Renault Grand Modus se netají svými velkými ambicemi. Velmi ovšem záleží na ceně, za kterou se bude prodávat. Jak ji tedy lidé od Renaultu pro českou kotlinu nakonec nastavili?
Ceny to jsou hezké. Za cenníkových 314 000 CD, klima a tempomat? To se víc než jen dá. A za 360 totéž s perfektním 1,5 dCi. (Škodováci, nemluvte mi prosím o slevě, kterou dostane k autu, slevy dává téměř každý, děkuji :-). )
I když Renault tímhle konečně dohnal konkurenci (neříkám předehnal ;-) ), nastavil perfektní ceny, tak asi se jich u nás moc neprodá. Hodně lidí půjde místo do Štaflíka (Modusa) raději do Špagetky (Clia) a zbytek zůstane u Škodovek. Což je možná škoda, ony ty MPV mají pro rodinu taky svoje kouzlo a to mi potvrdí Ti, co je mají, třeba majitelé Jazzů. Vím, že mi tady hned vmetete jízdní vlastnosti, ale k rodinnému autu dám přednost komfortu (i každý šetřivý strejda), pak díly (což už taky není docela pravda) a nakonec spolehlivost (což je taky relativní a po několika letech už budou novorozenecké chyby vychytané) a design (což je otázka vkusu).
Nezapomeň na špatnou pověst čehokoli od Renaultu v ČR i jinde. Prostorově je to auto výborné, i když bych uvítal mezipodlahu zavazadelníku, která by po sklopení sedaček udělala rovnou plochu (pokud to jde vzhledem ke konstrukci víka). Co se mi nelíbí, je vnější design. Tam, kde krátký Modus vypadá sympaticky i s vyboulenou střechou, Grandu to nesluší. Rovná střecha by v jeho případě byla daleko lepší, než boule vpředu a propad vzadu. Cenově je, vzhledem k prostorové nabídce, výborný.
ano, ako migrant zo skody do renaultu hlasim, ze poruchovost aspon mojej skody bola daleko vyssia ako u renaultu :-)
skoda octavia I TDI 81kW / renault modus 1.2 16V
Automechanik by ti řekl, že se kazí všechno a je to jen otázka kusu, na který natrefíš. Já si spokojeně užívám Peugeot 206, který je taky nespolehlivý a poruchový (prý) a nemám s ním žádné závažné problémy mimo běžné opotřebení.
Myslím, že trumfom a výhodou "nového" Modusu bude, že nie je až taký nový. Naopak, nejaký ten rok sa už vyrába a väčšinu múch má už vychytaných, aj keď konkrétne Modus nepatrí štatisticky k najporuchovejším Renaultom; voči iným modelom je pomerne jednoduchý. Ja mám Scénic, aj keď ma mnohí varovali pred množstvom elektroniky, a tiež s ním nemám najmenší problém.
Nevýhodu Modusu vidím skôr v image, ako v skutočnej poruchovosti. Ceny sú vynikajúce, kombi Fábka alebo toto, no, určite by som veľmi premýšľal. Konkurencia z radov MPV je o skus drahšia, Meriva, Jazz, alebo snáď aj Roomster...
spatna povest? preco uz konecne nezacnete vsetci zit v realite..aj fiaty mali spatnu pvoest ....kazdym novym kusom kazdym novym modelom sa automobilka zlepsuje a vychytava muchy,,,,kolko som sa ja napocuval na Megane aky je nespolahlivy..manzelka ho ma 7 rokov a krasa...ja mam Lagunu Ii uz po facelifte a ziadny problem uz skoro 100 000 km...poprosim otvorit oci!! a nie pocuvat starodavne keci ake kedy co bolo a ako to fungovalo ;-)
Tak to zkus neříkat mně, ale všem zarytým odpůrcům "nespolehlivých a poruchových" Renaultů. Jen říkám, jakou tu má tahle značka pověst. Stejně jako italské, i francouzské značky tu mají prostě co překonávat.
Já nešířím fámy. Já jen opisuju názor z místních diskusí, vážený pane a poukazuju tím na to, proč tohle auto, byť sebelepší, bude v ČR mít problémy. Já s Renaultem nemám problémy. Nehledě na to, že jsem tím příspěvkem jen reagoval na váš příspěvek, který ukazoval, proč tohle auto bude v ČR mít problémy oproti jiným své třídy. Číst a přemýšlet, prosím.
Jak ono to vlastně s tou pověstí je?
Pověst, pokud vím je vymyšlený příběh.
Zasvěceným jen připomenu bolestivý příchod Logana na trh a jeho údajně šílené crasch-testy a co víc, převrhnutí v zatáčce. No není to náhodou nekalá konkurenční soutěž?
Netvoří se náhodou tak nějak pověst? Kdopak asi tak zasel smínko takové pověsti?
A kde je tolik podceňovaný Logan dnes?
Nevím, kde je Logan dnes, ale také to takový trhák není. Při jeho ceně jsem čekal, že jich v ČR budu vídat více, ale ani v Brně jich mnoho nepotkávám. Troufám si tvrdit, že to bude právě tím co jsem zmínil výše. Kombinace "Rumuni plus Renault plus nízká cena" na zdejší lidi asi působí jako odpuzující prostředek. Podle mého Logan není špatné auto, jinak by neměl úspěch i na náročnějších trzích západní Evropy. Ale zde mluvím o ČR, která v sobě má stále příliš mnoho zažitých předsudků, které se příliš těžko vyvrací.
P.S. Až se mě zeptáte, proč Logana nemám, je to proto, že nemám rád velká auta a zatím Dacia nepřišla s ničím pod čtyři metry.
Dôvod bude nakoniec najmä v tej cene, teda u nás. Je síce hodne nízka, ale kupuješ vyslovene holé auto, v ktorom nie je nič. Dovybavíš ho, a razom si na cene približujúcej sa cenám solídnejšej konkurencie. Pritom máš stále auto výrazne staršej konštrukcie, plné tých najjednoduchších a najlacnejších riešení, najobyčajnejších plastov, s nie najnovšími a najúspornejšími motormi, s nepozinkovanou karosériou. Keď som kupoval auto, tak Logan MCV v slušnejšej výbave s dieslovým motorom vyšiel na Slovensku cez pol milióna. A tomu s auž naozaj nedá povedať lacné auto.
Kategorie univerzálních vozítek o řádové délce 4 metry se bude evidentně dál rozrůstat. Výsledky Fordu Fusion za loňský rok ukazují, že se v ČR podařilo po několika letech přilákat pozornost veřejnosti (v případě Fordu za cenu sražení ceny do kolen). V zásadě je vždy v pozadí myšlenka udělat krátké auto zhruba o délce malého hatche, které vyhoví ve městě, a zároveň do něj nacpat řešení, která umožní jeho využívání i jako rodinného vozu/minidodávky atd. a ke všemu ještě udržet proporce karosérie,odladění podvozku a výkon/spotřebu v mezích příjemných pro meziměstský provoz. Výrobci na to jdou z různých stran, stačí se podívat na Jazz, Merivu, Matrix, Fusion, Note...
Tenhle prodloužený Modus bych uvítal v redakčním srovnávacím testu s Notem, abychom viděli, jak se od sebe sourozenci liší. Pro Nissan to může ve výsledku znamenat horké chvilky nad tvorbou ceníků, pro nás spotřebitele možná fajn úspory (i když už teď se dá dostat slušný skladový Note za mírně nad 300k). Zatím je jasné to, že základní koncept vnitřní variability mají Modus G. a Note společný. Naopak není jasné, jestli Renault laskavě přepustí Nissanu některý ze svých libových 1,2 motůrků.
Ceny jistě ještě půjdou dolů, jak je u Renaultu zvykem. Takže někde kolem 300.000,- Kč si pořídím autíčko, do kterýho se pohodlně nastupuje a je z něj vidět, který má přijatelně velkej a využitelnej kufr a v mých očích je "f plný palbě" (ABS, 4x bag, klima, centrál... plus nějaký ty další pi*ovinky...), navíc bych si tipnul, že se do té ceny vlezu i s prodlouženou zárukou na 4 roky. Za 2 roky mi končí leasing na můj stávající wáng, to už bude grand modus na těchhle penězích, chybky vychytaný, už se móóóc těším...