Modernizovaná Mazda 2 přichází do Česka. S jediným motorem, výhradně jako mildhybrid
Nabídka Mazdy 2 se v rámci faceliftu omezila na motor G90, alias zážehovou atmosférickou patnáctistovku s 66 kW. Je to mildhybrid.
Loni modernizovaná Mazda 2 přichází na začátku roku 2020 na český trh. Jemné retuše designu doplňuje i zásadní změna pod kapotou, malý pětidveřový hatchback totiž nově bude k dispozici s jediným motorem. Je reakcí na přísnější emisní normy, a proto je spárován s mildhybridním ústrojím. Při příchodu na trh v roce 2014 přitom dvojka nabízela čtyři různé jednotky, včetně turbodieselu.
Nový agregát je prodáván se staronovým obchodním označením G90. Nadále jde o zážehovou patnáctistovku s výkonem 66 kW. Nově je však spárovaná s šestistupňovým manuálem a především ji doplňuje tzv. ústrojí M Hybrid, neboli mild-hybridní systém s řemenem poháněným startér-generátorem a kondenzátorem pro ukládání energie. Vedle snížení emisí oxidu uhličitého (ze 111 na 94 g/km) konstruktéři slibují také snížení vibrací při restartu motoru a díky startér-generátoru jemnější přechody při řazení nahoru.
Ceny modernizované Mazdy 2 začínají na částce 390.900 korun, což je s ohledem na segment malých automobilů opravdu hodně. Navíc jde vlastně o zdražení o bezmála 100.000 korun. Loni totiž byla Mazda 2 nabízena ve zvýhodněném provedení Challenge za 296.400 korun.
Výbava je však na poměry kategorie slušná. Už v základu dostanete nejen šest airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, tempomat a manuální klimatizaci, ale rovněž kožený multifunkční volant, diodové přední světlomety, výškově nastavitelná přední sedadla nebo rádio se čtyřmi reproduktory.
Druhý stupeň Takumi za příplatek 48.000 korun přidává multimediální systém HMI se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, zadní parkovací senzory včetně kamery, vyhřívaná přední sedadla, LED mlhovky, dešťový a světelný senzor, sledování mrtvého úhlu nebo 16palcová hliníková kola. Manuální klimatizaci pak nahrazuje automatická. Zájemci o navigaci pak zaplatí dalších 12.500 korun.
Vrcholem je Takumi Plus za 449.900 korun. V tomto případě dostanete rovněž automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vyhřívaný volant nebo čalounění kombinující látku s kůží. Za navigační systém se opět připlácí 12.500 Kč.
Mazda 2 – české ceny a technická data modernizované verze | |
Motor | G90 |
Válce/ventily | 4/4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1496 |
Největší výkon [kW/min] | 66/6000 |
Točivý moment [N.m/min] | 148/4000 |
Převodovka | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 183 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,8 |
Komb. Spotřeba NEDC [l/100 km] | 4,1 |
Cena Challenge [Kč] | 390.900 |
Cena Takumi [Kč] | 438.900 |
Cena Takumi Plus [Kč] | 449.900 |
Modernizovaná Mazda 2 je mimochodem perfektní ukázkou, jak se letos v rámci přechodu na přesnější emisní normy může v Evropě omezit nabídka motorů u jednotlivých aut. Vždyť původně nabídka dvojky čítala tři výkonové verze benzinové patnáctistovky, které dokonce doplňoval turbodiesel. Kvůli hrozícím pokutám za nesplnění flotilových emisí se nicméně automobilky přeorientují jen na co nejúspornější varianty, které navíc ideálně doplní o nějaký elektromobil, který má na papíře nulové emise. Ostatně i Mazda chystá uvést na trh elektrické SUV MX-30.
V tomto případě jde nicméně také o snahu o maximální využití stávající generace dvojky. Auto se prodává od začátku roku 2015, a tak je nasnadě, že už se pomalu chystá nástupce.