Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Čeká nás nejtěžší rok rekonstrukce D1. Prostě to doděláme!

Do slibovaného konce rekonstrukce D1 v roce 2021 zbývají dvě stavební sezony. Finiš prací si vyžádá na nervech českých řidičů mezi Brnem a Prahou dosud nevídanou zátěž. Letos to bude nejhorší za celou modernizaci.
Zpět na článek
18. 1. 2020 08:05
18. 1. 2020 09:39
18. 1. 2020 09:46
18. 1. 2020 09:38
18. 1. 2020 10:16
18. 1. 2020 13:09
18. 1. 2020 13:44
18. 1. 2020 15:16
18. 1. 2020 15:44
18. 1. 2020 08:05
kravo
Tvl za chvili uz budou jezdit auta sami, vsude jsou dalnice o trech a vic pruzich, musk chce jezdit pod zemi, ale takový kriplove v čr už jedou tunel na grandiozni d1 pekne dlouho. At chcipnou ty jelita co jedou v tyhle srajde.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - fostek
18. 1. 2020 09:39
Re: kravo
- Nebudou jezdit sama (určitě ne za chvili)
- Musk pod zemí už vůbec ne
Zbytek máš pravdu :)
Avatar - Jenik3
18. 1. 2020 09:46
Re: kravo
A co jsi čekal, když podnikají státní urednici. Dokud se ze socialismu nevymanime úplně, tak to bude stejná bída s nouzi.
Avatar - fostek
18. 1. 2020 09:38
Něco k D1
O termínech, ceně a tak...to už nemá cenu.
Co mě rozčiluje je strašně nízká kvalita rekonstruovaných úseků - úplně jednoduše řečeno - Strašně to skáče. Stačí jet v něčem, co je dělané na větší zátěž (pickup, dodávka) a momentálně to zatížené není. Potom se to znásobí a je jisté, že ta dálnice ROVNÁ NENÍ. Ty spoje jsou zlo.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2020 09:58
Re: Něco k D1
bohužel je to o něco lepší než v jakém stavu byla stará betonka - a to nám v ČR musí stačit
a protože se nějací "inženýři" (nebyli z Afriky?) dohodli že dopravní intenzita ještě nedosáhla intenzity hromadné vraždy a kapacita dvoupruhu stačí, budeme se mlátit s kamiony ve 2 pruzích ...
Avatar - pradeda777
18. 1. 2020 10:58
Re: Něco k D1
...fostek mluví o tom, o čem jsem tu psal už xrát. Kvalita sama osobě je moc krásné slovo k tomu, jak pracovníci odflákli svoji práci na nově zrekonstruovaných úsecích D1. A to včetně úplně nového úseku od Vyškova na Kroměříž. Povrch je na mnoha sekcích nekvalitní...hrbolatý hned při pokládce. Nechápu, jak mohl technický dozor takovou věc přehlédnout a ŘSD následně přebrat a zaplatit. Ale v tomto státě mě už nic nepřekvapí..... :-(
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2020 17:29
Re: Něco k D1
Kvalita je... Hodně různorodá. Jsou úseky, které jsou perfektní. A jsou úseky, které nechápu jak někdo mohl převzít. Evidentně kvalita není dána ŘSD, ale zhotovitelem. A to je úplně špatně.
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2020 23:54
Re: Něco k D1
Sorry ale kvalita je evidentně DÁNA ŘSD = jak sám přiznáváš někde je HROZNÁ = a je zodpovědnost ŘSD že to převzali
18. 1. 2020 09:54
proste to podelame
rekonstrukce D1 mela byt podle harmonogramu z 2013 hotova v roce 2018.
v roce 2013 se za MD stanjury zacalo s rekonstrukci 34.38km D1.
pak to ale vzali do ruky ministry za ANO-StB, a tak v 2014 se nezacalo s rekonstrukci ani kilometru D1, v 2015 15.3km, v 2016 19.11km, 2017 20.31km, 2018 21.2km, teprve az v 2019 se zacalo rekonstruovat vic useku, kdy se zacalo s 39.4km, ale to v ty dobe uz mela byt rekonstrukce D1 hotova.
mezitim nas ministr dopravy s agentem StB oblbuje okruhem strednich cech, kdyz neni dodelana zakladni paterni sit dalnic a k tomu prichazi s tim, ze distribuce dalnicnich znamek bude za 4 roky stat 400mega + 500mega v kamennych prodejnach, kdyz to slovaci zvladli za 75 mega …
dejte si na ty bilboordy napis - "ANO, podelame, na co sahneme"
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2020 10:01
Re: proste to podelame
ANO, před ANO bylo líp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hodně škodil Bárta z VV.
Avatar - pradeda777
18. 1. 2020 11:20
Re: proste to podelame
Vláda se jen vrací k tomu, co už kdysi dávno navrhoval J.A. Baťa. Baťova páteřní dálnice neměla vůbec jít přes Prahu, ale z Aše do Plzně a pak dál na východ na Humpolec, takže žádný okruh středních Čech nebyl potřeba. Polské, Ukrajinské a Rumunské transitní kamiony by dnes nemusely přes Prahu a Praha by měla klid.
Avatar - fostek
18. 1. 2020 10:01
Je divný, jak Babiš
tlačí svou partu lemplů k dodělání D1 do voleb.
Myslím, že drtivou většinu voličů ANO tohle nezajímá.
Máš na pracáku, v domově důchodců nebo tak snad nějakou potřebu jezdit z Brna do Prahy?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2020 10:04
Re: Je divný, jak Babiš
Ale v telce to vypadá dobře a on si potřebuje udržet koblihy a musí alespoň vytvářet zdání že se maká.
A zatímco se jako maká, reálně se tuneluje, Kremlík dobře ví jak to dělali jeho předchůdci, možná si ale nevybral správnou chvíli.
18. 1. 2020 11:39
Re: Je divný, jak Babiš
Babiš je obyčejný populista, co to hraje na všechny strany, snad vyjma živnostníků. Těch 30+ % mu nenahážou jen důchodci a netáhla, ale i státní zaměstnanci, úředníci a velká část lidí zaměstnaných v soukromém sektoru. Ten tu bude škodit i po příštích volbách.
Avatar - Dinar
19. 1. 2020 10:23
Re: Je divný, jak Babiš
Přesně tak, ta legenda o Babišových důchodcích se omílá pořád dokola, ale je vůči důchodcům dost nespravedlivá. ANO volilo kolem 1,5 mil voličů, důchodců je akt kolem 2,2 milionu, státních zaměstnanců necelých 700 tis. a drtivá většina z nich to, z jejich pohledu zcela logicky, hází Burešovi. Plus pár set tisíc dalších, část rodinných příslušníků st zaměstnanců, lidí zcela závislých na státních dávkách, jako morgoši, “samoživitelky” atp., a na důchodce nám zbude možná půlmilión, tedy hrubě odhadnuto, Babiše volí možná tak čtvrtina důchodců.
Avatar - pradeda777
19. 1. 2020 11:08
Re: Je divný, jak Babiš
Za první republiky zaměstnanci placení z veřejných peněz neměli volební právo, protože je to stavělo do střetu zájmu. Bylo to správné a mělo by se to znovu zavést. Možnost "kupování hlasů" by se tím podstatně zredukovala. V případě důchodců by se měla striktně uplatňovat pouze valorizace důchodů podle zákona. Tím by se zabránilo "kupování hlasů" i u této kategorie voličů.
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2020 11:32
Re: Je divný, jak Babiš
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
19. 1. 2020 13:43
Re: Je divný, jak Babiš
Už jsem myslel, že jsi se někam ztratil. Od nového roku jsem tě v diskuzi vůbec neviděl.
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2020 23:52
Re: Je divný, jak Babiš
Výlet za létem :-)

A teď tak týden dohánění takže taky moc diskuzí nebude :D
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2020 17:35
Re: Je divný, jak Babiš
Nesmysly píšeš.

Výše zdanění a stanovování odvodů na pojištění umožňuje naprosto stejné "kupování" hlasů, ta nevím o co ti jde.

Takto si alespoň politici mohou "kupovat" jak státní, tak soukromý sektor. Navíc jestliže si koupí ten "státní", tak na to obvykle musí někde vzít a nevím o tom, že by se informace o přidávání státním zaměstnancům setkávala u toho soukromého s nějak extra kladným ohlasem.
19. 1. 2020 19:54
Re: Je divný, jak Babiš
hele nechci důchodce nějak obviňovat atd., nicméně tohle říká jeden z posledních průzkumů (leden 2020) "U voličů do 24 let se podpora ANO pohybuje kolem 11,4 procenta, u voličů nad 65 let má 45,1 procenta. U mladých lidí ztrácí hnutí ze všech kategorií nejvíc a předstihují jej dokonce Piráti i TOP 09," upozornil analytik Medianu Jaroslav Horníček. Vloni v červnu ANO podporovalo asi 40 procent nejstarších respondentů.

Podobný trend sociologové pozorovali také u lidí se základním vzděláním, kde má Babiš podporu přesahující 41 procent, hlasy vysokoškoláků naopak ztrácí.
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2020 10:06
Kremlík tuneluje nebo čerpá?
Jeho šéf čerpá tak by taky chtěl čerpat, nemá ale firmu a s dotacemi v tomto oboru je to složitější.
Viděl v televizi Muska jak chce stavět tunely, tak si řekl tady a takhle se dá načerpat !!!!!!!!!!!!!! :-|
Rozbalit vlákno
0
18. 1. 2020 10:16
jasně že jo
jo jo, tohle čteme každý rok... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
18. 1. 2020 10:43
Jak jinak....
Prostě to poděláme....... :D
Rozbalit vlákno
0
18. 1. 2020 10:57
musíte si vybrat
To je zase nářků. Buď se naříká, že je to rozbité, nebo že se moc opravuje. Měli byste si tedy vybrat, jestli budete naříkat, že je to rozbité, nebo že se to opravuje. Naříkat nad obojím současně nemá logiku.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - pradeda777
18. 1. 2020 12:28
Re: musíte si vybrat
Přečti si brácho ty příspěvky pečlivě znovu a zjistíš, že se spíš "naříká" na to, jak se opravuje.... :-!
18. 1. 2020 17:02
Re: musíte si vybrat
A nad čím se naříká? Jak by se mělo jinak opravovat? Každý do toho vidí, ale lepší nápad jsem ještě neslyšel. Kromě nesmyslu o práci v noci.
Avatar - beibej
18. 1. 2020 19:25
Re: musíte si vybrat
ty jsi asi ducha mdlého, že? To nic... Ale už tu neruš, pšš jo?
18. 1. 2020 23:37
Re: musíte si vybrat
Než něco napíšeš, tak si napřed rozmysli, jestli jsi schopen k tématu něco sdělit. Tady ses zjevně nezamyslel.
Avatar - beibej
19. 1. 2020 09:47
Re: musíte si vybrat
ty jsi zcela mimo téma, tobě není co sdělovat, bohužel.
Avatar - pradeda777
19. 1. 2020 11:11
Re: musíte si vybrat
Hlavně opravovat pořádně. O to tu jde až na prvním místě, brácho.
Avatar - fostek
18. 1. 2020 13:43
Re: musíte si vybrat
Prober se kobliho.
18. 1. 2020 12:51
Je to ještě vubec dálnice?
Při takto dlouhých a četných opravách by dálnice D1 nemněla být zpoplatněna!!! I na obyčejné okresce se múže jet 90km/h a není placená , zatím.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2020 15:20
Re: Je to ještě vubec dálnice?
V Polsku se před 10 lety soudili a soud vyhráli !!!! A za jeden úsek se neplatilo.
18. 1. 2020 13:09
Do nich
Díky za článek, hlavně za shrnutí kde je jasně vidět výsledek - NIC NENÍ SPLNĚNO a to co je, tak s velkými nedostatky a NENÍ výhled, že by se to mělo zlepšit! Tohle téma mě nekonečně rozčiluje, po několik měsíců jsem Praha-Brno (a dál) absolvoval každý týden, raději jsem jezdil v neděli večer, to se dalo jet...do doby než všude dali radary a ty šašci pak ještě vystoupí v televizi s tím, že prý díky tomu dojedeme rychleji, protože plynulost a bezpečnost. Jasně, na prázdné dálnici, kde se na stavbě nepracuje.

Lži a manipulativní řeči ANO a hlavně Babiše jsou alarmující. Nejvíc mě dopálil kecama jak dálnici do Rakouska dostavíme dřív než Rakušani a že vlastně se čeká na ně. Mám na mysli část za Brnem na Vídeň. Rakousko odmítá pokračovat dokud se nezačně něco dít na české straně. Na rakouské straně chybí asi 800m, na české asi 20km s tím že most přes Nové Mlýny je v nějaké permanentní rekonstrukci, jezdí se po dočasném náhradním mostu, který je ve desolátním stavu a silnici tam musí brousit každý měsíc, aby tam auta nezůstala viset na břichu. Je tam úsekové měření rychlosti na 20 km /h - světový unikát a na tranzitním tahu.

Ohledně 401M za systém pro známky - je tu otevřená iniciativa několika firem udělat to pro stát zdarma, resp. analýzu a prototyp řešení. Příští týden proběhne workshop. Provoz atd něco stát bude, ale určitě ne 401M :-O
Rozbalit vlákno
2
Avatar - fostek
18. 1. 2020 13:44
Re: Do nich
Koblihám je tohle šumafuk.
18. 1. 2020 15:16
Re: Do nich
Ja som aj zvedavý ako dopadne s mýtom pre nákladné. Nás ten polofunkčný cirkusantský systém už stál viac ako 800M EUR a ešte sa neskončilo. Lebo štát je len nájomca, takže ak budú chcieť vypovedať zmluvu, tak budú musieť odkúpiť vybavenie, alebo vybudovať nový tunel v podobe ďalšej firmy na výber mýta.
18. 1. 2020 15:44
Korektura
Dovoluji si malou korekturu:

Original:
Jestliže ještě před pár lety bylo posouvání termínu dokončení modernizace D1 činěno jaksi mimoděk a v tichosti, minimálně dva roky už se skálopevně a halasně drží jako konečné datum listopad, či prosinec 2021. „Je to skutečně fi nální termín ukončení rekonstrukce D1,“ nechal se třeba loni na jaře slyšet exministr dopravy Dan Ťok. Jeho nástupce v křesle Vladimír Kremlík drží lajnu a zajedno jsou i odborníci na dopravní stavby. „Chci věřit, že se to stihne,“ říká Petr Svoboda ze Sdružení pro výstavbu dálnic. „Modernizace dálnice D1 se už konečně musí dořešit – není čas na prodlevy. Stavebních kapacit na místě je třeba maximálně využít,“

Korektura:
Jestliže ještě před pár lety bylo posouvání se na D1 činěno jaksi mimoděk a v tichosti, dnes je to stejne. Minimálně dva roky už se skálopevně a halasně drží jako konečník listopad, či prosinec 2021. Nebo možná 41. „Je to skutečně anální termín ukončení rekonstrukce D1,“ nechal se možná loni na jaře slyšet exministr dopravy Dan Ťok. Nejsme si jisti. Jeho nástupce v křesle Křemílek sjíždí lajny a zhulení jsou i odborníci na dopravní stavby. „Chci věřit, ale nevěřím,“ říká ambivalentně naše svoboda. „Modernizace dálnice D1 se už konečně musí doj*bat – není čas na prodlevy. Stavebních kapacit jako jsem já je třeba maximálně využít,“

A mohl bych pokračovat ... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
19. 1. 2020 11:33
Re: Korektura
Je třeba připomenout, že i za totáče existovaly skálopevné termíny dokončení výstavby D1 obvykle spojené se sjezdem KSČ nebo výročím VŘSR. To se pak obrazilo na kvalitě dálnice, protože se muselo šturmovat a na kvalitu se nehledělo. To se nejvíc ukázalo na moravské straně dálnice, protože právě tam se dálnice "narychlo " dodělávala (podělávala... ;-\) do 7. listopadu 1980 k výročí VŘSR. Nebylo proto divu, že již v roce 1990 se jezdilo z Brna k Jihlavě v pravém pruhu "po schodech" a v pravém to byla "jen" duc-duc jízda.
18. 1. 2020 18:14
Tak treba novy kus dalnice Prerov-Lipnik....
.... kvalita opravdu tezky podprumer.... porad mate pocit ze tomu povrchu neco je.... proste drobne vibrace z nerovnosti.... a to mam auta na gumach s vyssim profilem.... a to napojeni nove dalnice kdyz se pripojuje ke stare, tam uz to pozna i slepy a hluchy......

Nechapu jak muze byt zcela novy kus dalnice tak odflaknuty.....
.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
19. 1. 2020 11:38
Re: Tak treba novy kus dalnice Prerov-Lipnik....
ANO, už jsem o tomto "fenoménu" psal "nahoře". Nedoufám však, že by za tuto prasárnu v budoucnosti byly zodpovědné osoby z ŘSD postaveny před soud.... ;-\
19. 1. 2020 13:37
nase D1
Opravy neznamenaji zdrzeni, ten kdo zdrzuje jsou sami slusni ridici. ve zuzeni mnoho ridicu jede v uzkem pruhu 50 max 60km a neuhnou a jeste jedou uprostred obou pruhu, takze se nedaji predjet ani z jedne strany. to jsem zazil na vlastni kuzi,ridic P. 206 jel za kamionem uprostred pruhu a jeli 7km 50satkou, vytvorila se kolona v celem zuzenem useku a ridice pazouta to vubec nezajimalo. Ve zuzeni ten kdo se boji at jede vpravo a ne uprostred. to ze je slusny ridic a nepusti NIKOHO pred sebe je pro me jeste horsi ridic nez ten kdo jede o 20 i vice nez povoluje znacka. To se vlastne deje stale a policie to VUBEC neresi. Radary jsou jen pro rychle ridice co nezdrzuji. Je to buzerace mest a obci, ti si na tom masti kapsu. Cim dele trva kazda oprava tim pro ne lepe,vydelaj mnohem vic. Nezajima je aby se to opravilo v co nejkratsi dobe,neslapou stavbarum na paty,urednik si sedi v kanclu a resi to od stolu.
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2020 15:44
A nejsmutnější na tom je,...
...že i po té sáhodlouhé a velmi drahé modernizaci nebudou z Prahy do Brna tři pruhy v každém směru, byť je každému jen trochu inteligentnímu člověku jasné, že takto rozšířena měla být D1 už dávno! Prý by nebyli schopni vykoupit potřebné pozemky.... :-O :-( :no: A dávno slibovaná "severní dálnice" mezi Hradcem a Olomoucí, která by přetížené D1 výrazně ulevila, je taky v nedohlednu! :-( :no: Neschopnost, neschopnost, neschopnost!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - pradeda777
19. 1. 2020 17:37
Re: A nejsmutnější na tom je,...
ANO, neschopnost....... :-( :no:
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2020 17:46
Re: A nejsmutnější na tom je,...
Není to JEN neschopnost.

Je to i nepoužitelností právního prostředí. Viz dálnice Brno-Vídeň. Když už po X desítkách let konečně dospějeme k vědecko-socio-ekonomicko-politickému rozhodnutí, a víme kudy, tak vstoupí do hry ekoteroristé Děti země a máme na dalších 10 let vystaráno. Za tu dobu přestane povolení platit a můžeme začít nanovo... K těm výkupům se často ani nedostaneme...

A pak to totálně zabije Bureš svým prohlášením, kdy řekne, že trasa měla vést z Břeclavi a že trasa přes Mikulov je špatná. Jak si toto může ten 3,14čus dovolit tvrdit? Na základě odborných studií a posouzení se k něčemu dospělo a nějaká kobliha si jen tak prohlásí, že to mělo být jinak?? Kde to jsme??

Ale ano, kobliha nectí nic než sám sebe, Arogantní, sebestředný... Ale díky postavení může, a voliči mu ty jeho koblihy stále žerou... :-( :'-( :no:
21. 1. 2020 05:26
Re: A nejsmutnější na tom je,...
Že to mělo vést přes Břeclav je ale pravda - proč stavět souběžně a udržovat 2 dálnice, když už máme D2? Polákům by to cestu do Vídně nijak zásadně neprodloužilo a mohlo být dávno hotovo.
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2020 17:54
Raději posunout termín než kvůli spěchu do*ebat kvalitu
Za mě bych upřednostnil kvalitu před termínem. Obávám se, že se bude jen honit politický termín a aby bylo vše honem honem, tak se na kvalitu bude s*át ještě víc než nyní.

Kvalita opravované D1 je bohužel dána dodatateem a ne ŘSD, což je katastrofa. Některé úseky jsou excelentní, jiné ok, některé otřes. Prostě podle zhotovitele. Někdo je schopný si kvalitu držet, jiný to mydlí jak se vyspí.

Za mě by ŘSD mělo budované úseky a kvalitu hodnotit a tyto poznatky promítat do výběrových řízení tak, aby prostě platilo - postavíš jeden úsek blbě, a další už prostě nikdy nedostaneš. :-!

Stejně tak zcela postrádám kvalitní práci TDI, za což myslím ŘSD platí těžké háky soukromým firmám. Prostě zásadní je hlídat kvalitu stavby už během stavby. Dokud toto nebude fungovat, tak nikdy nepostavíme kvalitní dálnici jako celek.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2020 23:58
Re: Raději posunout termín než kvůli spěchu do*ebat kva
Termíny dávno prošvihli = už mělo bejt nějakej rok hotovo

Nejen u páteřní dálnice státu by mělo jít o kvalitu = ale tady prostě nefunguje nic = ani termíny ani kvalita JEN a POUZE pakování se = na obou stranách.

https://www.autoweb.cz/…kujici-odhaleni/ ale s ANO a ŘSD je i sranda https://www.novinky.cz/…lometru-40310197

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku