Elektromobily Peugeot e-208 a e-2008 prozrazují české ceny. Startují slušným zvýhodněním
Zatímco ceny konvenčně poháněných variant francouzských novinek známe, na hodnotu elektrických jsme si museli počkat do teď. Jak si stojí?
Peugeot k nabídce nejnovějších modelů přistupuje po svém, když zákazníkům ten samý produkt nabízí na benzin, naftu i elektřinu. Aktuálně se to týká modelů 208 a 2008, respektive e-208 a e-2008. Ceny konvenčně poháněných variant už nějaký čas nejsou tajemstvím, na elektromobily jsme si museli počkat až do teď.
Předně připomeňme, že oba modely přijíždí se shodnou technikou, tedy elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a akumulátory s kapacitou 50 kWh. Oba se nabízí ve výbavových stupních Allure a GT, přičemž pro větší 2008 je připraven ještě mezistupeň v podobě GT Line. Na všechny varianty obou modelů je aktuálně připraveno cenové zvýhodnění 60.000 Kč.
Začněme menším ze sourozenců, který v základní výbavě Allure přijíždí za akční cenu 810.000 Kč. Součástí je automatická klimatizace, 7“ multimediální systém s podporou Apple CarPlay a Android Auto, tempomat, šestnáctipalcová hliníková kola či diodová světelná technika.
Vyšší verze GT stojí 895.000 Kč a dostává navíc adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, 10“ obrazovku multimediálního systému s 3D efekty a navigačním systémem, sedmnáctipalcová kola, sportovní hliníkové pedály, sedadla vpředu se zesíleným bočním vedením či paket LED Ambiance s osvětlením palubní desky a panelů předních dveří. Připlatit si můžete ještě za panoramatické střešní okno se sluneční clonou (+15.000 Kč), alarm (+8000 Kč), indukční bezdrátové nabíjení telefonu (+4000 Kč) či černé provedení střechy (+10.000 Kč). Líbivý žlutý lak je standardem, za šedou a černou se připlácí 13 tisíc korun, perleťové laky stojí 17.000 Kč.
Za větší e-2008 si ve shodné výbavě připlatíte 30 tisíc korun, ve verzi Allure přijde na 840.000 Kč a výbava povětšinou kopíruje nabídku menšího sourozence. Verze GT Line je o 40 tisíc korun dražší, navíc ale dostává zatmavená skla zadních oken, sportovní detaily na karoserii, tmavé čalounění stropu, kontrastně zbarvenou střechu či sportovní hliníkové pedály.
Absolutní vrchol tvoří verze GT za 925.000 Kč, která již ve standardu nabídne řidiči paket Safety Plus (rozpoznávání dopravního značení, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické nouzové brzdění či sledování pozornosti řidiče). Nechybí adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, 10“ multimediální systém s navigací či 18“ hliníková kola, zatímco nižší verze obouvají standardně sedmnáctky (osmnáctky dostanou za příplatek 7000 Kč).
Peugeot e-208 a e-2008 - ceny na českém trhu | ||
Model | e-208 | e-2008 |
Výkon [kW/min] | 100/3670-10000 | 100/3670-10000 |
Točivý moment [Nm/min] | 260/300-3670 | 260/300-3670 |
Kapacita baterie [kWh] | 50 | 50 |
Dojezd dle WLTP [km] | 340 | 310 |
Maximální rychlost [km/h] | 150 | 150 |
Cena Allure [Kč] | 810.000 | 840.000 |
Cena GT Line [Kč] | - | 880.000 |
Cena GT [Kč] | 895.000 | 925.000 |