Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Panda už také pořídíte jako hybrid. Ale v jediné verzi

Italská značka Fiat postupně rozšiřuje nabídku svého nového mildhybridního tříválce. Po 500 se ji na českém trhu dočkala také odvozená Panda.
Zpět na článek
17. 3. 2020 23:12
18. 3. 2020 08:54
17. 3. 2020 19:51
Pokrok nezastavíš
Ale kde je tady? Starou osvědčenou 1.2 fire nahradil 1l atmo 3 hrnek s podobným výkonem, ale naprosto nedostatečným krouťákem 92Nm, o 10 míň než letitá atmosféra, hmmm ;-\

To jim asi urvou zákazníci ruce, že? :D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
17. 3. 2020 20:35
Re: Pokrok nezastavíš
No, on ho nenahradil, ale doplnil.. ale to je méně podstatné.

Já nemám ty hysterický tříhrnky rád, tím se netajím.. ale tohle mi zase až tak úplně mimo nepřijde - a ano, vím, že budu nařknut z nekritického chválení všeho od Fiata.
:-)

Ale úplně věcně: ten tříválec nemá turbo, má dva ventily na válec a nepřímý vstřik.. takže nepotřebuje kolem motormanagementu zástup filtrů a pomocníků... a tudíž by mohl vydržet.
Na tak malý auto je 51 kW úplně v pohodě, zvlášť při krátkém spřevodování - je to auto do města.
Pokud člověk náhodou potřebuje jet i "ven", tak tam má tu šestku.

Ano, ten moment zní jako problém... ale v tom právě má pomoct ta elektrika. Jak budu mít příležitost, tak to vyzkouším. Elektromotor má výhodu právě v tom masivním momentu, nezávislém na otáčkách - takže by pomohl potáhnout přesně tam, kde to bude potřeba.

Přijde mi to jako řešení, které ještě jde zaplatit i v malém autě... a přitom by v praxi fakt mohlo vést ke snížení reálné spotřeby - nejvíc motor "žere" při zrychlování...

Uvidíme. Víc k tomu napíšu, až to vyzkouším.
Jediné, co nechápu je šířka pneumatik! Tomuhle by úplně stačily 155, a s dobrými eco gumami by to byl další půllitr dolů... ty "kecky" jsou zbytečná a škodlivá móda. Moje 127 jezdila na 135 gumách! A jak se s ní dalo jet...
;-)
18. 3. 2020 07:53
Re: Pokrok nezastavíš
Ja bych se toho motoru bál, ano Panda je malá a mohlo by to stačit, ale...

To že je to 3hrnek bych asi zkousnul u druhého auta do rodiny. Ostatně mám doma C3 1.2VTI se 60kW a 118Nm a to až na zvuk jede poměrně slušně i se 2 lidmi na palubě. Ale 1L bez turba s tak nízkým krouťákem to je bída, to bych nedal... a maličký elektromotor s nízkým výkonem mu asi moc nepomůže, na mě to dobrý dojem nedělá...

Jsem zvědav na testy ;-)
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2020 23:16
Re: Pokrok nezastavíš
to ma presne napadlo.. ten kroutak 92Nm to cele dorazil.... pokrok skratka nejde zastavit :yes: 8-s
20. 3. 2020 02:09
Re: Pokrok nezastavíš
Pokud se zajímáte trochu více o auta, zjistil byste, že točivý moment okolo 95 Nm mají všechny atmosférické litrové motory, dokonce i ty desetileté. ;-)
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2020 23:12
akoze panda
aj v hybride je zlata pekna mila.. ale kto dnes kupi auto s 92Nm? 8-s ... pritom klasicka1,2ka atmo nemala chybu... a aj ten kroutak mala vyssi ..... nejakych 102Nm... co mi prislo uz celkom "uspokojive" ..

kam kracas panda? lebo zatial to vyzera ze do hrobu .. to radsej 1,2 mivec space star ( maximalka 180 ) ... a ma clovek za podobny peniaz defakto vo vsetkom o level lepsie aj priestrannejsie auto ... :yes:
Rozbalit vlákno
3
18. 3. 2020 08:54
Re: akoze panda
No tak až na to že první jízdní dojmy říkají přesný opak toho co tady slintáte tak dobry no
Avatar - Ja Prvni 123
18. 3. 2020 20:45
Re: akoze panda
Co je zajímavý ale je, že originál informace při představení v Brazílii mluvily o 53 kW a 102 Nm...

http://motorchase.com/…SE_engine_11.jpg
20. 3. 2020 02:18
Re: akoze panda
Např. ten, kdo si pořídí VW Polo 1.0 MPI.
18. 4. 2024 18:05
Dobrý den.
Dobrý den prosím kdo má zkušenosti s novým autem 2023 Fiat panda 1,0 51kw 70k? Děkuji za odpověď.
Rozbalit vlákno
1
Re: Dobrý den.
Měl jsem ji půjčenou na dovolené ve Španělsku 10 dnů a najezdil s ní cca 1200 km. Příjemná je celkové průměrná spotřeba 5l, jezdil jsem krátké úseky dálnic + město i mimo město. velikost pro 2 akorát, na 4 lidi to má malý výkon a asi i prostor, možná jako nouzovku.
Pri popojíždění v zácpách po městě pohodové. Výkon tam je opravdu ale nízký, pokud se potřebuji třeba rozjet při najíždění na dálnlici, je potře hnát motor do otáček, protože sílů prostě nemá.
Sama jízda po dálnici není nijak hrozná pokud to je po rovince, v kopcích se to auto v nízkých otáčkách neutáhne, takže třeba i ve 120 na 6. stupeň se musí podřazovat na 5. Výkon leží ve vyšších otáčkách, než které doporučuje auto na palubce, ale samozřejmě si pak vezme více benzínu. 15-20l okamžitá spotřeba není problém.
Elektrický motor v tom není nikde moc znát při jízdě, kdyby nebyl ukazatel na palubce, ani bych ho neregistroval. Hybrid je to opravdu hodně Mild :) Trochu znát je asi na spotřebě při jízdě po městě, vykrývá krátkodobé špičky při popojíždění, ale nevím, do jaké míry je to pocit, protože se starou Pandou bez Mildu jsem jezdil tak 10 let zpět.
Jízda jenom na elektřinu není možná, ani kvůli kapacitě baterie, ani díky výkonu el. motoru.