Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda chystá 30 novinek do roku 2022. Chce prodávat dva miliony aut

David Bureš
Diskuze (15)

Mladoboleslavská automobilka chce do roku 2030 navýšit své prodeje na dva miliony aut ročně. Pomůžou tomu nové modely.

Škoda Auto za rok 2019 předala zákazníkům 1.242.800 automobilů, což je možná o devět desetin procent méně než o rok dříve, přesto firma neustává ve svých budoucích cílech. Do roku 2030 chce totiž postupně navýšit své prodeje až na dva miliony aut ročně. Předseda představenstva Bernhard Maier naznačil, jak toho chce dosáhnout.

„Mezi dneškem a rokem 2022 uvedeme na 30 nových modelů. Bude to mix nových modelů a derivátů, z toho 10 z nich bude částečně, nebo plně elektrifikováno,“ přiznává Maier. Firma už dříve odhalila, že do roku 2025 chce mít kompletně elektrifikováno celé své portfolio.

Začala s tím už na přelomu roku, když uvedla na trh svůj první sériový elektromobil, miniauto Citigoe iV, a první plug-in hybrid, Superb iV. V následujících měsících pak bude v tomto ohledu pokračovat. Ve formě plug-in hybridu dorazí také nejprodávanější model Škoda, Octavia, a to hned ve dvou derivátech – ten silnější ponese znaky RS.

V druhé polovině roku 2020 pak bude debutovat elektřinou poháněné SUV vycházející z konceptu Vision iV, který jako první model Škoda využije nově vyvinutou koncernovou platformu MEB, výhradně určenou pro elektrovozy.

Rok 2021 bude ve znamení čtvrté generace malého modelu Fabia, která má být dostupná už výhradně jako pětidveřový hatchback. S ohledem na elektrifikované plány automobilky se pak počítá minimálně s mildhybridní variantou. O rok později pak dorazí nástupce Superbu, který opět určitě nabídku doplní o plug-in hybrid a nově také o mildhybrid.

Mezitím by se plug-in hybrid měl objevit také v Kodiaqu, zřejmě v rámci brzkého faceliftu. V tomto ohledu se přitom mluví o tom, že plug-in hybridem se nově stane dnes výhradně naftový Kodiaq RS.

Rokem 2022 se přitom expanze automobilky nezastaví. „Po roce 2022 se nezastavíme, ale dále porosteme,“ tvrdí šéf automobilky. Škoda navíc dnes už jako globálně působící firma neplánuje novinky jen pro Evropu, ale také pro další kontinenty. V tomto směru je například nutné zmínit dva nové modely připravované pro Indii – městské SUV vycházející z konceptu Vision In a sedan, které využijí nově vyvinutou platformu MQB A0 In, navrženou podle potřeb tamějšího perspektivního trhu.

David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
5. 2. 2020 19:55
Re: Re: Plány mají hezký, ale ceny mimo realitu
A vieš ty vôbec, že ten stredový tunel má aj funkciu pozdĺžnej vyztuhy? Proste uni platforma uspôsobená aj pre AWD.
4. 2. 2020 22:26
Re: chtit muze
Akí ostatní? Iba Bosch. A iba preto, že neparticipuje na výrobe EV. Ak sa do nastupujúcej vlny EV pridá, bude zasa optimista.
4. 2. 2020 21:34
Plany velmi odvazne
No myslim, ze pokial su manageri v Skode pri zdravom rozume, tak toto musia vediet realitu.... Nie iba velke slova pre uspokojenie akcionarov a zachovanie teplych miest.
Jednoducho Skoda zacina byt draha a ich paleta modelov zacina byt zvlastna a v case utlmu ani fleet neutiahne taku pocetnu obmenu a cenovky na modely.
4. 2. 2020 19:23
chtit muze
ostatni to vidi jinak https://zpravy.aktualne.cz/…776ac1f6b220ee8/
4. 2. 2020 19:22
Keď zmenia...
...o 2 mm prednú a zadnú tabuľku pod ŠPZ, bude o dve novinky naviac, a ak ich v opcii okrem bežnej čiernej ponúknu aj v antracitovej (za neveľký príplatok 999,-Kč), budú na svete hneď 4 novinky. Škoda Simply Clever!