Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pokuty za emise a zdražování aut? Toyota se nebojí

Martin Machala Martin Machala 28. 1. 2020 • 17:15
55
90
Zobrazit náhledy (55)
Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Hybridy nemusíte mít rádi, dlouholetá praxe v tomto oboru se však japonské automobilce v dnešní době mimořádně daří.

Prakticky na každé bilanční tiskovce slýcháváme to samé – že nás čeká těžký rok a že se investice do zelených technologií promítnou do cen nových aut. A pokud nebudou technologie stačit na splnění emisních limitů, promluví do koncové ceny ještě bruselská pokuta (rozšířených 95 g/km CO2 je obecné číslo, ve skutečnosti může mít každá automobilka trochu jiný limit, roli hraje mimo jiné hmotnost jednotlivých modelů, prodeje…).

Za loňský rok vykázala japonská automobilka průměr 99 g/km, s náběhem letošních novinek (tou největší bude bezpochyby nový yaris, vyráběný u nás v Kolíně) Toyota hlásí, že limit pětadevadesáti gramů dodrží. A že tedy pro ni letošek žádnou revoluci znamenat nebude. Nemusíme se tak „těšit“ na omezenou nabídku (osekané motorizace jsou v posledních měsících kolorit), český importér neplánuje ani zdražovat. Jak jsem napsal hned v úvodu – nemusíte mít hybridy rádi (ani já nejsem fanouškem), ale Toyotě se tento směr krutě vyplácí. Alespoň tedy ve zpovykané Evropě. Jen pro ilustraci – Škodovka si za loňský rok zapsala flotilové emise 116,7 g/km, hodně ohánět se bude muset třeba takový Mercedes-Benz s průměrem 139,6 gramů.

A japonské automobilce se daří i u nás, vždyť za loňský rok hlásí lehce přes dvanáct tisíc zákaznických objednávek, což představuje v porovnání s rokem 2018 šestnáctiprocentní nárůst (trh přitom klesl o čtyři procenta). Toyota tak proti loňsku poskočila v top ten českého trhu o jednu příčku, patří jí tedy osmá pozice. Ještě v roce 2015 to přitom byla sedmnáctá příčka (tehdy Toyota prodala něco přes čtyři a půl tisíce aut).

Největší progres zaznamenal český importér u fleetových zákazníků. Tady Toyota meziročně rostla o velmi citelných 22,3 %, což vykompenzovalo čtrnáctiprocentní propad v privátních objednávkách. S Toyotou budeme muset počítat taky mezi lehkými užitkáči, kde si japonská automobilka polepšila o nějakých tisíc kousků na celkových 2319 objednávek.

A nejprodávanější toyota? Tady jsme světoví, i u nás je nejžádanější corolla. Za loňský rok ji tedy doplňuje ještě dobíhající auris, celkově si tahle dvojice z nižší střední připsala 4035 vozů, druhé místo patří už zmíněnému yarisu s výsledkem 2022 aut.

Když jsem psal o dlouholetém hybridním zápalu, Toyota začala s vývojem této technologie už v roce 1977, první hybrid pak uvedla v roce 1991 (šlo o japonský minivan Town Ace). Prius – tedy asi nejznámější hybrid, se představil v roce 1997. Kdo by to byl tehdy řekl, jak se bude Toyotě sázka na hybridy hodit… Letos by se už podíl hybridů na zákaznických objednávkách měl dostat přes čtyřicet procent (loni to bylo 38 %), importér si věří na celkových 14.500 vozů. Proč ne.

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
30. 1. 2020 10:42
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena vhodně nastavena pro fi
Upravuje. Ta okreska jsem zrovna trefil ze žácinalo stoupání, takže než auto začalo stoupat, chvíli to svítí "do svahu". Ale z výroby to svítí extra nízko, já to mám lehce prizvedle.
Máš tam možnost i nechat nastavit, od jaké rychlosti se aktivuje dálniční světlo, 80, 100 nebo 120. Já mám nastaveno na 120. Ve výsledku to je, že ti to zúží a protáhne světelný kužel. V těch nižších je pak víc roztazenej do šířky za cenu menší intenzity ve středu. Raději ale si takto osvetluji i okolí silnice, člověk dřív vidí zvěř.
A protože tenhle článek už začíná být hodně dole, můžeme buď pokračovat v SZ, nebo u diskuze na moje.auto.
30. 1. 2020 10:07
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena vhodně nastavena pro fi
Do Prahy sa nechystám. Ideme brať viac aut a už sme aj čo to na firmu nakúpili, tak s testovačkou problémy nečakám, len aby mali verzie ktoré ma zaujímajú.
S tou 1,8 som jazdil dynamicky je to o malo lepšie ako Yaris HSD a ten na jazdy po okolí stačí. Na dovolenkách by sa trocha zapotil, ale za cenu vyššieho hluku diaľničné tempo udrží. A hlavne je to rokmi preverený nezmar. A my autá posúva ďalej v rodine, nepredávam to po pár rokoch niekomu, koho už nikdy neuvidím.
Preposilované riadenie pri 1,8 som si všimol, ale myslel som, že to majú všetky. Budem si tie auta musieť vyskúšať tesne po sebe nech viem porovnať.
Čo sa svetiel týka, tak na diaľnici to svieti super, ale na tej okreske sa mi zdal dosvit trochu krátky. Nastavuje to podľa rýchlosti?
Avatar - Mikesus
29. 1. 2020 22:23
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena vhodně nastavena pro fi
Nene. Garancka 30tis plus oprava odrenych dveří od obrubniku. Takže 2 dny nez to nalakovali.
1.8 když jsem s ní jezdil uplne na začátku pro porovnání s 2.0 tak jednoznačné mekkci byla. Dával jsem to na vrub menším kolům, ale určitě ne když teď mám taky 17.
Počítej ale s preposilovanym volantem narozdíl od 2.0. Ale ani ten dvoulitr není nijak tvrdej, znát to ovšem je.
Taky bych tu kůži vyhodil. Ventilace mi nechybí, ale hrozně se vytahuje ta kůže. Nicméně ty svetla za to stojí, k tomu elektrický kufr je super. 18 kola nejsou nutné a vyhrivani zadních sedaček také ne, když tam jsou dětské sedačky.
Ale třeba ta 1.8 mi přišla nejméně odhlučněná z těch 3 motorizaci.
Kdyby ses náhodou objevil v okolí Prahy klidně bych s tebou projel nějakou trasu a domluvil v Toyotě i 1.8 na tu samou trasu pro porovnání.
Beru zpět s těma ledkama. Svítí víc do bíla než matrix, proto se mi to zdálo. Ale teď kdyz jedu po tmě, určitě lépe osvetluji ty matrix. Mají širší kužel i na dálkové. Tam je to spíš takový pulkruh na dálkové. Přidal jsem foto na moje.auto abys videl jak sviti
29. 1. 2020 18:12
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Cena vhodně nastavena pro fi
Tak podľa toho čo píšeš, tak automat pri klasických LED skôr nefunguje. Tie matrix svetlá boli pre mňa lákadlom, ale zas nie som fanúšikom kože. A myslím, že v tomto prípade nie sú ventilované.
Prečo si mal náhradné vozidlo? Nejaký technický problém?
Celkom ma zaujalo aj to čo si písal, že 2,0 je o dosť tvrdší ako 1,2T. Nevieš ako je to s porovnaním s 1,8? Ja moc tvrdé auto nechcem. Budem si musieť vymyslieť nejakú trasu a požičať obe motorizácie, tak na 2 hodiny.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2020 14:47
Re: Cena vhodně nastavena pro firmy, pro lidi je to děs.
Tady máš ten ceník
https://www.toyota.sk/…3047-1700874.pdf

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku