Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chybka v článku
| 14. 1. 2020 19:32
Maximální točivý moment je v rozsahu 300 - 3670 ot/min. Díky za opravu :-)
Avatar - Stanislav Kolman
Re: Chybka v článku
| 14. 1. 2020 19:45
Díky za upozornění. Je to opraveno. :*)
Avatar - xxc
isofix vpredu
| 14. 1. 2020 21:05
Hlavne, ze najdolezitejsiu vec do mestskeho auta, uchytenie isofix na sedadle spolujazdca ani nespomeniete, pritom na toto treba az verziu 208 GT. Na druhej strane, trosku to logiku dava, stihnut skolu a nasledne skolku na druhom konci mesta da zabrat :-) Vykon je rovnaky, ktovie ci sa nelisia len vybavou.
Avatar - WinDiesel
Docela slušná konkurence v elektromobilech ...
| 14. 1. 2020 21:48
… Elektrikáři mají na výběr. :D
Až na to že je jich zoufale málo takže se všichni o těch pár elektrikářů servou jako psi o kost.
A tím pádem se stane výroba EV zase o něco méně výdělečná tedy bude o něco více prodělečná.
Pokud se ale automobilky nesnaží vysvětlovat že bezbřehá podpora elektromobilů je k ničemu, tak jim to přeji.
VW se dnes prrssil že nezaplatí žádnou emisní pokutu (jen stejné peníze prodělá na EV).
To je k smíchu.
Re: Docela slušná konkurence v elektromobilech ...
| 14. 1. 2020 23:39
Tak z pohledu kazde firmy je lepe ty penize do neceho investovat, nez to vyhodit nekam do eraru a platit z toho statni uredniky, to zas uznej :-)
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Docela slušná konkurence v elektromobilech ...
| 15. 1. 2020 05:11
Tak si představ že jsi v roce 2019 vydělal třeba 10 000 000 Kč. A máš na výběr - buď dáš 3 500 000 eráru jako pokutu za cosi s čím nesouhlasíš, nebo ti erár "umožní" vrazit 3 500 000 = musíš vrazit 3 500 000 do jakéhosi projektu který se možná ukáže zcela nesmyslným.
V každém případě si vydělal 10 000 000 a 3 500 000 musíš vyhodit z okna, a i když jsi vydělal 10 000 000 bereš jen 7 500 000. Může ti to připadat docela pořád ještě dost, pokud jsi optimista.
Garantuji ti že u japonských značek je to na odchod z Evropy, na to jaký tu dělají obchod jsou pokuty šílené a investovat do EV se jim nechce - to je vidět na přístupu Mazdy, Hondy, Subaru.
Takže je možné že nás tyto značky opustí a mně to bude líto. Výběr se zúží a blázni budou jásat.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Docela slušná konkurence v elektromobilech ...
| 15. 1. 2020 07:10
Problém je, že sama EU si vytvára prostredie, ktoré vyženie isté značky a zabezpečí veľké problémy domácim výrobcom. Mazda aj Honda už majú aj elektroautá, prípadne hybridy...
Celé je to aj tak úplne mimo. Ak by sa brali skutočné hodnoty spotreby, emisii, tak to vyzerá ešte horšie. Hlavne u hybridov (Plug-in), ktoré síce na papieri jazdia za 2l, ale v skutočnosti veľmi závisí, či ich vodič nabíja aj zo siete. Ak nie, jazdia za 7l.
Autá s prísnymi emisiami v EU Zem nezachránia. Je to iba kvapka v mori... Aj tak to nikto presne nespočíta, ako veľmi EU svojím správaním ovplyvňuje ekológiu na Zemi, či vôbec elektroautá ešte viac neprispievajú k znečisteniu...
Re: Docela slušná konkurence v elektromobilech ...
| 15. 1. 2020 01:51
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Docela slušná konkurence v elektromobilech ...
| 15. 1. 2020 05:24
… a nejzelenější je Francie s masivním podílem nukleárů
… a nejzelenější je Norsko kterému matička Země dopřála neskutečné množství vodní energie a k tomu jim ještě přidala plyn a ropu - a ti blbci se teď předvádí jako zachránci planety - jo ať to dělají ale ať okamžitě přestanou vyvážet ropu a plyn abychom viděli jak na tom budou bez nich … MEGApokrytci.
Re: Re: Re: Docela slušná konkurence v elektromobilech ...
| 15. 1. 2020 06:27
touto logikou je výrobce zbraní odpovědný za to že sní někdo někoho zabije nebo výrobce auta za to že někdo někoho přejede na přechodu...
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Re: Re: Docela slušná konkurence v elektromobilech .
| 15. 1. 2020 06:48
Ale to jsi moc netrefil. Je to jako by sami hlásili konec zbraním a munice, ale kasu plnili prodejem zbraní do zahraničí.
Re: Smutné
| 14. 1. 2020 23:08
Elektro automobily se nikdy neprotlačí do takové míry, jako spalovací motory...Spíše začnou pomalu, ale jistě za silnic mizet, otázka času...
Re: Re: Smutné
| 14. 1. 2020 23:36
Tak ony EV jeste zas tak mizet nemuzou, kdyz na silnici zatim skoro zadne nejsou. Mas to nejak blbe promysleny tuhle myslenku.
Re: Re: Re: Smutné
| 15. 1. 2020 00:01
Ne, já myslím, že to odhadl naprosto dobře, nejdříve se tady ty předražené nesmyslné elektrovehykly v jistém množství objeví (pro určitou sortu bohatých lidi se sklony k pozérství to bude neodolatelná "novinka"), ale až jejich uživatelé zjistí, do jakých uživatelských štrapácí se ponořili, velmi rychle se vrátí k osvědčeným vozům se spalovacími motory. Onehdy jsem četl zprávu o nějakém takovém výzkumu provedeném v USA, který zjistil, že 4 z 5 amerických uživatelů elektromobilu si už tento pochybný pohon u svého příštího vozu nechtějí koupit. :-)
Re: Re: Re: Re: Smutné
| 15. 1. 2020 00:24
Myslim ze se razantne pletes. Cas ukaze.

Jinak mas link na ten pruzkum? Taky by me zajimal duvod, protoze nejspis je tim duvodem nedostatecna infrastruktura nez samotne EV, s tim podle me problem neni, ty auta funguji uplne v pohode.
Re: Re: Re: Re: Re: Smutné
| 15. 1. 2020 00:43
Nemám, už to bylo zveřejněno tak před 2 lety na jistém nejmenovaném českém motoristickém webu, který je hlavním konkurentem toho místního. ;-)
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Smutné
| 15. 1. 2020 05:13
Četl jsem to taky.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Re: Re: Smutné
| 15. 1. 2020 05:16
Na to jaký je obrovský tlak ze strany EU jsou prodeje EV opravdu ubohé.
A lepší moc nebudou, z jedné strany se na ně tlačí vylepšené mild hybridizované (rozuměj elektrifikované) benzíny a diesely, z druhé strany se tlačí pokropeny živou vodou |LPG a CNG pohony.
A to nemluvím o hybridech a PHEV.
Nechápu
| 15. 1. 2020 08:25
Je divné, že ty auta s mildhybridy (mají drahý pohon) jsou levnější než EV (která mají levný pohon).
Re: Nechápu
| 15. 1. 2020 11:08
Hele, a ty si fakt nikdy nic neslyšel o šílených cenách těch obludných baterek, které sebou elektrovehykly tahají? Nebo si sem právě spadl z Marsu? :-)
Nesouhlasím
| 15. 1. 2020 08:19
Elektromobily mohou být úspěch.

E-pohon téměř zadarmo (nepotřebujete drahý motor, katalyzátor, kompresor, spojku, ...) a nedávno zde byla uváděna cena baterií těsně nad 100 000 Kč.

Tedy podle dnešního stavu nemůžete usuzovat na budoucí neúspěch eletromobilů.
Dnešek je opravdu prů..., 208 s kterou nedojedu ani z Brna do Prahy za 810 000.
Ale budoucnost, ten E-pohon může být levnější než pohon u spalováků.
Avatar - speedfred
Re: Nesouhlasím
| 15. 1. 2020 09:54
Článok som nečítal, ale to chcú za e208 810t Kč? :-O :-O :-O
Včera Honda a dnes Pežó? Už im hrabe?
Re: Nesouhlasím
| 15. 1. 2020 11:06
"E-pohon může být v budoucnu levnější než pohon spalováků". To je sdělení relevantní asi tak jako že "za týden může pršet". Nebo taky bude svíti sluníčko. :-)
ION vs e208
| 15. 1. 2020 09:03
Sice to zase není ten slavný Český Grál, co Vás teleportuje na jeden zátah do Chorvatska, ale je tu vidět zásadní pokrok, ve který před deseti lety nikdo nevěřil. Tehdy Peugeot ION ujel sotva 100 km a dnes se blížíme s e208 ke 300 km. Cena je dost podobná a kvalita nesrovnatelná.

+ nesmrdí
+ ovladatelnost
+ nepodporuje dodavatele ropy
+ nízké náklady na provoz

- vysoká kupní cena

+/- delší cesta se stává dobrodružstvím
Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 09:23
Auto na spalovaci motor me neomezuje a nemusim planovat kazdou cestu. A kdyz na me zablika hladove oko, doplneni energie neznamena zadne velke zdrzeni. Za 10 let pri normalnim zachazeni a pravidelnem servisu nejevi motor zadne problemy, vykon stale stejny.
Auto na elektrinu me omezuje a musim planovat vetsinu cest. Dobijeni na ceste znamena velky zasah do casoveho harmonogramu. Za 10 let normalniho zachazeni maji baterie mnohem mensi kapacitu.
Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 12:08
Kolik tak denně ujedeš kilometrů? Já osobně 10 - 60 km. Dáváš si po dvou hodinách přestávku v řízení? 15 - 30 minut je pro mě tak akorát a to jezdím se spalovákem. Teď spíš filosofická až řečnická otázka. Cestuješ abys něco viděl a zažil, nebo bereš cestování jako nutné zlo?

Nabíjení vs čerpání - je náročná změna v myšlení. Představ si, že každé ráno máš dojezd 250 km. No a když teda už ujedeš těch 250 km a potřebuješ ujet dalších 250 km, tak přece je dobré si na hodinku zastavit, najíst se a odpočinout si.

Trápí tě kapacita baterie po deseti letech? Tak se netrap https://electrek.co/…egradation-data/
Re: Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 14:08
Tady přeci nejde o to kolik najedu denně nebo měsíčně. Auto na spalovací motor svého majitele neomezuje, protože tankování není omezující.
Zastavovat po 2 hodinách na 15 - 30 minut si neumím představit a tímto tempem bych nikam nedojel. Po dálnici to je nějakých 250 Km, mimo kolem 140 Km. To teda moc nevydržíš.
Já si dávám přestávku po nějakých 400 - 500 Km nebo 4 - 5 hodin jízdy. Protáhnout se, zacvičit, napít, něco i zakousnout a po 10-15 minutách můžu pokračovat až do cíle.
Po 250 Km si mám na hodinku zastavit ? A co tam budu hodinu dělat ? Natankováno za 5 minut, najíst, napít, zacvičit dejme tomu 10 minut a co tam těch zbývajících 45 minut budu dělat ?


Pokud je to myšleno ironicky, tak jsem to nepochopil.
Re: Re: Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 14:41
Taky pravidelne jezdim dlouhy trasy, taky mam odpocinky jak pises. Ale nebudu kvuli tomu prskat na EV. Ty se na toto vyuziti proste a jednoduse vubec nehodi.

Ovsem EV jako druhe auto doma, klasicke mamataxi po meste, kdyz muzes nabit doma, to je uplne jina vec. Na to je EV celkem pecka. Nejspis i plugin hybrid na to je super.

A nez mi zacnes psat, ze "moje auto umi oboji" a blablabla tak to je uplne jedno, protoze porad jeste plati, ze EV tudiz neni auto pro tebe. Tak si ho nekupuj, nikdo te (zatim) nenuti. Mozna te jednou nutit bude, potom nadavej, ale ted te nikdo nenuti, klidne si kupujes auto jaky chces, jezdis si s nim jak chces daleko a muzes zustat uplne v klidku.
Re: Re: Re: Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 15:08
Na ty kratke trasy do prace, do skoly, na nakup bych bral EV auto a nemel bych s tim problem. Ja mam problem s cenou, protoze nejsem ochoten za takove auto dat 800 tisic. To je ekonomicky nesmysl.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 17:17
Mně třeba překvapuje, jak dost lidí nadává, že EV se nehodí na dálky, ale klidně budou s dieselem rano v mrazu poskakovat v kolonach v centrech mest. Je to úplně stejné, taky se na to ten pohon nehodí, ale nikdo nikoho nenutí to kupovat a lidí to stejně dělají. Tak proč upozorňovat jen na nevýhody jedné strany?
Avatar - xxc
Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 14:05
Nie, spalovaci motor vobec neobmedzuje :-) Ved len kym sa zahreje, aky je obmedzujuci. Potom kratke trasy, moderne spalovacie motory to vraj nevydrzia. Naviac sa vybije baterka. Ale dost zalezi od pouzitia, kazdy nech si kupi, co sa mu paci a co potrebuje.
Re: Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 14:08
Ja s tou ironii mam porad nejaky problem.
Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 11:10
Moderní auta s vyspělými antiemisními systémy už taky "nesmrdí", pokud sis toho ještě nevšiml. A pokud ano, tak jen chvilku, než se jim plně zahřeje katalyzátor. ;-)
Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 11:53
Asi myslíš start/stop :-D Nové, udržované, ve ventilovaném prostředí jistě neucítím, ovšem mám tu neblahou povinost občas zavítat do hlavní plynové komory (Praha), kde moderní nablízkané "čisté" spalováky opravdu páchnou na sto honů. Po pár letech vyspělé marketingové technologie zase smrdí a smrdět budou dále. Už před léty tvrdil evangelista Clarkson, jak je diesel čistý a benzín ekologický, přitom doprava stále smrdí - nic se nezměnilo.
Re: Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 12:24
Víš kdo je největší znečisťovatel ovzduší v Praze? Pokud ne, tak ti to prozradím, Malešická spalovna. A víš, že vyrábí el. energii mimo jiné také do EV aut? Pokud ne, tak instalovaný výkon tohoto smraďocha je 122 MW. A víš, že tento smraďoch nelikviduje planetu jenom vypouštěním CO2, ale v jeho zplodinách jsou opakovaně naměřené nebezpečné látky jako sloučeniny těžkých kovů, dioxiny a další rakovinotvorné mňamky (protože spaluje kdejaký sajrajt)? A víš, že naměřené hodnoty splňují benevolentní české normy jenom ve dnech kdy mají ohlášenou kontrolu (ano, u nás to funguje tak, že když chce třeba odbor životního prostředí daný zdroj zkontrolovat, tak se musí předem ohlásit, takže provozovatel má několik týdnů na to aby při kontrole běžely všechny odlučovače a jakmile se za kontrolou zavřou dveře, tak se hulí o sto péro (ověřeno několika nezávislými měřeními na dálku pomocí dálkových spektroskopů). Jo a píše se nablýskané.
Re: Re: Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 12:36
No jo "nablýskané" češtinářská chyba. Moc se omlouvám. :'-(

Hele a jak to dělá ta Malešická spalovna, že víc páchne u silnic a méně v parcích ?

Tyhle spalovací elektrárny jsou zavrženihodné, obzvlášť ty co nejen vyrábí energii pro eauta, ale navíc pohání rafinérie Chemopetrolu a Parama.

Prej padne 1 - 2 kwh na litr nafty. Záleží na kvalitě ropy.
Re: Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 13:42
Ano, v Praze (i v jiných českých městech) auta se spalovacími motory ještě páchnou, protože mezi těmi novými ještě pořád jezdí spousta starých šunek, leckdy nafta s vykuchanými filtrem pevných částic. Pokud si ale stoupneš na ulici třeba v Ženevě nebo v New-Yorku, drtivá většina místních aut je ještě taky pořád se spalovacími motory, ale ovzduší je zde neporovnatelně čistější. Čili jde jen o to, aby ten dotyčný stát byl schopen nastavit patřičně tvrdé emisní kontroly. U nás bych zavedl přepadové emisní testy přímo v ulicích po celé republice a za vykuchané kouřící smraďochy byl nasadil drakonické tresty. Za pár měsíců by se situace výrazně zlepšila, to ti garantuju. Češi jsou totiž extrémně nedisciplinovaný národ, na který platí jen karabáč... Bohužel. :-(
Re: Re: Re: Re: ION vs e208
| 15. 1. 2020 14:54
Copak zeneva s tim souhlasim.
Ziju v Londyne a smrdi to kamo, smrdi to.
Ale ze ti voni ty americke benziny objemy 5+ litru, 20l na sto pri 70mph ... to me celkem prekvapuje. To v evrope jsme uplne jinde co se cistoty spalovacich motoru tyka.
Jop
| 15. 1. 2020 21:20
Hosi na rozdil od vas se na to podivam trochu optimisticky. 1. Ta 2008 je + - na urovni e Kony. No a e Kona vhizsi verzi je za milion. Tohle po odectu 60 000 za 780 000. Takze behem roku se objevuji auta o 250 000 levnejsi. To je dobry zacatek. 2. Cim vic prodaji EV tim vic pujde cena dolu takze za dva roky muze takovy auto stat 650 000 3. Kolik myslite ze stoji podobny fosil v automatu a plny palbe? Tak treba Kamiq necelych 600 000
4. Pokuty za emise zpusobuji vyrobcum fosil modely takze jejich ceny pujdou nahoru. Muj tip co se tyce srovnani cen stejneho modelu fosil vs EV jsou 3 roky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku