Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Panda už také pořídíte jako hybrid. Ale v jediné verzi

David Bureš
Diskuze (10)

Italská značka Fiat postupně rozšiřuje nabídku svého nového mildhybridního tříválce. Po 500 se ji na českém trhu dočkala také odvozená Panda.

Fiat se také musel přizpůsobit přísnějším emisním normám a co možná nejvíce snížit emise svých aut, a to i těch nejmenších, na které je v posledních letech specialistou. Pro minivozy 500 a Panda tudíž vyvinul nové mildhybridní ústrojí s litrovým tříválcem po kapotou, které postupně uvádí i na český trh. Po pětistovce se systému dočkala také technicky spřízněná Panda.

Pro oba ale značka na českém trhu zvolila zcela odlišnou strategii. Zatímco v 500 je nový hybrid standardem, k dispozici už je dále jen legendární dvanáctistovka řady Fire, v kombinaci s robotizovaným automatem, v Pandě se v tuto chvíli jedná spíše jen o doplnění nabídky.

Motor s obchodním označením 1.0 BSG totiž na českém trhu v případě Pandy pořídíte výhradně ve variantě City Cross s terénním vzhledem, a to za 309.900 korun. Výbava vedle svébytné oplastované karoserie zahrnuje i čtyři airbagy (přední a okenní), dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okna, automatickou klimatizaci, kožený multifunkční volant, 15“ ocelová kola nebo infotainment UConnect.

Standardem pro pětidveřové miniauto nadále zůstává dnes už legendární dvanáctistovka s 51 kW, která v základním stupni Plus stojí 219.900 korun. Za příplatek 52.000 korun ji pak pořídíte také ve verzi schopnou spalovat rovněž LPG.

Pro Pandu s pohonem všech kol (ve stupních 4x4 nebo Cross) pak v nabídce nadále zůstává dvouválec 0.9 TwinAir o výkonu 63 kW, který už pro 500 na českém trhu nepořídíte.

Mildhybridní Fiat Panda se spoléhá na nový litrový tříválec řady FireFly se dvěma ventily na válec a jednou vačkovou hřídelí s plynulým variabilním časováním ventilů, který doplňuje 12V elektrický motor fungující jako startér-generátor a lithium-iontová baterie s kapacitou 11 Ah. Převodovka je šestistupňová manuální, rovněž nově vyvinutá. Atmosférický tříválcový litr je naladěn na 51 kW a 92 N.m, elektromotor pomáhá výkonem 3,6 kW.

David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

18. 4. 2024 18:05
Dobrý den.
Dobrý den prosím kdo má zkušenosti s novým autem 2023 Fiat panda 1,0 51kw 70k? Děkuji za odpověď.
20. 3. 2020 02:18
Re: akoze panda
Např. ten, kdo si pořídí VW Polo 1.0 MPI.
20. 3. 2020 02:09
Re: Pokrok nezastavíš
Pokud se zajímáte trochu více o auta, zjistil byste, že točivý moment okolo 95 Nm mají všechny atmosférické litrové motory, dokonce i ty desetileté. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
18. 3. 2020 20:45
Re: akoze panda
Co je zajímavý ale je, že originál informace při představení v Brazílii mluvily o 53 kW a 102 Nm...

http://motorchase.com/…SE_engine_11.jpg
18. 3. 2020 08:54
Re: akoze panda
No tak až na to že první jízdní dojmy říkají přesný opak toho co tady slintáte tak dobry no