Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropa přichází na chuť plug-in hybridům. Meziroční prodeje v listopadu vyrostly o 80 %

Ondřej Mára Ondřej Mára 30. 12. 2019 • 21:55
60
149
Zobrazit náhledy (60)
Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e BMW 330e

Evropské prodeje aut do zásuvky, tedy elektromobilů a plug-in hybridů, dosáhly za letošní listopad třetího nejlepšího výsledku v historii.

Prodeje elektromobilů a plug-in hybridů na starém kontinentu jsou neustále na vzestupu, což potvrdily i listopadové výsledky. Podle informací webu EV Sales Blog se jen za listopad prodalo v Evropě 55.033 „aut do zásuvky,“ což znamená meziroční nárůst o 44 %.

Prodeje elektromobilů vzrostly pouze o 23 %, což kolegové z EV Sales Blog označují za nejnižší růst prodejů od června minulého roku. Naopak plug-in hybridní modely si připsaly růst o působivých 80 %.

Konečný poměr přesto nakonec hraje do karty tradičním elektromobilům, jejichž prodeje vedou v poměru 53 % ku 47 %. Za stejné období minulého roku přitom prodeje elektromobilů převládaly s výraznějším rozdílem 64 % ku 36 %.

Nicméně i díky nárůstu prodejů plug-in hybridních vozidel se během listopadu zvedl podíl prodaných aut do zásuvky na 4.6 %. Celkové prodeje aut do zásuvky se pak za rok 2019 vyšplhaly na 3.3 % z celého trhu, zatímco výsledek za rok 2018 hovořil pouze o 2.5 %.

Kolegové z EV Sales Blog však očekávají silný prosinec, kdy by měla vzrůst poptávka především po Tesle Model 3 a Renaultu Zoe, což by mohlo vyústit v historicky rekordní prodeje elektromobilů na evropském trhu. Na potvrzení či vyvrácení jejich teorií si však budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.

A které modely si v Evropě vedly nejlépe? Na vrcholu prodejů zůstává Tesla Model 3, která si za listopad připsala 7.380 prodaných kusů – a stanovila tak svůj nejlepší mimosezónní výsledek. Další místa pak postupně obsadily vozy Renault Zoe (3.231 ks), VW e-Golf (2.753 ks) a Nissan Leaf (2.722 ks).

Pro všechny modely se tak jedná o drobný pokles, naopak výrazný růst však zaznamenalo plug-in hybridní BMW 330e, které si připsalo prodej 2.666 kusů a probojovalo se tak až do nejprodávanější pětky.

Související články

Témata
2. 1. 2020 08:36
Re: Evropa přichází na chuť...
Jakým způsobem elektrická síť pozná, že dobíjíš auto? Já měl za to, že je to spotřebič jako každý jiný. Prostě ho strčíš do zásuvky. A když to doženu do extrému tak co si pořídit soláry a z nich si auto nabíjet? Jasně v zimě by sis ho moc nenabil, ale beru to jako extrém, aby si se vyhnul placení spotřební daně. Aby mi stát povoloval kdy si smím auto nabíjet to mi přijde už vůbec přitažený za vlasy. Na to se přeci nebudu nikoho ptát. Jak by mě měl stát donutit nabíjet v určitý čas? A jak by kontroloval kdybych to porušoval?
Avatar - Barrichello
1. 1. 2020 16:01
Re: Evropa přichází na chuť...
To nepsal Arggon ale já
4 L oleje 5W30 Petro Canada 646,- Kč https://www.red-rider.cz/…me-5w-30-4l.html
Je potřeba 5,7 L, počítat umíš že. Filtr stojí 120 Kč, práci si dělám sám. Likvidace oleje tak že to dám kámši, kde to jeho strejda spálí v kamnech na topný olej :)

Druhý auto 5 L oleje Mopar 5W20 se slevou co tam mam 10% je za 870,- Kč, potřeba je ho 6,6 filtru, filtr 150 Kč https://americkeautodily.cz/…ej--5w20-5l/4077

Propach převodovky se nedělá, pokud se mění olej pravidelně každé 3 roky nebo 60 000 km, netřeba.
5 L ATF+4 je za 1170 Kč s 10% slevou a 5 Litrů PetroCanada Dexron VI je za 1130 Kč.

Filtr s těsněním cca 400-700 Kč.

Asi takhle. Destičky vydrží cca 50 000 km a stojí 1200 Kč na předek a dalších 1200 na zadek.

Takže asi takhle.
Avatar - Mikesus
1. 1. 2020 13:05
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Proti klasickým autům, třeba i s manuálem nebo ručkou nemám taky vůbec nic. Je jedno jaký mají pohon, pokud se používají v režimu jízdy, který je pro daný pohon vhodný. Když by lidi nepoužívali diesel nebo primovstrik na krátké poskakovani po městě, nikdo by emise tolik nehrotil. Ale protože jsou lidi blbí a nevhodným provozem způsobují llokální překračování emisních limitů, poškozování zdraví všech ve městech a ve výsledku ani nefunkční vyfukovy systém svého vozu ( zanaseni DPF, nefunkčnost egr, scr atd ), pak je jen dobře, že se to řeší. A korunu tomu daly automobilky, které podváděly s emisemi. Vůbec se nedivím, že to u někoho došlo až do extrému. Hlavně stát by měl zajistit, aby tato nesplnujici auta zmizela ze silnice. Mobilní měřící jednotky už jsem párkrát potkal a dokonce známý s 2roky starým dieselem už měl s nimi problém, nadměrná kourivost. Měl zaneseny dpf kvůli jízdách ve městě. Jen doufám, že takových chytí víc a budou jim dávat jednu pokutu za druhou.
Avatar - Mikesus
1. 1. 2020 12:49
Re: "Evropa přichází na chuť hybridům"...
Třeba v tom, že lidi kupují hybridy, protože nemají na výběr z klasických spalovaku.
1. 1. 2020 11:36
Re: Evropa přichází na chuť...
Tohle je vlastne reakce i na predchozi prispevek Arggona.Takze nejdrive k Vasim cislum.Nevim jakym vozem jezdite,ze do nej olej stoji 1000kc.Bez filtru,bez likvidace stareho oleje a bez prace.To same proplach prevodovky za 1000kc.Jestli mate vlastni servis,tak uvedte ceny pro zakazniky,protoze toto nejsou skutecne naklady.Ohledne brzd-kotouce mozna 90000km vydrzi,ale desticky sotva.
No a ted k arggonovi:
400000m a 10let,to asi nebude typicky priklad vyuziti auta.Lide co v nem "nepracuji" tolik km nenajedou.A lide co v nem "pracuji" ho meni spise po 5letech,vetsinou jeste drive.Takze zkusme se na to podivat takto:300000km/5let.A budeme porovnavat porovnatelne:
Hyundai Ionic electrik/hyundai ionic hybrid/Hyundai i30 hatchback.
Jen mimo pocty-ani v jednom z tech aut bych nechtel stravit 5 let.
1.varianta-jsem cestak a jezdim dalky-elektromobil je defakto ze hry,protoze bych se vlastne odstehoval z domova na nabijecky a travil zivot na cestach.Hybrid bude s naklady o neco malo niz nez ten naftak,ale po dalnici bych urcite jezdil radeji s tim naftakem.Kdybych bydlel v nemecku,tak vzhledem k rychlostem na dalnici a kvalite tamejsi nafty bude asi i ten naftak levnejsi na provoz.
2.varianta-jsem taxikar nebo poslicek.Naftak ve meste vychazi rozhodne provozne nejhur.Rozdil v cene hybridu a elektra je v tomto pripade cca 300000kc.To je 1kc/km.Hybridem jedu cca kazdych 800km na 3 minuty na pumpu-.to je necelych 20hodin pracovni doby.Elektromobil jede kazdych 250km na cca 40minut k nabijecce/beru opravdu velmi optimisticke hodnoty/-to je cca 400 hodin pracovni doby.Zkuste poprosit nejakou ucetni at Vam sdeli cenu jedne pracovni hodiny.Anebo pracujete zdarma a je Vam to jedno.Nemluve o tom,ze u rychlonabijecek elektrika nestoji 2kc/kwh.Takze on ten rozdil v nakladech nebude ttak velky-spis zadny.A ja si vezmu svuj pracovni hybrid a dojedu si s nim na dovolenou do Chorvatska.Elektromobilem bych tedy opravdu nechtel.
PS.Plug-in hybrid jsem do srovnani radeji nezaradil-kdyz

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku