Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaná Mazda 2 přichází do Česka. S jediným motorem, výhradně jako mildhybrid

Nabídka Mazdy 2 se v rámci faceliftu omezila na motor G90, alias zážehovou atmosférickou patnáctistovku s 66 kW. Je to mildhybrid.
Zpět na článek
10. 2. 2020 15:52
10. 2. 2020 23:17
Avatar - pradeda777
10. 2. 2020 14:19
Smutná to doba....
Modernizovaná Mazda 2 je mimochodem perfektní ukázkou, jak se letos v rámci přechodu na přesnější emisní normy může v Evropě omezit nabídka motorů u jednotlivých aut. Vždyť původně nabídka dvojky čítala tři výkonové verze benzinové patnáctistovky, které dokonce doplňoval turbodiesel. ......EU politici...my vás zkrátka "přesuneme" do EV, i kdyby jsme vás tam museli dokopat.... :-[] :-(
Rozbalit vlákno
14
Avatar - xxc
10. 2. 2020 15:36
Re: Smutná to doba....
Na druhej strane, na co su komu 3 vykonove verzie? Aka je vyhoda, ze je jeden motor naladeny na rozne vykony?
Avatar - 3_diamanty
10. 2. 2020 15:47
Re: Smutná to doba....
cena?... spotreba?... vykon? ... proste vyberies si to co ti viac vyhovuje ... viac ponukanych moznosti rovna sa viac zakaznikov ... samozrejme u masovky to tak chodi...... uz rolls taketo nieco nepotrebuje


ale inak ze casom bude mat kazde auto len jediny motor s jedinou volbou vykonu je uz na dohlad... casy hojnosti sme uz presustrovali
10. 2. 2020 16:51
Re: Smutná to doba....
To není o časech hojnosti. My si tuhle pakárnu zavádíme sami respektive je nám to diktováno soudruhama v Bruselu.
10. 2. 2020 17:24
Re: Smutná to doba....
Přesně tak, je to naprosto strašné. Evropa páchá "dobrovolnou" levičáckou sebevraždu!!! :-O :-O :-O :-( :no: :no: :no:
Avatar - xxc
10. 2. 2020 19:55
Re: Smutná to doba....
Ale aky ma vyznam oplakavat 55kw a 66 kw verziu? Ked nechali len 66 kw. Spotreba bude rovnaka a cena by mohla byt tiez.
10. 2. 2020 21:59
Re: Smutná to doba....
Pravda je ze ve dvojce nikdy zadnej poradnej motor nebyl. Takze je to asi fuk ze neni na vyber.
10. 2. 2020 16:50
Re: Smutná to doba....
Tak teď je to auto pro spoustu lidí nekoupitelný. Jeden motor s nic moc výkonem. Co když jako zákazník chci silnější? Teď nemám na výběr.
10. 2. 2020 19:23
Re: Smutná to doba....
Jakože předtím bylo koupitelne s výkonnějším motorem? Myslíš verzi 115PS, která cenou atakovala Fiestu ST nebo Corsu OPC? Auta o další level jinde?

Ta spousta lidí, co toužili koupit silnější motor ve dvojce bylo (za ty peníze) zanedbatelná 3% z prodaných aut v benzínu, když vyjdu z nabídky ojetun v Evropě. Přes 70% bylo právě té stredni motorizace.
10. 2. 2020 22:24
Re: Smutná to doba....
Mas pravdu. Nedoslo mi ze ve dvojce nebylo na vyber ani pred tim.
Avatar - Verny_2013
10. 2. 2020 17:51
Re: Smutná to doba....
Máš pravdu, v případě podladěných verzí z toho má přínos pouze automobilka. Ten kdo nechce podladěný základ si musí připlatit. 66Kw do města stačí, konečně je spojený se 6-ti kvaltem, ale ta cena to totálně zabila.
10. 2. 2020 23:41
Re: Smutná to doba....
Tim jako chces rici, ze kdyby tam misto podladene 1.5 55kW byla 1.0 55kW, tak by obe dve verze byly levnejsi? Nebo ze by se za 66KW verzi nepriplacelo? Naopak, diky podladeni z toho profituji vsichni. Automobilka usetri na nakladech (vetsi zisky, vice penez, ktere mohou jit do vyvoje nebo slev), cimz muze jit s cenou dolu, z cehoz profituje i zakaznik. Ten take dostane silnejsi motor (1.5 bude mit v nejpouzivanejsich otackach o 50 % vyssi tocivy moment nez nepodladena 1.0). Neni i toto dobre pro cilovou skupinu zakazniku?
Avatar - palix
11. 2. 2020 08:45
Re: Smutná to doba....
Mino21 - pravdu píšete. Ten 1,5L motor bude mať úplne inú charakteristiku ako by mala rovnako výkonná 1,0. Výkon je číslo. Niekedy je potrebné auto si vyskúšať.
Príklad:
Mám Mazdu 3 - 2,0L / 88 kW. Kedysi (v tom čase) sa vyrábala aj 121 kW verzia. Majú rovnaký krútiaci moment 210 Nm. Samozrejme prevodovka je iná a nejaké detaily.
Podstata - slabší motor výkonovo orezali = výkon 88 kW je dostupný od 4000 ot a vyššie už neide. Výsledok? Ak by mali obe verzie rovnakú prevodovku do 4000 ot by išli rovnako.
Človek si povie 88 kW je málo. Ak sa ale auto s týmto motorom postaví k inému autu s 88 kW pri 6000 ot (pri konci otáčkomera má max výkon 99% benzínových áut) - ten motor s max. výkonom pri 4000 ot pôjde lepšie, lebo všade bude mať viac výkonu - až pri 6000 ot sa stretnú oba motory. Kto ale bežne jazdí do 6000 ot? Bežná jazda je do 4000 ot, kľudná do 2500 ot.

Praktická skúsenosť? Nedávno som skúšal Škodu Scalu 1,0T / 85 kW. Auto síce malo pomerne málo km, ale motor nešiel tak ako môj 2,0L (výkonovo sú podobné). Zrejme je to vecou zvyku. Na druhej strane aj Audi A3 1,2 T (pod 80 kW), ktoré mám možnosť občas šoférovať je na tom podobne. Hlavne v nízkch otáčkach sú malé turbomotory podstatne slabšie.

Samozrejme atmosferická 2,0L nie je žiadna raketa a isto by poniektorým nevyhovovala. Dovolím si tvrdiť, že pre väčšinu by bola veľmi príjemným motorom. V kombinácii s automatickou prevodovkou by ani nezistili rozdiel - atmosféra vs turbo.

Rovnako je to aj s Mazdou 2 / 1,5L / 66 kW. Načo takému maličkému autíčku vyšší výkon? Mal som Astru G 1,4 so 66 kW a auto celkom išlo -bolo väčšie, ťažšie, nižší krútiaci moment... Dovolím si ale povedať, že Mazdu 2 celkom "zabije" cena...
11. 2. 2020 07:03
Re: Smutná to doba....
To není z rozhodnutí EU, ale z rozhodnutí mazdy.
Jiné značky v této třídě mají běžně nabídku motorů podstatně širší.
Mazda se rozhodla jinak, at z komerční motivace nebo nedokáže připravit více motorů odpovídající legislativním požadavkům trhu.
Ale chápu, za všechno může EU a neomarxisti...
Avatar - wakantanka
11. 2. 2020 16:13
Re: Smutná to doba....
Ale prdlajs, to auto sa im nepredavalo ani doteraz. Malé, drahé, neponúka nič extra najviac oproti konkurencii. Orezanie ponuky je len dôsledok toho, že CX3 zobralo gro zákazníkov tejto 2.
Avatar - twistedTSD
10. 2. 2020 14:46
K nezaplacení
Současnou nabídku asi nejlépe vystihuje fakt, že i dovozce má letos naplánováno 50 kusů proti 315 minule.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Verny_2013
10. 2. 2020 17:47
Re: K nezaplacení
to je opravdu terno, 50 Ks, vyplatí se jim to vůbec držet v portfoliu? Ona M2 se moc neprodávala ani před tím. V konkurenci malých aut z Evropy Polo, Ibiza, 208, Clio tahala za kratší konec.Byla menší, línější a dražší. Jenom na líbivý design zákazníky neutáhli.
10. 2. 2020 18:11
Re: K nezaplacení
Co udělají s cenou aut emisní pokuty, se uvidí v nejbližších měsících. Na druhou stranu se Mazda cenově nepodbízela ani dřív. V Mazdě jakoby si řekli, kdo chce Mazdu ať si připlatí. Třeba směřují mezi prémiové značky jako třeba Volvo.
Avatar - wakantanka
10. 2. 2020 18:18
Re: Re: K nezaplacení
Zákazníci, teda skôr zákazníčky brali CX3 :-)
10. 2. 2020 21:18
Re: Re: K nezaplacení
Při těchto cenách určitě. Jinak u nás v okolí potkávám několik CX-3, zato tento model od roku 2015 jsem potkal tak jednu nebo 2. Ono upřímně není se čemu divit, žádná krasavice to není.
Avatar - palix
11. 2. 2020 08:49
Re: Re: K nezaplacení
Súhlasím - Mazda 2 bola v poslednom čase najslabšie "dizajnovanou" Mazdou. Všetky jej sestry boli maximálne COOL-ové a 2-ka stála tak nejako v kúte. Navyše v dobe, keď chce každý SUV, prípadne aspoň Crossover je úplne stratená.
10. 2. 2020 15:32
Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Letošní ubohá nabídka verzí Mazdy 2 jen potvrzuje, do jaké mizérie a katastrofy evropský automobilový trh žene. A bude hůř! Toto zvrhlé zelené sociální inženýrství nutí automobilky vyrábět elektrické samohyby, které skoro nikdo nechce a naopak dostupná, levná a jednoduchá auta s pořádnými spalovacími motory, o které mají Evropané největší zájem, potlačuje. Nevyhnutelným výsledkem bude již za pár let praktická likvidace evropského autoprůmyslu a ztráta milionů pracovních míst v EU. Následovat budou masové protesty obyvatelstva a teprve poté, až budou zelení šílenci vymeteni ze svých postů, nastane fáze zdravého rozumu, sčítání miliardových škod a pracného návratu do normálního tržního stavu... :-( :-( :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
19
Avatar - xxc
10. 2. 2020 15:38
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Je cas sa orientovat na inovativny priemysel a nechrlit lacne spalovacie auta na ulice. Spalovacie auto uz ma skoro kazdy, kto chcel.
Avatar - palix
10. 2. 2020 15:49
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Áno, spaľovacie auto má už skoro každý kto chcel. Problém je, že elektro-auto zatiaľ skoro nikto nechce. Takže kto má teraz spaľovacie auto, chce znova nové spaľovacie / hybridné, prípadne si nechá to súčasné, lebo drahé elektro-auto, ktoré neponúka absolútne žiadne výhody (bez dotácii) nikto nechce.
Skôr by som sa orientoval na hybridy.
Avatar - twistedTSD
10. 2. 2020 16:05
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
EV taky...
10. 2. 2020 16:09
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Promiň, ale tvoji větu "Spalovací auto už má skoro každý, kdo chtěl" považuji za mimořádně hloupou. Lidé přece svoje auta průběžně mění za novější, a ty prodaná pak tvoří důležitý trh ojetin pro ty, kteří na nové nemají nebo ho nechtějí. Automobilový trh se musí stále postupně modernizovat. Nebo chceš, aby to tady za pár desetiletí vypadalo jako na Kubě? :-(
10. 2. 2020 16:54
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Jenže elektromobil v současný podobně není žádnej inovativní průmysl. To je prostě slepá cesta, která je sice lokálně bezemisní, ale poškozuje přírodu zase jiným způsobem, ale stejně nebo možná i víc než jednoduchý spalovák. To není žádná inovace.
10. 2. 2020 17:07
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Pokud tvoje odpověď mířila na mě, tak já samozřejmě mluvil o modernizaci evropského automobilového trhu novými vozy s nejmodernějšími, velmi čistými spalovacími motory! (tj. vč. filtru pevných částic, u dieselů se vstřikováním močoviny). ;-) :yes:
10. 2. 2020 21:54
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Ne to bylo na xxc.
Avatar - xxc
11. 2. 2020 07:55
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
S tym suhlasim, ze sa musi inovovat a modernizovat. A konecne by niekto mohol rozhodnut, co je ekologicke a co nie :-) Predsa ide o planetu a vsetkych ludi na nej, nie nejake hry s myslienkami.
Avatar - palix
11. 2. 2020 09:06
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Čo je ekologické a čo nie sa rozhodne tak priebežne - vždy to bude niečo iné.
Pripomína mi to správy o "zdraví" raz vedci zistia, že bravčová masť je "masový vrah" o pár rokov je to najlepší "priateľ". Podobne aj rôzne iné potraviny, činnosti.... Povedzme si to jednoducho - ani po dlhých rokoch výskumu nedokážeme zistiť čo je dobré pre naše vlastné telo, nedokážeme sa liečiť... Ako by sme mohli vedieť, čo je dobré pre našu Zem?
Možno keby politici nerozhodovali na základe informácii od rôznych aktivistov, ale sa opreli o tvrdenia rôznych vedcov... bola by situácia lepšie riešená.
Avatar - pradeda777
10. 2. 2020 16:05
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
.....masové protesty obyvatelstva již začaly ve Francii....a bude hůř.... ;-\
10. 2. 2020 16:11
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Jen houšť a větší kapky, až takové protesty budou ve většině států Evropy, pak teprve přijde zrušení či navýšení absurdních automobilových limitů na CO2. Toto bude základ pro záchranu evropského průmyslu i obyvatelstva ze spárů zločinných bruselských ekoteroristů!
10. 2. 2020 16:54
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
:yes:
Avatar - xxc
11. 2. 2020 05:45
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
ale ved ti ludia ich volili, preco teraz protestuju? alebo protestuje len mensina
Avatar - palix
11. 2. 2020 09:26
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Ono nie je zlé, že sa takto sprísňujú pravidlá, ale...
Neprinieslo by väčší úžitok, keby boli normy miernejšie, povinné výbavy nižšie (viac veriť vodičom) a ceny áut by išli dole? Je rozdiel "cena od" 14 500€ a 20 000€ (stará vs nová Mazda 3).
Nové autá by si kúpilo viac ľudí = emisii by ubudlo ak by sa vymenilo na cestách veľa áut s vyššími emisiami za nové.
Dnes sa deje to, že emisie sú extrémne prísne (a sprísňujú sa), povinné výbavy vysoké = ceny áut rastú, kupuje ich menej ľudí = staršie autá sú dlhšie v prevádzke.

Raz sa možno dopracujeme do stavu, že ani výrobcovia z EU nebudú chcieť dodávať autá na náš trh - radšej ich predajú v USA, Rusku... A rovno si tam postavia aj fabriky a vývojové centrá. Japonci tiež prestanú mať záujem a keď si odčítajú pokuty za emisie + náklady na vývoj čistých motorov - ani im nebudeme chýbať.
Nakoniec sa dostaneme do recesie...
Avatar - xxc
11. 2. 2020 13:36
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Kvoli ekologii by asi neboli lepsie lacnejsie auta, lebo by sa ich vyrobilo a predalo viac :-) To je asi jedine rozumne, co vymysleli, ze auta budu take drahe, ze nakoniec budu jazdit vyvoleni a usetri sa priroda. Aj ked si nie som isty, ci na spravnom mieste a bezni ludia z toho nadseni nebudu.
Avatar - palix
11. 2. 2020 21:33
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Možno ak by mali menší výkon = menšie emisie / spotreba... Predalo by sa viac, nahradilo by sa veľa starých "smradľavejších" áut. Podľa mňa by to pomohlo ;).

Minule som rozprával s jedným "típkom" o motorkách. Konkrétne jednej s výkonom 37 kW. Na motorku je to dosť pre bežného človeka - aj s tým ide tá motorka na 100 km/h za 5,5 sek. U áut by kľudne stačilo:
malé auto - max 70 kW
nižšia stredná - cca 100 kW
...
Ako chceme znižovať emisie, keď súčasne chceme viac výbavy = vyššia hmotnosť, vyšší odber energie = vyššia spotreba? Niečoho by sa bolo potrebné vzdať.

Samozrejme poniektorí sme jazdili aj na starých autách - Š110 cca 37 kW - neišlo to a keď prišiel kopec, neišlo to vôbec. Fiat 126 P - neišlo to, prehrievalo sa, bolo to maličké...
Dnes chceme výkonné, veľké, vybavené autá... Pritom si ani nevážime, čo dnes máme, lebo to veľká časť vodičov považuje za úplne bežné.
Občas mám možnosť previezť sa na starej Škode 110L (r.v. cca 1972), ktorú ešte má brat v garáži ako veterána a vtedy si uvedomím, ako sme kedysi jazdili :) a ako dobré sú dnešné autá - konkrétne napr moja Mazda 3 r.v. 2017 :). Ako hovorí bratia Česi "Nebe a dudy" ;).
11. 2. 2020 07:04
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
No jasně, požadavkem žlutých vest je zrušení emisních limitů...
A proto demonstrativně zapalují auta..
11. 2. 2020 10:32
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Nikoliv, hlavním požadavkem žlutých vest bylo zrušení nové "uhlíkové" daně, připočítávané k dosavadní ceně benzínu. A ten se jim podařilo prosadit, francouzská vláda couvla a zrušila jí! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
11. 2. 2020 16:16
Re: Ubohá nabídka kvůli zličinným předpisům EU
Víš, jak vůbec protesty žlutých vest vznikly?
Avatar - palix
10. 2. 2020 15:52
Cena
Cena ma poriadne zarazila. Za tak malé auto tak veľké peniaze? To nezachráni žiadna výbava, za danú cenu človek už kúpi Hyundai i30...
Stúpajúce limity, narastajúca povinná výbava ženie ceny áut hore. Plánoval som si nechať auto cca 10 až 15 rokov (teraz má 2,5), vidím ale, že si ho asi nechám do času, kým sa nerozpadne, alebo mi ho niekto nezakáže...
Rozbalit vlákno
0
10. 2. 2020 15:52
Třeba Corsa je nadále od 300 000.
Tak přece nemusíte mít jen tu Mazdu 2 od 391 000.
Rozbalit vlákno
0
10. 2. 2020 23:17
tragikomedie
Opět to bude v ČR prodejní mrtvola. Když pominu ten stále přetrvávající paskvil v podobě trčícího a totálně překážejícího středového panelu a tu parodii na otáčkoměr, tak to mohlo být fajn auto, ale cena ty už tak nízké prodeje totálně uzemní. Kdo chce asijský mild-hybrid za rozumnou cenu, sáhne raději po Swiftu, který má pro změnu přesně opačný problém. Skladovky jsou k dostání v ČR 1x ročně kolem vánoc, v omezených barvách a na největší a dosti našlapanou výbavu Elegance za super cenu i s lakem 345 900kč můžete v ČR rovnou zapomenout. Čekačka tak rok, spíše více, bez jistoty, že vám vůz bude nakonec vůbec dodán. Takže Japončíci běžte s takovým přístupem do zádele a na segment B se s takovou ve východní Evropě rovnou vyprdněte, vyjde to totiž nastejno.
Rozbalit vlákno
0