Zatímco nejvyšší z VW hlásá dohnat a předehnat (Teslu), a s elektromobilitou na věčné časy a nikdy jinak, Toyota prodává. A vydělává. A splňuje. A nic nehlásá. Kluci japonský. No není to legrace? :D
Iba pokuty za dieselgate zhltnu vsetky zisky VW za posledne roky, tie dalsie budu pokryvat stratu z investovania do EV ktora sa u Tesly tak silno prepierala a dalsie vyhodene miliardy idu na vyvoj dieslov a turbobenzinov ktory je vyrazne drahsi a neperspektivnejsi ako vyvoj, resp. uz len profitovanie z 22 rokov pouzivanej hybridnej technologie s minimalnymi zmenami/investiciami. Toyota na rozdiel od VW pochopila ze pred investovanim do EV treba investovat do vyvoja a vyroby baterii.. preto sa VAG trapi s vyrobou ID.3, e-tron-u a vsetkych dalsich EV kde budu len cakat ci a co im LG chem a 300 dalsich skladackovych subdodavatelov posle...
Jsi úplně mimo, pouze první rok po dieselgate se VW dostal do drobné ztráty https://www.statista.com/…agen-since-2006/
a od té doby je neustále v zisku. V současnosti vydělává 5 mld. usd kvartálně a dieselgate ho již nijak neohrožuje, takže zisky rostou. https://www.cnbc.com/…rnings-2019.html
A to v situaci, kdy investuje do výzkumu a vývoje více než 15 mld. usd ročně. https://www.ideatovalue.com/…ts-and-analysis/
VW nemá akcionáře, kteří by byli ochotni dlouhodobě platit ztráty jako tomu je u akcionářů Tesly.
Trochu existenční problémy může mít celý autoprůmysl, protože letošní výhled na všech třech největších trzích světa je pokles. Ovšem jako první budou mít problém ti výrobci, kteří jsou ve ztrátě nebo ti kterým profit rychle klesá, protože ti nemají z čeho brát a při prvním otřesu půjdou k zemi. Když půjdou rychle dolů všechny tři největší trhy, tak může mít VW samozřejmě problém, ale to bude mít Toyota také. Pořád tyhle dva mají největší zdroje, jak krizi přežít.
Toyota nar ozdíl od VW v Evropě skoro nic neprodávala- Proto nemusela investovat do dieslu. Dnes ji pomáhají nové normy a zákazy. Už v roce 2030 bude norma cca 60g/km.
Tak ja si nemyslím, že by väčšine automobiliek v blízkej dobe hrozili existenčné problémy. Ale na to, že VW vlastní viacero automobiliek s veľkými maržami, tak som myslel, že je na tom v porovnaný s Toyotou lepšie. Lexus nepredá ani polovicu z toho čo Audi. Daihtsu je lowcostvá značka pre rozvojové trhy. VW obmedzil motošport a ani nemajú žiadne modely o ktorých by dopredu vedeli, že sú len pre image a nezaplatia vývoj ( Supra, Yaris GR ).
To bude tim že už si zvyklej na nejsametovějš řadící automat = eCVT :-!
Si teď nejsem jistej jestli sem vlastně nějakym klasickym HDM automatem Toyota jel = tam budou nejvíc 6ti st. Aisiny. Ty půjčovací auta který si teda beru skoro vždycky když tam sem = to sou v drtivý většině manuály. Nebo eCVT jako posledně Camry
Rozhodne k plynulosti to mělo daleko. Naopak teď mám 1.2t corollu s manuálem a kromě rozjezdu ( ano už mám chromou levou nohu ) to docela jde. Musím uznat , že to oproti mojí corolle má mnohem komfortnejsi podvozek a je to lépe odhlučněné. To jak to žehlí, je na kompakt famózní. Jen ten volant je extra preposilovanej a v zatáčkách je cítit to těžiště hned. Reakce v nízkých rychlostech jako klasický ICE, takže ve městě člověk musí 3x přemýšlet jestli se mu to rozjede a kolik toho vykonu dostane. To se u hybridu nestane. A pak ta spotreba. Dlouhodoba tam byla 7.2, po Praze porovnání tras, ktere jsem mohl porovnat s dvoulitrem ( zimní provoz ):
Zličín -> Pankrác - 3.9 vs 7.6
Pankrác -> Zličín - 5.5 vs 8.6
Prosek -> hlavní nádraží - 1.8 vs 6.8
Hlavní nádraží -> Pankrác- 4.2 vs 7.3
Zličín -> hlavní nádraží - 2.5 vs 6.5
A to jsem ještě jezdil mimo špičku kde člověk projede semafor do 2 cyklů.
Kombinace okresky a dálnice byla 7.5
Není to tak zle. Rozhodně od cca 80 lepší než 1.8hybrid, subjektivně samozřejmě. Je to fakt prijemnej motor docela. Smaozřejmě v porovnání s 2.0hsd to je velký rozdíl, ale dostačující úplně v pohodě a takový výkon by mi stačil.
Na půl plynu? To asi ani okrajová verze RS = v CH-R je o 10kW míň a o ve všem horší konstrukce SUV víc = dohromady to JE znát :-)
Prostě 100kW hatchback = bude mít možná nepatrně lepší parametry než sis před časem sám naměřil, tam ste měli kombík ne? Je na to středočeskopražský ježdění poskakování akorát = slušná spotřeba je milej bonus = k tomu nízkýmu těžišti a lepšim závěsum kol a lepšímu rozložení hmotnosti mezi nápravy :D
Už stárne ale furt nevim co vhodnějšího bych tehdy měl vzít = ty si tu psal že jo = tak co bys mi doporučil? Před 3 rokama a co jako nástupce?
Jako nástupce corollu s 2.0 přece ne? Celkově jen cca o 0.5 litru větší spotřeba, ale v tom poweru bys jezdil mnohem rychleji. Chtěl bych někdy premerit a porovnat rozjezdy s aurisem a dvoulitrem corollu jaký je rozdíl. Co ty na to? Mně totiž přijde, že tomu dvoulitru se z místa tolik nechce a s predvadeckama, které nejsou zajete, obzvlášť dnes již jen 90kw, to moc objektivní není. A nikoho s 1.8 100kw jinak neznam
To jsem nikdy nejel, ale včera jsem zkoušel 1.2T v Corolle kombi a to auto je s tím motorem velmi povedené, podvozek komfortní a měkký a fakt dobře žehlí nerovnosti na to, že je to vlastně kompakt, výrazně lepší, než hybridní verze a to i odhlučnění. Škoda jen, že je tak nastaveno celé auto, řízení přeposilované a skoro prstem měníš směr, mohlo by to alespoň ve vyšší rychlosti ztuhnout. Jezdil jsem i HB Corollu s tímto motorem a ta mi tak dobrá nepřišla. Řekl bych, že takto motorizovaná Corolla kombi je takový japonský francouz :D
Clovek by si myslel ze automobilky budu v tazkych casoch kedy je klucove spravit to spravne strategicke rozhodnutie ovplyvnujuce fungovanie automobilky na dalsie desatrocie vzhliadat ku najvacsej a trhovo daleko najhodnotnejsej automobilke, dokonca az bez hanby ju kopirovat.. ale nie, podovody, nezmyselne site motory na mieru emisnych testov, skutocne znizenie spotreby a emisii o ktore naozaj ide a ziskanie si zakaznika skutocnou nizkou spotrebou nie su dolezite.. konecne tu mame aparat v podobe emisnych pokut ktory aspon trochu odmeni moralne spravanie sa a usilie dobrych automobiliek ked uz zakaznici bezohladne odpustaju podvody na prirode aj sebe..
Pogo ty si trochu jak zaseklá deska = dohledej si SÁM kolik km je běžnej průměrnej denní nájezd. A zkombinuj to s testama reálnejch dojezdů PHEV = ten Prius má psanejch myslim 50 km = v opakovanejch testech po Praze má naměřeno myslim 43-46 km. Pokud lidi nejsou paka a v práci nebo doma v garáži tomu věnujou 5 vteřin a když tam auto stojí se nabíjí = prostě REÁLNĚ těch 40-60 km denně což je VÍC než je běžnej denní průměr = tak ujedou JEN na elektřinu.
Na cestu do Chorvatska je to samozřejmě už normální hybrid
Ty zas perlíš. Myslíš tu automobilku, co loni málem zkrachovala? Měli by k ní všichni vzhlížet, protože jí teď zrovna věří investoři/spekulanti?
Pominu, že "trhovo daleko nejhodnotnejší" je nesmysl.
Že by přece jen? A to by si pomohli jak, když Toyota odmítá elektrifikaci a auta by za pár let měla mít spotřeby z říše snů?
Toyota nemá hlavní těžiště prodejů v Evropě, takže nemusí vymýšlet takový chujoviny, co evropské automobilky a může si vesele dál prodávat hybridy.
Četl. Ale ty jsi zřejmě nečetl, co jsem napsal já, přesto, že jsi reagoval. Článek je o aktuálním limitu 95g. O kolik desítek procent že má do pár let klesnout?
A je nějaký důvod, aby evropské automobilky vzhlíželi k automobilce, která plánuje elektrifikaci?
Oni ji snad neplánují? Resp. na ní už nepracují? Resp. už sami pár EV nevyrobili?
Viz nase nedelni debata:
"Vis Karle, tady nejde o to, kdo co nabizi, ale o to, co (kolik) prodava.
Toyota proda v Evrope polovinu produkce s full-hybridem.
VW proda par PHEV."
Konec citace :-)
Viceprezident Toyoty to vyjadril v tom odkazu o EV vyse takto: "Wanting to make an effort is not enough. You really should be able to deliver," Terashi said. :yes:
Plati to samozrejme i pro hybrid.
Citace z r. 2007! :
SPIEGEL: But this competition has clearly failed in one area: German carmakers haven't come out with a single hybrid yet. Meanwhile Toyota, with its hybrids, might as well be using Audi's advertising slogan: Vorsprung durch Technik (Innovation through Technology).
Winterkorn: We lived up to the concept of being innovative through technology back in the 1990s, when we unveiled the Audi duo, the world's first hybrid series-production vehicle. But the market apparently wasn't ready for it then, and we sold only a few hundred of the cars.
Chapes to Karle?
You really should be able to deliver ;-)
Inovace na papire (hubou) / par stovek prodanych kusu je k nicemu.
Volkswagen porad mluvi obdobne (jako v roce 2007 o hybridu), tentokrat o elektro ofenzive. Realita je takova, ze porad prodava vetsinu benzinu a dieselu a bez hybridu.
Uvidime, jestli se alespon po DG neco zmenilo.
Toyotě fandím (už jsem měl dvě a vždy spokojenost), ale ta informace, že nezdražuje je kulantně řečeno nepřesná. Ona totiž už dávno zdražila - třeba nová Corolla a to i v nehybridním provedení je o dost dražší než konkurence, začíná na 499.
Ano, naskočila cena s novym modelem, ale nevím o kolik víc stála minulá corolla když vstupovala na trh. Už teď se bez problému skladovky dají sehnat od cca 420tis.
Nová platforma nový motory prostě nová technika se musí zaplatit. Nicméně hlavní faktor je skrytá skoro megainflace posledních let = ty biliony peněz vytištěnejch na jako řešení krize před 10ti lety = se nám holt vracej kdo by to byl čekal = ve zdražování VŠEHO
Sem fakt zvědavej CO udělá další krize = která už si druhym rokem připravuje půdu na všech frontách jak to tak působí = zatim jako zpomalenej záběr blížící se VELKÝ bouračky
Tak sem zvědavej jestli se ty auta který podle zatim dostupnejch záběrů se prostě skoro na 100% MUSÍ srazit jestli to bude megabouračka nebo nakonec jen poškrábaný plechy a nějaký uražený zrcátko :-)
Tie porovnávane autá sú aj ľahšie, pri rovnakej hmotnosti by to bolo +/- to isté. Ale kde je tá 1,2 od Toyoty zaručene lepšia ako 1,0 TSI je rozbeh z miesta. Tiež kultúra chodu v niektorých situáciach je neporovnateľne lepšia.
Má 132 koní a když srovnává motory bez hybridů, tak bych šáhnul po tý 1,6. Ona toho Toyota moc nenabízí. Paletu motorů mají silně omezenou. Tam si jako fakt moc nevybereš.
Mne ta jednadvojka přišla příjemná, včera jsem s ní jezdil v kombi a v sobotu i v HB hlavně celé auto bylo zajímavé, škoda jen, že začíná na 0,5M, ale třeba to ještě nějakou akcí stáhnou, mohlo by to být pak zajímavé. Není to nejlepší malé turbo, ale ani nejhorší.
Jezdí se s ní příjemně a musel bych přímo porovnat = já si prostě jen pučuju úmyslně něco co sem neměl když tam sem na přezutí nebo na servis. Ale možná bych dal přednost trochu silnější 1.6 = co nad ní ohrnuješ nos :-)
I když kdysi mi NAPROSTO JEDNOZNAČNĚ vyšel nejlíp hybrid 1.8 100kW
U nás HB začína na 16 tisíc EUR kombi na 17. Výbavy som síce neporovnával, ale aj tak je to 100 tisíc KČ rozdiel oproti cenníkom u vás. Sa čudujem, že pri tejto cenotvorbe nefičia nejaké reexporty.
Jo. Ne občas taky. Místní palce jako kritérium správnosti? :yes::D
Tos mě fakt dostal :-O:*)
To že ca 80% lidí špatně zpracovává info = to je FAKT = smutnej ale fakt, takže ty palce.. :-!
Svět JE plnej pitomců = o tom naprosto ŽÁDNÁ
Nemyslim to až tak zle jako to asi vyzní = ale byl by asi brutální černej humor = sledovat porovnání tvejch názorů v nějakym akademickym prostředí = na oboru asi nezáleží ;-)
Lebo tá archaická 1,6 nás všetkých prežije. A keď vieš používať rýchlostnú páku, tak na tom nie je ani dynamikou horšie. http://www.zeperfs.com/…uel8070-3757.htm
S 1,2T som sa vozil. Ide trochu lepšie v nižších otáčkach. Ale ak by som chcel nehybridnú Corollu, tak by som asi hľadal argumenty pre sedan a zobral to s tým archaickým motorom.
souhlasím s tím že Toyota nebyla nikdy levná,kupovali jsme corolu 1,4 D kombi v r 2008 ve slevě jako skladovku za víc jak půl mega,ale nikdy jsem nelitoval.Za 400 000 km bez závad,a spotřebák si dělám sám.Už 3 roky máme H crv,corolku jako druhé rodiné auto,a dokud bude v kondici,bude jezdit dál.
Vůči které konkurenci? Golf, Octavia, Mazda 3, všechno stojí plusminus stejně nebo více. Jo, Mégane je třeba levnější, ale taky bez výbavy. Když dorovnáš Mégane nebo 308 na výbavu Corolly, jsi na stejné ceně.
Zrovna včera jsme jednou takovou jezdili, osobně si myslím, že za 500 tisíc se dají pořídt komplexně lepší auta, ale viz výše její krátké shrnutí.
Kdyby taková Corolla byla třeba za 430-450 tisíc, už je to taky zajímavější, je to celkem velké kombi, prostorné, slušně zpracované a motor není trhač asfaltu, ale jako rodinné kombi bych si ji uměl představit na kombinaci popojíždění i dovolené, na rozdíl od levnějšího hybridu, který je tak akorát do města, na dálnici mu dojde šťáva :D
Cena vhodně nastavena pro firmy, pro lidi je to děs.
Největší progres zaznamenal český importér u fleetových zákazníků. Tady Toyota meziročně rostla o velmi citelných 22,3 %, což vykompenzovalo čtrnáctiprocentní propad v privátních objednávkách.
Re: Cena vhodně nastavena pro firmy, pro lidi je to děs.
No auto v "kompletce" teda Executive včetně VIP Paketu se prý dostaneme pod milion = nijak dál sem neukecával eště nepřišla doba. Takže vlastně ne 100 ale 150 t.
Ale vyzkoušeli sme a jezdilo se příjemně :yes:
Na to kde jak jezdim to popravdě neni asi teoreticky nej = ale jinak o ní smrtelně vážně uvažuju :-)
Re: Cena vhodně nastavena pro firmy, pro lidi je to děs.
Úplně přesně se mi to říkat nechce kvůli prodejci, ale asi můžu říct, že byla za cenu cca jako 1.2T v selectionu. I když vlastně už jsem to řekl u Camry. Nas přišla Corolla na 650tis. Plus nějaké drobné
Re: Cena vhodně nastavena pro firmy, pro lidi je to děs.
Vďaka za info. Stačilo mi to hodiť aj všeobecnejšie v percentách. Ale takto to bude zaujímavejšie, lebo na tú cenu sa executiv výbava u nás dostane aj pri zľave pod 10%.
Re: Cena vhodně nastavena pro firmy, pro lidi je to děs.
Je to samozřejmě se všemi příplatky, VIP, JBL, SKYVIEW, NAVI a metaliza. To máte musím říct docela dobre ceny. Asi kouknu až bude nový yaris i do Vašeho ceníku.
Re: Cena vhodně nastavena pro firmy, pro lidi je to děs.
Ako svietia tie matrix svetlá? Máš porovnanie s tou verziou s ostrekovačmi čo je vo verzii bez VIP?
Ja som zvažoval aj verziu trek, lebo zvýšený podvozok by sa občas hodil. Ale stále ju nevidím v cenníkoch, tak asi skončím pri štandardnej svetlej výške.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena vhodně nastavena pro fi
Jako náhradní jsem měl corollu s těma nižšíma ledkama. Určitě svítí dobře, dálkové subjektivně intenzivněji, ale přímé srovnání nemam. Co je ale potreba udělat, nechat si ty svetla trochu prizvednout. Sviti neskutecne blizko pred auto a bez dalkovych nevidis nad 50km kam jedes. To same ovsem bylo i u matrix. Po zvednuti je to parada a nikdo neblika, ze bych ho oslnoval ( krome tech, co nechapou ze proti sobe pres horizont se budeme vzdy oslnovat i potlavackama ). Ale ten system automatického přepínání dálkových u nich téměř nefungoval. U těch matrix funguje dobře.
Ale jako obrovskou výhodu vidím u těch nižších, že na automat fungují od 40km/h, kdežto matrix až od 60
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena vhodně nastavena pro fi
Tak podľa toho čo píšeš, tak automat pri klasických LED skôr nefunguje. Tie matrix svetlá boli pre mňa lákadlom, ale zas nie som fanúšikom kože. A myslím, že v tomto prípade nie sú ventilované.
Prečo si mal náhradné vozidlo? Nejaký technický problém?
Celkom ma zaujalo aj to čo si písal, že 2,0 je o dosť tvrdší ako 1,2T. Nevieš ako je to s porovnaním s 1,8? Ja moc tvrdé auto nechcem. Budem si musieť vymyslieť nejakú trasu a požičať obe motorizácie, tak na 2 hodiny.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena vhodně nastavena pro fi
Nene. Garancka 30tis plus oprava odrenych dveří od obrubniku. Takže 2 dny nez to nalakovali.
1.8 když jsem s ní jezdil uplne na začátku pro porovnání s 2.0 tak jednoznačné mekkci byla. Dával jsem to na vrub menším kolům, ale určitě ne když teď mám taky 17.
Počítej ale s preposilovanym volantem narozdíl od 2.0. Ale ani ten dvoulitr není nijak tvrdej, znát to ovšem je.
Taky bych tu kůži vyhodil. Ventilace mi nechybí, ale hrozně se vytahuje ta kůže. Nicméně ty svetla za to stojí, k tomu elektrický kufr je super. 18 kola nejsou nutné a vyhrivani zadních sedaček také ne, když tam jsou dětské sedačky.
Ale třeba ta 1.8 mi přišla nejméně odhlučněná z těch 3 motorizaci.
Kdyby ses náhodou objevil v okolí Prahy klidně bych s tebou projel nějakou trasu a domluvil v Toyotě i 1.8 na tu samou trasu pro porovnání.
Beru zpět s těma ledkama. Svítí víc do bíla než matrix, proto se mi to zdálo. Ale teď kdyz jedu po tmě, určitě lépe osvetluji ty matrix. Mají širší kužel i na dálkové. Tam je to spíš takový pulkruh na dálkové. Přidal jsem foto na moje.auto abys videl jak sviti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena vhodně nastavena pro fi
Do Prahy sa nechystám. Ideme brať viac aut a už sme aj čo to na firmu nakúpili, tak s testovačkou problémy nečakám, len aby mali verzie ktoré ma zaujímajú.
S tou 1,8 som jazdil dynamicky je to o malo lepšie ako Yaris HSD a ten na jazdy po okolí stačí. Na dovolenkách by sa trocha zapotil, ale za cenu vyššieho hluku diaľničné tempo udrží. A hlavne je to rokmi preverený nezmar. A my autá posúva ďalej v rodine, nepredávam to po pár rokoch niekomu, koho už nikdy neuvidím.
Preposilované riadenie pri 1,8 som si všimol, ale myslel som, že to majú všetky. Budem si tie auta musieť vyskúšať tesne po sebe nech viem porovnať.
Čo sa svetiel týka, tak na diaľnici to svieti super, ale na tej okreske sa mi zdal dosvit trochu krátky. Nastavuje to podľa rýchlosti?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena vhodně nastavena pro fi
Upravuje. Ta okreska jsem zrovna trefil ze žácinalo stoupání, takže než auto začalo stoupat, chvíli to svítí "do svahu". Ale z výroby to svítí extra nízko, já to mám lehce prizvedle.
Máš tam možnost i nechat nastavit, od jaké rychlosti se aktivuje dálniční světlo, 80, 100 nebo 120. Já mám nastaveno na 120. Ve výsledku to je, že ti to zúží a protáhne světelný kužel. V těch nižších je pak víc roztazenej do šířky za cenu menší intenzity ve středu. Raději ale si takto osvetluji i okolí silnice, člověk dřív vidí zvěř.
A protože tenhle článek už začíná být hodně dole, můžeme buď pokračovat v SZ, nebo u diskuze na moje.auto.