Automobilka Tesla neustále pracuje na vylepšení článků v bateriích svých elektromobilů, díky čemuž by se mohl dojezd Modelu S brzy přehoupnout přes hranici 400 mil, tedy okolo 644 km.
"A to na tzv. Battery Day, ktorý sa má s najväčšou pravdepodobnosťou uskutočniť v apríli. A podľa šéfa Tesly sa máme tešiť na „ohromujúcu“ technológiu. Jeho nedávne slová pritom naznačujú, že v rámci očakávanej novej batérie by mohli byť použité aj technológie spoločnosti Maxwell, ktorú Tesla kúpila minulý rok."
Jako za milion by to bylo pěkný auto. Design je čistej a pěknej. I ten dojezd není špatnej. Reálně to bude tak 400 ale i tak většinou není víc potřeba.
Chápu článek tak, že teď umí Tesla S 600km. A to umí Tesla právě prodávaná, nebo právě testovaná a někdy prodávaná? Zajímalo by mě, jestli je zvýšení dojezdu na základě toho, že se nově vejde do baterky víc energie (tzn. delší nabíjení), nebo na základě snížení spotřeby.
Každopádně pokud to skutečně bude reálných a běžných 600km, tak už to je docela slušný dojezd.
V tomto odkazu je zajimave porovnani spotreb:
Audi ujede 2,5km na jednu kWh.
Tesla (Model Y) ujede 4,1km :-O
Spotreba je velmi podstatna, krome dojezdu, pro rychlost nabijeni (v km/h) ;-)
Tesla se pri stejnem vykonu nabijeni bude nabijet vic jak o polovinu :yes: rychleji.
Presne to dela o 64%.
Vzpominam na nedavnou diskuzi s nekym zde, kde byl rozporovan naskok Tesly :-)
A ze Audi ma obdobne parametry jako Tesla..
Vyznamne snizeni spotreby probehlo u Modelu S vloni pouzitim nejmodernejsiho pohonu z Modelu 3.
PS Pri diskutovanych cenach Ionity je u Modelu S fajn dobijeni zdarma :-)
Nabíjení Supercharging
Bezplatné neomezené nabíjení Supercharging
Záruka
Základní vozidlo – 4 roky nebo 80 000 km podle toho, co nastane dříve
Akumulátor a hnací ústrojí – 8 let
Fascinuje me, jak zde hani Teslu ti diskuteri, kteri se obycejne zbavuji aut do 8i let. Kdy je Tesla jeste v zaruce.
Jásat ? Proč ?! Já mám auto za 30% ceny Tesla S s dojezdem přes 1 000 km a palivo doplním za 5 min. A podobná auta používám přes 20 let. Vůbec není nad čím jásat . Je to pořád o nevhodné technologii . EV s bateriemi jsou mrtvá cesta, budoucnost je vodíkový palivový článek.
Zaujímavé, že každý anti.EV-troll práve toto vyťahuje, aj keď je nad slnko jasnejšie, že sa píše o bezemisnej prevádzke. Kedy kto autám so spaľovacím motorom počítal emisie vyprodukované počas výrobného cyklu benzínu a nafty?
Tak tak...
Když říkáte bezemisní, míníte vlastně "bezemisní" ve městě
Když říkáte epochální rychlost, míníte vlastně zrychlení
Když říkáte levný provoz, míníte vlastně "za podmínek parkování ve vlastní garáži a nabíjení ideálně z vlastní solární elektrárny, která sice taky není grátis, ale do nákladů na provoz auta ji započítávat nebudu protože prostě proto
Když říkáte rychlé nabíjení - míníte vlastně půl hodiny a více
Když se pyšníte tím, že do servisu stačí zajet dvakrát do roka, "cudně zamlčujete", že na nabíječkách vlastně strávíte za měsíc víc času, nežli běžný člověk se svým autem v servisu za celý rok
Prostě, je to jak v tom letitém vtipu o SSSR
Říjnová revoluce byla v listopadu
Nesvrhla cara, ale legitimní zvolenou vládu
Lenin se jmenoval Uljanov
Stalin se jmenoval Džugašvili
No a takhle to máte v Sovětském Svazu prakticky se vším
Takže, ona ta elektromobilita je úžasná, skvělá, skorem zadarmo, bezemisní, rychlá, atd atd atd atd, ale VLASTNĚ, no...
No - a takhle to je to tam se vším ;-)
Done Vito, zde máš názor dalšího trola - hlupáka a blouznivce, který o automobilech evidentně nemá ani šajn... ;-)
"Ve městech, pro kratší cesty a tak rozhodně to elektroauto smysl má. Pro masové nasazení, a tím pádem i masovou výrobu si myslím, že je to velmi slepá ulička jak z hlediska dostatku energie pro dobíjení, tak z hlediska dobíjení samotného, z hlediska vůbec ekologičnosti celé té záležitosti, z hlediska ceny a z hlediska nechuti lidí to médium měnit. Notabene, když vcelku za rohem už očekává vodíkový pohon, který spoustu těch negativních prvků, téměř všechny ty negativní prvky stávajících elektroaut nahradí, tak si myslím, že jsou to trošičku zbytečně vyhozené peníze. Jak ve výrobě baterií, tak ve výrobě těch aut. Já bych viděl takové přechodné období v hybridech, budiž, a potom přechod na vodík. Co se bude dít s elektroauty, z toho mám docela dost hrůzu.“
Tak tak ...
K čemu formální vzdělání, když stačí s tetkou Gretkou podporovat "Fridays For Free Fucking"
K čemu praktické zkušenosti, když stačí několik let - arciže s patřičným ideologickým zápalem pro tu "správnou stranu" - diskutovat na internetovém servru
Jak to správně říkal Jiří Schmitzer: "Politicky, Halík! POLITICKY!" https://www.youtube.com/watch?…
Jen nevím, zda se budeš dle stejných kritérií (zápal pro tu "správnou" stranu je nade vše ) rozhodovat i tehdy, když Tě ... co já vím... začnou bolet zuby? Já bych v té chvíli na ideologii asi kašlal a preferoval odborníka se vzděláním a zkušenostmi.
A otázka mobility mé vlastní i mé rodiny má pro mne podobnou důležitost a naléhavost.
Ale jak říkám, ať si každý SÁM PRO SEBE vybere svoji cestu ;-);-);-)
Před prasknutím spekulativní bubliny v roce 1635 se jediná cibulka tulipánu prodala za cenu 4600 guldenů, ekvivalent 40 tučných volů.
Když si vezmeš, že vůl byl tehdy univerzálním tažným zvířetem (něco jako dneska traktor)... tak to máme 40 x 2 mio CZK za traktor... to máme DOST HODNĚ
Já bych řekl, že to tvrdí z neznalosti (vždyť v automotive businessu strávil jenom skoro celý život) a zajisté také záměrně, aby páchal ideozločin tím, že bude rozvratně podrývat představy plně elektrifikovaných zářných zítřků
Vždyť co jsou celoživotní zkušenosti nějakého "bývalého", oproti absolutnímu vlastnictví absolutní PRAVDY?
Přece není nutno ztrácet čas získáváním vzdělání či zkušeností, stačí celým srdcem a celou duší přijmout VELKOU ELEKTRICKOU PRAVDU...
Pak se člověku žije tak nějak lehce, že už ani přemejšlet nemusí. Stačí věřit
Arciže TÉ SPRÁVNÉ straně ;-);-);-)
Znamená to tedy, že právě v něho vkládáš celou svou důvěru? A ti ostatní v automotiv, kteří taktéž mají praktické zkušenosti i znalosti a dokonce aktivně rozhodují o investicích pravdu nemají?
"Notabene, když vcelku za rohem už očekává vodíkový pohon, který spoustu těch negativních prvků, téměř všechny ty negativní prvky stávajících elektroaut nahradí, " s tímhle také souhlasíš? Tvrdí to ten samý člověk.
V prostředí výrobců a dodavatelů dílů do automotive businessu se pohybuju už "nějaký ten čas" a člověk se tam má možnost setkat s různými typy lidí na různých pozicích.
Mohu zcela zodpovědně prohlásit, že NIKDO z těch, s nimiž jsem se setkal, neoplýval ani SETINOU toho nekritického nadšení pro elektromobilitu, jakou se vyznačují mnozí zdejší přispěvatelé.
Tak si říkám, jestli ono to nebude proto, že ti lidé s automotive businessem sice mají vzdělání a zkušenosti, ale ta SPRÁVNÁ VÍRA v zářivou elektrickou budoucnost, ta jim prostě chybí.
Halt, ser na vzdělání a zkušenosti, VÍRA je to jediné, co se počítá...
Nebo ne? ;-);-);-)
Done, když to vezmu po bodech:
- objektivní názor / žvást / nadhled - nejsem si jist, NA CO a ZDA SE VŮBEC na něco ptáš? Prosím, zkus to přeformulovat
- big aut názor jako já - co je to "big auto názor", který je mi dle Tebe vlastní?
- Příjezd s Teslou k zákazníkovi - OK
Pokud bych odhlédnul od toho, že jakýkoli elektromobil je pro mne v tuto chvíli venkoncem na pendrek (a mnoha dalších faktů), tak jediná správná odpověď zní "jak ke komu"
* V (mnoha) českých dceřinách zahraničních firem je striktně nastavena hierarchie služebních vozidel - a v "ryze českých" firmách tomu bývá nejinak.
* Za novou T3 s delším dojezdem fanoušek elektromobility zaplatí okolo 1,5 mega, nové eSko stojí ponad 2 nebo 2,25 milionu, ne?
* 1,5 mega CZK / +- 60.000 €, to je v korporaci cena auta pro odborného ředitele
* 2 mega CZK / 80.000 € - je cena auta vyhraženého tak pro generála - nebo pro odborné ředitele ve velké korporaci
Po jistých zkušenostech (v roce 2004 jsem půl roku jezdil v Passatu ;-) ,než mi přišel mnou objednaný Megane, IMHO mnohem komfortnější a mým potřebám MNOHEM více vyhovující) jsem zjistil, že není nezbytné jezdit s autem, ze kterého jeho pořizovací cena moc křičí
* Abych to shrnul - v několika málo firmách by mne s elektromobilem přivítali (protože jsou tam fandové), v mnoha (či většině?) by mne politovali (protože výrazná negativa elektromobility), no a ve zbytku by na mne hleděli skrz prsty, protože "milej pane, od člověka s takhle drahým autem si nekoupíme ani prasečí pšouk"
- příznivci elektromobility - to rozhodně ne. Ne naznačit :-) Chci tím říci zcela jednoznačně, že mnozí nekritičtí zastánci elektromobility se ve svém "svatém nadšení" pro tu jedinou a VELIKOU ELEKTRICKOU PRAVDU (nejen) zde prezentují jako naprostá a totálně vymatlaná paka. Fakt, zda a jak moc jsou vzděláni, s tím nijak nesouvisí ;-);-);-);-);-)
Škoda že za pokusem o vtipnost je tolik nezodpovezenych otázek. Automotiv je na rozcestí a nikdo neví co bude dál. S ele auty přijde mnoho dodavatelů zkrátka a proto ten strach. Jen vw dalo do ele 50 miliard. Podle tebe
se jen zapomněli zeptat odborníka z ČR aby jim řekl ať to dají do vodíku?
Tady nejde o víru, ale o přemýšlení nad informacemi.
Všechny stále děsí jak dopadla Nokie.
Hendly,
Škoda, že ti tvou poklonu s vtipností příspěvku nemohu oplatit, ale tvé komentáře bývají vtipné většinou nezáměrně - a i tehdy vzbuzují úsměv spíše útrpný
Jenom VW do elektromobility nasypalo 50 miliard, o ostatních automobilkách nemluvě. Podle tebe to všichni najednou udělali dobrovolně, rádi a s nadšením? To se jako jednoho dne sešlo (dejme tomu) 500 nejdůležitějších lidí ze všech světových automobilek, poseděli, pohovořili, machorky pokouřili a vodky popili - a pak si řekli: "Hele, chlopi a holčiny. Je tu obrovská díra, konce, kraje a hloubky jí nedohlédneš. Ta díra se zove elektromobilita. Pojďme ji zaházet" - A jako jeden muž a jedna žena začali do té bezedné díky hrnout a sypat žoky peněz?
Opravdu to bylo svobodné a nikým a ničím nevynucené rozhodnutí?
V tom případě člověk, který ti za večera se zbraní v ruce v temném průjezdu zastoupí cestu, vlastně nedělá NIC ZLÉHO, protože ty jsi se přece SÁM A DOBROVOLNĚ rozhodl, že mu ty peníze dáš...
Samozřejmě, že legislativa vyžaduje investice do vývoje. Ať už se jedná o Euro limity nebo jiné předpisy( je jich stovky).
Ale začali jsme něčím jiným. Obhajoval jsi tu názor pana Kulhanka, že je málo proudu pro elektromobily. Moji opozici jsi popsal jako slepou víru.
Já se Teda ptám proč třeba vw investuje tk obrovské částky do ele aut když pan Kulhánek v té samé větě tvrdí, že cesta je vodík který už je za rohem? A další otázka je, jak je možné, že jak odborné tak laicke výpočty nedostatek proudu nevidí jako problém?
Vsimas si jak rychle jsi přešel od argumentace k napadání?
Protože kdyby nezačla prodávat EV, tak zaplatí na spalovákách tak brutální CO2 pokuty, že krachne nebo bude muset zdražit auta tak, že nikdo nekoupí = krachne taky. Žádný výrobce co chce prodávat v EU bohužel nemá na výběr.
Hendly, abychom toto diskusní vlákno nějak uzavřeli.
Don Vito nazval jednoho svého oponenta (tvrdícího, že elektromobilita je slepá ulička) trolem. Tak jsem ocitoval přidal názor dalšího "trola", který tvrdí prakticky totéž - a to pana Vratislava Kulhánka.
Následně jsi se napřed opřel do mne, pak do Kulhánka (ktrému IMHO ani jeden z nás nesahá ani po paty) jestli to dělá z neznalosti nebo záměrně.
Každý alespoň drobátko erudovaný a zkušený člověk z automobilové branže (minimálně z ČR či bývalé ČSR) má jakési ponětí, kdo je to Vratislav Kulhánek a jaká práce za ním stojí.
O tom, kdo je to Hendly, možná nevědí ani tví rodiče, děti, partner/ka - podle toho, co máš či nemáš. Podle toho, co a jak píšeš, si troufám odhadnout, že vnoučata asi nemáš.
Přijde ti tedy nelogické, když jsem spíše nakloněn soouhlasit s názory toho prvního, byť samozřejmě nikdy ne 100% souhlasit a 100% se všemi?
Á konto napadání - všimni si, kdo s napadáním započal. Já se "jen" držím týchž prostředků, jaké začne používat diskusní oponent ...
Opět si posloužím citátem geniálního českého básníka a textaře Jiřího Suchého:
"Jsem panák fackovací, račte si uhodit,
jenže jsem ten, co rány vrací...
TAK KDO CHCE MARODIT?" ;-)
Taky je to co jsem udělal, nesouhlasil jsem s panem Kulhankem a jeho tvrzením, že pro ele auta je málo proudu a že vodík je za rohem. Tedy s tím co jsi tu citoval. A za tím nesouhlasím si stojím.
To že ty za zpochybnovanim jeho slov vidíš nějakou víru kterou tu opakuje v mnoha příspěvcích je hlavní problém sporu. A ano, budí to na mne pocit, že v tomhle článku svým tvrzením působil svým způsobem jako troll. Protože skutečnost, že by tyhle udaje neznal mi přijde nepravděpodobné.
Určitě je to vyvrácený, jen je potřeba postavit v Evropě 400 000 hektarů fotovoltaikých panelů a 100 000 větrníků a modlit se, hodně se modlit že bude dost svítit, foukat nebude ani málo a ni moc (při orkánu větrník nefunguje, víme) a nebudou moc kroupy, tornáda atd vid
No ono asi nemá význam se tu bavit o masovým nasazení, když se to prodává v takových počtech jako briliantový náhrdelníky. Tohle masově prodávaný prostě nikdy nebude. Hybridy třeba jo, ale čistý EV bude kusovka pro pár nadšenců.
Četli jsi ten test v odkazu? :)
Dojezd 150km při " dynamické jízdě, na hranici rychlostních možností vozu", to je na městské auto málo?
"nabíjet z běžné zásuvky skoro 13 hodin" - takže za noc máte doma opět plnou.
A počítanou návratnost musí ohnout tak, že spalováku dají 4,5l /100km (Spritmonitor 5,3l) a nabíjet nevýhodným tarifem aby to vyšlo.
Tohle jsou přesně ty články které překrucují realitu. Proč zrovna z takových článků berou argumenty odpůrci ele aut?
Preto, že iné argumenty nemajú. Za jediný relevantný považujem súčasné ceny EV, resp. batérií. Príde mi silne premrštená. Neverím, že výroba článkov je tak extrémne nákladná, skôr výrobcovia zneužívajú malej konkurencie a riadne si mastia vrecká.
Ono je úplně jedno, zda se rozdíl mezi pořizovací cenou miniprdítka v benzínu a minipridítka v elektrice vrátí s tou elektrikou za 300 000 nebo 220 000, obojí je naprostý ekonomický nesmysl.
Nehledeě že to Shittygo v LPG jezdít v přpočtu za 3,2 litru a to nemáš 300 000 km ale tak 400 000 :-):-)
To se ale krásně "dělají" procenta, když mám z toho koláče nula nula nic. Ukousnu místo jednoho procenta hned dvě - a hele, už je to 100% růst, pojďme to oslavit! A to o nulových emisích - pán je asi opravdu odborník :D
Ty jsi troll, registrace stoupaj POUZE proto, že výrobci platí na spalováky brutální pokuty, pak díky dotacím a neustálému vyhrožování zákazy vjezdu do měst a zákazy prodeje spalováku za 15-20 let.
Kdz uz fanaticti zastanci EV pochopi, ze nejde jen o dojezd, ale take o cas potrebny k doplneni energie na dalsi cestu ? Klidne at maji dojezd 1000 Km, ale kdyz pak budu stat u nabijecky pul dne, je to k nicemu.
Neni nic krasnejsiho nez rano prijit k vybitemu EV, ktere manzelka vcera vecer zapomela dat do nabijecky. U spalovaku zdrzeni 5 - 10 minut na benzince, u EV zdrzeni 1 hodina, takze musite volat do prace, posunout schuzku, same pozitiva.
Před 14 dny jsem měl randez-vous se svojí bankéřkou.
Tedy měl... MĚL JSEM MÍT.
Od 1/1/2020 nafasovala (povinně) elektromobil coby služební vozidlo.
Ze schůzky sešlo. Po 15 minutách marného čekání se mi ozvala, že nemá jak přijet, protože "v nabíjení toho klumpru se zase cosi seklo, tento týden už potřetí". Když přišla k autu po dvouhodinovém předešlém jednání, zjistila, že se nabíjelo asi tak 10 minut a tak má dojezd pouze cca 35 km, zatímco ke mně je to 50.
Takže další cca hodinku vartovala u auta a kontrolovala, zda všechno běží tak, jak má ;-)
Před vánoci jsem po půl roce navštívil jednoho zákazníka na takové to zhodnocení roku 2019. Firmá 3 výrobní závody. Jeden je za Libercem, druhý pod Prahou a třetí kdesi směrem na Žatec. Majitelův synátor (veliký to fanda do e-mobility) technikům nakoupil 5 é-golfů, aby mezi fabrikama jezdili jakože zadarmo.
Tak se tam toho "svého" vývojáře ptám - jak se vám s tím jezdí?
Nóóóóóóóóóóóóóóó... je to tiché.
A jak se s tím jezdí?
Nóóóóóóóóóóóó, ale tak odsud pod Prahu s tím nějak dojedu, ale od nás k Žatci bych s tím jel FAKT dost nerad. Když vidíte, jak vám klesá dojezd, tak si namísto topení radši vezmete bundu - a když dojedete, tak to radši hned píchnete do nabíječky. Takže my to tu spíš máme na nabíječkách, než že by se s tím nějak moc jezdilo.
Ale samozřejmě, to všechno jsou "zarputilí elektro-hateři", takže jejich názory a zkušenosti není nutno brát v potaz, protože VÍRA, to je přece to hlavní ;-)
Njn, někdo používáme argumenty, někdo prst v (_!_) - každý halt máme své standardy.
Ale chápu, že i ten prst v (_!_) je pro tebe vrcholným intelektuálním výkonem, ke kterému ses musel HODNĚ vybičovat- Tak si tam zaraz ještě jeden, ať si to pořádně užiješ :D:yes: