Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v roce 2019: Prodeje aut klesly o 4,4 %, letos se očekává další pád

Trh se jeví nasycen a zákazníci se začínají obávat poklesu ekonomiky. To v kombinaci s přísnějšími emisními normami znamená, že se v roce 2020 očekává pokles prodejů aut na českém trhu.
Zpět na článek
9. 1. 2020 08:27
9. 1. 2020 08:44
9. 1. 2020 09:41
9. 1. 2020 10:46
9. 1. 2020 09:56
9. 1. 2020 10:38
9. 1. 2020 10:44
9. 1. 2020 10:49
9. 1. 2020 10:51
9. 1. 2020 08:45
9. 1. 2020 09:27
9. 1. 2020 09:32
9. 1. 2020 09:49
9. 1. 2020 09:57
9. 1. 2020 19:41
9. 1. 2020 10:39
9. 1. 2020 14:06
9. 1. 2020 10:21
9. 1. 2020 10:37
9. 1. 2020 10:42
Avatar - Tomogo
9. 1. 2020 08:21
A co asistenti?
Nemůžou být na vině také asistenti? Osobně jsem jedno auto s asistenty měl a jsem rád, že jsem se ho zbavil. Tak otravné a nebezpečné auto svět neviděl. A pokud budu mít možnost, tak se asistentům budu vyhýbat i nadále. A to znamená, že budu jezdit ve starších autech.... A rád!
Rozbalit vlákno
41
9. 1. 2020 08:57
Re: A co asistenti?
Asistenti nie su problem, ak sa daju zapnut/vypnut, a auto si to nastavenie aj "pamata". Lenze pokial musim vzdy po kazdom nastartovani zase vypnut start-stop, vypnut line-asist, zapnut automaticke prepinanie stretavacie/dialkove, zapnut auto-hold, a co ja viem co este, uz je to fakt otravne...
9. 1. 2020 14:53
Re: A co asistenti?
Co konkrétně ti vadilo?
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 09:30
Re: A co asistenti?
To by mne zajímalo, ve kterém autě to bylo. Už několik let jezdím s auty jen s různými takovými asistenty a že by to bylo otravné nebo nebezpečné jsem si fakt nevšiml.
Např. Ten lane assist. Od jednoduchého, který jen upozorňuje pipanim, přes pokročilejší, jenž zasahoval do řízení při najetí na čáru až po ten, který auto drží ve stredu pruhu. A po daných zkušenostech mohu prohlásit, že buď na tyto systemy mohou nadávat jen řidiči, kteří nejsou schopni svůj pruh vůbec udržet nebo neumí používat smerovky.
Ano, nejstarší systém občas vzal jako čáru i sparu v asfaltu, ale to bylo výjimečně.
Pak je tu ještě druhá možnost, že jiné automobilky to tam dávají, jenom aby to tam bylo a měly body v NCAP, ale je to neodladene.
Pak není na místě nadávat na asistenty, ale zamyslet se co za krámy člověk kupuje.
Avatar - Tomogo
9. 1. 2020 09:42
Re: A co asistenti?
Subaru Levorg. Brzdový asistent byl nebezpečný. Několikrát mi šlápnul na brzdu v nepochopitelném momentu. Například, když jsem jel do zůžení (100Km/h) a protože tam byl jeden kužel trochu mimo, tak auto začalo panicky brzdit. Přitom tam místa na projetí bylo dost. I line asistent mě jednou prohnal dírou na vozovce, když jsem se jí chtěl vyhnout. Ale bylo toho mnohem, mnohem víc...
Opravdu, asistenta do auta nikdy, to si má pořídit člověk, který se neumí na cestu soustředit, neumí řídit, usíná za volantem, je slepý a má každých 5 minut záchvat. Ale pro normálního člověka, který auto normálně řídí, je to nebezpečná zbytečnost. Asi chápu, že to někomu může pomáhat, ale mě teda ne.
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 09:54
Re: A co asistenti?
Tak za celou dobu, i když mám AEB u toyoty nastaven na nejcitlivější mi brzdil jedinkrát v nové corolle. Když mne vybrzdoval týpek v koloně.
U Camry brzdil jednou kvůli srnce běžící k silnici, kterou absolutně netuším jak v noci ten system viděl.
Občas to zapipa, ale to mám právě kvůli tomu umyslne. Nerad bych musel prudce brzdit a ten za mnou ny to nejspíše nestíhal, tak raději více dopředu.
Kuzely mi to nikdy nebralo, jednou zapipal na veverku.
Tak přetáhnout lane assist tedy problém není, navíc v Toyotě se okamžitě docasne vypne, když delas neco jineho nez chce on.
U toho subaru budu muset vyzkoušet, co tam dávají za "kvalitu".
Edit: Jestli to nebude tím, že nepoužívají radar ale kamery. To asi da vice prace na doladění. Na auta to nastavi snadno a zbytek kaslou, protoze ncap to neresi
9. 1. 2020 11:56
Re: A co asistenti?
Zavisi na vyhotoveni a podla vybavy. U PSA napriklad v zaklade je rozpoznanie cez kamery - nemoznost nastavenia citlivosti pokial viem. Ak mas ale ACC, tak je tam aj radar a v takom pripade berie do uvahy kombinaciu tychto dvoch prvkov - ovela presnejsie. A kedze je ACC nastavitelne, mas moznost nastavit aj citlivost pre AEB. Kazdy vyrobca k tomu pristupuje inak, aj asistenti su rozni, s roznym HW, s roznym SW a jeho vyhodnocovacou logikou. Preto nei je line assist ako line assit a preto nefunguje AEB v jednom aute rovnako ako v druhom - a to dokonca aj v ramci rovnakeho modelu. Je dolezite pri kupe auta naozaj zvazit a vyskusat ak sa da ako tito pomocnici funguju a aj pracuju a ci ozaj pomahaju, alebo nie su viac na pritaz.
Avatar - Beefcake
9. 1. 2020 23:45
Re: A co asistenti?
Japonci nefunguju tak, ze na nieco kaslu, pokial sa to da vyriesit.
Tie ocenenie bezpecnosti, kde sa zaratava aj toto, nebudu len tak. A zrovna ES maju vypiplany dost.
Inak dalsia generacia ES ma byt doplnena myslim aj radarovou castou.
9. 1. 2020 09:46
Re: A co asistenti?
Asistenti nevadí, pokud se dají vypnout a auto si to pamatuje, ale jsou to další peníze navíc + další náklady v servisu. Někteří asistenti jsou však vyloženě k ničemu - ventilky - a někteří jsou brutální kurvítka - S/S, vypínání válců.

Já osobně mám dost negativní zkušenosti s tempomatem u XC 70 i u Golfu - uměly bezdůvodně brzdit.
9. 1. 2020 10:22
Re: A co asistenti?
Problém je v tom, že asistent co se dá vypnout a auto si to pamatuje prakticky neexistuje :-( a bude hůř...
9. 1. 2020 12:01
Re: A co asistenti?
vdaka S&S mas v aute bud posilneny starter (vyhoda), alebo akumulator s vecsou kapacitou (velka vyhoda), lepsie dimenzovanu kabelaz(vyhoda) a na zaver tam, kde sa zamysleli to funguje aj tak, ze nezatazuje ani starter a cele ustrojenstvo a baterku na tieto starty supluje kondik(ovela lepsie riesenie). Jedina nevyhoda je len komplikovanejsi system a pripadne vyssie ceny za dane diely, ale pokial start stop vypinas, mas len same vyhody. Tam, kde rozmyslali motor vypina len pri idealnych podmienkach, tam kde nerozmyslali je to potrebne vypinat.
9. 1. 2020 19:16
Re: A co asistenti?
Hlavní problém S/S je v tom, že ničí motor. Oproti normálnímu stavu je takový motor startován 10 - 30 vícekrát a to ničí ložiska a písty a další, to i když mají speciální povrchové úpravy. To tvrdí dodavatelé dílů.
10. 1. 2020 09:27
Re: A co asistenti?
Nici to motor u toho, kto to cele odflakol. Mam tento system uz v druhom aute a zatial som ho vypol iba parkrat. V tom aktualnom som ho vypol asi len raz, pretoze idealne podmienky nema takmer nikdy, takze mi ho skoro vobec nevypina. Ak je vonkajsia teplota 0 a menej, SW rovno sam deaktivuje S&S. Tak ako ohladom asistentov, su aj rozne technologie a pristup vyrobcov k svojmu produktu, tak je aj rozny vysledok. Ja vsak hovorim aj o tom, ze pokial to neustale vypinas, tak mas same vyhody oproti tomu, co tento system nema hoci v rovnakom aute.
Avatar - Emel
9. 1. 2020 09:47
Re: A co asistenti?
Já se poslušně hlásím k těm řidičům neschopným udržet pruh :-)
V Insi je to systém pro zlost. Za prvé se na to vůbec nedá spoléhat, protože to často nevidí ani čáry, které jsou hezké a nové. No budiž.
Co mi ale vadí mnohem víc je prostě to tahání za volant... je spousta situací, kdy najíždím na čáru, ale směrovku dát nechci - třeba uhýbám protijedoucímu předjíždějícímu autu do krajnice a asistent mi v tom brání... nebo naopak ve městě najíždím na středovou čáru, abych objel hůř zaparkované auto... nebo řežu zatáčku na normální silnici... nakukuju do protisměru před předjížděním...
Avatar - fOE
9. 1. 2020 10:34
Re: A co asistenti?
Tahani za volant nelze v Insi vypnout?
Avatar - Emel
9. 1. 2020 10:49
Re: A co asistenti?
No vypneš ten lane assist čudlíkem a je pokoj... před každou jízdou... což dělám.
Avatar - fOE
9. 1. 2020 11:03
Re: A co asistenti?
To musi byt radost, pred kazdou jizdou ;-\ Me stve uz jen vypinani startstopu, muset delat predletovou kontrolu jeste pro asistenty, uff.
Kdyz vypnes lane assist, je vypnuty uplne lze v krocich? Umi hlidani drzeni se v pruhu bez korekci jen signalizovat, nebo lze mit zapnuto jen bud vsechno nebo nic?
Avatar - Emel
9. 1. 2020 11:13
Re: A co asistenti?
Čudlíky jsou vedle sebe, dělám to dvouhmatem... automatika jako zapnutí pásu, zas tak dramaticky mě to neobtěžuje. U předchozího auta jsem si dal tu práci SS přes diagnostiku vypnout úplně, ale u Opela neznám nikoho, kdo by to uměl... a zase tolik mě to neštve.

No, vlastně jsem chtěl zapnout zadní světla při denním svícení... a v servise na mě koukali jak na vraha... možná mrknu na nějaký fóra. Taky by bodlo rozchodit hlasový ovládání. Aspoň že už opravili ty děsivý překlady s průměrnou úsporou paliva. No prostě... jak říkám, kupujte Škodovky :-D
Avatar - wakantanka
9. 1. 2020 11:53
Re: A co asistenti?
Ehm, čo vás tak čítam chlapi, tak prisám bohu čochvíľa bude procedúra pred naštartovaním auta pripomínať predletový check list. :( Tipujem, že nepotrvá dlho a firmy/firmičky čo doteraz robili garážový chiptuning začnú robiť tuning na asistentov. :)
Avatar - woody-alien
9. 1. 2020 23:32
Re: A co asistenti?
ad Insi po modernizaci. Tak zaplaťpříroda dvoulitr bude.
http://www.autorevue.cz/…konem-octavie-rs?…
Avatar - Emel
10. 1. 2020 09:03
Re: A co asistenti?
Tak dlouho jsem volal po Insignii s motorem z Octy RS, až to vyrobili :-D . A nebo jen změřili ten původní dvoulitr a zjistili, že má o 30k míň... :-)

Ne, žerty stranou... super zpráva v dnešním motorovém armagedonu, i ta standardní verze 147kW může být fajn kompromis.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 10:42
Re: A co asistenti?
a máš alespoň směrovky a umíš je používat? Jestli jo, tak je to v pohodě, ale příjde mi, že do novějších MB a BMW je nějak přestali dávat....:D
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 11:16
Re: A co asistenti?
:-[] :yes: :yes:
Avatar - wakantanka
9. 1. 2020 11:55
Re: A co asistenti?
:-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - speedfred
9. 1. 2020 12:35
Re: A co asistenti?
Si robíš prdeľ, ale mne vyhorela elektrika v pravom zadnom svetle na Bawore. Smerovky som ale nepoužíval :-!
Avatar - woody-alien
9. 1. 2020 23:00
Re: A co asistenti?
Ty prostě musíš vždycky něco rozžhavit, na BMW světlo, na Alfě zase kotouče. :D ;-)
Avatar - woody-alien
9. 1. 2020 22:57
Re: A co asistenti?
A já se přidávám. K tebou popsaným situacím ještě přidávám mňamku v podobě žlutých čar, které dočasně odvádějí pruh stranou z důvodu nějaké překážky. To si tak člověk jede v oblíbeném, hojně prodávaném SUV a pár kilometrů od showroomu ještě ne zcela seznámen se všemi aktivními systémy se chce poslušně vyhnout opravě prasklé vody, když auto vyhodnotí řidiče za nesvéprávného idiota a nasměruje mu volant přímo do díry. Fakt super.
9. 1. 2020 10:09
Re: A co asistenti?
"lane assist" mi raz cukal s volantom v useku, kde bola zuzena cesta, a okrem bielych ciar boli na ceste aj zlte. Tvrdosijne sa ma snazil nasmerovat medzi tie biele (hoci tam bola znacka "biele znacenie neplatne"). To bolo trochu nebezpecne, pretoze blizko vpravo/vlavo odomna auta, takze som fakt nemohol hladat kde na sluzobnom aute sa to da vypnut. Takze podla teba bud neviem udrzat pruh, alebo neviem pouzivat smerovky?

Ja nie som obecne proti tymto systemom. Len by som bol rad, aby si to sofer raz nastavil, a zostalo to tak. Ked si auto moze pamatat podla kluca nastavenie sedadla, preco by si nemohlo pamatat aj nastavenie asistencnych systemov?
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 13:43
Re: A co asistenti?
Ha chápání textů zaostává?
Psal jsem buď je problém v řidiči ( pruh smerovky), nebo druhá možnost automobilka, která ti "poskytla" vůz se na to vykašlala a systém odladila jen pro potřeby NCAP.
Avatar - Dinar
9. 1. 2020 10:40
Re: A co asistenti?
Shrnuto, asistenty jsou otravné jen pro ty, co neumějí řídit, a nejlepší je toyota.
Váš Mikeš. :D ;-)
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 13:50
Re: A co asistenti?
Aha, primitiv z východu se ozval? ( pro nezucastnene, není to narážka na nikoho z Moravy, jen na poslední dinarův výlev v minule diskuzi )
Co čekat od člověka, který místo argumentů napíše do SZ označujíc lidi za homosexuály

Pro pochopení textu: ptal jsem se na auto, ve kterém to nefunguje, když mám jen pozitivní zkušenosti.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 10:40
Re: A co asistenti?
Že to není otravné ? :D To ti připomenu, až na mě bude tvoje Corolla zase řvát, že jsem překročil o 1km/h a podobně :D Ale ještě, že to jde povypínat :D
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 13:45
Re: A co asistenti?
Tohle je o nastavení. Nikoli vypínání asistentů.
Můžeš si to nastavit podle sebe. A že neumíš jezdit podle předpisů není chyba auta. :D
9. 1. 2020 14:56
Re: A co asistenti?
Zrovna line asist je protivnej. To si vypínám. Považuju to dokonce za nebezpečný. Aby ti auto při průjezdu zatáčkou cukalo volantem to je hodně blbá sranda. Navíc když jedeš po silnici kde se něco opravovalo a jsou tam dohromady trvalý i provizorní čáry tak je to opruz. Chápu, že když usneš, tak tě to dokáže udržet na silnici. Já bych to měl primárně furt vypnutý a jen při dlouhých trasách např. po dálnici si to zapnul. Na okresce a po městě je to ale příšerná věc.
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 15:10
Re: A co asistenti?
Tak To jsem tedy ještě neměl možnost takto "vyladěný" lane assist řídit. V zatáčce mi to snad nikdy za volant nevzalo, u žlutých čar možná víc fungoval starší systém. Tam jakmile byla žlutá čára, ignoroval bílé. Tady mi přijde, že občas bílou vezme, ale neví co s ní, tak se na chvíli vypne.
9. 1. 2020 15:38
Re: A co asistenti?
Já v Kodiaku a Oktávce. Nejsem zvyklý volant držet pevně, takže mě to při prvních pár korekcích celkem vystrašilo. Když jedeš zatáčku relativně rychle, tak poslední co potřebuješ je cukat řízením. Když takovým autem jedu, tak to vypínám.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2020 18:30
Re: A co asistenti?
Já zase nepochopil smysl pasivního systému, který mi na okresce pípal asi každých 5 vteřin. Akorát to znervózňuje.
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 19:00
Re: A co asistenti?
Tak u toho pasivního je to asi jen o nastavení citlivosti.
9. 1. 2020 09:51
Re: A co asistenti?
No spíš než ti asistenti jako takový, tak cena která s tím souvisí a pořád a pořád jdou auta s cenou nahoru, no a pak se není čemu divit.
9. 1. 2020 08:27
das škoda
Tvl uz si taky kupte neco jinyho nez skodovku, kdo se na to ma porad na silnici koukat doriti uz taky 😁
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
9. 1. 2020 08:44
Re: das škoda
Hrozí pokles ekonomiky, která je u nás silně závislá na autech. Navíc někteří věrozvěsti budou na základě lednových čísel zase oslavovat, jak Toyota "předstihla" v evropských číslech Škodovku... kupujte víc Škodovek ;-)
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 09:31
Re: das škoda
Počkej, ale ten už se tu hodně dlouho neukázal.
Avatar - Emel
9. 1. 2020 09:41
Re: das škoda
Hmm... to teda nevím, kdy nažene 5000 příspěvků :-)
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 09:42
Re: das škoda
Toho bych se nebál. Jeden článek o naftě...
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2020 09:53
Re: das škoda
Lehce, 5000x dotovaná nafta na kila.
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 10:46
Re: das škoda
Ok... navedeme redakci, aby napsala nějaký článek o tom, jak je nafta lepší a není vlastně vůbec zvýhodněná a už to bude :D
Avatar - kari.laz
9. 1. 2020 12:28
Re: das škoda
Kdyby byla porovnávačka RAW4 hybrid a vs Kodiaq RS, tedy diesel, tak trhne rekord celého acz
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 13:52
Re: das škoda
Myslis kolikrát by se objevil příspěvek o dotacích u jednoho článku?
9. 1. 2020 09:56
Re: das škoda
Ty jo, rok teprve začal a novináři už hlásají, že nás čeká další pád. Přičemž 4,4% za loňský rok je pokles. Mají věšteckou kouli a ví něco víc? Pod pádem si představuji tak - 30% a ne nějakých - 5 či 10 %.
Avatar - Dinar
9. 1. 2020 10:38
Re: das škoda
Přesně tak, zřejmě vůbec nesledovali novoroční projev pána premiéra, ten znova jasně řekl, že bude líp, tak jaký pokles nebo pád??? :-O :D
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 10:44
Re: das škoda
Taky říkal, že do politiky nikdy nepůjde, nebo že nebyl v STB .... :D
Avatar - Dinar
9. 1. 2020 10:49
Re: das škoda
Taky žádným politikem není, on jenom maká pro lidi, a v stb byl jakýsi Bureš, ne on. ;-)
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 10:51
Re: das škoda
A taky řídí stát jako firmu.... V tom nelhal... Maximalizuje svůj zisk, takže ji vede úspěšně , když mu tahle firma vydělává :D
Avatar - kari.laz
9. 1. 2020 12:31
Re: das škoda
Taky říkal, ze nikdy neodstoupí a žádné dotace nevrátí a to se mu celkem zatím daří dodržet. Ale na každou...se vaří voda
9. 1. 2020 08:45
emelinek
Udelal sis domaci ukol a pripravil ses. Krásné. Pusinku posilam 😘
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2020 09:27
Nissan
Koukám, že nemožné se stalo drsnou realitou, Nissan není ani v první dvacítce.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 09:32
Re: Nissan
A je možné se tomu divit, když koukneme na jejich nabídku?
Avatar - Emel
9. 1. 2020 09:49
Re: Nissan
Tak největším tahounem byl vždycky Qashqai, ne? A ten je tam furt. Jo, skončil Pulsar a Micra je divná... ale ten QQ by se prodávat mohl. A zase Leaf vypadá zajímavě...
9. 1. 2020 09:57
Re: Nissan
Micra je především drahá.
Avatar - fOE
9. 1. 2020 10:39
Re: Nissan
Z osobni zkusenosti problem neni ani tak nabidka jako zastoupeni, zakaznicky servis autorizaku atd. To stacilo abychom o dalsim nissanu uz ani neuvazovali a jestli nas je takovych vic...
9. 1. 2020 14:06
Re: Nissan
Už sú roky pod Renaultom, tak sa vyškolili. Ale ja mám pocit, že kvalita servisov celkovo upadá. V mojom okresnom meste má dobre referencie snáď len Suzuki. Všetky moje doterajšie autá som vozil inde. Väčšinou platí, že čím viac značiek držia a čím viac toho otočia tým viac na teba kašlú. Plus si k tomu môžeš pridať často vysokú fluktuáciu, na pozícii mechanikov nájdeš samých učňov a skončí to tak, že v aurizáku ti ani nevedia nastaviť geometriu.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 10:21
Re: Nissan
nissan ma problem kusok s modelmi... ved okrem kaskaja tam z pohladu otca rodiny ani nie je co kupit... :-( a ktomu este aaj ten kaskaj nie je ziadne vyslovene rodinne a megapriestranne auto ...

micra s trojvalcom tiez nefrci.. ako taka polo-kopirka clia to proste nefunguje co sa asi aj cakalo .... pulsar skoncil... aj note skoncil.. pricom prave toto su 2 auta ktore kupuju sukromnici a rodiny ... takze suma sumarum taha to dnes uz len kaskaj a aj ten uz ma svoj vek a dochadza mu para... no a elektromobil leaf v strednej eu tiez nefrci tak ako napr v norsku.. ved vieme preco...

ale uz novy juke by mal pomoct a hadam aj novy kaskaj uz coskoro pride :yes:

ale inak v podobnej situacii je aj fiat... tiez uz nie je v top 20 .. a tiez z roka na rok prichadza o modely... vid punto... za posledny rok co skoncilo sa fiat hned zacal prepadat a to nielen v cz
Avatar - fOE
9. 1. 2020 10:37
Re: Nissan
"ved okrem kaskaja tam z pohladu otca rodiny ani nie je co kupit"

xtrail?
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 10:42
Re: Nissan
ano je tam este aj X-trail aj navara v portoliu ...

ale sam vidis ze X-trail vobec nefrci.. vlastne v celej eu sa uz prepadol kdesi na dno... doplatil zrejme aj na emisny problem ( rovnako ako koleos od renaultu ) .. ale na druhej strane tiez to uz nie je zrovna ani najnovsie a najdostupnejsie rodinne auto

urcite pomoze novy juke... podobne ako fordu nova puma.. tieto segmenty mensich SUV/crossov by mali slapat ( len sa obavam ake ford nasadi ceny u nas .. ked vidim cenu fiesty ozaj az ma skruca... za to uz clovek moze mat vacsi captur ) :yes:
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2020 09:38
Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
4000 ks většinou ve vysokých výbavách a s malými slevami. Škodaže se nepovedl motor skyactive X.
Rozbalit vlákno
34
9. 1. 2020 10:20
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Mal som den pozicanu 3ku so sky-x a nemysim ze ten motor je nepodareny. Len ako kazda nova vec potrebuje trochu dotiahnut do konca. Tak je to s kazdou novinkou: prva generacia je takpovediac "testovacia", zbieraju sa skusenosti od uzivatelov a vychytavaju muchy. Rovnake to bolo aj so sky-g/sky-d...

Mazde fandim ze sa vobec do niecoho takeho pusta. Je to pomerne mala automobilka, a v tom kontexte su predajne cisla slusne. Zato taky Ford, to je uz hadam na rucnik...
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 10:34
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
suhlas.. mazda je v tomto velmi sikovna... vzdy som ju povazoval za velmi sikovnu automobilku ... teda aspon tie posledne roky to stale tvrdim ze je hadam aj najsikovnejsia ...

fordu pomoze tento rok uz dufam aj nova puma ... je moc pekna... :yes:
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 10:50
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Ford má nový Fokus a v Evropě v 2019 měl opět nárůst takže bych se tak nebál.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 10:55
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
focus, puma... no a ktovie.. aj ten elektricky mustang MACH-E si tu v eu ( s patricnou pomocou norska a uz aj svedska ) mozno tiez spravi "karieru" podobne ako si tu spravili aj leaf tesla outlander PHEV e-golf, niro, hybridna RAVka a dalsi ;-)

ford by mohol nadalej v eu rast.. ma stale nejake novinky.. vlastne aj kuga je tu este uplne nova :yes:
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 11:02
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Nová Kuga tu ještě není, nebo se snad ještě neprodává, ale odcházející Kuga dost nasbírala body, v Evropě poskočila ke konci roku do TOP 20 tuším a i u nás měla nárůst.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 11:05
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
no ved tento rok este len zacal.. ale uz pocas tohto roka pride neboj... ja to beriem z pohladu celeho tohto roka ze tu v eu fordu uz pomoze aj kuga aj puma a aj MACH-E a tak by to mal byt opat lepsi rok predajne ako ten predosly... :yes:

horsie to uz vidim u mna s mitsu tento rok... lebo novy outlander ( mal by byt v zeneve ) pride do predaja asi az niekedy zaciatkom buduceho roku a hybridny eclipse tiez asi najskor koncom tohto roka... facelift space staru tu bude v predaji tento rok az v lete najskor.... no a nova L200 nie je zrovna v segmente ktory nejak prudko porastie takze bude to asi tazky rok v eu pre mitsu ale uz ten dalsi by mal byt vyrazne lepsi .... :yes:
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 11:11
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
No nevím, auta od Fordu první rok výroby moc rekordy netrhají, protože tato automobilka má opravdu talent jejich modely racionálně nacenit... když se podíváš na tu Kugu, tak od uvedení na trh II. generace v roce 2012 více než zdvojnásobila prodeje do 2019. Nejvíce se prádavalo v 2017, 2018 a teď to vypadá na podobně úspešný 2019, když vezmu čísla za 1-11/2019
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 11:14
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
kazdopadne to ma ford dobre naslapnute... ma nove klucove modely ( focus, puma, kuga ) .. jasne nejde sa rozbehnut s nimi za mesiac ani za dva.. ale uz ked sa rozbehnu tak budu nezastavitelne... :yes:

ja som tiez zvedavy aj na fiat v r 2020 .. to bude asi zase citelny predajny ustup z pozicii ... ved nove punto stale v nedohladne... a ani nejake dalsie SUVecko ... panda uz tiez klesa aj F500.... a nejaky seriozny rodinny model opat nadalej v nedohladne ... a uprimne.. ani tipo uz nerastie ale klesa a svoj "predajny vrchol" ma v eu uz za sebou... bude to urcite zaujimavy rok a hodne klucovy z pohladu nejednej automobilky ( nissan, fiat, alfa a pod ) :yes:
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 11:33
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
no Fiat tak nějak mimo derivátů pětistovky už opravdu nemá nic v nabídce. Tipo je špatné, nebo ono by nebylo špatné, kdyby stálo méně. Možná v základu to může oslovit cenou, ale pak máš letargický motor, interiér je horší o dva řády, než v ASX, tam si zavzpomínáš na korejce z 90tek, zbývá možná prostor. Se silnějším motorem pak platíš stejně, jako za jiný C segment, třeba jako za Hyundai, která je na tom o dost lépe vším.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 11:46
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
v r 2019 sa uz u vas predadlo viac space star-ov ako pand ... co je tiez zaujimave ... ale v podobnej cenovke tiez by som radsej space s razvorom 2450mm ako pandu s razvorom 2300mm takze tento odklon zakaznikov od pandy v cz s prichodom space staru kusok aj chapem .. alebo mozno je to nahoda neviem.. kazdopadne je az zaujimave ako panda poslednym rokom stratila

no ked som tu pred rokmi pisal ze tipo som skusal staticky a pripadal som si ako v kabine ( nejakeho novsieho ) punta ( golf to proste kabinou nie je ani astra ze jo ) tak som si to tu zlizol pekne vtedy od fantov fiatu.. a vidis.. dnes sam potvrdzujes ze tipo ani kabinou ani cenou nie je ziaden "super kauf" ani zazrak ( a ano aj to podcenovane ASX je uplne inde a to uz aj pred tym poslednym faceliftom )... ale ako sympaticke kasnou to auto je to uznavam... ma smrnc ... ale svoje peniaze by som za neho urcite nedal to fakt nie ( to v tejto cene uz by sompotom radsej ceed alebo scalu alebo mozno uz aj leona ) ...
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 11:53
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Já o Tipu vždy říkal, že je to lowend... jezdil jsem kombíkem 1.4T... kdyby to auto stálo ve slušné výbavě kolem 300 tisíc, neřeknu ani ťuk, ale ono stojí o dost více.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 11:56
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
ja som to tvrdil tiez... lenze kym tebe davali palce hore.. tak mna za tento nazor kazdy kritizoval ... sranda ;-)

tipo je presne ten pripad ako bol rapid.. zmysel ( mi ) dava jedine v zaklade... inak je to v nejakej lepsej vybave defakto nekupitelne... rovnako rapid.. v cene golfu uz by som ho urcite nekupil ...

presne ako pises.. tieto skoro lowendove auta proste nemozu stat tolko co klasicke plnotucne hatche ... alebo teda ok mozu ... ale megauspech im zrovna asi neprinesie tato taktika ze jo ... za mna mali spravit seriozne nove bravo ako jasny konkurent astry a golfa focusu ... ale obavam sa ze fiat dnes uz hadam ani nema zaujem o nic poriadne a jeho zasla slava je fuc ... citit tam akusi vnutornu rezignaciu a nestabilitu ... a celkovo aj akysi nezajem uz vobec nieco nove vyvijat :-(
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 13:21
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Tady se po dlouhé době shodneme, ono to klidně mohlo být a jmenovat se Tipo, ale nevím, proč to Tipo nemohlo uvnitř vypadat a hlavně jezdit alespoň trochu, jako Alfa Giulietta, která se stejným motorem 1.4T je výborně zábavné auto.
10. 1. 2020 01:08
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Vidíš, a já zas nevidím jediný důvod, proč by Tipo s klasicky konstruovaným jednoduchým podvozkem mělo coby rodinný vůz Fiatu jezdit jako mnohem dražší AR Giulietta se zadním víceprvkem a mnohem nižším těžištěm :-) ! Pokud si to totiž ještě nepochopil, tak tyto modely jsou určeny pro diametrálně odlišné zákazníky.
Avatar - Ozzman
10. 1. 2020 09:29
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Mnohem dražší ?

http://www.sauto.cz/…ulietta/18423186?…

http://www.sauto.cz/…at/tipo/18587242?…

To mi zas takový propastný rozdíl nepříjde :D

No, vzhledem k tomu, že tato AR je stará, tak se Fiat mohl trochu pochlapit, hlavně ten příšerný interiér Tipa...

Proč sis vlastně koupil Leona a né Tipo? Já bych volil stejně.. protože TIPO je něco jako ASX, akorát trochu lepší a mladší :D
10. 1. 2020 01:06
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Hm, takže Tipo je podle tebe kromě základní verze "nekoupitelné"? To je fakt pozoruhodně blbý názor, ale proti gustu... ;-)
Avatar - Ozzman
10. 1. 2020 09:25
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Ano, proč bych měl dát za lowendové Tipo s průměrným motorem skoro 0,5 milionu ?
13. 1. 2020 09:12
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
To je o prioritách. Pro mě je Tipo velmi cenné tím, že (zatím) ještě není ani u základní motorizace zasaženo tříválcovou mánií, ke všem motorům nabízí 6st. manuál, má mechanickou P brzdu, klasické budíky a tlačítkové ovládání téměř všech funkcí. Navíc se mivelmi líbí i designově a má nadprůměrně robustní konstrukci a levný servis a taky překvapivě hezky sedí na silnici. Proti všem těmto výhodám jsou levné plasty na dveřích zcela marginální záležitost. :-) Navíc skutečné ceny zejména skladovek jsou zcela jinde, než ceníkové, zeptej se u některého dealera Fiatu.
P.S. V době, kdy jsem kupova mého Leona ST bylo toto auto mnohem levnější a mělo ještě mechanickou P brzdu, takže pro mě bylo jasná volba. Naopak Tipo Kombi ještě nebylo na trhu. Dnes už je úplně jiná situace.
Avatar - wakantanka
9. 1. 2020 12:08
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
A čo už potom nový Explorer? Ten zadupe do zeme GLS, X7 či Bentaygu. :)
Barik ruleeez. :)
Avatar - wakantanka
9. 1. 2020 12:07
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Neviem či to nacenenie ide na vrub automobilky. Nebude to skôr importérom v danom regióne?
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 13:01
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Vzhledem k podivnému nájezdu prodejů nového Fokusu a zlepšení až v letošním roce, bude tato "choroba" asi výše, než jen u zastoupení v ČR :D
Avatar - Ozzman
9. 1. 2020 13:01
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Vzhledem k podivnému nájezdu prodejů nového Fokusu a zlepšení až v letošním roce, bude tato "choroba" asi výše, než jen u zastoupení v ČR :D
9. 1. 2020 10:22
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Nepovedl? Ale povedl ;-)
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2020 10:41
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Chlapi, fakt to nejede, dal bych přednost té obyčejné atmo.
Avatar - 3_diamanty
9. 1. 2020 11:02
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
tiez by som tu siahol radsej po klasickom skyactive atmo s 90kw... bude to taky ten ideal na bezne jazdenie a aj do buducna pre zakaznika motor bez nejakych necakanych zadrhelov :yes:
Avatar - Emel
9. 1. 2020 13:29
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Aspoň že už se tam objevila ta 110kW verze... sice to mohlo být i víc, ta klasika byla 121kW a v MX-5 má dvoulitr dokonce 132kW, ale i tak.
9. 1. 2020 13:38
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Kolik s tím motorem máš najeto?
Avatar - WinDiesel
9. 1. 2020 10:55
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Nepovedl. Je to drahé jako diesel ale nejede to jako diesel. A je to složité. A to diesel nemá k dispozici podporu elektromotoru.
I proto se Mazda vrací k dieselům. Protože si na vlastní kůži vyzkoušela že tudy cesta nevede.
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 14:01
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
A sky-x má podporu elektromotoru? On je to hybrid?
Avatar - Emel
9. 1. 2020 14:42
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Je to mild... pokud to tedy nebyla řečnická otázka, teď si nejsem jistý :-)
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 14:45
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Nebyla, diky. Nezkoumal jsem nijak extra sky-x.
A má aspoň nějaký vetsi elektro, nebo jen 48V síť?
Osobně tedy mild nepovažuji za hybrid.
Avatar - Emel
9. 1. 2020 14:48
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Má 24V akumulátor, do kterého se při brzdění ukládá energie... pro napájení palubních systémů, ale někde jsem zachytil, že to nějak umí i pomáhat při rozjezdu, zřejmě ten generátor umí fungovat na obě strany (moje laická představa, taky jsem to nestudoval). Taky to neberu jako hybrid, určitě ne plnohodnotný...
Avatar - Mikesus
9. 1. 2020 14:53
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Tak dokonce jen 24V. Aby to mělo alespoň 1kw, tak by to muselo mít alespoň 42A. To asi zas tak moc pomáhat nebude.
9. 1. 2020 19:41
Re: Jako objektivní fanda Mazdy jsem potěšen
Nepovedl. Mazda se všude kasala super spotřebou a jaká je realita? Sky X ve trojce jezdí za 6.9, přičemž minulá G165 jezdí za 7.04. To s bidou odpovídá běžnému mezigeneračnímu poklesu spotřeby, ale rozhodně ne aplikaci kompresoru, dvou systémů zážehu a mildhybridu. Navíc to jede jako o 20kW slabší motory konkurence.
9. 1. 2020 15:35
Mám také Levorga
a s asistenty problém nemám. Jednou mě zachránil brzdový asistent: paní přede mnou nepochopitelně (nic před ní nebylo) dupla na brzdu, bez asistenta bych to asi nedal. Výhoda je, že Levorg v tomto případě brzdí vším, co je k dispozici, tedy i motorem. A ty překážky? Počítám s tím, když přidám plyn, auto přestane brzdit. Bezkonkurenční je adaptivní tempomat, hezky plynulý. S line assist nemám žádný problém.
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2020 15:38
Příspěvky se nepřiřazují
správně, to byla reakce na příspěvek výše.
Rozbalit vlákno
0