Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v roce 2019: Prodeje aut klesly o 4,4 %, letos se očekává další pád
106 komentářů
ProchyTom
Tvl uz si taky kupte neco jinyho nez skodovku, kdo se na to ma porad na silnici koukat doriti uz taky 😁
Hrozí pokles ekonomiky, která je u nás silně závislá na autech. Navíc někteří věrozvěsti budou na základě lednových čísel zase oslavovat, jak Toyota "předstihla" v evropských číslech Škodovku... kupujte víc Škodovek 😉
Počkej, ale ten už se tu hodně dlouho neukázal.
Hmm... to teda nevím, kdy nažene 5000 příspěvků 😄
Lehce, 5000x dotovaná nafta na kila.
Ok... navedeme redakci, aby napsala nějaký článek o tom, jak je nafta lepší a není vlastně vůbec zvýhodněná a už to bude 😁
Ty jo, rok teprve začal a novináři už hlásají, že nás čeká další pád. Přičemž 4,4% za loňský rok je pokles. Mají věšteckou kouli a ví něco víc? Pod pádem si představuji tak - 30% a ne nějakých - 5 či 10 %.
Přesně tak, zřejmě vůbec nesledovali novoroční projev pána premiéra, ten znova jasně řekl, že bude líp, tak jaký pokles nebo pád??? 😲 😁
Taky říkal, že do politiky nikdy nepůjde, nebo že nebyl v STB .... 😁
Taky žádným politikem není, on jenom maká pro lidi, a v stb byl jakýsi Bureš, ne on. 😉
A taky řídí stát jako firmu.... V tom nelhal... Maximalizuje svůj zisk, takže ji vede úspěšně , když mu tahle firma vydělává 😁
Taky říkal, ze nikdy neodstoupí a žádné dotace nevrátí a to se mu celkem zatím daří dodržet. Ale na každou...se vaří voda
Šimpanz
Koukám, že nemožné se stalo drsnou realitou, Nissan není ani v první dvacítce.
A je možné se tomu divit, když koukneme na jejich nabídku?
Tak největším tahounem byl vždycky Qashqai, ne? A ten je tam furt. Jo, skončil Pulsar a Micra je divná... ale ten QQ by se prodávat mohl. A zase Leaf vypadá zajímavě...
Z osobni zkusenosti problem neni ani tak nabidka jako zastoupeni, zakaznicky servis autorizaku atd. To stacilo abychom o dalsim nissanu uz ani neuvazovali a jestli nas je takovych vic...
Už sú roky pod Renaultom, tak sa vyškolili. Ale ja mám pocit, že kvalita servisov celkovo upadá. V mojom okresnom meste má dobre referencie snáď len Suzuki. Všetky moje doterajšie autá som vozil inde. Väčšinou platí, že čím viac značiek držia a čím viac toho otočia tým viac na teba kašlú. Plus si k tomu môžeš pridať často vysokú fluktuáciu, na pozícii mechanikov nájdeš samých učňov a skončí to tak, že v aurizáku ti ani nevedia nastaviť geometriu.
nissan ma problem kusok s modelmi... ved okrem kaskaja tam z pohladu otca rodiny ani nie je co kupit... 😒 a ktomu este aaj ten kaskaj nie je ziadne vyslovene rodinne a megapriestranne auto ...
micra s trojvalcom tiez nefrci.. ako taka polo-kopirka clia to proste nefunguje co sa asi aj cakalo .... pulsar skoncil... aj note skoncil.. pricom prave toto su 2 auta ktore kupuju sukromnici a rodiny ... takze suma sumarum taha to dnes uz len kaskaj a aj ten uz ma svoj vek a dochadza mu para... no a elektromobil leaf v strednej eu tiez nefrci tak ako napr v norsku.. ved vieme preco...
ale uz novy juke by mal pomoct a hadam aj novy kaskaj uz coskoro pride :yes😒br />
ale inak v podobnej situacii je aj fiat... tiez uz nie je v top 20 .. a tiez z roka na rok prichadza o modely... vid punto... za posledny rok co skoncilo sa fiat hned zacal prepadat a to nielen v cz
micra s trojvalcom tiez nefrci.. ako taka polo-kopirka clia to proste nefunguje co sa asi aj cakalo .... pulsar skoncil... aj note skoncil.. pricom prave toto su 2 auta ktore kupuju sukromnici a rodiny ... takze suma sumarum taha to dnes uz len kaskaj a aj ten uz ma svoj vek a dochadza mu para... no a elektromobil leaf v strednej eu tiez nefrci tak ako napr v norsku.. ved vieme preco...
ale uz novy juke by mal pomoct a hadam aj novy kaskaj uz coskoro pride :yes😒br />
ale inak v podobnej situacii je aj fiat... tiez uz nie je v top 20 .. a tiez z roka na rok prichadza o modely... vid punto... za posledny rok co skoncilo sa fiat hned zacal prepadat a to nielen v cz
"ved okrem kaskaja tam z pohladu otca rodiny ani nie je co kupit"
xtrail?
xtrail?
ano je tam este aj X-trail aj navara v portoliu ...
ale sam vidis ze X-trail vobec nefrci.. vlastne v celej eu sa uz prepadol kdesi na dno... doplatil zrejme aj na emisny problem ( rovnako ako koleos od renaultu ) .. ale na druhej strane tiez to uz nie je zrovna ani najnovsie a najdostupnejsie rodinne auto
urcite pomoze novy juke... podobne ako fordu nova puma.. tieto segmenty mensich SUV/crossov by mali slapat ( len sa obavam ake ford nasadi ceny u nas .. ked vidim cenu fiesty ozaj az ma skruca... za to uz clovek moze mat vacsi captur ) :yes:
ale sam vidis ze X-trail vobec nefrci.. vlastne v celej eu sa uz prepadol kdesi na dno... doplatil zrejme aj na emisny problem ( rovnako ako koleos od renaultu ) .. ale na druhej strane tiez to uz nie je zrovna ani najnovsie a najdostupnejsie rodinne auto
urcite pomoze novy juke... podobne ako fordu nova puma.. tieto segmenty mensich SUV/crossov by mali slapat ( len sa obavam ake ford nasadi ceny u nas .. ked vidim cenu fiesty ozaj az ma skruca... za to uz clovek moze mat vacsi captur ) :yes:
KANKUNEN
4000 ks většinou ve vysokých výbavách a s malými slevami. Škodaže se nepovedl motor skyactive X.
Mal som den pozicanu 3ku so sky-x a nemysim ze ten motor je nepodareny. Len ako kazda nova vec potrebuje trochu dotiahnut do konca. Tak je to s kazdou novinkou: prva generacia je takpovediac "testovacia", zbieraju sa skusenosti od uzivatelov a vychytavaju muchy. Rovnake to bolo aj so sky-g/sky-d...
Mazde fandim ze sa vobec do niecoho takeho pusta. Je to pomerne mala automobilka, a v tom kontexte su predajne cisla slusne. Zato taky Ford, to je uz hadam na rucnik...
Mazde fandim ze sa vobec do niecoho takeho pusta. Je to pomerne mala automobilka, a v tom kontexte su predajne cisla slusne. Zato taky Ford, to je uz hadam na rucnik...
suhlas.. mazda je v tomto velmi sikovna... vzdy som ju povazoval za velmi sikovnu automobilku ... teda aspon tie posledne roky to stale tvrdim ze je hadam aj najsikovnejsia ...
fordu pomoze tento rok uz dufam aj nova puma ... je moc pekna... :yes:
fordu pomoze tento rok uz dufam aj nova puma ... je moc pekna... :yes:
Ford má nový Fokus a v Evropě v 2019 měl opět nárůst takže bych se tak nebál.
focus, puma... no a ktovie.. aj ten elektricky mustang MACH-E si tu v eu ( s patricnou pomocou norska a uz aj svedska ) mozno tiez spravi "karieru" podobne ako si tu spravili aj leaf tesla outlander PHEV e-golf, niro, hybridna RAVka a dalsi 😉
ford by mohol nadalej v eu rast.. ma stale nejake novinky.. vlastne aj kuga je tu este uplne nova :yes:
ford by mohol nadalej v eu rast.. ma stale nejake novinky.. vlastne aj kuga je tu este uplne nova :yes:
Nová Kuga tu ještě není, nebo se snad ještě neprodává, ale odcházející Kuga dost nasbírala body, v Evropě poskočila ke konci roku do TOP 20 tuším a i u nás měla nárůst.
no ved tento rok este len zacal.. ale uz pocas tohto roka pride neboj... ja to beriem z pohladu celeho tohto roka ze tu v eu fordu uz pomoze aj kuga aj puma a aj MACH-E a tak by to mal byt opat lepsi rok predajne ako ten predosly... :yes😒br />
horsie to uz vidim u mna s mitsu tento rok... lebo novy outlander ( mal by byt v zeneve ) pride do predaja asi az niekedy zaciatkom buduceho roku a hybridny eclipse tiez asi najskor koncom tohto roka... facelift space staru tu bude v predaji tento rok az v lete najskor.... no a nova L200 nie je zrovna v segmente ktory nejak prudko porastie takze bude to asi tazky rok v eu pre mitsu ale uz ten dalsi by mal byt vyrazne lepsi .... :yes:
horsie to uz vidim u mna s mitsu tento rok... lebo novy outlander ( mal by byt v zeneve ) pride do predaja asi az niekedy zaciatkom buduceho roku a hybridny eclipse tiez asi najskor koncom tohto roka... facelift space staru tu bude v predaji tento rok az v lete najskor.... no a nova L200 nie je zrovna v segmente ktory nejak prudko porastie takze bude to asi tazky rok v eu pre mitsu ale uz ten dalsi by mal byt vyrazne lepsi .... :yes:
No nevím, auta od Fordu první rok výroby moc rekordy netrhají, protože tato automobilka má opravdu talent jejich modely racionálně nacenit... když se podíváš na tu Kugu, tak od uvedení na trh II. generace v roce 2012 více než zdvojnásobila prodeje do 2019. Nejvíce se prádavalo v 2017, 2018 a teď to vypadá na podobně úspešný 2019, když vezmu čísla za 1-11/2019
kazdopadne to ma ford dobre naslapnute... ma nove klucove modely ( focus, puma, kuga ) .. jasne nejde sa rozbehnut s nimi za mesiac ani za dva.. ale uz ked sa rozbehnu tak budu nezastavitelne... :yes:
ja som tiez zvedavy aj na fiat v r 2020 .. to bude asi zase citelny predajny ustup z pozicii ... ved nove punto stale v nedohladne... a ani nejake dalsie SUVecko ... panda uz tiez klesa aj F500.... a nejaky seriozny rodinny model opat nadalej v nedohladne ... a uprimne.. ani tipo uz nerastie ale klesa a svoj "predajny vrchol" ma v eu uz za sebou... bude to urcite zaujimavy rok a hodne klucovy z pohladu nejednej automobilky ( nissan, fiat, alfa a pod ) :yes:
ja som tiez zvedavy aj na fiat v r 2020 .. to bude asi zase citelny predajny ustup z pozicii ... ved nove punto stale v nedohladne... a ani nejake dalsie SUVecko ... panda uz tiez klesa aj F500.... a nejaky seriozny rodinny model opat nadalej v nedohladne ... a uprimne.. ani tipo uz nerastie ale klesa a svoj "predajny vrchol" ma v eu uz za sebou... bude to urcite zaujimavy rok a hodne klucovy z pohladu nejednej automobilky ( nissan, fiat, alfa a pod ) :yes:
no Fiat tak nějak mimo derivátů pětistovky už opravdu nemá nic v nabídce. Tipo je špatné, nebo ono by nebylo špatné, kdyby stálo méně. Možná v základu to může oslovit cenou, ale pak máš letargický motor, interiér je horší o dva řády, než v ASX, tam si zavzpomínáš na korejce z 90tek, zbývá možná prostor. Se silnějším motorem pak platíš stejně, jako za jiný C segment, třeba jako za Hyundai, která je na tom o dost lépe vším.
v r 2019 sa uz u vas predadlo viac space star-ov ako pand ... co je tiez zaujimave ... ale v podobnej cenovke tiez by som radsej space s razvorom 2450mm ako pandu s razvorom 2300mm takze tento odklon zakaznikov od pandy v cz s prichodom space staru kusok aj chapem .. alebo mozno je to nahoda neviem.. kazdopadne je az zaujimave ako panda poslednym rokom stratila
no ked som tu pred rokmi pisal ze tipo som skusal staticky a pripadal som si ako v kabine ( nejakeho novsieho ) punta ( golf to proste kabinou nie je ani astra ze jo ) tak som si to tu zlizol pekne vtedy od fantov fiatu.. a vidis.. dnes sam potvrdzujes ze tipo ani kabinou ani cenou nie je ziaden "super kauf" ani zazrak ( a ano aj to podcenovane ASX je uplne inde a to uz aj pred tym poslednym faceliftom )... ale ako sympaticke kasnou to auto je to uznavam... ma smrnc ... ale svoje peniaze by som za neho urcite nedal to fakt nie ( to v tejto cene uz by sompotom radsej ceed alebo scalu alebo mozno uz aj leona ) ...
no ked som tu pred rokmi pisal ze tipo som skusal staticky a pripadal som si ako v kabine ( nejakeho novsieho ) punta ( golf to proste kabinou nie je ani astra ze jo ) tak som si to tu zlizol pekne vtedy od fantov fiatu.. a vidis.. dnes sam potvrdzujes ze tipo ani kabinou ani cenou nie je ziaden "super kauf" ani zazrak ( a ano aj to podcenovane ASX je uplne inde a to uz aj pred tym poslednym faceliftom )... ale ako sympaticke kasnou to auto je to uznavam... ma smrnc ... ale svoje peniaze by som za neho urcite nedal to fakt nie ( to v tejto cene uz by sompotom radsej ceed alebo scalu alebo mozno uz aj leona ) ...
Já o Tipu vždy říkal, že je to lowend... jezdil jsem kombíkem 1.4T... kdyby to auto stálo ve slušné výbavě kolem 300 tisíc, neřeknu ani ťuk, ale ono stojí o dost více.
ja som to tvrdil tiez... lenze kym tebe davali palce hore.. tak mna za tento nazor kazdy kritizoval ... sranda 😉
tipo je presne ten pripad ako bol rapid.. zmysel ( mi ) dava jedine v zaklade... inak je to v nejakej lepsej vybave defakto nekupitelne... rovnako rapid.. v cene golfu uz by som ho urcite nekupil ...
presne ako pises.. tieto skoro lowendove auta proste nemozu stat tolko co klasicke plnotucne hatche ... alebo teda ok mozu ... ale megauspech im zrovna asi neprinesie tato taktika ze jo ... za mna mali spravit seriozne nove bravo ako jasny konkurent astry a golfa focusu ... ale obavam sa ze fiat dnes uz hadam ani nema zaujem o nic poriadne a jeho zasla slava je fuc ... citit tam akusi vnutornu rezignaciu a nestabilitu ... a celkovo aj akysi nezajem uz vobec nieco nove vyvijat 😒
tipo je presne ten pripad ako bol rapid.. zmysel ( mi ) dava jedine v zaklade... inak je to v nejakej lepsej vybave defakto nekupitelne... rovnako rapid.. v cene golfu uz by som ho urcite nekupil ...
presne ako pises.. tieto skoro lowendove auta proste nemozu stat tolko co klasicke plnotucne hatche ... alebo teda ok mozu ... ale megauspech im zrovna asi neprinesie tato taktika ze jo ... za mna mali spravit seriozne nove bravo ako jasny konkurent astry a golfa focusu ... ale obavam sa ze fiat dnes uz hadam ani nema zaujem o nic poriadne a jeho zasla slava je fuc ... citit tam akusi vnutornu rezignaciu a nestabilitu ... a celkovo aj akysi nezajem uz vobec nieco nove vyvijat 😒
Tady se po dlouhé době shodneme, ono to klidně mohlo být a jmenovat se Tipo, ale nevím, proč to Tipo nemohlo uvnitř vypadat a hlavně jezdit alespoň trochu, jako Alfa Giulietta, která se stejným motorem 1.4T je výborně zábavné auto.
Vidíš, a já zas nevidím jediný důvod, proč by Tipo s klasicky konstruovaným jednoduchým podvozkem mělo coby rodinný vůz Fiatu jezdit jako mnohem dražší AR Giulietta se zadním víceprvkem a mnohem nižším těžištěm 😄 ! Pokud si to totiž ještě nepochopil, tak tyto modely jsou určeny pro diametrálně odlišné zákazníky.
Mnohem dražší ?
http😐/www.sauto.cz/…ulietta/18423186?…
http😐/www.sauto.cz/…at/tip👋18587242?…
To mi zas takový propastný rozdíl nepříjde 😁
No, vzhledem k tomu, že tato AR je stará, tak se Fiat mohl trochu pochlapit, hlavně ten příšerný interiér Tipa...
Proč sis vlastně koupil Leona a né Tipo? Já bych volil stejně.. protože TIPO je něco jako ASX, akorát trochu lepší a mladší 😁
http😐/www.sauto.cz/…ulietta/18423186?…
http😐/www.sauto.cz/…at/tip👋18587242?…
To mi zas takový propastný rozdíl nepříjde 😁
No, vzhledem k tomu, že tato AR je stará, tak se Fiat mohl trochu pochlapit, hlavně ten příšerný interiér Tipa...
Proč sis vlastně koupil Leona a né Tipo? Já bych volil stejně.. protože TIPO je něco jako ASX, akorát trochu lepší a mladší 😁
Hm, takže Tipo je podle tebe kromě základní verze "nekoupitelné"? To je fakt pozoruhodně blbý názor, ale proti gustu... 😉
Ano, proč bych měl dát za lowendové Tipo s průměrným motorem skoro 0,5 milionu ?
To je o prioritách. Pro mě je Tipo velmi cenné tím, že (zatím) ještě není ani u základní motorizace zasaženo tříválcovou mánií, ke všem motorům nabízí 6st. manuál, má mechanickou P brzdu, klasické budíky a tlačítkové ovládání téměř všech funkcí. Navíc se mivelmi líbí i designově a má nadprůměrně robustní konstrukci a levný servis a taky překvapivě hezky sedí na silnici. Proti všem těmto výhodám jsou levné plasty na dveřích zcela marginální záležitost. 😄 Navíc skutečné ceny zejména skladovek jsou zcela jinde, než ceníkové, zeptej se u některého dealera Fiatu.
P.S. V době, kdy jsem kupova mého Leona ST bylo toto auto mnohem levnější a mělo ještě mechanickou P brzdu, takže pro mě bylo jasná volba. Naopak Tipo Kombi ještě nebylo na trhu. Dnes už je úplně jiná situace.
P.S. V době, kdy jsem kupova mého Leona ST bylo toto auto mnohem levnější a mělo ještě mechanickou P brzdu, takže pro mě bylo jasná volba. Naopak Tipo Kombi ještě nebylo na trhu. Dnes už je úplně jiná situace.
Neviem či to nacenenie ide na vrub automobilky. Nebude to skôr importérom v danom regióne?
Nepovedl? Ale povedl 😉
Chlapi, fakt to nejede, dal bych přednost té obyčejné atmo.
tiez by som tu siahol radsej po klasickom skyactive atmo s 90kw... bude to taky ten ideal na bezne jazdenie a aj do buducna pre zakaznika motor bez nejakych necakanych zadrhelov :yes:
Aspoň že už se tam objevila ta 110kW verze... sice to mohlo být i víc, ta klasika byla 121kW a v MX-5 má dvoulitr dokonce 132kW, ale i tak.
Nepovedl. Je to drahé jako diesel ale nejede to jako diesel. A je to složité. A to diesel nemá k dispozici podporu elektromotoru.
I proto se Mazda vrací k dieselům. Protože si na vlastní kůži vyzkoušela že tudy cesta nevede.
I proto se Mazda vrací k dieselům. Protože si na vlastní kůži vyzkoušela že tudy cesta nevede.
A sky-x má podporu elektromotoru? On je to hybrid?
Je to mild... pokud to tedy nebyla řečnická otázka, teď si nejsem jistý 😄
Nebyla, diky. Nezkoumal jsem nijak extra sky-x.
A má aspoň nějaký vetsi elektro, nebo jen 48V síť?
Osobně tedy mild nepovažuji za hybrid.
A má aspoň nějaký vetsi elektro, nebo jen 48V síť?
Osobně tedy mild nepovažuji za hybrid.
Má 24V akumulátor, do kterého se při brzdění ukládá energie... pro napájení palubních systémů, ale někde jsem zachytil, že to nějak umí i pomáhat při rozjezdu, zřejmě ten generátor umí fungovat na obě strany (moje laická představa, taky jsem to nestudoval). Taky to neberu jako hybrid, určitě ne plnohodnotný...
Tak dokonce jen 24V. Aby to mělo alespoň 1kw, tak by to muselo mít alespoň 42A. To asi zas tak moc pomáhat nebude.
Nepovedl. Mazda se všude kasala super spotřebou a jaká je realita? Sky X ve trojce jezdí za 6.9, přičemž minulá G165 jezdí za 7.04. To s bidou odpovídá běžnému mezigeneračnímu poklesu spotřeby, ale rozhodně ne aplikaci kompresoru, dvou systémů zážehu a mildhybridu. Navíc to jede jako o 20kW slabší motory konkurence.
St.
a s asistenty problém nemám. Jednou mě zachránil brzdový asistent: paní přede mnou nepochopitelně (nic před ní nebylo) dupla na brzdu, bez asistenta bych to asi nedal. Výhoda je, že Levorg v tomto případě brzdí vším, co je k dispozici, tedy i motorem. A ty překážky? Počítám s tím, když přidám plyn, auto přestane brzdit. Bezkonkurenční je adaptivní tempomat, hezky plynulý. S line assist nemám žádný problém.
Např. Ten lane assist. Od jednoduchého, který jen upozorňuje pipanim, přes pokročilejší, jenž zasahoval do řízení při najetí na čáru až po ten, který auto drží ve stredu pruhu. A po daných zkušenostech mohu prohlásit, že buď na tyto systemy mohou nadávat jen řidiči, kteří nejsou schopni svůj pruh vůbec udržet nebo neumí používat smerovky.
Ano, nejstarší systém občas vzal jako čáru i sparu v asfaltu, ale to bylo výjimečně.
Pak je tu ještě druhá možnost, že jiné automobilky to tam dávají, jenom aby to tam bylo a měly body v NCAP, ale je to neodladene.
Pak není na místě nadávat na asistenty, ale zamyslet se co za krámy člověk kupuje.
Opravdu, asistenta do auta nikdy, to si má pořídit člověk, který se neumí na cestu soustředit, neumí řídit, usíná za volantem, je slepý a má každých 5 minut záchvat. Ale pro normálního člověka, který auto normálně řídí, je to nebezpečná zbytečnost. Asi chápu, že to někomu může pomáhat, ale mě teda ne.
U Camry brzdil jednou kvůli srnce běžící k silnici, kterou absolutně netuším jak v noci ten system viděl.
Občas to zapipa, ale to mám právě kvůli tomu umyslne. Nerad bych musel prudce brzdit a ten za mnou ny to nejspíše nestíhal, tak raději více dopředu.
Kuzely mi to nikdy nebralo, jednou zapipal na veverku.
Tak přetáhnout lane assist tedy problém není, navíc v Toyotě se okamžitě docasne vypne, když delas neco jineho nez chce on.
U toho subaru budu muset vyzkoušet, co tam dávají za "kvalitu".
Edit: Jestli to nebude tím, že nepoužívají radar ale kamery. To asi da vice prace na doladění. Na auta to nastavi snadno a zbytek kaslou, protoze ncap to neresi
Tie ocenenie bezpecnosti, kde sa zaratava aj toto, nebudu len tak. A zrovna ES maju vypiplany dost.
Inak dalsia generacia ES ma byt doplnena myslim aj radarovou castou.
Já osobně mám dost negativní zkušenosti s tempomatem u XC 70 i u Golfu - uměly bezdůvodně brzdit.
V Insi je to systém pro zlost. Za prvé se na to vůbec nedá spoléhat, protože to často nevidí ani čáry, které jsou hezké a nové. No budiž.
Co mi ale vadí mnohem víc je prostě to tahání za volant... je spousta situací, kdy najíždím na čáru, ale směrovku dát nechci - třeba uhýbám protijedoucímu předjíždějícímu autu do krajnice a asistent mi v tom brání... nebo naopak ve městě najíždím na středovou čáru, abych objel hůř zaparkované auto... nebo řežu zatáčku na normální silnici... nakukuju do protisměru před předjížděním...
Kdyz vypnes lane assist, je vypnuty uplne lze v krocich? Umi hlidani drzeni se v pruhu bez korekci jen signalizovat, nebo lze mit zapnuto jen bud vsechno nebo nic?
No, vlastně jsem chtěl zapnout zadní světla při denním svícení... a v servise na mě koukali jak na vraha... možná mrknu na nějaký fóra. Taky by bodlo rozchodit hlasový ovládání. Aspoň že už opravili ty děsivý překlady s průměrnou úsporou paliva. No prostě... jak říkám, kupujte Škodovky 😁
http😐/www.autorevue.cz/…konem-octavie-rs?…
Ne, žerty stranou... super zpráva v dnešním motorovém armagedonu, i ta standardní verze 147kW může být fajn kompromis.
https😐/www.autickar.cz/…0x1000xc0000.jpg
Ja nie som obecne proti tymto systemom. Len by som bol rad, aby si to sofer raz nastavil, a zostalo to tak. Ked si auto moze pamatat podla kluca nastavenie sedadla, preco by si nemohlo pamatat aj nastavenie asistencnych systemov?
Psal jsem buď je problém v řidiči ( pruh smerovky), nebo druhá možnost automobilka, která ti "poskytla" vůz se na to vykašlala a systém odladila jen pro potřeby NCAP.
Váš Mikeš. 😁 😉
Co čekat od člověka, který místo argumentů napíše do SZ označujíc lidi za homosexuály
Pro pochopení textu: ptal jsem se na auto, ve kterém to nefunguje, když mám jen pozitivní zkušenosti.
Můžeš si to nastavit podle sebe. A že neumíš jezdit podle předpisů není chyba auta. 😁