Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeElektromobily Peugeot e-208 a e-2008 prozrazují české ceny. Startují slušným zvýhodněním
39 komentářů
Čenda Čendoslav
0
Maximální točivý moment je v rozsahu 300 - 3670 ot/min. Díky za opravu 😄
Stanislav Kolman
1
Díky za upozornění. Je to opraveno. :😉
xxc
Hlavne, ze najdolezitejsiu vec do mestskeho auta, uchytenie isofix na sedadle spolujazdca ani nespomeniete, pritom na toto treba az verziu 208 GT. Na druhej strane, trosku to logiku dava, stihnut skolu a nasledne skolku na druhom konci mesta da zabrat 😄 Vykon je rovnaky, ktovie ci sa nelisia len vybavou.
WinDiesel
… Elektrikáři mají na výběr. 😁
Až na to že je jich zoufale málo takže se všichni o těch pár elektrikářů servou jako psi o kost.
A tím pádem se stane výroba EV zase o něco méně výdělečná tedy bude o něco více prodělečná.
Pokud se ale automobilky nesnaží vysvětlovat že bezbřehá podpora elektromobilů je k ničemu, tak jim to přeji.
VW se dnes prrssil že nezaplatí žádnou emisní pokutu (jen stejné peníze prodělá na EV).
To je k smíchu.
Až na to že je jich zoufale málo takže se všichni o těch pár elektrikářů servou jako psi o kost.
A tím pádem se stane výroba EV zase o něco méně výdělečná tedy bude o něco více prodělečná.
Pokud se ale automobilky nesnaží vysvětlovat že bezbřehá podpora elektromobilů je k ničemu, tak jim to přeji.
VW se dnes prrssil že nezaplatí žádnou emisní pokutu (jen stejné peníze prodělá na EV).
To je k smíchu.
Tak z pohledu kazde firmy je lepe ty penize do neceho investovat, nez to vyhodit nekam do eraru a platit z toho statni uredniky, to zas uznej 😄
Tak si představ že jsi v roce 2019 vydělal třeba 10 000 000 Kč. A máš na výběr - buď dáš 3 500 000 eráru jako pokutu za cosi s čím nesouhlasíš, nebo ti erár "umožní" vrazit 3 500 000 = musíš vrazit 3 500 000 do jakéhosi projektu který se možná ukáže zcela nesmyslným.
V každém případě si vydělal 10 000 000 a 3 500 000 musíš vyhodit z okna, a i když jsi vydělal 10 000 000 bereš jen 7 500 000. Může ti to připadat docela pořád ještě dost, pokud jsi optimista.
Garantuji ti že u japonských značek je to na odchod z Evropy, na to jaký tu dělají obchod jsou pokuty šílené a investovat do EV se jim nechce - to je vidět na přístupu Mazdy, Hondy, Subaru.
Takže je možné že nás tyto značky opustí a mně to bude líto. Výběr se zúží a blázni budou jásat.
V každém případě si vydělal 10 000 000 a 3 500 000 musíš vyhodit z okna, a i když jsi vydělal 10 000 000 bereš jen 7 500 000. Může ti to připadat docela pořád ještě dost, pokud jsi optimista.
Garantuji ti že u japonských značek je to na odchod z Evropy, na to jaký tu dělají obchod jsou pokuty šílené a investovat do EV se jim nechce - to je vidět na přístupu Mazdy, Hondy, Subaru.
Takže je možné že nás tyto značky opustí a mně to bude líto. Výběr se zúží a blázni budou jásat.
Problém je, že sama EU si vytvára prostredie, ktoré vyženie isté značky a zabezpečí veľké problémy domácim výrobcom. Mazda aj Honda už majú aj elektroautá, prípadne hybridy...
Celé je to aj tak úplne mimo. Ak by sa brali skutočné hodnoty spotreby, emisii, tak to vyzerá ešte horšie. Hlavne u hybridov (Plug-in), ktoré síce na papieri jazdia za 2l, ale v skutočnosti veľmi závisí, či ich vodič nabíja aj zo siete. Ak nie, jazdia za 7l.
Autá s prísnymi emisiami v EU Zem nezachránia. Je to iba kvapka v mori... Aj tak to nikto presne nespočíta, ako veľmi EU svojím správaním ovplyvňuje ekológiu na Zemi, či vôbec elektroautá ešte viac neprispievajú k znečisteniu...
Celé je to aj tak úplne mimo. Ak by sa brali skutočné hodnoty spotreby, emisii, tak to vyzerá ešte horšie. Hlavne u hybridov (Plug-in), ktoré síce na papieri jazdia za 2l, ale v skutočnosti veľmi závisí, či ich vodič nabíja aj zo siete. Ak nie, jazdia za 7l.
Autá s prísnymi emisiami v EU Zem nezachránia. Je to iba kvapka v mori... Aj tak to nikto presne nespočíta, ako veľmi EU svojím správaním ovplyvňuje ekológiu na Zemi, či vôbec elektroautá ešte viac neprispievajú k znečisteniu...
… a nejzelenější je Francie s masivním podílem nukleárů
… a nejzelenější je Norsko kterému matička Země dopřála neskutečné množství vodní energie a k tomu jim ještě přidala plyn a ropu - a ti blbci se teď předvádí jako zachránci planety - jo ať to dělají ale ať okamžitě přestanou vyvážet ropu a plyn abychom viděli jak na tom budou bez nich … MEGApokrytci.
… a nejzelenější je Norsko kterému matička Země dopřála neskutečné množství vodní energie a k tomu jim ještě přidala plyn a ropu - a ti blbci se teď předvádí jako zachránci planety - jo ať to dělají ale ať okamžitě přestanou vyvážet ropu a plyn abychom viděli jak na tom budou bez nich … MEGApokrytci.
drakulina
Elektro automobily se nikdy neprotlačí do takové míry, jako spalovací motory...Spíše začnou pomalu, ale jistě za silnic mizet, otázka času...
Tak ony EV jeste zas tak mizet nemuzou, kdyz na silnici zatim skoro zadne nejsou. Mas to nejak blbe promysleny tuhle myslenku.
Ne, já myslím, že to odhadl naprosto dobře, nejdříve se tady ty předražené nesmyslné elektrovehykly v jistém množství objeví (pro určitou sortu bohatých lidi se sklony k pozérství to bude neodolatelná "novinka"), ale až jejich uživatelé zjistí, do jakých uživatelských štrapácí se ponořili, velmi rychle se vrátí k osvědčeným vozům se spalovacími motory. Onehdy jsem četl zprávu o nějakém takovém výzkumu provedeném v USA, který zjistil, že 4 z 5 amerických uživatelů elektromobilu si už tento pochybný pohon u svého příštího vozu nechtějí koupit. 😄
Myslim ze se razantne pletes. Cas ukaze.
Jinak mas link na ten pruzkum? Taky by me zajimal duvod, protoze nejspis je tim duvodem nedostatecna infrastruktura nez samotne EV, s tim podle me problem neni, ty auta funguji uplne v pohode.
Jinak mas link na ten pruzkum? Taky by me zajimal duvod, protoze nejspis je tim duvodem nedostatecna infrastruktura nez samotne EV, s tim podle me problem neni, ty auta funguji uplne v pohode.
Nemám, už to bylo zveřejněno tak před 2 lety na jistém nejmenovaném českém motoristickém webu, který je hlavním konkurentem toho místního. 😉
Na to jaký je obrovský tlak ze strany EU jsou prodeje EV opravdu ubohé.
A lepší moc nebudou, z jedné strany se na ně tlačí vylepšené mild hybridizované (rozuměj elektrifikované) benzíny a diesely, z druhé strany se tlačí pokropeny živou vodou |LPG a CNG pohony.
A to nemluvím o hybridech a PHEV.
A lepší moc nebudou, z jedné strany se na ně tlačí vylepšené mild hybridizované (rozuměj elektrifikované) benzíny a diesely, z druhé strany se tlačí pokropeny živou vodou |LPG a CNG pohony.
A to nemluvím o hybridech a PHEV.
PowerHouse
Elektromobily mohou být úspěch.
E-pohon téměř zadarmo (nepotřebujete drahý motor, katalyzátor, kompresor, spojku, ...) a nedávno zde byla uváděna cena baterií těsně nad 100 000 Kč.
Tedy podle dnešního stavu nemůžete usuzovat na budoucí neúspěch eletromobilů.
Dnešek je opravdu prů..., 208 s kterou nedojedu ani z Brna do Prahy za 810 000.
Ale budoucnost, ten E-pohon může být levnější než pohon u spalováků.
E-pohon téměř zadarmo (nepotřebujete drahý motor, katalyzátor, kompresor, spojku, ...) a nedávno zde byla uváděna cena baterií těsně nad 100 000 Kč.
Tedy podle dnešního stavu nemůžete usuzovat na budoucí neúspěch eletromobilů.
Dnešek je opravdu prů..., 208 s kterou nedojedu ani z Brna do Prahy za 810 000.
Ale budoucnost, ten E-pohon může být levnější než pohon u spalováků.
Radek Bensch
Sice to zase není ten slavný Český Grál, co Vás teleportuje na jeden zátah do Chorvatska, ale je tu vidět zásadní pokrok, ve který před deseti lety nikdo nevěřil. Tehdy Peugeot ION ujel sotva 100 km a dnes se blížíme s e208 ke 300 km. Cena je dost podobná a kvalita nesrovnatelná.
+ nesmrdí
+ ovladatelnost
+ nepodporuje dodavatele ropy
+ nízké náklady na provoz
- vysoká kupní cena
+/- delší cesta se stává dobrodružstvím
+ nesmrdí
+ ovladatelnost
+ nepodporuje dodavatele ropy
+ nízké náklady na provoz
- vysoká kupní cena
+/- delší cesta se stává dobrodružstvím
Auto na spalovaci motor me neomezuje a nemusim planovat kazdou cestu. A kdyz na me zablika hladove oko, doplneni energie neznamena zadne velke zdrzeni. Za 10 let pri normalnim zachazeni a pravidelnem servisu nejevi motor zadne problemy, vykon stale stejny.
Auto na elektrinu me omezuje a musim planovat vetsinu cest. Dobijeni na ceste znamena velky zasah do casoveho harmonogramu. Za 10 let normalniho zachazeni maji baterie mnohem mensi kapacitu.
Auto na elektrinu me omezuje a musim planovat vetsinu cest. Dobijeni na ceste znamena velky zasah do casoveho harmonogramu. Za 10 let normalniho zachazeni maji baterie mnohem mensi kapacitu.
Kolik tak denně ujedeš kilometrů? Já osobně 10 - 60 km. Dáváš si po dvou hodinách přestávku v řízení? 15 - 30 minut je pro mě tak akorát a to jezdím se spalovákem. Teď spíš filosofická až řečnická otázka. Cestuješ abys něco viděl a zažil, nebo bereš cestování jako nutné zlo?
Nabíjení vs čerpání - je náročná změna v myšlení. Představ si, že každé ráno máš dojezd 250 km. No a když teda už ujedeš těch 250 km a potřebuješ ujet dalších 250 km, tak přece je dobré si na hodinku zastavit, najíst se a odpočinout si.
Trápí tě kapacita baterie po deseti letech? Tak se netrap https😐/electrek.c👋2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/
Nabíjení vs čerpání - je náročná změna v myšlení. Představ si, že každé ráno máš dojezd 250 km. No a když teda už ujedeš těch 250 km a potřebuješ ujet dalších 250 km, tak přece je dobré si na hodinku zastavit, najíst se a odpočinout si.
Trápí tě kapacita baterie po deseti letech? Tak se netrap https😐/electrek.c👋2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/
Tady přeci nejde o to kolik najedu denně nebo měsíčně. Auto na spalovací motor svého majitele neomezuje, protože tankování není omezující.
Zastavovat po 2 hodinách na 15 - 30 minut si neumím představit a tímto tempem bych nikam nedojel. Po dálnici to je nějakých 250 Km, mimo kolem 140 Km. To teda moc nevydržíš.
Já si dávám přestávku po nějakých 400 - 500 Km nebo 4 - 5 hodin jízdy. Protáhnout se, zacvičit, napít, něco i zakousnout a po 10-15 minutách můžu pokračovat až do cíle.
Po 250 Km si mám na hodinku zastavit ? A co tam budu hodinu dělat ? Natankováno za 5 minut, najíst, napít, zacvičit dejme tomu 10 minut a co tam těch zbývajících 45 minut budu dělat ?
Pokud je to myšleno ironicky, tak jsem to nepochopil.
Zastavovat po 2 hodinách na 15 - 30 minut si neumím představit a tímto tempem bych nikam nedojel. Po dálnici to je nějakých 250 Km, mimo kolem 140 Km. To teda moc nevydržíš.
Já si dávám přestávku po nějakých 400 - 500 Km nebo 4 - 5 hodin jízdy. Protáhnout se, zacvičit, napít, něco i zakousnout a po 10-15 minutách můžu pokračovat až do cíle.
Po 250 Km si mám na hodinku zastavit ? A co tam budu hodinu dělat ? Natankováno za 5 minut, najíst, napít, zacvičit dejme tomu 10 minut a co tam těch zbývajících 45 minut budu dělat ?
Pokud je to myšleno ironicky, tak jsem to nepochopil.
Taky pravidelne jezdim dlouhy trasy, taky mam odpocinky jak pises. Ale nebudu kvuli tomu prskat na EV. Ty se na toto vyuziti proste a jednoduse vubec nehodi.
Ovsem EV jako druhe auto doma, klasicke mamataxi po meste, kdyz muzes nabit doma, to je uplne jina vec. Na to je EV celkem pecka. Nejspis i plugin hybrid na to je super.
A nez mi zacnes psat, ze "moje auto umi oboji" a blablabla tak to je uplne jedno, protoze porad jeste plati, ze EV tudiz neni auto pro tebe. Tak si ho nekupuj, nikdo te (zatim) nenuti. Mozna te jednou nutit bude, potom nadavej, ale ted te nikdo nenuti, klidne si kupujes auto jaky chces, jezdis si s nim jak chces daleko a muzes zustat uplne v klidku.
Ovsem EV jako druhe auto doma, klasicke mamataxi po meste, kdyz muzes nabit doma, to je uplne jina vec. Na to je EV celkem pecka. Nejspis i plugin hybrid na to je super.
A nez mi zacnes psat, ze "moje auto umi oboji" a blablabla tak to je uplne jedno, protoze porad jeste plati, ze EV tudiz neni auto pro tebe. Tak si ho nekupuj, nikdo te (zatim) nenuti. Mozna te jednou nutit bude, potom nadavej, ale ted te nikdo nenuti, klidne si kupujes auto jaky chces, jezdis si s nim jak chces daleko a muzes zustat uplne v klidku.
Na ty kratke trasy do prace, do skoly, na nakup bych bral EV auto a nemel bych s tim problem. Ja mam problem s cenou, protoze nejsem ochoten za takove auto dat 800 tisic. To je ekonomicky nesmysl.
Mně třeba překvapuje, jak dost lidí nadává, že EV se nehodí na dálky, ale klidně budou s dieselem rano v mrazu poskakovat v kolonach v centrech mest. Je to úplně stejné, taky se na to ten pohon nehodí, ale nikdo nikoho nenutí to kupovat a lidí to stejně dělají. Tak proč upozorňovat jen na nevýhody jedné strany?
Nie, spalovaci motor vobec neobmedzuje 😄 Ved len kym sa zahreje, aky je obmedzujuci. Potom kratke trasy, moderne spalovacie motory to vraj nevydrzia. Naviac sa vybije baterka. Ale dost zalezi od pouzitia, kazdy nech si kupi, co sa mu paci a co potrebuje.
Moderní auta s vyspělými antiemisními systémy už taky "nesmrdí", pokud sis toho ještě nevšiml. A pokud ano, tak jen chvilku, než se jim plně zahřeje katalyzátor. 😉
Asi myslíš start/stop 😁 Nové, udržované, ve ventilovaném prostředí jistě neucítím, ovšem mám tu neblahou povinost občas zavítat do hlavní plynové komory (Praha), kde moderní nablízkané "čisté" spalováky opravdu páchnou na sto honů. Po pár letech vyspělé marketingové technologie zase smrdí a smrdět budou dále. Už před léty tvrdil evangelista Clarkson, jak je diesel čistý a benzín ekologický, přitom doprava stále smrdí - nic se nezměnilo.
Víš kdo je největší znečisťovatel ovzduší v Praze? Pokud ne, tak ti to prozradím, Malešická spalovna. A víš, že vyrábí el. energii mimo jiné také do EV aut? Pokud ne, tak instalovaný výkon tohoto smraďocha je 122 MW. A víš, že tento smraďoch nelikviduje planetu jenom vypouštěním CO2, ale v jeho zplodinách jsou opakovaně naměřené nebezpečné látky jako sloučeniny těžkých kovů, dioxiny a další rakovinotvorné mňamky (protože spaluje kdejaký sajrajt)? A víš, že naměřené hodnoty splňují benevolentní české normy jenom ve dnech kdy mají ohlášenou kontrolu (ano, u nás to funguje tak, že když chce třeba odbor životního prostředí daný zdroj zkontrolovat, tak se musí předem ohlásit, takže provozovatel má několik týdnů na to aby při kontrole běžely všechny odlučovače a jakmile se za kontrolou zavřou dveře, tak se hulí o sto péro (ověřeno několika nezávislými měřeními na dálku pomocí dálkových spektroskopů). Jo a píše se nablýskané.
No jo "nablýskané" češtinářská chyba. Moc se omlouvám. 😢
Hele a jak to dělá ta Malešická spalovna, že víc páchne u silnic a méně v parcích ?
Tyhle spalovací elektrárny jsou zavrženihodné, obzvlášť ty co nejen vyrábí energii pro eauta, ale navíc pohání rafinérie Chemopetrolu a Parama.
Prej padne 1 - 2 kwh na litr nafty. Záleží na kvalitě ropy.
Hele a jak to dělá ta Malešická spalovna, že víc páchne u silnic a méně v parcích ?
Tyhle spalovací elektrárny jsou zavrženihodné, obzvlášť ty co nejen vyrábí energii pro eauta, ale navíc pohání rafinérie Chemopetrolu a Parama.
Prej padne 1 - 2 kwh na litr nafty. Záleží na kvalitě ropy.
Ano, v Praze (i v jiných českých městech) auta se spalovacími motory ještě páchnou, protože mezi těmi novými ještě pořád jezdí spousta starých šunek, leckdy nafta s vykuchanými filtrem pevných částic. Pokud si ale stoupneš na ulici třeba v Ženevě nebo v New-Yorku, drtivá většina místních aut je ještě taky pořád se spalovacími motory, ale ovzduší je zde neporovnatelně čistější. Čili jde jen o to, aby ten dotyčný stát byl schopen nastavit patřičně tvrdé emisní kontroly. U nás bych zavedl přepadové emisní testy přímo v ulicích po celé republice a za vykuchané kouřící smraďochy byl nasadil drakonické tresty. Za pár měsíců by se situace výrazně zlepšila, to ti garantuju. Češi jsou totiž extrémně nedisciplinovaný národ, na který platí jen karabáč... Bohužel. 😒
Copak zeneva s tim souhlasim.
Ziju v Londyne a smrdi to kamo, smrdi to.
Ale ze ti voni ty americke benziny objemy 5+ litru, 20l na sto pri 70mph ... to me celkem prekvapuje. To v evrope jsme uplne jinde co se cistoty spalovacich motoru tyka.
Ziju v Londyne a smrdi to kamo, smrdi to.
Ale ze ti voni ty americke benziny objemy 5+ litru, 20l na sto pri 70mph ... to me celkem prekvapuje. To v evrope jsme uplne jinde co se cistoty spalovacich motoru tyka.
Petr Marek
Hosi na rozdil od vas se na to podivam trochu optimisticky. 1. Ta 2008 je + - na urovni e Kony. No a e Kona vhizsi verzi je za milion. Tohle po odectu 60 000 za 780 000. Takze behem roku se objevuji auta o 250 000 levnejsi. To je dobry zacatek. 2. Cim vic prodaji EV tim vic pujde cena dolu takze za dva roky muze takovy auto stat 650 000 3. Kolik myslite ze stoji podobny fosil v automatu a plny palbe? Tak treba Kamiq necelych 600 000
4. Pokuty za emise zpusobuji vyrobcum fosil modely takze jejich ceny pujdou nahoru. Muj tip co se tyce srovnani cen stejneho modelu fosil vs EV jsou 3 roky.
4. Pokuty za emise zpusobuji vyrobcum fosil modely takze jejich ceny pujdou nahoru. Muj tip co se tyce srovnani cen stejneho modelu fosil vs EV jsou 3 roky.