Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily Peugeot e-208 a e-2008 prozrazují české ceny. Startují slušným zvýhodněním

Stanislav Kolman
Diskuze (39)

Zatímco ceny konvenčně poháněných variant francouzských novinek známe, na hodnotu elektrických jsme si museli počkat do teď. Jak si stojí?

Peugeot k nabídce nejnovějších modelů přistupuje po svém, když zákazníkům ten samý produkt nabízí na benzin, naftu i elektřinu. Aktuálně se to týká modelů 208 a 2008, respektive e-208 a e-2008. Ceny konvenčně poháněných variant už nějaký čas nejsou tajemstvím, na elektromobily jsme si museli počkat až do teď.

Předně připomeňme, že oba modely přijíždí se shodnou technikou, tedy elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a akumulátory s kapacitou 50 kWh. Oba se nabízí ve výbavových stupních Allure a GT, přičemž pro větší 2008 je připraven ještě mezistupeň v podobě GT Line. Na všechny varianty obou modelů je aktuálně připraveno cenové zvýhodnění 60.000 Kč.

Začněme menším ze sourozenců, který v základní výbavě Allure přijíždí za akční cenu 810.000 Kč. Součástí je automatická klimatizace, 7“ multimediální systém s podporou Apple CarPlay a Android Auto, tempomat, šestnáctipalcová hliníková kola či diodová světelná technika.

Vyšší verze GT stojí 895.000 Kč a dostává navíc adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, 10“ obrazovku multimediálního systému s 3D efekty a navigačním systémem, sedmnáctipalcová kola, sportovní hliníkové pedály, sedadla vpředu se zesíleným bočním vedením či paket LED Ambiance s osvětlením palubní desky a panelů předních dveří. Připlatit si můžete ještě za panoramatické střešní okno se sluneční clonou (+15.000 Kč), alarm (+8000 Kč), indukční bezdrátové nabíjení telefonu (+4000 Kč) či černé provedení střechy (+10.000 Kč). Líbivý žlutý lak je standardem, za šedou a černou se připlácí 13 tisíc korun, perleťové laky stojí 17.000 Kč.

Za větší e-2008 si ve shodné výbavě připlatíte 30 tisíc korun, ve verzi Allure přijde na 840.000 Kč a výbava povětšinou kopíruje nabídku menšího sourozence. Verze GT Line je o 40 tisíc korun dražší, navíc ale dostává zatmavená skla zadních oken, sportovní detaily na karoserii, tmavé čalounění stropu, kontrastně zbarvenou střechu či sportovní hliníkové pedály.

Absolutní vrchol tvoří verze GT za 925.000 Kč, která již ve standardu nabídne řidiči paket Safety Plus (rozpoznávání dopravního značení, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické nouzové brzdění či sledování pozornosti řidiče). Nechybí adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, 10“ multimediální systém s navigací či 18“ hliníková kola, zatímco nižší verze obouvají standardně sedmnáctky (osmnáctky dostanou za příplatek 7000 Kč).

Peugeot e-208 a e-2008 - ceny na českém trhu
Model e-208 e-2008
Výkon [kW/min] 100/3670-10000 100/3670-10000
Točivý moment [Nm/min] 260/300-3670 260/300-3670
Kapacita baterie [kWh] 50 50
Dojezd dle WLTP [km] 340 310
Maximální rychlost  [km/h] 150 150
Cena Allure [Kč] 810.000 840.000
Cena GT Line [Kč] - 880.000
Cena GT [Kč] 895.000 925.000
Stanislav Kolman
Diskuze (39)

Doporučujeme

15. 1. 2020 21:20
Jop
Hosi na rozdil od vas se na to podivam trochu optimisticky. 1. Ta 2008 je + - na urovni e Kony. No a e Kona vhizsi verzi je za milion. Tohle po odectu 60 000 za 780 000. Takze behem roku se objevuji auta o 250 000 levnejsi. To je dobry zacatek. 2. Cim vic prodaji EV tim vic pujde cena dolu takze za dva roky muze takovy auto stat 650 000 3. Kolik myslite ze stoji podobny fosil v automatu a plny palbe? Tak treba Kamiq necelych 600 000
4. Pokuty za emise zpusobuji vyrobcum fosil modely takze jejich ceny pujdou nahoru. Muj tip co se tyce srovnani cen stejneho modelu fosil vs EV jsou 3 roky.
Avatar - Mikesus
15. 1. 2020 17:17
Re: ION vs e208
Mně třeba překvapuje, jak dost lidí nadává, že EV se nehodí na dálky, ale klidně budou s dieselem rano v mrazu poskakovat v kolonach v centrech mest. Je to úplně stejné, taky se na to ten pohon nehodí, ale nikdo nikoho nenutí to kupovat a lidí to stejně dělají. Tak proč upozorňovat jen na nevýhody jedné strany?
15. 1. 2020 15:08
Re: ION vs e208
Na ty kratke trasy do prace, do skoly, na nakup bych bral EV auto a nemel bych s tim problem. Ja mam problem s cenou, protoze nejsem ochoten za takove auto dat 800 tisic. To je ekonomicky nesmysl.
15. 1. 2020 14:54
Re: ION vs e208
Copak zeneva s tim souhlasim.
Ziju v Londyne a smrdi to kamo, smrdi to.
Ale ze ti voni ty americke benziny objemy 5+ litru, 20l na sto pri 70mph ... to me celkem prekvapuje. To v evrope jsme uplne jinde co se cistoty spalovacich motoru tyka.
15. 1. 2020 14:41
Re: ION vs e208
Taky pravidelne jezdim dlouhy trasy, taky mam odpocinky jak pises. Ale nebudu kvuli tomu prskat na EV. Ty se na toto vyuziti proste a jednoduse vubec nehodi.

Ovsem EV jako druhe auto doma, klasicke mamataxi po meste, kdyz muzes nabit doma, to je uplne jina vec. Na to je EV celkem pecka. Nejspis i plugin hybrid na to je super.

A nez mi zacnes psat, ze "moje auto umi oboji" a blablabla tak to je uplne jedno, protoze porad jeste plati, ze EV tudiz neni auto pro tebe. Tak si ho nekupuj, nikdo te (zatim) nenuti. Mozna te jednou nutit bude, potom nadavej, ale ted te nikdo nenuti, klidne si kupujes auto jaky chces, jezdis si s nim jak chces daleko a muzes zustat uplne v klidku.