Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy s Audi RS Q3 a Audi RS Q3 Sportback: Mamba na ledu!

Nejdivočejší model Q3 s označením RS jsme důkladně vyzkoušeli na zamrzlých jezerech dalekého severu Švédska. S nadopovaným pětiválcem to byla jízda, či spíše jeden velký drift…
Zpět na článek
1. 3. 2020 11:09
1. 3. 2020 11:33
1. 3. 2020 12:22
1. 3. 2020 13:49
1. 3. 2020 13:50
1. 3. 2020 15:53
1. 3. 2020 16:32
1. 3. 2020 17:33
Avatar - KANKUNEN
1. 3. 2020 11:09
Bez ručky
To jezdí blbě.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - donPedro
1. 3. 2020 11:22
und jetzt raten Oma?
Tož si před nedělním obědem trochen zabychaříme, bo proč ne, že ;-) O5 cvičně naklikáno v konfigurátoru, tak jako před nedávnem GLCčko od "Medvědů" (jen pro připomenutí dostal jsem se nad 2mega, pravda ale s hýbridem). Zde jsem zvoli Sportback a na extrasech se nežinýroval a jsem stále pod 2melouny. Že by Vorsprung dur Technik? A co na to "vrtulkáři z Mníšku pod Alpou"? Přeji nám všem Guten Appetit a pěkné jaro! :-)
Rozbalit vlákno
10
1. 3. 2020 11:28
Re: und jetzt raten Oma?
Nic proti, ale konkurentem Q3 je GLA, nikoliv GLC (to konkuruje Q5).
Avatar - donPedro
1. 3. 2020 13:44
Re: und jetzt raten Oma?
OK - já, vzhldem k tomu, že pro mne velikost automobilu není až tak rozhodující, občas ji mám tendenci přehlížet. Tedy což tyto rovnice? Q2=GLA, Q3=GB, Q5=GLC (doplňovat stroje od Bayerische Motor Werke už se mi nesce). Nicméně za cca 2míče by má volba byla právě ta RSová Audina SB (lhostejno je-li jiného něco o fous nad či pod 2M), neb jízdně snad vypadá čiperně, zčásti i právě díky menší velikosti. Tolik tedy k nědělnímu bychaření ;-)
1. 3. 2020 18:29
Re: und jetzt raten Oma?
Jednak jde o velikost a druhak o koncepci, GLA, GLB, Q3, Q2, X1, X2 jsou prémiové fejky s motory napříč (Q3 je v podstatě navoněný Tiguan a jediná prémiová věc na Q3 je právě tento R5), až od Q5, X3, GLC začíná pořádná prémie s motory podél.
Avatar - Alf1k
1. 3. 2020 20:27
Re: und jetzt raten Oma?
S tím pojmem ‘fake prémie’ jsem se na auto.cz setkal už víckrát a snad vždy to bylo díky uložení motoru nebo motoru samotném..
Chci se tě zeptat (nehledě na cenu) jestli jako fake prémii považuješ i A45S/CLA45S. Protože ty auta mě strašně baví. Motor dvoulitr a neprémiové uložení. V tu chvíli je touto logikou vlastně jedno, že jsou ty auta dynamicky na úrovni “real prémie” RS5, 4matic plus funguje skvěle, máš amg převodovku, motor je real amg. Otázka je kdo to určil, podle čeho se pozná real a fake prémie. Okruhová situace jako příklad, kdy dojedeš s CLA45S do cíle vysmátej jak lečo, auto funguje skvěle, zajedeš lepší čas než s C43, ale pak přijde ta realita, to uvědomení, že na auto.cz někdo říkal: no way, fake prémie, je jedno, že dsg u golfu R je vedle tvé převodovky jak rozbité lego, že ti 4x4 umožní poslat 100% na kolo, prostě sorry, špatný uložení motoru..
Chci jen říct, že mi to nepřijde úplně fér u těchto konkrétních vrcholů daného segmentu, proto se tě ptám takhle konkrétně.
PS: Ještě chci dodat, že nejsem majitel uvedených vozů, jde mi jen čistě o to se dovzdělat, když někdo bude chtít a má zkušeností víc. :-)
1. 3. 2020 21:51
Re: und jetzt raten Oma?
Nemyslím si, že existuje nějaká autorita, která by tyto záležitosti nějak autoritativně definovala, spíše záleží na tom jak to chápe ten který jednotlivec. Já to vnímám tak, že RS3, Q3 RS nebo A45, GLA45 jsou z hlediska technické koncepce jenom mainstream, sice vylepšený na hranu možností, vyšperkovaný prémiovými materiály uvnitř, ale svá technická omezení pevně daná mainstreamovou koncepcí s motory napříč překročit nemohou.
Omezení č. 1 napříč nelze dát víc jak čtyřválec, ano Audi narvalo alespoň 5 válec ale tím to končí. Sebevíc našponovaný čtyřválec nikdy nebude mít kulturu chodu, zvuk a podání výkonu (exaktně průběh momentu) jako šestiválec, nemluvě o turbolagu, který s navyšovaným litrovým výkonem jenom roste. Jediný, kdo zatím tuto mainstreamovou koncepci neaplikoval v nižší střední je BMW u řady 2.
Omezení č. 2 dát napříč dobrou převodovku je problém, prostě proto, že musí mít krátké zástavbové rozměry, protože jinak by se napříč vedle motoru nevešla (dnes je to o to větší problém, protože se musí kvůli emisím používat 7-8-9-10 st. převodovky a to už znamená při ukládání napříč těžké kompromisy v konstrukci převodovek, protože při uložení podél je místa habaděj a nic se šidit nemusí a to platí jak pro dvojspojky, tak pro HDM. Takže kdo někdy jel třeba s 8ZF pro podélnou zástavbu v některém BMW nebo Audi nebo s dvojspojkou pro podélnou zástavbu, tak v modelech s příčně zastavěnou převodovkou nemá šanci dopracovat se k rychlosti a hladkosti řazení, které mají podélné typy.
Omezení č. 3 motor napříč znamená, že pohon zadních kol, pokud má být realizován, je vždy realizován úhlovým převodem a nějakou spojkou. Je úplně jedno jestli elektromagnetickou, hydraulickou nebo nějakou jinou, ale je to prostě spojka. A spojka je zásadní rozdíl proti možnosti použít mezinápravový diferenciál, což jde jenom u motoru uloženého podél. Takže sice RS3 má obchodní označení quattro, ale žádné quattro to není, je to prachobyčejná spojka (Haldex) jako v každém jiném předohrabu (dtto A, CLA, GLA, GLB nebo 1er, X1, X2 etc.)
Omezení č. 4 U motoru a převodovky napříč je obecně v příčném směru málo místa a další ošizené místo konstrukce je logicky přední náprava, právě z prostorových důvodů. Sice pár výrobců se v minulosti snažilo vpředu vtěsnat víceprvkové nápravy nebo dvojitá ramena, ale postupně to všichni vzdali včetně prémie mastí McPherson (tak jak narostly rozměry převodovek s více stupni, tak už nikdo nedokáže ještě umístit v příčném směru lepší nápravu (která prostě chce své místo a pokud auto nemá měřit na šířku jako autobus, tak to vzhledem naznačeným problémům s příčným místem nemá dobré řešení). No a ať dělá konstruktér co dělá, tak u McPhersonu nikdy nedosáhne dokonalosti kinematiky přední nápravy jako u víceprvku. S tím se pak nese i řada omezení v oblasti komfortu, s McP třeba dost dobře nejde nasadit vzduchové pružení.
Takže to jenom v kostce, dala by se o tom sepsat kniha. Jestli se s těmito omezeními potýká AMG, divize M nebo divize RS je šumák, ani Eistein nemůže překonat omezení dané konstrukce. Samozřejmě, že příčná zástavba má jednu obrovskou výhodu (a proto ji používá především mainstream), vytváří na daném půdorysu daleko větší prostor v kabině auta, takže Q3 nebo X1 jsou uvnitř skoro stejně prostorné jako Q5 nebo X3 i když vnějšími rozměry jsou daleko menší. Takže když to shrnu ze svého pohledu, ten kdo ocení lepší materiály, nekonečné možnosti konfigurace a prémiový znak na kapotě, tak nemá problém koupit si prémii s technickým základem mainstreamu, ten kdo k těmto vnějším znakům požaduje i prémiovou konstrukci pod kabátem, ten v prémii sáhne prostě k těm vyšší modelům jak jsem naznačil (3er, X3, 5er, X5, 7er, X7, A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Q8, C, E, S, GLC, GLE, GLS etc.)
Avatar - Alf1k
1. 3. 2020 22:22
Re: und jetzt raten Oma?
Předem díky za tvůj čas, v takhle vyčerpávající příspěvek jsem ani nedoufal, takže fakt :yes:
Ten víceprvek ve předu má od Medvěda CLS, které ale jízdně.. No čekal bych víc od té sofistikovanosti a cenovky.. Přednosti jsou tedy jasné, evidentně je ale třeba to dobře naladit.. :-)
Když řeknu, že mě bavilo řídit tu zmíněnou dvojku víc než C43, tak to beru jako super fakt a dál se v tom nebudu vrtat. Zase to ale bylo u Céčka víc o motoru, zvuk, přece jenom v6/r6 budou vždy větší lahoda to je prostě fakt.
Díky! ;-)
1. 3. 2020 22:33
Re: und jetzt raten Oma?
Samozřejmě, že zároveň platí, že na super platformě lze postavit průměrné auto. Možná to není nejlepší příklad, ale řekl bych to asi takto, když si někdo koupí pozemek 500m2 a bude na něm chtít postavit reprezentativní vilu, tak ani geniální architekt nic mimořádného nevymyslí a bude to buď moc vysoké nebo moc do země, prostě pěst na oko na malém plácku. Když si někdo koupí hektar nebo dva, tak špatný architekt na tom dokáže postaví také pěst na oko, ale dobrý architekt tam tu reprezentativní vilu vyšvihne levou zadní.
1. 3. 2020 23:14
Re: und jetzt raten Oma?
Pekný popis, ale mám pár výhrad.
1) 6 valce naprieč stále exitujú. Minimálne u Toyotu(V6) a VW(VR6)
3) Túto výhodu aj pri motore pozdĺžne využíva stále menej aut. U BMW je spojka už roky a ak sa nemýlim, tak MB už tiež diferák odpísal. U Audi na tom pracujú s Quatro Ultra.
No a pridal by som ešte
5) Lepšie rozdelenie hmotnosti na ľavú/pravú stranu.
6) Viac možností práce s ťažiskom, motor sa môže umiestniť za prednú nápravu.
2. 3. 2020 00:36
Re: und jetzt raten Oma?
1) Ano. Jenom s poznámkou, že, VR6 i V6 jsou u větších aut kam se jednak vejdou na šířku (VR6 v Terramontu, Atlasu) a druhak tolik nevadí velká hmotnost na čumáku (V6 v americkém Passatu, Camry a dalších modelech americké střední třídy), když se vrátíme do nižší střední k A3/Q3, tak třeba V6 z amerického Passatu na čumáku v A3 už by byl overkill (těžké na čumák), R5 je i tak na hraně. Obecně tyhle V6 v americkém Passatu nebo Camry nebo i u jiných značek s motory napříč nejsou žádní lumeni v jízdních vlastnostech ani jeden, takže ve srovnání s podélnými V6 je to kompromis tak jako tak, když tam V6 nedám, tak mě Amíci vyčtou, že nemám šestivál, když jej tam dám, tak mi Evropani vyčiní, že to jezdí jak nákupní vozík s pytlem cementu na předku.
3) Ano, a je to ke škodě věci.
5), 6) Souhlas, chtěl jsem jenom vypíchnout zásadní položky, našla by se i hromada dalších výhod motoru podél, za všechny například možnost oddělit převodovku a dát ji dozadu (transaxle třeba u Mase).
Avatar - donPedro
2. 3. 2020 08:57
Re: und jetzt raten Oma?
Ano, přesně - 6ti válec do automobilu této velikosti jest, cituji "overkill". No však taky (nejen) soudruzi z NSR dokážou ze 4válce dostat 100ku za 7,5 resp 6,5 a rychlosti dostatečně nad legálními limity, a přitom naladit podvozek tak, aby to zvládal, s grácií - natolik jsem schopen a ochoten věřit jejich strojařskému umu. A když to navíc vypadá, vně i uvnitř, nadprůměrně pěkně (pro mý voko), pak to klidně může splňovati mé požadavky na vůz kategorie prémie. A pětiválec je pak ona pověstná třešinka na die Torte ;-)
Avatar - Alf1k
1. 3. 2020 11:33
Baby Urus
Má pár chybiček v interiéru, kde některé plasty působí dost lacině, což u Audi je fail + plus možná je Q3 orientovaná hodně i na ženy, protože ta řadící páka vypadá jak velký černý * :D
Ale i přesto mě sportback rsq3 v té jedovaté zelené baví, z venku to je dokonalost. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
1. 3. 2020 12:22
Q3 RS
Jak se mi vždycky interiéry Audi líbily nejvíc, tyhle nové mě míjí.
Stejně jako mě míjí smysl těchto prcků se super motorem za 1,7mil.
Pro manželku mi přijde 400k zbytečných. A proč by si chlap měl koupit raději tohle než TT nebo A3, když už tedy chce tento motor? Sportovní auto z toho nikdy nebude, rodinné auto taky ne.
Pokud se to někomu trefí do potřeb - budiž. Já v tom vzhledem k ceně smysl nevidím.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - KANKUNEN
1. 3. 2020 13:49
Re: Q3 RS
Úplně přesně, já bych to nejraději v A2.
1. 3. 2020 13:50
Re: Q3 RS
Mam podobny nazor, ak v AUDI tento vykonny motor, tak v RS3.
Ak AUDI pre rodinu, tak koli velkosti a pohodliu min A4, Q5, alebo Q7 (tu moze byt aj vykonne SQ7).
Q3 RS je pre dochodcu (napr. pradedka), ktory chce vyssi posed a nepotrebuje vozit celu rodinu.
Avatar - donPedro
2. 3. 2020 08:38
Re: Q3 RS - dotazník
Jsem tedy cílovka, byť "jen" dědek. Tož si střihněmež takový malý dotazník prodejce: Věk? 50+. Výška? M175, F165. Výkon? Dostatečný. Řízení? Jisté a přesné. Podvozek? Trakce a komfort. Zavazadlový prostor? Na týdení dovolenou. Volnočasové aktivity? Toulky po evropském venkově. No tak tu pro Vás máme jednu Audi Q3 RS SB ;-)
2. 3. 2020 10:46
Re: Q3 RS - dotazník
Tak gratulujem :-)
Uz ostava len najst 1,7 mil ceskych penazi :-)
Avatar - Alf1k
1. 3. 2020 15:53
Re: Q3 RS
No to je otázka Karle, já si mladou rodinku s jedním dítětem klidně dokážu představit s Q3 a co se týče prostoru tak pro mě s mojí drahou polovičkou a špuntem je to třeba prostor dostatečný, ale jasně chápu, že to je můj případ a větší % aktivních českých rodin, kde jsou už třeba 4 lidi prostě využijí ty pro mě neuvěřitelné jeskyně, jako má třeba Superb nebo Éčko, to vždycky zírám :D
Audi RS3 sportback má myslím 335l kufr, Q3 sportback 530l to už je použitelný, takže týpek co chce božský pětiválec, ale má třeba toho špunta a ženu tak udělá tento kompromis, ale co si budem povídat, pořád je to dělo a jezdí to dobře a v té zelené + night paket, karbon zrcátka, zvuk motoru a kdo chce tak má pozornost garantovanou :D Ale asi to není zrovna něco pro konzervy nebo staříky co jezdí v černé, bílé a šedé no :-!
Navíc já tam fakt vidím trochu ten Urus, nebýt toho interiéru, kterej je lehce ošizenej a ten otřesnej big dick na řazení tak proč ne :-)
Avatar - _Karel_
1. 3. 2020 16:32
Re: Q3 RS
Pěkný to je, což o to, do zelené bych šel taky ;-)
Jen mi nějak nedává smysl money/value, ale beru, že to je můj subjektivní názor. S 2,0TSI a výbavou za 1,2 budiž.
Avatar - Alf1k
1. 3. 2020 17:33
Re: Q3 RS
No konfigurace RS, kterou bych si dokázal představit tipuju s daní a po slevě tak 1.7-1.8 což už je dost, ale to je prostě klasická Audi u které lítaj tisíce za výbavu, kterou by tam každej čekal už ve standardu, kór u RS..
V tomhle mi přijde, že je Audi nejvíc “drzá” v rámci D3

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku