střední třídy, v modelů které jsem vybíral - víte kolik mělo na výběr plug in hybrid či hybrid variantu. Ani jedno, přátelé..
Realita je taková že výrobci nedávají na výběr a ve většině modelů je reálně na výběr pouze klasický spalovák..
Avatar - Mikesus
31. 12. 2019 10:39
Re: Evropa přichází na chuť...
Pro upřesnění jsem na rychlo prolétnul nabídku na trhu:
Passat - spoustu spalováků, jeden PHEV
Superb - to samé jak Passat
Mondeo - 6 variant spalováku, jeden HEV
P508 - jen spalovák
Talisman - jen spalovák
A4 - jen spalovák
MB C - hodně spalováků a 2 PHEV
BMW 3 - jen spalováky
Camry - jen HEV
M6 - jen spalováky
Optima - 4 spalováky, jeden PHEV
i40 - jen spalovák

Mikrohybridy a mildhybridy nepočítám, to není hybrid ale parodie.
Nějak jsem si nevšiml tu nemožnost si vybrat nehybrid. Arese, jakmile slyší hybrid, snaží se vymyslet spoustu lží. Některé nelze ověřit, jiné velice snadno.
Jediná Toyota nedává na výběr než hybrid.
30. 12. 2019 13:32
Další zmanipulovaná statistika
Chybí total zásadní údaje - jaké jsou prodeje v jednotlivých zemích EU. Pokud si dobře pamatuji, tak zásadní nárůsty jsou v Norsku a Holansku, jinde minimální. Komu to myslí, dovtípí se proč.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2019 14:23
Re: Další zmanipulovaná statistika
přesně tak.
ale zato chybí údaje o poklesu registrací EV v Norsku v posledních měsících, po snížení dotací.
Norsko má dost zdrojů (naftu a plyn) - jsou to absolutní pokrytci.
Holandsko až do dalších voleb. Ta masáž u nich je obrovská protože nemají zdroje jako Norsko. Takže místo dotací jsou brutální cestou znevýhodňování ICE. K tomu 100 km/h na dálnicích, já myslím že Holanďani taky nevydrží všechno, i když se bláznivým Němcům a Eurohujerům hodně přibližují.
30. 12. 2019 13:47
Plug in..preco nie?
Pokial budu vznikat take skvosty ako chystaju u Medaku v podobe AMG-GT 73.
V meste 50 km “zadarmo” a mimo mesta masaker v podobe 800 koni.
Aj ovca cela aj vlk syty.
Rozbalit vlákno
13
30. 12. 2019 13:57
Re: Plug in..preco nie?
WLTP je podvod a legalizace dieselgate ve prospěch hybridů.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 15:39
Re: Plug in..preco nie?
myslíš hyrbridů nebo plugin hybridů? jak hybrid může podvádět ve WLTP?
30. 12. 2019 16:05
Re: Plug in..preco nie?
Správný dotaz - někdo dokonce ty mé bláboly čte - předem nabitý PHEV s kapacitou kolem 10 kWh.
U HEV by tomu bylo v případě srovnatelné kapacity s PHEV a přijede tam nabitý z předešlých jízd (brždění), což je jaksi celé poněkud mimo.
Avatar - JirkaVejrazka
30. 12. 2019 16:19
Re: Plug in..preco nie?
Ty sis po letech kritizovani hybridu jeste nevsiml, ze HEV je alespon castecne nabity porad? Nebo proste jen tak trolis pro zabavu?
30. 12. 2019 16:58
Re: Plug in..preco nie?
Tady je to vlákno o WLTP metodice hybridech a částečně je vždy nabitý i PHEV i EV. Takže trolíš ty a to na více místech.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 17:06
Re: Plug in..preco nie?
Nějak teď asi nechápu. Jirka psal, že HEV ( nikoli PHEV ) se nikdy nevybije do prázdna. Což jsem zkusil orientačně hodit dole. Ano, je tam možný nějaký úbytek energie, dejme tomu v extrému 0,85 kWh, v reálu to bude méně. Kolik je potřeba benzínu na tuto energii?
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 16:56
Re: Plug in..preco nie?
Mno vidíš, a jelikož HEV má kapacitu baterie kolem 1,4 kWh, sám od sebe ji nenabije víc než na cca 80%, jen při delší rekuperaci ( což asi nebude při příjezdu na měření ) a nenechá ji vybít na míň než cca 20%, tak tu máme najednou rozmezí z 1,12 na 0,28, tedy nějakých 0,85 kWh. Je to jen zevrubné, orientační. Něco málo asi z baterky ubyde, podle toho jestli závěrečná část trasy je do kopce nebo ne. Ale upřímně, to je tak zanedbatelné, že ti stačí zvolit jinou trasu s jiným reliéfem a nabiješ ji hned
30. 12. 2019 16:16
Re: Plug in..preco nie?
Tym meraniam neverim ani ja,ale pre mna by bola elektrika hlavne o tom,zeby pomahala motoru a turbam..nie nadarmo hypersporty ako bolo P1,Laferrari pouzili tuto technologiu vo svojich spickovych modeloch..
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2019 14:23
Re: Plug in..preco nie?
A není to trochu hloupé?
30. 12. 2019 16:10
Re: Plug in..preco nie?
Win popravde ani nie.
Tebe by sa nepozdaval silny dizel v plug-ine ,kde by este klesla spotreba?
Netreba byt jednostranne zamerany a mne osobne pride plug in benzin ako to najlepsie z obidvoch svetov.
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2019 17:54
Re: Plug in..preco nie?
Já myslel něco jiného, to pokrytectví s plug-inem 800 koní jak tady někdo píše, to mi taky připadá "ekologicky pokrytecké".
Jinak já jsem v poho, dieselů v plug-inu je dostatek, i hybridů, poměr se začíná blížit 30% ze všech hybridů a PHEV.
Ještě by bylo zajímavé nějak počítat microhybridy a mildhybridy ale to nikdo neumí, koukal jsem na Svaz dovozců a je to tam takové dajaké zmätené …...………… :D
30. 12. 2019 19:42
Re: Plug in..preco nie?
Pocitat mikrohybridy je nesmysl. Trochu jako mikrohybrid se chova uz skoro kazde auto.

Podobne jako mild hybridy. To je reseni k nicemu.

Nemcum se dlouho nechtelo do full-hybridu, protoze nemaji zadnou sanci konkurovat Japoncum..
Tak ted preferujou (u VW) rovnou EV.

Nemecky hybridy nedavaji zadny smysl, take skoro zadne bez zasuvky nejsou.. Leda v premii, kde cena nehraje takovou roli.
Az se bude porovnavat Kodiaq plug-in a RAV-4 plug-in, tak ta Toyota bude mit VYRAZNE nizsi vyrobni naklady, pri vyssim komfortu a hlavne (principielne) spolehlivosti.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 21:00
Re: Plug in..preco nie?
Jo na to jsem zvědav. Ravka má přijít na podzim 2020 jestli se nepletu, a ten kodiaq má přijít kdy?
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2019 15:17
a mozne vyuzitie baterii?
ako uloziste ... vid mitsubishi a jeho uloziste ( z pouzitych baterii PHEV outlanderu ) priamo v tovarni ako pomocna energia pri vyrobe dalsich aut :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 12. 2019 16:53
EU a jejich emisní normy
To zase nějaká k......a v Bruselu vymyslela normu snížení CO2. Jde v prvni rade o busines a pak mozna zivotni prostredi .Většina aut starších více 10 let v Evrope nesplňuje stanovené emise pro daný vuz.Z výfuku se jim huli, protože nejezdí na pravidelný servis, místo nafty lijou do nádrže rostliny olej ze supermarketu za 18 kc/l a pořád si myslí jak ušetřili.Technickou kontrolu si zajisti za uplatek. Když za takovým chytrakem jedu a cítím jak frituje hranolky ,, nám chuť ho vytáhnout a vyliskat. Cela tahle saskarna je jen uhybny krok automobilek, aby nemuseli platit za nedodržení poměru vyrobených aut.Tyto zvýšené náklady přenese výrobce aut na konečného spotřebitele to jsme my, kteří si na novy vuz vezme liesing nebo úvěr a to je cíl těchto nejmocnějších společností, aby jsme si stále kupovali věci na dluh z čehož mají neskutečný zisk.Ciste elektrický vuz podle mě nemá budoucnost, tím bude vodik tak za cca 10 let až zjistí že nemají kde těžit drahé kovy do baterií. Stavební stroje budou mít také benzínové motory, spotreba bude min o 30 % vyšší , mluvíme stále o snížení emisí vážená EU ???
Rozbalit vlákno
4
30. 12. 2019 17:01
Re: EU a jejich emisní normy
Vytesat do kamene.
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2019 17:58
Re: EU a jejich emisní normy
Jedna věc ti tam chybí. Automobilky potřebují zkrátit cyklus prodeje nových vozů, potřebují donutit zákazníky k rychlejší obměně vozidel.
EV je na to vynikající, protože baterie učiní auto neprodejným už po 8 letech, zatímco dnešní průměr spalováků v ČR je skoro 16 let.
Jakmile bude baterka v háji, už do auta nebude nikdo chtít investovat ani korunu, kabeláž bude zpuchřelá ……...
30. 12. 2019 20:58
Re: EU a jejich emisní normy
Zpuchrela kabelaz me uprimne pobavila :-)

Tak jeste ze "puchri" jen u EV, ale kabelovy svazky klasickych aut jsou v cajku :-D

Tady mas odkaz na degradaci baterii Tesla. Jen se obavam, ze to nepochopis..
https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/
Battery-pack Tesla ma po 300.000km okolo 90% SOH.. A narozdil od dieseloveho pohonu je bezudrzbovy.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 21:51
Re: EU a jejich emisní normy
Sběrnice a plasty, zkřehlé teplem a zimou určitě budou fungovat i po20 letech, ted tu o červený karkulace prosím...
30. 12. 2019 17:05
Ten design diskusí a příspěvků je strašný !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trochu květnatější diskuse a je to ztracené .... pomoc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 17:09
Re: Ten design diskusí a příspěvků je strašný !!!!!!!
Jedna z věcí, se kterou souhlasím na 100%. :yes:
Ale ta přehlednost :no:
Avatar - _Karel_
30. 12. 2019 17:27
Re: Ten design diskusí a příspěvků je strašný !!!!!!!
Vánoce, nevánoce - Machalu pověsit za koule do průvanu. Diskuze - prý "rodinné stříbro" ACZ.
:-O
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2019 17:59
Re: Ten design diskusí a příspěvků je strašný !!!!!!!
Kočičí stříbro. jako celé AUTO CZ. Nicméně přiznávám, že sem jak to howado stále lezu. Ovšem na Autoforu diskuzi nezvládli tak ji rovnou zrušili, :no: A píšou tam občas taky pěkné bludy.
Avatar - _Karel_
30. 12. 2019 18:15
Re: Ten design diskusí a příspěvků je strašný !!!!!!!
Já jsem si dal několik měsíců přestávku, ale nic se nezměnilo. Takže je to "ber nebo nech být". Co nadělám. :-(
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 18:42
Re: Ten design diskusí a příspěvků je strašný !!!!!!!
Taky jsem doufal v určitý postup. Bohužel to vypadá, že kromě vrácení některých funkcí ( SZ, vkládání odkazů,.. ) se na grafice vůbec nic nezměnilo.
Přidala se snad jediná funkce, a to že mi to hlásí, že jsem přihlášen, můžu psát do diskuze, ale na SZ a profil se nedostanu, že prý přihlášen nejsem.
30. 12. 2019 23:47
Re: Ten design diskusí a příspěvků je strašný !!!!!!!
No prosím tě, přece bys nechtěl vidět, na které předešlé příspěvky míří následující reakce, jako tomu bylo po řadu let předtím? Taková opovážlivost! :-( :-( :-(
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 23:48
Re: Ten design diskusí a příspěvků je strašný !!!!!!!
Rád bych.
30. 12. 2019 19:00
Hmm
Ten hype kolem hybridů a elektromobilů mi připomíná dobu před zaváděním biopaliv 1. generace. Tenkrát nás to taky mělo zachránit před oteplováním planety. Taky si všichni byli naprosto jisti, že to zabere a je to jediná správná cesta. A taky bylo položení jekékoli skeptické otázky považováno za kacířství a nepřátelství vůči naší planetě, budoucím generacím a bůhví čemu ještě.

Pak se něco podobného událo kolem solární energie a výroby elektřiny z bioodpadu, kdy se dřevěná štěpka vozí i přes půlku zeměkoule.

A dnes tu stojíme a po mnoha letech řešíme ten stále stejný problém, který mimochodem mělo už před několika desetiletími vyřešit zavádění a dotování těch skvělých úsporných (nyní nenáviděných) dieselů.

Lidstvo se, zdá se, rádo točí v kruhu.
Rozbalit vlákno
14
30. 12. 2019 21:12
Re: Hmm
Jen namatkou. Ten blud o dieselu radsi pobecham bez komentare.

Kolem slunecni energie se nic podobneho neodehralo. To byl obycejny korupcni pripad, ktery nema nic spolecneho s tim, zda je nejaka technologie perspektivni nebo ne.

Toto je bohuzel omezene chapani sveta v nasi male zemicce :-)

A solarni energie ma porad spolu s vetrnou perspektivu nejlepsi!
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 21:15
Re: Hmm
Ona i ta vodní energie není k zahození. Ať už průtočné, nebo přečerpávací elektrárny jsou přínosem.
Případně jádro dle mého je jedna z nejlepších cest.
30. 12. 2019 21:18
Re: Hmm
To kazdopadne, ale spis na pokryti spicek.

Nedavno jsem videl v televizi myslenku precerpavacky z Dunaje do Lipna :yes:

https://www.idnes.cz/…ovice-zpravy_jkr

Do jadra jsou potreba obrovske investice a je to draha energie. Kazdopadne musime udrzovat nase jaderne elektrarny co nejdyl.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 21:26
Re: Hmm
Je to zajímavé, ale obávám se neproveditelné. Nikoli technicky, ale politicky. Další věcí je ekonomický přínos pro provozovatele. A v neposlední řadě, míchání různých vod, jak bylo i v článku zmíněno, by mohlo daný ekonomický přínos ještě v globálním hledisku snížit.
30. 12. 2019 21:28
Re: Hmm
Jo tech uskali je tam hodne..

Myslim, ze energetickych reseni se najde spousta.

Solarni energie se kazdopadne zatim vyuziva malo.
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 21:49
Re: Hmm
Jedna JE s 4 bloky VVER 1200 má výdrž reaktorů 70 let. Spočítej nám náklady na větrníky a solární elektrárny ve stejném výkonu a za 70 let garantované doby využití....

Navíc e to stabilní zdroj, na rozdíl od nestabilního slunce a větru.

Co plovoucí elektrárna? Náklady nespočetně menší jak u klasické JE, utáhne to celé velké město.
31. 12. 2019 07:48
Re: Hmm
Tak kdyz chces uvest cenu za solary a vetrniky uved cenu aspon za to "sve" reseni ;-)

Ja ti uvedu cenu za solary a ty pak nebudes mit s cim porovnat..
30. 12. 2019 22:26
Re: Hmm
Chodíš číst stbákův plátek jo? Já se tomu snažím maximálně vyhnout.
31. 12. 2019 07:46
Re: Hmm
Ne, ten zdroj jsem uvedl jako nejvhodnejsi co vyhledal google..

Jak jsem psal, videl jsem o tom v televizi ;-)
Avatar - Barrichello
30. 12. 2019 21:46
Re: Hmm
Jasně, v zimě účinnost panelů 10-15%, spočti mi kolik dávaj 1000W panely v lednu. Pojd do nás čísly.
30. 12. 2019 22:18
Re: Hmm
Co konkrétně myslíš tím bludem o dieselu? Tím myslíš že se mnou souhlasíš a není potřeba k tomu nic dalšího dodávat, nebo že jsem si to snad vymyslel? Vážně nevím.

A všimni si prosím, že korupci kolem solárních elektráren jsem ve svém příspěvku nezmínil ani slovíčkem. Těžko mi tak můžeš vyčítat nějaké omezené chápání malé zemičky. Začal si s tím totiž ty. Každopádně jsem rád že i člověk jako ty, mi z mého příspěvku rozporuje tak málo.

Problém je, že když se něco nepovede, lidi jako ty taktně mlčí. Nikdo nechce říct že to byl průser. A to je jeden z důvodů proč ty chyby neustále opakujeme.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2019 23:46
Re: Hmm
Myslím, že tím myslel, že diesel není nijak úsporný a byla a stále je to stejná písnička jako s těmi biopalivy, nebo nucením EV atd. Buď má nízké CO2, a tedy relativně nízkou spotřebu ( i když mimo dálnice na hybridy nemá ), na úkor vysokých emisí NOx a pevných částic, nebo když toto eliminujeme, zvedne se naopak CO2 a spotřeba. Tyto emise jdou ruku v ruce a sníží-li se jedno, zvýší se druhé. Jen úředník si myslí, že lze do nekonečna snižovat vše.

No solární elektrárny jsi zmínil a pokud vím, nebyl kolem toho tento humbuk, o kterém mluvíš, ale právě korupce o které mluví DonVito.
31. 12. 2019 12:19
Re: Hmm
Solární elektrárny jsem zmiňoval proto, že kdo nemá možnost šáhnout si na dotace nebo je neudělal v "pravý" čas se do jejich výstavby už nehrne. Takhle si fakt nepředstavuju slovo perspektivní.
31. 12. 2019 00:00
"Evropa přichází na chuť hybridům"...
...bože to jsou takové keci, až je z nich blibno. To je jako by autor tvrdil, že "Evropa přichází na chuť tříválcovým motorům" nebo že "přichází na chuť" start-stop systémům !!! :-( :no: Takže ano, v některých nešťastných zemích kupující "přichází na chut" nesmysllným hybridům (kdy mimo město si ty auta sebou vláčejí nesmyslnou zátěž navíc, nemluvě o jejich zásadně vyšších cenách", ale to "přicházení na chuť" je způsobeno jen a pouze tím, že ti chudáci mají u spánku přiloženou ekonomickou pistoli v podobě brutálního zdanění normálních aut!!!! :-( Je to podobná blbost, jako když zdejší autoři použijí nesmyslné spojení že se "můžeme těšit" na nějaký elektrovehykl nebo hybrid!
Rozbalit vlákno
30
Avatar - elektrikar
31. 12. 2019 01:29
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Je konec. Už to pochop. Věci jsou již v pohybu :yes: :-[] Průmysl nabíhá a příští rok začne chrlit miliony BEV.

Čím více lidí bude mít praktickou zkušenost s BEV, tím se bude adopce akcelerovat.
Avatar - Zetti
31. 12. 2019 06:53
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Se mi prinatrefil FB milovniku BEV. Jste fakt sekta. Neumite mit nadhled a toleranci stejne jako nekteri fosilni zabednenci. Nemate si co vycitat. Na ty miliony BEV u nas dojedete v podobe kempovani u nabijecek. Radsi si sebou vozte stan a dobry spacak, noci muzou byt chladne.

Tady je link: https://www.facebook.com/…100772423579450/
Avatar - elektrikar
31. 12. 2019 10:32
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Paráda, díky za odkaz :yes:

Z nabíjení opravdu strach nemám, možná se zkus občas podívat na mapu nabíječek a pochopíš o čem mluvím :yes:
Avatar - Zetti
31. 12. 2019 10:48
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Pokud si prectu prispevky na FB nebo hybridu se strizlivym nadhledem, tak si BEV proste koupit uz z principu nemuzu, nicmene diky za kazdeho kdo si ho koupi. Ja vam vsem z tribuny uprimne fandim.
Avatar - elektrikar
31. 12. 2019 10:55
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Paradoxně z BEV nejvíce těží lidé, kteří ho nemusí čichat. A jak víme, auta mají výfuk za sebou...

Jinak když jsem si BEV před 3 lety koupil, tak to byla opravdu partyzánská zábava a dostat se třeba 300km daleko bylo už dost hard (např. jen 1 nabíječka). O tři roky později po stejné trase míjím 7 rychlonabíječek. S příchodem nové generace aut s dojezdem > 300km a nabíjecím výkonem > 100kW mi už tato vzpomínka připadá legrační. :yes:

A to ve světě jsou far far far away https://youtu.be/mvTxH72e7nM
Avatar - Zetti
31. 12. 2019 11:14
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Ja ti ten elan neberu, ja a Evropa prisla na chut hybridum, resp. PHEV. Jizdni vlastnosti EV, svoboda pohybu jako fosil a ekonomiku provozu ukaze cas. O tom je i clanek. Podle mne na tom je (moje) PHEV lepe nez nez fosil i BEV, pri porovnani srovnatelne velikosti auta. Od nakupni ceny, pres provozni vydaje az po hodnotu pri znovu prodeji. Samozrejme beru v uvahu pri nakupu novy auto, ne ojetinu.
Avatar - elektrikar
31. 12. 2019 11:17
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Tak nejvíc smradu je na křižovatkách ve městech a to ten hybrid řeší, takže :yes: Stejně tak nevytváří prach z třecích brzd...
Avatar - Ozzman
31. 12. 2019 12:14
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
A hybrid na semaforu ve městě snad nejede na elektřinu? A nerekuperuje ? Nebo snad elektromobil nemá vůbec brzdové destičky? :D Proboha prober se !
Avatar - elektrikar
31. 12. 2019 12:46
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Nauč se číst!!! "Tak nejvíc smradu je na křižovatkách ve městech a to ten hybrid řeší, takže Stejně tak nevytváří prach z třecích brzd..."
Avatar - Ozzman
31. 12. 2019 13:10
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Sorry, celou dobu tady opěvuješ elektromobily, tak jsem si tě špatně zaškatulkoval :D
Avatar - Mikesus
31. 12. 2019 13:32
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Ozzman vidí rudě a je jedno co se píše :D
Ale upřímně, taky se mi to občas stane
Avatar - Ozzman
31. 12. 2019 13:46
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Jo, a to může být rád, že mu nedám pokouřit nějaké TDI bez DPF! :D Zasloužil by si to :D
Avatar - Barrichello
31. 12. 2019 14:22
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Tam sou dobrý kydy, masakr.... :-)
Avatar - _Karel_
31. 12. 2019 08:32
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Arese čeho je moc, to ho je příliš. Jedna věc je být konzervativní a úplně jiná být zabedněnej a lhát si do kapsy.
Avatar - Ozzman
31. 12. 2019 09:39
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Jediné správné auto je, to co má Arese v garáži, nic jiného nezkusil, automat je zlo, hybrid je zlo, ještě, na rozdíl od toppera, že bere alespoň turbobenzín, jinak by to byl hotový adept na Favorita...
31. 12. 2019 14:02
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Hochu hochu, kdybys věděl, kolik jsem v životě vyzkoušel aut, nevycházel bys z údivu. Včetně těch hybridů a nedávno i nový Nissan Leaf... ;-)
Avatar - Mikesus
31. 12. 2019 20:03
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Je neco vyzkoušet ( na par minut ) a jen projet a něco jezdit třeba aspoň týden denně s daným autem. Zajisté jsi s těmi všemi strávil na cestě aspoň 1000km s každým. I když i těch 1000km není moc.
1. 1. 2020 01:06
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Tak 1000 km jsem ujel málokdy, ale ve stovkách km to většinou bylo. :-)
Avatar - Barrichello
31. 12. 2019 14:25
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Turbobenzín je m*dka, akorát ten automat je v pohodě.
Stejně jako el. ruční brzda, měl jsem dvě a nikdy s ní sebemenší problém.

Všechny jednoduchý auta s atmosférou musí být nutně 30 let starý favo, jasně. :-)
31. 12. 2019 14:37
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Díky, že ses mě před fanatickými elektro-progresivisty-gretisty zastal, bratře Náčelníku! ;-)
Avatar - Ozzman
31. 12. 2019 15:54
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Hm.... Jezdím dieslem... Jen aby sis mne správně zaskatulkoval...
31. 12. 2019 16:00
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Nemám nic proti svižným dieselům, tedy pokud nekouří jak smradlavá sopka. ;-)
Avatar - Mikesus
31. 12. 2019 20:09
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Nemám nic proti obhajování své garáže, tedy pokud daný člověk si nevymýšlí lži.
1. 1. 2020 00:30
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
??? A kde jsem lhal? Já opravdu nejsem proti dieselům nijak zaujatý, i když jsem vždy vlastnil jen benzíny. :-) Jenom se mi nelíbí, když mi nějaké vychlastané prastaré TDI smrdí v zácpě pod nos. :'-(
1. 1. 2020 10:47
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Ty si zaujatý voči všetkému, čo nie je seat f téesíčku a poctivým manuálom a rúčkou ;-) :-[] :-[] :-[]
1. 1. 2020 11:25
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Meleš naprosté kraviny, každý, kdo tady chodí do diskusí ví, že se mě zamlouvá i spousta jiných, normálních aut, např. Škoda Scala, Octavia a Karoq, Seat Ibiza a Ateca, Audi A4 a A6, MB třídy A, C a E, BMW 2, 3, 5, + X3 a X5, VW Polo a Tiguan, Ford Focus ST, Alfa Romeo Giulia a Stelvio, Fiat Tipo a 124 Spider, Jaguar XE a F-Type, Land Rover Defender, prakticky celé portfolio Jeepu, Dacia Duster, Renault Megane RS, Subaru BRZ, Ford Mustang, Suzuki Vitara + Jimny, Mitsubishi ASX, Mazda 3, 6 + mazdovské SUV, Jaguar a našly by se jistě i další kousky. Tak už mě tady laskavě přestaň takhle naprosto lživě obviňovat!!!
Avatar - Mikesus
1. 1. 2020 12:49
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Třeba v tom, že lidi kupují hybridy, protože nemají na výběr z klasických spalovaku.
Avatar - Mikesus
31. 12. 2019 20:06
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Každý ma svůj názor, jen někdo si vymýšlí až tolik, že to lze snadno vyvrátit. Většinou se začíná polopravdami a končí prostými lži.
Ve které kategorii si nemůžeš vybrat nic jiného než PHEV nebo HEV?
1. 1. 2020 01:11
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Ano, nade vše miluju řízení klasických aut s čistě spalovacím pohonem a manuální převodovkou a ano, velice nelibě nesu, že na takováto auta ekofašisti a gretisti pořádají stále větší hon (i když jejich nejmodernější zástupci jsou mimořádně úsporní a mají extrémně nízké emise). Ale to je přece naprosto logický a legitimní postoj každého milovníka pořádných aut. Nebo mi chceš potom, co se v posledních letech v automotive děje za antitržní zvěrstva tvrdit, že si vymýšlím? ;-)
Avatar - Mikesus
1. 1. 2020 13:05
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Proti klasickým autům, třeba i s manuálem nebo ručkou nemám taky vůbec nic. Je jedno jaký mají pohon, pokud se používají v režimu jízdy, který je pro daný pohon vhodný. Když by lidi nepoužívali diesel nebo primovstrik na krátké poskakovani po městě, nikdo by emise tolik nehrotil. Ale protože jsou lidi blbí a nevhodným provozem způsobují llokální překračování emisních limitů, poškozování zdraví všech ve městech a ve výsledku ani nefunkční vyfukovy systém svého vozu ( zanaseni DPF, nefunkčnost egr, scr atd ), pak je jen dobře, že se to řeší. A korunu tomu daly automobilky, které podváděly s emisemi. Vůbec se nedivím, že to u někoho došlo až do extrému. Hlavně stát by měl zajistit, aby tato nesplnujici auta zmizela ze silnice. Mobilní měřící jednotky už jsem párkrát potkal a dokonce známý s 2roky starým dieselem už měl s nimi problém, nadměrná kourivost. Měl zaneseny dpf kvůli jízdách ve městě. Jen doufám, že takových chytí víc a budou jim dávat jednu pokutu za druhou.