Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeModernizovaná Mazda 2 přichází do Česka. S jediným motorem, výhradně jako mildhybrid
44 komentářů
twistedTSD
Současnou nabídku asi nejlépe vystihuje fakt, že i dovozce má letos naplánováno 50 kusů proti 315 minule.
to je opravdu terno, 50 Ks, vyplatí se jim to vůbec držet v portfoliu? Ona M2 se moc neprodávala ani před tím. V konkurenci malých aut z Evropy Polo, Ibiza, 208, Clio tahala za kratší konec.Byla menší, línější a dražší. Jenom na líbivý design zákazníky neutáhli.
Co udělají s cenou aut emisní pokuty, se uvidí v nejbližších měsících. Na druhou stranu se Mazda cenově nepodbízela ani dřív. V Mazdě jakoby si řekli, kdo chce Mazdu ať si připlatí. Třeba směřují mezi prémiové značky jako třeba Volvo.
Zákazníci, teda skôr zákazníčky brali CX3 😄
Při těchto cenách určitě. Jinak u nás v okolí potkávám několik CX-3, zato tento model od roku 2015 jsem potkal tak jednu nebo 2. Ono upřímně není se čemu divit, žádná krasavice to není.
Súhlasím - Mazda 2 bola v poslednom čase najslabšie "dizajnovanou" Mazdou. Všetky jej sestry boli maximálne COOL-ové a 2-ka stála tak nejako v kúte. Navyše v dobe, keď chce každý SUV, prípadne aspoň Crossover je úplne stratená.
Arese
Letošní ubohá nabídka verzí Mazdy 2 jen potvrzuje, do jaké mizérie a katastrofy evropský automobilový trh žene. A bude hůř! Toto zvrhlé zelené sociální inženýrství nutí automobilky vyrábět elektrické samohyby, které skoro nikdo nechce a naopak dostupná, levná a jednoduchá auta s pořádnými spalovacími motory, o které mají Evropané největší zájem, potlačuje. Nevyhnutelným výsledkem bude již za pár let praktická likvidace evropského autoprůmyslu a ztráta milionů pracovních míst v EU. Následovat budou masové protesty obyvatelstva a teprve poté, až budou zelení šílenci vymeteni ze svých postů, nastane fáze zdravého rozumu, sčítání miliardových škod a pracného návratu do normálního tržního stavu... 😒 😒 😒 :no: :no: :no:
Je cas sa orientovat na inovativny priemysel a nechrlit lacne spalovacie auta na ulice. Spalovacie auto uz ma skoro kazdy, kto chcel.
Áno, spaľovacie auto má už skoro každý kto chcel. Problém je, že elektro-auto zatiaľ skoro nikto nechce. Takže kto má teraz spaľovacie auto, chce znova nové spaľovacie / hybridné, prípadne si nechá to súčasné, lebo drahé elektro-auto, ktoré neponúka absolútne žiadne výhody (bez dotácii) nikto nechce.
Skôr by som sa orientoval na hybridy.
Skôr by som sa orientoval na hybridy.
Promiň, ale tvoji větu "Spalovací auto už má skoro každý, kdo chtěl" považuji za mimořádně hloupou. Lidé přece svoje auta průběžně mění za novější, a ty prodaná pak tvoří důležitý trh ojetin pro ty, kteří na nové nemají nebo ho nechtějí. Automobilový trh se musí stále postupně modernizovat. Nebo chceš, aby to tady za pár desetiletí vypadalo jako na Kubě? 😒
Jenže elektromobil v současný podobně není žádnej inovativní průmysl. To je prostě slepá cesta, která je sice lokálně bezemisní, ale poškozuje přírodu zase jiným způsobem, ale stejně nebo možná i víc než jednoduchý spalovák. To není žádná inovace.
Pokud tvoje odpověď mířila na mě, tak já samozřejmě mluvil o modernizaci evropského automobilového trhu novými vozy s nejmodernějšími, velmi čistými spalovacími motory! (tj. vč. filtru pevných částic, u dieselů se vstřikováním močoviny). 😉 :yes:
S tym suhlasim, ze sa musi inovovat a modernizovat. A konecne by niekto mohol rozhodnut, co je ekologicke a co nie 😄 Predsa ide o planetu a vsetkych ludi na nej, nie nejake hry s myslienkami.
Čo je ekologické a čo nie sa rozhodne tak priebežne - vždy to bude niečo iné.
Pripomína mi to správy o "zdraví" raz vedci zistia, že bravčová masť je "masový vrah" o pár rokov je to najlepší "priateľ". Podobne aj rôzne iné potraviny, činnosti.... Povedzme si to jednoducho - ani po dlhých rokoch výskumu nedokážeme zistiť čo je dobré pre naše vlastné telo, nedokážeme sa liečiť... Ako by sme mohli vedieť, čo je dobré pre našu Zem?
Možno keby politici nerozhodovali na základe informácii od rôznych aktivistov, ale sa opreli o tvrdenia rôznych vedcov... bola by situácia lepšie riešená.
Pripomína mi to správy o "zdraví" raz vedci zistia, že bravčová masť je "masový vrah" o pár rokov je to najlepší "priateľ". Podobne aj rôzne iné potraviny, činnosti.... Povedzme si to jednoducho - ani po dlhých rokoch výskumu nedokážeme zistiť čo je dobré pre naše vlastné telo, nedokážeme sa liečiť... Ako by sme mohli vedieť, čo je dobré pre našu Zem?
Možno keby politici nerozhodovali na základe informácii od rôznych aktivistov, ale sa opreli o tvrdenia rôznych vedcov... bola by situácia lepšie riešená.
.....masové protesty obyvatelstva již začaly ve Francii....a bude hůř.... ;-\
Jen houšť a větší kapky, až takové protesty budou ve většině států Evropy, pak teprve přijde zrušení či navýšení absurdních automobilových limitů na CO2. Toto bude základ pro záchranu evropského průmyslu i obyvatelstva ze spárů zločinných bruselských ekoteroristů!
Ono nie je zlé, že sa takto sprísňujú pravidlá, ale...
Neprinieslo by väčší úžitok, keby boli normy miernejšie, povinné výbavy nižšie (viac veriť vodičom) a ceny áut by išli dole? Je rozdiel "cena od" 14 500€ a 20 000€ (stará vs nová Mazda 3).
Nové autá by si kúpilo viac ľudí = emisii by ubudlo ak by sa vymenilo na cestách veľa áut s vyššími emisiami za nové.
Dnes sa deje to, že emisie sú extrémne prísne (a sprísňujú sa), povinné výbavy vysoké = ceny áut rastú, kupuje ich menej ľudí = staršie autá sú dlhšie v prevádzke.
Raz sa možno dopracujeme do stavu, že ani výrobcovia z EU nebudú chcieť dodávať autá na náš trh - radšej ich predajú v USA, Rusku... A rovno si tam postavia aj fabriky a vývojové centrá. Japonci tiež prestanú mať záujem a keď si odčítajú pokuty za emisie + náklady na vývoj čistých motorov - ani im nebudeme chýbať.
Nakoniec sa dostaneme do recesie...
Neprinieslo by väčší úžitok, keby boli normy miernejšie, povinné výbavy nižšie (viac veriť vodičom) a ceny áut by išli dole? Je rozdiel "cena od" 14 500€ a 20 000€ (stará vs nová Mazda 3).
Nové autá by si kúpilo viac ľudí = emisii by ubudlo ak by sa vymenilo na cestách veľa áut s vyššími emisiami za nové.
Dnes sa deje to, že emisie sú extrémne prísne (a sprísňujú sa), povinné výbavy vysoké = ceny áut rastú, kupuje ich menej ľudí = staršie autá sú dlhšie v prevádzke.
Raz sa možno dopracujeme do stavu, že ani výrobcovia z EU nebudú chcieť dodávať autá na náš trh - radšej ich predajú v USA, Rusku... A rovno si tam postavia aj fabriky a vývojové centrá. Japonci tiež prestanú mať záujem a keď si odčítajú pokuty za emisie + náklady na vývoj čistých motorov - ani im nebudeme chýbať.
Nakoniec sa dostaneme do recesie...
Kvoli ekologii by asi neboli lepsie lacnejsie auta, lebo by sa ich vyrobilo a predalo viac 😄 To je asi jedine rozumne, co vymysleli, ze auta budu take drahe, ze nakoniec budu jazdit vyvoleni a usetri sa priroda. Aj ked si nie som isty, ci na spravnom mieste a bezni ludia z toho nadseni nebudu.
Možno ak by mali menší výkon = menšie emisie / spotreba... Predalo by sa viac, nahradilo by sa veľa starých "smradľavejších" áut. Podľa mňa by to pomohlo 😉.
Minule som rozprával s jedným "típkom" o motorkách. Konkrétne jednej s výkonom 37 kW. Na motorku je to dosť pre bežného človeka - aj s tým ide tá motorka na 100 km/h za 5,5 sek. U áut by kľudne stačilo😒br /> malé auto - max 70 kW
nižšia stredná - cca 100 kW
...
Ako chceme znižovať emisie, keď súčasne chceme viac výbavy = vyššia hmotnosť, vyšší odber energie = vyššia spotreba? Niečoho by sa bolo potrebné vzdať.
Samozrejme poniektorí sme jazdili aj na starých autách - Š110 cca 37 kW - neišlo to a keď prišiel kopec, neišlo to vôbec. Fiat 126 P - neišlo to, prehrievalo sa, bolo to maličké...
Dnes chceme výkonné, veľké, vybavené autá... Pritom si ani nevážime, čo dnes máme, lebo to veľká časť vodičov považuje za úplne bežné.
Občas mám možnosť previezť sa na starej Škode 110L (r.v. cca 1972), ktorú ešte má brat v garáži ako veterána a vtedy si uvedomím, ako sme kedysi jazdili 😊 a ako dobré sú dnešné autá - konkrétne napr moja Mazda 3 r.v. 2017 😊. Ako hovorí bratia Česi "Nebe a dudy" 😉.
Minule som rozprával s jedným "típkom" o motorkách. Konkrétne jednej s výkonom 37 kW. Na motorku je to dosť pre bežného človeka - aj s tým ide tá motorka na 100 km/h za 5,5 sek. U áut by kľudne stačilo😒br /> malé auto - max 70 kW
nižšia stredná - cca 100 kW
...
Ako chceme znižovať emisie, keď súčasne chceme viac výbavy = vyššia hmotnosť, vyšší odber energie = vyššia spotreba? Niečoho by sa bolo potrebné vzdať.
Samozrejme poniektorí sme jazdili aj na starých autách - Š110 cca 37 kW - neišlo to a keď prišiel kopec, neišlo to vôbec. Fiat 126 P - neišlo to, prehrievalo sa, bolo to maličké...
Dnes chceme výkonné, veľké, vybavené autá... Pritom si ani nevážime, čo dnes máme, lebo to veľká časť vodičov považuje za úplne bežné.
Občas mám možnosť previezť sa na starej Škode 110L (r.v. cca 1972), ktorú ešte má brat v garáži ako veterána a vtedy si uvedomím, ako sme kedysi jazdili 😊 a ako dobré sú dnešné autá - konkrétne napr moja Mazda 3 r.v. 2017 😊. Ako hovorí bratia Česi "Nebe a dudy" 😉.
No jasně, požadavkem žlutých vest je zrušení emisních limitů...
A proto demonstrativně zapalují auta..
A proto demonstrativně zapalují auta..
palix
Cena ma poriadne zarazila. Za tak malé auto tak veľké peniaze? To nezachráni žiadna výbava, za danú cenu človek už kúpi Hyundai i30...
Stúpajúce limity, narastajúca povinná výbava ženie ceny áut hore. Plánoval som si nechať auto cca 10 až 15 rokov (teraz má 2,5), vidím ale, že si ho asi nechám do času, kým sa nerozpadne, alebo mi ho niekto nezakáže...
Stúpajúce limity, narastajúca povinná výbava ženie ceny áut hore. Plánoval som si nechať auto cca 10 až 15 rokov (teraz má 2,5), vidím ale, že si ho asi nechám do času, kým sa nerozpadne, alebo mi ho niekto nezakáže...
Marekx
Opět to bude v ČR prodejní mrtvola. Když pominu ten stále přetrvávající paskvil v podobě trčícího a totálně překážejícího středového panelu a tu parodii na otáčkoměr, tak to mohlo být fajn auto, ale cena ty už tak nízké prodeje totálně uzemní. Kdo chce asijský mild-hybrid za rozumnou cenu, sáhne raději po Swiftu, který má pro změnu přesně opačný problém. Skladovky jsou k dostání v ČR 1x ročně kolem vánoc, v omezených barvách a na největší a dosti našlapanou výbavu Elegance za super cenu i s lakem 345 900kč můžete v ČR rovnou zapomenout. Čekačka tak rok, spíše více, bez jistoty, že vám vůz bude nakonec vůbec dodán. Takže Japončíci běžte s takovým přístupem do zádele a na segment B se s takovou ve východní Evropě rovnou vyprdněte, vyjde to totiž nastejno.
ale inak ze casom bude mat kazde auto len jediny motor s jedinou volbou vykonu je uz na dohlad... casy hojnosti sme uz presustrovali
Ta spousta lidí, co toužili koupit silnější motor ve dvojce bylo (za ty peníze) zanedbatelná 3% z prodaných aut v benzínu, když vyjdu z nabídky ojetun v Evropě. Přes 70% bylo právě té stredni motorizace.
Príklad😒br /> Mám Mazdu 3 - 2,0L / 88 kW. Kedysi (v tom čase) sa vyrábala aj 121 kW verzia. Majú rovnaký krútiaci moment 210 Nm. Samozrejme prevodovka je iná a nejaké detaily.
Podstata - slabší motor výkonovo orezali = výkon 88 kW je dostupný od 4000 ot a vyššie už neide. Výsledok? Ak by mali obe verzie rovnakú prevodovku do 4000 ot by išli rovnako.
Človek si povie 88 kW je málo. Ak sa ale auto s týmto motorom postaví k inému autu s 88 kW pri 6000 ot (pri konci otáčkomera má max výkon 99% benzínových áut) - ten motor s max. výkonom pri 4000 ot pôjde lepšie, lebo všade bude mať viac výkonu - až pri 6000 ot sa stretnú oba motory. Kto ale bežne jazdí do 6000 ot? Bežná jazda je do 4000 ot, kľudná do 2500 ot.
Praktická skúsenosť? Nedávno som skúšal Škodu Scalu 1,0T / 85 kW. Auto síce malo pomerne málo km, ale motor nešiel tak ako môj 2,0L (výkonovo sú podobné). Zrejme je to vecou zvyku. Na druhej strane aj Audi A3 1,2 T (pod 80 kW), ktoré mám možnosť občas šoférovať je na tom podobne. Hlavne v nízkch otáčkach sú malé turbomotory podstatne slabšie.
Samozrejme atmosferická 2,0L nie je žiadna raketa a isto by poniektorým nevyhovovala. Dovolím si tvrdiť, že pre väčšinu by bola veľmi príjemným motorom. V kombinácii s automatickou prevodovkou by ani nezistili rozdiel - atmosféra vs turbo.
Rovnako je to aj s Mazdou 2 / 1,5L / 66 kW. Načo takému maličkému autíčku vyšší výkon? Mal som Astru G 1,4 so 66 kW a auto celkom išlo -bolo väčšie, ťažšie, nižší krútiaci moment... Dovolím si ale povedať, že Mazdu 2 celkom "zabije" cena...
Jiné značky v této třídě mají běžně nabídku motorů podstatně širší.
Mazda se rozhodla jinak, at z komerční motivace nebo nedokáže připravit více motorů odpovídající legislativním požadavkům trhu.
Ale chápu, za všechno může EU a neomarxisti...