Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s Audi RS Q3 a Audi RS Q3 Sportback: Mamba na ledu!

Martin Jeník Martin Jeník 1. 3. 2020 • 23:21
173
21
Zobrazit náhledy (173)
Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback Audi RS Q3 Sportback

Nejdivočejší model Q3 s označením RS jsme důkladně vyzkoušeli na zamrzlých jezerech dalekého severu Švédska. S nadopovaným pětiválcem to byla jízda, či spíše jeden velký drift…

Audi Q3 se v roce 2018 představilo ve druhé generaci a loni na podzim přišlo i druhé vydání supervýkonné verze RS. Ta je o 10 mm snížená a naopak o 10 mm rozšířená díky větším lemům blatníků. Novinkou je nyní i další karosářská verze Sportback s linií střechy sníženou o 45 mm a sportovně skloněnou zádí.

Všechny fanoušky spalovacích motorů potěší, že srdcem modelu nadále zůstal osvědčený řadový pětiválec 2.5 TFSI a nepotkala ho ani žádná hybridizace.

Ještě více výkonu

Proti předchůdci doznal řady vylepšení. Výkon se zvedl z 270 na 294 kW a maximum točivého momentu se zvýšilo ze 465 na 480 Nm. Parametry jsou tedy shodné s modely RS3 a TT RS. Stejně jako v nich má nyní i v RS Q3 hliníkovou klikovou skříň (-18 kg), snížené vnitřní tření (vložky válců potažené plazmou), dutou klikovou hřídel (-1 kg) či vylepšenou termoregulaci bez oběhu kapaliny po startu pro rychlejší zahřátí. Naopak zůstal jedinečný libý zvuk, nyní podpořený novým výfukovým systémem, a díky pořádnému objemu i nenucená síla od nízkých otáček. Svůj temperament začíná pětiválec naplno ukazovat asi od 1800 min-1 a vydrží mu to až za hranici 7000 min-1.

Motor se standardně pojí se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a s pohonem všech kol quattro s mezinápravovou spojkou. Vše je sladěno na výbornou a v případě partičky novinářských vozů zaparkovaných v zasněženém městečku Arvidsjaur se k tomu přidaly ještě hrotované zimní pneumatiky Michelin X-Ice North 4. Přenos veškerých sil na vozovku probíhal díky tomuto spojení excelentně. Hřeby se zakusovaly do sněhu s takovou razancí, že protiprokluzový systém mohl zůstat v klidu i při maximální akceleraci. Audi Q3 RS letělo vpřed takovým způsobem, že údaj 0-100 km/h za 4,5 s nám přišel uvěřitelný snad i na sněhu. Obligátní maximum 250 km/h může být pak za příplatek zvýšeno na 280 km/h.

Převodovka řadí velmi rychle a intuitivně, samotný motor však má při prudkém přidání plynu drobnou prodlevu. Při běžné jízdě to téměř nepoznáte, ale když potřebujete vytáhnout na výjezdu ze zatáčky z táhlého driftu, je dobré to vést v patrnosti.

Pochvalovali jsme si jemné, velmi přesné, a přitom při výraznějším zatočení patřičně strmé řízení s progresivním převodem. Přesně vyhoví dálkovému nenucenému cestování a zároveň podpoří rychlé vyrovnávání směru při smyku či driftování. Další skvělou skládačkou do univerzálního mixu vlastností jsou adaptivní tlumiče. Navzdory velkým 20“ kolům (RS Q3 může mít dokonce 21“) obutých na testovacích vozech si dokázaly skvěle poradit se zmrazky a dalšími nerovnostmi na sněhem a ledem pokrytých cestách. Žádné rozvibrování ani přenos otřesů. Dokonce ani přelétnutí menšího horizontu neznamenalo dopad na dorazy. Posílené brzdy mají vpředu průměr 375 mm, vzadu 310 mm. Za příplatek se nabízejí i keramické kotouče (380 a 310 mm).

S ledem roste zábava

Jízdní vlastnosti jsou jedním slovem perfektní. Rozdělování točivého momentu na zadní kola funguje velmi rychle a plynule, běžně to napomáhá příjemně neutrálnímu chování. Na vyfrézovaných ledových okruzích si můžete dovolit i zcela vypnout stabilizaci a odhalit, jak čtyřkolka krásně dopomáhá kontrolovanému driftu, aniž by hrozilo nekontrolované přetočení. Přehazovat si vůz ze strany na stranu je opravdu radost a nemusíte na to být ani vyloženými mistry volantu.

S RS Q3 je jednoduše velká zábava. Na poměry SUV je tak lehké a obratné, až snadno zapomenete, že neřídíte hot-hatch. Zároveň však zůstává velmi komfortní a univerzální pro každodenní použití. Včetně toho, že pobere celou rodinu i se zavazadly na víkend. To platí i pro verzi Sportback. Klesající linie střechy sice ubírá trochu místa pro hlavu vzadu, ale zavazadelník má stejně velký.

Plusy

  • Výkonný a pružný motor s nezaměnitelným zvukem
  • Zábavné jízdní vlastnosti
  • Precizní tlumení nerovností
  • Rychle a plynule fungující připojování pohonu zadní nápravy
  • Každodenní použitelnost
  • Možnost zcela vypnout stabilizační systém

Minusy

  • Drobná prodleva motoru po prudkém přidání plynu
Základní technické údaje Audi RS Q3 (Sportback) 2.5 TFSI
Motor přeplňovaný zážehový, R5
Zdvihový objem (cm3) 2480
Výkon (kW při min-1) 294/5850-7000
Točivý moment (Nm při /min-1) 480/1950-5850
Převodovka 7° automatická dvouspojková
Vnější rozměry, rozvor (mm) 4506 x 1851 x 1602, 2681 (4507 x 1851 x 1557, 2681)
Provozní hmotnost (kg) 1790 (1775)
Objem zavazadlového prostoru (l) 530/1525 (530/1400)
Maximální rychlost (km/h) 250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h (s) 4,5 (4,5)
Kombinovaná spotřeba (WLTP) (l/100 km) 8,8 (8,8)
Cena (Kč) 1 681 900 (1 734 900)

Časopis Svět motorů si můžete objednat na ikiosek.cz.

Související články

Témata
2. 3. 2020 10:46
Re: Q3 RS - dotazník
Tak gratulujem :-)
Uz ostava len najst 1,7 mil ceskych penazi :-)
Avatar - donPedro
2. 3. 2020 08:57
Re: und jetzt raten Oma?
Ano, přesně - 6ti válec do automobilu této velikosti jest, cituji "overkill". No však taky (nejen) soudruzi z NSR dokážou ze 4válce dostat 100ku za 7,5 resp 6,5 a rychlosti dostatečně nad legálními limity, a přitom naladit podvozek tak, aby to zvládal, s grácií - natolik jsem schopen a ochoten věřit jejich strojařskému umu. A když to navíc vypadá, vně i uvnitř, nadprůměrně pěkně (pro mý voko), pak to klidně může splňovati mé požadavky na vůz kategorie prémie. A pětiválec je pak ona pověstná třešinka na die Torte ;-)
Avatar - donPedro
2. 3. 2020 08:38
Re: Q3 RS - dotazník
Jsem tedy cílovka, byť "jen" dědek. Tož si střihněmež takový malý dotazník prodejce: Věk? 50+. Výška? M175, F165. Výkon? Dostatečný. Řízení? Jisté a přesné. Podvozek? Trakce a komfort. Zavazadlový prostor? Na týdení dovolenou. Volnočasové aktivity? Toulky po evropském venkově. No tak tu pro Vás máme jednu Audi Q3 RS SB ;-)
2. 3. 2020 00:36
Re: und jetzt raten Oma?
1) Ano. Jenom s poznámkou, že, VR6 i V6 jsou u větších aut kam se jednak vejdou na šířku (VR6 v Terramontu, Atlasu) a druhak tolik nevadí velká hmotnost na čumáku (V6 v americkém Passatu, Camry a dalších modelech americké střední třídy), když se vrátíme do nižší střední k A3/Q3, tak třeba V6 z amerického Passatu na čumáku v A3 už by byl overkill (těžké na čumák), R5 je i tak na hraně. Obecně tyhle V6 v americkém Passatu nebo Camry nebo i u jiných značek s motory napříč nejsou žádní lumeni v jízdních vlastnostech ani jeden, takže ve srovnání s podélnými V6 je to kompromis tak jako tak, když tam V6 nedám, tak mě Amíci vyčtou, že nemám šestivál, když jej tam dám, tak mi Evropani vyčiní, že to jezdí jak nákupní vozík s pytlem cementu na předku.
3) Ano, a je to ke škodě věci.
5), 6) Souhlas, chtěl jsem jenom vypíchnout zásadní položky, našla by se i hromada dalších výhod motoru podél, za všechny například možnost oddělit převodovku a dát ji dozadu (transaxle třeba u Mase).
1. 3. 2020 23:14
Re: und jetzt raten Oma?
Pekný popis, ale mám pár výhrad.
1) 6 valce naprieč stále exitujú. Minimálne u Toyotu(V6) a VW(VR6)
3) Túto výhodu aj pri motore pozdĺžne využíva stále menej aut. U BMW je spojka už roky a ak sa nemýlim, tak MB už tiež diferák odpísal. U Audi na tom pracujú s Quatro Ultra.
No a pridal by som ešte
5) Lepšie rozdelenie hmotnosti na ľavú/pravú stranu.
6) Viac možností práce s ťažiskom, motor sa môže umiestniť za prednú nápravu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku