Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 208 1.2 Puretech 100
Peugeot 208 1.2 Puretech 100
Peugeot 208 1.2 Puretech 100
Peugeot 208 1.2 Puretech 100
84
Fotogalerie

TEST Peugeot 208 1.2 Puretech 100 vs. Suzuki Swift 4x4 Hybrid – Francouzský elegán, nebo japonský nebojsa?

Do dnešního srovnávacího testu se nám sešla poněkud nesourodá dvojice, která reprezentuje dva zcela odlišné přístupy v segmentu malých automobilů.

Úvod, pořizovací náklady

Zatímco Suzuki Swift je pocitově spíše malým nebojsou s klasickým atmosférickým čtyřválcem a přicmrndávajícím mildhybridem, jehož (v tomto segmentu unikátní) pohon všech kol slibuje schopnost bezpečně zdolávat cestu i v horším počasí, Peugeot se snaží uhranout výkonnějšími přeplňovanými tříválci, výrazným exteriérem a unikátním interiérem.

Kolik stojí?

Peníze jsou obvykle až na prvním místě, takže pojďme začít od ceníků, které by snad nemohly být rozdílnější. Zatímco Swift nabízí jedinou motorizaci, dva typy pohonu, tři stupně výbavy a seznam příplatků omezený na metalický/dvoutónový metalický lak, Peugeot 208 nabídne čtyři motorizace, tři typy převodovek, čtyři výbavové stupně a několik stránek příplatkové výbavy.

Naprostý základ nabídky Suzuki Swift tvoří motorizace 1.2 DualJet Hybrid 66 kW (90 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou, pohonem pouze předních kol a výbavou Comfort, jehož cena začíná od 269.900 Kč. Nejlevnější Peugeot 208 s motorizací 1.2 PureTech 75 (55 kW/75 k) v kombinaci s pětistupňovým manuálem a výbavou Line začíná na 295.000 Kč.

V naší redakční garáži však zaparkovalo Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid v kombinaci s pětistupňovým manuálem, pohonem všech kol 4x4 AllGrip a ve vrcholné výbavě Elegance, jehož cena začíná od 377.900 Kč. Tomu je po výkonnostní stránce nejbližší Peugeot 208 s motorizací 1.2 PureTech 100 (74 kW/ 100 k) v kombinaci s šestistupňovým manuálem. Vůz ve fotogalerii, tedy ve vrcholné výbavě GT Line, by však startoval na částce 445.000 Kč a od Swiftu by ho dělil markantní rozdíl 67.100 Kč.

Tradičně jsme se proto rozhodli srovnat základní ceny testovaných motorizací. V případě Suzuki to znamená výbavu Premium, která startuje na ceně 331.900 Kč. V případě Peugeotu 208 pak výbavu Active za cenu od 345.000 Kč.

Pořizovací nákladyPeugeot 208Suzuki Swift
ZÁKLADNÍ CENA  
Motor a stupeň výbavy1.2 PureTech 100 S&S MAN6 Active1.2 DualJet Hybrid 4x4 Premium
Cena [Kč]345.000331.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY  
Klimatizace [Kč]manuálnímanuální
Automatická klimatizace [Kč]+10.000-
Sandardní kola16" ocelová + kryty16" z lehké slitiny 
Rezerva (dojezdová)+3.000 Kč+7.545 Kč
TempomatS-
Vyhřívaná přední sedadla+6.000 KčS
LED  světlomety [Kč]S-
Přední mlhová světa [Kč]-S
Metalíza [Kč]+6.000/13.000/17.000*+11.000
Navigace [Kč]+18.000 Kč-
Parkovací kamera [Kč]+14.000S
Panoramatické střešní okno [Kč]+15.000 Kč-
Bezklíčové odemykání a startování [Kč]--
USB port4x1x
Digitální přístrojový štít [Kč]--
Tažné zařízení [Kč]+16.000 (příprava)-
 *v závislosti na barvě 
SERVIS  
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]26.992/-**22.791/7.663
Přední/zadní nárazník [Kč]-/-**10.373/11.499
Přední blatník [Kč]5.3873.834
Brzdové destičky přední/zadní [Kč]3.421/2.0652.212/1.896
Brzdové kotouče přední/zadní [Kč]2.611 (1ks)/3.802 (sada 2ks)1.521/1.440
Přední/zadní tlumiče [Kč]2.801/.2.4173.490/4.002
Čelní sklo [Kč]10.6818.021
Hodinová sazba v servisu [Kč]800720
Servisní interval [Kč]20.000 km/ rok20.000 km / rok
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]30.42414.084
 **ceny zatím nestanoveny 
ZÁRUKY  
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5 / 3 / 123 (100.000 km) / 3 / 12
Prodloužená zárukaAž 8 let / 200.000 km (Optiway Garance, 31.000 Kč)2 roky (5.100 Kč)/ 1 rok  (3.520)

Nepatrně vyšší cenu Peugeotu by měl ovšem ospravedlnit například fakt, že je o pár let novější. Vždyť současnou generaci Suzuki Swift představila japonská automobilka již na ženevském autosalonu v březnu 2017, zatímco nový Peugeot 208 byl oficiálně odhalen až v únoru 2019.

Dokáže si ale Peugeot cenu obhájit při pohledu na seznam výbav? Proti Swiftu nabídne v základní výbavě například přední LED světlomety, tempomat nebo více USB portů. Suzuki naopak potěší litými 16 palcovými koly, vyhřívanými sedadly nebo předními mlhovkami. Za standardní metalický lak si u Suzuki připlatíte 11.000 Kč, u Peugeotu se ceny odvíjí od barvy v rozmezí 6.000 Kč až 17.000 Kč.

V otázce servisu pak vychází levněji Suzuki Swift, u kterého pořídíte levněji brzdové kotouče i destičky, čelní sklo i přední blatník. V Peugeotu zaplatíte méně třeba za tlumiče, v průměru si ale připlatíte za každou hodinu strávenou v servisu.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 208Suzuki Swift
Základní cena79
Standardní výbava a příplatky78
Servis79
Záruky87
Průměr7,258,25

Design, interiér

Elegán vs. Lev salónů

Pokud si oba prcky postavíme vedle sebe, rázem objevíme další rozdíly v jejich charakteru. Peugeot se totiž snaží působit výstředním dojmem, což podtrhují například jeho přední světlomety s ikonickými „kly“, protáhlá maska chladiče, zdůrazněné lemy, výrazné prolisy nebo výrazné zadní lampy, které u modelů Allure a GT nabízejí tzv. kresbu „tří drápů“.

Suzuki Swift je poněkud usedlejším vozem, jehož světelný podpis LED denního svícení v halogenových světlometech (LED světlomety dostupné pouze u nejvyšší výbavy) ani boční prolisy nejsou tak působivé. Rozhodně bychom ho ale neoznačili za nudný. K jeho zajímavostem patří například skryté kliky zadních dveří, podtrhující image třídveřového vozu, nebo možnost dvoubarevného lakování s odlišnou barvou střechy (+20.000 Kč). Swift je dodáván na 16“ kolech z lehkých slitin, dvěstěosmička na 16“ ocelových kolech s ozdobnými kryty. Za 16“ hliníková kola si zákazníci připlatí 10.000 Kč.

Po stránce rozměrů tahá za kratší provaz Swift, ovšem u malého automobilu to nemusí být na škodu. Suzuki je totiž o 215 mm kratší, o 10 mm užší (bez zrcátek) a také má o 90 mm kratší rozvor. Oproti 208 je Swift pouze vyšší. U verze s pohonem předních kol činí rozdíl 65 mm a u verze 4x4 dokonce 90 mm.

HODNOCENÍ DESIGNUPeugeot 208Suzuki Swift
Vnější vzhled87
Vnitřní vzhled85
Zpracování98
Ergonomie67
Konektivita97
Průměr86,8

Japonské hrátky s prostorem

Navzdory menším rozměrům pracuje Suzuki s prostorem výrazně lépe, což by nás nemělo nijak překvapovat. Vždyť Suzuki patří k odborníkům na malá auta (stačí se podívat do současné nabídky) a model Swift si dlouhodobě udržuje pozici jednoho z bestsellerů.

V případě Peugeotu na tom jistě velký podíl nese i koncepce interiéru i-Cockpit, která přináší řadu pozitiv i negativ. Tomu jsme se ale věnovali již při srovnání s Renaultem Clio, takže jen v rychlosti. Řešení i-Cockpit vytváří dojem z řízení sportovního vozu, nabízí poměrně širokou možnost podélného i výškového nastavení volantu a při prvním setkání zapůsobí na lidi „wow-efektem“. Na druhou stranu však nemusí vyhovovat každému typu postavy, často komplikuje nastupování i vystupování, omezuje prostor na zadních sedadlech a někteří kolegové při správné pozici za volantem nevidí na polovinu informací na 3D virtuálním přístrojovém štítu.

Při hledání ideální pozice za volantem přitom záleží i na drobných korekcích. Například zatímco u verze PureTech 130 s automatem jsem si dokázal po určité době najít celkem přijatelnou pozici, ve verzi s manuální převodovkou jsem musel dlouze laborovat, abych při šlapání na spojku netrefoval levým kolenem páčku tempomatu.

Peugeot 208 1.2 Puretech 100Peugeot 208 1.2 Puretech 100 | auto.cz/Petr Homolka

Když jsem ale konečně našel dostatek místa za volantem, zjistil jsem, že za mnou už ho moc nezbylo. Přesněji řečeno: koleny jsem se dotýkal sedadla řidiče a vlasy stropnice. Svou roli sice mohla sehrát i příplatková panoramatická střecha (+15.000 Kč), ta je však v zadní části vykrojená, aby nabídla maximum dostupného prostoru. Při svých 183 cm bych zkrátka vzadu moc daleko cestovat nechtěl.

To v Suzuki Swift je situace o poznání příjemnější. Stejně jako 208, i Japonec nabízí výškově nastavitelné sedadlo řidiče již od základní výbavy. Podélně nastavitelný volant ale u Suzuki dostanete až u nejvyšší výbavy Elegance. Rozsah nastavení sice není nijak ohromující, klidně bych si ho uměl představit i o něco blíž tělu, ale i tak jsem si za ním nakonec našel celkem příjemnou pozici.

Skutečné nadvláda Suzuki ovšem přichází v oblasti zadních sedadel. Při sedadlu řidiče nastaveném na svých 183 cm jsem se za sebe usadil naprosto komfortně a s dostatkem prostoru nad hlavou i před koleny. Podstatně víc mě však udivilo, když se za mě vešel i můj vyšší kolega. Na několika nerovnostech jsem sice pocítil úder jeho kolene do ledvin, ovšem při srovnání s Peugeotem se jednalo o příslovečné nebe a dudy.

V Suzuki se nám také víc líbila jednodušší ergonomie, která opět vychází z klasického uspořádání kabiny. Ovládací prvky jsou koncipovány jednoduše, bytelně a „víc“ po ruce. Vyšší stáří se pak u Swiftu pozitivně projevuje v klasických analogových budících (208 nabízí od výbavy Allure pouze 3D digitální přístrojový štít) nebo přítomností tradiční ruční brzdy, která v současných vozech pomalu vymírá (208 ho má jen v nižších specifikacích). Infotainmet v Suzuki sice na Peugeot ztrácí v oblasti grafiky, sofistikovanosti i plynulosti, rozhodně se ale nejedná o vyložený průšvih. Občas nás jen pozlobilo náladové spouštění systému Android Auto a místy trhavý pohyb v navigaci.

Ergonomie Peugeotu 208 rozhodně není špatná, naše největší trápení však opět vycházelo z rozvržení i-Cockpitu. Ať už se jednalo o omezený výhled přes volant, ovládání ventilace integrované do infotainmentu, nepříliš plynulý přechod v grafice 3D digitálního přístrojového štítu nebo ovládání některých funkcí pomocí dotykových plošek pod obrazovkou infotainmentu.

Co však Peugeot 208 ztrácí v otázce prostoru a ergonomie, to dokáže kompenzovat použitými materiály, designem a úložnými prostory. A to jak v kabině, tak v zavazadlovém prostoru.

Suzuki totiž stále sází na tvrdé lesklé plasty, které sice nevydávají pazvuky a nejspíš nás všechny přežijí, vrcholem inovace a pokusu o trošku zajímavější design jsou však pouze barevné dekory ve dveřích a na palubní desce (v našem případě bílé).

Suzuki Swift 4x4 HybridSuzuki Swift 4x4 Hybrid | auto.cz/David Rajdl

Peugeot ale nabídne měkčené plasty, povrchy lakované leskle černou barvou, kombinované látkové čalounění, dekorativní prošívání, kombinaci různých materiálů, atd. Zkrátka působivý interiér, který odpovídá šarmu exteriéru. Peugeot navíc dominuje i v otázce odkládacích prostor. Velkou 1,5 litrovou lahev sice uložíte do předních dveří obou vozů, velikost přihrádky před spolujezdcem je ovšem v Suzuki spíše úsměvná, zatímco v 208 do ní můžete skutečně něco uložit. Peugeot také nabídne i praktičtější uspořádání středového tunelu, včetně uzavíratelné přihrádky s možností příplatkového bezdrátového nabíjení telefonu a protiskluzové podložky nebo loketní opěrky.

Dvěstěosmička je také vstřícnější k požadavkům dnešní doby. Vpředu nabízí kromě tradiční 12V zásuvky i klasický USB-A port a moderní USB-C port. Další dvojici USB-A přípojek pak nalezneme i v zadní části středového tunelu – připravenou k nabíjení chytrých zařízení cestujících vzadu. V Suzuki se musíte smířit s jednou 12V zásuvkou a jedním USB-A portem vpředu.

Srovnání zavazadelníkůPeugeot 208Suzuki Swift
Objem (l)309/1004265/947
Délka/délka po okraj zadní sklopené sedačky (cm)64/11762/115
Šířka mezi podběhy (cm)101101
Výška po plato (cm)5354
Průchodnost (výška x šířka) (cm)84x9280x91
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm)72/18576/187

Malý Francouz dominuje také ve srovnání objemu zavazadlového prostoru. Zatímco Suzuki nabídne standardní objem 265 litrů a maximální 947 litrů, Peugeot 208 nabídne základní objem 306 litrů a maximální objem až 1004 litrů. Všechny hodnoty samozřejmě vycházejí ze shodných měření metodou VDA a oba modely nabízejí sedadla dělená v poměru 2/3 - 1/3. Peugeot současně nabídne nižší nákladovou hranu a větší nákladový otvor. Pod zadní dveře Suzuki se zase vejde vyšší postava.

HODNOCENÍ INTERIÉRUPeugeot 208Suzuki Swift
Prostornost68
Přední sedačky88
Zadní sedačky79
Kufr87
Variabilita87
Průměr7,47,8

Motor, jízdní vlastnosti

Motor

Zcela rozdílné světy pak najdeme i pod kapotou, kde Japonci vsadili na atmosférickou klasiku s hybridní pomocí, zatímco Francouzi pokračují cestou downsizingu. Výsledný rozdíl 10 koní ve prospěch Peugeotu by sice při váhové výhodě Swiftu (-130 kg) neměl být tak zásadní, dynamika strojů je však nesrovnatelná. Nejprve se ale pojďme podívat na detaily použité techniky.

Atmosférický klasik

Swift dnešní generace se na trhu objevil s dvojicí pohonných jednotek – atmosférickým čtyřválcem 1.2 DualJet a přeplňovaným tříválcem 1.0 BoosterJet. Tříválec však z nabídky již vypadl a nyní automobilka spoléhá pouze na atmosférický čtyřválec o výkonu 66 kW s asistencí mildhybridního systému SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).

Pohonná jednotka o objemu 1249 ccm dosahuje maximálního výkonu 66 kW (90k) až v 6.000 ot./min a maximálního točivého momentu 120 Nm v 4.400 ot./min. Na dnešní poměry to možná nejsou žádná opojná čísla, setkat se však v dnešní době s poctivým atmosférickým čtyřválcem, navíc bez filtru pevných částic, je však malý svátek. Motor Suzuki je navíc i poměrně úsporný a ekologický, v čemž mu pomáhá technologie ukrytá pod označením DualJet.

Suzuki Swift 4x4 HybridSuzuki Swift 4x4 Hybrid | auto.cz/David Rajdl

Tyto motory se totiž mohou pochlubit mimořádně vysokou tepelnou účinností, čehož je dosaženo zvýšením kompresního poměru na úroveň 12,5:1. Motor by tak měl být schopen efektivněji přeměňovat spálené palivo na energii, díky čemuž dosahuje nižší spotřeby a vyššího výkonu. U motorů s vysokými kompresemi však může docházet k nežádoucímu detonačnímu hoření, kdy se směs ve válci vznítí samovolně a předčasně. Tomu Suzuki předchází zdvojeným vstřikováním paliva (DualJet – dvě trysky), díky čemuž se směs ve válci lépe rozptýlí a současně spalovací komoru zchladí.

Motoru navíc pomáhá mildhybridní systém, který se skládá z 12V lithium-iontové baterie o kapacitě 3 Ah, umístěné pod sedadlem řidiče, a kompaktního startér-generátoru ISG (Integrated Starter Generator) o výkonu 2,3 kW a 50 N.m. Od elektrické soustavy ale nečekejte žádné zázraky. Jejím hlavním úkolem je asistovat spalovacímu motoru při rozjezdech svými 50 N.m točivého momentu a ukládat energii generovanou při zpomalování. Při vypnutém motoru, například při čekání na křižovatce, jsou pak z baterií napájeny elektrické spotřebiče. Nejvíce citelný je ale systém při zastavování, kdy dokáže vypnout spalovací motor o něco dřív. Zmínku si však zaslouží hmotnost celé elektrické soustavy, kterou se podařilo stlačit pod 10 kilogramů.

Foukaný tříválec

Pod kapotou Peugeotu 208 je rovněž pouze jediná zážehová motorizace, přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech ve třech výkonnostních variantách. Pro koncern PSA jsou přitom motory z řady PureTech jedním z hlavních pilířů na cestě k dosahování slušných výkonů s nízkou spotřebou a při relativně nízkých emisích CO2. PSA také sází na vysoký kompresní poměr, tentokrát 11,0:1, který kombinuje s přímým vstřikováním. Nižší emise pak hlídá filtr pevných částic.

Motory této řady se vyrábějí již od roku 2014, neustále však procházejí dalším vývojem a za tu dobu se u nich neobjevily žádné větší závady. Není tedy divu, že za ně skupina PSA obdržela několik ocenění Mezinárodní motor roku v objemu od 1,0 po 1,4 litru (2015, 2016, 2017 & 2018).

Testovaná motorizace 1.2 PureTech 100 S&S MAN6 nabízí maximální výkon 74 kW (100 k) v 5.500 ot/min, maximální točivý moment 205 Nm. však nabídne již od 1750 ot./min. Z nuly na sto se tak dostane za 9,9 sekundy, zatímco Swift potřebuje s pohonem všech kol 12,6 sekundy. Peugeot navíc dosáhne maximální rychlosti až 188 km/h, zatímco Swift 4x4 jen 170 km/h.

Peugeot 208 1.2 Puretech 100Peugeot 208 1.2 Puretech 100 | auto.cz/Petr Homolka

Největší rozdíly jsou však v pružné akceleraci, kdy atmosférický čtyřválec nemá šanci přeplňovanému tříválci konkurovat. Pokud totiž od Swifta chcete nějaké sportovní výkony, musíte ho točit. A točit hodně vysoko, což je sice zábavné, ovšem v dnešní době přeplňovaných motorů už je to celkem nezvyk. Není tedy divu, že zatímco Peugeot zvládl pružnou akceleraci z 80 km/h na 120 km/h na nejvyšší rychlostní stupeň (6. RS) za 11,9 sekundy, Suzuki to trvalo (na 5. RS) dlouhatánských 21,6 sekundy.

Peugeot zkrátka nabízí výkon na požádání. Obvykle stačí jen podřadit o jednu rychlost, motor se krásně nadechne a začne silně táhnout. Vlastně nás až překvapilo, jak slušně umí prostřední benzínová motorizace s malou 208 zahýbat. Při rychlosti 130 km/h (dle GPS) si pak 208 točí okolo 2700 ot./min a posádku tak neruší zbytečný hluk motoru. Ve srovnání se Swiftem nám dvěstěosmička přišla obecně lépe odhlučněná.

První přesednutí z Peugeotu do Suzuki připomínalo cestu do minulosti. Kde Francouze stačilo pobídnout sešlápnutím plynu, tam bylo potřeba u Japonce nejprve podřazovat. A někdy i o dvě rychlosti. Prvních pár kilometrů se tak neslo v dosti lenivém tempu, než jsme atmosférickému motoru znovu přišli na kloub. Brzy jsme si ale jízdu se „svištěm“ začali překvapivě užívat.

Dynamické měřeníPeugeot 208Suzuki Swift
PneumatikyContinental WinterContact TS850Continental WinterContact TS860
Rozměr pneumatik205/45 R17158/55 R16
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS a 6. RS (80-120 km/h) [s]7,1 / 11,911,2 / 21,6
Otáčky na nejvyšší rychl. Stupeň při 130 km/h dle GPS (min-1)27003600
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h47,7 / 87,2 / 127,247,8 / 85,6 / 126

Díky slabšímu odhlučnění a příjemnému zvuku ve vyšších otáčkách je totiž se Swiftem celkem slušná zábava i v mezích rychlostních limitů, zatímco u Peugeotu se k nim přiblížíte překvapivě rychle. Během jízdy rychlostí 130 km/h (dle GPS) pak Swift točí cca 3.600 ot./min, což už se podepisuje na akustickém komfortu i spotřebě.

Manuální převodovky v obou modelech nás potěšily svým příjemným a přesným chodem. Jen u Suzuki nás klasicky občas potrápilo řazení zpátečky, s čímž jsme se v minulosti setkali i u jiných modelů.

HODNOCENÍ MOTORUPeugeot 208Suzuki Swift
Zrychlení86
Pružnost85
Spotřeba udávaná88
Spotřeba v testu78
Odhlučnění motoru86
Průměr7,86,6

Podvozek

Pokud bych měl volit v otázce komfortu, pak by jednoznačně zvítězil Peugeot 208. Jeho podvozek je sice tužší a obutá 17palcová kola o sobě umí dát vědět, jenže i tak je vůz schopen odfiltrovat až překvapivé množství nástrah českých silnic. V Suzuki pocítíte jízdu po rozbité okresce nejen přenosem vibrací do kabiny, ale také díky výše zmíněnému horšímu odhlučnění.

Při svižné jízdě po kvalitní silnici cítíte z obou aut jistotu, pokud se ale rozhodnete hledat jejich technické nebo své řidičské limity, pak obě auta citelně znervózní. U Swiftu se nám ovšem líbilo standardně tužší řízení, zatímco u 208 působí až příliš lehce. To sice oceníte ve městě, při rychlejší jízdě už to ale tak příjemné není. Řízení sice příjemně ztuhne po aktivaci sportovního režimu, spolu s ním se ale objeví i umělý zvuk motoru/výfuku, který nám byl protivný. Na druhou stranu – Suzuki vám žádné jízdní režimy nenabídne. Pokud chcete jet rychleji, musíte se změnit vy.

Výhodou Suzuki Swift je pohon všech kol AllGrip Auto, který žádný z jeho přímých konkurentů z řad malých hatchbacků nenabízí. Suzuki přitom vsadilo na jednoduchou techniku systému AllGrip Auto s viskózní spojkou, která automaticky připojuje zadní nápravu po detekci prokluzu předních kol. Řidič tedy nemá šanci tento proces jakkoliv ovlivnit. Výhodou systému je však jeho bezúdržbovost. Jediné, na co je tento systém pohonu všech kol háklivý, je rozdílná velikost kol.

Peugeot 208 1.2 Puretech 100Peugeot 208 1.2 Puretech 100 | auto.cz/Petr Homolka

Ani přes pohon všech kol se však nejedná o auto stavěné na větší projížďky v terénu. Oproti standardnímu Swiftu je sice verze s pohonem 4x4 nepatrně vyšší, nečekejte ale žádné zázraky. Zadní diferenciál navíc nic nechrání. Pohon všech kol AllGrip Auto byl koncipován především pro zlepšení trakce na kluzkých či zasněžených silnicích. Těch jsme se ale za tuto zimu ještě nedočkali a tak jsme během týdne se Swiftem museli vzít zavděk alespoň několika prudkými dešti.

Na mokré trávě a následně i městské dlažbě jsme vypnuli protiprokluz a několikrát se prudce rozjeli. Ve  všech případech jsme přitom cítili, jak se auto navzdory prokluzu předních kol rychle chytá a svižně rozjíždí. Pevně tak věříme, že na zasněžených silnicích může Swift poskytnout nejen pocit jistoty, ale také trochu té nezbedné zábavy.

Spotřeba

V otázce spotřeby by měl mít navrch Peugeot, který slibuje jízdu v kombinovaném režimu za 4,2 l/100 km, zatímco Suzuki Swift se (i kvůli pohonu 4x4) pohybuje papírově okolo 4,5 l/100 km. V praxi jsme se však ani s jedním vozem nedostali pod 5 litrů. Když jsme se ale snažili, dokázali jsme s oběma vozy jezdit za 5,4 (Peugeot) až 5,5 litru (Suzuki). Jakmile jsme ale nasadili ostřejší tempo a provětrali pár dálnic i pěkných okresek, vzrostla spotřeba Suzuki na 5,9 l/100 km a Peugeotu na 6,7 l/100 km. Palubní počítač nám navíc v Peugeotu ukazoval dlouhodobou spotřebu (za posledních 3.000 km) s hodnotou 7 l/100 km.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍPeugeot 208Suzuki Swift
Ovladatelnost78
Komfort odpružení86
Odhlučnění podvozku86
Řízení89
Řazení88
Brzdy88
Průměr7,837,5

Závěr

Závěr

Pokud hledáte stylové auto, které vystupuje z davu designem interiéru i exteriéru, pak je pro vás Peugeot 208 skvělou volbou. S benzínovým motorem o výkonu 100 koní navíc potěší i skvělou a hlavně snadno dostupnou dynamikou, o kterou se jako řidič nemusíte moc snažit. Příjemným překvapením byl i jeho podvozek, který dokáže být navzdory tužšímu naladění až překvapivě komfortní. Hodnocení ergonomie interiéru je v případě i-Cockpitu dosti individuální záležitostí, většina členů naší redakce z ní však příliš nadšená nebyla. A totéž platí pro prostor na zadních sedadlech. Příjemným překvapením je objem zavazadlového prostoru.

Suzuki Swift boduje prostorem v kabině, příjemnějším řízením, pohonem všech kol, spotřebou a příznivou cenou. Auto navzdory absenci příplatkové výbavy nabízí vše důležité již ve standardu. Pokud se však se „svištěm“ chcete svézt ostřeji, musíte si to zasloužit. Ve srovnání s Peugeotem 208 má také poměrně spartánský interiér, menší zavazadlový prostor a horší odhlučnění.

I přes vítězství Peugeotu si ale troufáme říct, že cílové skupiny těchto modelů se budou míjet. Zatímco Peugeot 208 je šarmantní Francouz s excentrickými manýry, Suzuki Swift je typickým Japoncem, který vás chce dopravit z bodu A do bodu B s jistotou a za každého počasí. V otázce zábavnosti pak Peugeot boduje dynamikou, zatímco Suzuki charakterem a pohonem všech kol.

SHRNUTÍ HODNOCENÍPeugeot 208Suzuki Swift
POŘIZOVACÍ NÁKLADY7,258,25
DESIGN86,8
INTERIÉR7,47,8
MOTOR7,86,6
JÍZDNÍ VLASTNOSTI7,87,5
CELKOVÝ PRŮMĚR7,657,39

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 S&S MAN6

Plusy

  • Výrazný design exteriéru
  • Živý motor
  • Velikost zavazadelníku
  • Originální řešení i-Cockpit

Minusy

  • Ergonomie i-Cockpitu a ovládání
  • Prostor na zadních sedadlech
  • Příliš lehké řízení
  • Vyšší spotřeba
  • Umělý zvuk ve sportovním režimu
Nejlevnější verze modelu295.000 Kč (Peugeot 208 1.2 PureTech 75 S&S MAN5, Active)
Základ s testovaným motorem345.000 Kč (Peugeot 208 1.2 PureTech 100 S&S MAN6, Active)
Testovaný vůz bez příplatků445.000 Kč (Peugeot 208 1.2 PureTech 100 S&S MAN6, GT-Line)
Testovaný vůz s výbavou-

Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Plusy

  • Prostor v kabině
  • Pohon všech kol
  • Cena
  • Náklady na provoz
  • Nízká hmotnost

Minusy

  • Zavazadlový prostor
  • Odkládací prostory
  • Materiály použité v interiéru
  • Méně komfortní podvozek
  • Horší odhlučnění
Nejlevnější verze modelu269.900 Kč (Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid Comfort)
Základ s testovaným motorem269.900 Kč (Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid Comfort)
Testovaný vůz bez příplatků377.900 Kč (Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Elegance)
Testovaný vůz s výbavou388.900 Kč (Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Elegance)

ModelPeugeot 208 1.2 PureTech 100Suzuki Swift 1.2 DualJet Hybrid 4x4
Cena základní sestavy 445 000 Kč377 900 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč388 900 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýzážehový
Válce / ventily: 3 / 44 / 4
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 11991242
Zdvihový objem (ccm): 74 / 550066 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1750 - 0120 / 4400 - 0
Nejvyšší toč. moment elektromotoru (Nm / ot/min): 0 / 0 - 00 / 0 - 0
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 0 / 00 / 0
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 00
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.912.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 3.7 / 4.24.8 / 4.3 / 4.5
Emise CO2: 97 101
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 309 / 1004265 / 947
Objem nádrže (l): 4437
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1165 / 4301035 / 370
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 schema
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 40553840
b) šířka (mm): 17451735
c) výška (mm): 14301520
d) rozvor (mm): 25402450
e) rozchod vpředu (mm): 15001520
f) rozchod vzadu (mm): 15001525
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 510 / 750610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 870910
k) šířka vpředu (mm): 13501375
l) šířka vzadu (mm): 00
Délka sedáku vpředu (mm): 520500
Délka sedáku vzadu (mm): 445460
Výška opěradla vpředu (mm): 610600
Výška opěradla vzadu (mm): 620600
Místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno