Trh se jeví nasycen a zákazníci se začínají obávat poklesu ekonomiky. To v kombinaci s přísnějšími emisními normami znamená, že se v roce 2020 očekává pokles prodejů aut na českém trhu.
Nemůžou být na vině také asistenti? Osobně jsem jedno auto s asistenty měl a jsem rád, že jsem se ho zbavil. Tak otravné a nebezpečné auto svět neviděl. A pokud budu mít možnost, tak se asistentům budu vyhýbat i nadále. A to znamená, že budu jezdit ve starších autech.... A rád!
Asistenti nie su problem, ak sa daju zapnut/vypnut, a auto si to nastavenie aj "pamata". Lenze pokial musim vzdy po kazdom nastartovani zase vypnut start-stop, vypnut line-asist, zapnut automaticke prepinanie stretavacie/dialkove, zapnut auto-hold, a co ja viem co este, uz je to fakt otravne...
To by mne zajímalo, ve kterém autě to bylo. Už několik let jezdím s auty jen s různými takovými asistenty a že by to bylo otravné nebo nebezpečné jsem si fakt nevšiml.
Např. Ten lane assist. Od jednoduchého, který jen upozorňuje pipanim, přes pokročilejší, jenž zasahoval do řízení při najetí na čáru až po ten, který auto drží ve stredu pruhu. A po daných zkušenostech mohu prohlásit, že buď na tyto systemy mohou nadávat jen řidiči, kteří nejsou schopni svůj pruh vůbec udržet nebo neumí používat smerovky.
Ano, nejstarší systém občas vzal jako čáru i sparu v asfaltu, ale to bylo výjimečně.
Pak je tu ještě druhá možnost, že jiné automobilky to tam dávají, jenom aby to tam bylo a měly body v NCAP, ale je to neodladene.
Pak není na místě nadávat na asistenty, ale zamyslet se co za krámy člověk kupuje.
Subaru Levorg. Brzdový asistent byl nebezpečný. Několikrát mi šlápnul na brzdu v nepochopitelném momentu. Například, když jsem jel do zůžení (100Km/h) a protože tam byl jeden kužel trochu mimo, tak auto začalo panicky brzdit. Přitom tam místa na projetí bylo dost. I line asistent mě jednou prohnal dírou na vozovce, když jsem se jí chtěl vyhnout. Ale bylo toho mnohem, mnohem víc...
Opravdu, asistenta do auta nikdy, to si má pořídit člověk, který se neumí na cestu soustředit, neumí řídit, usíná za volantem, je slepý a má každých 5 minut záchvat. Ale pro normálního člověka, který auto normálně řídí, je to nebezpečná zbytečnost. Asi chápu, že to někomu může pomáhat, ale mě teda ne.
Tak za celou dobu, i když mám AEB u toyoty nastaven na nejcitlivější mi brzdil jedinkrát v nové corolle. Když mne vybrzdoval týpek v koloně.
U Camry brzdil jednou kvůli srnce běžící k silnici, kterou absolutně netuším jak v noci ten system viděl.
Občas to zapipa, ale to mám právě kvůli tomu umyslne. Nerad bych musel prudce brzdit a ten za mnou ny to nejspíše nestíhal, tak raději více dopředu.
Kuzely mi to nikdy nebralo, jednou zapipal na veverku.
Tak přetáhnout lane assist tedy problém není, navíc v Toyotě se okamžitě docasne vypne, když delas neco jineho nez chce on.
U toho subaru budu muset vyzkoušet, co tam dávají za "kvalitu".
Edit: Jestli to nebude tím, že nepoužívají radar ale kamery. To asi da vice prace na doladění. Na auta to nastavi snadno a zbytek kaslou, protoze ncap to neresi
Zavisi na vyhotoveni a podla vybavy. U PSA napriklad v zaklade je rozpoznanie cez kamery - nemoznost nastavenia citlivosti pokial viem. Ak mas ale ACC, tak je tam aj radar a v takom pripade berie do uvahy kombinaciu tychto dvoch prvkov - ovela presnejsie. A kedze je ACC nastavitelne, mas moznost nastavit aj citlivost pre AEB. Kazdy vyrobca k tomu pristupuje inak, aj asistenti su rozni, s roznym HW, s roznym SW a jeho vyhodnocovacou logikou. Preto nei je line assist ako line assit a preto nefunguje AEB v jednom aute rovnako ako v druhom - a to dokonca aj v ramci rovnakeho modelu. Je dolezite pri kupe auta naozaj zvazit a vyskusat ak sa da ako tito pomocnici funguju a aj pracuju a ci ozaj pomahaju, alebo nie su viac na pritaz.
Japonci nefunguju tak, ze na nieco kaslu, pokial sa to da vyriesit.
Tie ocenenie bezpecnosti, kde sa zaratava aj toto, nebudu len tak. A zrovna ES maju vypiplany dost.
Inak dalsia generacia ES ma byt doplnena myslim aj radarovou castou.
Asistenti nevadí, pokud se dají vypnout a auto si to pamatuje, ale jsou to další peníze navíc + další náklady v servisu. Někteří asistenti jsou však vyloženě k ničemu - ventilky - a někteří jsou brutální kurvítka - S/S, vypínání válců.
Já osobně mám dost negativní zkušenosti s tempomatem u XC 70 i u Golfu - uměly bezdůvodně brzdit.
vdaka S&S mas v aute bud posilneny starter (vyhoda), alebo akumulator s vecsou kapacitou (velka vyhoda), lepsie dimenzovanu kabelaz(vyhoda) a na zaver tam, kde sa zamysleli to funguje aj tak, ze nezatazuje ani starter a cele ustrojenstvo a baterku na tieto starty supluje kondik(ovela lepsie riesenie). Jedina nevyhoda je len komplikovanejsi system a pripadne vyssie ceny za dane diely, ale pokial start stop vypinas, mas len same vyhody. Tam, kde rozmyslali motor vypina len pri idealnych podmienkach, tam kde nerozmyslali je to potrebne vypinat.
Hlavní problém S/S je v tom, že ničí motor. Oproti normálnímu stavu je takový motor startován 10 - 30 vícekrát a to ničí ložiska a písty a další, to i když mají speciální povrchové úpravy. To tvrdí dodavatelé dílů.
Nici to motor u toho, kto to cele odflakol. Mam tento system uz v druhom aute a zatial som ho vypol iba parkrat. V tom aktualnom som ho vypol asi len raz, pretoze idealne podmienky nema takmer nikdy, takze mi ho skoro vobec nevypina. Ak je vonkajsia teplota 0 a menej, SW rovno sam deaktivuje S&S. Tak ako ohladom asistentov, su aj rozne technologie a pristup vyrobcov k svojmu produktu, tak je aj rozny vysledok. Ja vsak hovorim aj o tom, ze pokial to neustale vypinas, tak mas same vyhody oproti tomu, co tento system nema hoci v rovnakom aute.
Já se poslušně hlásím k těm řidičům neschopným udržet pruh :-)
V Insi je to systém pro zlost. Za prvé se na to vůbec nedá spoléhat, protože to často nevidí ani čáry, které jsou hezké a nové. No budiž.
Co mi ale vadí mnohem víc je prostě to tahání za volant... je spousta situací, kdy najíždím na čáru, ale směrovku dát nechci - třeba uhýbám protijedoucímu předjíždějícímu autu do krajnice a asistent mi v tom brání... nebo naopak ve městě najíždím na středovou čáru, abych objel hůř zaparkované auto... nebo řežu zatáčku na normální silnici... nakukuju do protisměru před předjížděním...
To musi byt radost, pred kazdou jizdou ;-\ Me stve uz jen vypinani startstopu, muset delat predletovou kontrolu jeste pro asistenty, uff.
Kdyz vypnes lane assist, je vypnuty uplne lze v krocich? Umi hlidani drzeni se v pruhu bez korekci jen signalizovat, nebo lze mit zapnuto jen bud vsechno nebo nic?
Čudlíky jsou vedle sebe, dělám to dvouhmatem... automatika jako zapnutí pásu, zas tak dramaticky mě to neobtěžuje. U předchozího auta jsem si dal tu práci SS přes diagnostiku vypnout úplně, ale u Opela neznám nikoho, kdo by to uměl... a zase tolik mě to neštve.
No, vlastně jsem chtěl zapnout zadní světla při denním svícení... a v servise na mě koukali jak na vraha... možná mrknu na nějaký fóra. Taky by bodlo rozchodit hlasový ovládání. Aspoň že už opravili ty děsivý překlady s průměrnou úsporou paliva. No prostě... jak říkám, kupujte Škodovky :-D
Ehm, čo vás tak čítam chlapi, tak prisám bohu čochvíľa bude procedúra pred naštartovaním auta pripomínať predletový check list. :( Tipujem, že nepotrvá dlho a firmy/firmičky čo doteraz robili garážový chiptuning začnú robiť tuning na asistentov. :)
A já se přidávám. K tebou popsaným situacím ještě přidávám mňamku v podobě žlutých čar, které dočasně odvádějí pruh stranou z důvodu nějaké překážky. To si tak člověk jede v oblíbeném, hojně prodávaném SUV a pár kilometrů od showroomu ještě ne zcela seznámen se všemi aktivními systémy se chce poslušně vyhnout opravě prasklé vody, když auto vyhodnotí řidiče za nesvéprávného idiota a nasměruje mu volant přímo do díry. Fakt super.
"lane assist" mi raz cukal s volantom v useku, kde bola zuzena cesta, a okrem bielych ciar boli na ceste aj zlte. Tvrdosijne sa ma snazil nasmerovat medzi tie biele (hoci tam bola znacka "biele znacenie neplatne"). To bolo trochu nebezpecne, pretoze blizko vpravo/vlavo odomna auta, takze som fakt nemohol hladat kde na sluzobnom aute sa to da vypnut. Takze podla teba bud neviem udrzat pruh, alebo neviem pouzivat smerovky?
Ja nie som obecne proti tymto systemom. Len by som bol rad, aby si to sofer raz nastavil, a zostalo to tak. Ked si auto moze pamatat podla kluca nastavenie sedadla, preco by si nemohlo pamatat aj nastavenie asistencnych systemov?
Ha chápání textů zaostává?
Psal jsem buď je problém v řidiči ( pruh smerovky), nebo druhá možnost automobilka, která ti "poskytla" vůz se na to vykašlala a systém odladila jen pro potřeby NCAP.
Aha, primitiv z východu se ozval? ( pro nezucastnene, není to narážka na nikoho z Moravy, jen na poslední dinarův výlev v minule diskuzi )
Co čekat od člověka, který místo argumentů napíše do SZ označujíc lidi za homosexuály
Pro pochopení textu: ptal jsem se na auto, ve kterém to nefunguje, když mám jen pozitivní zkušenosti.
Že to není otravné ? :D To ti připomenu, až na mě bude tvoje Corolla zase řvát, že jsem překročil o 1km/h a podobně :D Ale ještě, že to jde povypínat :D
Zrovna line asist je protivnej. To si vypínám. Považuju to dokonce za nebezpečný. Aby ti auto při průjezdu zatáčkou cukalo volantem to je hodně blbá sranda. Navíc když jedeš po silnici kde se něco opravovalo a jsou tam dohromady trvalý i provizorní čáry tak je to opruz. Chápu, že když usneš, tak tě to dokáže udržet na silnici. Já bych to měl primárně furt vypnutý a jen při dlouhých trasách např. po dálnici si to zapnul. Na okresce a po městě je to ale příšerná věc.
Tak To jsem tedy ještě neměl možnost takto "vyladěný" lane assist řídit. V zatáčce mi to snad nikdy za volant nevzalo, u žlutých čar možná víc fungoval starší systém. Tam jakmile byla žlutá čára, ignoroval bílé. Tady mi přijde, že občas bílou vezme, ale neví co s ní, tak se na chvíli vypne.
Já v Kodiaku a Oktávce. Nejsem zvyklý volant držet pevně, takže mě to při prvních pár korekcích celkem vystrašilo. Když jedeš zatáčku relativně rychle, tak poslední co potřebuješ je cukat řízením. Když takovým autem jedu, tak to vypínám.
Hrozí pokles ekonomiky, která je u nás silně závislá na autech. Navíc někteří věrozvěsti budou na základě lednových čísel zase oslavovat, jak Toyota "předstihla" v evropských číslech Škodovku... kupujte víc Škodovek ;-)
Ty jo, rok teprve začal a novináři už hlásají, že nás čeká další pád. Přičemž 4,4% za loňský rok je pokles. Mají věšteckou kouli a ví něco víc? Pod pádem si představuji tak - 30% a ne nějakých - 5 či 10 %.
Tak největším tahounem byl vždycky Qashqai, ne? A ten je tam furt. Jo, skončil Pulsar a Micra je divná... ale ten QQ by se prodávat mohl. A zase Leaf vypadá zajímavě...
Z osobni zkusenosti problem neni ani tak nabidka jako zastoupeni, zakaznicky servis autorizaku atd. To stacilo abychom o dalsim nissanu uz ani neuvazovali a jestli nas je takovych vic...
Už sú roky pod Renaultom, tak sa vyškolili. Ale ja mám pocit, že kvalita servisov celkovo upadá. V mojom okresnom meste má dobre referencie snáď len Suzuki. Všetky moje doterajšie autá som vozil inde. Väčšinou platí, že čím viac značiek držia a čím viac toho otočia tým viac na teba kašlú. Plus si k tomu môžeš pridať často vysokú fluktuáciu, na pozícii mechanikov nájdeš samých učňov a skončí to tak, že v aurizáku ti ani nevedia nastaviť geometriu.
nissan ma problem kusok s modelmi... ved okrem kaskaja tam z pohladu otca rodiny ani nie je co kupit... :-( a ktomu este aaj ten kaskaj nie je ziadne vyslovene rodinne a megapriestranne auto ...
micra s trojvalcom tiez nefrci.. ako taka polo-kopirka clia to proste nefunguje co sa asi aj cakalo .... pulsar skoncil... aj note skoncil.. pricom prave toto su 2 auta ktore kupuju sukromnici a rodiny ... takze suma sumarum taha to dnes uz len kaskaj a aj ten uz ma svoj vek a dochadza mu para... no a elektromobil leaf v strednej eu tiez nefrci tak ako napr v norsku.. ved vieme preco...
ale uz novy juke by mal pomoct a hadam aj novy kaskaj uz coskoro pride :yes:
ale inak v podobnej situacii je aj fiat... tiez uz nie je v top 20 .. a tiez z roka na rok prichadza o modely... vid punto... za posledny rok co skoncilo sa fiat hned zacal prepadat a to nielen v cz
ano je tam este aj X-trail aj navara v portoliu ...
ale sam vidis ze X-trail vobec nefrci.. vlastne v celej eu sa uz prepadol kdesi na dno... doplatil zrejme aj na emisny problem ( rovnako ako koleos od renaultu ) .. ale na druhej strane tiez to uz nie je zrovna ani najnovsie a najdostupnejsie rodinne auto
urcite pomoze novy juke... podobne ako fordu nova puma.. tieto segmenty mensich SUV/crossov by mali slapat ( len sa obavam ake ford nasadi ceny u nas .. ked vidim cenu fiesty ozaj az ma skruca... za to uz clovek moze mat vacsi captur ) :yes:
Mal som den pozicanu 3ku so sky-x a nemysim ze ten motor je nepodareny. Len ako kazda nova vec potrebuje trochu dotiahnut do konca. Tak je to s kazdou novinkou: prva generacia je takpovediac "testovacia", zbieraju sa skusenosti od uzivatelov a vychytavaju muchy. Rovnake to bolo aj so sky-g/sky-d...
Mazde fandim ze sa vobec do niecoho takeho pusta. Je to pomerne mala automobilka, a v tom kontexte su predajne cisla slusne. Zato taky Ford, to je uz hadam na rucnik...
suhlas.. mazda je v tomto velmi sikovna... vzdy som ju povazoval za velmi sikovnu automobilku ... teda aspon tie posledne roky to stale tvrdim ze je hadam aj najsikovnejsia ...
fordu pomoze tento rok uz dufam aj nova puma ... je moc pekna... :yes:
focus, puma... no a ktovie.. aj ten elektricky mustang MACH-E si tu v eu ( s patricnou pomocou norska a uz aj svedska ) mozno tiez spravi "karieru" podobne ako si tu spravili aj leaf tesla outlander PHEV e-golf, niro, hybridna RAVka a dalsi ;-)
ford by mohol nadalej v eu rast.. ma stale nejake novinky.. vlastne aj kuga je tu este uplne nova :yes:
Nová Kuga tu ještě není, nebo se snad ještě neprodává, ale odcházející Kuga dost nasbírala body, v Evropě poskočila ke konci roku do TOP 20 tuším a i u nás měla nárůst.
no ved tento rok este len zacal.. ale uz pocas tohto roka pride neboj... ja to beriem z pohladu celeho tohto roka ze tu v eu fordu uz pomoze aj kuga aj puma a aj MACH-E a tak by to mal byt opat lepsi rok predajne ako ten predosly... :yes:
horsie to uz vidim u mna s mitsu tento rok... lebo novy outlander ( mal by byt v zeneve ) pride do predaja asi az niekedy zaciatkom buduceho roku a hybridny eclipse tiez asi najskor koncom tohto roka... facelift space staru tu bude v predaji tento rok az v lete najskor.... no a nova L200 nie je zrovna v segmente ktory nejak prudko porastie takze bude to asi tazky rok v eu pre mitsu ale uz ten dalsi by mal byt vyrazne lepsi .... :yes:
No nevím, auta od Fordu první rok výroby moc rekordy netrhají, protože tato automobilka má opravdu talent jejich modely racionálně nacenit... když se podíváš na tu Kugu, tak od uvedení na trh II. generace v roce 2012 více než zdvojnásobila prodeje do 2019. Nejvíce se prádavalo v 2017, 2018 a teď to vypadá na podobně úspešný 2019, když vezmu čísla za 1-11/2019
kazdopadne to ma ford dobre naslapnute... ma nove klucove modely ( focus, puma, kuga ) .. jasne nejde sa rozbehnut s nimi za mesiac ani za dva.. ale uz ked sa rozbehnu tak budu nezastavitelne... :yes:
ja som tiez zvedavy aj na fiat v r 2020 .. to bude asi zase citelny predajny ustup z pozicii ... ved nove punto stale v nedohladne... a ani nejake dalsie SUVecko ... panda uz tiez klesa aj F500.... a nejaky seriozny rodinny model opat nadalej v nedohladne ... a uprimne.. ani tipo uz nerastie ale klesa a svoj "predajny vrchol" ma v eu uz za sebou... bude to urcite zaujimavy rok a hodne klucovy z pohladu nejednej automobilky ( nissan, fiat, alfa a pod ) :yes:
no Fiat tak nějak mimo derivátů pětistovky už opravdu nemá nic v nabídce. Tipo je špatné, nebo ono by nebylo špatné, kdyby stálo méně. Možná v základu to může oslovit cenou, ale pak máš letargický motor, interiér je horší o dva řády, než v ASX, tam si zavzpomínáš na korejce z 90tek, zbývá možná prostor. Se silnějším motorem pak platíš stejně, jako za jiný C segment, třeba jako za Hyundai, která je na tom o dost lépe vším.
v r 2019 sa uz u vas predadlo viac space star-ov ako pand ... co je tiez zaujimave ... ale v podobnej cenovke tiez by som radsej space s razvorom 2450mm ako pandu s razvorom 2300mm takze tento odklon zakaznikov od pandy v cz s prichodom space staru kusok aj chapem .. alebo mozno je to nahoda neviem.. kazdopadne je az zaujimave ako panda poslednym rokom stratila
no ked som tu pred rokmi pisal ze tipo som skusal staticky a pripadal som si ako v kabine ( nejakeho novsieho ) punta ( golf to proste kabinou nie je ani astra ze jo ) tak som si to tu zlizol pekne vtedy od fantov fiatu.. a vidis.. dnes sam potvrdzujes ze tipo ani kabinou ani cenou nie je ziaden "super kauf" ani zazrak ( a ano aj to podcenovane ASX je uplne inde a to uz aj pred tym poslednym faceliftom )... ale ako sympaticke kasnou to auto je to uznavam... ma smrnc ... ale svoje peniaze by som za neho urcite nedal to fakt nie ( to v tejto cene uz by sompotom radsej ceed alebo scalu alebo mozno uz aj leona ) ...
Já o Tipu vždy říkal, že je to lowend... jezdil jsem kombíkem 1.4T... kdyby to auto stálo ve slušné výbavě kolem 300 tisíc, neřeknu ani ťuk, ale ono stojí o dost více.
ja som to tvrdil tiez... lenze kym tebe davali palce hore.. tak mna za tento nazor kazdy kritizoval ... sranda ;-)
tipo je presne ten pripad ako bol rapid.. zmysel ( mi ) dava jedine v zaklade... inak je to v nejakej lepsej vybave defakto nekupitelne... rovnako rapid.. v cene golfu uz by som ho urcite nekupil ...
presne ako pises.. tieto skoro lowendove auta proste nemozu stat tolko co klasicke plnotucne hatche ... alebo teda ok mozu ... ale megauspech im zrovna asi neprinesie tato taktika ze jo ... za mna mali spravit seriozne nove bravo ako jasny konkurent astry a golfa focusu ... ale obavam sa ze fiat dnes uz hadam ani nema zaujem o nic poriadne a jeho zasla slava je fuc ... citit tam akusi vnutornu rezignaciu a nestabilitu ... a celkovo aj akysi nezajem uz vobec nieco nove vyvijat :-(
Tady se po dlouhé době shodneme, ono to klidně mohlo být a jmenovat se Tipo, ale nevím, proč to Tipo nemohlo uvnitř vypadat a hlavně jezdit alespoň trochu, jako Alfa Giulietta, která se stejným motorem 1.4T je výborně zábavné auto.
Vidíš, a já zas nevidím jediný důvod, proč by Tipo s klasicky konstruovaným jednoduchým podvozkem mělo coby rodinný vůz Fiatu jezdit jako mnohem dražší AR Giulietta se zadním víceprvkem a mnohem nižším těžištěm :-) ! Pokud si to totiž ještě nepochopil, tak tyto modely jsou určeny pro diametrálně odlišné zákazníky.
To je o prioritách. Pro mě je Tipo velmi cenné tím, že (zatím) ještě není ani u základní motorizace zasaženo tříválcovou mánií, ke všem motorům nabízí 6st. manuál, má mechanickou P brzdu, klasické budíky a tlačítkové ovládání téměř všech funkcí. Navíc se mivelmi líbí i designově a má nadprůměrně robustní konstrukci a levný servis a taky překvapivě hezky sedí na silnici. Proti všem těmto výhodám jsou levné plasty na dveřích zcela marginální záležitost. :-) Navíc skutečné ceny zejména skladovek jsou zcela jinde, než ceníkové, zeptej se u některého dealera Fiatu.
P.S. V době, kdy jsem kupova mého Leona ST bylo toto auto mnohem levnější a mělo ještě mechanickou P brzdu, takže pro mě bylo jasná volba. Naopak Tipo Kombi ještě nebylo na trhu. Dnes už je úplně jiná situace.
tiez by som tu siahol radsej po klasickom skyactive atmo s 90kw... bude to taky ten ideal na bezne jazdenie a aj do buducna pre zakaznika motor bez nejakych necakanych zadrhelov :yes:
Nepovedl. Je to drahé jako diesel ale nejede to jako diesel. A je to složité. A to diesel nemá k dispozici podporu elektromotoru.
I proto se Mazda vrací k dieselům. Protože si na vlastní kůži vyzkoušela že tudy cesta nevede.
Má 24V akumulátor, do kterého se při brzdění ukládá energie... pro napájení palubních systémů, ale někde jsem zachytil, že to nějak umí i pomáhat při rozjezdu, zřejmě ten generátor umí fungovat na obě strany (moje laická představa, taky jsem to nestudoval). Taky to neberu jako hybrid, určitě ne plnohodnotný...
Nepovedl. Mazda se všude kasala super spotřebou a jaká je realita? Sky X ve trojce jezdí za 6.9, přičemž minulá G165 jezdí za 7.04. To s bidou odpovídá běžnému mezigeneračnímu poklesu spotřeby, ale rozhodně ne aplikaci kompresoru, dvou systémů zážehu a mildhybridu. Navíc to jede jako o 20kW slabší motory konkurence.
a s asistenty problém nemám. Jednou mě zachránil brzdový asistent: paní přede mnou nepochopitelně (nic před ní nebylo) dupla na brzdu, bez asistenta bych to asi nedal. Výhoda je, že Levorg v tomto případě brzdí vším, co je k dispozici, tedy i motorem. A ty překážky? Počítám s tím, když přidám plyn, auto přestane brzdit. Bezkonkurenční je adaptivní tempomat, hezky plynulý. S line assist nemám žádný problém.