Tak na Leona jsem z koncernove trojky vsazel nejvic a ani nevim co napsat. Snad ajajaj.
Čekal bych nějaky naboj a emoce a ono teměř nic, vlastně vypada dost usedle. Nejzajimavěji a i nejlip na mě pusobi zadni partie co jsem koukal na video. Jen to nesmi byt v červene barvě, kde klasicky zanikaji zadni lampy.
Tak do něj ma dost daleko. To i teď vlastně ještě součastny leon vypada rozhodně zajimavěji a odvažněji. U toho noveho, už bych nepoužil slogan auto emocion.
To jako važně ? Tak to musim napsat megaLOL.
Jestli pumě něco neschazi tak je to pravě vyraznějši napaditost a o nudě nemuže byt ani řeč. Když si vezmu, že jde o nafouklou fiestu tak si umim živě představit jak spolu stoji vedle sebe na saloně a jak je ta fiesta doslova zastiněna.
Já jsem docela příjemně překvapen :yes: . Ten kombajn je moc pěknej, zadní část mi připomíná Ceed a ten se mi libí též, předek zachoval trojúhelníkové lampy a je do stylu tarraca. Z trojce koncernových kompaktů pro mne nejsympatičtější počin. Těším se na test. U hatchbacku se mi nelíbí prolis v zadních dveřích, ale celkově si myslím, že to bude další úspěšná generace po designové stránce.
Asi jo, musim to ale videt nazivo. Predchozi gen v FR vypadala podle me super, tady jako by tomu chybelo trochu stavy ... ale obrazky jsou jedna vec a nazivo to muze byt neco jinyho.
Treba soucasny Focus taky vypada nazivo o malicko lip nez na fotkach.
Mně se mimo jiné líbí ten nápis Leon na kufru, když už skoro všichni výrobci musí psát název automobilky nebo modelu přes celej kufr, tak Seat aspoň zvolil originální font. Taková blbost ale potěší :-)
Podle mě je boční silueta nejnovějšího Focusu úplně jiná, u kombíku mě u něj velice vadí to přehnané zužování bočního zasklení v zadní části a příliš klesající střecha.
Designově se mi Leon (současný i ten nový) fakt líbí o hodně víc než současný Focus, ale je fakt, že podvozkově bude tento Fordík určitě lepší (ale osobně jsem zatím neměl tu čest). Rozhodně bych mu ale neodpustil tu tříválcovou 1.5! :-(
Jo, přesně to mě napadlo jako první. Na promo fotkách takovej trošku hezčí Focus (hezčí než běžnej Focus, dejme tomu na stejno s nějakou tou ST Line). Nic moc originálního, propojení zadních světel už tu taky bylo... ale jinak celkem fajn, nějaké SEATí markanty tam jsou.
Spíš ten interiér... ten tablet nevypadá nic moc... ono si ale asi časem moc nevybereš.
Za mě zatím zklamání. Proč nemůže Seat přijít s něčím svébytnějším, dynamičtějším, asi jako Leon mk1? Mazda 3 jede úplně jinou ligu, Civic je až vulgární, Kia přišla s Proceedem...
Tablety v takovém rozsahu jako koncern aktuálně netlačí ani PSA.
Jsem si celkem jistý, že auto s "vulgaritou" Civicu postavit nechtěli.
Kia sice možná přišla s ProCeedem, ale jen jako doplněk k normálnímu kombíku... a normální kombík i celý Ceed je taky spíš sázka na jistotu než cokoli jiného.
H&K evidentně ještě neopustila "dobyvatelská" nálada a mají budget na nějaké srandičky typu Stinger nebo i20 WRC.
SEAT naproti tomu dlouho bojoval o přežití a loňský rok je možná první, kdy se to zhouplo trošku v jeho prospěch. I tak ale na prahu špatných časů asi hrajou trošku na jistotu. Vem si, že je to fakticky výlučně evropská značka...
Jo, vím, Alžírsko a Mexiko, díky spřízněnosti se Španělskem (v prvním případě geografické, v druhém jazykové)... možná nějaké další drobky někde... proto taky píšu "fakticky". Pořád to nic nemění na tom, že je existenčně závislý na Evropě a musí auta designovat dle evropského vkusu.
Asi se o něm dá říct to co o nové Octavii, zvenku pěkný ale interiér s dotykovým ovládáním všeho je pro mě dealbreaker. Teplota, vyhřívání sedaček, čelního skla, ventilátor, všechno na displeji, všechno špatně. No a o novém Golfu nemůžu říct ani že je pěkný zvenku. Čistě subjektivně za mě je to v pořadí Leon, Octa, Golf
Některé modely nemají vše na displeji. Většinou se jedna o ovládání, které se používá často a na které ridic intuitivně sahne, aniž by hledal danou položku na displeji.
Třeba ta O4 má pevně ukotvenou teplotu s relativně velkými ikonami + a -, v Golfu jsem viděl jen modročervený proužek, po kterém se přejíždí prstem. Ale bylo to u aut vystavených na autoshow,kde nebyl čas se v tom moc vrtat. Třeba to vyhřívání sedaček nebo čelního skla, což jsou věci které během jízdy ovládám, bylo schované v menu ventilace, což mi moc intuitivní nepřijde.
Bude to chtít vyzkoušet. Golf má zase ty dotykové plošky pod displejem i trošku vystouplé a asi půjdou nahmátnout. Že to je celé krok zpět je jasné.
Vyhřívání skla v menu bych oželel, to je jednorázovka co pustíš občas před jízdou když máš zamrzlé okno... a stejně nemůžeš vyrazit dřív, než to roztaje.
Na autosalonu ve Vídni jsem seděl v obojím, na první dobrou mi víc vyhovuje to řešení v Octávce. Vyhřívání okna v menu, no máš pravdu, ale vyhřívání sedadel už z jízdy reguluješ, nastavení klimy většinou taky. Naštěstí si ještě pořád můžeme vybrat. :-)
No to je ta sranda, ze vzhledem je to jak rikas Leon Octa Golf a zpracovanim jako vzdy Golf Octa Leon ... :-!
Nedavno me kamos vezl celkem novym Leonem kombi a sorry, to je mnohem hlucnejsi auto nez Octavia, o Golfu ani nemluve.
Znamy ze Skodovky mi v r.2010 rikal ze treba ta pena kterou se vystrika “vnitrek trubek” a ktera slouzi predevsim ke zvukove izolaci, tak v Golfu je vsude kam to jde, v Octavii trochu min a v Leonu jen minimum. A svete div se, ono to je vazne poznat.
Hlučnější než Octa, to je dobrý fór. Máme jich plnou flotilu. Tak blbě odhlučněný auto jako Octavia III bych těžko hledal - žebřiňák to vystihuje dokonale. Leon je v tomhle o třídu lepší. zj. u naftové verze je to dost znát. Známej to bude "odborník" na slovo vzatý.
Já se nechci nikoho dotknout, ale Octavie ( v mém případě FL) je na tom fakt o trochu lépe, je to sice jednooký král mezi slepci, ale je to prostě fakt. Na obranu Leonu, jezdil jsem jen s benzíny, ale žádné holoty nevybavené.
Myslím, že je to obecně rozšířený názor, ale myslím, že se Seatu v tomto ohledu docela křivdí. Moje zkušenost se zj. Octavií 1.6 TDI (Ambition i Style) není dobrá. Vibrace a kravál od motoru a rány do podvozku od náprav. (vlastnil jsem 1.9 TDI PD, tak nejsem zhýčkaný).
Co se týká benzínu, my tam máme pouze jeden a s tím jsem pravda nejel. S Leonem 1.4 TSI 110 kW mám ale opravdu sametovou zkušenost (Style), 2.0 TDI Xcellence na koncernovou naftu docela dost "kultivovaná". V tomto ohledu mě Škodovky velice (příjemně) překvapil Superb III po faceliftu 2.0 TDI 140 kW, ten je skutečně odhlučněný skvěle (taky stál 1,2 mil.).
A jaký r.v. ? Já toho dost najezdil s 2018tkou 2.0 TDI, asi nejaky dovybaveny Ambition. Je to hlučná uskákaná herka, ale Leon je hlučnější, jezdil jsem tím Woodyho 1.8 TSI a myslim, že je to FR, na hladké okresce je to super auto, to všechna čest, akorát ho na 0-50 porazí hybridní Auris :D Ale jakmile příjdou nerovnosti, už to slyšíš. Přesedal si někdy z něčeho jiného do toho Leonu? Pak to poznáš.
Pro mne je jediné TDI snesitelné v Audi, jinak Škodovka je spíš průměr v mainstreamu v odhlučnění a komfortu.
Musel jsem mrknout do papírů, většina těch Octavií je před faceliftem 2014-2016, některé docela kuriozní kombinace (1.6 TDI 4x4 šestikvalt), ale např. 2.0 TDI s kterým jsem jel v prosinci už bylo čtyřočko ve výbavě Style, motor je tišší, ale ten podvozek nic moc, prostě to odskakuje na nerovnostech.
Obvykle totiž právě přesedám ze služební škody do Leonu. Jezdím Xcellence, který má 17' (při stejné šířce jako 18' na FR) a nesnížený podvozek (FR má o 15 mm), tak je určitě pohodlnější, moje objektivita je ale ovlivněna tím, že mě to auto fakt baví a je fakt, že ve firmě i v rodině je to samý koncern, minimálně mám příležitost se svézt jinou značkou.
Ale ano, jistě, že Oktávka odskakuje, já tu vubec nechci říct, že Oktavie ma kdovíjak komfortní podvozek, jen mi přijde o trochu lepší interiér a odhlučnění, právě ta poFL 2.0TDI.
Jinak já projel většinu kompaktů v nabídce, nejlepší je podle mě Fokus, naopak slabý mi přišel Mégane (ten má ale zase skvělé turbobenzíny), Mazda 3 je těsně za Fokusem, ale tak trochu na mne působila, že má nadváhu. A co do komfortu mne dostalo, tak to Corolla kombi, ale s 1.2T, nicméně zase řízení je hodně přeposilované a vše je takové až moc lehké. Ono vyloženě špatné auto je snad už jen dnes ASX :D:D
Nemám moc srovnání s Octávkama, v poslední době jsem s žádnou nejezdil. Ale pokud Leona v mé konkrétní konfiguraci (FR 1.8 TSI, 18") srovnáš s Golfem, tak je ten rozdíl patrný i pro hluchého. Samozřejmě ve prospěch Golfu. Na druhou stranu motor sám o sobě je po stránce kultivovanosti naprostý klenot....a aktuálně, kdy má najeto o něco víc než je životnost 1.6 EB v Ozzmanově rodině :D:D:D , už i po stránce dynamiky. Jsem ochoten to zkusit proti hybridům znovu. ;-)
Nicméně všechno je relativní, odhlučnění Leona beru na milost pokaždé, když do něj přesednu z SSS. U něj máš pocit jako bys jel pořád po šotolině. Ale možná je to schválně, jedeš sice 80 km/h, ale pocitově právě drtíš RZ na Portugalský rallye. :D
Jeden Ecoboost na 20 tisíc km... to je skoro jako životnost motoru u závodního auta :D
Bohužel, hybridního Aurise tu má už jen Hamuna a obávám se, že na letiště nedorazí, aby si ho mohl pokořit zpropadeným koncernem :D A navíc pokud to bude jako doposud, kdo ví, jestli na ten sraz dorazíš vůbec ty ! :D
Tak Leon s torzkou bol jasne horší ako Golf, o tom niet pochýb. Ľutujem, že som sa nezviezol s Tvojím Leonom, multilink môže predsalen veci ovplvniť, ale keď sám tvrdíš, že to stále nie je Golf, nemám dôvod neveriť. Na druhej strane ako píšeš je to vec relatívna, s čím porovnávaš. S Mondeom prehrá čo do jazdného komfortu hocičo, pokiaľ si ale spomínam na zvezenie s Octaviou TDI, tak ten rozdiel oproti Leonu nemôže byť veľký. Práve toto zvažujem pri nástupcovi Mondea, priestorovo stačí aj kombi nižšej strednej, ktoré bude naviac pri rovnakom výkone dynamickejšie ako stredná, ale zase tá kultivovanosť a komfort strednej triedy je predsalen niekde inde a je otázka, či by sa nejaké ostrejšie znížené kombi nezdalo polovičke moc tvrdé a uskákané. Ale možno sa treba predtým len zviezť SSSwišťom. :D
No po tom zdražení FST (nielen cena, ale aj príplatky, napr. modrá metalíza zdražela o 1000 €) trochu ustúpil z čela. Momentálne sú papieroví favoriti dvaja: Proceed GT a faceliftovaná Insignia s novým dvojlitrom, oba s automatom.
U nás je myslím cenovka stále rovnaká, 800 za hatch, 900 za kombík v tom plusku.
Ten dvoulitr v Insi by mě taky zajímal... možná ho i zkusím půjčit při další servisce. A zajímalo by mě, jestli člověk reálně pozná rozdíl v těch světlech... navýšení počtu diod vypadá působivě, otázka co z toho.
Ako hovorí moja polovička, musíš sa k tomu autu pekne správať, pekne o ňom hovoriť a ono to vycíti a odvďačí sa Ti dlhovekosťou a spoľahlivosťou. :D A Mondeo je vďačné. Ale skúsi sa raz pokaziť a pôjde nekompromisne z domu! :-[]
Ten tvůj EB si ještě jednou Ford vyžádá do muzea. :-[]:yes:
Ale tvoje žena má pravdu...ani pohádka před spaním neuškodí. ;-) http://img4.auto.cz/…b8c28cdc1b5f.jpg
Tak lepší by byla samozřejmě Škodovka... ta by si jistě užila i pohádku O malém sousedovi... ale než to woody vydal knižně, tak jsem ji vyměnil za Opela... a ten má nejradši pohádku "O 260 koních" :-D
Můžeme se v tom babrat.....ale ty z Nošovic prostě byly Nejlepší pohádky všech dob, kde si majitel jakékoliv značky najde něco vhodného. Jak se stát liftbackem sice už dnes není aktuální, ale pro Insi vždycky můžeš použít Jak ujet všem. ;-)
Neposielam; zatiaľ. Plán je taký, že kým funguje, zostáva no a ja v duchu Ozzmanovských katastrof čakám na ten rozpad Ecoboostu a plánujem nástupcu (to ja rád :-) ). Len Ecoboost jazdí a jazdí bez závad (a za málo), všetkým prognózam napriek. :-)
Ja som jazdil niekolko 10tis km na preFL Octavii 3 (1,6tdi lift a 2.0tdi dsg combi) a teraz par tisic km na Leone ST 1.5tsi FL. Ten Leon je rozhodne najtichsi (mozno prave koli tomu FL) potom O3 lift a najhlucnejsia bola O3 combi.
Presne, ťažko priamo porovnávať kultivovanosť jedného auta s naftou a druhého s benzínom, to jednoznačne ovplyvní vnímanie auta ako celku. A TSI je napriek iným výhradám veľmi tichý a kultivovaný motor (pre nás petrolheadov asi až príliš tichý :D ).
To je jasné, že TSI je kultivovanější, skoro rozdílem dvou tříd :D Já jsem třeba porovnával spíše to, že od podvozku slyšíš kamínky, nerovnosti cítíš a podobně.
Já po dnešku mohu říct, že nejlépe je utlumená Fabie 3... paní v ní do mne dnes nabourala a ani nevěděla, že se bouralo :D
TSI vs TDI v hlucnosti je jasne, ze TSI je tichsie, ale najma v hluku nad 120 mi pride Leon po FL tichsi. S pred FL leonom nemam skusenost. Golf 7 2.0tdi man pred FL mi prisiel este tichsi...
To by chcelo porovnat realne namerane dB, inak je toto porovnanie iba o mojich pocitoch.
No ten znamej rozjel fabriku pro kazde z tech aut, tak si toho vsimnul no. Ted par let predelaval Mini fabriku v Oxfordu (BMW) a ted nevim kde je mu konec.
Ja jsem byl vezen v Leonu 1.0 tsi, 15 tis najeto a rany a duneni zezadu jak hrom.
Je klidne mozny, az temer jisty, ze 2.0TDI bude lepe odhlucnena, tohle dela jak Ford tak koncern VW uz dlouhe roky.
Ostatne to duneni zezadu je u tyhle platformy proste fakt otravny, to je nemoc, v mensim to ma i Passat a Superb (tj neni to vlecenou napravou).
Napr. Ford ani Mazda (co muzu porovnat) neco takovyho vubec nezna. Tam nekde udelali inzenyri VW chybku.
Díky. Kolegyňka uvažuje o koupi této varianty (85 kW) na přesuny do 50 km. S ohledem na zdvihový objem to papírově vypadá obstojně, proto mě zajímalo - jak to jede v nižších otáčkách (do 2 tis.), zda to nemá kolísavý zátah (když píšeš dieslový projev, tak ne) a zda spotřeba při zatížení neleze k číslů jako 9 litrů.
Já jen náhradní vozidlo Rapid slabší verze 70 kW a ten byl do 2 tis. mrtvý, pak přískokem vpřed :-)
Presne tak. S tim zatizenim nevim, zalezi jak moc zatizis, tam bude vzdy lepsi diesel. Dostat se s tim motorem na 9 litru si doslova nedokazu predstavit.
Snad s 300kg v kufru a vlek k tomu?
Ale jak rikam, pri takovem zatizeni mas potom mit aspon benzin ctyrvalec nebo idealne 2.0 diesel, kteremu to bude uplne fuk - ted znamy tahal obytny vuz za passatem 2.0 tdi a odjel dovolenou 5 tis km za 8 na sto, max rychlost teda 100kmh. Ale to je opravdu velky tezky prives.
To je pravě tak trochu zvlaštnost u 1.0EB, kdy u předchudce bylo potřeba davat vice plynu a navic potřeba dost citlivě zachazet se spojkou takže rozjezdy a popojižděni dělali problem a u noveho 1.0EB tohle odpada.
Já tedy mám zkušenost stejnou i u nového 1.0 EB, stejně jako u posledních vyrobených 1.5 EB r4. Prostě od poloviny 2018 po WLTP... A s manuálem, automat ten problém řeší za řidiče
Teď to moc nechapu. 1.5EB je stejny motor pouze s upravou před a po WLTP, kdežto 1.0EB jsou jine motory, kdy ve focusu MK4 je jiny než ten, ktery se daval do MK3.
U motorů 1.5 EB 2018 + (Kuga II FL) a 1.0 EB 2019 (Fokus 4) jsem toto pozoroval, stejný problém třeba i u jinch výrobců (Renault, Škoda...). Vše po WLTP a jalové, než se roztočí, musíš dát víc plynu.
Tak to mi vubec k 1.0EB v MK4 nesedi, zkušenost jasně rozdilna včetně moji druhe polovičky a o to vic v kontrastu pravě s puvodnim 1.0EB. Toho si vlastně všimli samotni majitele MK3 co měli možnost si MK4 vyzkoušet. Dokonce a to plati i pro 1.5EB tak nove motory maji meně přidušene prvni převodove stupně.