Mají ve Škodě auto pěkné plány, ale při základní ceně Octavie za 600 tis. korun, i hodně odvážné.
Asi to dopadne tak, že retail bude rád za slevu 3-5% a firmám, aby kupovaly stejně jak dosud, dají slevy 30% a více procent... Ale jak chtějí oživit prodeje v Číně a ještě je navýšit, je asi velké obchodní tajemství nebo pouze zbožné přání...
Octavia 4 1.0TSI Active liftback již od 456.900.
Obecně se nejsnáz honí čísla novými modely nebo novými trhy. Aktuálně bude "in" Indie. 2030 je ještě hodně času, do té doby se zřejmě stihne Octavia V... a nebo se to zamíchá tak, že už žádná Octavia nebude, kdo ví.
Zrovna jsem dnes četl článek, že prodeje Scaly jsou zatím propadák. Ono se není co divit, když auto na podvozku auta velikosti Fabie (byť prodlouženém) chtějí prodávat za ceny kolem půl milionu a výš. Scala je sice hezká, ale cenově přestřelená vzhledem k tomu co nabízí i ve vztahu ke konkurenci. A cílová skupina (tedy buď ti co měli Rapida nebo ti co chtěli Octavii, ale neměli na ni), ta chce jednodušší a hlavně levnější auto. Nepotřebují být online, mít digitální přístrojovku apod. A u Octavie to bude podobné, podle zveřejněných ambiciózních cen. Tam je jasný záměr posunout ji výš, spíš blíž ke střední třídě. To paradoxně pomůže Scale, protže firmy radši koupí vevnější Scalu.
A nyní Scale přibyl velký konkurent z vlastní stáje - nový Seat Leon. Scala je pěkné auto, ale na klasické zavedené kompakty ztrácí rozchodem kol, užitečnou hmotností a nejvyšší povolenou hmotností brzděného přívěsu (nepočítám malé litrové tříválce). Dále je úplně nepochopitelné, proč Scala musí mít vzadu ohromný středový tunel, když stejně pohon zadních kol nenabízí ani za příplatek.To samé je Kamiq i Fabia. Zajímavé je, že "levnější" slabé motorizace Octavie mají zadní nápravu pouze vlečnou z kusu ohnutého plechu místo povedené víceprvkové, ale ohromný středový tunel mají všechny, i ty nejlevnější verze se malým motorem. V tomto je modularita MQB podvozkové plošiny ohromné zklamání. A protože kompakty občas jezdí i v pěti lidech, tak absence velkého středového tunelu je jeden z faktorů pro nákup auta, které musí zastat veškeré běžné využívání.
myslím že Scala je dobré auto a i dost velké(vnitřně větší než Octa 2)Ta cena je sebevědomá ale taky si myslím že firmy přejdou z Oct na Scaly v momentě kdy vyjde najevo že OCta je i pro ně moc drahá.Čas Scaly teprve přijde
...o 2 mm prednú a zadnú tabuľku pod ŠPZ, bude o dve novinky naviac, a ak ich v opcii okrem bežnej čiernej ponúknu aj v antracitovej (za neveľký príplatok 999,-Kč), budú na svete hneď 4 novinky. Škoda Simply Clever!
No myslim, ze pokial su manageri v Skode pri zdravom rozume, tak toto musia vediet realitu.... Nie iba velke slova pre uspokojenie akcionarov a zachovanie teplych miest.
Jednoducho Skoda zacina byt draha a ich paleta modelov zacina byt zvlastna a v case utlmu ani fleet neutiahne taku pocetnu obmenu a cenovky na modely.