Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 208 1.2 Puretech 100 vs. Suzuki Swift 4x4 Hybrid – Francouzský elegán, nebo japonský nebojsa?

Do dnešního srovnávacího testu se nám sešla poněkud nesourodá dvojice, která reprezentuje dva zcela odlišné přístupy v segmentu malých automobilů.
Zpět na článek
7. 2. 2020 13:20
7. 2. 2020 13:58
7. 2. 2020 14:36
7. 2. 2020 14:37
7. 2. 2020 15:02
7. 2. 2020 16:44
8. 2. 2020 10:44
10. 2. 2020 12:35
7. 2. 2020 19:39
13. 2. 2020 21:30
Avatar - 3_diamanty
7. 2. 2020 13:20
pekny test
posledny odstavec povedal vsetko.. a som tiez toho nazoru ze obe auta su kusok kazdy iny svet a nahanaju kazdy kusok ineho zakaznika ... ale o to zaujimavejsia je prave tato ich vzajomna konfrontacia zoci voci ... a pochvala aj za vyber motorov a farby kasne... konecne velmi zaujimave kombinacie...

popravde .. ani jedno z tychto dvoch testovanych aut by som za dane peniaze nechcel... a za dane peniaze by sa mi asi najviac pacilo v reale tohto segmentu dnes clio s 1,33tce :yes:
Rozbalit vlákno
0
7. 2. 2020 13:58
radsi
Ja bych stejne radsi Bych vzal mitsubishi asx. Ved tolko miesta a solidni jizdni vlastnosti.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
7. 2. 2020 14:36
Srovnávačky
No... po posledním srovnání 120d proti Mini Hybrid je tu další zvláštní duel... klasická 208 s turbem proti Swiftu 4x4... to není úplně logická kombinace, opět to vypadá spíš na to, že se ta auta spíš shodou okolností sešla v garáži ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lamal
10. 2. 2020 12:28
Re: Srovnávačky
aj tak zajimave zrovnanie... rozdiely boli odovodnene, potesi ze swiftik ich bavil aj ked 208 je vykonnejsia :-) a vidno, ze ten pohon u swifta funguje, pekne spotreby
Avatar - twistedTSD
7. 2. 2020 14:37
Swišť
Asi nejrozdílnější auta v segmentu. Interiér Suzuki je těžce za zenitem, exteriér vedle 208 jak kráska a zvíře, atmosféra dynamikou neoslní, ale...zase je swišť tak nějak ve všem mimořádně efektivní. Perfektní využití prostoru, minimální hmotnost, úsporný motor, unikátní 4x4 za přijatelný příplatek a mild hybrid už od dob, kdy s ním experimentovala akorát evropská prémie, aniž by ho zneužívali k umělému navýšení ceny.

Přístup Suzuki se mi líbí. Škoda, že zevnitř ani zvenku fakt nezaujme.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
7. 2. 2020 15:02
Re: Swišť
Hm... proč "těžce za zenitem"? Mně Swift uvnitř přijde jako slušný průměr, na béčkový segment asi i nadprůměr.

4x4 v téhle třídě Swiftu asi spíš škodí než pomáhá, minimálně v tomhle formátu testu. Kdo ho fakt nepotřebuje, ten si ho asi nekoupí... a kdo ho potřebuje, ten fakt moc na výběr nemá.
Avatar - twistedTSD
7. 2. 2020 16:01
Re: Swišť
Béčkový nadprůměr je Clio, 208, možná Micra. Tohle mi přijde jako klasicky japonské plastové království, ve kterém není nic, co by proti novější konkurenci zaujalo.

4x4 v testu uškodilo, ale to, že ho nabízí, je určitě jen a jen plus. I já bych ho za ty peníze zvažoval, i když letošní zima k tomu až tak nemotivuje.
Avatar - Emel
7. 2. 2020 16:44
Re: Swišť
Tak třeba budíky se mi fakt líbí: https://img2.auto.cz/…ull/6170126_.jpg . I volant je moc pěknej. Když se podívám třeba na Fiestu, tak bych určitě dal přednost Swiftu.
Avatar - white label
7. 2. 2020 17:03
Re: Swišť
Design int. je O.K., ale zpracování/materiály, tam to na třídní nadprůměr taky nevidím, spíš odpovídající ceně.
Avatar - twistedTSD
7. 2. 2020 17:58
Re: Swišť
Kelímky už neletí. :-) Ale uznávám, že má Suzuki hezky udělaný ten displej, to je mnohem lepší řešení než laciné digibudíky v Corse.
Avatar - Emel
8. 2. 2020 10:44
Re: Swišť
Letí displeje místo budíků... no ale tak nemusím mít nutně všechno :-)
Avatar - lamal
10. 2. 2020 12:35
Re: Swišť
Suzu je ukazka vyborneho inzinieringu, skvele navrhnute, postavene auto, slovo efektivita hra prím - ja mam rad taketo auta, su sice ultraracionalne, technokraticke, nerozmaznavaju, no ked to auto fakt potrebujes a potrpis si na nejakych tradicnych vodicskych hodnotach, je to dobra volba... aj financne...

Suhlasim, ze materialovo a dizajnovo nechce byt medzi najlepsimi (ani s odhlucnenim), no aspon za to nieco mas... hmotnost, cena a pod..
Avatar - Beefcake
7. 2. 2020 19:39
Re: Swišť
Tych 10kg naviac moc zdrazenie neprinesie. Je to cele take "mikro", ci skor "nano".
Avatar - Beefcake
7. 2. 2020 19:36
Turbo degeneracia
Ano, toto je presne degenaracia dnesnych vodicov - a co je horsie, uz aj pisalkov recenzii.
"Pokud totiž od Swifta chcete nějaké sportovní výkony, musíte ho točit. A točit hodně vysoko, což je sice zábavné, ovšem v dnešní době přeplňovaných motorů už je to celkem nezvyk. Není tedy divu, že zatímco Peugeot zvládl pružnou akceleraci z 80 km/h na 120 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň (6. RS) za 11,9 sekundy, Suzuki to trvalo (na 5. RS) dlouhatánských 21,6 sekundy."
Preco sakra sa meria akceleracia takto nevhodnyhm sposobom ? Kazde auto by malo byt vytocene pri tom na maximum, co motor a prevodovka dovoli a nie na 5, v pripade Swiftu.

"Peugeot zkrátka nabízí výkon na požádání." "Kde Francouze stačilo pobídnout sešlápnutím plynu, tam bylo potřeba u Japonce nejprve podřazovat. A někdy i o dvě rychlosti. Prvních pár kilometrů se tak neslo v dosti lenivém tempu, než jsme atmosférickému motoru znovu přišli na kloub."
By som sa prepadol od hanby pod zem, keby som toto napisal.
Vsetci dnes placu, ze dnes mizne manual, ale ked maju radit, tak s tym maju problem.
Vyrazit na hodinu takeho "testera".
Rozbalit vlákno
21
Avatar - woody-alien
7. 2. 2020 19:55
Re: Turbo degeneracia
Tak zřejmě ne každého baví při příměstském provozu neustále držet motor pod krkem a ždímat ho ze všech sil. ;-)

Co na tom, že Swift 1.2 má nejlepší zrychlení z 80 na 120 s tímhle Peugeotem téměř totožné, když pro většinu uživatelů bude výkon na požádání a neřvoucí motor příjemnější. Zajímalo by mě, jak by ses s tímhle rozporem popasoval v testu ty.
7. 2. 2020 20:45
Re: Turbo degeneracia
Proč bys měl motor neustále točit? Právě (nebo i) v příměstském provozu nechává normální řidič auto jet, maximálně jen lehce a zvolna dorovnává +- pár km. Proč se vžil tenhle blud, ze každej furt auto ždíme, víc jak 95% řidičů co potkávám jezdi plynule.
Avatar - xxc
7. 2. 2020 21:01
Re: Turbo degeneracia
Ja som auto zdimal, ale ja som s atmosferou problem nemal, tocil som to, kolko vykonu som potreboval. Zase som mal problem pri kratkej jazde s turbobenzinmi, lebo to tahalo +- stale rovnako (dobre).
Avatar - white label
7. 2. 2020 21:40
Re: Turbo degeneracia
Když potřebuješ jet svižně, a ne být brzdou provozu, tak ti velmi často, mezi turbenými kolegy, nic jiného nezbývá, pokud ovšem např. jedeš krokem v zácpě, je to logicky něco jiného.
8. 2. 2020 08:37
Re: Turbo degeneracia
Väčšina oturbených kolegov jazdí tak, že ak nechceš predbiehať, tak na to nemusíš šliapať ani v 90 koňovom aute.
8. 2. 2020 11:44
Re: Turbo degeneracia
To jedině v případě že chceš kopírovat jízdní styl, někoho kdo jede brzda plyn, jinak proč? Ať jedu kde jedu, tak k tomu není důvod, pokud nenarazím na troubu co neumí jezdit a pořád zpomaluje a vzápětí to drtí, ale proč bych se choval stejně, buď mu ujedu a nebo ho nechám odjet, ale to je rarita, většina lidí jede plynule a já po desítky km nemá většinou důvod u své atmosféry podřazovat z nejvyššího stupně (kromě občasného předjetí) a to rozhodně spíš předjíždím než jsem předjížděn. Prostě když jedu v provozu kolem 90 a řada aut předemnou z nějakého důvodu zvolní třeba na 70 a pak se zase zvolna rozjede k 90, proč bych to měl drtit? stačí se plynem jen lehce korigovat i bez slabého auta bez podřazování. Netuším kde se vzala ta fáma o neustálém podřazování.
Avatar - woody-alien
7. 2. 2020 22:13
Re: Turbo degeneracia
To není žádnej blud. Plynulá jízda je bohužel jen zlomek toho, co tě v provozu čeká. Hodně často se budeš rozjíždět z nuly (třeba výjezd z vedlejší na hlavní) a dorovnávat rychlost s ostatními, budeš se zařazovat z připojovacího pruhu, někdy budeš taky předjíždět.....tam všude a v mnoha dalších situacích má turbo zřetelně navrch. Něco jsem se s tímhle Swištěm (bez 4x4) najezdil a vím o tom svoje. A to, že mě to bavilo a mám ten jeho starosvětský charakter rád, na věci nic nemění.
8. 2. 2020 08:43
Re: Turbo degeneracia
S väčšinou sa dá súhlasiť, ale zrovna rozbehy z nuly a manévrovanie v nízkych rýchlostiach sú oveľa príjemnejšie s atmosférou
Ja som toho názoru, že ľudia by pri kúpe mali zvážiť na čo auto potrebujú. Veľa malých aut sa k radeniu na diaľnici nikdy nedostane.
Avatar - lamal
10. 2. 2020 12:56
Re: Turbo degeneracia
jazdim casto v okoli Prahy a v strednych cechach a na dialnici ide vacsina 100-120.... ked mavam 110 na tempomate tak som vacsinu cesty v lavom pruhu a nie preto, ze som trubka a necumim do spetaku, ale kamiony, 12tonky a normal ludia co dochadzaju idu na spotrebu... ci usetri 5min na ceste do prace, alebo 1liter PHM na 100 v tom maju (nie len) Cesi jasno ... sluzobaky nesetria
8. 2. 2020 11:59
Re: Turbo degeneracia
No právě z nuly je to jedno, ba naopak jak píše kolega Niemand, je atm. lepší, reaguje hned bez prodlevy a krásně plynule, no a že to vytočíš? zrychlení je podobné jak u malého turba, jen řadíš jinak. A připojovací pruh je pravda někdy potřeba podřadit, ale pak je to rovnocenné, alespoň v mojí Mazdě 2 s 90k. Kamarád byl taky přesvědčen že to nejede a po srovnávacím testu proti jeho 103kW Superbu, když při zrychlení 50-100 do mírného stoupání zcela jednoznačně prohrál jen pokýval hlavou se slovy že by tomu bez přímého srovnání podle papírových hodnot a pocitu při jízdě nevěřil. A z výry a pocitů bez přímého srovnání plyne drtivá většina předsudků. Tím nechci tvrdit, že konkrétně tento Swift je raketa, je to účelové auto naprosto nevhodné zrovna pro zrychlení.
Avatar - woody-alien
9. 2. 2020 06:49
Re: Turbo degeneracia
Možná byste si s Beefacakem měli ještě jednou a pořádně přečíst, na co reagujete. O čem mě tu vlastně chcete přesvědčit ? Že i s malou atmosférou se dá v pohodě jezdit ? No tak to kopete do otevřených dveří. Za prvé jsem s takovým autem léta jezdil a za druhé jsem ani nic jiného nepsal. Pouze jsem zmínil (a na tom trvám), že pro většinu uživatelů bude snadná dostupnost výkonu příjemnější.

Jinak se v té tvojí argumentaci lehce ztrácím. Napsal jsem, že ne každej chce motor ždímat (čti vytáčet) a ty odvětíš, že zrychlení s atmosférou bude plynulé a bez prodlevy, no a co, že ji musíš vytočit. To jako fakt ? :D No tos to moc nevyargumentoval.

Dále tu máme nějaké to silniční klání se Supem, samozřejmě vítězné, abychom chválu atmosfér relativizovali konstatováním, že tento Swift je naprosto nevhodný pro zrychlování. Za raketu je tu totiž zřejmě vlastní garáž. No, nevím, nevím... ;-)
http://www.zeperfs.com/…uel6752-5685.htm
9. 2. 2020 11:19
Re: Turbo degeneracia
Co je na tom obtížného k pochopení, z nuly motor vytočíš, ať je to atmosféra nebo turbo.
Polopaticky, tento Swift je nevhodný ke zrychlování, protože je to relativně malý atm. motor a k tomu čtyřkolka, je to auto co projede kde co, ale na drag závody není.
Vlastní garáž, není žádný zázrak, ale zrychlení má podobné, jako výkonnostně srovnatelná malá turba v kategorii (mnohdy lepší)
Jinak souhlas, pro člověka co řazení a řízení nebaví, je turbo asi pohodlnější a bude mít pocit že to jede.
Něco dalšího je nutno osvětlit??? ;-)
Avatar - white label
9. 2. 2020 08:40
Re: Turbo degeneracia
Měl by sis asi prodloužit nick, co třeba "Baron Prášil"? ;-)
9. 2. 2020 11:14
Re: Turbo degeneracia
A to proč? Protože špatně chápeš, nebo nemáš zkušenosti, nebo cos nepobral?
Avatar - white label
7. 2. 2020 21:34
Re: Turbo degeneracia
Samozřejmě souhlas! :yes:
Avatar - 3_diamanty
7. 2. 2020 22:41
Re: Turbo degeneracia
som za to ze male auto ( pre zakaznika ktory ho nechce len do mesta ale kupuje ho ako jedno jedine auto pre vsetko ) ma byt zive a svizne s vykonovou rezervou ... kto uz dnes kupi 1,2 atmo v tom dnesnom prerastenom B segmente? len malokto ( a jednak uz ani nie je na vyber .. vsade su stejne turba .. ale aj z hladiska aktivnej bezpecnosti je v malom aute turbo lepsie ako nejaka mala polomrtva atmoska ) ... a ani ja som uz taketo nieco nemotorne nechcel v malej triede a to som bol vzdy za atmosfery.... lenze je rozdiel mat velke pohodove 2.0 atmo v ASX ci mazde 3 alebo nejaky 3.0V6 v outlanderi v amerike... ako nejaku emisiami pritlacenu eko 1,2ku so zrychlenim felicie ... z tejto dvojice je motoricky jasna volba P208.. sice 3 valec ale to uz tiez dnes nikto neriesi ... to auto ale pojde ako srsen... hodne nastvany srsen ...to bude radost jazdit... kym swift s 1,2 atmo je dnes asi idealny pre dochodcu alebo zacinajucu mamicku alebo mozno ako auto do autoskoly ( motoricka vydrz a blbuvzdornsot sa tam vzdy zide )...... ale aspon si kazdy vyberie :yes:
8. 2. 2020 08:47
Re: Turbo degeneracia
Tá 1,2 v Swifte má lepšiu dynamiku ako 2,0 v ASX. O 1,6 ktorý si tu ešte nedávno vyzdvihoval ani nehovorím. Tu máš meranie dynamiky http://www.zeperfs.com/…i-swift-1-2i.htm hodnoty sú značne lepšie ako v katalógu.
Avatar - speedfred
10. 2. 2020 12:23
Re: Turbo degeneracia
ááá pán už prišiel na chuť turba? Donedávna si velebil atmo motory a teraz taký obrat? Za chvíľu bude nakoniec stačiť aj R3 motor.
Avatar - Beefcake
7. 2. 2020 23:55
Re: Turbo degeneracia
Uz to tu niekto napisal aj miesto mna. Co je to za nezmysel zase, ze "neustale(!!!) zdimat" ? Mas vobec predstavu, ako casto potrebujes plnu akceleraciu 80-120, alebo nejaku inu ?
Akoze toto mi hlava neberie. CVT sa vam nepaci, vytoceny manual tiez nie. Zrejme bude najlepsie asi fakt pre podobnych EV - Nm na poziadanie a ide potichu.... Len co budete potom hejtovat ?
Si uvedom, ake su to auta.
Avatar - white label
7. 2. 2020 21:38
Re: Turbo degeneracia
Svatá prostoto, ještě že nejsi redaktor/tester.
Napsal bych ti k tomu svoje, ale woody už si dal tu práci za mě...
Avatar - Beefcake
8. 2. 2020 00:06
Re: Turbo degeneracia
No tak este raz a pomaly a k tomu testu 80-120. Ked uz vybrali dve totalne inak motorizovane auta a chcu tuto specificku vec otestovat, tak nech to spravia poriadne. Inak je to uplny bullshit.
Toto cislo je zaujimave povedzme z pohladu predbiehania mimo obce. A tam je odkedy zakazene podradit ? Podstata takeho testu je vediet, ako je auto schopne zrychlit a nie na nejakom fixnom stupni, ktory si redaktor vylosuje z klobuka. To plati pre obe auta.
Uz tu podobna demencia parkrat bola, toto nie je prvy raz. tusim vtedy zamkli automat na nejakom stupni :'-(
A ak chcete riesit mesto, chyba tam 0-50.
Avatar - Beefcake
8. 2. 2020 00:32
Toto vyzera trochu inak
hoci je to mozno 2WD, ale i tak - ten isty motor.
https://www.youtube.com/watch?…
https://static.araver.sk/…e/file/16660.pdf
https://www.suzuki.nl/-/media/suzuki/bestanden/nieuwe-swift/testverslagen/autovisie-vergelijkingstest-swift.ashx - dokonca rozpisane podla prevodovych stupnov.
Tak nejak by tie merania mali vyzerat.
A nie akceleracia na dlhu 5, ci 6.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
8. 2. 2020 15:48
rozum proti srdci
Suzuki bude technicky kvalitnější a důvěryhodnější, ale je to takový sňatek z rozumu bez emocí. Na jednorázové svezení novým či zánovním autem osloví daleko více lidí Pažout.
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2020 07:49
Základní výbava...
U Peugeotu 208 neexistuje výbavový stupeň Line.
Základní stupeň výbavy se nazývá Like.
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2020 09:26
Suzuki bude vždy o cene
Zaujímavé porovnanie, ktoré by mi asi ani nenapadlo. Priznám sa, že jazdiť po meste s atmosférou ma už veľmi nebaví, no Swift som si s 1,2 DualJetom vyslovene užíval. Je to super ľahké auto, čo robí veľa.
Pri 208 mi táto ľahkosť chýba, ale zas to auto aj inam cieli. Podvozkom sa vyrovná o triedu väčším konkurentom a musí uviezť aj bohatšiu výbavu vrátane množstva kvalitnejších materiálov.

Dnešný zákazník v B-segmente určite padne skôr na zadok z P208, no záleží, koľko je ochotný dať za malé auto. Hlavne teda v našich končinách bude na prvý pohľad viac vyhovovať o vyše 3000 eur lacnejší Swift, ALE tu opäť Japonci doplácajú na fixnú výbavu.

Peugeot 208 som skúšal aj vo výbave Active so základným trojvalcom (ten motor som po skúsenosti v C3 vyslovene nenávidel, ale v novej 208 som mal z neho lepšie dojmy) a keď si prihodíte len to, čo chcete, tak je už cenovo veľmi blízko Swiftu. A tiež platí, že asi by som si v B-segmente vybral Clio, ale v nižšej výbave je 208 lepší kauf.
Rozbalit vlákno
0
13. 2. 2020 16:45
zbytečné srovnání
Ono to srovnání je stejně úplně k prdu, protože pokud se nakonec stejně rozhodnete pro Swift, natož ve výbavě Elegance a v jiné barvě než je červená, modrá nebo bíla, tak se ho ani po více, jak roce nemusíte vůbec dočkat. Situace na CZ trhu je až tak tragická, že výrobce dává prodejcům omezené možnosti výběru, co si mohou vůbec objednat, čili jak výbavy, tak barvy, aby je pak dostali 1x za rok před vánoci na sklad. Tato situace tu je od doby, kdy se výroba Swiftu přesunula do Japonska. Taky jsem si chtěl Swifta tento rok koupit doufaje, že situace se v dodávkách konečně zlepšila, ale je to snad ještě horší. Nakonec jsem byl nucen jít do jiné značky. V dnešní době, kdy je doslova ve všech segmentech "přeautováno" je to dosti velký paradox. Pokud chce někdo třeba Vitaru, která se dělá v Maďarsku, té mají plné sklady a dodávky nejsou problém, ale na Swifta, natož ještě s 4x4 je lepší rovnou zapomenout a jít ke konkurenci. Swift Sport má každý autosalon skladem, protože díky poměru cena / výkon je to v podstatě ležák, i když auto samo o sobě není vůbec špatné.
Rozbalit vlákno
0
13. 2. 2020 21:30
skusenosti
120 tisic km bez problemu jedine co mivadi su neprijemne pipace nezapnutych pasov a otvorenych dveri s klucom v zapalovani a chyba mi 6 inak by som iba chvalil ale to by sa bralo ako vlastna garaz
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku