Tak na Leona jsem z koncernove trojky vsazel nejvic a ani nevim co napsat. Snad ajajaj.
Čekal bych nějaky naboj a emoce a ono teměř nic, vlastně vypada dost usedle. Nejzajimavěji a i nejlip na mě pusobi zadni partie co jsem koukal na video. Jen to nesmi byt v červene barvě, kde klasicky zanikaji zadni lampy.
Tak do něj ma dost daleko. To i teď vlastně ještě součastny leon vypada rozhodně zajimavěji a odvažněji. U toho noveho, už bych nepoužil slogan auto emocion.
To jako važně ? Tak to musim napsat megaLOL.
Jestli pumě něco neschazi tak je to pravě vyraznějši napaditost a o nudě nemuže byt ani řeč. Když si vezmu, že jde o nafouklou fiestu tak si umim živě představit jak spolu stoji vedle sebe na saloně a jak je ta fiesta doslova zastiněna.
Já jsem docela příjemně překvapen :yes: . Ten kombajn je moc pěknej, zadní část mi připomíná Ceed a ten se mi libí též, předek zachoval trojúhelníkové lampy a je do stylu tarraca. Z trojce koncernových kompaktů pro mne nejsympatičtější počin. Těším se na test. U hatchbacku se mi nelíbí prolis v zadních dveřích, ale celkově si myslím, že to bude další úspěšná generace po designové stránce.
Asi jo, musim to ale videt nazivo. Predchozi gen v FR vypadala podle me super, tady jako by tomu chybelo trochu stavy ... ale obrazky jsou jedna vec a nazivo to muze byt neco jinyho.
Treba soucasny Focus taky vypada nazivo o malicko lip nez na fotkach.
Mně se mimo jiné líbí ten nápis Leon na kufru, když už skoro všichni výrobci musí psát název automobilky nebo modelu přes celej kufr, tak Seat aspoň zvolil originální font. Taková blbost ale potěší :-)
Podle mě je boční silueta nejnovějšího Focusu úplně jiná, u kombíku mě u něj velice vadí to přehnané zužování bočního zasklení v zadní části a příliš klesající střecha.
Designově se mi Leon (současný i ten nový) fakt líbí o hodně víc než současný Focus, ale je fakt, že podvozkově bude tento Fordík určitě lepší (ale osobně jsem zatím neměl tu čest). Rozhodně bych mu ale neodpustil tu tříválcovou 1.5! :-(
Jo, přesně to mě napadlo jako první. Na promo fotkách takovej trošku hezčí Focus (hezčí než běžnej Focus, dejme tomu na stejno s nějakou tou ST Line). Nic moc originálního, propojení zadních světel už tu taky bylo... ale jinak celkem fajn, nějaké SEATí markanty tam jsou.
Spíš ten interiér... ten tablet nevypadá nic moc... ono si ale asi časem moc nevybereš.
Za mě zatím zklamání. Proč nemůže Seat přijít s něčím svébytnějším, dynamičtějším, asi jako Leon mk1? Mazda 3 jede úplně jinou ligu, Civic je až vulgární, Kia přišla s Proceedem...
Tablety v takovém rozsahu jako koncern aktuálně netlačí ani PSA.
Jsem si celkem jistý, že auto s "vulgaritou" Civicu postavit nechtěli.
Kia sice možná přišla s ProCeedem, ale jen jako doplněk k normálnímu kombíku... a normální kombík i celý Ceed je taky spíš sázka na jistotu než cokoli jiného.
H&K evidentně ještě neopustila "dobyvatelská" nálada a mají budget na nějaké srandičky typu Stinger nebo i20 WRC.
SEAT naproti tomu dlouho bojoval o přežití a loňský rok je možná první, kdy se to zhouplo trošku v jeho prospěch. I tak ale na prahu špatných časů asi hrajou trošku na jistotu. Vem si, že je to fakticky výlučně evropská značka...
Jo, vím, Alžírsko a Mexiko, díky spřízněnosti se Španělskem (v prvním případě geografické, v druhém jazykové)... možná nějaké další drobky někde... proto taky píšu "fakticky". Pořád to nic nemění na tom, že je existenčně závislý na Evropě a musí auta designovat dle evropského vkusu.
Asi se o něm dá říct to co o nové Octavii, zvenku pěkný ale interiér s dotykovým ovládáním všeho je pro mě dealbreaker. Teplota, vyhřívání sedaček, čelního skla, ventilátor, všechno na displeji, všechno špatně. No a o novém Golfu nemůžu říct ani že je pěkný zvenku. Čistě subjektivně za mě je to v pořadí Leon, Octa, Golf
Některé modely nemají vše na displeji. Většinou se jedna o ovládání, které se používá často a na které ridic intuitivně sahne, aniž by hledal danou položku na displeji.
Třeba ta O4 má pevně ukotvenou teplotu s relativně velkými ikonami + a -, v Golfu jsem viděl jen modročervený proužek, po kterém se přejíždí prstem. Ale bylo to u aut vystavených na autoshow,kde nebyl čas se v tom moc vrtat. Třeba to vyhřívání sedaček nebo čelního skla, což jsou věci které během jízdy ovládám, bylo schované v menu ventilace, což mi moc intuitivní nepřijde.
Bude to chtít vyzkoušet. Golf má zase ty dotykové plošky pod displejem i trošku vystouplé a asi půjdou nahmátnout. Že to je celé krok zpět je jasné.
Vyhřívání skla v menu bych oželel, to je jednorázovka co pustíš občas před jízdou když máš zamrzlé okno... a stejně nemůžeš vyrazit dřív, než to roztaje.
Na autosalonu ve Vídni jsem seděl v obojím, na první dobrou mi víc vyhovuje to řešení v Octávce. Vyhřívání okna v menu, no máš pravdu, ale vyhřívání sedadel už z jízdy reguluješ, nastavení klimy většinou taky. Naštěstí si ještě pořád můžeme vybrat. :-)
No to je ta sranda, ze vzhledem je to jak rikas Leon Octa Golf a zpracovanim jako vzdy Golf Octa Leon ... :-!
Nedavno me kamos vezl celkem novym Leonem kombi a sorry, to je mnohem hlucnejsi auto nez Octavia, o Golfu ani nemluve.
Znamy ze Skodovky mi v r.2010 rikal ze treba ta pena kterou se vystrika “vnitrek trubek” a ktera slouzi predevsim ke zvukove izolaci, tak v Golfu je vsude kam to jde, v Octavii trochu min a v Leonu jen minimum. A svete div se, ono to je vazne poznat.
Hlučnější než Octa, to je dobrý fór. Máme jich plnou flotilu. Tak blbě odhlučněný auto jako Octavia III bych těžko hledal - žebřiňák to vystihuje dokonale. Leon je v tomhle o třídu lepší. zj. u naftové verze je to dost znát. Známej to bude "odborník" na slovo vzatý.
Já se nechci nikoho dotknout, ale Octavie ( v mém případě FL) je na tom fakt o trochu lépe, je to sice jednooký král mezi slepci, ale je to prostě fakt. Na obranu Leonu, jezdil jsem jen s benzíny, ale žádné holoty nevybavené.
Myslím, že je to obecně rozšířený názor, ale myslím, že se Seatu v tomto ohledu docela křivdí. Moje zkušenost se zj. Octavií 1.6 TDI (Ambition i Style) není dobrá. Vibrace a kravál od motoru a rány do podvozku od náprav. (vlastnil jsem 1.9 TDI PD, tak nejsem zhýčkaný).
Co se týká benzínu, my tam máme pouze jeden a s tím jsem pravda nejel. S Leonem 1.4 TSI 110 kW mám ale opravdu sametovou zkušenost (Style), 2.0 TDI Xcellence na koncernovou naftu docela dost "kultivovaná". V tomto ohledu mě Škodovky velice (příjemně) překvapil Superb III po faceliftu 2.0 TDI 140 kW, ten je skutečně odhlučněný skvěle (taky stál 1,2 mil.).
A jaký r.v. ? Já toho dost najezdil s 2018tkou 2.0 TDI, asi nejaky dovybaveny Ambition. Je to hlučná uskákaná herka, ale Leon je hlučnější, jezdil jsem tím Woodyho 1.8 TSI a myslim, že je to FR, na hladké okresce je to super auto, to všechna čest, akorát ho na 0-50 porazí hybridní Auris :D Ale jakmile příjdou nerovnosti, už to slyšíš. Přesedal si někdy z něčeho jiného do toho Leonu? Pak to poznáš.
Pro mne je jediné TDI snesitelné v Audi, jinak Škodovka je spíš průměr v mainstreamu v odhlučnění a komfortu.
Musel jsem mrknout do papírů, většina těch Octavií je před faceliftem 2014-2016, některé docela kuriozní kombinace (1.6 TDI 4x4 šestikvalt), ale např. 2.0 TDI s kterým jsem jel v prosinci už bylo čtyřočko ve výbavě Style, motor je tišší, ale ten podvozek nic moc, prostě to odskakuje na nerovnostech.
Obvykle totiž právě přesedám ze služební škody do Leonu. Jezdím Xcellence, který má 17' (při stejné šířce jako 18' na FR) a nesnížený podvozek (FR má o 15 mm), tak je určitě pohodlnější, moje objektivita je ale ovlivněna tím, že mě to auto fakt baví a je fakt, že ve firmě i v rodině je to samý koncern, minimálně mám příležitost se svézt jinou značkou.
Ale ano, jistě, že Oktávka odskakuje, já tu vubec nechci říct, že Oktavie ma kdovíjak komfortní podvozek, jen mi přijde o trochu lepší interiér a odhlučnění, právě ta poFL 2.0TDI.
Jinak já projel většinu kompaktů v nabídce, nejlepší je podle mě Fokus, naopak slabý mi přišel Mégane (ten má ale zase skvělé turbobenzíny), Mazda 3 je těsně za Fokusem, ale tak trochu na mne působila, že má nadváhu. A co do komfortu mne dostalo, tak to Corolla kombi, ale s 1.2T, nicméně zase řízení je hodně přeposilované a vše je takové až moc lehké. Ono vyloženě špatné auto je snad už jen dnes ASX :D:D
Nemám moc srovnání s Octávkama, v poslední době jsem s žádnou nejezdil. Ale pokud Leona v mé konkrétní konfiguraci (FR 1.8 TSI, 18") srovnáš s Golfem, tak je ten rozdíl patrný i pro hluchého. Samozřejmě ve prospěch Golfu. Na druhou stranu motor sám o sobě je po stránce kultivovanosti naprostý klenot....a aktuálně, kdy má najeto o něco víc než je životnost 1.6 EB v Ozzmanově rodině :D:D:D , už i po stránce dynamiky. Jsem ochoten to zkusit proti hybridům znovu. ;-)
Nicméně všechno je relativní, odhlučnění Leona beru na milost pokaždé, když do něj přesednu z SSS. U něj máš pocit jako bys jel pořád po šotolině. Ale možná je to schválně, jedeš sice 80 km/h, ale pocitově právě drtíš RZ na Portugalský rallye. :D
Jeden Ecoboost na 20 tisíc km... to je skoro jako životnost motoru u závodního auta :D
Bohužel, hybridního Aurise tu má už jen Hamuna a obávám se, že na letiště nedorazí, aby si ho mohl pokořit zpropadeným koncernem :D A navíc pokud to bude jako doposud, kdo ví, jestli na ten sraz dorazíš vůbec ty ! :D
Tak Leon s torzkou bol jasne horší ako Golf, o tom niet pochýb. Ľutujem, že som sa nezviezol s Tvojím Leonom, multilink môže predsalen veci ovplvniť, ale keď sám tvrdíš, že to stále nie je Golf, nemám dôvod neveriť. Na druhej strane ako píšeš je to vec relatívna, s čím porovnávaš. S Mondeom prehrá čo do jazdného komfortu hocičo, pokiaľ si ale spomínam na zvezenie s Octaviou TDI, tak ten rozdiel oproti Leonu nemôže byť veľký. Práve toto zvažujem pri nástupcovi Mondea, priestorovo stačí aj kombi nižšej strednej, ktoré bude naviac pri rovnakom výkone dynamickejšie ako stredná, ale zase tá kultivovanosť a komfort strednej triedy je predsalen niekde inde a je otázka, či by sa nejaké ostrejšie znížené kombi nezdalo polovičke moc tvrdé a uskákané. Ale možno sa treba predtým len zviezť SSSwišťom. :D
No po tom zdražení FST (nielen cena, ale aj príplatky, napr. modrá metalíza zdražela o 1000 €) trochu ustúpil z čela. Momentálne sú papieroví favoriti dvaja: Proceed GT a faceliftovaná Insignia s novým dvojlitrom, oba s automatom.
U nás je myslím cenovka stále rovnaká, 800 za hatch, 900 za kombík v tom plusku.
Ten dvoulitr v Insi by mě taky zajímal... možná ho i zkusím půjčit při další servisce. A zajímalo by mě, jestli člověk reálně pozná rozdíl v těch světlech... navýšení počtu diod vypadá působivě, otázka co z toho.
Ako hovorí moja polovička, musíš sa k tomu autu pekne správať, pekne o ňom hovoriť a ono to vycíti a odvďačí sa Ti dlhovekosťou a spoľahlivosťou. :D A Mondeo je vďačné. Ale skúsi sa raz pokaziť a pôjde nekompromisne z domu! :-[]
Ten tvůj EB si ještě jednou Ford vyžádá do muzea. :-[]:yes:
Ale tvoje žena má pravdu...ani pohádka před spaním neuškodí. ;-) http://img4.auto.cz/…b8c28cdc1b5f.jpg
Tak lepší by byla samozřejmě Škodovka... ta by si jistě užila i pohádku O malém sousedovi... ale než to woody vydal knižně, tak jsem ji vyměnil za Opela... a ten má nejradši pohádku "O 260 koních" :-D
Můžeme se v tom babrat.....ale ty z Nošovic prostě byly Nejlepší pohádky všech dob, kde si majitel jakékoliv značky najde něco vhodného. Jak se stát liftbackem sice už dnes není aktuální, ale pro Insi vždycky můžeš použít Jak ujet všem. ;-)
Neposielam; zatiaľ. Plán je taký, že kým funguje, zostáva no a ja v duchu Ozzmanovských katastrof čakám na ten rozpad Ecoboostu a plánujem nástupcu (to ja rád :-) ). Len Ecoboost jazdí a jazdí bez závad (a za málo), všetkým prognózam napriek. :-)
Ja som jazdil niekolko 10tis km na preFL Octavii 3 (1,6tdi lift a 2.0tdi dsg combi) a teraz par tisic km na Leone ST 1.5tsi FL. Ten Leon je rozhodne najtichsi (mozno prave koli tomu FL) potom O3 lift a najhlucnejsia bola O3 combi.
Presne, ťažko priamo porovnávať kultivovanosť jedného auta s naftou a druhého s benzínom, to jednoznačne ovplyvní vnímanie auta ako celku. A TSI je napriek iným výhradám veľmi tichý a kultivovaný motor (pre nás petrolheadov asi až príliš tichý :D ).
To je jasné, že TSI je kultivovanější, skoro rozdílem dvou tříd :D Já jsem třeba porovnával spíše to, že od podvozku slyšíš kamínky, nerovnosti cítíš a podobně.
Já po dnešku mohu říct, že nejlépe je utlumená Fabie 3... paní v ní do mne dnes nabourala a ani nevěděla, že se bouralo :D
TSI vs TDI v hlucnosti je jasne, ze TSI je tichsie, ale najma v hluku nad 120 mi pride Leon po FL tichsi. S pred FL leonom nemam skusenost. Golf 7 2.0tdi man pred FL mi prisiel este tichsi...
To by chcelo porovnat realne namerane dB, inak je toto porovnanie iba o mojich pocitoch.
No ten znamej rozjel fabriku pro kazde z tech aut, tak si toho vsimnul no. Ted par let predelaval Mini fabriku v Oxfordu (BMW) a ted nevim kde je mu konec.
Ja jsem byl vezen v Leonu 1.0 tsi, 15 tis najeto a rany a duneni zezadu jak hrom.
Je klidne mozny, az temer jisty, ze 2.0TDI bude lepe odhlucnena, tohle dela jak Ford tak koncern VW uz dlouhe roky.
Ostatne to duneni zezadu je u tyhle platformy proste fakt otravny, to je nemoc, v mensim to ma i Passat a Superb (tj neni to vlecenou napravou).
Napr. Ford ani Mazda (co muzu porovnat) neco takovyho vubec nezna. Tam nekde udelali inzenyri VW chybku.
Díky. Kolegyňka uvažuje o koupi této varianty (85 kW) na přesuny do 50 km. S ohledem na zdvihový objem to papírově vypadá obstojně, proto mě zajímalo - jak to jede v nižších otáčkách (do 2 tis.), zda to nemá kolísavý zátah (když píšeš dieslový projev, tak ne) a zda spotřeba při zatížení neleze k číslů jako 9 litrů.
Já jen náhradní vozidlo Rapid slabší verze 70 kW a ten byl do 2 tis. mrtvý, pak přískokem vpřed :-)
Presne tak. S tim zatizenim nevim, zalezi jak moc zatizis, tam bude vzdy lepsi diesel. Dostat se s tim motorem na 9 litru si doslova nedokazu predstavit.
Snad s 300kg v kufru a vlek k tomu?
Ale jak rikam, pri takovem zatizeni mas potom mit aspon benzin ctyrvalec nebo idealne 2.0 diesel, kteremu to bude uplne fuk - ted znamy tahal obytny vuz za passatem 2.0 tdi a odjel dovolenou 5 tis km za 8 na sto, max rychlost teda 100kmh. Ale to je opravdu velky tezky prives.
To je pravě tak trochu zvlaštnost u 1.0EB, kdy u předchudce bylo potřeba davat vice plynu a navic potřeba dost citlivě zachazet se spojkou takže rozjezdy a popojižděni dělali problem a u noveho 1.0EB tohle odpada.
Já tedy mám zkušenost stejnou i u nového 1.0 EB, stejně jako u posledních vyrobených 1.5 EB r4. Prostě od poloviny 2018 po WLTP... A s manuálem, automat ten problém řeší za řidiče
Teď to moc nechapu. 1.5EB je stejny motor pouze s upravou před a po WLTP, kdežto 1.0EB jsou jine motory, kdy ve focusu MK4 je jiny než ten, ktery se daval do MK3.
U motorů 1.5 EB 2018 + (Kuga II FL) a 1.0 EB 2019 (Fokus 4) jsem toto pozoroval, stejný problém třeba i u jinch výrobců (Renault, Škoda...). Vše po WLTP a jalové, než se roztočí, musíš dát víc plynu.
Tak to mi vubec k 1.0EB v MK4 nesedi, zkušenost jasně rozdilna včetně moji druhe polovičky a o to vic v kontrastu pravě s puvodnim 1.0EB. Toho si vlastně všimli samotni majitele MK3 co měli možnost si MK4 vyzkoušet. Dokonce a to plati i pro 1.5EB tak nove motory maji meně přidušene prvni převodove stupně.
Hlavně tím vše na displeji si zjednodušili výrobu. Celkově potom vzhled palubní desky vypadá lacině a pro mě nezajímavě. Smutné je, že celý koncern jde touhle cestou. Ještě tam naplácají všude ten lesklý plast, ať je to jo hnusný..
Mno Octa je krajšia lift, Leon zasa kombi. Kto vyberá len podľa vzhľadu nebude mať problém. Ale HB mi pripadá taký mix Focusu, 308 a i30. Som zvedavý na živo.
No asi to je divné, ale už jsem měl možnost jezdit s auty co měli tuto moderní vychytávku ovládání ventilace na dotykovém display v různých meteorologických podmínkách a přiznám minimální potřebu si s tím hrát. Přiznejme si měnit směřování vzduchu, ventilátor, teplota jak často k tomu běžně za jízdy dochází když Vám to jede na AUTO a to funguje bez problémů. Nastavíte svůj oblíbený program a teplotu a už se to z 95% během jízdy nemění. Autorádio má dnes běžné ovládání na volantu a hlasové ovládáni taky OK proč potřeba sahat na display. Třeba takový Golf 8 má podle videí dotykové ovládání teploty a změny hlasitosti zvuku na té podložce pro ruku co tak prosazuje Škoda v rámci simply clever akorát u Škody to je na odložení ruky a taky u VW to má svoji funkci stačí na vyznačeném místě dát prst a potáhnout po plošce vlevo nebo vpravo a je hotovo.
Rádio neřeším, to ovládám z volantu. Do klimatizace mám potřebu zasahovat i v auto režimu, Většinou abych zvednul teplotu, snížil otáčky větráku nebo změnil směr foukání protože kdybych jezdil čistě na auto režim tak brzo skončím s angínou. A pak další věci, vyhřívání sedačky zapnu před barákem a pak postupně ubírám až do vypnutí, takže na 5 kilometrech na to ťuknu třeba třikrát, to prostě na displeji nechceš. Pokud jde o koncern, pzdá se mi o fous lepší řešení škodovky, seděl jsem v obojím a tlačítka + a - na displeji se mi ovládaly líp než matlat prstem po plošce v Golfu.
Líbí se mi to. Předek je hezký, zadek celkem taky. Jako celek bych dal 4 z 5 * za vnější vzhled. Mohlo to být lepší, ale mohlo to být i podstatně horší. Co se mi ale nelíbí, je interiér. Tomu nějak nemohu přijít na chuť. Dva display, jinak celé takové strohé. Kvalitu těžko hodnotit, ale vzhledově mě interiér nenadchl.
za mě vzhled spíš lehké zklamání. Ale ono je těžké vylepšovat to co bylo výborné. Třeba taková Toyota měla ten prostor na zlepšení obrovský a subjektivně vypadá ve srovnání s předchůdcem o světelné míle zajímavěji.
Už tu dlouho tu nebylo 'praktičtější kombi', ale tentokráte to trumflo 'hezčí kombi' - kombi je krabice na převážení vzduchu. Není ani hezká, ani praktická.
V teto tride a cenove relaci se u nas ale prodava jen Corolla jako sedan, pokud se nepletu.
Nemluve o tom, ze vetsina kocarku se do sedanu do kufru na vysku nevejde. Kolega hledal neco, co by se mu veslo do BMW 5 a pry to nebyla sranda neco najit.
Si upadl na hlavu, ne? Máme současnou dobíhající generaci v ST a na delší cesty má naše rodina kufr většinou víceméně plný. Vůbec nepřichází v úvahu, že bychom se vešli do hatchbacku! (nemluvě o tom, že kombík je i hezčí a má výrazně nižší nákladovou hranu kufru). :-) V zimě v něm díky otvoru za zadní středovou opěrou krásně odvezeme i trojici lyží s hůlkama, po sklopení zadního opěradla převážím velkou sekačku na trávu do servisu a když potřebuju odvézt něco extra dlouhého, mám v záloze ještě dopředu sklopné opěradlo spolujezdce. Využil jsem to třeba při převozu dlouhých štaflí. Mj. mi to auto loni odstěhovalo snad čtvrtinu domácnosti. Opravdu málokteré jiné auto dovede tak skvěle skloubit parádní sportovní šmrnc, prima svezení, úsporný provoz a k tomu super praktičnost, jako Leon ST! :-) Kombi for ever! :-):yes::yes:
A co je dle tebe praktického?
Ono kombi je praktické pro rodinu, nějaké mini zase praktické do města a tak dále. Tak mne jen zajímá jaké je praktické auto pro tebe. Jo a SUV ani nezkoušej, to je nepraktické ve všem, pokud člověk neplánuje skákat přes obrubniky.
JJ SUV si kupujou lidi, ptz maj pocit, že umí všechno.
Pravda je, že pořádně neumí nic.
Ale krůty chtějí "Vysokej posez" a už i chlapi. Mladí chlapi. A to mě děsí.
Ne, že chtějí. Ale mnohdy ani nemají na vybranou. Chci náhradu za malé kombi tak, aby zůstaly zachovány přepravní schopnosti a nemusel jsem kupovat zbytečně obří auto. A jediná varianta - malé SUV, 2008 nebo Captur. Nejsou malá MPV, malé kombi. Hatchbacky mají všechny tak vysokou hranu, že na přepravu jsou k ničemu.
No, oproti Cliu kombi je Fabka zoufalá užovka. Je hezké, že je natáhlá do výšky, ale to bylo Clio taky, než ho v následující generaci zase zmenšili. To, co odvezu v Cliu, Fabka nepobere.
Me teda clio nejak podstatne vetsi neprijde. Obojim obcas jezdim jako spolujezdec. A prijde mi to spis na stejno. pocitove mozna fabka ve vnitr takova volnejsi.
Neřeším prostor na sedačkách, ten mě netrápí. Ale potřebuju široký a dlouhý kufr, jenže ta úžasně dokonalá Fabia je oproti Cliu asi o 5 cm užší a o nějakých 7-8 cm kratší. Zdánlivě zanedbatelný rozdíl, jenže... je to rozdíl mezi "odvezu" a "neodvezu".
A taky se ty malé hatchbacky v nejnovějších generacích brutálně splácly - tj mají mnohem nižší střechu. Moje Punto Evo je vysoká 1,5 m a jak se mi do něj krásně nastupuje i při výšce skoro 1,9 m! (nelmluvě o skvělém výhledu relativně vysokými okny).
Souhlasím. Měl jsem pořád morální problém se SUV, než jsem zjistil, že rozdíl výšky oproti mému autu je u malých SUV 3-5 cm dle modelu. Takže se s novými generacemi vlastně vracíme o deset let zpátky...
Niekto to už v diskusii spomínal. Že crossovery sú vlastne návrat do čias keď autá neboli všetky "športové", ale mali normálnu výšku. Aj podvozok, aj strecha.
OK, začnu tím, který z kombíků při neustálém snižování světlé výšky může sjet ze zpevněných komunikací na cesty s výmoly apod? Který mi umožní skládat věci na výšku tak, jak to umí SUV? Který mě nechá upravit výšku jako většina velkých SUV?
Který překonává neduhy našich silnic jako SUV?
A v čem mě vyjma vyšší spotřeby a o něco horších jízdních vlastností na pěkných silnicích SUV omezuje?
Tak nezpevnenou silnici jsem omylem sjel i s aurisem, který byl proklatě nízko a skončil na lesní cestě vyjetou od traktoru. Ano byl to adrenalin, ale dalo se to.
Zvýšení výšky souvisí spíše s adaptivním podvozkem než s kategorii auta.
Jestli naskladas stejné množství objemu do suv stejné velikosti jako kombík, nebo víc, smekam. Omezuje právě třeba v tom kufru, ale třeba už se to zlepsilo
To naskládáš. Když vezmeš Superb vs. Kodiaq, tak je v Kodiaqu víc místa. Logicky... při stejné délce je SUV vyšší, sedí se víc na stojáka, zbývá víc cm na kufr i na délku... a pak samozřejmě i na výšku.
To je třeba ten problém. Spousta lidí si to myslí a stačilo abych jezdil od dealera k dealerovi s kočárkem pro dvojcata, vanickou a cestovní postýlkou a začínal být zoufalý, abych do toho kufru naskladal další potřebné věci
Teda takhle, Superb a Kodiaq ještě asi nebyl nejlepší příklad, vzhledem k tomu, že Kodiaq je na délku spíš jako Octavia... tak třeba Sorento a Optima k sobě mají vnějšími rozměry blíž.
Zrovna Kodiaq je taková výjimka a jedno z mála SUV této kategorie, kde je opravdu myšleno i na praktičnost, na druhé straně vidím třeba Edge, Tiguan v krátké verzi a podobně, které jsou spíše velkými hatchbacky.
V době výběru jsem prošel Peugeot, Renault, citroen, toyotu, lexus, hondu, hyundai, mazdu, opel a MB. Koncern VW jsem záměrně obešel obloukem, nemam opravdu nervy na to, abych s nimi opet musel resit to, ze po 2 letech se nove auto prakticky zacalo rozpadat a jejich rakce byla, že to je vlastnost a běžné opotřebení.
Navíc jsem chtel spise C segment z duvodu castych jizd v centru Prahy a tam se každý centimetr dolů hodí. Další problem byl, že když se veslo do kufru, nevešly se 3 sedačky dozadu.
Ale bez diskuze, sto lidí, sto chutí. Proto nemám problém s SUV, kombíky, kupé...s ničím.
Vidíš, já měl na formě Passaty, A4, Q7, Leony a vždy sloužilo super. Třeba u Aurisů (2011) byl dojem z opotřebení interiéru větší než u Leonů, ale mechanicky drželo vše. ;-)
Jo ten volant na Aurisu se opotrebovaval rychle.
Ono když ti rezne auto po 2 letech tak, že odpadava lak nebo rovnou i ochranné listy i s lakem a řeknou ti, že to je normální opotřebení laku a to odpadle prahove listy je dáno osoupanim nohama, tak si člověk fakt mysli ze z něj chtějí dělat debila. Obzvlášť když se nás tam sjelo s tím samým 6 různých aut z jednoho malého okresu.
Ano, problém s korozí se nám u Passatu B5 vyhnul, ale taťka měl po 2 letech zrezlé dveře u řidiče na Yeti a místo výměny napoprvé kitovali! Napodruhé už nové dveře.
U nás to byla yetina a octavka. Kromě všech 5 dveri to byly i prahy na obou stranách a A sloupky. Po měsíčním dohadování to opravily a za 6 měsíců to vše odpadlo nanovo. Na to řekli, že už bylo jednou opravovano a že se záruka už nevztahuje (měli jsme na 4 roky ). Tak se to poslalo do německa do škodovky, kde záruku bez problému uznali a veškerej VW šel z firmy pryč. Passaty B5 šly raději dřív, než se to objevilo
U nás máme volný výběr a v důsledku směsku všeho možného a taky v těch nájezdech do 200tkm žádné větší problémy nejsou... s výjimkou spotřeby oleje u 2.0TDI, řádově třeba litr na 10tkm (Octavia, Passat i Superb). Vážné závady za posledních třeba 10 let pamatuju dvě... 1.8TSI v O2 rozvody (vyřešeno na kulanci po záruce) a automat u 4er (vyřešeno po dlouhých tahanicích v záruce).
O prasklé hlavě motoru v O2 2.0 TDI PD ani nemluvím. nemám problém s tím, že se něco stane. Pořád je to nějaký výrobek, dělá ho hodně lidí a je z hodně komponentů. Ale aby mi někdo tvrdil, že jsem si lak ošoupal nohama, i když byl pod prahovou lištou, to ať se jdou bodnout.
To je holt o lidech. Jak říkám, ve Škodovce jsme řešili jediný větší problém a to byly rozvody... a dostali jsme nový motor zdarma po záruce (pokud si vzpomínám, auto mělo asi 60tkm) a platili jen práci, což mi přišlo solidní... i vzhledem k tomu, že jsme v té době měli od Škodovky jen pár aut - to musí být tak 10 let zpátky.
Mě přijde Superb a Kodiaq jako dobrej příklad.(aby ne, že :-) )
- stojí stejně
-Kodiaq je kratší, přesto má kufr větší a vzadu je víc místa. + možnost posunu sedadel a zvětšení kufru až na 835l, kdy si pořád sám za sebe sednu
- Superbb dle SM úspornější o cca 0,5l (nafta)
Nechápu tuhle neustálou averzi (nemyslím tebe) k tomu, že si někdo jiný koupí SUV. A škatulkování, že je to pozér, podlehl reklamě, módě atd).
S tím souhlasím, že dřív byla prujezdnost mnohem lepší.
Ten podvozek jsem tak myslel. On nemusí být jen vzduchový, třeba hydraulicky, elektromagnetický.
Já měl za to, ze i elektromagnetický může měnit výšku. Z principu nevidím důvod proc by to neslo , ale asi tam bude nejake omezeni. Druhá věc, že to je snad nepouzivane jestli se nepletu. Nevím jak moc MB na tom pracuje. https://www.google.com/url?…
No u vás před prací, to mi povidej ty parkovaci místa. Tam jako jedno z mála chápu zvýšená auta. Ten hrb tam udělali snad úmyslně, aby se tam neparkovalo.
Tak,okrem toho,že SUV v porovnaní s kombi májú horšiu dynamiku ,spotrebu ,emisie, aerodynamiku ,hlučnosť , vyššiu cenu o cca 3000€ ,drahšie pneumatiky , tak SUV nemajú žiadnu chybu .
Pleteš si chyby s vlastnostmi. Aerodynamika, snaha o co nejnižší spotřebu apod dohnaly auta k tomu, že jsou příliš nízká pro pohyb mimo silnice a pokud kdokoliv z pracovních, soukromých či jiných důvodů mimo ně musí, pak jde do SUV i za cenu horších jiných parametrů.
Výhody SUV sú svetlá výška ,lepší výhlad z vozidla a lepšie-jednoduchšie nastupovanie .Ano,súhlasím s tebou,čo sa týka svetlej výšky a prejazdnosti terénom sú SUV na tom o dosť lepšie ako klasické kombi a súhlasím s tým,že sa súčastné autá znižujú ( Felicia mala 15-16 cm svetlú výšku,dnes musíš kúpiť Scouta na podobné parametre ) ,ale na druhú stranu kolko percent majitelov SUV skutočne jazdí po nespevnenych cestách . Tiež sa nechodí vo vibramoch ,alebo trekingových topánkach celý rok po meste-teda nemalo by sa :-) Skôr mi dáva väčší zmysel paket pre zlé cesty od Skody,alebo Scout,X-perience a rôzne zvýšené verzie klasických kombíkov.
Já z průjezdu SUV ani podle majitele nepoznám, jestli je stavař, rybář, fotograf, malíř krajinek nebo luční úchyl. Takže nemůžu říct co využije nebo nevyužije. Mluvím za sebe a možná pár známých, či kamarádů co vědí proč. ;-)
Pokud sis nevšiml, tak již několik let si drtivá většina modelů v nižší střední třídě vystačí s dobře odladěnou vlečkou. Je to levné, lehké, prostorově mimořádně úsporné a zcela bezúdržbové řešení. Samozřejmě je ale super, že nejsilnější motorizace Leonu opět dostanou dozadu víceprvek, samozřejmě vč. čtyřkolky. A většina modelů v nižší střední třídě pohon všech ani nenabízí... :no:
Ale jo je to tak, na druhou stranu mel jsem tu cest s Golfem Variant s tyci i s viceprvkem a poznat to teda je. Clovek by cekal v extremu, coz kupodivu ani tak zle neni (mozna na rozbite ceste), ale smerova stabilita a pohodli na dalnici je s viceprvkem jak auto o pul tridy vys, tak to proste je. Ale to poznas az s tim neco ujedes, to recenzent za svych snad 1000km sotva pozna, to se nikde nedoctes.
Rikejte si co chcete, ale to auto vypada naprosto paradne. Resp v tom sice vidim tak trochu mazdu, ale kdyz to srovnam s aktualnim golfem, tak ten absolutne bez sance.
Ted uz minulou generaci mam hodne rad, ale tady vidim opravdu velky posun kupredu. Golf preslapuje a nevi, kam.
Tak za mě rozhodně zdaleka ne tak povedené, jako na svou dobu a vlastně i dnes, minulý Leon. Ten měl ve své třídě opravdu emotivní, sportovně střižený design. Tohle je pro mé oko poměrně nudné, stereotypní, tuctové. Ovšem totéž můžu říci o Golfu 8 ve srovnání se 7. Z nových VW koncernových aut mi přijde nejhezčí Octa. Další věc, která mě děsí je , jak se během posledních 4. měsíců přesunul konglomerát Golf, Octa, Leon, od ergonomicky skvělých, do kategorie ergonomicky strašných aut a to samozřejmě díky neskutečně nesmyslnému dotykovému ovládání téměř všeho. Tak si říkám, jestli výrobci neuniká, jak si např. senioři s touto stupiditou poradí. Když vidím své rodiče, jak zápasí s moderními technologiemi....Navíc je pro mě naprosto nepochopitelné, proč EU, která nařizuje dávat do aut kdejaký bezpečnostní asistent, nevadí, že dotykové ovládání bezprecedentním způsobem bezpečnost provozu ohrožuje.. Já bych to dokonce zakázal a nařídil systém ala Mazda, BMW. atd.
S tím dotykovým ovládáním skoro všeho naprostý souhlas!!! Doteď měly všechny koncernová auta bezkonkurenčně skvělou ergonomii všech ovládacích prvků, a teď to takhle podělají.... :-(:-(:-(:no::no::no:
Teměř 100% souhlas se všim. Navic tenhle leon a to už pišu delši dobu stejně jako jinde u koncernu použiva hodně rovnych a otřejšich linek. Takže už teď na mě pusobi zastarale. A k tomu ta ztrata emoci.
Ak niekomu nevyhovuje dotykové ovládanie takmer všetkého, je tu z relatívne dostupných (nie lowend) áut napr Mazda - tá považuje dotykové ovládanie za nebezpečné a ide svojou cestou. Klasické ovládanie, atmosferické motory, pekný dizajn... - komu sa nepáčia moderné trendy, má na výber.
V podstate sa dotykové ovládania nepáčia viacmenej nikomu koho poznám. Je to moderné, zrejme aj výrobne lacnejšie...
Malý príklad z iného "súdka":
V práci máme kopírku, ktorá má dotykový display + 1 tlačidlo na vypnutie a 1 = HOME. Je to novšia verzia našej predošlej kopírky, ktorá mala nedotykový display + kopec tlačítok. Otázka - ktorú sme mali radšej? Samozrejme tú starú, aj po cca 1,5 roku stále nadávame na dotykové ovládanie (9 z 10 ľudí). Je potrebné stále "scrollovať" po display, zrušenie kopírovania trvá tak dlho, že sa všetko dovtedy vytlačí... Stará mala na všetko tlačidlo = ovládanie bolo presné, jasné a rýchle. Už len prihlásenie používateľa na novej kopírke trvá asi 3x dlhšie - sú to sekundy, ale zlepšenie to nie je...
Akú výhodu má takéto "vylepšenie"? Vyzerá to "coolovo"? Je to lacnejšie na výrobu? Kopírka má krajší dizajn? Pre zákazníka to nie je lepšie. V danom prípade absencia tlačítok značne zhoršuje komfort používania. Dá sa s tým žiť, ale radšej by som sa vrátil k starej verzii s tlačítkami. Našťastie kopírovanie je len občasná činnosť.
Na druhej strane k Smartphonom nemám výhrady ;) - Každý zarytý priaznivec tlačidlových mobilov po krátkom čase od prechodu na spartphone konštatoval, že späť by sa nevrátil :)
Nemyslím, že kopírka je úplně vhodný příměr. To už spíše ten smartphone. Ovšem já jsem spíše mluvil o tom, že dotykové ovládání všeho, je v autě nejenže ergonomicky horší, ale především daleko nebezpečnější. Když jste u těch příměrů, zkuste napsat nějaký text při chůzi na starém telefonu a zjistíte, že to jde, aniž byste na něj musel zírat a že tedy můžete sledovat okolí. Tedy pohybujete se bezpečněji...V autě to platí násobně díky rychlosti pohybu. Osobně pracuji na záchrance, kde musíme mít v sanitě všechny ovladače analogové, abychom nemuseli odvrátit pozornost od provozu. Když nedávno dostala ZZS Hl. m. Prahy nové sanity, kde jim nějaký osel namontoval dotykové ovládání výstražných znamení, okamžitě museli auta stáhnout a vrátit do nich haptická tlačítka. Ovšem myslím, že ve výše popsaném budeme ve shodě :-)
Plne súhlasím ;). Nie je nič lepšie, ako po pamäti siahnúť na tlačidlo a zapnúť požadovanú funkciu.
Na klasickom mobile ľudia písali menej, pretože nebol online a nemuseli sme poniektorí za chôdze vypisovať na sociálne siete :). Osobne sa pri chôdzi radšej kochám prírodou, autami, alebo peknými ženami :) (- uvedené bez poradia). Na svete je toľko krajších vecí ako telefón ;)
To napojení dveří a výdechy jsou divné, ale proč je tam ten kus šedýho plastu v místě kolena řidiče? Je to nesymetrické a nejspíš to bude překážet. Co nechápu je, proč mají Golf, Octa a Leon totálně odlišné tempomaty. Doteď je svět jednoduchej - přiletět, vyfasovat v půjčovně koncern, nastavit sedačku, jet. Vzhledově jiné, ovládání stejné. A oni místo toho udělají tři stejná auta a rozhází ovládání.
Tak zvenku nový Leon vypadá velice pěkně, ale možná trochu méně extravagantně, než odcházející předchůdce. Výrazný nárůst rozvoru na úroveň Octavie se samozřejmě velmi pozitivně projeví na prostoru pro nohy vzadu, ale ten nebyl vůbec špatný ani u současné generace a změnou bočních proporcí rozvor/převisy teď auto působí vizuálně méně kompaktně, obratně, no prostě sportovně.Za sebe mám ovšem poměrně velký problém v interiéru, protože přístrojová deska i ovládací prvky dobíhající III. generace mi sedí mnohem, mnohem více než obří tablet a spousta dotykových tlačítek!!! :-(:no:
P.S. Jsem moc zvědavý na odladění podvozku, hned, jakmile to bude možné, se s novým kombíkem půjdu k dealerovi projet.
P.S. 2: Dočkal se nový Leon konečně výškově nastavitelných předních bezpečnostních pásů, nebo to pánové od Seatu pořád považují za přílišný "luxus"? ;-\
Já jsem lehce zklamaný. Kombi mi přijde zajímavější, jen škoda že u něj neprodloužili rozvor. Auto by bylo s menším zadním převisem ještě vyváženější. Ale v interiéru vše dotykově vidím jako průser.
Ale vždyť rovzor prodloužili, a to pořádně - o 6 cm! Pokud by tomu nedejbože přidali ještě víc, byla by to naprostá proporční katastrofa, jako např. nastala u současného Peugeotu 308 SW. To je fakt nechutný jezevčík a sportovního na těchto proporcích není vůbec nic! :-(:no:
P.S. Jsem moc zvědavý, jestli má nová generace lépe odhlučněný podvozek. Tam je u současné generace opravdu ještě prostor ke zlepšení a řízení by mohlo být o trošku tužší.
Proč by to proboha mělo všechno bejt sportovní?
Sportovní auta jsou něco jinýho. Proč všichni chtějí sportovní auto vidět v každým normálním autě? Jezevčík bude mít místo a dobře si povede v dlouhých zatáčkách a tak.
Jasně, tak v tomhle jo...Ale od začátku nepostavil sporťák. Pak udělal sportovní zbytečnou značku Cupra...která nestaví taky ani jeden. Prostě pleskají dokola "sportovní, sportovní, sportovní" a výsledek je pár červenejch nití vevnitř na kožence a blikající startovací tlačítko v rytmu srdce. To je málo. Vezmi Alfu! A té měl seat podle strategie konkurovat. ...Seat je vzhledem k existenci Monte Carel, RSek, Spotlinů od Škodovky a R-Linů atd od VW vlastně zbytečná značka. Měl by jít na odstřel.
Jasně, Seat je pro VW "vlastně úplně zbytečná značka", až na to, že jako jediná v koncernu přináší VW techniku v jižansky šmrncovním obalu za rozumné peníze. A zákazníci na tuto kombinaci moc dobře slyší, o čemž svědčí prudce rostoucí prodeje SEATu! :-):yes::yes::yes:
V tomto zcela souhlasim, sve doby vzali v Seatu o generaci starsi Audi a nazvali to Toledo a to jsem si prave rikal ahaaa ze by ze seatu byla konkurence Alfe? Protoze s technikou Audi uz by se neco asi udelat dalo (ikdyz ne tam s tou generaci, ta spotrovni teda nebyla).
Ale smulicka, nestalo se. Vsak Seat krachuje co kazdou dekadu, ted naposledy je z pru**ru vysekala Iboza v zakladni vybave prodavajici se pujcovnam na ostrovech ve stredozemnim mori. Nedelam si srandu, muzu ten clanek nekde zkusit najit.
Vis co Spanelsko, mañana, muzem si vlastne delat cokoliv, VW zaplati ... a kdyz se fakt ma neco levne ziskove vyrobit, tak nazdar Barce a hura do Kvasin.
Číst umím, rozvor prodloužili o 50 mm. Já to myslel tak že u toho kombíku to mohlo být třeba 80 mm a zadní převis se ještě zkrátil. byl by to pak spíš takový shooting brake.
vedel som ze sa oplati ( tak ako vzdy ) pockat na ofiko fotky a tak sa az tesit ( alebo plakat ) ... je to nakoniec vzdy daleko lepsie ako tie kdejake uniky fotene vzdy bohvie s cim a bohvie kde ..... takze za mna supa ... vau... a mne sa viac paci hatch... po tarracu dalsi narez od seatu ... a ako sa mi paci aj novy golfik tak toto je snad este lepsie a stavnatejsie ... uzasny face a kapota.. a bocny profil naj v segmente... svalnate ale pritom ziadna nakysnuta objemovka... elegantne ale pritom ziadna staromodnost a usadlost ..... svihacke ale pritom ziadny gyc ani lacny wow efekt ... uplna pecka... toto bude trhak... klobuk dole.. seat sa zacina preberat a robi to ( uz konecne ) brutalne dobre :yes:
PS: este aj toho zadku ktoreho som sa tak bal ( to prepojenie svetiel ) tak nakoniec mu to paradne sekne https://img2.auto.cz/…ull/6153285_.jpg a ladi to s rysmi kasne ktore su pekne prisposobene a vzadu pekne aj navazujuce prave na svetla .... nemam slov.... najkrajsia kasna v segmente .. este aj tie bezne lemy blatnikov su tu voci predchodcovi zrazu hrozne sexy... neskutocna kasna :yes:
Do jedný věty M6 a Insignii? Co to meleš ty klaune?
Opel je proti VW střep a v pdstatě už neexistujea proč tady blekotáš o M6 nevím.
Ty jsi sám fejk.
Edit...už mi to došlo...Magda. Aje to Japanobyjezdec. Ajajaj.
Jooo ty kila to vis, na ty neplati zadny teplo zima a to se ti v tom Boeingu jak letis na dovolenou docela hodi ... jako tenkrat v kauze lehke topne oleje... ja vim ze tam byly hlavne dane ale tohle taky rozjeli, par vagonu v zime koupit, v lete prodat, to me tenkrat ponavilo :-)
A to vite, ze ti imperialisticky merici amici presli v letectvi na metricky jednotky (palivo v kg) takhle ze dne na den a sup natankovali, zkontrolovali .... ale spatne kontrolovali, kila to nakonec nebyla.
V puli cesty hapalo :-(
insignia aj M6 su o triedu vyssie ... no a samozrejme nikto ta nenuti leona kupovat ked sa ti povedzme viac paci tipo alebo megane... no problem... kazdy si dnes vyberie... aut je dnes v tomto segmente tolko paradnych ze ozaj kazdy si urcite vyberie to svoje :yes:
PS: insignia inak tiez uz nema dlhy zivot pred sebou .. to len tak aby si sa poponahlal
Poté, co jsem pozurážel pár diskutérů a pár aut...
Je čas abyste seznali názor boží na thoto nového Leoše...
Je to docela slabingr. Bez emocí. Čekal jsem víc. Octa je hezčí, G8 taky. A samozřejmě jak psal kolega výše (s tou kvalitou komponentů a materiálů) je to pravda. U nás se vyrábí hodně těchto věcí a nějaké lidi z těch firem znám. Do Seatu jse fakt to nejhorší. Lepidla, plasty, materiály. Takže bude nejen nejméně pěkný - což je subjektivní, ale i nejhorší - což je dáno.
mne sa to naopak paci viac ako octavka ale aj ako golfik.. ale tu tak bolo asi stale... ale co ma ozaj prekvapilo je kabina.... normalne sa mi paci... voci golfu aspon na fotkach mi pride taka vzdusnejsia a akasi minimalistickejsia a sikovnejsia... no a octa tam s tym dvojramennym volantom a tym zaoblenym deklom v strede to je snad este krok spat voci O3... teda vizualny ... lebo samozrejme nemozeem z fotiek hodnotit kvalitu.. len vizualny dojem...
Tak volant jsem neřešil ..v S Klasse je to taky a RS dostane tříramennej.
Jinak Octa je naživo fakt hezká a Golf hezčí, než na fotkách. Ale u Golfu ubíraj na kvalitě. Už i na místech, kde to vidíš. A to je zlý.
Viděls je naživo?
Mě nesedí ty dotykáče - nebo lišty - na všechno.
Sakra základní věci maj mít tlačítka. Že je dneska v autě tolik funkcí, nastavení a výbavy, že se to utlačítkovat nedá a musí tam bejt dotykáč na menu atd, vo tom žádná. Ale puntík na ráiu, výhřev sedaček, Klima, světla...to má mít ovladače
vw obecne uz setri... vid T-cross.. bakelitak jak delo... srsi to z neho z z kilometra ( kamiq je voci nemu premiovka ) ... T-roc je uz lepsie ale aj tam kabina vzhladom na cenu ziadna slava... ale tak kvantita musiy byt niecim vykompenzovana ... a proste dnes sa setri uz vsade co spravime... goflik sa mi paci ale zatial leon este viac... uvidime nazivo potom kto z koho ... octavka je kasnou pekna a urcite opat bude megauspesna ale tento svet megakombikov a liftov ide kusok mimo mna a nezaujima ma nejak moc...
podla mna sa casom opat vrati viac mechanickych tlacidiel... tato digimoda dlho nepotrva lebo to nebude prakticke ani to nema dlhy zivot... a tak jak niektore auta uz naspat nasadzuju manual tak tak aj niektore vozy uz opat zvysia pocet mech. tlacidiel ... aspon chcem tomu verit 8-s
asi hrali kusok na americky styl ... ale ani mne sa to nepaci... suhlas....
ale tento leon je famozny.. ta zadnica .. bocne linky... celkove svalnate ( ale pritom nie rozcapene ani nakysnute ) proprocie... pecka... https://img2.auto.cz/…ull/6153285_.jpg:yes:
No upřímě, díky té řadičce místo stěračů jsem měl problém si setřít správně sklo a nepřeřadit na R za jízdy :D Ale ne, je to asi pro majitele MB klasika, neberu jim to, ale mne víc vyhovuje na středovém panelu :D
Převodovka pod volantem je bezva. Volant hnus. Já měl AMG, takže mi byl jedno. :-!
Buďme rádi, že koukli do S-Klassy a ne do Oltcita. Jedna packa je málo. :-)
Hmm jsem si vzpomnel jednu cestu Praha-Londyn a zpet v (tom kulatem) Sku 500 long 4motion. Je to hovado, cely se to po ty silnici podivne pohupuje, ale dalnici to hlta proste famozne, ticho, klid, V8 ... To jsme ovsem odbocili :-)
Jezdil jsem W222, to je ta, co má volnat z nové Oktávie (to Fosteka omejou za to přirovnání), taky S500 Long a i když se pohupuje, jede to naprosto jistě, na dálnici je to pak top a ani nemusíš jet rychle, stačí 130 a nevíš, že cestuješ...
To auto je na dalnici genialni, ale samozrejme je to cely uplne jinde $$$, ze jedes za 9-11 litru (klidna jizda) uz je potom uplne jedno vzhledem k porizovaci cene.
že vzhledem ke crashtestům, požadavkům zákazníků na prostor atd a aerodynamice a jiným faktorům...mají designéři čím dál tím víc svázané ruce. Není moc co vymýšlet.
a najviac na to doplacaju predky aut ( masky a svetla ) ... ktore su defakto uz vsade rovnake.. suhlas... tento leon by kludne podla mna vedel byt v podstate cimkolvek uz... aj ked ako seatu mu to fakt sekne velmi dobre :yes:
Myslel jsem tu uniformitu. Podívej dřív. Před čtvrt stoletím. Jak vypadalo BMW, jak Citroen a jak třeba...Fiat. Dneska je to strašně podobný.
Pak přestaneš plkat vo vrtulníku.
Pořád vidím dost rozdílů. Zrovna tebou zmíněné značky mají dostatečnou vlastní identitu. Renault a Peugeot jsou ještě více odlišné.
V osmdesátých a devadesátých letech taky vypadalo všechno podobně, když pominu různé sportovní excesy typu Z1, Calibra, Puma a podobně.
A když ti připadá evropská produkce uniformní, zkus Japonsko.
a kabina to iste... zrazu vsade rovnaka architektura s nacapenym tabletom ... a rovnako tvarovanymi stredovymi konzolami ... a je uplne jedno ci je to koncern alebo ford alebo mazda.. sila
No to je docela chápu... pokud někdo považoval za jedinou správnou ergonomii německých značek před 10 lety třeba, no tak ho ta dnešní logicky nenadchne... to mi přijde konzistentní názor.
V libovolném městě v ČR mimo MB a Nošovice zaparkujete vedle sebe tyto vozy:
Hyundai i30 https://images.app.goo.gl/B9ce8P2Cz7P6odQC9
Seat Leon https://img2.auto.cz/…ull/6153258_.jpg
Kia Ceed https://images.app.goo.gl/pax3g1wTNmgzq4raA
Ford Focus https://images.app.goo.gl/To6UDaW6fuKUzhpDA
Sundejte z nich všechny loga a posaďte před ně deset náhodných kolemjdoucích.
Kolik z nich pozná všechny značky a modely správě?
A) 1
B) 2
C) 3
.....
Leon byl značně nezaměnitelný, teď zapadl mezi ostatní jako svého času byla třeba trojka Megane 3/Bravo/Astra a to je škoda....
Ak vyberieme 10 náhodných ľudí z tejto diskusie, tak výsledok bude výborný - minimálne 9 z 10. Ak vyberieme paničky z nejakého úradu / školy..., tak to nerozoznajú ani so znakmi ;). Veľa ľudí rozlišuje auto len podľa farby :).
Stáva sa, že za mnou ide večer auto a tak si poviem - "podľa svetiel je to...". Čuduj sa svetu, často uhádnem :). Je pravda, že staršie autá majú lepšiu "identitu" ako nové.
To co se snažiš naznačit je mimo realitu. Pokud vybereš lidi, kteři se o auta vubec nezajimaji nebo jen okrajově tak budou mit problem s čimkoliv a je jedno jakou čast jim budeš ukazovat. Pokud vybereš lidi, kteři se alespoň trochu v autech orientuji tak v reale problem mit nebudou. Když už tak spiš budou tapat u jedne automobilky a ruznych modelu.
Jen Leon mk3, ktery je sice taky konzervativnějši, přece jen nějakou tu dynamiku a emoce v sobě měl a vuči svym soukmenovcum to pěkně vyniklo. Což teď docela jasně pada a to včetně verze FR.
Samozřejmě, první dojem je nyní jen z fotek, takže dojem může hodně klamat.
Seat moc dobře ví, že Seat nemůže být jen Ibiza. Leon je pro něj doslova strategický model. A výsledek mi přijde, jako by vývojářům pomáhala winchestrovka za jejich hlavami... Prostě hlavně neudělat chybu...
Zepředu nemůžu jinak, ale Leon je prostě zaměnitelný s i30, která sama o sobě je naprosto bezpohlavní unisex... Zboku žádné překvapení. U HB mi opět vyvstává boční profil první Mazdy 3. U kombíku boční zasklení překvapivě evokuje Kodiaq. Snad aspoň trochu emocí dává zadní část HB. Kombík opět sklouzává směrem k průměrnosti.
Vzhledem k tomu, jak jsou ale používány plochy a hrany, tak ale věřím, že právě Leon bude naživo vypadat o 300% lépe. Protože je vidět, že si vyhráli se středovou boční linií. Proporce jsou vyvážené a harmonické. Přední a hlavně zadní část pohledná. A celkový boční profil je až překvapivě dokonale vycizelován.
A interiér? Jsem vcelku potěšen, že přišel k určité svébytnosti a není jen klonem svých sourozenců. I když novodobé zvěrstva ve způsobu ovládání se mu přirozeně nevyhnula.
Jako za mě hezké, ale z trojice Golf - Octavia - Leon za mě jednoznačně neuvěřitelně vystřelila dopředu právě Octavia. Zatímco u Golfu jsou rozpaky, u Leonu naopak cítím mírnou nucenost krásy, tak u Octavie prostě nemám sebemenších připomínek ke vzhledu a interiéru.
"No, a pak bude leon taky nejkonektivnějším a nejpropojenějším seatem ever,"
on tedy seat není sice jediný, ale pojďme si připomenout, co to vlastně znamená. Znamená to, že data o tom, jak se za volantem chováme, kdy, kam a jak jezdíme budou ukládána do historie a tato data se stanou předmětem obchodu a kontroly. A pokud máte účet na Facebooku, náhle se vám začne zjevovat reklama na místa a služby, které jste nevyužili cestou autem kamkoliv, protože Facebook bude vědět, kdy jste kam jeli a dost možná i to, o čem jste v autě mluvili a s kým jste telefonovali. Více si, milí přátelé konektivity, přečtěte zde:
Ve srovnání s tím je pokus o šmírování řidičů prostřednictvím prodeje elektronických dálničních známek systémem za 401 mega, co zatím nevyšel, docela slabý čajíček...
Z titulní fotky bije Hyundai i30 tak hodně, že se tomu nechce ani věřit.
Kritizovat je snadné, ale na podlouhlé tělo Focusu naroubovat téměř identický vzhled přední části i30 a nazvat to nový Leon, to je celkem silná káva.
Po zklamání z nového Golfu další zdvižené obočí. Nakonec ta Octavia z toho vyvázla ještě jako princezna ...
Seaty nebyly vzorem krásy a designu a nebudou ani do budoucna. Tohle je další z mnoha klonů ne nepodobných třeba S Hujdajem i30. Nemá to žádnou osobitost..malinko invence lze vidět pouze na zádi - světla. Ale to je tak vše. Žádná osobitost. Jak přes šablonu....unifikace. Ach jo.
...vidí v novém Leonu vše od Hyundai po Záporožce, já vidím jen evoluci stávajícího, podařeného designu Seatu. Větší změna se dá očekávat až v další generaci.