Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S může brzy nabídnout dojezd přes 640 km, tvrdí Musk

Ondřej Mára Ondřej Mára 3. 2. 2020 • 19:36
15
64
Zobrazit náhledy (15)
Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D Tesla Model S 75D

Automobilka Tesla neustále pracuje na vylepšení článků v bateriích svých elektromobilů, díky čemuž by se mohl dojezd Modelu S brzy přehoupnout přes hranici 400 mil, tedy okolo 644 km.

Rychle se přibližujeme dojezdu 400 mil (643,7 km) u Modelu S,“ uvedl podle informací webu Engadget Elon Musk, šéf automobilky Tesla, během konference k finančním výsledkům společnosti za poslední čtvrtletí roku 2019. Musk měl poté dodat, že dosažení tohoto dojezdu by nemělo trvat příliš dlouho.

A jak na toto téma vůbec přišla řeč? Musk měl být totiž dotázán, zda se Tesla chystá použít novější články z baterií pro Model 3 i do starších (a luxusnějších) modelů S a X. Odpověď však byla možná překvapivě negativní. Namísto použití novějších článků se Tesla věnuje vývoji chemického složení i ve starších článcích.

Podle Muska už se povedlo chemické složení těchto článků během uplynulých let několikrát výrazně vylepšit a sama automobilka je nyní údajně spokojená s jejich energetickou kapacitou. Již v současnosti by tak Model S měl být schopen zdolat na jedno nabití cca 380 mil (cca 611 km), zatímco v oficiálních dokumentech se uvádí 373 mi (cca 600 km).

Důvodem tohoto nesouladu čísel by přitom měla být pouze absence testování modelů s vylepšenými bateriemi agenturou EPA, z jejíchž měření pak čísla udávaná u elektromobilů prodávaných na americkém trhu musí vycházet. Dá se však očekávat, že po dosažení dojezdu 400 mi nechá Tesla výkony Modelu S přeměřit.

A i když v otázce dojezdu patří Model S k nejschopnějším elektromobilům na americkém trhu, další zvyšování nájezdu na jedno nabití by mohlo automobilce pomoci přesvědčit další potencionální zájemce, kteří se zatím děsí právě omezeného dojezdu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
5. 2. 2020 14:36
Re: Zajímavé
Taky je to co jsem udělal, nesouhlasil jsem s panem Kulhankem a jeho tvrzením, že pro ele auta je málo proudu a že vodík je za rohem. Tedy s tím co jsi tu citoval. A za tím nesouhlasím si stojím.
To že ty za zpochybnovanim jeho slov vidíš nějakou víru kterou tu opakuje v mnoha příspěvcích je hlavní problém sporu. A ano, budí to na mne pocit, že v tomhle článku svým tvrzením působil svým způsobem jako troll. Protože skutečnost, že by tyhle udaje neznal mi přijde nepravděpodobné.
Avatar - Jerry.Gunman
5. 2. 2020 13:56
Re: Zajímavé
Hendly, abychom toto diskusní vlákno nějak uzavřeli.
Don Vito nazval jednoho svého oponenta (tvrdícího, že elektromobilita je slepá ulička) trolem. Tak jsem ocitoval přidal názor dalšího "trola", který tvrdí prakticky totéž - a to pana Vratislava Kulhánka.

Následně jsi se napřed opřel do mne, pak do Kulhánka (ktrému IMHO ani jeden z nás nesahá ani po paty) jestli to dělá z neznalosti nebo záměrně.
Každý alespoň drobátko erudovaný a zkušený člověk z automobilové branže (minimálně z ČR či bývalé ČSR) má jakési ponětí, kdo je to Vratislav Kulhánek a jaká práce za ním stojí.
O tom, kdo je to Hendly, možná nevědí ani tví rodiče, děti, partner/ka - podle toho, co máš či nemáš. Podle toho, co a jak píšeš, si troufám odhadnout, že vnoučata asi nemáš.

Přijde ti tedy nelogické, když jsem spíše nakloněn soouhlasit s názory toho prvního, byť samozřejmě nikdy ne 100% souhlasit a 100% se všemi?

Á konto napadání - všimni si, kdo s napadáním započal. Já se "jen" držím týchž prostředků, jaké začne používat diskusní oponent ...

Opět si posloužím citátem geniálního českého básníka a textaře Jiřího Suchého:
"Jsem panák fackovací, račte si uhodit,
jenže jsem ten, co rány vrací...
TAK KDO CHCE MARODIT?"
;-)
Avatar - Barrichello
5. 2. 2020 13:03
Re: Zajímavé
Protože kdyby nezačla prodávat EV, tak zaplatí na spalovákách tak brutální CO2 pokuty, že krachne nebo bude muset zdražit auta tak, že nikdo nekoupí = krachne taky. Žádný výrobce co chce prodávat v EU bohužel nemá na výběr.
5. 2. 2020 12:02
Re: Zajímavé
Samozřejmě, že legislativa vyžaduje investice do vývoje. Ať už se jedná o Euro limity nebo jiné předpisy( je jich stovky).
Ale začali jsme něčím jiným. Obhajoval jsi tu názor pana Kulhanka, že je málo proudu pro elektromobily. Moji opozici jsi popsal jako slepou víru.
Já se Teda ptám proč třeba vw investuje tk obrovské částky do ele aut když pan Kulhánek v té samé větě tvrdí, že cesta je vodík který už je za rohem? A další otázka je, jak je možné, že jak odborné tak laicke výpočty nedostatek proudu nevidí jako problém?
Vsimas si jak rychle jsi přešel od argumentace k napadání?
Avatar - Jerry.Gunman
5. 2. 2020 08:01
Re: Zajímavé
Hendly,
Škoda, že ti tvou poklonu s vtipností příspěvku nemohu oplatit, ale tvé komentáře bývají vtipné většinou nezáměrně - a i tehdy vzbuzují úsměv spíše útrpný

Jenom VW do elektromobility nasypalo 50 miliard, o ostatních automobilkách nemluvě. Podle tebe to všichni najednou udělali dobrovolně, rádi a s nadšením? To se jako jednoho dne sešlo (dejme tomu) 500 nejdůležitějších lidí ze všech světových automobilek, poseděli, pohovořili, machorky pokouřili a vodky popili - a pak si řekli: "Hele, chlopi a holčiny. Je tu obrovská díra, konce, kraje a hloubky jí nedohlédneš. Ta díra se zove elektromobilita. Pojďme ji zaházet" - A jako jeden muž a jedna žena začali do té bezedné díky hrnout a sypat žoky peněz?

Opravdu to bylo svobodné a nikým a ničím nevynucené rozhodnutí?
V tom případě člověk, který ti za večera se zbraní v ruce v temném průjezdu zastoupí cestu, vlastně nedělá NIC ZLÉHO, protože ty jsi se přece SÁM A DOBROVOLNĚ rozhodl, že mu ty peníze dáš...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku