Renault Grand Modus: ceny na českém trhu, krátký Modus v ČR končí
Renault Grand Modus je prodloužená verze starého známého malého MPV Renault Modus, kterou jsme podrobněji představili v článku Renault Grand Modus: první jízdní dojmy.
Nyní jsou známy ceny této novinky, která ačkoliv stojí přibližně stejně jako druhá, velmi sledovaná novinka od Renaultu, Clio Grandtour, neměla by jí konkurovat. Grand Modus je jakožto jednoprostorové MPV svým uspořádáním interiéru zaměřen na zákazníky, kteří preferují velký (a díky posuvné zadní lavici také variabilní) zavazadlový prostor, více místa ve všech směrech pro osádku uvnitř vozu a kteří nemají nikterak vysoké nároky na dynamické schopnosti vozu. Grand Modus je o něco komfortněji naladěn než Clio Grandtour a tak, i díky vyšší stavbě karoserie, se v zatáčkách logicky dostavují větší boční náklony. Pokud ale často cestujete či vozíte více dospělých osob a váháte mezi dvojicí Grand Modus a Clio Grandtour, vaše pozornost by se měla stočit spíše směrem ke Grand Modusu. Jeho hlavní trumfy jsou totiž prostor a vzdušnost interiéru.
Nové MPV Renault Grand Modus je nabízeno ve třech výbavových specifikacích:
Základní výbavový stupeň se jmenuje, stejně jako u Clia Grandtour, Authentique a nabízí například ABS, čtyři airbagy, centrální zamykání, palubní počítač, tónovaná skla či vnější zpětná zrcátka a nárazníky v barvě karoserie.
Druhým, prostředním stupněm výbavy je Expression. Oproti Authentique nabízí navíc například manuální klimatizaci, tempomat a omezovač rychlosti, ukazatel venkovní teploty, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka či základní audio s CD a dvěma reproduktory.
Třetím, nevyšším stupněm výbavy je Dynamique. Ten k výbavě Expression navíc přidává například volant a hlavici řadící páky v kůži, okenní airbagy či elektricky ovládaná zadní okna. K tomuto stupni si navíc můžete přiobjednat položky jako je automatická klimatizace (+10.000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla (+ 6.000,- Kč) či elektricky ovládané střešní panoramatické okno (+26.000,- Kč).
A jak vypadá cenové srovnání s kratším Modusem? Oba základní výbavové stupňě jsou téměř identické, u Grand Modusu ovšem není nutné připlácet si za boční airbagy vpředu (+8.000,- Kč) či za dělené zadní sedadlo (+4.000,- Kč). U Grand Modusu je také levnější základní audioaparatura, když si za ní připlatíte 8.000,- Kč, tedy o dva tisíce méně než u klasického Modusu (vztaženo opět na základní výbavový stupeň Access, resp. Authentique). Za lepší audio se čtyřmi reproduktory a schopností přehrát soubory formátu mp3 zaplatíte u novinky také méně a to o celých šest tisíc korun (+18.000,- Kč u Modusu vs. +12.000,- Kč u Grand Modusu). Pokud si tedy vezmeme kalkulačku a srovnáme ceny stejně vybavené základní verze Modusu (z ceníku platného od 15.11.2007) a Grand Modusu uvidíme, že větší bratříček je paradoxně o 11.500,- Kč levnější než jeho kolega.
Podobně jako u Clia Grandtour ani Grand Modus nenasadil ceny vznětových verzí nepřiměřeně vysoko a dá se tak čekávat, že tím přiláká část menšiny, která ve vozech této třídy preferuje dieselový agregát.
Renault Grand Modus - Ceny na českém trhu | |||||
Motor | 1,2 16V | 1,2 TCE | 1,6 16V | 1,5 dCi | 1,5 dCi (5st. přev.) |
Zdvihový objem [cm3] | 1149 | 1149 | 1598 | 1461 | 1461 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 55/5500 | 74/5500 | 82/6000 | 50/4000 | 63/3750 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 105/4250 | 145/3000 | 151/4250 | 160/1700 | 200/1900 |
Max. rychlost [km/h] | 163 | 182 | 188 | 158 | 171 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,7 | 11,4 | 10,5 | 15,7 | 13,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,9 | 6,8 | 4,7 | 4,5 |
Emise CO2 [g/km] | 140 | 140 | 163 | 125 | 119 |
Cena Authentique [Kč] | 289.900,- | - | - | 335.900,- | - |
Cena Expression [Kč] | 314.900,- | - | - | 360.900,- | - |
Cena Dynamique [Kč] | - | 364.900,- | - | - | 405.900,- |
Aktualizace (9.1.2008, 12:30):
Na dnešní tiskové konferenci představitelé českého Renaultu potvrdili, že krátký Modus nebude v nabídce na českém trhu pro dosavadní malý zájem o tento model.