Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Grand Modus: ceny na českém trhu, krátký Modus v ČR končí

Aleš Jungmann
Diskuze (23)
Renault Grand Modus se netají svými velkými ambicemi. Velmi ovšem záleží na ceně, za kterou se bude prodávat. Jak ji tedy lidé od Renaultu pro českou kotlinu nakonec nastavili?

Renault Grand Modus je prodloužená verze starého známého malého MPV Renault Modus, kterou jsme podrobněji představili v článku Renault Grand Modus: první jízdní dojmy.

Nyní jsou známy ceny této novinky, která ačkoliv stojí přibližně stejně jako druhá, velmi sledovaná novinka od Renaultu, Clio Grandtour, neměla by jí konkurovat. Grand Modus je jakožto jednoprostorové MPV svým uspořádáním interiéru zaměřen na zákazníky, kteří preferují velký (a díky posuvné zadní lavici také variabilní) zavazadlový prostor, více místa ve všech směrech pro osádku uvnitř vozu a kteří nemají nikterak vysoké nároky na dynamické schopnosti vozu. Grand Modus je o něco komfortněji naladěn než Clio Grandtour a tak, i díky vyšší stavbě karoserie, se v zatáčkách logicky dostavují větší boční náklony. Pokud ale často cestujete či vozíte více dospělých osob a váháte mezi dvojicí Grand Modus a Clio Grandtour, vaše pozornost by se měla stočit spíše směrem ke Grand Modusu. Jeho hlavní trumfy jsou totiž prostor a vzdušnost interiéru.

Nové MPV Renault Grand Modus je nabízeno ve třech výbavových specifikacích:

Základní výbavový stupeň se jmenuje, stejně jako u Clia Grandtour, Authentique a nabízí například ABS, čtyři airbagy, centrální zamykání, palubní počítač, tónovaná skla či vnější zpětná zrcátka a nárazníky v barvě karoserie.

Druhým, prostředním stupněm výbavy je Expression. Oproti Authentique nabízí navíc například manuální klimatizaci, tempomat a omezovač rychlosti, ukazatel venkovní teploty, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka či základní audio s CD a dvěma reproduktory.

Třetím, nevyšším stupněm výbavy je Dynamique. Ten k výbavě Expression navíc přidává například volant a hlavici řadící páky v kůži, okenní airbagy či elektricky ovládaná zadní okna. K tomuto stupni si navíc můžete přiobjednat položky jako je automatická klimatizace (+10.000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla (+ 6.000,- Kč) či elektricky ovládané střešní panoramatické okno (+26.000,- Kč).

A jak vypadá cenové srovnání s kratším Modusem? Oba základní výbavové stupňě jsou téměř identické, u Grand Modusu ovšem není nutné připlácet si za boční airbagy vpředu (+8.000,- Kč) či za dělené zadní sedadlo (+4.000,- Kč). U Grand Modusu je také levnější základní audioaparatura, když si za ní připlatíte 8.000,- Kč, tedy o dva tisíce méně než u klasického Modusu (vztaženo opět na základní výbavový stupeň Access, resp. Authentique). Za lepší audio se čtyřmi reproduktory a schopností přehrát soubory formátu mp3 zaplatíte u novinky také méně a to o celých šest tisíc korun (+18.000,- Kč u Modusu vs. +12.000,- Kč u Grand Modusu). Pokud si tedy vezmeme kalkulačku a srovnáme ceny stejně vybavené základní verze Modusu (z ceníku platného od 15.11.2007) a Grand Modusu uvidíme, že větší bratříček je paradoxně o 11.500,- Kč levnější než jeho kolega.

Podobně jako u Clia Grandtour ani Grand Modus nenasadil ceny vznětových verzí nepřiměřeně vysoko a dá se tak čekávat, že tím přiláká část menšiny, která ve vozech této třídy preferuje dieselový agregát.

Renault Grand Modus - Ceny na českém trhu
Motor1,2 16V1,2 TCE1,6 16V1,5 dCi1,5 dCi (5st. přev.)
Zdvihový objem [cm3]11491149159814611461
Válce/ventily4/44/44/44/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550074/550082/600050/400063/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]105/4250145/3000151/4250160/1700200/1900
Max. rychlost [km/h]163182188158171
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,711,410,515,713,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,96,84,74,5
Emise CO2 [g/km]140140163125119
Cena Authentique [Kč]289.900,---335.900,--
Cena Expression [Kč]314.900,---360.900,--
Cena Dynamique [Kč]-364.900,---405.900,-

Aktualizace (9.1.2008, 12:30):
Na dnešní tiskové konferenci představitelé českého Renaultu potvrdili, že krátký Modus nebude v nabídce na českém trhu pro dosavadní malý zájem o tento model.

Aleš Jungmann
Diskuze (23)
10. 1. 2008 14:58
Re: rencek chacha
...a inak si zdravý...?
10. 1. 2008 14:56
Re: Hezké, ale příjme ho Česko?
Dôvod bude nakoniec najmä v tej cene, teda u nás. Je síce hodne nízka, ale kupuješ vyslovene holé auto, v ktorom nie je nič. Dovybavíš ho, a razom si na cene približujúcej sa cenám solídnejšej konkurencie. Pritom máš stále auto výrazne staršej konštrukcie, plné tých najjednoduchších a najlacnejších riešení, najobyčajnejších plastov, s nie najnovšími a najúspornejšími motormi, s nepozinkovanou karosériou. Keď som kupoval auto, tak Logan MCV v slušnejšej výbave s dieslovým motorom vyšiel na Slovensku cez pol milióna. A tomu s auž naozaj nedá povedať lacné auto.
10. 1. 2008 14:42
Re: Hezké, ale příjme ho Česko?
Myslím, že trumfom a výhodou "nového" Modusu bude, že nie je až taký nový. Naopak, nejaký ten rok sa už vyrába a väčšinu múch má už vychytaných, aj keď konkrétne Modus nepatrí štatisticky k najporuchovejším Renaultom; voči iným modelom je pomerne jednoduchý. Ja mám Scénic, aj keď ma mnohí varovali pred množstvom elektroniky, a tiež s ním nemám najmenší problém.
Nevýhodu Modusu vidím skôr v image, ako v skutočnej poruchovosti. Ceny sú vynikajúce, kombi Fábka alebo toto, no, určite by som veľmi premýšľal. Konkurencia z radov MPV je o skus drahšia, Meriva, Jazz, alebo snáď aj Roomster...
Avatar - Ronault.
9. 1. 2008 20:29
Re: rencek chacha
Oduševnělý příspěvek
Avatar - Ronault.
9. 1. 2008 18:56
Re: Hezké, ale příjme ho Česko?
Právě Tobě to třeba říkat, ať nešíříš takové fámy... Bludy třeba vyvracet. Jinak nic proti Tobě